abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 19:24:58 #126
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_176679188
Toch kudo's voor het begin van zijn optreden op Noorderslag. Het is zo mooi, je zou bijna denken dat het allemaal een vooropgezet plan is geweest. :D
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_176680163
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:25 schreef riazop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nederlandstalige nummers die het snelste de 1 miljoen views bereikten:

BOEF - Habiba 23 uur
Famke Louise - Vroom 26 uur
Kan je ook ergens cijfers per land zien? Heb het gevoel dat het buiten Nederland ook aanslaat, zo hoor ik hier in Spanje vaak Bizzey en Afro Bros voorbij komen in de clubs..

Wel grappig om dan ineens Nederlands te horen
pi_176686774
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

400 keer per jaar, daar zal hij best wel wat middelen voor gebruiken denk ik
Het zou mij hogelijk verbazen als ie NIET aan de drugs is.

Voor mij hoeft een artiest dan ook geen voorbeeldfunctie te hebben maar moet ie gewoon een goed product afleveren.
pi_176686794
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Kan je ook ergens cijfers per land zien?
joetoep heeft zelf "insights"

hier is POLEN bv

https://artists.youtube.c(...)%3A0x97573ca49cc55ea
pi_176686815
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

zo hoor ik hier in Spanje vaak Bizzey en Afro Bros voorbij komen in de clubs..

Wel grappig om dan ineens Nederlands te horen
Bizzey heeft idd in heel Europa een clubhit met het nummer TRAAG

Reken maar dat als je in niet Engels of Spaans meer dan 20 miljoen views scoort, er her en der mee gekeken wordt. En niet alleen door de professionals
pi_176686843
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:23 schreef tailfox het volgende:
weet je wat mijn probleem is met die man.

Hij is beroemd door zijn negtieve gedrag en niet door zijn muziek.
Kom je toevallig uit Vlaanderen?

Daar wordt dat verhaal dat BOEF eerst als vlogger zou zijn begonnen nog steeds hardnekkig gepubliceerd door de grote media.

Komt misschien omdat ze de beginperiode compleet hebben gemist daar.

Eh, drie jaar geleden was ie er ineens



BOEF uit Alkmaar stop ongewoon veel energie in deze sessie. Het levert alvast een half miiljoen kliks op.

BOEF - Spitsessie CCXCVI Zonamo Underground maart 2015
pi_176686930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Kom je toevallig uit Vlaanderen?

Daar wordt dat verhaal dat BOEF eerst als vlogger zou zijn begonnen nog steeds hardnekkig gepubliceerd door de grote media.

Komt misschien omdat ze de beginperiode compleet hebben gemist daar.

Eh, drie jaar geleden was ie er ineens

[ afbeelding ]

BOEF uit Alkmaar stop ongewoon veel energie in deze sessie. Het levert alvast een half miiljoen kliks op.

BOEF - Spitsessie CCXCVI Zonamo Underground maart 2015
Hij is wel bekend geworden door zijn vlogs. niet door zijn muziek.

Dat wat famke andersom doet
pi_176686974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

Hij is wel bekend geworden door zijn vlogs. niet door zijn muziek.

Hoe kom je daar toch bij?

De OUDE media (en jij kennelijk ook) snapten pas dat ene BOEF bestond toen er wat relletjes waren over een vlog. Toen stond het ineens in de Televaag. De rapper had tegen die tijd al een 100 miljoen views voor zijn muziek gegenereerd.
Oude media hebben dan ook geen idee wat er aan de hand is en zijn steeds te laat. Daarom dat kranten ook nauwelijks meer verkocht worden en afsterven.

Feiten zijn dat de BOEF vlogs niet eens de 1 miljoen views halen , terwijl zijn muziekvideo's over de 10 soms 20 soms 30 miljoen gaan.

dus WAAR zou ie nu bekend van zijn??
pi_176687114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij?

De OUDE media (en jij kennelijk ook) snapten pas dat ene BOEF bestond toen er wat relletjes waren over een vlog. Toen stond het ineens in de Televaag. De rapper had tegen die tijd al een 100 miljoen views voor zijn muziek gegenereerd.
Oude media hebben dan ook geen idee wat er aan de hand is en zijn steeds te laat. Daarom dat kranten ook nauwelijks meer verkocht worden en afsterven.

Feiten zijn dat de BOEF vlogs niet eens de 1 miljoen views halen , terwijl zijn muziekvideo's over de 10 soms 20 soms 30 miljoen gaan.

dus WAAR zou ie nu bekend van zijn??
Aantal vieuws is niet geijk aan bekendheid.

even een grafiekje.
We zien een spike op september 2016 even kijken hoor

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-in-rtl-late-night

http://www.omroepbrabant.(...)n+Tilburg+Noord.aspx

http://www.omroepbrabant.(...)jn+deze+rappers.aspx

https://www.metronieuws.n(...)geannuleerd-na-vlogs

ik heb hier geen nieuwsberichten over zijn muziek.

Meneer stond slecht in het nieuws die maand door, je raad het niet: de vlogs.
De 2e spike is zijn album die uitkwam in maart 2017 : Slaaptekort

Dus lieve Riazop waarom denk je dan niet dat boef bekend(er) is geworder door zijn vlogs?
Die spike heeft de release van zijn album niet veroorzaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2018 01:05:41 ]
pi_176687217
Maar je ziet ook dat ie al naamsbekendheid aan het vergaren was vóór die vlogs. Overigens ook zonder enige steun van de radio. Hij was al op eigen kracht een grotr naam aan het worden in de hiphopwereld dus grote kans dat ie er ook wel gekomen was zonder de negatieve aandacht van de media.

Wil zijn gedrag verder niet goedpraten maar ik denk niet dat ie er gekomen was zonder enig muzikaal talent.
pi_176687222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:28 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Maar je ziet ook dat ie al naamsbekendheid aan het vergaren was vóór die vlogs. Overigens ook zonder enige steun van de radio. Hij was al op eigen kracht een grotr naam aan het worden in de hiphopwereld dus grote kans dat ie er ook wel gekomen was zonder de negatieve aandacht van de media.

Wil zijn gedrag verder niet goedpraten maar ik denk niet dat ie er gekomen was zonder enig muzikaal talent.
waarom "moet" die dan elke keer negatieve aandacht krijgen?
pi_176687245
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:30 schreef tailfox het volgende:

[..]

waarom "moet" die dan elke keer negatieve aandacht krijgen?
Zo werken de oude media; De Televaag voorop.
pi_176688652
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:30 schreef tailfox het volgende:

[..]

waarom "moet" die dan elke keer negatieve aandacht krijgen?
Omdat veel mensen het niet kunnen hebben dat ie succes heeft
pi_176688660
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Omdat veel mensen het niet kunnen hebben dat ie succes heeft
:')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_176689990
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Omdat veel mensen het niet kunnen hebben dat ie succes heeft
:')
pi_176690002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Zo werken de oude media; De Televaag voorop.
ik heb het letterlijk over Google.
pi_176690038
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:46 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Omdat veel mensen het niet kunnen hebben dat ie succes heeft
:')
Weggegaan en opgerot
pi_176690073
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:16 schreef riazop het volgende:

[..]

Bizzey heeft idd in heel Europa een clubhit met het nummer TRAAG

Reken maar dat als je in niet Engels of Spaans meer dan 20 miljoen views scoort, er her en der mee gekeken wordt. En niet alleen door de professionals
18 plus gaat ook goed in het buitenland, iig in Spanje.. Ze hebben al een Spaanse versie ervan, hoor het overal :D
pi_176690365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 00:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Het zou mij hogelijk verbazen als ie NIET aan de drugs is.

Voor mij hoeft een artiest dan ook geen voorbeeldfunctie te hebben maar moet ie gewoon een goed product afleveren.
Dan heb je een dubbele standaard, in een ander topic noem je een artiest die pillen slikt tegen de pijn een junk(terwijl de doodsoorzaak van haar nog niet is vastgesteld, dat gaat nog maanden duren) en hier is het niet erg.

Boef geeft sowieso geen voorbeeldfunctie , hij doet wat veel van de kansloze allochtone hangjeugd ook doet, het enige verschil is dat Boef wat centjes heeft en succes heeft anders had hij daar waarschijnlijk ook tussen gestaan met zijn mentaliteit
pi_176690442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:56 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dan heb je een dubbele standaard, in een ander topic noem je een artiest die pillen slikt tegen de pijn een junk(terwijl de doodsoorzaak van haar nog niet is vastgesteld, dat gaat nog maanden duren) en hier is het niet erg.
Ik heb helemaal niet zo'n waarde oordeel over mensen die drugs slikken, drinken of spuiten of over vrouwen die hun lichaam verkopen of het gewoon gratis weggeven omdat ze het lekker vinden.

Zal me echt mn reet roesten.

Uiteindelijk gaat het om het KUNSTWERK

Maar ja, in sommige draden zitten een aantal moralisten. En ook dat moeten ze vooral zelf weten. Als steek ik er graag de draak mee.
pi_176690522
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 10:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

18 plus gaat ook goed in het buitenland, iig in Spanje.
Idd, weer mooi voorbeeld van NL clubbanger
pi_176690642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Idd, weer mooi voorbeeld van NL clubbanger
nog nooit gehoord in de club.
Vind hem ook niet echt lekker voor de club
pi_176690793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 01:30 schreef tailfox het volgende:

[..]

waarom "moet" die dan elke keer negatieve aandacht krijgen?
Omdat hij zich misdraagt inderdaad. En het is volkomen terecht dat hij op de vingers wordt getikt. Ik vind het persoonlijk ook een moeilijk vraagstuk (voor mezelf) of je naar iemands muziek moet blijven luisteren als die persoon moreel verkeerd handelt of verkeerde dingen zegt. Ik heb dat ook wel met een aantal Amerikaanse artiesten bij wie het soms nog wel een stukje verder gaat (XXXTentacion, 6ix9ine, in mindere mate Migos). Máár dat neemt niet weg dat de genoemde artiesten, en ook Boef, wel hun eerste bekendheidd hebben verkregen door hun muziek. Het is hun muzikale talent die ze op een plek hebben gekregen waardoor de media negatieve aandacht aan hun verkeerd handelen gaan besteden. Als Boef geen muziek had gemaakt die breed werd gewaardeerd, hadden we nooit wat van hem gehoord. Overigens, bij XXXTentancion en 6ix9ine is het overduidelijk dat hun muziek ook een enorme boost heeft gekregen door de aanklachten die er tegen hun staan. Daar heb ik dan best veel moeite mee. Gelukkig is er nog een rechtssysteem en worden die mensen wel opgepakt. Een extremer voorbeeld is Tay-K, die ook een straf had gekregen maar op de vlucht sloeg, daar vervolgens een nummer over maakte genaamd The Race, en dat werd toen een grote hit. Het is haast alsof zijn gedrag dan wordt goedgekeurd.

Ik denk ook dat het goed is als hier een discussie over wordt gevoerd. Kan je gedrag en muziek altijd los van elkaar zien en moet je het los van elkaar zien? Wat mij betreft wel, in een geval als Kanye West, maar tot op het punt dat het gedrag echt crimineel of moreel verwerpelijk wordt. Dan komen we op het punt dat ik het zelf niet meer weet. Stel dat ik dat nummer van Tay-K heel tof vind: iedere keer dat ik het nummer via Spotify beluister, steun ik hem financieel, en steun ik dus gewoon een crimineel. En ik uit mijn waardering over een verheelijking van crimineel gedrag. Ik denk dat dat nummer voor mij echt een stap te ver was, en op het ount dat ik van mening ben dat we het moeten boycotten. Maar Boef zit voor mij nog in een grijs gebied.
pi_176690980
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Omdat hij zich misdraagt inderdaad. En het is volkomen terecht dat hij op de vingers wordt getikt. Ik vind het persoonlijk ook een moeilijk vraagstuk (voor mezelf) of je naar iemands muziek moet blijven luisteren als die persoon moreel verkeerd handelt of verkeerde dingen zegt. Ik heb dat ook wel met een aantal Amerikaanse artiesten bij wie het soms nog wel een stukje verder gaat (XXXTentacion, 6ix9ine, in mindere mate Migos). Máár dat neemt niet weg dat de genoemde artiesten, en ook Boef, wel hun eerste bekendheidd hebben verkregen door hun muziek. Het is hun muzikale talent die ze op een plek hebben gekregen waardoor de media negatieve aandacht aan hun verkeerd handelen gaan besteden. Als Boef geen muziek had gemaakt die breed werd gewaardeerd, hadden we nooit wat van hem gehoord. Overigens, bij XXXTentancion en 6ix9ine is het overduidelijk dat hun muziek ook een enorme boost heeft gekregen door de aanklachten die er tegen hun staan. Daar heb ik dan best veel moeite mee. Gelukkig is er nog een rechtssysteem en worden die mensen wel opgepakt. Een extremer voorbeeld is Tay-K, die ook een straf had gekregen maar op de vlucht sloeg, daar vervolgens een nummer over maakte genaamd The Race, en dat werd toen een grote hit. Het is haast alsof zijn gedrag dan wordt goedgekeurd.

Ik denk ook dat het goed is als hier een discussie over wordt gevoerd. Kan je gedrag en muziek altijd los van elkaar zien en moet je het los van elkaar zien? Wat mij betreft wel, in een geval als Kanye West, maar tot op het punt dat het gedrag echt crimineel of moreel verwerpelijk wordt. Dan komen we op het punt dat ik het zelf niet meer weet. Stel dat ik dat nummer van Tay-K heel tof vind: iedere keer dat ik het nummer via Spotify beluister, steun ik hem financieel, en steun ik dus gewoon een crimineel. En ik uit mijn waardering over een verheelijking van crimineel gedrag. Ik denk dat dat nummer voor mij echt een stap te ver was, en op het ount dat ik van mening ben dat we het moeten boycotten. Maar Boef zit voor mij nog in een grijs gebied.
Met je oneens, maar wél een leuk stukje.

Ik denk dat als er sprake is van crimineel gedrag dat dat gesanctioneerd moet worden door justitie en de rechter. Ik ben bv absoluut geen voorstander van belastingfraude of het in elkaar meppen van mensen. Maar laat justitie daar gewoon zijn werk doen.

Een bekende Nederlandse artiest als Kempi zit op die manier regelmatig, TERECHT, vast. Maar daarom is zijn artistieke productie potentieel niet minder interessant voor mij.
pi_176691022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Omdat hij zich misdraagt inderdaad. En het is volkomen terecht dat hij op de vingers wordt getikt. Ik vind het persoonlijk ook een moeilijk vraagstuk (voor mezelf) of je naar iemands muziek moet blijven luisteren als die persoon moreel verkeerd handelt of verkeerde dingen zegt. Ik heb dat ook wel met een aantal Amerikaanse artiesten bij wie het soms nog wel een stukje verder gaat (XXXTentacion, 6ix9ine, in mindere mate Migos). Máár dat neemt niet weg dat de genoemde artiesten, en ook Boef, wel hun eerste bekendheidd hebben verkregen door hun muziek. Het is hun muzikale talent die ze op een plek hebben gekregen waardoor de media negatieve aandacht aan hun verkeerd handelen gaan besteden. Als Boef geen muziek had gemaakt die breed werd gewaardeerd, hadden we nooit wat van hem gehoord. Overigens, bij XXXTentancion en 6ix9ine is het overduidelijk dat hun muziek ook een enorme boost heeft gekregen door de aanklachten die er tegen hun staan. Daar heb ik dan best veel moeite mee. Gelukkig is er nog een rechtssysteem en worden die mensen wel opgepakt. Een extremer voorbeeld is Tay-K, die ook een straf had gekregen maar op de vlucht sloeg, daar vervolgens een nummer over maakte genaamd The Race, en dat werd toen een grote hit. Het is haast alsof zijn gedrag dan wordt goedgekeurd.

Ik denk ook dat het goed is als hier een discussie over wordt gevoerd. Kan je gedrag en muziek altijd los van elkaar zien en moet je het los van elkaar zien? Wat mij betreft wel, in een geval als Kanye West, maar tot op het punt dat het gedrag echt crimineel of moreel verwerpelijk wordt. Dan komen we op het punt dat ik het zelf niet meer weet. Stel dat ik dat nummer van Tay-K heel tof vind: iedere keer dat ik het nummer via Spotify beluister, steun ik hem financieel, en steun ik dus gewoon een crimineel. En ik uit mijn waardering over een verheelijking van crimineel gedrag. Ik denk dat dat nummer voor mij echt een stap te ver was, en op het ount dat ik van mening ben dat we het moeten boycotten. Maar Boef zit voor mij nog in een grijs gebied.
Nou het punt is gewoon dat weinig mensen hem kennen want goede muziek eerder door de status die hij meebrengt. Mijn neefje van 8 vind het heel stoer nu om naar boef te luisteren.

Zoals je kan zien bij de google resultaten heeft de beste meneer heel goed in de media opgespeeld. is toen in september ook van 0,1 naar 100 gegaan.
daarna zakte de intresse indeze man ontzettend hard. Zelf de release van zijn album sloeg niet zo hard aan. Ik durf ook best te zeggen zonder die vlogs dat hij echt lang niet zo ver was als nu.

Zijn doelgroep kent hem daar van. Nu moet ik zeggen dat doordat hij een muziekantje is met aanhang die hem heel wat vind hij heerlijk mee kan liften.

Neem het gezeur over dat die vrouwen hoeren noemt als ik dat doe is er geen haan die er om kraait. Komt heel mooi uit. Iedereen zat op internet bier gooien op boef.(opgezet door meneer zelf?)

Maar bij puntje van paaltje gooide niemand zijn bier.
Allemaal acties die ervoor zorgen dat boef meer aandacht krijgt. meer aandacht is meer geld.

Het gaat bij boef allang niet om zijn muziek hij wilt gewoon zakken geld krijgen.

Meneer weet gewoon de media richting zijn kant te brengen. Helaas niet omdat het een goede artiest is.

Zijn hele imago is dat hij een straat jong is. Tijd van knuffelmarokanen zijn al voorbij nu is de tijd van het tuig weer aangebroken. Neem Famke Louise ook niks anders dan een gefaald bloggertje die nu door stoere muziek doorbreekt.

Het erge is dat werkt ook nog. Boef komt in het nieuws door zijn vlogs en Famke door haar muziek., Allebei niet de gebieden waar ze op richten. Ze spelen gewoon heel goed in op de media. Dus ja dat doen ze heel slim. Maar boef een goede muziekant noemen is gewoon :') :') .

De doelgroep voor hem is vooral kids. Niet erg maar doe dan niet of dit club muziek is. Dit is schoolplein rap.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')