abonnement Unibet Coolblue
pi_176424667
Ik weet niet of topic goed staat. Maar hoe vecht je een wet aan? Kan je bezwaar maken bij een ambassade? Het gaat in dit geval om een vriendin die haar kind graag een Amazighnaam wil geven. En nee, niet inschrijven is geen optie.
pi_176424833
Weigert de NL ambtenaar van burgerlijke stand die dan? Dat lijkt me sterk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176424884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Maar hoe vecht je een wet aan?
Naar de rechter gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176424896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Naar de rechter gaan.
In het land waar het speelt, en dat moet die mogelijkheid dan wel hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176424914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het land waar het speelt, en dat moet die mogelijkheid dan wel hebben.
Aangezien nergens wordt vermeld om welk land het gaat en dit een Nederlands forum is, ga ik ervan uit dat het geheel zich in Nederland afspeelt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176424939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Aangezien nergens wordt vermeld om welk land het gaat en dit een Nederlands forum is, ga ik ervan uit dat het geheel zich in Nederland afspeelt.
Aangezien NL niet met namenlijsten werkt, Marokko wel (en Amazigh namen weigert) en er gesproken wordt over een ambassade lijkt me niet dat NL het probleem is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176424967
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aangezien NL niet met namenlijsten werkt, Marokko wel (en Amazigh namen weigert) en er gesproken wordt over een ambassade lijkt me niet dat NL het probleem is.
Dan mag TS dat wel even vermelden en álle informatie geven, i.p.v. deze summiere OP.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176424971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan mag TS dat wel even vermelden en álle informatie geven, i.p.v. deze summiere OP.
Ja idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176424987
Maar goed, dit gedoe met Berber-namen is op Marokko.nl ook een terugkerend onderwerp, en daar zitten vast meer mensen met ervaring.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176425040
Leandra, je hebt het uitgelegd. Ja, maar merendeel vindt dat geen uit en geeft kinderen een Arabische naam. Vriendin wil echt een Berberse naam en vraagt zich af hoe het juridisch aan te vechten.
  donderdag 11 januari 2018 @ 01:03:21 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176425089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
Leandra, je hebt het uitgelegd. Ja, maar merendeel vindt dat geen uit en geeft kinderen een Arabische naam. Vriendin wil echt een Berberse naam en vraagt zich af hoe het juridisch aan te vechten.
Er valt in NL niets aan te vechten, de ambtenaar hier accepteert de naam gewoon, ze heeft pas een probleem met Marokko.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176425953
Ik snap niet hoe een wettelijk probleem uit Marokko hier in Nederland ook een probleem zou moeten zijn.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 11 januari 2018 @ 05:24:30 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176425976
Ik snap het probleem niet.

- in Nederland kun je dat kind de gekste namen geven, dus ook Berber-namen.

- in Marokko is er blijkbaar een wet waarbij dat niet mogelijk is. Vraag dan een Marokkaanse advocaat hoe en wat.
pi_176426007
raar weer allemaal
Google is your friend, abuse your friends
pi_176426023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 05:14 schreef Metalfrost het volgende:
Ik snap niet hoe een wettelijk probleem uit Marokko hier in Nederland ook een probleem zou moeten zijn.
dit
Gewoon doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_176426074
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 05:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dit
Gewoon doen.
Tenzij frequente terugkeer naar Marokko en het eventuele trouwen daar e.e.a. bemoeilijkt.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 11 januari 2018 @ 06:09:42 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176426078
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 05:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dit
Gewoon doen.
Het geeft problemen in Marokko. Er zal dus een keuze moeten worden gemaakt: Berberse naam en problemen bij bezoeken aan Marokko, of Arabische naam en geen probleem.

Aangezien dit al langer een probleem is (ook bij Marokkanen die een Nederlandse/Westerse naam willen voor hun kind) en het vaak voorkomt, ligt het voor de hand dat het niet makkelijk gaat zijn die wet aan te vechten. En wat de bedoeling is: een uitzondering maken op de wet, of de wet aanpassen dan wel nietig laten verklaren?
pi_176426097
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 06:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het geeft problemen in Marokko.
Hoezo geeft het problemen in Marokko als je er met je Nederlandse paspoort naar toe gaat ?
Heeft Jan de Vries ook een probleem ?
  donderdag 11 januari 2018 @ 06:48:14 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176426154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 06:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo geeft het problemen in Marokko als je er met je Nederlandse paspoort naar toe gaat ?
Heeft Jan de Vries ook een probleem ?
Ze schijnen er aan etnisch profileren te doen. Je komt het land niet meer uit als Marokkaans staatsburger zonder Marokkaans paspoort.
pi_176426223
Waarom zou je nog een paspoort willen van een land dat je zo discrimineert?
  donderdag 11 januari 2018 @ 07:16:53 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176426252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:11 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom zou je nog een paspoort willen van een land dat je zo discrimineert?
Omdat je anders dat land niet kunt bezoeken en ook je familie daar niet.
De meeste mensen willen toch minstens eens in hun leven zien waar hun grootouders leefden.

Maar dat is dus een Marokkaans probleem dat je niet even aanvecht.
pi_176426284
Wat is trouwens een amazing naam, een naam die helemaal geweldig is ofzo?
  donderdag 11 januari 2018 @ 07:25:55 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176426290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:23 schreef Silven het volgende:
Wat is trouwens een amazing naam, een naam die helemaal geweldig is ofzo?
Amazigh. Berbers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176426321
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Amazigh. Berbers.
Aha, ik dacht dat een een soort typfout was van amazing. XD Dus elke keer als ze zei dat haar man amazigh was bedoelde ze dus niet dat hij geweldig was maar dat hij Berber is? Das dus precies het tegenovergestelde. XD

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2018 07:35:40 ]
pi_176426343
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je anders dat land niet kunt bezoeken en ook je familie daar niet.
De meeste mensen willen toch minstens eens in hun leven zien waar hun grootouders leefden.

Maar dat is dus een Marokkaans probleem dat je niet even aanvecht.
het gaat ook nooit veranderen als iedereen als makke schaapjes dit accepteert
pi_176426361
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je anders dat land niet kunt bezoeken en ook je familie daar niet.
De meeste mensen willen toch minstens eens in hun leven zien waar hun grootouders leefden.

Maar dat is dus een Marokkaans probleem dat je niet even aanvecht.
Hoezo kan dat kind met Nederlands paspoort niet gewoon daar naartoe met dat Nederlandse paspoort waarin de gewenste naam staat.

Als je zo als tweederangs burger neergezet wordt snap ik niet dat je je kind überhaupt nog een Marokkaans paspoort wil geven.
pi_176426660
Schrijf een brief naar Kofi Annan.
  donderdag 11 januari 2018 @ 08:36:46 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176426751
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 06:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze schijnen er aan etnisch profileren te doen. Je komt het land niet meer uit als Marokkaans staatsburger zonder Marokkaans paspoort.
Als je geen MArokkaans paspoort hebt ben je toch ook geen Marokaans staatsburger?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_176427323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je geen MArokkaans paspoort hebt ben je toch ook geen Marokaans staatsburger?
Helaas is dat niet het geval. Je bent Marokaans staatsburger als een van je ouders Marokaans staatsburger is. En je kunt er blijkbaar ook niet vanaf. Of je een rood (?) papiertje hebt als bewijs hiervan is niet waar het om gaat.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176428062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik weet niet of topic goed staat. Maar hoe vecht je een wet aan? Kan je bezwaar maken bij een ambassade? Het gaat in dit geval om een vriendin die haar kind graag een Amazighnaam wil geven. En nee, niet inschrijven is geen optie.
Nee, je kan niet in bezwaar tegen een wet die een uitvoerende instantie uitvoert. Dit wordt ten alle tijde niet-ontvankelijk verklaard. De ambassade voert enkel de wet uit en bedenkt deze niet zelf Je kan wel de makers van de wet aanschrijven met het verzoek om de wet aan te passen. Maar als je kan rekenen, dan reken je er niet op.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:07:57 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176428760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je geen MArokkaans paspoort hebt ben je toch ook geen Marokaans staatsburger?
Natuurlijk wel. Het is nergens verplicht een paspoort te hebben. Dat heb je pas nodig als je naar het buitenland gaat. Dat maakt je niet minder staatsburger van dat land. En juist bij Marokko is dat verneukeratief omdat je per de Marokkaanse wet geen afstand kunt doen van je staatsburgerschap.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:10:40 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176428810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:21 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Nee, je kan niet in bezwaar tegen een wet die een uitvoerende instantie uitvoert. Dit wordt ten alle tijde niet-ontvankelijk verklaard. De ambassade voert enkel de wet uit en bedenkt deze niet zelf Je kan wel de makers van de wet aanschrijven met het verzoek om de wet aan te passen. Maar als je kan rekenen, dan reken je er niet op.
Misschien kun je de koning van Marokko smeken een uitzondering te maken maar ik geef het niet veel kans en sowieso altijd gezeik als het wel lukt.
pi_176428957
Het schijnt dat als je een Marokkaanse vader of moeder hebt, je automatisch de Marokkaanse nationaliteit hebt ( verschrikkelijk). In dat land mag een voornaam alleen Islamitisch zijn. Als je bij de Nederlandse gemeente je net drooggeworden Maroc-telg komt aangeven mag de Nederlandse ambtenaar alleen een islamitische naam toestaan.

Tijd voor een nieuwe kruistocht.
Naar Tanger.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176429085


[ Bericht 50% gewijzigd door Armani XL op 11-01-2018 13:22:04 (Je kruistochten mag je ergens anders organiseren) ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:36:27 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176429285
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
Als je bij de Nederlandse gemeente je net drooggeworden Maroc-telg komt aangeven mag de Nederlandse ambtenaar alleen een islamitische naam toestaan.
Nee.
Het gaat om Arabische namen, niet om islamitische.
De Nederlandse ambtenaren hebben er niks over te zeggen. Zie ook https://www.trouw.nl/home(...)-mag-heten~ab9d2e1a/
pi_176429329
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee.
Het gaat om Arabische namen, niet om islamitische.
De Nederlandse ambtenaren hebben er niks over te zeggen. Zie ook https://www.trouw.nl/home(...)-mag-heten~ab9d2e1a/
Dan smijt ik er nog een Trouw-artikel tegenaan! :)
https://www.trouw.nl/home(...)n-kinderen~a307bd67/
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176484251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:19 schreef Sigaartje het volgende:
Het schijnt dat als je een Marokkaanse vader of moeder hebt, je automatisch de Marokkaanse nationaliteit hebt ( verschrikkelijk). In dat land mag een voornaam alleen Islamitisch zijn. Als je bij de Nederlandse gemeente je net drooggeworden Maroc-telg komt aangeven mag de Nederlandse ambtenaar alleen een islamitische naam toestaan.
Als dit klopt - en het Trouw artikel lijkt dat te steunen - is dat idd schandalig :o Een vrouw met Marokkaanse roots die getrouwd is met een Nederlander mag het Nederlandse kind van de Nederlandse overheid dus niet eens naar zijn Nederlandse opa vernoemen omdat Marokko zeggenschap claimt ?

Wauw...

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoezo kan dat kind met Nederlands paspoort niet gewoon daar naartoe met dat Nederlandse paspoort waarin de gewenste naam staat.
Blijkbaar omdat ze dat paspoort dus niet krijgen...
Maar zelfs als ze dat wel deden - tot het kind meerderjarig is zal het samen met de Marokkaanse ouders moeten reizen. Dan valt het aldaar vast op dat het kind van een Marokkaan geen door Marokko goedgekeurde naam heeft... en dan kunnen ze moeilijk gaan doen. Want Marokkaans staatsburger.
pi_176484356
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Als dit klopt - en het Trouw artikel lijkt dat te steunen - is dat idd schandalig :o Een vrouw met Marokkaanse roots die getrouwd is met een Nederlander mag het Nederlandse kind van de Nederlandse overheid dus niet eens naar zijn Nederlandse opa vernoemen omdat Marokko zeggenschap claimt ?

Wauw...
wat gebeurt er dan als je je (half) marokkanse kind Piet noemt? Heeft nog steeds de nederlandse nationaliteit. Marokko wil hem niet, wat mij helemaal niet erg lijkt.
pi_176484391
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wat gebeurt er dan als je je (half) marokkanse kind Piet noemt? Heeft nog steeds de nederlandse nationaliteit. Marokko wil hem niet, wat mij helemaal niet erg lijkt.
Er wordt dus gesteld dat de Nederlandse overheid weigert de naam "Piet" te accepteren voor kinderen die ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.
pi_176484501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er wordt dus gesteld dat de Nederlandse overheid weigert de naam "Piet" te accepteren voor kinderen die ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.
gelukkig zijn wij wel een rechtsstaat en kan je dat aanvechten. Als je je koter ook Prissilla kan noemen, of Yaimz
pi_176484511
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

gelukkig zijn wij wel een rechtsstaat en kan je dat aanvechten. Als je je koter ook Prissilla kan noemen, of Yaimz
En TS wil dus weten hoe je dat doet ;)
pi_176484653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En TS wil dus weten hoe je dat doet ;)
nee dat wil ze niet, die wil wel een kind in Marokko geregistreerd hebben, terwijl ik juist zou zeggen ‘hou die nationaliteit maar, mijn koter heet Piet en is Nederlander’ Doei.
pi_176484723
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee dat wil ze niet, die wil wel een kind in Marokko geregistreerd hebben, terwijl ik juist zou zeggen ‘hou die nationaliteit maar, mijn koter heet Piet en is Nederlander’ Doei.
Waar staat dat ? Er staat dat men een kind een naam wil geven die NIET door de overheid wordt goedgekeurd. Er staat niet waar men dat weigert - hier in Nederland (op last van Marokko) of in Marokko zelf.
pi_176484782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waar staat dat ? Er staat dat men een kind een naam wil geven die NIET door de overheid wordt goedgekeurd. Er staat niet waar men dat weigert - hier in Nederland (op last van Marokko) of in Marokko zelf.
lees de OP eens, en rest van topic.
pi_176485132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waar staat dat ? Er staat dat men een kind een naam wil geven die NIET door de overheid wordt goedgekeurd. Er staat niet waar men dat weigert - hier in Nederland (op last van Marokko) of in Marokko zelf.
Consulaat in Nederland. :)
pi_176485225
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 06:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het geeft problemen in Marokko. Er zal dus een keuze moeten worden gemaakt: Berberse naam en problemen bij bezoeken aan Marokko, of Arabische naam en geen probleem.

Aangezien dit al langer een probleem is (ook bij Marokkanen die een Nederlandse/Westerse naam willen voor hun kind) en het vaak voorkomt, ligt het voor de hand dat het niet makkelijk gaat zijn die wet aan te vechten. En wat de bedoeling is: een uitzondering maken op de wet, of de wet aanpassen dan wel nietig laten verklaren?
Het is toch van de gekke dat de consulaat allerlei westerse namen accepteert als Yara en Amber, maar een Tamazight naam niet? Zo bang zijn de hoge piefen voor de Berberse invloeden want bang dat ze ooit van de troon verstoten worden.
pi_176485285
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat je anders dat land niet kunt bezoeken en ook je familie daar niet.
De meeste mensen willen toch minstens eens in hun leven zien waar hun grootouders leefden.

Maar dat is dus een Marokkaans probleem dat je niet even aanvecht.
Dit. Kassamiep, ik kom Marokko niet in, noch uit zonder mijn Marokkaanse identiteitskaart. Verder moet ik me kunnen identificeren op straat in Marokko, of als ik een verkeersboete krijg. Een Nederlands paspoort volstaat niet in mijn ( en alle Marokkaanse Nederlanders) geval. Ik heb dit jaar geprobeerd naar Ceuta te gaan met alleen mijn Nederlandse paspoort. Ik werd geweigerd en mocht Marokko niet uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 22:00:45 ]
pi_176485311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Consulaat in Nederland. :)
Het consulaat in Nederland is juridisch gezien een stukje Marokko. Dus succes met aanvechten van die idiote wetgeving in de noordelijke Sahara.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 13 januari 2018 @ 22:01:56 #49
408813 crew  trein2000
pi_176485404
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het consulaat in Nederland is juridisch gezien een stukje Marokko.
Wanneer gaat het grote publiek eindelijk beseffen dat dit een broodje aap is?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176485411
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 07:34 schreef Silven het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat een een soort typfout was van amazing. XD Dus elke keer als ze zei dat haar man amazigh was bedoelde ze dus niet dat hij geweldig was maar dat hij Berber is? Das dus precies het tegenovergestelde. XD
Volgens mij heb ik dat nooit gezegd? Maar inderdaad, mijn man is Berbers.
Amazigh: https://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 22:03:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')