abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 januari 2018 @ 18:28:33 #101
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176616396
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:50 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een goed plan, ik ben een persoon die wat te doen moet hebben. Nu veel thuis is sowieso demotiverend en helemaal als je dagen eindeloos duren zonder doel. Ik ga er komende week een paar dagen uit en daarna met hopelijk frisse energie de wereld bekijken.
Ik zit soms met verbazing je reacties te lezen. Een ingeving van een 'onbekende' van dit forum kan je soms tot nieuwe inzichten brengen, maar dat je het zelf niet kan bedenken komt op mij over als 'jammer dat je dat zelf niet hebt bedacht.' Verder hulde hoor, dat steeds herpakken en doorgaan..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176616424
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik zit soms met verbazing je reacties te lezen. Een ingeving van een 'onbekende' van dit forum kan je soms tot nieuwe inzichten brengen, maar dat je het zelf niet kan bedenken komt op mij over als 'jammer dat je dat zelf niet hebt bedacht.' Verder hulde hoor, dat steeds herpakken en doorgaan..
Dit is niet de eerste keer dat hij deze tip krijgt ;)
En zijn reacties erop blijven even vaag en niet concreet als altijd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176616484
Gefeliciteerd Claudia!

Ik begin 1 maart, dus heb nog ruim een maand de tijd om te niksen. Dat thuiszitten is vreselijk. -O-
pi_176616613
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
Gefeliciteerd Claudia!

Ik begin 1 maart, dus heb nog ruim een maand de tijd om te niksen. Dat thuiszitten is vreselijk. -O-
Van genieten, joh!

Ik ga al mijn vakantiedagen opnemen en ik weet niet of mijn berekening klopt, maar volgens mij hoef ik dan zelfs niet of nauwelijks meer te werken bij mijn oude baan. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176616658
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van genieten, joh!

Ik ga al mijn vakantiedagen opnemen en ik weet niet of mijn berekening klopt, maar volgens mij hoef ik dan zelfs niet of nauwelijks meer te werken. :o
Hahaha, dat zeg je nu. Ik heb sinds half juli al vakantie en dat is in het begin erg leuk, maar daar ben je echt gauw klaar mee. Ik sta te popelen en ben de dagen echt aan het aftellen. Vraag me in mei ergens of ik het nog steeds zo leuk vind, hehe.

Wanneer begin jij met jouw nieuwe baan? Ik kan me voorstellen dat jij uitkijkt naar vakantie, daar waar jij wel gewoon werkt.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 18:42:52 #106
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176616687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:50 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een goed plan, ik ben een persoon die wat te doen moet hebben. Nu veel thuis is sowieso demotiverend en helemaal als je dagen eindeloos duren zonder doel. Ik ga er komende week een paar dagen uit en daarna met hopelijk frisse energie de wereld bekijken.
Dat bedoelde ik ook met een portfolio ;)
Goed om scherp te blijven én je kunt laten zien wat je waard bent. Dat is wel zo handig als je op andere fronten minder goed uit de verf komt.
With the stars as her umbrella
pi_176616968
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik zit soms met verbazing je reacties te lezen. Een ingeving van een 'onbekende' van dit forum kan je soms tot nieuwe inzichten brengen, maar dat je het zelf niet kan bedenken komt op mij over als 'jammer dat je dat zelf niet hebt bedacht.' Verder hulde hoor, dat steeds herpakken en doorgaan..
Nou ja ik heb al een hoop dingen geprobeerd, ook online courses volgen. Maar het voelt allemaal vreselijk als opvulling/dagbesteding. Heb zelfs al professionele capaciteiten/beroepskeuze test gedaan, maar blijft bij sollicitaties toch steeds haken of geen/weinig ervaring of te slim/snel weg etc. en dan krijg je dus geen kans om ergens te starten. Iedereen roemt mijn opleiding: leuk, tof, interessant maar puntje bij paaltje is het behoorlijk waardeloos en opleiding weglaten van cv voor simpele baantjes is geen goed idee.
pi_176617091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, dat zeg je nu. Ik heb sinds half juli al vakantie en dat is in het begin erg leuk, maar daar ben je echt gauw klaar mee. Ik sta te popelen en ben de dagen echt aan het aftellen. Vraag me in mei ergens of ik het nog steeds zo leuk vind, hehe.
Haha, ja, dat is ook zo. Eigenlijk zit ik ook op die manier in elkaar. Het is dat ik de laatste jaren zo hard heb gewerkt.

quote:
Wanneer begin jij met jouw nieuwe baan? Ik kan me voorstellen dat jij uitkijkt naar vakantie, daar waar jij wel gewoon werkt.
Dat bespreken we komende week. Ze hebben me volgens mij best snel nodig en ik heb een lange opzegtermijn bij mijn huidige baan. Er is een kans dat ik beide banen een tijdje naast elkaar ga doen. Die vakantiedagen komen me dus goed uit. M'n werkgever zal het wel iets minder leuk vinden, want het betekent dat ik al op zeer korte termijn vervangen zal moeten worden en dat wordt niet makkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176617344
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de baan. :s)
Gefeliciteerd!

Dat zal dan die van de userstory of usecase zijn? Mag ik vragen wat je nieuwe functie ongeveer inhoudt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176617428
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Dat zal dan die van de userstory of usecase zijn? Mag ik vragen wat je nieuwe functie ongeveer inhoudt?
Dankjewel! En ja, dat is 'em.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 21:27:12 #111
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176620608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn moeder, die werkloos raakte tijdens de crisis en administratief/secretarieel werk deed, is nooit meer in de sector aan de bak gekomen. Ze is dichtbij haar pensioen en werkt nu noodgedwongen in de thuiszorg... Ze heeft veel meer in haar mars dan schoonmaken en het is zwaar werk voor iemand van haar leeftijd, maar ze komt de deur uit, heeft sociaal contact en heeft al gauw uitdagender werk gekregen zoals het inplannen van collega's.
Kijk, dat het ook tot zo iets kan komen, vind ik tof om te lezen. Dat haar werkgever haar al snel iets uitdagenders heeft gegeven is erg tof!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 20 januari 2018 @ 09:51:57 #112
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176629365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:31 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik wil niet freelancen, te veel onzekerheid (en concurrentie).
Als je het niet probeert, weet je het niet..

Maar ja, dat is je zo te lezen ook al eens gezegd..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176630189
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de baan. :s)
Gefeliciteerd! *O*
pi_176662997
Zo net weer een poging gedaan een IT functie bij een groot bedrijf.
pi_176669332
Gefeliciteerd Claudia.

Ik heb zojuist echt het kortste sollicitatiegesprek ever gehad.....15 minuten (misschien nog wel iets minder) en klaar.
Was wel interne sollicitatie, maar toch...
pi_176670189
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:27 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Claudia.

Ik heb zojuist echt het kortste sollicitatiegesprek ever gehad.....15 minuten (misschien nog wel iets minder) en klaar.
Was wel interne sollicitatie, maar toch...
Denk je dat het een goed of een slecht teken is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176670272
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Denk je dat het een goed of een slecht teken is?
Nou de kans dat ik deze baan krijg is al wel klein, maar ik heb het toch maar geprobeerd.
Diegene wat voor mij was, was ook intern en daar duurde het ook niet lang.
pi_176670783
Ik was nou niet bepaald actief sinds ik me hier meldde drie weken geleden, maar ik mag weer afzwaaien. Vanaf 1 maart ga ik bij de belastingdienst aan de slag.

Mochten er mensen met (fiscaal of notarieel) recht nog een baan in de regio Zwolle zoeken: ze zoeken nog meer mensen. Het is wel uitzendwerk, via Randstad.
  maandag 22 januari 2018 @ 11:56:50 #119
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176670919
Nou, ik heb mijn eerste afwijzing binnen. Jammer wel :')
With the stars as her umbrella
pi_176672297
Gefeliciteerd, Victoriaatje!

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:56 schreef -Miauw- het volgende:
Nou, ik heb mijn eerste afwijzing binnen. Jammer wel :')
Waar zoek je naar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176672571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, ja, dat is ook zo. Eigenlijk zit ik ook op die manier in elkaar. Het is dat ik de laatste jaren zo hard heb gewerkt.

[..]

Dat bespreken we komende week. Ze hebben me volgens mij best snel nodig en ik heb een lange opzegtermijn bij mijn huidige baan. Er is een kans dat ik beide banen een tijdje naast elkaar ga doen. Die vakantiedagen komen me dus goed uit. M'n werkgever zal het wel iets minder leuk vinden, want het betekent dat ik al op zeer korte termijn vervangen zal moeten worden en dat wordt niet makkelijk.
Na hard werken, verdien je een vakantie. Maar dan is zo een vakantie ook echt leuk. Vervelend voor de huidige werkgever, maar zij denken altijd aan hun eigen belang en zo moet jij dus ook gewoon lekker denken.
pi_176672645
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
pi_176672979
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
Ja: opties 2 en 3. Dat je geen zin hebt om 4 uur per dag te reizen, begrijp ik. Als ik zo hard een baan nodig zou hebben als jij, zou ik mijn plannen opzij zetten voor een training. En ik zou met liefde betalen om te werken als het betekent dat ik ervaring opdoe, aan mijn netwerk bouw, aan mijn eigenwaarde werk en op die manier mijn kansen vergroot op een andere baan (het is nota bene maar voor 2 maanden!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176675912
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
als je de baan graag wilt ga je die paar dagen niet weg ... lijkt mij
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_176676021
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
Doe je naam eer aan.
Protège moi de mes désirs.
pi_176676228
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
Ach, je bent pas anderhalf jaar aan het zoeken. Ik zou de vakantie ook voor laten gaan.
En zeker geen werkervaring opbouwen door te reageren op baan 3.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176677762
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja: opties 2 en 3. Dat je geen zin hebt om 4 uur per dag te reizen, begrijp ik. Als ik zo hard een baan nodig zou hebben als jij, zou ik mijn plannen opzij zetten voor een training. En ik zou met liefde betalen om te werken als het betekent dat ik ervaring opdoe, aan mijn netwerk bouw, aan mijn eigenwaarde werk en op die manier mijn kansen vergroot op een andere baan (het is nota bene maar voor 2 maanden!).
Verschuiven kan niet, alles staat al vast ;(. Had ik al geboekt eind vorig jaar. Zou ik alleen doen ik als ik de baan zéker krijg, maar dat weet je never nooit, zeker niet voor eind deze week.
pi_176677819
Kun je niet gewoon all-the-way gaan om die baan te krijgen en indien ze je willen bespreek je of blaas je je trip af?

Ik snap het gezegde "betalen om te werken" niet echt overigens. Kost alles meer dan je totale salaris? Indien niet -> doen. Rendement doet er niet echt toe in jou situatie denk ik.
pi_176677848
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:09 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Verschuiven kan niet, alles staat al vast ;(. Had ik al geboekt eind vorig jaar. Zou ik alleen doen ik als ik de baan zéker krijg, maar dat weet je never nooit, zeker niet voor eind deze week.
alles kan , het is maar net hoe belangrijk je het vind , in elk geval ik vind je niet zo een doorbijter...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 22 januari 2018 @ 18:27:35 #130
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176678037
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Doe je naam eer aan.
+1, weet je wel dat je in een behoorlijke luxe positie zit door nu op vakantie te kunnen. Ik ben de afgelopen 1.5 jaar ook niet op vakantie geweest, keuzes en afwegingen enzulks...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 22 januari 2018 @ 18:42:36 #131
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_176678289
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
Ga in de horeca werken. Heb vandaag nog nieuwe diensten gekregen en het festivalseizoen komt er ook weer aan. :Y
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_176678457
Ik zoek ook weer naar een nieuwe baan. M'n studie afgelopen zomer afgerond, daarna bij m'n destijds bijbaan meer uren gaan maken. M'n ogen wel open gehouden voor leuke vacatures, maar dat liep niet echt storm. Nu steeds meer chaos op m'n werk, dus nu wel echt fanatiek aan het solliciteren.

Ik werd vandaag door twee bedrijven benaderd voor een tweede sollicitatiegesprek. Eentje heb ik afgezegd omdat ik toch niet enthousiast genoeg was, over de andere wel erg enthousiast. Deze week nog een casus maken en dan vrijdag het tweede gesprek. *O* Ik vond uitgenodigd worden voor een tweede gesprek al erg fijn, dus ik bekijk het gewoon positief.
pi_176678535
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:39 schreef Doorbijtertje het volgende:
Lekker begin van de maandag.

-Inhoudelijke baan waar ik geschikt voor ben heeft 4 uur per dag reistijd... (niet op reageren dan, toch?).
- 24 uur per week baan heeft net een training in de paar dagen dat ik weg ben, gaat 'm niet worden.
- Tijdelijke 2 maanden baan geeft geen reiskosten (heb je eigenlijk niks aan en betalen om te werken.. nee dank je).

Iemand betere tips?
Minimaal 24 uur en voor langere tijd, midden van het land.
Heb je al weleens naar van die traineeships richting de IT gekeken? Er zijn er best een aantal die mensen met een niet IT-gerelateerde diploma aannemen om na een korte periode lessen aan de slag te gaan.
pi_176679177
quote:
10s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:15 schreef Joene het volgende:

[..]

alles kan , het is maar net hoe belangrijk je het vind , in elk geval ik vind je niet zo een doorbijter...
Ik heb er nog niet gesolliciteerd hé. Solliciteren doe ik alleen als ik er zelf ook enigzins een goed gevoel bij heb, niet als ik al een afwijzing voorzie of geen match.
pi_176679192
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heb je al weleens naar van die traineeships richting de IT gekeken? Er zijn er best een aantal die mensen met een niet IT-gerelateerde diploma aannemen om na een korte periode lessen aan de slag te gaan.
Jazeker, maar daar heb je (vaak) een rijbewijs en/of auto nodig en die heb ik allebei niet..
pi_176679217
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach, je bent pas anderhalf jaar aan het zoeken. Ik zou de vakantie ook voor laten gaan.
En zeker geen werkervaring opbouwen door te reageren op baan 3.
Niet zo keihard zijn he Catastrofe.
pi_176679439
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:25 schreef Doorbijtertje het volgende:
Jazeker, maar daar heb je (vaak) een rijbewijs en/of auto nodig en die heb ik allebei niet..
Wel mee bezig, of niet? Als een baan in de regio vinden niet makkelijk blijkt, lijkt dat me in ieder geval iets wat je makkelijk op kunt pakken.
pi_176679799
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:24 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik heb er nog niet gesolliciteerd hé. Solliciteren doe ik alleen als ik er zelf ook enigzins een goed gevoel bij heb, niet als ik al een afwijzing voorzie of geen match.
als je gewoon solliciteert heb je kans nu niet, lekker wachten tot het juiste baantje voorbij komt. Goede instelling joh vinden werkgevers ook wel fijn.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_176680495
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:25 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Jazeker, maar daar heb je (vaak) een rijbewijs en/of auto nodig en die heb ik allebei niet..
Tja, daar kun je ook weinig aan doen natuurlijk.
Ik zou gewoon verder afwachten.
  maandag 22 januari 2018 @ 20:51:34 #140
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176681440
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:24 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik heb er nog niet gesolliciteerd hé. Solliciteren doe ik alleen als ik er zelf ook enigzins een goed gevoel bij heb, niet als ik al een afwijzing voorzie of geen match.
Ik vind het knap dat jij dat al kan zien, voordat je überhaupt een sollicitatie hebt verstuurd.. ^O^

Je hébt weinig te kiezen, écht probeer het nou eens..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176685862
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat jij dat al kan zien, voordat je überhaupt een sollicitatie hebt verstuurd.. ^O^

Je hébt weinig te kiezen, écht probeer het nou eens..
Helaas heb ik nou al vaak meegemaakt dat als ik te hoogopgeleid ben ik een afwijzing krijg, hoe graag ik daar ook wil werken. Of dat als ze 3 jaar relevante ervaring vragen en ik dat niet heb, ik een afwijzing krijg. Dan reageer je dus op dingen wat je bij voorbaat ook al had kunnen invullen. Of je moet toevallig een keer geluk hebben dat zo'n recruiter je een kans wilt geven en je goed uit de verf komt in een gesprek.
pi_176685950
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, Victoriaatje!

[..]

Waar zoek je naar?
Dankjewel! Ik ben blij, begin 1 maart. En heb dus nu gewoon vakantiegevoel, in plaats van werkloosgevoel. Dan zit je toch rustiger.
pi_176685986
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:14 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Helaas heb ik nou al vaak meegemaakt dat als ik te hoogopgeleid ben ik een afwijzing krijg, hoe graag ik daar ook wil werken. Of dat als ze 3 jaar relevante ervaring vragen en ik dat niet heb, ik een afwijzing krijg. Dan reageer je dus op dingen wat je bij voorbaat ook al had kunnen invullen. Of je moet toevallig een keer geluk hebben dat zo'n recruiter je een kans wilt geven en je goed uit de verf komt in een gesprek.
Ik heb als hbo-er zonder ervaring gereageerd op een vacature waar wo en werkervaring als harde eisen werden gesteld. Dat is de baan waar ik 1 maart mag starten.

Niet geschoten is altijd mis. Laat dat oordelen nou maar aan de andere partij over. En leert 'hij wilt' af, zal ook helpen.
pi_176686283
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:24 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik heb er nog niet gesolliciteerd hé. Solliciteren doe ik alleen als ik er zelf ook enigzins een goed gevoel bij heb, niet als ik al een afwijzing voorzie of geen match.
Goede username wel.

:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_176686302
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:37 schreef Skv het volgende:

[..]

Goede username wel.

:')
~O>
pi_176686576
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:14 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Helaas heb ik nou al vaak meegemaakt dat als ik te hoogopgeleid ben ik een afwijzing krijg, hoe graag ik daar ook wil werken. Of dat als ze 3 jaar relevante ervaring vragen en ik dat niet heb, ik een afwijzing krijg. Dan reageer je dus op dingen wat je bij voorbaat ook al had kunnen invullen. Of je moet toevallig een keer geluk hebben dat zo'n recruiter je een kans wilt geven en je goed uit de verf komt in een gesprek.
Ik vermoed dat het niet aan je te hoge opleidingsniveau ligt. Want zo enorm hoog opgeleid ben je nou ook weer niet. Het is niet dat er in heel Nederland maar 1000 hbo+ ers per jaar zijn ofzo.
Ik denk eerder dat ze je nogal star en bekrompen van geest vinden. Overal zeg je 'ja maar' op.
pi_176687019
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:54 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het niet aan je te hoge opleidingsniveau ligt. Want zo enorm hoog opgeleid ben je nou ook weer niet. Het is niet dat er in heel Nederland maar 1000 hbo+ ers per jaar zijn ofzo.
Ik denk eerder dat ze je nogal star en bekrompen van geest vinden. Overal zeg je 'ja maar' op.
Als er nog steeds zulke vacatures en vooral bedrijven zijn: 'Het is belangrijk om te weten dat je dus pas salaris ontvangt vanaf de periode waarin je praktijkervaring opdoet en je de eerste 4 maanden zelf financieel moet kunnen overbruggen' ben ik zo gek nog niet hoor. Welke persoon gaat er nou 4 maanden voor noppes werken en daarna moet je 1/3e van het opleidingstraject ook nog eens terugbetalen en werk je op basis van een uitzendconstructie...
pi_176687063
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:20 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ben blij, begin 1 maart. En heb dus nu gewoon vakantiegevoel, in plaats van werkloosgevoel. Dan zit je toch rustiger.
Tweelingzusje. :D
pi_176687547
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:46 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als er nog steeds zulke vacatures en vooral bedrijven zijn: 'Het is belangrijk om te weten dat je dus pas salaris ontvangt vanaf de periode waarin je praktijkervaring opdoet en je de eerste 4 maanden zelf financieel moet kunnen overbruggen' ben ik zo gek nog niet hoor. Welke persoon gaat er nou 4 maanden voor noppes werken en daarna moet je 1/3e van het opleidingstraject ook nog eens terugbetalen en werk je op basis van een uitzendconstructie...
jij wil helemaal niet werken , profiteur.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:19:02 #150
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176688276
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, Victoriaatje!

[..]

Waar zoek je naar?
Communicatiefuncties w/
With the stars as her umbrella
pi_176688838
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:46 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als er nog steeds zulke vacatures en vooral bedrijven zijn: 'Het is belangrijk om te weten dat je dus pas salaris ontvangt vanaf de periode waarin je praktijkervaring opdoet en je de eerste 4 maanden zelf financieel moet kunnen overbruggen' ben ik zo gek nog niet hoor. Welke persoon gaat er nou 4 maanden voor noppes werken en daarna moet je 1/3e van het opleidingstraject ook nog eens terugbetalen en werk je op basis van een uitzendconstructie...
wat lul je nou, je krijgt toch een uitkering?
pi_176689816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:19 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Communicatiefuncties w/
Hoe zit het met vraag-aanbod op dit moment?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176689850
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 23:20 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik ben blij, begin 1 maart. En heb dus nu gewoon vakantiegevoel, in plaats van werkloosgevoel. Dan zit je toch rustiger.
Ja, lekker hè? Voor mij is het ook meteen rustiger geworden, want ik kan alle projecten voor de lange termijn afblazen en ik hoef geen nieuwe dingen op te starten. Ik ga me nu richten op afmaken waar ik al aan begonnen ben en het netjes overdragen van overige werkzaamheden. Het enige wat ik lastig vind, is dat ik van mezelf tot maandag moet wachten om mijn ontslag in te dienen omdat ik vrijdag het arbeidsvoorwaardegesprek heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176689929
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:46 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als er nog steeds zulke vacatures en vooral bedrijven zijn: 'Het is belangrijk om te weten dat je dus pas salaris ontvangt vanaf de periode waarin je praktijkervaring opdoet en je de eerste 4 maanden zelf financieel moet kunnen overbruggen' ben ik zo gek nog niet hoor. Welke persoon gaat er nou 4 maanden voor noppes werken en daarna moet je 1/3e van het opleidingstraject ook nog eens terugbetalen en werk je op basis van een uitzendconstructie...
Ik zou het doen. Je hoeft de opleidingskosten niet helemaal terug te betalen en je doet werkervaring op - dat is fantastisch. Je kunt altijd nog vanuit een uitzendconstructie naar een andere baan zoeken of op termijn een ander contract met dezelfde werkgever aangaan. Mijn lief is bijv. ooit als freelancer begonnen voor zijn huidige werkgever en heeft er nu een vast contract. Het moeilijkste is ergens binnenkomen zonder connecties. Als je dus iets aan kunt nemen, hoe ongunstig ook voor het moment, dan zou ik dat doen.

Je kunt heel kritisch blijven, maar de realiteit is dat je steeds minder kans maakt op een baan naarmate je langer werkloos bent. Voor mij zou dat een absoluut schrikbeeld zijn en ik zou er alles aan doen om dat te voorkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176691003
Probeer hem nou maar niet te overtuigen want dat werkt toch niet. Elke keer kaapt hij deze reeks met dit soort posts. Deezertje wil gewoon alleen horen wat hij wil horen en daarmee basta.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_176691502
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 05:58 schreef Joene het volgende:

[..]

jij wil helemaal niet werken , profiteur.
Niet waar, ik ben het thuiszitten echt wel zat hoor. Maar doordat ik een uitkering heb brengt dat ook nadelen met zich mee. Zo zijn alleen banen interessant waar ik blijvend uit de uitkering ben, interessant. Baantjes van 2 maanden brengen heel veel rompslomp mee wat het niet waard is als ik weet dat het puur bij die 2 maanden blijft, ook al brengt het mij eventuele ervaring, 3,5 dag per week zou genoeg moeten zijn, alles daaronder hangt van het loon af.
pi_176691602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Tweelingzusje. :D
Haha, bijna!
pi_176691818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Niet waar, ik ben het thuiszitten echt wel zat hoor. Maar doordat ik een uitkering heb brengt dat ook nadelen met zich mee. Zo zijn alleen banen interessant waar ik blijvend uit de uitkering ben, interessant. Baantjes van 2 maanden brengen heel veel rompslomp mee wat het niet waard is als ik weet dat het puur bij die 2 maanden blijft, ook al brengt het mij eventuele ervaring, 3,5 dag per week zou genoeg moeten zijn, alles daaronder hangt van het loon af.
Jouw mening, geen vaststaande feiten.
Maar die discussie is al vaker gevoerd. En het succes van jouw visie is duidelijk zichtbaar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176691911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
Probeer hem nou maar niet te overtuigen want dat werkt toch niet. Elke keer kaapt hij deze reeks met dit soort posts. Deezertje wil gewoon alleen horen wat hij wil horen en daarmee basta.
Ja, je hebt gelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176691999
Ik heb mijn LinkedIn trouwens maar eens opgeschoond (n.a.v. dit artikel). Ik maak er een gewoonte van om alleen mensen te accepteren die ik daadwerkelijk ken, maar in de loop der jaren zijn er toch connecties bijgekomen die niet aan dat criterium voldoen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176694668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:07 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Haha, bijna!
Gefeliciteerd nog. :)
pi_176694686
Doorbijtertje, gewoon solliciteren. Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf waar kennis van techniek een vereiste was ( het is een technisch bedrijf) en het dus uiteindelijk geworden. :)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:16:56 #163
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176695018
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:46 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Als er nog steeds zulke vacatures en vooral bedrijven zijn: 'Het is belangrijk om te weten dat je dus pas salaris ontvangt vanaf de periode waarin je praktijkervaring opdoet en je de eerste 4 maanden zelf financieel moet kunnen overbruggen' ben ik zo gek nog niet hoor. Welke persoon gaat er nou 4 maanden voor noppes werken en daarna moet je 1/3e van het opleidingstraject ook nog eens terugbetalen en werk je op basis van een uitzendconstructie...
Heb je een link naar een dergelijke vacature en/of bedrijf? Dat is wel interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176695425
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Doorbijtertje, gewoon solliciteren. Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf waar kennis van techniek een vereiste was ( het is een technisch bedrijf) en het dus uiteindelijk geworden. :)
En als er staat bij eisen maximaal wonend op één uur reisafstand? Ik woon er anderhalf uur vandaan en vind reizen niet erg... Dat soort dingen weerthoudt mij ervan om te solliciteren in plaats van als het echt niet anders kan bij de klantenservice van Ziggo/KPN waar ik na twee dagen al uitgekeken ben.
pi_176695461
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heb je een link naar een dergelijke vacature en/of bedrijf? Dat is wel interessant.
https://www.consolid.nl/v(...)paign=Indeed_alljobs
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:38:41 #166
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176695545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe zit het met vraag-aanbod op dit moment?
Dat is prima!
Ik moet alleen iets verzinnen op mijn gewenste switch van overheid naar commercieel. Mezelf op LinkedIn anders profileren.
With the stars as her umbrella
pi_176696809
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:33 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

En als er staat bij eisen maximaal wonend op één uur reisafstand? Ik woon er anderhalf uur vandaan en vind reizen niet erg... Dat soort dingen weerthoudt mij ervan om te solliciteren in plaats van als het echt niet anders kan bij de klantenservice van Ziggo/KPN waar ik na twee dagen al uitgekeken ben.
Ik heb het al een keer gezegd, en ga nog 1 poging wagen:
De enige manier waarop je echt 100% zeker weet dat je de baan niet krijgt, is door niet te solliciteren.
Ze kunnen vanalles eisen, maar in hoeverre ze zich aan al die eisen zullen houden hangt van vanalles af. Hoeveel mensen er reageren, hoe goed de overige kandidaten zijn, hoe erg ze omhoog zitten, etc etc.
Het is jouw taak ze te overtuigen jou aan te nemen. Niet om alvast te bedenken dat ze je vast niet aan zullen nemen want.... En dan niet solliciteren. Echt, dat is het allerdomste wat je kan doen, want dan word je het dus sowieso niet. Nul kans. Solliciteer je wel, dan is je kans altijd groter dan dat.

Er hebben op deze pagina al twee mensen aangegeven aangenomen te zijn ondanks niet te voldoen aan een van de (harde) eisen die bij de vacature stonden. Zegt genoeg toch.
pi_176696953
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:33 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

En als er staat bij eisen maximaal wonend op één uur reisafstand? Ik woon er anderhalf uur vandaan en vind reizen niet erg... Dat soort dingen weerthoudt mij ervan om te solliciteren in plaats van als het echt niet anders kan bij de klantenservice van Ziggo/KPN waar ik na twee dagen al uitgekeken ben.
Gewoon doen, die eisen zijn niet zo strikt als ze misschien lijken.
Anderhalf uur is trouwens wel veel als je dat 5 dagen in de week moet doen vind ik, maar als je al zo lang thuiszit is iets altijd beter dan niets.

Die machinist vacature is trouwens zo gek niet als je toch al overheidsgeld ontvangt. Dan hoef je je over die 4 maanden geen zorgen te maken.
pi_176697038
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik heb het al een keer gezegd, en ga nog 1 poging wagen:
De enige manier waarop je echt 100% zeker weet dat je de baan niet krijgt, is door niet te solliciteren.
Ze kunnen vanalles eisen, maar in hoeverre ze zich aan al die eisen zullen houden hangt van vanalles af. Hoeveel mensen er reageren, hoe goed de overige kandidaten zijn, hoe erg ze omhoog zitten, etc etc.
Het is jouw taak ze te overtuigen jou aan te nemen. Niet om alvast te bedenken dat ze je vast niet aan zullen nemen want.... En dan niet solliciteren. Echt, dat is het allerdomste wat je kan doen, want dan word je het dus sowieso niet. Nul kans. Solliciteer je wel, dan is je kans altijd groter dan dat.

Er hebben op deze pagina al twee mensen aangegeven aangenomen te zijn ondanks niet te voldoen aan een van de (harde) eisen die bij de vacature stonden. Zegt genoeg toch.
.
Thanks, nog meer schijt hebben dus. Heb immers niks te verliezen. Net een sollicitatie de deur uitgedaan en morgen nog een.
pi_176697076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gewoon doen, die eisen zijn niet zo strikt als ze misschien lijken.
Anderhalf uur is trouwens wel veel als je dat 5 dagen in de week moet doen vind ik, maar als je al zo lang thuiszit is iets altijd beter dan niets.

Die machinist vacature is trouwens zo gek niet als je toch al overheidsgeld ontvangt. Dan hoef je je over die 4 maanden geen zorgen te maken.
Anderhalf uur reistijd is voor mij de max, drie uur totaal. Als het alleen de trein is met hooguit een overstap kan je onderweg best nog wat doen om het niet als verloren tijd te beschouwen.

Weet niet of die functie bij mij past. Sowieso is Arriva een veel slechtere werkgever dan de NS. En weet niet hoe de gemeente aankijkt tegen vier maanden soort van vrijwilligerswerk...
pi_176701420
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:57 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Anderhalf uur reistijd is voor mij de max, drie uur totaal. Als het alleen de trein is met hooguit een overstap kan je onderweg best nog wat doen om het niet als verloren tijd te beschouwen.

Weet niet of die functie bij mij past. Sowieso is Arriva een veel slechtere werkgever dan de NS. En weet niet hoe de gemeente aankijkt tegen vier maanden soort van vrijwilligerswerk...
In jouw situatie is iets altijd beter dan niets. Ik zou het gewoon proberen.
pi_176705234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Niet waar, ik ben het thuiszitten echt wel zat hoor. Maar doordat ik een uitkering heb brengt dat ook nadelen met zich mee. Zo zijn alleen banen interessant waar ik blijvend uit de uitkering ben, interessant. Baantjes van 2 maanden brengen heel veel rompslomp mee wat het niet waard is als ik weet dat het puur bij die 2 maanden blijft, ook al brengt het mij eventuele ervaring, 3,5 dag per week zou genoeg moeten zijn, alles daaronder hangt van het loon af.
Ik zou je als leidinggevende sneller aannemen als je dat wel zou doen. Maar goed, dat ben ik.
pi_176717307
Ik heb vandaag weer een sollicitatiegesprek gehad, hoor deze of volgende week of ik naar de volgende ronde ben. Kan me altijd moeilijk ontspannen na een gesprek :P.
pi_176717334
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:33 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

En als er staat bij eisen maximaal wonend op één uur reisafstand? Ik woon er anderhalf uur vandaan en vind reizen niet erg... Dat soort dingen weerthoudt mij ervan om te solliciteren in plaats van als het echt niet anders kan bij de klantenservice van Ziggo/KPN waar ik na twee dagen al uitgekeken ben.
Ook dan had ik gesolliciteerd. Als je een geschikt kandidaat bent, zullen ze je om een half uurtje extra reistijd niet afwijzen. Het lijkt wel alsof je smoesjes zoekt. Hoe kan dat?

Ben net gebeld door een bedrijf, voldoe totaal niet aan plaatje en heb toch al een baan. Maar was een leuk gesprek, die meneer vond het zo jammer dat ik niet aan de eisen voldoe, maar vond me oh zo leuk en wil me zo graag hebben. ;( In elk geval, CV is door hem opgeslagen en zodra er iets is, word ik gelijk gebeld. Zo kan bet dus ook, Doorbijtertje.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 14:55:24 ]
pi_176717912
Vanaf 1 februari laat ik een vaste baan achter mij voor een halfjaar contract zonder uitzicht op verlenging. Misschien een vreemde beslissing maar ook eentje waardoor ik komend jaar met veel plezier een uitdagendere baan bekleed.

Heeft er hier wel eens iemand zo'n keuze gemaakt?
  woensdag 24 januari 2018 @ 15:32:46 #176
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176717996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Vanaf 1 februari laat ik een vaste baan achter mij voor een halfjaar contract zonder uitzicht op verlenging. Misschien een vreemde beslissing maar ook eentje waardoor ik komend jaar met veel plezier een uitdagendere baan bekleed.

Heeft er hier wel eens iemand zo'n keuze gemaakt?
Oh dapper _O_
Hoe voelt het?

Ik ook zoiets. Ik heb mijn vaste aanstelling opgezegd maar heb nog geen uitzicht op een nieuwe baan. Spannend en sommige mensen vinden het niet zo slim, maar hé *O*
With the stars as her umbrella
pi_176718239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:32 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh dapper _O_
Hoe voelt het?

Ik ook zoiets. Ik heb mijn vaste aanstelling opgezegd maar heb nog geen uitzicht op een nieuwe baan. Spannend en sommige mensen vinden het niet zo slim, maar hé *O*
Oh dat zou ik zo graag willen doen!!
Maar ja.....hypotheek, 3 kids....moet allemaal onderhouden worden.
pi_176718619
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:49 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Bizar zeg!

Twee week geleden had ik ook een bizarre afwijzing: overgekwalificeerd, terwijl de baas in kwestie het bij het gesprek niet erg vond en juist veel kansen in mij als potentiële werknemer zag.
Gaf diezelfde baas je de afwijzing of een HR-persoon? Ik baal nog steeds van de afwijzing vorige week dat ze mij als persoon daar niet zagen zitten, ook al hadden ze volste vertrouwen in mijn werkzaamheden gezien eerdere ervaring. Ook daar speelde mee dat de manager zelf mavo had en een paar keer hardop afvroeg wat ik met zo'n hbo-diploma daar moet, die voelde zich min of meer bedreigd had ik het idee en wou mij 'beschermen' dat ik meer in mijn mars had ;(

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:16:57 ]
pi_176718669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:10 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Gaf diezelfde baas je de afwijzing of een HR-persoon? Ik baal nog steeds van de afwijzing vorige week dat ze mij als persoon daar niet zagen zitten, ook al hadden ze volste vertrouwen in mijn werkzaamheden gezien eerdere ervaring. Ook daar speelde mee dat de manager zelf mavo had en een paar keer hardop afvroeg wat ik met zo'n hbo-diploma daar moet, die voelde zich min of meer bedreigd had ik het idee en wou mij 'beschermen' dat ik meer in mijn mars had ;(
De baas :P, dus daarom vond ik het zo apart. Het is gewoon een kwestie van doorzetten met solliciteren, een keer is het raak met solliciteren.

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:17:01 ]
pi_176718890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:14 schreef Jano9 het volgende:

[..]

De baas :P, dus daarom vond ik het zo apart. Het is gewoon een kwestie van doorzetten met solliciteren, een keer is het raak met solliciteren.
Tja en van alle afwijzingen eerder ga je als je dan eindelijk weer eens op gesprek mag komen ook niet vol zelfvertrouwen in, dat maakt het lastiger om enthousiast over te komen als de functie niet echt bij je past of niet je droombaan is... Ik weet langzamerhand ook niet meer op welke functies ik moet solliciteren.

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:17:04 ]
pi_176719019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:26 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Tja en van alle afwijzingen eerder ga je als je dan eindelijk weer eens op gesprek mag komen ook niet vol zelfvertrouwen in, dat maakt het lastiger om enthousiast over te komen als de functie niet echt bij je past of niet je droombaan is... Ik weet langzamerhand ook niet meer op welke functies ik moet solliciteren.
Dat is wel zo, maar niks doen gaat ook niet helpen. Ik heb ook al heel veel afwijzingen gehad, maar ik probeer elke keer met frisse moed weer naar het gesprek te gaan.

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:17:06 ]
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:38:30 #182
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176719117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:48 schreef Koningin het volgende:

[..]

Oh dat zou ik zo graag willen doen!!
Maar ja.....hypotheek, 3 kids....moet allemaal onderhouden worden.
Ja ik snap dat je dan voor de veiliger route kiest.
Ik heb natuurlijk ook mijn lasten en verplichtingen maar geen kinderen, dat maakt de keuze iets makkelijker.
With the stars as her umbrella
  woensdag 24 januari 2018 @ 16:39:11 #183
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176719125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:10 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Gaf diezelfde baas je de afwijzing of een HR-persoon? Ik baal nog steeds van de afwijzing vorige week dat ze mij als persoon daar niet zagen zitten, ook al hadden ze volste vertrouwen in mijn werkzaamheden gezien eerdere ervaring. Ook daar speelde mee dat de manager zelf mavo had en een paar keer hardop afvroeg wat ik met zo'n hbo-diploma daar moet, die voelde zich min of meer bedreigd had ik het idee en wou mij 'beschermen' dat ik meer in mijn mars had ;(
Wat voor functie zou je het liefst willen doen eigenlijk?

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:17:12 ]
With the stars as her umbrella
pi_176719179
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:39 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat voor functie zou je het liefst willen doen eigenlijk?
Maar die zit 2,5 uur verderop. Heb daar wel al gesprek gehad voor andere functie eerder, maar ook toen kwam afstand wel ter sprake. Je kunt immers niet de hele week thuiswerken... en 1 dag werken is meteen halve dag kwijt aan reistijd, ook al kun je deels onderweg werken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Nizno op 26-01-2018 20:17:16 ]
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:21:51 #185
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176719764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:42 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die zit 2,5 uur verderop. Heb daar wel al gesprek gehad voor andere functie eerder, maar ook toen kwam afstand wel ter sprake. Je kunt immers niet de hele week thuiswerken... en 1 dag werken is meteen halve dag kwijt aan reistijd, ook al kun je deels onderweg werken.
Die functie ken ik :D
Ja die reistijden zouden mij ook opbreken. Ik wil het liefst in mijn woonplaats werken :+

Maar waar ik het laatst al over had, een portfolio. Heb je zoiets?
Ik zou verschillende teksten schrijven, dat op een eigen webpagina knallen, beetje mooi opmaken (of een gratis kant en klaar thema), af en toe iets nieuws erop knallen en dan heb je iets moois om te laten zien. Denk dat dat echt wel in jouw voordeel werkt. Dan hoef je minder te overtuigen met persoonlijkheid maar kun je imponeren met skills :7
With the stars as her umbrella
pi_176719807
Nu ik vanaf 1 februari aan het werk ben als academicus solliciteer ik uiteraard niet meer, maar het blijft me verbazen dat veel bedrijven toch vaak een totale minachting voor sollicitanten lijken te hebben. Gesprekken waarna je niks meer hoort, standaard afwijzingen via email na sollicitatiegesprekken, enzovoorts. Bizar genoeg gebeurt dat niet alleen bij afwijzingen, zo heb ik afgelopen week nog een uitnodiging voor een tweede gesprek gekregen (na 1,5 maand totale stilte) waar mijn naam nieteens in de email werd vermeld, de aanhef was gewoon "Beste" :')

Ik vind dat toch behoorlijk verwonderend aangezien er toch geregeld nieuwsberichten te lezen zijn waarin bedrijven klagen over de krappe arbeidsmarkt... :P Uiteindelijk heb ik de beste ervaringen met overheden, hoewel de processen vaak intens lang duren en ik ook daar met meerdere afwijzingen te maken heb gehad hoorde ik wel altijd wat en werd er uiteindelijk gewoon goed en volledig gecommuniceerd. Daar zouden heel wat bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen...
pi_176719865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:21 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Die functie ken ik :D
Ja die reistijden zouden mij ook opbreken. Ik wil het liefst in mijn woonplaats werken :+

Maar waar ik het laatst al over had, een portfolio. Heb je zoiets?
Ik zou verschillende teksten schrijven, dat op een eigen webpagina knallen, beetje mooi opmaken (of een gratis kant en klaar thema), af en toe iets nieuws erop knallen en dan heb je iets moois om te laten zien. Denk dat dat echt wel in jouw voordeel werkt. Dan hoef je minder te overtuigen met persoonlijkheid maar kun je imponeren met skills :7
Ik heb zeker geen hekel aan reizen maar élke dag minimaal 4 uur gaat je natuurlijk wel opbreken, heb je een halve werkweek er gratis bij ;). Ik onderzoek die mogelijkheid ook, om iets van een portfolio op te bouwen.
pi_176719962
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:30 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Welke studie heb je gedaan? Ik kreeg zojuist een bizarre afwijzing voor nota bene een klantenservice functie: ik werk al voor het desbetreffende uitzendbureau en dat mag van de opdrachtgever niet. Je moet zonder bestaand contract beginnen (fase A) aangezien de functie maar voor 1 jaar is, anders loop je het risico in fase B te komen en daar zit het bedrijf niet op te wachten... Wel eerlijk van de recruiter maar zoiets bedenk je niet.
Journalistiek en communicatie. Tja, shit happens, maar trek je niks van die afwijzing aan en zoek verder.
pi_176719981
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Journalistiek en communicatie. Tja, shit happens, maar trek je niks van die afwijzing aan en zoek verder.
Zelfde studie dus... (jrn).
pi_176720017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:37 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Zelfde studie dus... (jrn).
En ik had heel snel en makkelijk een baan. Als ik het kan, kan jij het ook. :)
pi_176720044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En ik had heel snel en makkelijk een baan. Als ik het kan, kan jij het ook. :)
Had je nog ervaring naast je stage(s) opgedaan?
pi_176720072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:41 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Had je nog ervaring naast je stage(s) opgedaan?
Heb eerdere baantjes gehad, maar dat waren er maar twee (voor lange tijd vandaar dus maar zo weinig). Ik ben 28 jaar.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 17:43:55 #193
236264 crew  capricia
pi_176720081
Die sollicitatie-gesprekken.. krijg je dan je reiskosten wel vergoed?
Definitely not CIA
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:45:57 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_176720112
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:43 schreef capricia het volgende:
Die sollicitatie-gesprekken.. krijg je dan je reiskosten wel vergoed?
In het algemeen? Nee natuurlijk niet. Je kan er wel om vragen. Overheidsdiensten zoals defensie hebben dat dan wel weer standaard.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176720121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb eerdere baantjes gehad, maar dat waren er maar twee (voor lange tijd vandaar dus maar zo weinig). Ik ben 28 jaar.
Die leeftijd bereik ik dit jaar ook... hoop dan wel wat te hebben qua vast werk, anders blijft je cv aardig leeg op een uitzendbaan na.
  woensdag 24 januari 2018 @ 17:46:36 #196
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176720122
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:29 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Ik heb zeker geen hekel aan reizen maar élke dag minimaal 4 uur gaat je natuurlijk wel opbreken, heb je een halve werkweek er gratis bij ;). Ik onderzoek die mogelijkheid ook, om iets van een portfolio op te bouwen.
Is heel makkelijk. Schrijven, schrijven, schrijven en een pagina aanmaken op Wix.nl of Jimdo.nl, om er maar twee te noemen.
With the stars as her umbrella
pi_176720873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 17:46 schreef Doorbijtertje het volgende:

[..]

Die leeftijd bereik ik dit jaar ook... hoop dan wel wat te hebben qua vast werk, anders blijft je cv aardig leeg op een uitzendbaan na.
Meer solliciteren en wat minder pessimistisch in het leven staan. En wat betrek reiskostenvergoeding, dat is natuurlijk stom om überhaupt te verwachten. Beetje investeren in je toekomst is geen ramp. Heb bij mijn tweede gesprek een taxi genomen omdat ik rijden met sneeuw eng vind ( heb vorig jaar een zwaar auto ongeluk gehad in Marokko en sindsdien beetje angstig). Heeft me 60 euro enkeltje gekost en 60 terug.
pi_176721069
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Meer solliciteren en wat minder pessimistisch in het leven staan. En wat betrek reiskostenvergoeding, dat is natuurlijk stom om überhaupt te verwachten. Beetje investeren in je toekomst is geen ramp. Heb bij mijn tweede gesprek een taxi genomen omdat ik rijden met sneeuw eng vind ( heb vorig jaar een zwaar auto ongeluk gehad in Marokko en sindsdien beetje angstig). Heeft me 60 euro enkeltje gekost en 60 terug.
I can beat that. Ik heb voor een sollicitatie een keer 24 uur gereisd.

Van Tilburg tot Glencoe in Schotland. Eerst per nachtbus tot London, toen gewone bus tot Glasgow -want vliegangst-. Laatste stuk naar Glencoe gelift want de bus naar Glencoe was net weg.
Mon 'en!
pi_176721123
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 18:41 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

I can beat that. Ik heb voor een sollicitatie een keer 24 uur gereisd.

Van Tilburg tot Glencoe in Schotland. Eerst per nachtbus tot London, toen gewone bus tot Glasgow -want vliegangst-. Laatste stuk naar Glencoe gelift want de bus naar Glencoe was net weg.
Zie, ik kan dat zo waarderen! Ben je het uiteindelijk geworden? :) Ik had het gemeld op tweede gesprek en dat vonden ze leuk, hehehe. Konden ze erg waarderen. :D
pi_176721146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Vanaf 1 februari laat ik een vaste baan achter mij voor een halfjaar contract zonder uitzicht op verlenging. Misschien een vreemde beslissing maar ook eentje waardoor ik komend jaar met veel plezier een uitdagendere baan bekleed.

Heeft er hier wel eens iemand zo'n keuze gemaakt?
Los van dat: Vertel eens wat je nu gaat doen dat je dit besluit hebt doen nemen want dat is nogal wat in deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')