abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:32:50 #151
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_176423895
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan kies je een ander pad in je carrière. Mijn vriendin heeft dat zo vaak gedaan in de Italiaanse macho-muziekwereld. Die kerels probeerden haar bijna allemaal het bed in te krijgen.
Leuk toch en nu heb jij haar in bed van tijd tot tijd en in de tussen tijd haat die alle andere mannen? Of de wereld?
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:33:03 #152
38496 Perrin
Sapere aude
pi_176423899
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal kortzichtig en erg oppervlakkig. Je kunt niet altijd tegen je meerdere ingaan. Of, dat kan wel, maar dan verlies je je baan, carrière of imago. Het is niet verrassend dat veel vrouwen dat niet doen.

Probeer maar eens zo'n Weinstein ten val te brengen in je eentje. Dat is letterlijk onmogelijk. Zie ook: https://www.nu.nl/metoo/5(...)einstein-proces.html
Aan de andere kant ken ik ook genoeg vrouwen die uiterst bewust hun vrouwelijke vormen in de strijd gooien op de werkvloer. Het is vaak nogal effectief, ook.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_176423902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

En doe je dat wel dan had je het maar niet moeten doen, want dan kon je weten dat het je je carrière kon kosten.
Of je hebt het er om gedaan, zodat je lekker thuis bij de kinderen kon gaan zitten....
Mijn vrouw werd in het verleden bij een akkefietje (eufemisme) gesteund door alle vrouwelijke collega's...totdat ze bij de directie zat en iedereen ineens stijf zijn bek hield en haar werd vertelt dat ze haar mond moest houden of anders ontslagen zou worden.

En dat was Nederland, het o zo geciviliseerde en nette Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:34:00 #154
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_176423921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, leuk, misschien is je vriendin wel Wonder Woman. Lekker boeiend.
Misschien zijn die #metoo wijven allemaal gefrustreerde onzekere schepsels.

Natuurlijk zijn er wel een paar serieuze zaken, maar 90% is volkomen buiten proporties getild.
United we stand, divided we fall
pi_176423924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan de andere kant ken ik ook genoeg vrouwen die uiterst bewust hun vrouwelijke vormen in de strijd gooien op de werkvloer. Het is vaak nogal effectief, ook.
Ja, dat is ook zeker zo hoor. En ik vind daar zelf ook niet zo veel mis mee trouwens. Als een vrouw daar zelf voor kiest moet ze lekker haar ding doen. Maar dat geeft nog een extra lading "moeilijkheid" aan het hele verhaal.
We're not scaremongering. This is really happening.
pi_176423930
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, en daar mag ook best wat over gezegd worden wat mij betreft. Die heb ik ook meegemaakt en dat eindigde meestal ook niet zo fraai.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_176423936
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien zijn die #metoo wijven allemaal gefrustreerde onzekere schepsels.

Natuurlijk zijn er wel een paar serieuze zaken, maar 90% is volkomen buiten proporties getild.
Eerder andersom.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:34:42 #158
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_176423939
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je het niet snapt en tevens ben ik het met je oneens. Die twee dingen kunnen prima naast elkaar bestaan.

Elke keer als jij wordt tegengesproken begin je overigens over de leeftijd van je discussiepartner. Tsja.
Jezus. Omdat ik kleuter zei? Idioot dan.
pi_176423961
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Jezus. Omdat ik kleuter zei? Idioot dan.
Een inhoudelijke reactie hoef ik in elk geval niet van je te verwachten. Teleurstellend, maar niet verrassend.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:36:28 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176423981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn vrouw werd in het verleden bij een akkefietje (eufemisme) gesteund door alle vrouwelijke collega's...totdat ze bij de directie zat en iedereen ineens stijf zijn bek hield en haar werd vertelt dat ze haar mond moest houden of anders ontslagen zou worden.

Yep.... en dan moet je dus kennelijk maar wat anders gaan doen ofzo....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176423994
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.... en dan moet je dus kennelijk maar wat anders gaan doen ofzo....
Inderdaad, gelukkig was dat ook een optie op dat moment maar het zijn geen fijne ervaringen.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:37:42 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176424001
Ik denk dat de ernstige #metoo zaken niet eens openbaar geworden zijn, en dat waarschijnlijk voorlopig ook niet zullen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:38:15 #163
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_176424013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een inhoudelijke reactie hoef ik in elk geval niet van je te verwachten. Teleurstellend, maar niet verrassend.
Ik kan precies datzelfde over jou zeggen gezien je vorige posts.
pi_176424015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iedereen kiest dan voor zijn eigen belang denk ik. En je gaat niet je baan/positie/invloed opgeven voor het lijden van een ander. Het is een nare vorm van groepsdruk waar maar weinig mensen tegen bestand zijn. Daarom is het juist zo'n groot probleem, en daarom kun je niet zeggen dat vrouwen voor zichzelf op moeten komen.

En de suggestie dat ze dan maar een andere carrière moeten kiezen slaat al helemaal nergens op. Jouw vrouw zou dan haar baan op moeten geven en zonder referenties iets anders moeten zoeken... omdat een vent zijn handen niet thuis kan houden. Omgekeerde wereld, toch?
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:39:04 #165
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_176424023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:37 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat de ernstige #metoo zaken niet eens openbaar geworden zijn, en dat waarschijnlijk voorlopig ook niet zullen worden.
Als er zaken komen waar flink in het buideltje gegrepen wordt komen die ook wel.
pi_176424029
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:37 schreef Leandra het volgende:
Hopelijk is het een verschijnsel met een lange adem wat blijft doorwerken, het doet niets voor wat er in het verleden is gebeurd maar mischien wel iets met de toekomst.
pi_176424043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hopelijk is het een verschijnsel met een lange adem wat blijft doorwerken, het doet niets voor wat er in het verleden is gebeurd maar mischien wel iets met de toekomst.
Ik hoop wel dat we het onderscheid tussen aanranding/verkrachting en een hippe hashtag dan wat beter kunnen maken op de lange termijn.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:40:17 #168
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_176424044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iedereen kiest dan voor zijn eigen belang denk ik. En je gaat niet je baan/positie/invloed opgeven voor het lijden van een ander. Het is een nare vorm van groepsdruk waar maar weinig mensen tegen bestand zijn. Daarom is het juist zo'n groot probleem, en daarom kun je niet zeggen dat vrouwen voor zichzelf op moeten komen.

En de suggestie dat ze dan maar een andere carrière moeten kiezen slaat al helemaal nergens op. Jouw vrouw zou dan haar baan op moeten geven en zonder referenties iets anders moeten zoeken... omdat een vent zijn handen niet thuis kan houden. Omgekeerde wereld, toch?
Of deze had een gedegen tegenspraak en hebben haar monddood gemaakt door een plaatsje in de directie aan te bieden?
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:40:21 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176424048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is idd van belang, dat men nu begint te begrijpen wat echt niet kan, en dat je dat ook moet kunnen vertellen zonder weggezet te worden als aandachtshoer of jankert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:42:07 #170
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_176424078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen andere carrière kiezen, maar een ander pad in diezelfde carrière. Via andere mensen.
pi_176424080
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat we het onderscheid tussen aanranding/verkrachting en een hippe hashtag dan wat beter kunnen maken op de lange termijn.
Tja...je moet ergens beginnen en het heeft iig aardig wat losgemaakt, ook ruis inderdaad, maar dat is met een medium als social media niet tegen te gaan.
pi_176424090
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Geen andere carrière kiezen, maar een ander pad in diezelfde carrière. Via andere mensen.
Punt is dat het niet nodig moet zijn. Daar gaat het om, uiteindelijk.
  woensdag 10 januari 2018 @ 23:43:04 #173
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_176424092
Zo iemand kan je beter met je hebben als tegen je.
pi_176424123
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Ten eerste: nee, dat zou niet moeten. Je moet een ander pad kiezen omdat iemand niet van je af kan blijven en dat is idioot. Mensen die niet van anderen af kunnen blijven, díe moeten een ander pad kiezen.

Ten tweede: voor veel van de gevallen waar het nu veel over gaat is dat helemaal geen optie. Als je in Nederland zegt "fuck Kemna Casting" dan kom je nooit meer aan het werk als actrice. In de VS kon zo'n figuur als Weistein er voor zorgen dat je niet meer werd gevraagd voor serieuze films. En dan? Heb je pech. Daarom vind ik dat je het niet snapt.
pi_176424174
Voorbeelden van dat laatste:

“You’ll never work ever again anywhere on the planet”, kreeg actrice Jane Seymour te horen van een vooraanstaande producent als zij iets zou zeggen over zijn ongevraagde advances. Annabella Sciorra zat drie jaar werkeloos thuis omdat ze overal geweigerd werd nadat Harvey Weinstein haar (naar haar zeggen) verkracht had.

Tsja, sukkels. Hadden ze maar voor zichzelf op moeten komen. :')!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')