abonnement Unibet Coolblue
pi_176431869
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wolken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

20-1: Peacefull - NOD na IUI
22-1: MaJo - NOD na cryo TP
23-1: Wolken - hysteroscopie
24-1: Kirb - NOD na IUI
24-1: Mrs Peel - controle echo voor ICSI

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 20-01-2018 09:18:30 ]
Dit, dat, alles.
pi_176431907
Ik had niet door dat ik de laatste had. Mijn laatste post nog even in de herhaling:

Jeetje B.ertha wat ontzettend klote :'( -O- Kan me voorstellen dat je totaal uit het veld geslagen bent. Een gesprek lijkt me een goed idee. Even resumé en pas op de plaats. Minder tabletten klinkt wel als een nog lagere dosering dus met mijn boerenverstand wel plausibel. Hang in there :*

MaJo nog even een dikke jompel voor jou! PUPO! *O* Wat fijn dat deze poging zo goed voelt! Ik duim voor je!!

Peace, zwem zwem maar :7 En ook voor Kirb! Herkenbaar Peace trouwens over zwangere vrouwen. Ik heb ook regelmatig gedacht: hoe doen ze dat toch? Ik zou willen dat ik wat stukjes zwangerschapsgeluk (als in: zwanger worden) aan jullie mocht uitdelen :*

Spannend weer spuiten Bobby... succes!
Dit, dat, alles.
pi_176431933
Bah B.ertha, wat onbegrijpelijk en super klote :( Was je alleen naar de afspraak? Veel knuffels vanaf hier :*
pi_176432688
Ach Bertha, wat een pech toch.. :{
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt en deze vermindering van de clomid wel goed aanslaat.. :*
pi_176433717
Ik baal er best wel van dat ze dan ook meteen stoppen met monitoren. Ook vorige ronde (toen het er 2 waren), toen had er toch best eentje kunnen stoppen met groeien?

Ik lees bij Freya het volgende: "Bij rijping van te veel eicellen wordt het paar afgeraden onbeschermde gemeenschap te hebben. De huidige richtlijn voor dit advies is: meer dan 3 follikels groter dan 16 mm, of meer dan 5 follikels groter dan 12 mm."
Maar er zijn er helemaal niet meer dan 5 groter dan 12. Ze zijn 15.7, 13.6, 12.6 en verder kleiner dan 12.
pi_176434256
Jemig Bertha! Wat ontzettend rot zeg. Wat raar dat je met zo'n lage dosering toch zo veel eitjes hebt. Ik snap heel goed dat je daar van uit het veld geslagen bent. Jammer dat ze stoppen met monitoren :* knuffel voor jou.
pi_176435432
Wat stom zeg B. Ik had echt goede hoop. :{

Volgens de site heb je dus 3 rijpe eicellen?
:)
pi_176436635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:45 schreef Soof-87 het volgende:
Wat stom zeg B. Ik had echt goede hoop. :{

Volgens de site heb je dus 3 rijpe eicellen?
Dit is dag negen dus in principe kan natuurlijk alles doorgroeien. Geen idee dus. Ik bel morgen even voor een afspraak.

En uit het veld geslagen is geloof ik precies de juiste uitdrukking. Ik ben nu even helemaal het vertrouwen kwijt. En ik geloof ook niet in die lagere dosis, ik denk dat wij een andere behandeling nodig hebben. Daar gaat uiteraard weer tijd overheen en het besef dat we waarschijnlijk ook al geen 2018 baby van krijgen, doet best wel pijn.
pi_176436689
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dit is dag negen dus in principe kan natuurlijk alles doorgroeien. Geen idee dus. Ik bel morgen even voor een afspraak.

En uit het veld geslagen is geloof ik precies de juiste uitdrukking. Ik ben nu even helemaal het vertrouwen kwijt. En ik geloof ook niet in die lagere dosis, ik denk dat wij een andere behandeling nodig hebben. Daar gaat uiteraard weer tijd overheen en het besef dat we waarschijnlijk ook al geen 2018 baby van krijgen, doet best wel pijn.
Eenmaal in het traject kan doorstromen heel snel gaan hoor. Maar nu doen de hormonen toch teveel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176438141
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eenmaal in het traject kan doorstromen heel snel gaan hoor. Maar nu doen de hormonen toch teveel?
Ja, dus nu gaan ze klooien met pillen om de dag. Ik voel heel sterk dat dat ook niet de oplossing is, omdat ik de vorige ronde (met 25mg) maar twee eitjes had en nu (met 12,5mg) weer 7. Als het zo willekeurig is, hoe moet het dan ooit stabiliseren? Want met clomid gaan ze eerst stabiliseren met de juiste dosering en dan sturen ze je gewoon naar huis voor een half jaar.
Maar goed, ik geloof dus al niet in februari. Hooguit in maart, maar hoe groot is de kans dat het dan direct de eerste keer raak is?
pi_176438259
Of zoals mijn vriend zegt:

quote:
Ze stoppen je vol met hormonen en geven je dan slecht nieuws, dat is toch onmenselijk!
pi_176438267
Bertha wat superrot ;(. Kan me zo voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent. Een gesprek met de gynaecoloog lijkt me dan ook zeker op zijn plaats. Wie weet kunnen ze met andere medicatie beter doseren. Dikke knuffel :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176438444
Jullie zijn lief O+ ik bel morgenochtend
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 20:00:41 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176438600
B.ertha wat ontzettend balen -O- is het niet een keer een idee om zonder medicatie een ronde te laten monitoren? Wie weet pakt je lichaam het gewoon zelf goed op!

Ik heb nu van mezelf ook steeds een goede eisprong, zonder clomid.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176439103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:00 schreef MaJo het volgende:
B.ertha wat ontzettend balen -O- is het niet een keer een idee om zonder medicatie een ronde te laten monitoren? Wie weet pakt je lichaam het gewoon zelf goed op!

Ik heb nu van mezelf ook steeds een goede eisprong, zonder clomid.
Dat zou kunnen, alleen dan moet er toch een andere reden zijn dat we al een jaar bezig zijn?
pi_176439363
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:37 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ja, dus nu gaan ze klooien met pillen om de dag. Ik voel heel sterk dat dat ook niet de oplossing is, omdat ik de vorige ronde (met 25mg) maar twee eitjes had en nu (met 12,5mg) weer 7. Als het zo willekeurig is, hoe moet het dan ooit stabiliseren? Want met clomid gaan ze eerst stabiliseren met de juiste dosering en dan sturen ze je gewoon naar huis voor een half jaar.
Maar goed, ik geloof dus al niet in februari. Hooguit in maart, maar hoe groot is de kans dat het dan direct de eerste keer raak is?
Dat gevoel van aanklooien heb ik ook wel wat Bertha. Bij ons lukt het ook niet goed om de dosering goed te krijgen. Onze arts waarschuwde ook dat het lichaam niet altijd precies hetzelfde reageert op een dosering. Het is een traject met een hele hele hele lange adem. Dat het eenmaal snel kan gaan zoals hierboven wordt beweerd kan best gelden voor sommige vrouwen. Maar niet iedereen is zo'n geluksvogel en niet bij iedereen verloopt het volgens het boekje/gemiddelde. Daar zijn wij nu ook wel achter... Dikke :* voor jou. Het is weer even een mega dikke teleurstelling
pi_176441046
Bertha, wat stom zeg. Elke keer dat schakelen, is zwaar.

Gesprek met gyn goed idee. Ik zou denk ik een ronde nog doen met die andere dosering en als dat niet werkt dan er op staan andere hormonen te krijgen
pi_176446708
Jemig B.ertha,wat een domper weer. Ik vraag me alleen af waarom aanblijven klooien met die tabletten, persoonlijk denk ik dat doseren met injecties veel makkelijker is. Dan weet je ook precies hoeveel hormoon er werkelijk wordt opgenomen, via je maag is toch weer een extra verwerkingstraject?

Ik heb mijn eisprong overigens niet benut, ik ben heel beroerd van pittige verkoudheid dus mijn hoofd staat er totaal niet naar, en ik ben allang blij dat ik nu even onbezorgd ibuprofen kan gebruiken.

Ohja, over termijn van wachten tot test: mijn artsen raden 18 dagen na inseminatie aan, omdat ze zien dat de kans op een heel vroege miskraam Wat groter lijkt te zijn en je jezelf dan beter voor vals nieuws kunt beschermen. Dus dat wil niet zeggen dat een test na 13-14 dagen onbetrouwbaar is, maar dat t gewoon nog mis kan gaan en je het dan weer zo'n teleurstelling is....
Warempel, een drempel.
pi_176451801
Bertha heb je al gebeld? Ben benieuwd wat je gynaecoloog ervan zegt.

RR ik snap dat wel, van testen pas na 18 dagen. Ik heb alleen echt geen zin om die :r utrogestan :r nog 4/5 dagen langer te gebruiken dan nodig.

Daarover gesproken, Peacefull waren jouw progesteronwaarden helemaal goed?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176451909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:23 schreef Kirb het volgende:
Bertha heb je al gebeld? Ben benieuwd wat je gynaecoloog ervan zegt.

RR ik snap dat wel, van testen pas na 18 dagen. Ik heb alleen echt geen zin om die :r utrogestan :r nog 4/5 dagen langer te gebruiken dan nodig.

Daarover gesproken, Peacefull waren jouw progesteronwaarden helemaal goed?
Die utrogestan lijkt mij echt verschrikkelijk om te gebruiken. Kan je dan nog intiem zijn gedurende de periode dat je het gebruikt? Of komt er alleen maar witte prut uit?

19 januari heb ik een belafspraak. Ga ik gelijk onze pogingen bespreekbaar maken en eventueel al vast een evaluatiegesprek plannen. Ik verwacht toch dat we hierna twee maanden stil liggen. Dan maar na poging 3 evalueren ipv poging 4. Ook zou ik het een optie vinden om mijn komende cyclus zonder hormonen een poging te doen.
Ben benieuwd in hoeverre ze hier in meegaan.

Oh en jongens, de eerste week na je eisprong is zo relaxt bij mij. Geen hormonen, geen afspraken, geen rekening houden met de klok, geen pms :) Heerlijk.
pi_176451952
Ik ben met utro niet intiem. Het spul legt soms echt een smerig laagje om je schaamlippen en soms zelfs je klit en gaat er soms ook maar moeilijk af onder de douche. Het ruikt anders. Je hebt inlegkruisjes nodig.

En als je zwanger bent van een cryo moet je het tot 12 weken gebruiken brrr
pi_176452100
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:29 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Die utrogestan lijkt mij echt verschrikkelijk om te gebruiken. Kan je dan nog intiem zijn gedurende de periode dat je het gebruikt? Of komt er alleen maar witte prut uit?

19 januari heb ik een belafspraak. Ga ik gelijk onze pogingen bespreekbaar maken en eventueel al vast een evaluatiegesprek plannen. Ik verwacht toch dat we hierna twee maanden stil liggen. Dan maar na poging 3 evalueren ipv poging 4. Ook zou ik het een optie vinden om mijn komende cyclus zonder hormonen een poging te doen.
Ben benieuwd in hoeverre ze hier in meegaan.

Oh en jongens, de eerste week na je eisprong is zo relaxt bij mij. Geen hormonen, geen afspraken, geen rekening houden met de klok, geen pms :) Heerlijk.
Goed om even te evalueren lijkt me. Ik had het in het vorige deel nog gevraagd maar kan een cyste eventueel kwaad als je zwanger bent?

Met die utro tot op heden geen intimiteit, voelt echt niet prettig. Wie weet proberen we het een keer onder de douche ofzo :'). Maar het voelt allemaal niet echt fris.

Arja ik moet het ook door gebruiken als ik zwanger ben, maar dan is het in ieder geval voor een goed doel :). En dan gaan we de douche zeker wel een keer proberen zeg maar :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176453837
Kirb, ik heb gebeld maar kan pas 23 januari terecht. Dat is net op tijd voor de volgende cyclus, maar te laat om alsnog verder te monitoren (waar ik op hoop). Daarom heb ik ook nog even de volgende vragen gesteld via het portal:

quote:
- Allereerst, op de website van Freya lees ik het volgende: “Bij rijping van te veel eicellen wordt het paar afgeraden onbeschermde gemeenschap te hebben. De huidige richtlijn voor dit advies is: meer dan 3 follikels groter dan 16 mm, of meer dan 5 follikels groter dan 12 mm.” Ik heb echter helemaal geen follikels groter dan 16 mm en slechts 3 groter dan 12 mm. Waarom wordt het dan toch stopgezet?
- Gisteren (en in de vorige ronde) was men heel stellig dat ál die follikels (zelfs ook de kleintjes) zouden doorgroeien en springen. In mijn eerste clomid cyclus had ik follikels van 26 mm. Dat als uitgangspunt nemend, moeten mijn follikels dus nog 2x zo groot worden. Kan de groei in de tussentijd echt niet stoppen? Mijn gevoel zegt heel sterk dat ik graag zou willen doorgaan met echo’s om te kijken of het niet tussentijds stopt. Plus, als ik er zoveel produceer, lijkt het me sowieso goed om te weten hoe zich dat ontwikkelt.
- Om toch nog iets van deze cyclus te maken, kunnen we niet monitoren totdat de grootste eitjes zijn gesprongen om zodoende het laatste eitje te benutten?
Hopelijk snel antwoord :)
pi_176455605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:13 schreef B.ertha het volgende:
Kirb, ik heb gebeld maar kan pas 23 januari terecht. Dat is net op tijd voor de volgende cyclus, maar te laat om alsnog verder te monitoren (waar ik op hoop). Daarom heb ik ook nog even de volgende vragen gesteld via het portal:

[..]

Hopelijk snel antwoord :)
Heel logische vragen :Y
De tweede vraag zou ik ook sterk hebben. Ik heb ooit een seks-verbod gehad omdat er vier follikels groeiden. Maar uiteindelijk stopte de groei van twee follikels en heb ik wel een inseminatie gehad.
Ik vind het vreemd dat artsen soms zo stellig zijn, terwijl mijn ervaring is dat vaak heel anders loopt dan verwacht. Eiblaasjes zijn gekke dingen die niet altijd reageren zoals je denkt.
Mijn lichaam reageerde (gelukkig) veel minder sterk op Clomid, maar ik had ook de eerste cyclus net aan genoeg aan 1 tablet, de tweede cyclus reageerde mijn lichaam heel snel op 2 tabletten, en bij de derde cyclus leken 2 toch weer net aan voldoende. Net alsof de reactie per cyclus minder sterk werd. Ik vond het toen super irritant dat je niet weet waar je aan toe bent. Bij jou lijkt het me nog ingewikkelder :*

De opmerking van RondeRotonde vind ik ook een goede: is doseren met injecties niet veel gemakkelijker dan met Clomid?
pi_176455636
Jongens, ik blijf maar wachten op de bijwerkingen van de hormonen maar ik lijk haast nergens last van te hebben. *O* Behalve misschien dat de tranen ietsje sneller opwellen - maar dat is ook niet erg buitensporig. Hebben jullie wel ergens last van?
(ik zit aan de decapeptyl en de menopur)

Ik begin het injecteren wel zat te worden. Maar het zal nog wel even duren voordat we daar mee moeten stoppen. Maandag de tweede echo.
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 17:02:35 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176456358
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:32 schreef Arja het volgende:
Ik ben met utro niet intiem. Het spul legt soms echt een smerig laagje om je schaamlippen en soms zelfs je klit en gaat er soms ook maar moeilijk af onder de douche. Het ruikt anders. Je hebt inlegkruisjes nodig.

En als je zwanger bent van een cryo moet je het tot 12 weken gebruiken brrr
En het smaakt bitter :@ :') dacht een keer na het douchen dat het wel schoon was maar dus niet. Dus hier ook nauwelijks intiem met utro :X

Goeie vragen B.ertha, ik ben benieuwd naar het antwoord!

En Bobby fijn dat de bijwerkingen meevallen! Deze ronde valt het me ook nog niet tegen, behalve dan die ranzige utro -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176456896
Fijn bobby! Ik had met deca ook geen bijwerkingen.
Nu met de progynova wel weer moe en sneller boos en ongeduldig
pi_176459591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:27 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Heel logische vragen :Y
De tweede vraag zou ik ook sterk hebben. Ik heb ooit een seks-verbod gehad omdat er vier follikels groeiden. Maar uiteindelijk stopte de groei van twee follikels en heb ik wel een inseminatie gehad.
Ik vind het vreemd dat artsen soms zo stellig zijn, terwijl mijn ervaring is dat vaak heel anders loopt dan verwacht. Eiblaasjes zijn gekke dingen die niet altijd reageren zoals je denkt.
Mijn lichaam reageerde (gelukkig) veel minder sterk op Clomid, maar ik had ook de eerste cyclus net aan genoeg aan 1 tablet, de tweede cyclus reageerde mijn lichaam heel snel op 2 tabletten, en bij de derde cyclus leken 2 toch weer net aan voldoende. Net alsof de reactie per cyclus minder sterk werd. Ik vond het toen super irritant dat je niet weet waar je aan toe bent. Bij jou lijkt het me nog ingewikkelder :*

De opmerking van RondeRotonde vind ik ook een goede: is doseren met injecties niet veel gemakkelijker dan met Clomid?
Precies daarom vroeg ik het ook, ze zijn heel stellig maar ik voel gewoon heel sterk dat het 'anders' zit. Alleen ik weet niet hoe.

Die vraag over spuiten ga ik ook stellen in de evaluatie. Dat is nog op tijd voor de volgende ronde.

Ik had vrij snel antwoord. Ze zeggen min of meer: we gaan het beleid niet veranderen en volgens ons is het compleet zinloos, maar je mag komen voor nog een echo. Dus daar ga ik even goed over nadenken.

Fijn dat het meevalt bij jou!
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:58:31 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176459642
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:55 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Precies daarom vroeg ik het ook, ze zijn heel stellig maar ik voel gewoon heel sterk dat het 'anders' zit. Alleen ik weet niet hoe.

Die vraag over spuiten ga ik ook stellen in de evaluatie. Dat is nog op tijd voor de volgende ronde.

Ik had vrij snel antwoord. Ze zeggen min of meer: we gaan het beleid niet veranderen en volgens ons is het compleet zinloos, maar je mag komen voor nog een echo. Dus daar ga ik even goed over nadenken.

Fijn dat het meevalt bij jou!
Wat een vervelend gedoe Bertha. Wat houdt je tegen om op het aanbod van die extra echo in te gaan?
Dat zij overtuigd zijn van hun eigen handelswijze geloof ik best. Dat ze vervolgens bereid zijn om mee te gaan in je wens vind ik juist wel weer voor ze pleiten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176459860
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat een vervelend gedoe Bertha. Wat houdt je tegen om op het aanbod van die extra echo in te gaan?
Dat zij overtuigd zijn van hun eigen handelswijze geloof ik best. Dat ze vervolgens bereid zijn om mee te gaan in je wens vind ik juist wel weer voor ze pleiten.
Dat waardeer ik ook. Door de reactie en uitleg dacht ik eerst: als het echt voor de kat zijn kut is, dan laat maar. Ik doe het ook niet bepaald voor de hobby :') Maar ze geven me de ruimte, het kost me niets (beetje tijd, beetje brandstof :D) en misschien blijf ik me dit soort dingen anders afvragen. Dus daarom zou ik het misschien toch wel doen.
Dus ik weet het nog niet :D
  vrijdag 12 januari 2018 @ 20:11:51 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176460002
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat waardeer ik ook. Door de reactie en uitleg dacht ik eerst: als het echt voor de kat zijn kut is, dan laat maar. Ik doe het ook niet bepaald voor de hobby :') Maar ze geven me de ruimte, het kost me niets (beetje tijd, beetje brandstof :D) en misschien blijf ik me dit soort dingen anders afvragen. Dus daarom zou ik het misschien toch wel doen.
Dus ik weet het nog niet :D
Ik zou inmiddels vooral gewoon benieuwd zijn :o. Maar wat je zegt dat het geen hobby is snap ik ook wel weer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176471595
Eens met Lemijn, Bertha. Ik zou ook echt te benieuwd zijn en gewoon gaan. Een keer meer of minder ongemakkelijk maakt toch niet meer uit :'). En wie weet geeft het toch net iets meer inzicht in hoe en of het door ontwikkeld.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176475831
Ik zou het ook doen Bertha, je bent toch benieuwd en het wordt je aangeboden
pi_176493072
Ik heb besloten te gaan :Y
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 10:17:05 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176493797
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 09:16 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb besloten te gaan :Y
^O^ waarom twijfelde je erover? Eerst gaf je aan te halen dat ze meteen stoppen met verder monitoren.

Ben wel benieuwd naar wat ze vinden, misschien kun je deze ronde dan toch nog zelf benutten :9 wanneer is de echo?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176495387
Goed idee om toch nog te gaan Bertha! Wie weet is het aantal nog afgenomen en mag je toch deze cyclus nog benutten. Ik heb ook wel eens gehad dat er een ergens leek te zitten maar de echo daarna waren de verhoudingen helemaal veranderd (als in: 2 links en 1 rechts naar 1 links en 3 rechts).

Hoe gaat het verder hier met de dames? MrsPeel, Bobby, Arja hoe gaat het spuiten?
Wbt de utro: wat een vervelend spul zeg. En het smaakt bitter :') hahaha Majo. Maar dat betekent dus een tijd geen seks. Arme jullie :'( En ook wel een beetje arme mannen ;)

Kirb,sorry ik had je vraag niet gezien. Geen idee in hoeverre een cyste kwaad kan bij een zwangerschap. Ik verwacht niet dat het invloed heeft. Arts vertelde mij dat de cyste onder invloed van follikelstimulerende hormonen groeit (daarom mag je ook geen extra hormonen spuiten als je een cyste hebt) en tijdens de periodes waarin het aantal hormonen in je lichaam laag is, hij instort. Vandaar ook altijd het advies om de pil te slikken voor een maand. Dan ligt alles plat.
Maar Kirb, Majo, alles nog rustig? Buik rustig, hoofd rustig?
pi_176495748
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

^O^ waarom twijfelde je erover? Eerst gaf je aan te halen dat ze meteen stoppen met verder monitoren.

Ben wel benieuwd naar wat ze vinden, misschien kun je deze ronde dan toch nog zelf benutten :9 wanneer is de echo?
Deels rationaliteit, deels niemand tot last willen zijn :@

Maar nu ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Er zijn er best wel wat gestopt met groeien (mijn conclusie, zij zei alleen maar dat het er nog steeds te veel zijn). En een paar zijn gekrompen of er zijn later toch wat kleinere bij gekomen. Slechts twee vertonen de groei die ik zou verwachten obv wat mij vorige cyclus is verteld.

15.7 > 20.1
13.6 > 18.1
12.6 > 12.6
11.7 > 12.2
11.2 >
11.0 >
10.9 > 10.4
10.7 > 10.0
10.1 > 8.7
pi_176495786
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:55 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Deels rationaliteit, deels niemand tot last willen zijn :@

Maar nu ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Er zijn er best wel wat gestopt met groeien (mijn conclusie, zij zei alleen maar dat het er nog steeds te veel zijn). En een paar zijn gekrompen of er zijn later toch wat kleinere bij gekomen. Slechts twee vertonen de groei die ik zou verwachten obv wat mij vorige cyclus is verteld.

15.7 > 20.1
13.6 > 18.1
12.6 > 12.6
11.7 > 12.2
11.2 >
11.0 >
10.9 > 10.4
10.7 > 10.0
10.1 > 8.7
Whoo! Twee eitjes zijn wel duidelijk dominant en die staan op springen (20.1 en 18.1). De rest 'doet niet mee' volgens de richtlijnen van mijn zh. Moet je nu nog weer terugkomen of mogen jullie deze nu gewoon benutten?
pi_176495848
Zo lees ik het ook, maar we hebben nog steeds een vrijverbod en geen echo's meer :{
pi_176495954
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo lees ik het ook, maar we hebben nog steeds een vrijverbod en geen echo's meer :{
Dat meen je!?!
Met alle 'verstand' die ik nu heb van follikels zou ik misschien gewoon het risico nemen. Volgens mij staan er 2 op springen en de rest zal als het goed is weer afnemen. Maar als keerzijde: mijn lichaam werkt anders dan de jouwe en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je aan de richtlijnen van het ZH wil houden. Ik blijf me er wel over verbazen hoe die richtlijnen verschillen en hoe star er af en toe met het protocol omgegaan wordt.
pi_176495980
Goed dat je vent gegaan bertha. Lijkt me ook dat er 2 dominante zijn maar je weet niet zeker of er nog een een inhaal actie gaat doen.

Peace ik spuit niet. Alleen progynova om bms op te bouwen voor een tp als alles goed gaat
pi_176496328
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo lees ik het ook, maar we hebben nog steeds een vrijverbod en geen echo's meer :{
HUH? :o

In de NVOG-richtlijn (wel uit 1999, dat is de enige die ik zo gauw kan vinden) staat dit over IUI:

quote:
Bij ovariële stimulatie dient te worden gestreefd naar twee tot drie follikels >16 mm. Clomifeencitraat is voor
deze indicatie niet bewezen zinvol, maar er zijn duidelijke logistieke voordelen. Indien het lukt om met
clomifeencitraat multifolliculaire groei te bereiken is dit een optie. De aanbevolen dosering is 100 mg per dag
toegediend van de 3e t/m de 7e dag van de cyclus. Gonadotrofinen zijn bewezen effectief gebleken in
prospectief gerandomiseerde studies, maar belastend en risicovol. Gezien het niet onaanzienlijke risico van
een grote meerlingzwangerschap moet bij meer dan drie follikels >16 mm of vijf >12 mm worden afgezien van
inseminatie en coïtus. De stimulatiefase zal over het algemeen worden afgerond met een hCG-injectie met
5000 IE.
Jij hebt nog steeds niet meer dan twee follikels > 16 of vijf > 12. Ik vind het echt heel apart dat ze het vrijverbod in stand houden terwijl de richtlijn daar geen enkele aanleiding voor geeft. In deze situatie zou mijn ziekenhuis bij mij gewoon de inseminatie door laten gaan. Maar misschien is het in jouw geval anders..zijn ze bang dat het toch harder groeit omdat je zo sterk reageert op de Clomid? Hoe dan ook zou ik om meer uitleg vragen. Het lijkt erop dat jij niet begrijpt waarom ze dit beleid voeren, en je hebt recht op uitleg over je behandeling. Wellicht is er een goede reden voor dat ze het vrijverbod in stand houden. Dit is toch enorm frustrerend? Kun je niet een gesprek aanvragen, evt na deze cyclus ter evaluatie, als je er nu geen trek in hebt?
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 13:27:03 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176497580
Heeft het er ook niet mee te maken dat het zaad van de vriend van B.ertha heel goed is? Ik had ook een keer meerdere eitjes en een officieel vrijverbod maar de arts zei toen dat het in ons geval wel los zou lopen en dat ik me er niet teveel van aan moest trekken.

Ik zou het in jullie geval ook gewoon doen denk ik :@ mits je geen problemen hebt met een eventuele meerling. Maar ik snap ook goed dat je je aan het protocol wil houden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176497885
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 12:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

HUH? :o

In de NVOG-richtlijn (wel uit 1999, dat is de enige die ik zo gauw kan vinden) staat dit over IUI:

[..]

Jij hebt nog steeds niet meer dan twee follikels > 16 of vijf > 12. Ik vind het echt heel apart dat ze het vrijverbod in stand houden terwijl de richtlijn daar geen enkele aanleiding voor geeft. In deze situatie zou mijn ziekenhuis bij mij gewoon de inseminatie door laten gaan. Maar misschien is het in jouw geval anders..zijn ze bang dat het toch harder groeit omdat je zo sterk reageert op de Clomid? Hoe dan ook zou ik om meer uitleg vragen. Het lijkt erop dat jij niet begrijpt waarom ze dit beleid voeren, en je hebt recht op uitleg over je behandeling. Wellicht is er een goede reden voor dat ze het vrijverbod in stand houden. Dit is toch enorm frustrerend? Kun je niet een gesprek aanvragen, evt na deze cyclus ter evaluatie, als je er nu geen trek in hebt?
Volgens de dr geldt dat beleid voor iui en niet voor ovulatie inductie met gewone seks.
Gesprek is al gepland :) dan ga ik dat zeker vragen.
pi_176506015
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Volgens de dr geldt dat beleid voor iui en niet voor ovulatie inductie met gewone seks.
Gesprek is al gepland :) dan ga ik dat zeker vragen.
Oh sorry, dat had ik niet in de gaten! Dan kan het zeker anders maken ja :Y Goed dat er al een gesprek staat ^O^
pi_176509188
Bertha goed dat je gegaan bent, ik ben erg benieuwd wat je gyn hiervan gaat zeggen.

Even kort voor nu.. reageer morgen wat uitgebreider want nu moe.
Hier alles wel rustig Peace, had het idee tegen een buikgriepje aan te hikken want werd zaterdagochtend wakker met een partij kramp in m’n buik.. hoe gaat ie bij jou? Tweede wachtweek!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176514941
Ik snap trouwens niet waarom er een verschil in beleid is qua IUI of zelf proberen. Het lijkt me zelfs dat je bij IUI meer kans hebt toch? Bertha ik denk dat het goed is om al je vragen op te schrijven en uitgebreide uitleg te vragen bij de gynaecoloog. Zoals je het nu hier opschrijft lijkt het mij ook dat er gewoon 2 dominante eitjes zijn die gaan springen, en zou ik het mooi zelf proberen. Maar goed, wij kunnen hier van alles roepen, we zijn geen medisch specialist. Laat hen het maar goed uitleggen :).

Peaceful nog bedankt voor je uitleg over cystes. Het lijkt me dan inderdaad dat het geen kwaad kan als je zwanger bent. Zou wel heel zuur zijn als je hierdoor weer een ronde zou moeten overslaan.

En Majo ook de tweede wachtweek in, hoe gaat ie bij jou?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_176515199
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:28 schreef Kirb het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom er een verschil in beleid is qua IUI of zelf proberen. Het lijkt me zelfs dat je bij IUI meer kans hebt toch? Bertha ik denk dat het goed is om al je vragen op te schrijven en uitgebreide uitleg te vragen bij de gynaecoloog. Zoals je het nu hier opschrijft lijkt het mij ook dat er gewoon 2 dominante eitjes zijn die gaan springen, en zou ik het mooi zelf proberen. Maar goed, wij kunnen hier van alles roepen, we zijn geen medisch specialist. Laat hen het maar goed uitleggen :).

Peaceful nog bedankt voor je uitleg over cystes. Het lijkt me dan inderdaad dat het geen kwaad kan als je zwanger bent. Zou wel heel zuur zijn als je hierdoor weer een ronde zou moeten overslaan.

En Majo ook de tweede wachtweek in, hoe gaat ie bij jou?
Dat dacht ik ook! Ik ga zeker uitgebreid vragen stellen.

Verder hebben wij overwogen om toch gewoon deze te benutten, maar wel met grote twijfel. Mijn vriend heeft vooral veel sterk dat hij geen specialist is en niet voldoende informatie heeft. Daarbij komt dat beide grote follikels rechts zitten en ik toch links steekjes heb, dus misschien hebben ze gelijk een groeit daar wel degelijk toch iets. Dus we zien ervan af..
pi_176515536
Ik kon eigenlijk toch niet wachten met bellen tot maart. Dus, we hebben nu een afspraak in maart. :o
pi_176515711
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:04 schreef Cygne het volgende:
Ik kon eigenlijk toch niet wachten met bellen tot maart. Dus, we hebben nu een afspraak in maart. :o
Spannend!! Welk traject hebben jullie de vorige keer doorlopen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')