abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176448980
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Niet zo zeer wanneer ga je op jezelf (ik woon al 13 jaar op mezelf) maar wel telkens die andere vraag ja. Opa en oma's kunnen daar zo lekker bot in reageren. Van op jouw leeftijd was ik al vijf jaar getrouwd en liepen er hier al vier kinderen rond... Tantes kunnen er ook wat van.

[..]

Het kan verkeren dus hehe. Hoe lang zat er tussen 'nog niet aan toe' en klaar zijn kinderen bij jou? :D
Opa's, oma's, ooms en tantes vergeten dan voor het gemak dat zij in een compleet andere tijd leefden waarin je oud was als je met 30 kinderen kreeg. Wees juist blij dat je daar niet mee zit opgescheept. De vrijheden van student zijn vind ik heerlijk, en ookal hoop ik binnenkort af te studeren, aan het werk te gaan en mijn studentenwoning te verruilen voor een appartementje, ik moet er niet aan denken om er over vijf jaar (ben 26) bij te zitten als de zus van Joosie200. Doe mij nog maar even niet al te veel verantwoordelijkheden. Groot gelijk als je studeert en daar nog even van geniet. En mensen vergeten vaak dat je met een studie/baan en eigen woonruimte al je zaakjes gewoon prima op orde hebt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:17:07 #103
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176449550
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:26 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe lang zat er tussen 'nog niet aan toe' en klaar zijn kinderen bij jou?
Tot vorig jaar moest ik er echt niet aan denken.

Met name omdat mijn vriendin en ik nog niet in die fase zaten. We hadden nog maar 2 jaar een relatie en woonden nèt samen. In de afgelopen jaren heb ik al ontzettend veel punten van mijn 'bucket-list' afgevinkt, met name de typische reisbestemmingen waar je niet naartoe wilt met een kleine. Dit scheelt ook enorm veel. Ik heb echt het gevoel dat ik de 'single-life' activiteiten die ik altijd al heb willen doen, ook daadwerkelijk heb gedaan. (Eentje staat er nog in de planning voor midden dit jaar)

Verder begon het langzaamaan te kriebelen toen mijn sociale omgeving ook aan kinderen begon. Heel cliché, maar zo gaat dit soms. Je ziet je broer/zus met een kleine en na verloop van tijd gaat het bij jezelf ook kriebelen. Dit gevoel kwam niet binnen een dag hoor. Toen ik de kleine voor het eerst in mijn handen kreeg vond ik het erg leuk voor hun, maar niets voor mij. :D

In alle eerlijkheid scheelt het enorm veel dat mijn vriendin en ik nu elkaar lang genoeg kennen, samenwonen en op 'de bepaalde' leeftijd raken. Het lijkt alsof we in de buitenwereld's verwachtingen treden, maar dit is het niet. Het is meer een gevoel wat langzaam groeit. Net zoals ik pas vanaf mijn 26e echt begon te 'voelen' dat ik op mijn eigen wilde. Weg uit het nest.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:54:31 #104
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176456208
Ik heb het ook wel. Dacht dat ik werk op de rit had maar ik ben toch niet tevreden. Verder een huurhuis. Maar eindelijk stabiel na 5 woelige jaren.

Ook op je 50e scheiden er nog mensen.

Hier op mijn werk is 8 jaar geleden een collega vermoord door zijn vriendin met een mes. En het is geen tokkie plek. Er kan dus nog van alles met je leven gebeuren ;)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:58:37 #105
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_176456304
31

Op zoek naar een huis nu ik een vast contract heb.

Verder single want niet voor de liefde gemaakt.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:26:33 #106
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_176457832
Ik ervaar dat ik juist door jaren heen steeds beter word in het leven voor mezelf aangenaam te maken. Voor een deel is dat omdat de verwachtingen die ik mezelf oplegde (of liet opleggen, same difference) veel meer heb laten varen en zolang ik maar wat goede dingen in het vooruitzicht liggen ben ik al wel redelijk tevreden.
pi_176459069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, dat gezeik over sporten trekt wel aardig aan na je 30ste.. Iedereen die maar hopeloos je naar de sportschool probeert te praten.

Sporten is zo gezond, sinds ik sport voel ik me zo enorm lekker.... :r

Laat me gewoon met rust, met mn wijn op de bank. Sterf sporters, sterf!
Sowieso mensen die iets waar ze zichzelf goed bij voelen op zo'n religieuze manier aan anderen willen verkopen. :') Snap dat echt niet.

Ja natuurlijk gun je het anderen om ook te ontdekken dat het een geweldige way of life voor ze is, maar je kan ook gewoon een keer een tip geven en een keer vertellen over je eigen goede ervaring. Maar keer op keer op keer. :r
pi_176459081
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:31 schreef Chai het volgende:

[..]

Sowieso mensen die iets waar ze zichzelf goed bij voelen op zo'n religieuze manier aan anderen willen verkopen. :') Snap dat echt niet.

Ja natuurlijk gun je het anderen om ook te ontdekken dat het een geweldige way of life voor ze is, maar je kan ook gewoon een keer een tip geven en een keer vertellen over je eigen goede ervaring. Maar keer op keer op keer. :r
Precies! Proost.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 14:44:21 #109
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176611454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:26 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Vind het wel knap hoe je dat over jezelf kunt zeggen.

Ik heb me altijd volwaardig mens gevoeld. Toen ik 18 was, dacht ik dat ik het allemaal wel wist, en dat denk ik nu tegen mijn 30e ook. Maar over tien jaar vind ik de huidige versie van mijzelf waarschijnlijk weer aandoenlijk naïef.
Idem. Behalve dat de analyses en gedachten die ik vroeger had, 25 jaar later niet naïef, maar spot on bleken te zijn (wat ik toen stiekem ook al lang wist).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176625782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:23 schreef Night__Stalker het volgende:
Vind het vooral een raar idee dat ik nu net zo oud ben als mijn ouders toen ze mij kregen (29).

Ik ga morgen avond weer naar een techno feestje in Amsterdam. Terwijl als ik foto's zie van mijn ouders met mij toen ik net geboren was, zie ik ''oude'' mensen :D
Dit vind ik dus ook het raarste eraan. Vooral omdat ik voorlopig nog geen kinderen wil, misschien wel nooit en iedereen om me heen wel. Maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik op dat gebied achterloop of afwijk. Ben blij dat niemand erover aan m'n hoofd zeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-01-2018 00:12:23 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176627717
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 00:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook het raarste eraan. Vooral omdat ik voorlopig nog geen kinderen wil, misschien wel nooit en iedereen om me heen wel. Maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik op dat gebied achterloop of afwijk. Ben blij dat niemand erover aan m'n hoofd zeurt.
Wacht maar, die kinderen komen nog wel, je draait wel bij!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176629702
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 02:15 schreef Godshand het volgende:

Wacht maar, die kinderen komen nog wel, je draait wel bij!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, denk sowieso dat ik van een generatie ben die te egoistisch/onverantwoordelijk is opgevoed. Je hebt minder druk om aan het gezinsideaal te voldoen en omdat dit nu eenmaal ook niet alles is, kiezen meer mensen langer voor zichzelf. Je eigen leven op orde hebben speelt natuurlijk ook mee, kan nog net voor mezelf zorgen en dat is het dan ook wel
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176630162
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Haha, denk sowieso dat ik van een generatie ben die te egoistisch/onverantwoordelijk is opgevoed. Je hebt minder druk om aan het gezinsideaal te voldoen en omdat dit nu eenmaal ook niet alles is, kiezen meer mensen langer voor zichzelf. Je eigen leven op orde hebben speelt natuurlijk ook mee, kan nog net voor mezelf zorgen en dat is het dan ook wel
Ik vind wel kinderen krijgen juist egoïstisch. Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Je bent niet raar als je dat niet wilt. Eerder iemand die een goede en weldoordachte keuze maakt.
pi_176656989
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 10:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik vind wel kinderen krijgen juist egoïstisch. Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Je bent niet raar als je dat niet wilt. Eerder iemand die een goede en weldoordachte keuze maakt.
Oke bedankt, zit ook weer wat in natuurlijk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176663969
Dit is iets waar ik ook al een tijd tegenaan hik. Ik wordt in mei 30. Afgelopen jaar ben ik door een hel gegaan en nu voel ik een (zelf opgelegde) druk.

Ik wil zo vreselijk veel, maar weet niet goed waar te beginnen. Het is zo raar, ik woon zelfstandig heb zo goed als mijn hbo afgerond alles waarvan ik dacht dat ik dat nodig had als basis voor een goede toekomst. Altijd heb ik verstandige keuzes gemaakt, en nu heb ik bijna spijt. Het gevoel dat ik nu nog moet beginnen met leven.
pi_176665288
Ik ben nu 30 en het einde van de rit is in zicht. Heb alles al meegemaakt en wil geen kinderen, geen relatie en dat soort ongein.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2018 22:57:22 ]
pi_176665557
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:52 schreef Lot88 het volgende:
Dit is iets waar ik ook al een tijd tegenaan hik. Ik wordt in mei 30. Afgelopen jaar ben ik door een hel gegaan en nu voel ik een (zelf opgelegde) druk.

Ik wil zo vreselijk veel, maar weet niet goed waar te beginnen. Het is zo raar, ik woon zelfstandig heb zo goed als mijn hbo afgerond alles waarvan ik dacht dat ik dat nodig had als basis voor een goede toekomst. Altijd heb ik verstandige keuzes gemaakt, en nu heb ik bijna spijt. Het gevoel dat ik nu nog moet beginnen met leven.
Spijt dat je verstandige keuzes hebt gemaakt? het woord "leven" zelf kan je van verschillende perspectieven bekijken, als dat bij jou duidelijk is dan zou je makkelijk een lijstje kunnen maken lijkt me
pi_176666099
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:52 schreef Lot88 het volgende:
Dit is iets waar ik ook al een tijd tegenaan hik. Ik wordt in mei 30. Afgelopen jaar ben ik door een hel gegaan en nu voel ik een (zelf opgelegde) druk.

Ik wil zo vreselijk veel, maar weet niet goed waar te beginnen. Het is zo raar, ik woon zelfstandig heb zo goed als mijn hbo afgerond alles waarvan ik dacht dat ik dat nodig had als basis voor een goede toekomst. Altijd heb ik verstandige keuzes gemaakt, en nu heb ik bijna spijt. Het gevoel dat ik nu nog moet beginnen met leven.
Spijt van dingen als: niet gaan reizen, geen parachute springen gedaan en vergeten een trio te doen met MDMA?

Of voor je gevoel verkeerde studie gekozen en wilde je liever mediteren in de Himalaya? Of continu vrijwilligerswerk op verschillende plekken in de 3e Wereld?

Je kunt veel dingen maar eenmaal doen. Als je veel reist, kan je niet tegelijkertijd een 6 jarige studie doen. Als je graag losse flodders als liefdes leven heb kan je niet getrouwd zijn. Zelfs als je een open relatie hebt, is het toch anders dan een gesloten.

Ik ben pas op mijn 30e op een racefiets gestapt. Had het veel eerder willen doen, maar het kon niet. Mijn ouders wilden mij er niet 1 geven en in mijn studententijd geen geld ervoor. Vorig jaar met 41 jaar voor het eerst een hoge berg op gefietst er mee. Maar toch beter na 10 jaar heuvels fietsen want het voelde toch anders, dan toen ik de eerste keer een steil heuveltje in Limburg afdaalde.

Kortom, 30+ zijn heeft ook voordelen. En helaas kan inderdaad niet alles zoals in je jonge jeugd. Als ik misschien met 18 op een racefiets zat was ik mogelijk wat meer roekeloos mee geweest.

Zoals hier boven gezegd, maak inderdaad dat lijstje en kijk er nog eens kritisch naar. Voegt de ervaring echt iets voor jou toe of wil je het alleen op Facebook kunnen zetten zodat het lijkt of je een spannend leven hebt?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176666369
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:12 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Spijt dat je verstandige keuzes hebt gemaakt? het woord "leven" zelf kan je van verschillende perspectieven bekijken, als dat bij jou duidelijk is dan zou je makkelijk een lijstje kunnen maken lijkt me
Spijt van het feit dat ik continu koos voor toekomst. Want in de toekomst moet ik een goede baan hebben, nu keihard mijn best doen op school. Ik had gewild dat ik ook was uitgegaan met leeftijdsgenoten en domme acties had gedaan waardoor ik iig wel echt mijn jeugd gebruikt zou hebben om grenzen te onderzoeken.
pi_176666386
quote:
5s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Spijt van dingen als: niet gaan reizen, geen parachute springen gedaan en vergeten een trio te doen met MDMA?

Of voor je gevoel verkeerde studie gekozen en wilde je liever mediteren in de Himalaya? Of continu vrijwilligerswerk op verschillende plekken in de 3e Wereld?

Je kunt veel dingen maar eenmaal doen. Als je veel reist, kan je niet tegelijkertijd een 6 jarige studie doen. Als je graag losse flodders als liefdes leven heb kan je niet getrouwd zijn. Zelfs als je een open relatie hebt, is het toch anders dan een gesloten.

Ik ben pas op mijn 30e op een racefiets gestapt. Had het veel eerder willen doen, maar het kon niet. Mijn ouders wilden mij er niet 1 geven en in mijn studententijd geen geld ervoor. Vorig jaar met 41 jaar voor het eerst een hoge berg op gefietst er mee. Maar toch beter na 10 jaar heuvels fietsen want het voelde toch anders, dan toen ik de eerste keer een steil heuveltje in Limburg afdaalde.

Kortom, 30+ zijn heeft ook voordelen. En helaas kan inderdaad niet alles zoals in je jonge jeugd. Als ik misschien met 18 op een racefiets zat was ik mogelijk wat meer roekeloos mee geweest.

Zoals hier boven gezegd, maak inderdaad dat lijstje en kijk er nog eens kritisch naar. Voegt de ervaring echt iets voor jou toe of wil je het alleen op Facebook kunnen zetten zodat het lijkt of je een spannend leven hebt?
Het gaat niet om Facebook. Het gaat erom dat ik mijn grenzen als puber nooit heb gezocht, nooit rebels gedaan heb. Altijd de focus op de toekomst nooit op het heden. Daar heb ik oprecht spijt van.
pi_176666672
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:08 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Het gaat niet om Facebook. Het gaat erom dat ik mijn grenzen als puber nooit heb gezocht, nooit rebels gedaan heb. Altijd de focus op de toekomst nooit op het heden. Daar heb ik oprecht spijt van.
Dat kan ik wel begrijpen. Iets met +1 qua nooit rebels gedaan en focus op toekomst. Maar spijt? Neuh, zo voelt het voor mij niet. Meer als ik het over kan doen dan had ik sowieso wel een ander type willen wezen met bijbehorende andere keuzes. Niet hetzelfde type zoals ik nu al jaren ben en toch die andere keuzes maken. Want die keuzes passen gewoon niet bij mij als persoon. De keuzes die je maakt in het leven vormt ook jou als persoon hé.

Idealiter zorg je voor tig savegames in de Sims en probeer je tig dingen uit. Om na goed beraad te denken: dat bevalt, dat niet. :+ Helaas heb je die optie niet in de real life Sims :P De tijd die nu voor je ligt kun je ook anders gaan inrichten hé. Terugkijken naar het verleden is leuk, maar daar valt niks aan te veranderen. (Waar is de timeturner als je er een nodig hebt :() Kijken naar de toekomst en de keuzes die je nu kan en gaat maken; dat maakt nogal uit. Dus als het je niet gaat om het perfecte Facebook leven te hebben, maak idd een lijstje met try before you die dingen. En ga ze gewoon doen!

Ik wilde jaren naar Cuba. Kwam er niet van. Tot mijn contract niet verlengd werd en ik de tijd had en ruim voldoende had gespaard. En toen had ik: fuck it, yolo ik doe het gewoon. Ik wilde jaren naar Rome sinds ik rechtsgeschiedenis en Romeins recht op de universiteit kreeg. Kwam er maar niet van. Tot ik voor een tientje retour kon vliegen vanaf Eindhoven. Daags na het maken van een tentamen zat ik in het vliegtuig. (En post ik dit nu vanuit Rome :W)

Dus ga bedenken wat je nog allemaal mist en waarvan je zoiets hebt: dat wil ik al jaren doen of daar wil ik al jaren heen en...
mag het weten
pi_176666681
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:07 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Spijt van het feit dat ik continu koos voor toekomst. Want in de toekomst moet ik een goede baan hebben, nu keihard mijn best doen op school. Ik had gewild dat ik ook was uitgegaan met leeftijdsgenoten en domme acties had gedaan waardoor ik iig wel echt mijn jeugd gebruikt zou hebben om grenzen te onderzoeken.
Ik begrijp totaal wat je bedoeld, het is ook lastig om in het heden te leven en dan achteraf ook nog tevreden zijn over je keuzes. Maargoed in een andere tijdlijn had je die domme acties wel gemaakt en had je daar weer spijt van gehad.

Het is wel belangrijk dat je echt nagaat over wat je wilt doen op deze wereld want ik kan je garanderen dat als je straks 40/50 bent ook spijt gaat krijgen als je nu doorgaat met een uiterst stabiel leven. Waarschijnlijk loop je ook nog rond met de gedachte dat je nog genoeg tijd hebt en de dingen later kunt doen maar dat valt echt vies tegen ;)
pi_176666819
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:08 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Het gaat niet om Facebook. Het gaat erom dat ik mijn grenzen als puber nooit heb gezocht, nooit rebels gedaan heb. Altijd de focus op de toekomst nooit op het heden. Daar heb ik oprecht spijt van.
Ik heb mijn puberteit gerekt tot mn 40ste. Nouja, meest rebelse was toch wel tot mn 30ste. Daarna nog steeds een studentenleven meestal, maar iets minder rebels. Nu pas beginnen enkele 30+ vrienden te verzuren en zeuren dat ik nog volwassener moet worden :P Maar heb wel heel burgerlijk een huis gekocht, dus het gaat al de goede kant uit :P

Kortom, het kan nog steeds, afhankelijk wat je rebels noemt. Heb dan nooit spullen gestolen of een politiebureau in brand gestoken, zo rebels ook weer níet....
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176668828
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat kan ik wel begrijpen. Iets met +1 qua nooit rebels gedaan en focus op toekomst. Maar spijt? Neuh, zo voelt het voor mij niet. Meer als ik het over kan doen dan had ik sowieso wel een ander type willen wezen met bijbehorende andere keuzes. Niet hetzelfde type zoals ik nu al jaren ben en toch die andere keuzes maken. Want die keuzes passen gewoon niet bij mij als persoon. De keuzes die je maakt in het leven vormt ook jou als persoon hé.

Idealiter zorg je voor tig savegames in de Sims en probeer je tig dingen uit. Om na goed beraad te denken: dat bevalt, dat niet. :+ Helaas heb je die optie niet in de real life Sims :P De tijd die nu voor je ligt kun je ook anders gaan inrichten hé. Terugkijken naar het verleden is leuk, maar daar valt niks aan te veranderen. (Waar is de timeturner als je er een nodig hebt :() Kijken naar de toekomst en de keuzes die je nu kan en gaat maken; dat maakt nogal uit. Dus als het je niet gaat om het perfecte Facebook leven te hebben, maak idd een lijstje met try before you die dingen. En ga ze gewoon doen!

Ik wilde jaren naar Cuba. Kwam er niet van. Tot mijn contract niet verlengd werd en ik de tijd had en ruim voldoende had gespaard. En toen had ik: fuck it, yolo ik doe het gewoon. Ik wilde jaren naar Rome sinds ik rechtsgeschiedenis en Romeins recht op de universiteit kreeg. Kwam er maar niet van. Tot ik voor een tientje retour kon vliegen vanaf Eindhoven. Daags na het maken van een tentamen zat ik in het vliegtuig. (En post ik dit nu vanuit Rome :W)

Dus ga bedenken wat je nog allemaal mist en waarvan je zoiets hebt: dat wil ik al jaren doen of daar wil ik al jaren heen en...
[ afbeelding ]
Ik heb vakantieplannen met een medefokster om o.a. die reden ;) Maar ik wil in het dagelijks leven ook meer leven in het moment.
pi_176668876
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:52 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Ik begrijp totaal wat je bedoeld, het is ook lastig om in het heden te leven en dan achteraf ook nog tevreden zijn over je keuzes. Maargoed in een andere tijdlijn had je die domme acties wel gemaakt en had je daar weer spijt van gehad.

Het is wel belangrijk dat je echt nagaat over wat je wilt doen op deze wereld want ik kan je garanderen dat als je straks 40/50 bent ook spijt gaat krijgen als je nu doorgaat met een uiterst stabiel leven. Waarschijnlijk loop je ook nog rond met de gedachte dat je nog genoeg tijd hebt en de dingen later kunt doen maar dat valt echt vies tegen ;)
Ik wil iig naar Cuba, Australië, Ierland, Engeland etc. meer van de wereld zien. Ik heb overwogen om een half jaar of een jaar in het buitenland te gaan wonen maar ik betwijfel of dat het hem voor mij doet plus met mijn studie kan ik geen passende baan vinden in een Engelstalig land. Ik wil met de trein vroeg in de ochtend 1 dag naar Parijs en 's avonds laat weer terug etc.
pi_176668917
quote:
10s.gif Op maandag 22 januari 2018 01:33 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik heb mijn puberteit gerekt tot mn 40ste. Nouja, meest rebelse was toch wel tot mn 30ste. Daarna nog steeds een studentenleven meestal, maar iets minder rebels. Nu pas beginnen enkele 30+ vrienden te verzuren en zeuren dat ik nog volwassener moet worden :P Maar heb wel heel burgerlijk een huis gekocht, dus het gaat al de goede kant uit :P

Kortom, het kan nog steeds, afhankelijk wat je rebels noemt. Heb dan nooit spullen gestolen of een politiebureau in brand gestoken, zo rebels ook weer níet....

Wat ik rebels vind, is meer in het nu leven en genieten van dingen die misschien als dom of onverantwoord worden beschouwd. Dat hoeft niet direct illegaal te zijn. Iets wat iig bij mij op het lijstje staat is om een keer te blowen (ja i know vrij onschuldig voor de 'echte rebel' maar voor mij al een heel ding).
pi_176669193
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:04 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Wat ik rebels vind, is meer in het nu leven en genieten van dingen die misschien als dom of onverantwoord worden beschouwd. Dat hoeft niet direct illegaal te zijn. Iets wat iig bij mij op het lijstje staat is om een keer te blowen (ja i know vrij onschuldig voor de 'echte rebel' maar voor mij al een heel ding).
Ik word dit jaar 29 dus mag nog niet helemaal meepraten hier maar ik snap je precies. Ik heb alles altijd gedaan zoals het hoort of wat netjes was. Dit jaar is mijn goede voornemen om wat minder braaf te doen en gewoon dingen te doen omdat de leuk zijn en niet verstandig enzo.

Heb je mensen in je omgeving die wat meer rebels in het leven staan? Dan kun je daar misschien eens bij aanhaken.
pi_176669221
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:19 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik word dit jaar 29 dus mag nog niet helemaal meepraten hier maar ik snap je precies. Ik heb alles altijd gedaan zoals het hoort of wat netjes was. Dit jaar is mijn goede voornemen om wat minder braaf te doen en gewoon dingen te doen omdat de leuk zijn en niet verstandig enzo.

Heb je mensen in je omgeving die wat meer rebels in het leven staan? Dan kun je daar misschien eens bij aanhaken.
Sinds kort heb ik enkele mensen leren kennen die al zo leven. Super fijn als iemand je af en toe ook even aanspoort want het veilige opzoeken zit nog wel in mij.
pi_176669539
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:21 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Sinds kort heb ik enkele mensen leren kennen die al zo leven. Super fijn als iemand je af en toe ook even aanspoort want het veilige opzoeken zit nog wel in mij.
Herkenbaar. Terwijl het helemaal niet erg is af en toe even wat geks te doen.
pi_176669555
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 09:59 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ik heb vakantieplannen met een medefokster om o.a. die reden ;) Maar ik wil in het dagelijks leven ook meer leven in het moment.
Ah oké, nou das een mooi begin toch? 9 v/d 10 keer is een mens niet op vakantie maar gewoon thuis. Dus meer leven in het moment in je dagelijks leven kan je doen door meer activiteiten of hobbies op te pakken. Nieuwe dingen proberen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:02 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ik wil iig naar Cuba, Australië, Ierland, Engeland etc. meer van de wereld zien. Ik heb overwogen om een half jaar of een jaar in het buitenland te gaan wonen maar ik betwijfel of dat het hem voor mij doet plus met mijn studie kan ik geen passende baan vinden in een Engelstalig land. Ik wil met de trein vroeg in de ochtend 1 dag naar Parijs en 's avonds laat weer terug etc.
Mooi lijstje! Half jaar of jaar in het buitenland trok mij nooit echt. Ik wil graag een week of twee/drie op vakantie, liefst zo vaak mogelijk als kan. Wel lijkt het mij tof om te emigreren naar een ander land. Al zit ik net zoals jij met geen passende baan buiten Nederland. Tenzij je je richt op Nederlanders in het buitenland. Bedoel we zijn wel een reislustig volkje :7
mag het weten
pi_176669599
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ah oké, nou das een mooi begin toch? 9 v/d 10 keer is een mens niet op vakantie maar gewoon thuis. Dus meer leven in het moment in je dagelijks leven kan je doen door meer activiteiten of hobbies op te pakken. Nieuwe dingen proberen.

[..]

Mooi lijstje! Half jaar of jaar in het buitenland trok mij nooit echt. Ik wil graag een week of twee/drie op vakantie, liefst zo vaak mogelijk als kan. Wel lijkt het mij tof om te emigreren naar een ander land. Al zit ik net zoals jij met geen passende baan buiten Nederland. Tenzij je je richt op Nederlanders in het buitenland. Bedoel we zijn wel een reislustig volkje :7
Ja nadeel van NL's recht. Daar heb ik ergens wel misschien spijt van. Maarja wie weet wat de toekomst nog brengt.
pi_176669643
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:42 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ja nadeel van NL's recht. Daar heb ik ergens wel misschien spijt van. Maarja wie weet wat de toekomst nog brengt.
True, true. Toch heb ik er geen spijt van. Het is wel het vakgebied wat mij het meest interesseert uiteindelijk. En oh richting Bonaire, Sint Maarten of St Eustatius moet ook kunnen toch? Beetje koninkrijksrecht kennen en ze hebben toch een afgeleid wetboek van de onze :7
mag het weten
  maandag 22 januari 2018 @ 11:00:31 #133
416931 yats
(non) Average Joe
pi_176669903
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En een gevaar voor de weg ook al die prutsers, aangemoedigd door de tour en de giro... Man man man, en dan lopen huilen als iemand ze op de bek timmert omdat ze doen alsof de weg ook voor hun moet worden afgezet.

Huilers zijn het.
Laat me raden, jij bent een chauffeur die vind dat de weg alleen voor auto's bestemd is en niet voor fietsers? Daar heb ik dus de schurft aan, van die achterlijke lui in hun dikke bak die niet door hebben dat er ook zoiets als fietsers bestaat en je elke keer bijna dood rijden omdat ze zo snel mogelijk van a naar b moeten om 'heel belangrijke dingen te doen'...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 11:12:42 #134
416931 yats
(non) Average Joe
pi_176670109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]


[..]

Sowieso baas van je oud-oom. _O_ Maar heb jij er überhaupt de financiën voor om zoiets te verwezenlijken? De vrijheid heb je, I'll give you that, maar dat is bij lange na niet alles wat je nodig hebt.

Verder klinkt het leven van je zus zo slecht nog niet. Het lijkt mij vreselijk om op 'middelbare' leeftijd nog student te spelen. Een beetje verantwoordelijkheid in het leven doet 'n mens goed.

Op basis van je post klinkt het alsof 'je eigen weg banen' gelijk staat aan blijven hangen in het studentenleven. :7 No offence natuurlijk. Sowieso goed dat je je niet laat leiden door de verwachtingen van de buitenwereld.
Goede vragen! Zelf ben ik afgelopen zaterdag 32 geworden en merk ik dat ik me een beetje op een kruispunt bevind. Ik heb al een tijdje een relatie met de leukste vrouw ter wereld, heb inmiddels werk (zij het fors onderbetaald en onder mijn niveau, lang leve de crisis) en woon nu al een jaar samen met die hele leuke vrouw in een klein k*tappartementje. Aan de ene kant zijn we nog erg flexibel (want geen kinderen, relatief flexibele baan waarbij we kunnen reizen wanneer we willen, relatief flexibel huurcontract) wat erg fijn is omdat we beide enorm van reizen houden en geen kinderen willen, aan de andere kant zou ik toch graag meer baanzekerheid, meer inkomen en een beter huis hebben. Alleen wringt dat dus met de huidige flexibiliteit...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 11:16:49 #135
416931 yats
(non) Average Joe
pi_176670185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Opa's, oma's, ooms en tantes vergeten dan voor het gemak dat zij in een compleet andere tijd leefden waarin je oud was als je met 30 kinderen kreeg. Wees juist blij dat je daar niet mee zit opgescheept. De vrijheden van student zijn vind ik heerlijk, en ookal hoop ik binnenkort af te studeren, aan het werk te gaan en mijn studentenwoning te verruilen voor een appartementje, ik moet er niet aan denken om er over vijf jaar (ben 26) bij te zitten als de zus van Joosie200. Doe mij nog maar even niet al te veel verantwoordelijkheden. Groot gelijk als je studeert en daar nog even van geniet. En mensen vergeten vaak dat je met een studie/baan en eigen woonruimte al je zaakjes gewoon prima op orde hebt.
Sowieso vergeten ze dat hun situatie indertijd compleet anders is dan waar de huidige generatie 25 tot 35 jarigen tegenaan loopt. Zij hadden veel meer baanzekerheid, konden makkelijker een eigen huis kopen (of een groot huis goedkoop huren), hoefden zich niet druk te maken om studieschulden of niet aan de bak komen na een studie, hadden hogere salarissen en hadden Ger vooruitzicht dat ze hun kinderen echt iets konden bieden. Dat is nu allemaal een flink stuk lastiger helaas...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 11:23:29 #136
416931 yats
(non) Average Joe
pi_176670321
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:42 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ja nadeel van NL's recht. Daar heb ik ergens wel misschien spijt van. Maarja wie weet wat de toekomst nog brengt.
Ook met Nederlands recht zijn er buitenlandse opties kasn ik je uit ervaring zeggen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_176670480
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:23 schreef yats het volgende:

[..]

Ook met Nederlands recht zijn er buitenlandse opties kasn ik je uit ervaring zeggen...
Dat weet ik ook wel. Maar die zijn wel beperkter.
  maandag 22 januari 2018 @ 11:40:03 #138
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176670640
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:12 schreef yats het volgende:
Zelf ben ik afgelopen zaterdag 32 geworden
Gefeliciteerd!

quote:
heb inmiddels werk (zij het fors onderbetaald en onder mijn niveau, lang leve de crisis
Sowieso fijn dat je werk hebt, maar het klinkt alsof je dit niet voor altijd wilt doen. Het is tegenwoordig normaal om tussendoor actief verder te zoeken. Zolang je niet niet door laat schijnen bij je huidige werkgever natuurlijk.

Zelf heb ik een jaar lang actief gesolliciteerd en de markt in de gaten gehouden terwijl ik al ergens werkte. Dit geeft je gelijk de luxe om sneller 'nee' te zeggen als de voorwaarden je niet bevallen. Je kan namelijk terugvallen op je huidige werk. Je hoeft niet persé weg.

Natuurlijk wil je niet elke week een sollicitatie hebben, waardoor je weer 'n ochtend vrij moet nemen. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Kijk kritisch naar baanomschrijvingen, afstand van je huis en eventuele salaris-indicaties. Zo kan je veel mogelijkheden al wegstrepen.

quote:
en woon nu al een jaar samen met die hele leuke vrouw in een klein k*tappartementje. Aan de ene kant zijn we nog erg flexibel (want geen kinderen, relatief flexibele baan waarbij we kunnen reizen wanneer we willen, relatief flexibel huurcontract) wat erg fijn is omdat we beide enorm van reizen houden en geen kinderen willen, aan de andere kant zou ik toch graag meer baanzekerheid, meer inkomen en een beter huis hebben. Alleen wringt dat dus met de huidige flexibiliteit...
Hebben jullie al gekeken naar de mogelijkheid om iets te kopen? Grote kans dat dit voordeliger is dan huren. Zelf ben ik overigens nooit een fan geweest van huren. Een fijnere volgorde is om èèrst een beter salaris te krijgen en daarna pas op zoek naar een grotere woning. Maar misschien kunnen jullie wel een leuk koophuis nemen samen.

Dit alles hoeft trouwens totaal niet te wringen met jullie flexibiliteit, hoor. Je kan een koophuis hebben, leuk werk en nog grote verre reizen maken. Het zijn alleen wel enorm grote stappen om van huur naar koop te gaan en tussendoor ook nog eens van werk switchen. Ik snap volledig dat je dit stap voor stap wilt aanpakken.

Alleen weet je niet of dat je binnen 6 maanden of 6 jaar ander werk hebt gevonden... Wèl kan je al een introductiegesprek met de hypotheekadviseur houden! Kijk of jullie nu al iets kunnen kopen.

Overigens top dat jullie beide géén kinderwens hebben. Vaak is dit wel een onderwerp dat wringt. Nu besparen jullie echt ontzettend veel geld wat je mooi in reiservaringen kan steken. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 11:57:22 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176670931
Ik vond dertig worden echt extreem kut. Ik ben nu 36 maar ik weet nog wel dat ik het echt ervaarde als een soort rare overgang naar iets anders. Er waren in eens ook allemaal andere zaken aan de hand ik was klaar met mijn studie, moest werk zoeken. Tegelijkertijd had ik het idee dat de tijd om iets bijzonders van mijn leven te maken verstreken was.

Bij dat laatste heb ik me toen maar neergelegd en soort van geaccepteerd dat dit het dan was. En eigenlijk geeft dat wel een rustig gevoel, ik hoef niet meer zoveel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 januari 2018 @ 12:41:29 #140
416931 yats
(non) Average Joe
pi_176671723
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:40 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

[..]

Sowieso fijn dat je werk hebt, maar het klinkt alsof je dit niet voor altijd wilt doen. Het is tegenwoordig normaal om tussendoor actief verder te zoeken. Zolang je niet niet door laat schijnen bij je huidige werkgever natuurlijk.

Zelf heb ik een jaar lang actief gesolliciteerd en de markt in de gaten gehouden terwijl ik al ergens werkte. Dit geeft je gelijk de luxe om sneller 'nee' te zeggen als de voorwaarden je niet bevallen. Je kan namelijk terugvallen op je huidige werk. Je hoeft niet persé weg.

Natuurlijk wil je niet elke week een sollicitatie hebben, waardoor je weer 'n ochtend vrij moet nemen. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Kijk kritisch naar baanomschrijvingen, afstand van je huis en eventuele salaris-indicaties. Zo kan je veel mogelijkheden al wegstrepen.

[..]

Hebben jullie al gekeken naar de mogelijkheid om iets te kopen? Grote kans dat dit voordeliger is dan huren. Zelf ben ik overigens nooit een fan geweest van huren. Een fijnere volgorde is om èèrst een beter salaris te krijgen en daarna pas op zoek naar een grotere woning. Maar misschien kunnen jullie wel een leuk koophuis nemen samen.

Dit alles hoeft trouwens totaal niet te wringen met jullie flexibiliteit, hoor. Je kan een koophuis hebben, leuk werk en nog grote verre reizen maken. Het zijn alleen wel enorm grote stappen om van huur naar koop te gaan en tussendoor ook nog eens van werk switchen. Ik snap volledig dat je dit stap voor stap wilt aanpakken.

Alleen weet je niet of dat je binnen 6 maanden of 6 jaar ander werk hebt gevonden... Wèl kan je al een introductiegesprek met de hypotheekadviseur houden! Kijk of jullie nu al iets kunnen kopen.

Overigens top dat jullie beide géén kinderwens hebben. Vaak is dit wel een onderwerp dat wringt. Nu besparen jullie echt ontzettend veel geld wat je mooi in reiservaringen kan steken. :)
Dank je! Al heb ik het niet gevierd, zo bijzonder vind ik verjaardagen verder niet...

Ik ben inderdaad blij dat ik werk heb, al is het zeker niet iets wat ik graag doe of vooraf nastreefde. Ik heb twee juridische masters en doe nu werk wat een MBO'er met enig inzicht ook kan doen (voorbereidend werk). Gelukkig heb ik naast mijn baan nog een eigen juridische adviespraktijk zodat ik toch mijn vaardigheden op niveau kan houden tot ik een andere baan die beter bij mijn ambitie, ervaring en opleidingsniveau past gevonden heb. Het is dat een een eigen bedrijf teveel inkomensonzekerheid brengt (met name in de eerste 3 maanden van elk nieuwe jaar) en ik door de visumaanvraag van mijn vriendin van de IND meer zekerheid moest bieden qua inkomen waardoor ik nu (tijdelijk) de keus gemaakt heb ergens in loondienst te gaan.

Qua huisvesting, kopen is helaas geen optie momenteel omdat we het alleen op mijn (relatief lage) salaris zouden moeten doen totdat het visum voor mijn vriendin definitief goedgekeurd is en ze zich voor langere tijd hier in kan schrijven. Dat de woningmarkt in de Randstad een crime is voor starters en je er eigenlijk nooit tussen kunt komen behoeft geen uitleg lijkt me? Het is hier zelfs al lastig een beetje een redelijk en betaalbaar appartement te vinden om te huren, laat staan kopen. En wat ik om me heen hoor geld dat voor de meerderheid van mijn vrienden. Wat dat betreft heeft mijn generatie het zeker niet makkelijk, al lijkt onze regering en de meeste partijen dat geen zier te kunnen schelen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_176673128
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:21 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Sinds kort heb ik enkele mensen leren kennen die al zo leven. Super fijn als iemand je af en toe ook even aanspoort want het veilige opzoeken zit nog wel in mij.
Volgens mij kan je ook bij Victoriaatje aanhaken :P

Bij mij niet want blowen vind ik maar saai :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176673154
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:06 schreef Godshand het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ook bij Victoriaatje aanhaken :P

Bij mij niet want blowen vind ik maar saai :{
Mja maar moet het op zijn minst gedaan hebben om er een mening over te hebben.
pi_176673220
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:08 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Mja maar moet het op zijn minst gedaan hebben om er een mening over te hebben.
Wie? Ik heb geblowd ja (als in wiet roken, geen blowjobs:P )
Nu jij dus nog :)

Overigens hoef je niet alles te hebben gedaan om een mening er over te hebben. Ik heb geen cocaine gebruikt, maar toch heb ik over coke wel een mening. Maar ik kan geen gebruiksrapport overleggen inderdaad. Ik heb ook niet in de 2e Kamer gezeten. Toch hebben we allemaal daar wel een mening over :P

Maar hoe dan ook, succes en gefeliciteerd alvast :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:19:30 #144
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176673378
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 12:41 schreef yats het volgende:
Ik heb twee juridische masters en doe nu werk wat een MBO'er met enig inzicht ook kan doen (voorbereidend werk). Gelukkig heb ik naast mijn baan nog een eigen juridische adviespraktijk zodat ik toch mijn vaardigheden op niveau kan houden tot ik een andere baan die beter bij mijn ambitie, ervaring en opleidingsniveau past gevonden heb.
Wow, indrukwekkend. Enorm groot verschil tussen je opleiding en je huidige werk. Hopelijk komt hier snel verandering in. Verder klinkt die eigen adviespraktijk ook wel erg goed. Enige mogelijkheid om hier een full-time baan van te maken? Natuurlijk iets waar je allang over hebt gedacht, maar ben hier wel benieuwd naar.

Zelf woon ik niet in de Randstad, maar ik ken de verhalen dat kopen daar niet te doen is..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 22 januari 2018 @ 16:01:07 #145
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176675477
Eigenlijk stelt het geen zak voor, 30 worden, maar ik begrijp het ergens wel. Ben inmiddels 35, maar vind het de laatste jaren steeds saaier worden. Vrienden die kinderen krijgen die nooit meer buiten lijken te komen óf het moet een half jaar van tevoren gepland worden en ik hou niet van plannen. Vriendin die van "Kinderen hoeven voor mij niet per se" naar "Misschien wil ik over een paar jaar toch wel een kind" naar "Ik wil een kind!" is gegaan en we daar ook niet onbeperkt de tijd voor hebben. Maar nog steeds ga ik geregeld de kroeg in bijvoorbeeld, maar de kroegen veranderen wel. Waar je eerst naar de drukke uitgaanskroegen met harde muziek ging, zoek je nu de plaatsen op waar je rustig aan een tafeltje kunt zitten en wat slap gaat ouwehoeren.

Wel de verantwoordelijkheid van een eigen huis en dergelijke, maar dat kunnen we met twee man met gemak betalen. Lichamelijk verval maak ik me niet zo druk om. Die paar grijze haren maken het verschil ook niet en qua fitheid ligt dat echt aan hoe je het zelf bijhoudt. Misschien ben ik nu zelfs fitter dan in mijn 20's.
Don't let my username fool you...
pi_176678335
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:01 schreef Metalfreak het volgende:
Eigenlijk stelt het geen zak voor, 30 worden, maar ik begrijp het ergens wel. Ben inmiddels 35, maar vind het de laatste jaren steeds saaier worden. Vrienden die kinderen krijgen die nooit meer buiten lijken te komen óf het moet een half jaar van tevoren gepland worden en ik hou niet van plannen. Vriendin die van "Kinderen hoeven voor mij niet per se" naar "Misschien wil ik over een paar jaar toch wel een kind" naar "Ik wil een kind!" is gegaan en we daar ook niet onbeperkt de tijd voor hebben. Maar nog steeds ga ik geregeld de kroeg in bijvoorbeeld, maar de kroegen veranderen wel. Waar je eerst naar de drukke uitgaanskroegen met harde muziek ging, zoek je nu de plaatsen op waar je rustig aan een tafeltje kunt zitten en wat slap gaat ouwehoeren.

Wel de verantwoordelijkheid van een eigen huis en dergelijke, maar dat kunnen we met twee man met gemak betalen. Lichamelijk verval maak ik me niet zo druk om. Die paar grijze haren maken het verschil ook niet en qua fitheid ligt dat echt aan hoe je het zelf bijhoudt. Misschien ben ik nu zelfs fitter dan in mijn 20's.
Je doet vrij relax over de kinderwens van je vriendin. Jij wil ze ook wel?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 22 januari 2018 @ 18:49:04 #147
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176678386
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:08 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Mja maar moet het op zijn minst gedaan hebben om er een mening over te hebben.
Ik bak wel een ruimte-appeltaart voor je. Dan verlaat je het aardoppervlak tenminste goed :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176688027
De maanden voor ik dertig werd maakte ik me daar wel enigzins druk om. Maar opeens wa de dag daar en ging het leven gewoon door als de dag er voor. Mezelf voor niets druk zitten maken dus. Daarom heb ik, toen ik 40 werd, maar een groot feest gegeven, samen met mijn schoonzus die 1 dag ouder is.
Over 3 jaar wordt ik 50. Ga ik me ook geen zorgen over maken. Komt er gewoon weer een groot feest.
Het is wat.......
pi_176688131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk maar net wat je wil zien :) Ook in Amsterdam zijn meer dan genoeg jonge gezinnen, en in dorpen zijn ook dertigers die gaan stappen.
Inderdaad, wat een vreselijke stereotyperingen.
pi_176691854
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:06 schreef Godshand het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ook bij Victoriaatje aanhaken :P

Bij mij niet want blowen vind ik maar saai :{
Ik heb mijn goede voornemen inderdaad rap in de praktijk weten te brengen. :@
pi_176698428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:21 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Ik heb mijn goede voornemen inderdaad rap in de praktijk weten te brengen. :@
Nou, mooi toch? Viel het mee of tegen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:50:26 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176699476
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond dertig worden echt extreem kut. Ik ben nu 36 maar ik weet nog wel dat ik het echt ervaarde als een soort rare overgang naar iets anders. Er waren in eens ook allemaal andere zaken aan de hand ik was klaar met mijn studie, moest werk zoeken. Tegelijkertijd had ik het idee dat de tijd om iets bijzonders van mijn leven te maken verstreken was.

Bij dat laatste heb ik me toen maar neergelegd en soort van geaccepteerd dat dit het dan was. En eigenlijk geeft dat wel een rustig gevoel, ik hoef niet meer zoveel.
Veel dromen van toen zie ik nu ook realistischer. Die ‘topadvocaat’ zit gewoon naast me in de trein. Die hoogleraar staat thuis ook gewoon in zijn rijtjeshuis gehaktballen te draaien. Je leven is maar een beperkte tijd. Zonde om continue naar iets anders te streven.

Wat voor bijzonders had je willen doen dan?
pi_176700108
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:01 schreef Metalfreak het volgende:
Eigenlijk stelt het geen zak voor, 30 worden, maar ik begrijp het ergens wel. Ben inmiddels 35, maar vind het de laatste jaren steeds saaier worden. Vrienden die kinderen krijgen die nooit meer buiten lijken te komen óf het moet een half jaar van tevoren gepland worden en ik hou niet van plannen. Vriendin die van "Kinderen hoeven voor mij niet per se" naar "Misschien wil ik over een paar jaar toch wel een kind" naar "Ik wil een kind!" is gegaan en we daar ook niet onbeperkt de tijd voor hebben. Maar nog steeds ga ik geregeld de kroeg in bijvoorbeeld, maar de kroegen veranderen wel. Waar je eerst naar de drukke uitgaanskroegen met harde muziek ging, zoek je nu de plaatsen op waar je rustig aan een tafeltje kunt zitten en wat slap gaat ouwehoeren.

Wel de verantwoordelijkheid van een eigen huis en dergelijke, maar dat kunnen we met twee man met gemak betalen. Lichamelijk verval maak ik me niet zo druk om. Die paar grijze haren maken het verschil ook niet en qua fitheid ligt dat echt aan hoe je het zelf bijhoudt. Misschien ben ik nu zelfs fitter dan in mijn 20's.
Ik ben nog geen dertig, maar dit is wel fucking herkenbaar :{

Het komt niet door de leeftijd natuurlijk, maar wel door alle bijkomstige verantwoordelijkheden er om heen.

Toen ik nog tussen de 18-25 was, geen verantwoordelijke baan had, geen hypotheek had, leefde ik veel meer ''in het moment'' om het een beetje zweverig te brengen.

Als ik nu een TV serie zit te kijken, zit ik ondertussen nog 6 andere dingen te doen. Ik kon toen ook veel meer uitkijken naar bepaalde dingen. Nu ben ik al snel geneigd om te verdrinken in de dagelijkse sleur terwijl ik voorheen veel meer stil stond bij de ''kleine'' dingen ; Een zwoele zomeravond, sporten, boswandeling in de herfst, festival met vrienden, etc.

Ik merk dat ik op dat soort momenten nu toch alweer vaker dan me lief is met mijn hoofd ergens anders zit.
pi_176700184
Ik vind het prima. Voor mij nog anderhalf jaar. Enige waar ik spijt van heb, is dat ik in mijn studententijd niet voor langere periode in buitenland heb gestudeerd.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 19:55:56 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176701484
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Veel dromen van toen zie ik nu ook realistischer. Die ‘topadvocaat’ zit gewoon naast me in de trein. Die hoogleraar staat thuis ook gewoon in zijn rijtjeshuis gehaktballen te draaien. Je leven is maar een beperkte tijd. Zonde om continue naar iets anders te streven.

Wat voor bijzonders had je willen doen dan?
Ik graag mooie muziek willen maken, een boek hebben geschreven, een deuk in pakje boter hebben kunnen slaan in mijn werk, dingen fatsoenlijk op de rit hebben gehad, vooral iets betekend hebben, ergens goed in zijn geweest.

Voor nu leg ik me er gewoon bij neer dat mijn window of opportunity voorbij is en dat ik het nu gewoon moet uitzitten opzich niet verkeerd. Zoals ik al zei het wordt er wel rustig van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176701610
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik graag mooie muziek willen maken, een boek hebben geschreven, een deuk in pakje boter hebben kunnen slaan in mijn werk, dingen fatsoenlijk op de rit hebben gehad, vooral iets betekend hebben.

Voor nu leg ik me er gewoon bij neer dat mijn window of opportunity voorbij is en dat ik het nu gewoon moet uitzitten opzich niet verkeerd. Zoals ik al zei het wordt er wel rustig van.
Wat let je om dat nu alsnog te doen? Het duurt misschien wat langer eer het gelukt is, maar ik zie niet in waarom je dergelijke dingen niet alsnog kan doen op latere leeftijd.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:02:43 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176701725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat let je om dat nu alsnog te doen? Het duurt misschien wat langer eer het gelukt is, maar ik zie niet in waarom je dergelijke dingen niet alsnog kan doen op latere leeftijd.
Ik vind het te laat om dingen goed te doen. Opzich doe ik wel dingen, heb daar ook plezier aan. Maar om dingen goed te kunnen moet je niet op je dertigste aankomen kakken.

Nu leg ik me met alle plezier neer bij dingen halfbakken te doen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176701773
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het te laat om dingen goed te doen. Opzich doe ik wel dingen, heb daar ook plezier aan. Maar om dingen goed te kunnen moet je niet op je dertigste aankomen kakken.
Waarom niet? Je hebt als het goed is nog minstens 50 jaar te leven, waarom zou je dan dergelijke dingen niet kunnen doen? Ik snap dat er zaken zijn die op een zeker moment echt niet meer mogelijk zijn, maar zoiets als een verre reis maken of een boek schrijven kan altijd nog.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:05:25 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176701815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom niet? Je hebt als het goed is nog minstens 50 jaar te leven, waarom zou je dan dergelijke dingen niet kunnen doen? Ik snap dat er zaken zijn die op een zeker moment echt niet meer mogelijk zijn, maar zoiets als een verre reis maken of een boek schrijven kan altijd nog.
Ohja dat kan zeker ook. Maar een goed boek schrijven is een ander verhaal... sowieso kan ik niet schrijven dus daar gaan ik zeker niet aan beginnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176701826
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou, mooi toch? Viel het mee of tegen?
Ik ben enorm aan het genieten! Het helpt ook dat ik nu even geen werk heb en rustig drie of vier avonden per week in de kroeg kan eindigen. Wat ik ook doe nu.
pi_176701850
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja dat kan zeker ook. Maar een goed boek schrijven is een ander verhaal... sowieso kan ik niet schrijven dus daar gaan ik zeker niet aan beginnen.
Ja oke, daar heb je een punt. Maar er zijn vast meer dan genoeg andere dingen die je als doel kan stellen om te doen, die wel realistisch zijn.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:08:24 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176701906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja oke, daar heb je een punt. Maar er zijn vast meer dan genoeg andere dingen die je als doel kan stellen om te doen, die wel realistisch zijn.
:Y maar daar hoort echt iets heel goed doen niet meer bij. En dat is geen schande. Volgensmij doet de gemiddelde mens nooit iets echt goeds maar je mag toch hoop hebben. Voor mij maar dat zal voor anderen anders zijn kreeg ik het gevoel op mijn dertigste dat het toen wel zo'n beetje gedaan was met die hoop.

Misschien heb ik op mijn dertigste eindelijk eerlijk tegen mezelf durven zijn, of dat ik mezelf toen pas wat beter heb leren kennen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176701966
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y maar daar hoort echt iets heel goed doen niet meer bij. En dat is geen schande. Volgensmij doet de gemiddelde mens nooit iets echt goeds maar je mag toch hoop hebben. Voor mij maar dat zal voor anderen anders zijn kreeg ik het gevoel op mijn dertigste dat het toen wel zo'n beetje gedaan was met die hoop.
Met de jaren krijg je meer (levens)ervaring in dingen, misschien moet dat bij jou nog komen, ergens. Of waren alle schrijvers van goede boeken/geniale mensen onder de 30? Volgens mij was iemand als Einstein wel iets ouder, en veel topauteurs ook.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:13:01 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176702042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Met de jaren krijg je meer (levens)ervaring in dingen, misschien moet dat bij jou nog komen, ergens. Of waren alle schrijvers van goede boeken/geniale mensen onder de 30? Volgens mij was iemand als Einstein wel iets ouder, en veel topauteurs ook.
Einstein was 30 toen hij assistent professor werd, ik was op mijn 30ste pas net klaar met mijn proefschrift :P

Einsteins wonderjaar toen hij echt goede dingen deed was op zijn 26ste
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:15:13 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176702102
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik graag mooie muziek willen maken, een boek hebben geschreven, een deuk in pakje boter hebben kunnen slaan in mijn werk, dingen fatsoenlijk op de rit hebben gehad, vooral iets betekend hebben, ergens goed in zijn geweest.

Voor nu leg ik me er gewoon bij neer dat mijn window of opportunity voorbij is en dat ik het nu gewoon moet uitzitten opzich niet verkeerd. Zoals ik al zei het wordt er wel rustig van.
Heel veel debuterende romans zijn geschreven door 50+ mensen hoor :{
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:19:34 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176702218
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y maar daar hoort echt iets heel goed doen niet meer bij. En dat is geen schande. Volgensmij doet de gemiddelde mens nooit iets echt goeds maar je mag toch hoop hebben. Voor mij maar dat zal voor anderen anders zijn kreeg ik het gevoel op mijn dertigste dat het toen wel zo'n beetje gedaan was met die hoop.

Misschien heb ik op mijn dertigste eindelijk eerlijk tegen mezelf durven zijn, of dat ik mezelf toen pas wat beter heb leren kennen.
Iets goeds is relatief. En roem is vergankelijk. Heb je het ene doel behaald, dan stel je jezelf weer een ander doel. En ook al zou je iets heel goeds hebben gedaan, 9 van de 10 goede daden/dingen wordt niet eens erkend. Roem is een kwestie van geluk en samenkomende omstandigheden. Iemand kan op een dag opeens bepalen dat jij ergens super goed in bent :) de media is een fictieve sociale werkelijkheid.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:20:14 #167
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176702234
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Einstein was 30 toen hij assistent professor werd, ik was op mijn 30ste pas net klaar met mijn proefschrift :P

Einsteins wonderjaar toen hij echt goede dingen deed was op zijn 26ste
Mensen gingen toen ook dood op hun 60ste.

In het proces zelf kan je toch ook slagen? Elk stukje nieuwe kennis is nuttig. Je kan ook ‘goed onderzoek afleveren’ als doel hebben i.p.v. roem.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 20:26:11 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176702363
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:20 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mensen gingen toen ook dood op hun 60ste.

In het proces zelf kan je toch ook slagen? Elk stukje nieuwe kennis is nuttig. Je kan ook ‘goed onderzoek afleveren’ als doel hebben i.p.v. roem.
Oh ik heb ook zeker roem niet als doel. Ik denk dat mijn doel eigenlijk is/was iets doen wat ik zelf niet zou kunnen. En dat is vrij onbereikbaar :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:49:09 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176702915
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh ik heb ook zeker roem niet als doel. Ik denk dat mijn doel eigenlijk is/was iets doen wat ik zelf niet zou kunnen. En dat is vrij onbereikbaar :D
Ja hee, maak het jezelf moeilijk.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 21:04:41 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176703304
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja hee, maak het jezelf moeilijk.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176704103
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh ik heb ook zeker roem niet als doel. Ik denk dat mijn doel eigenlijk is/was iets doen wat ik zelf niet zou kunnen. En dat is vrij onbereikbaar :D
Maar daar zit geen limiet in, want zoiets kon dan op je 20ste ook al niet.
pi_176704294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:06 schreef DD_Kong het volgende:
Over 8 maanden is het zo ver en word ik 30.

Bla bla

Hoe ervaren de (bijna) dertigers hier dit?
Dat je je niet zo aan moet stellen, snowflake.
pi_176705825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 21:42 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Dat je je niet zo aan moet stellen, snowflake.
Hier hebben we de stoere man
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 22:40:17 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176706160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:29 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Hier hebben we de stoere man
30? In een ander topic meende ik dat je zei dat je 28 bent?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 januari 2018 @ 23:06:47 #175
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176707028
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:12 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ik ben nog geen dertig, maar dit is wel fucking herkenbaar :{

Het komt niet door de leeftijd natuurlijk, maar wel door alle bijkomstige verantwoordelijkheden er om heen.

Toen ik nog tussen de 18-25 was, geen verantwoordelijke baan had, geen hypotheek had, leefde ik veel meer ''in het moment'' om het een beetje zweverig te brengen.

Als ik nu een TV serie zit te kijken, zit ik ondertussen nog 6 andere dingen te doen. Ik kon toen ook veel meer uitkijken naar bepaalde dingen. Nu ben ik al snel geneigd om te verdrinken in de dagelijkse sleur terwijl ik voorheen veel meer stil stond bij de ''kleine'' dingen ; Een zwoele zomeravond, sporten, boswandeling in de herfst, festival met vrienden, etc.

Ik merk dat ik op dat soort momenten nu toch alweer vaker dan me lief is met mijn hoofd ergens anders zit.
Maar dat heeft op zich niets met dertig worden te maken, maar meer met hoe je met situaties omgaat. Ik herken het wel hoor, als ik nog eens naar een festival ga, wat ik evengoed nog wel eens doe, heb ik vaak ook het idee dat zo'n dag altijd veel sneller voorbij is dan vroeger, wat ik best jammer vind. Als ik me daar bewust van ben, probeer ik ook echt van het moment te genieten. Om me heen kijken en eens rustig opnemen wat je allemaal ziet, hoort en voelt. TV geeft sowieso weinig voldoening, dus dat is nu niet het ergste om te missen.

Het heeft echt met je houding ten opzichte van die dingen te maken en dat is echt wel te leren als je je bewust bent van hoe je momenteel tegen dingen aankijkt. Ik ken ook wel wat mensen die al ruim in de 40 zijn, maar waarbij je nog steeds niet het idee hebt dat ze al zo oud zijn omdat ze weigeren aan het standaardplaatje te voldoen en evengoed hebben ze hun leven op de rit.

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik graag mooie muziek willen maken, een boek hebben geschreven, een deuk in pakje boter hebben kunnen slaan in mijn werk, dingen fatsoenlijk op de rit hebben gehad, vooral iets betekend hebben, ergens goed in zijn geweest.

Voor nu leg ik me er gewoon bij neer dat mijn window of opportunity voorbij is en dat ik het nu gewoon moet uitzitten opzich niet verkeerd. Zoals ik al zei het wordt er wel rustig van.
Sorry, maar dat vind ik wel een heel deprimerende gedachte. Het leest een beetje als: "nu wacht ik eigenlijk op de dood". Het is nooit te laat om iets te veranderen, als je wilskracht maar groot genoeg is. Genoeg mensen die ook op latere leeftijd nog een carriëreswitch maken. Als je niet weet wat je wel kan, kun je op zijn minst wel heel hard aan de slag om daarachter te komen. Alleen dat al kan je heel veel voldoening geven.
Don't let my username fool you...
pi_176707105
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 22:29 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Hier hebben we de stoere man
Valt best mee, maar je bent gewoon een aansteller. Zo'n eeuwige twijfelaar die niet goed weet wat ie met zijn leven aanmoet. Hoe je het ook wendt of keert, 30 word je sowieso. Maak er een feestje van. Met een beetje geluk haal je de 90.

[ Bericht 3% gewijzigd door FlipjeHolland op 24-01-2018 00:41:05 ]
pi_176708343
Met 30 zit je nog midden in je fysieke top, als het goed is heb je meer kennis/levenservaring/kunde/financiële middelen etc dan als 25 jarige dus het lijkt me eerder een vooruitgang dan achteruitgang. Verder moet je je leven invullen zoals je zelf wilt, boeiend wat anderen denken.
pi_176709053
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Einstein was 30 toen hij assistent professor werd, ik was op mijn 30ste pas net klaar met mijn proefschrift :P

Einsteins wonderjaar toen hij echt goede dingen deed was op zijn 26ste
Jeutje.. Meneertje leverde pas op z'n 30e zijn proefschrift in en zit nu de rest van z'n leven uit, dubbele punt p :')..

Dit zijn wel echt champagne problems.. Een hoop wetenschappers binnen de academie die pas promoveren rond hun 40e.. Maarten v. Rossem, Bram Bakker, Damiaan Denys bijvoorbeeld, om maar wat voor het publiek bekende namen te noemen..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 01:18:38 ]
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 08:57:44 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176710882
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 01:17 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Jeutje.. Meneertje leverde pas op z'n 30e zijn proefschrift in en zit nu de rest van z'n leven uit, dubbele punt p :')..

Dit zijn wel echt champagne problems.. Een hoop wetenschappers binnen de academie die pas promoveren rond hun 40e.. Maarten v. Rossem, Bram Bakker, Damiaan Denys bijvoorbeeld, om maar wat voor het publiek bekende namen te noemen..
Het is ook geen probleem, TS vroeg om ervaringen van het dertig worden. Zo heb ik het ervaren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176712726
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is ook geen probleem, TS vroeg om ervaringen van het dertig worden. Zo heb ik het ervaren.
Nee oké, maar zoals jij het stelt dat je het als extreem kut ervoer, dat de tijd om iets bijzonders van je leven te maken verstreken was, geaccepteerd hebbende dat dit het dan is et cetera, dat klinkt wel erg somber :T..

Als je op je 30e promoveert ben je in onze samenleving toch soort en met van binnen.. Ik zou me kunnen voorstellen dat het leven daar juist leuker van wordt..
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:39 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176713345
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:57 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Nee oké, maar zoals jij het stelt dat je het als extreem kut ervoer, dat de tijd om iets bijzonders van je leven te maken verstreken was, geaccepteerd hebbende dat dit het dan is et cetera, dat klinkt wel erg somber :T..

Als je op je 30e promoveert ben je in onze samenleving toch soort en met van binnen.. Ik zou me kunnen voorstellen dat het leven daar juist leuker van wordt..
Binnen bij wat? Ik zie promoveren als net je opleiding af hebben. Ik had niet een bijster goed proefschrift, ik moest dus opzoek naar werk, zoals ik ook al eerder zei er speelde meerdere dingen mee. Maar het was in mijn geval best wel een soort van anti-climax. En inderdaad zo'n gevoel van dat je ergens hard voor gewerkt hebt "en dan" ja dan niets...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 24 januari 2018 @ 11:38:46 #182
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176713450
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:57 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Als je op je 30e promoveert ben je in onze samenleving toch soort en met van binnen.. Ik zou me kunnen voorstellen dat het leven daar juist leuker van wordt..
Promoveren is meer een soort hobby. Alleen leuk als je binnen de wetenschap aan de slag wil blijven, verder levert het je eigenlijk niets op.
pi_176713720
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Binnen bij wat? Ik zie promoveren als net je opleiding af hebben. Ik had niet een bijster goed proefschrift, ik moest dus opzoek naar werk, zoals ik ook al eerder zei er speelde meerdere dingen mee. Maar het was in mijn geval best wel een soort van anti-climax. En inderdaad zo'n gevoel van dat je ergens hard voor gewerkt hebt "en dan" ja dan niets...
Is toch niet leeftijdsgerelateerd? Komt volgens mij vaker voor bij mensen die dan toe werken naar een soort finish (of dat nou is in de vorm van afstuderen/promoveren/ander eindig traject).

Dat is een heel concreet doel en na het behalen ligt de wereld aan keuzes weer volledig open.
pi_176713941
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 10:57 schreef Befbekje het volgende:

[..]


Als je op je 30e promoveert ben je in onze samenleving toch soort en met van binnen.. Ik zou me kunnen voorstellen dat het leven daar juist leuker van wordt..
Jij studeert duidelijk niet aan een Universiteit :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176714080
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Binnen bij wat? Ik zie promoveren als net je opleiding af hebben. Ik had niet een bijster goed proefschrift, ik moest dus opzoek naar werk, zoals ik ook al eerder zei er speelde meerdere dingen mee. Maar het was in mijn geval best wel een soort van anti-climax. En inderdaad zo'n gevoel van dat je ergens hard voor gewerkt hebt "en dan" ja dan niets...
Als ik zo teruglees in dit topic krijg ik het idee dat je verwachtingen van en over jezelf weinig realistisch waren.. En wat betreft goed zijn in iets, bijvoorbeeld muziek maken of een boek schrijven, dat is vaak aan anderen om dat te bepalen als het eindproduct er eenmaal is.. Daar heb je weinig invloed op.. Als je zelf iets goed vindt, al is het heel klein en bescheiden, dan is het toch ook goed?

quote:
3s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Promoveren is meer een soort hobby. Alleen leuk als je binnen de wetenschap aan de slag wil blijven, verder levert het je eigenlijk niets op.
Een hobby waarbij op elke promotieplek die beschikbaar komt honderden sollicitaties binnenkomen.. Hobby :')..

quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jij studeert duidelijk niet aan een Universiteit :D
Er zijn maar weinigen die kunnen of de mogelijkheid krijgen om te promoveren.. Iemand die is gepromoveerd kan altijd wel ergens aan de bak in het bedrijfsleven of elders.. Dat het misschien niets binnen de academie wordt of in die tak van wetenschap of soortgelijk niveau, nou ja, enfin..

Champagne problems..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 12:18:53 ]
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 12:36:10 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176714570
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Befbekje het volgende:
Er zijn maar weinigen die kunnen of de mogelijkheid krijgen om te promoveren.. Iemand die is gepromoveerd kan altijd wel ergens aan de bak in het bedrijfsleven of elders.. Dat het misschien niets binnen de academie wordt of in die tak van wetenschap of soortgelijk niveau, nou ja, enfin..
Mwah dat was misschien ooit zo maar er worden tegenwoordig behoorlijk veel promovendi afgeleverd. Het is een soort van glijdende schaal geworden, alles is kwa niveau een stukje terug gedrukt...

Als mensen als ik al kunnen promoveren dan stelt het allemaal niet veel meer voor hoor :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 12:44:55 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176714806
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Befbekje het volgende:
Een hobby waarbij op elke promotieplek die beschikbaar komt honderden sollicitaties binnenkomen.. Hobby ..
Op de meeste promotie plekken komen geen honderden sollicitaties binnen hoor. Voor de meeste is het moeilijk genoeg om een geschikt persoon te vinden. En meestal blijft het aantal sollicitaties ook wel beperkt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176714922
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mwah dat was misschien ooit zo maar er worden tegenwoordig behoorlijk veel promovendi afgeleverd. Het is een soort van glijdende schaal geworden, alles is kwa niveau een stukje terug gedrukt...

Als mensen als ik al kunnen promoveren dan stelt het allemaal niet veel meer voor hoor :D
Ook dat vind ik een beetje onzin, maar goed.. Het wiel, het licht en de zwaartekracht zullen we niet meer uitvinden, nee, maar dat wil niet zeggen dat het niveau daalt.. Ik heb het idee dat iedereen elkaar maar na lult over niveaudaling.. Kan iemand mij in eerste instantie eens goed uitleggen wat dan überhaupt de norm is of was?

quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Op de meeste promotie plekken komen geen honderden sollicitaties binnen hoor. Voor de meeste is het moeilijk genoeg om een geschikt persoon te vinden. En meestal blijft het aantal sollicitaties ook wel beperkt...
Bij wijze van spreken, maar in sommige takken van wetenschap wordt er bijna gevochten om een promotieplek.. Zeker de afgelopen jaren was dat nog weleens het geval omdat niet altijd de financiële middelen voorhanden waren om meerdere goede kandidaten aan te trekken.. En je spreekt jezelf in beide quotes een beetje tegen, trouwens..

Maar laten we terug ontopic gaan, want dit wordt zo'n discussie zonder einde volgens mij :')..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 12:52:25 ]
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 12:54:36 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176715014
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:50 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Ook dat vind ik een beetje onzin, maar goed.. Het wiel, het licht en de zwaartekracht zullen we niet meer uitvinden, nee, maar dat wil niet zeggen dat het niveau daalt.. Ik heb het idee dat iedereen elkaar maar na lult over niveaudaling.. Kan iemand mij in eerste instantie eens goed uitleggen wat dan überhaupt de norm is of was?

[..]

Bij wijze van spreken, maar in sommige takken van wetenschap wordt er bijna gevochten om een promotieplek.. Zeker de afgelopen jaren was dat nog weleens het geval omdat niet altijd de financiële middelen voorhanden waren..
Nouja ik heb die daling aan de lijve ondervonden. Ik heb verschillende opleidingen gedaan (mavo mbo hbo master en promotie) en heb op verschillende plekken mensen er doorheen gesleept zien worden met alternatieve opdrachten, mondelingen etc. Mensen die het echt niet konden maar die toch dat papiertje hebben gehaald terwijl ze gewoon hadden moeten falen op dat niveau. Verder zie je gewoon dat binnen de opleidingen dingen niet meer zo strikt aangeleerd worden, het versoepelt aan alle kanten. Vooral omdat het tegenwoordig niet meer staat om een mbo diploma te hebben, daarom wordt er ontzettend veel doorgestroomd en landen mensen op niveau's boven hun eigen kunnen. Ikzelf ben daar een prototype van. Als je in nederland maar lang genoeg wacht en niet stopt met opleidingen volgen dan kun iedereen elk niveau halen.

Van al die opleidingen was de MBO trouwens verreweg het lastigste.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 24-01-2018 13:03:43 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 12:55:42 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176715032
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:50 schreef Befbekje het volgende:
En je spreekt jezelf in beide quotes een beetje tegen, trouwens.
Nee hoor er zijn heel veel plekken maar op elke plek wordt niet heel veel gesolliciteerd. Universiteiten zijn een soort van promovendi fabrieken, maar er is bijna geen werk voor nadat je eenmaal gepromoveerd bent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 13:03:00 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176715205
Maar om terug te gaan naar het onderwerp, ik ervoer dertig worden als behoorlijk vervelend. Het was voor mij een soort tijdsperiode waar ik mezelf realiseerde dat er een periode afgesloten was. Je bent niet meer jong kunt niet meer bij jonge mensen gerekend worden. Daarnaast had ik het gevoel dat de tijd om iets bijzonders te doen wel zo'n beetje voorbij was. Dat was geen probleem het was een gevoel dat ik had. Je zou het kunnen omschrijven als een luxeprobleem, en ik heb er wel mee lopen worstelen maar nooit als een heel groot probleem gezien.

Sterker nog ik heb me er vrij snel bij neer kunnen leggen, en ervaar het leven na mijn dertigste als een stuk simpeler. Zoals ik al eerder aangaf mijn window of opportunity leek gesloten. Eigenlijk was het ook wel bevrijdend, ik functioneer sowieso een stuk beter als dingen niet meer belangrijk zijn. Ik heb nu gewoon een baan waarbij ik onbelangrijke dingen doe, en gedij daar prima bij. (voor zolang het duurt) en als ik ontslagen wordt dan zie ik wel weer verder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176715325
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor er zijn heel veel plekken maar op elke plek wordt niet heel veel gesolliciteerd. Universiteiten zijn een soort van promovendi fabrieken, maar er is bijna geen werk voor nadat je eenmaal gepromoveerd bent.
Dat is dan jammer.. Maar aan de andere kant, Nederland heeft handen aan het bed nodig, op dit moment.. Misschien dat mensen eens de ambitie zouden kunnen hebben om in die tak van sport de top van de apenrots te willen bereiken..

Ik ben trouwens twee maanden geleden 30 geworden en ik voel me kiplekker.. Nadat ik in 2012 m'n krabbel onder die loze doctorandustitel had gezet ben ik een eigen bedrijf begonnen wat ik in de tweede helft van dit jaar ga verkopen.. Het geld wil ik graag besteden aan jonge meisjes en alcohol.. Dat ik dit nog mag meemaken..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 13:08:34 ]
  woensdag 24 januari 2018 @ 13:36:54 #193
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176715958
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:09 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Een hobby waarbij op elke promotieplek die beschikbaar komt honderden sollicitaties binnenkomen.. Hobby :')..

Dat is alleen zo in 'vak'gebieden als genderstudies.
pi_176716216
quote:
2s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:

Nouja ik heb die daling aan de lijve ondervonden. Ik heb verschillende opleidingen gedaan (mavo mbo hbo master en promotie) en heb op verschillende plekken mensen er doorheen gesleept zien worden met alternatieve opdrachten, mondelingen etc. Mensen die het echt niet konden maar die toch dat papiertje hebben gehaald terwijl ze gewoon hadden moeten falen op dat niveau. Verder zie je gewoon dat binnen de opleidingen dingen niet meer zo strikt aangeleerd worden, het versoepelt aan alle kanten. Vooral omdat het tegenwoordig niet meer staat om een mbo diploma te hebben, daarom wordt er ontzettend veel doorgestroomd en landen mensen op niveau's boven hun eigen kunnen. Ikzelf ben daar een prototype van. Als je in nederland maar lang genoeg wacht en niet stopt met opleidingen volgen dan kun iedereen elk niveau halen.

Van al die opleidingen was de MBO trouwens verreweg het lastigste.
Ik herken dit, heb zelf eerst vmbo toen havo en hbo gedaan, en sommige opdrachten waren best lastig, maar over het algemeen werd er heel veel door de vingers gezien, het was bijna onmogelijk om niet te slagen uiteindelijk. Was ik natuurlijk blij mee, heb er ook uiteindelijk veel energie in gestoken die niet voor niets was geweest, maar herken wel wat je schrijft, een opleiding gaat steeds minder voorstellen. Waarom heb jij mavo en uiteindelijk universiteit gedaan? Vind het wel grappig, als het kan en nodig is om te bereiken wat je graag wilt waarom niet, maar de meesten zouden het wel hebben opgegeven omdat het dan wel erg lang duurt voordat je eindelijk kunt gaan werken.
Ontopic: word over 1,5 jaar 30 en heb nu al wel dat gevoel wat betreft carriere. Veel zeggen tegen mij "je moet nog ontdekken wat je leuk vind". Maar iemand zei ook tegen mij "misschien ben je daar ook wel al te oud voor". Daar werd ik somber van maar het sloot meer aan op mijn eigen gevoel. De tijd waarin ik moest uitvinden wat ik wilde is nu wel voorbij. Nu ben ik gewoon blij met een inkomen en als ik ineens ontdek waar mijn ambitie ligt is het mooi, zo niet, dan ben ik blij met wat ik heb ook al verdient het niet al te veel en is het niet mijn passie of zo, maar al 100x beter dan een uitkering. Ik herken het gevoel dat wanneer je van jezelf minder hoeft dat een bevrijding kan zijn. Je moet je natuurlijk wel op doelen kunnen richten, maar daar zijn in mijn geval sociale contacten en een hobby en bij anderen bijv. Gezin ook geschikt voor.

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 24-01-2018 14:03:40 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_176716282
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik herken dit, heb zelf hbo gedaan, en sommige opdrachten waren best lastig, maar over het algemeen werd er heel veel door de vingers gezien, het was bijna onmogelijk om niet te slagen uiteindelijk. Was ik natuurlijk blij mee, heb er ook uiteindelijk veel energie in gestoken die niet voor niets was geweest, maar herken wel wat je schrijft, een opleiding gaat steeds minder voorstellen heb ik het idee.
Als je een opleiding volgt dan ben je lerende.. Vergeet niet dat je cijfer soms ook niets meer of minder dan een momentopname is.. Je leerprocessen stoppen niet op het moment dat je het diploma ondertekent.. Je kunt zoiets niet absoluut maken..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2018 13:55:37 ]
pi_176716863
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:55 schreef Befbekje het volgende:

Als je een opleiding volgt dan ben je lerende.. Vergeet niet dat je cijfer soms ook niets meer of minder dan een momentopname is.. Je leerprocessen stoppen niet op het moment dat je het diploma ondertekent.. Je kunt zoiets niet absoluut maken..
Ja dat is ook wel zo. Je kunt natuurlijk ook zonder opleiding dingen leren. Al is de feedback en tijdsdruk natuurlijk wel waardevol. En je hebt met een opleiding een richtlijn. Je inspanning wordt erkend. Ik heb ook wel veel van mijn opleiding opgestoken. Zou het hetzelfde hebben gedaan als ik het kon overdoen. Maar ik herken meer het gevoel dat het steeds makkelijker wordt om het te halen. De waarde van een diploma lijkt steeds meer te zakken. Maar dat is denk ik vooral bij niet medische en niet technische opleidingen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 24 januari 2018 @ 14:47:17 #197
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176717212
quote:
18s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:08 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Dat is dan jammer.. Maar aan de andere kant, Nederland heeft handen aan het bed nodig, op dit moment.. Misschien dat mensen eens de ambitie zouden kunnen hebben om in die tak van sport de top van de apenrots te willen bereiken..

Ik ben trouwens twee maanden geleden 30 geworden en ik voel me kiplekker.. Nadat ik in 2012 m'n krabbel onder die loze doctorandustitel had gezet ben ik een eigen bedrijf begonnen wat ik in de tweede helft van dit jaar ga verkopen.. Het geld wil ik graag besteden aan jonge meisjes en alcohol.. Dat ik dit nog mag meemaken..
Telt 29 mee als jong? :9~ :9
  woensdag 24 januari 2018 @ 14:48:26 #198
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176717240
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 13:50 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik herken dit, heb zelf eerst vmbo toen havo en hbo gedaan, en sommige opdrachten waren best lastig, maar over het algemeen werd er heel veel door de vingers gezien, het was bijna onmogelijk om niet te slagen uiteindelijk. Was ik natuurlijk blij mee, heb er ook uiteindelijk veel energie in gestoken die niet voor niets was geweest, maar herken wel wat je schrijft, een opleiding gaat steeds minder voorstellen. Waarom heb jij mavo en uiteindelijk universiteit gedaan? Vind het wel grappig, als het kan en nodig is om te bereiken wat je graag wilt waarom niet, maar de meesten zouden het wel hebben opgegeven omdat het dan wel erg lang duurt voordat je eindelijk kunt gaan werken.
Ontopic: word over 1,5 jaar 30 en heb nu al wel dat gevoel wat betreft carriere. Veel zeggen tegen mij "je moet nog ontdekken wat je leuk vind". Maar iemand zei ook tegen mij "misschien ben je daar ook wel al te oud voor". Daar werd ik somber van maar het sloot meer aan op mijn eigen gevoel. De tijd waarin ik moest uitvinden wat ik wilde is nu wel voorbij. Nu ben ik gewoon blij met een inkomen en als ik ineens ontdek waar mijn ambitie ligt is het mooi, zo niet, dan ben ik blij met wat ik heb ook al verdient het niet al te veel en is het niet mijn passie of zo, maar al 100x beter dan een uitkering. Ik herken het gevoel dat wanneer je van jezelf minder hoeft dat een bevrijding kan zijn. Je moet je natuurlijk wel op doelen kunnen richten, maar daar zijn in mijn geval sociale contacten en een hobby en bij anderen bijv. Gezin ook geschikt voor.
Leestip voor iedereen hier: The subtle art of not giving a fuck. _O_
  woensdag 24 januari 2018 @ 14:50:03 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176717270
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel zo. Je kunt natuurlijk ook zonder opleiding dingen leren. Al is de feedback en tijdsdruk natuurlijk wel waardevol. En je hebt met een opleiding een richtlijn. Je inspanning wordt erkend. Ik heb ook wel veel van mijn opleiding opgestoken. Zou het hetzelfde hebben gedaan als ik het kon overdoen. Maar ik herken meer het gevoel dat het steeds makkelijker wordt om het te halen. De waarde van een diploma lijkt steeds meer te zakken. Maar dat is denk ik vooral bij niet medische en niet technische opleidingen.
De waarde van een opleiding zakt vooral als je je buurman of buurvrouw ziet met hetzelfde diploma en jij op basis van je vooroordelen denkt bij jezelf van: 'Nou als die het kan halen... dan kan iedereen het'. Terwijl dat vaak misplaatste arrogantie is :Y

De mensen die vroeger universiteit haalden halen nu HBO en de kinderen van migranten en hbo'ers halen nu vaak universiteit. C'est ca.
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 15:26:08 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176717883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

De waarde van een opleiding zakt vooral als je je buurman of buurvrouw ziet met hetzelfde diploma en jij op basis van je vooroordelen denkt bij jezelf van: 'Nou als die het kan halen... dan kan iedereen het'. Terwijl dat vaak misplaatste arrogantie is :Y

De mensen die vroeger universiteit haalden halen nu HBO en de kinderen van migranten en hbo'ers halen nu vaak universiteit. C'est ca.
Ik denk meestal als ik het kan kan iedereen het, sommige mensen worden daar boos om.... Toch ben ik er wel van overtuigt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176717988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 11:49 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat is een heel concreet doel en na het behalen ligt de wereld aan keuzes weer volledig open.
Dat ook wel inderdaad. De afgelopen jaren stonden voor mij in het teken van werken aan een concreet doel. (Via een lange omzwerving langs hbo, mbo, hbo propedeuse, wo bachelor en master atm) Het concrete doel genaamd studie. Daar komt straks dan na al die tijd een einde aan. En dan? Dan mag je opnieuw gaan beginnen. Het houdt niet op, niet vanzelf qua gevoel :+
mag het weten
pi_176718108
Hoewel ik op dat moment in New York zat en dat was op zich wel tof :'), vond ik dertig worden echt super kut. Had daar serieus erg veel moeite mee :@ en dat had onder andere te maken met wel/niet kinderen krijgen en de gezondheid van mijn ouders. Maar nu ik die (voor mij in sommige opzichten 'cruciale') grens éénmaal gepasseerd ben, maakt ouder worden (niet van een kind, maar in jaren :P ) mij een heel stuk minder uit. :)
Tails tell tales
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')