abonnement Unibet Coolblue
pi_176423735
Ik heb een keer een geweldig gesprek gehad met mijn directe leidinggevende. Echt totaal op 1 lijn. Daarna een gesprek met zijn leidinggevende, ging uiteindelijk niet door.

Toen de functie weer open stond voor de tweede keer (ze hadden niemand gevonden) toch nog even gebeld en ik was toen toch aangenomen!

Maar uiteindelijk bleef die opperbaas (die een burn-out had en in scheiding lag) mij dwars zitten.

Ik zou het niet doen, je bent met 10-0 achterstand.

Ga een bedrijf werken die niet nee zegt!
x
pi_176423789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:07 schreef bleyenburg het volgende:
verdere vragen:
waar woon je?
hoe oud ben je?
wat is je burgerlijke status?
Omgeving utrecht (10 min van het bedrijf) , 35, niet getrouwd en samenwonend zonder kinderen

En Thanks!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_176426781
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:25 schreef Trolling-ego het volgende:
Ik heb een keer een geweldig gesprek gehad met mijn directe leidinggevende. Echt totaal op 1 lijn. Daarna een gesprek met zijn leidinggevende, ging uiteindelijk niet door.

Toen de functie weer open stond voor de tweede keer (ze hadden niemand gevonden) toch nog even gebeld en ik was toen toch aangenomen!

Maar uiteindelijk bleef die opperbaas (die een burn-out had en in scheiding lag) mij dwars zitten.

Ik zou het niet doen, je bent met 10-0 achterstand.

Ga een bedrijf werken die niet nee zegt!
Soortgelijk iets meegemaakt. Ergens gesolliciteerd en alles prima. Uiteindelijk afgevallen omdat ze iemand hadden die op een bepaald vlak net iets beter was volgens hen.
Heb ze uiteraard vriendelijk bedankt voor de sollicitatie en ze veel succes gewenst in de toekomst. No hard feelings, banen genoeg en dit was niet mijn droombaan. Al had het leuk geweest om er te werken, had er zeker dingen kunnen leren.

Bellen ze 2 maanden later op. De kandidaat was toch niet net iets beter. Hij was alleen net iets beter in liegen over zijn kennis en kunde _O-
Of ik toch niet alsjeblieft please please wilde langskomen om arbeidsvoorwaarden te bespreken.

Ik heb ze 2 dagen laten zweten en ze toen afgewezen *O*

Ik ben geen tweede keus, ik ben eerste keus of ik ben het niet.
pi_176426802
En ontopic, ik zou dit soort onzin lekker laten varen. Ik zou er al werkgever cq. recruiter niet op zitten te wachten dat iemand blijft duwen om zich naar binnen te praten/

Wat je nog wel kan doen is ze per mail een bedankje sturen. Aangeven dat je het jammer vind dat je het niet geworden bent en ze veel succes wensen met hun procedure en de hoop uitspreken dat ze een geschikte kandidaat kunnen vinden.
En dan afsluiten met dat je natuurlijk altijd bereid bent om in de toekomst nog eens van gedachten te wisselen als er nog een dergelijke functie vrijkomt.

Maar ik zou vooral niet aandringen om te heroverwegen. De keuze is gemaakt, die verander je niet. Je kan alleen zorgen dat je positief in hun koppie komt te zitten, als ze toch geen geschikte kandidaat hebben dan zullen ze aan je denken. Ook in de toekomst en misschien zelfs bij andere werkgevers.
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:39:23 #30
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_176427336
Als je het niet eens bent met de motivatie en je hebt daar een goed verhaal over....gewoon doen. Tis al gezegd, nee heb je, ja kan je krijgen.

Met mijn huidige baan had ik een vergelijkbaar verhaal. Vacature gevonden via internet, contact gehad met de recruiter in NL erover (die was positief) en de officiele sollicitatie gedaan via web, direct bij het bedrijf, zoals de procedure was. Vervolgens een afwijzing door iemand binnen het bedrijf uit de UK met een hele summiere motivatie waar ik het niet mee eens was.

Die e-mail heb ik dus beantwoord met een lange e-mail waarin ik heb aangegeven waarom ik het er niet mee eens was, ook even aangegeven waarom ik gewoon een goede candidaat zou zijn voor de functie en mijn motivatie nogmaals en uitgebreid gegeven. Gewoon jezelf verkopen dus.

Vervolgens alsnog uitgenodigd voor de gesprekken en aangenomen. Werk daar nu 13 jaar met veel plezier. En naar wederzijds tevredenheid.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:01:04 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176429862
Voor jou 10 anderen.
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:05:18 #32
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_176431012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:46 schreef Gripper het volgende:


Daarnaast breng ik HBO niveau mee, de kunde om techniek en commercie te verbinden, en klantwensen te vertalen in specificaties.

Ik breng hbo niveau mee, dat denken ze allemaal, "..kijk mij schakel zijn tussen techniek en commercie.." :') en klantwensen te vertalen in naar specificaties...jezus _O-

Allemaal 13 in een dozijn motiveringen zonder inhoud.

Terechte afwijzing.

[ Bericht 12% gewijzigd door Montelly op 11-01-2018 13:10:50 ]
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_176431383
Ze hadden gewoon een interne kandidaat klaar staan maar moesten van de HR zuignappen perse de positie adverteren. Dan krijg je dit.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:08:52 #34
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_176433529
Nee is nee. Waarschijnlijk hebben ze ook al ja gezegd tegen een andere kandidaat.

Wat je wel zou kunnen doen is contact opnemen, aangeven dat je het heel jammer vindt. Dat het bedrijf je aantrekt en vragen of er functies zijn of vrijkomen die beter aansluiten op jouw profiel (hoop kwaliteiten maar nog geen productkennis).
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_176436930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:29 schreef karr-1 het volgende:
Proberen kan altijd, maar ik kan even niet inschatten of je alsnog kans maakt of niet.
Lekker zo laten en opzoek naar de volgende job.

Als iemand bij mij zo zou reageren had ie gelijk een streepje achter zijn naam zodat ie nooit weer op gesprek hoefde te komen.

Dit soort acties zijn politiek gezien niet handig, zeker omdat je niet de exacte reden weet voor de afwijzing.

Misschien hadden ze nog een andere kandidaat en moest voor de formaliteit een vacature geplaatst worden.

Links of rechtsom...zelfs als TS wordt aangenomen bij dit bedrijf na zijn reactie op de afwijzing zou ik niet zo willen beginnen
  donderdag 11 januari 2018 @ 18:35:20 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_176436978
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:30 schreef descon het volgende:

[..]

Lekker zo laten en opzoek naar de volgende job.

Als iemand bij mij zo zou reageren had ie gelijk een streepje achter zijn naam zodat ie nooit weer op gesprek hoefde te komen.

Dit soort acties zijn politiek gezien niet handig, zeker omdat je niet de exacte reden weet voor de afwijzing.

Misschien hadden ze nog een andere kandidaat en moest voor de formaliteit een vacature geplaatst worden.

Links of rechtsom...zelfs als TS wordt aangenomen bij dit bedrijf na zijn reactie op de afwijzing zou ik niet zo willen beginnen
Mijn idee, ik zou het ook nooit doen, maar ik kan niet inschatten hoe TS er in staat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_176437141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mijn idee, ik zou het ook nooit doen, maar ik kan niet inschatten hoe TS er in staat
TS had gelijk moeten reageren tijdens de telefonische afwijzing. Nu is ie te laat.
  donderdag 11 januari 2018 @ 18:51:07 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_176437185
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:48 schreef descon het volgende:

[..]

TS had gelijk moeten reageren tijdens de telefonische afwijzing. Nu is ie te laat.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:49:24 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176439681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:00 schreef zeer het volgende:
zulke shit zeggen ze gwn standaard als ze iemand hebben die beter is
Dit. De redenering in de brief hoeft geen enkele relatie met de waarheid te hebben.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:52:26 #40
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176439744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:08 schreef Marialice het volgende:
Nee is nee.
Ik ben een keer afgewezen door HR. Toen heb ik de manager gemaild en gezegd: het was een heel goed gesprek, kunnen we toch niet eens praten?

Toch nog een tweede keer om tafel gezeten. Wederom afgewezen. Desalniettemin, toch een tweede kans gekregen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176443886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:42 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Soortgelijk iets meegemaakt. Ergens gesolliciteerd en alles prima. Uiteindelijk afgevallen omdat ze iemand hadden die op een bepaald vlak net iets beter was volgens hen.
Heb ze uiteraard vriendelijk bedankt voor de sollicitatie en ze veel succes gewenst in de toekomst. No hard feelings, banen genoeg en dit was niet mijn droombaan. Al had het leuk geweest om er te werken, had er zeker dingen kunnen leren.

Bellen ze 2 maanden later op. De kandidaat was toch niet net iets beter. Hij was alleen net iets beter in liegen over zijn kennis en kunde _O-
Of ik toch niet alsjeblieft please please wilde langskomen om arbeidsvoorwaarden te bespreken.

Ik heb ze 2 dagen laten zweten en ze toen afgewezen *O*

Ik ben geen tweede keus, ik ben eerste keus of ik ben het niet.
Dit snap ik niet zo goed, je wilde er eerst toch wel werken? Tegen iemand die liegt, kun je weinig doen in zo’n situatie. Ik zou de situatie uitmelken met 2 handen, ze helemaal uitwringen kwa voorwaarden.

Je trots even opzij zetten en aan je eigenbelang denken.
.
pi_176446379
Een nee heb je, en op de zwarte lijst kun je nog geplaatst worden als je tegengas gaat geven.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176446965
Mijn manager heeft ook wel eens iemand aan de lijn gehad die 'verhaal kwam halen'. Hij heeft het er nog wel eens over.
Vragen waarom je afgewezen bent is prima, maar smeken om een herkansing komt een beetje wanhopig over, en je vertelt de ander in feite dat hij zijn werk niet goed doet. Daar scoor je nooit punten mee.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_176447150
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit snap ik niet zo goed, je wilde er eerst toch wel werken? Tegen iemand die liegt, kun je weinig doen in zo’n situatie. Ik zou de situatie uitmelken met 2 handen, ze helemaal uitwringen kwa voorwaarden.

Je trots even opzij zetten en aan je eigenbelang denken.
Idd, ze zijn toch eerlijk.

Soms lijkt iemand passend, maar is dat niet. Je moet blij zijn dat ze aan je denken, en niet de vacature meteen weer online zetten.

Ik ben ooit 7 maanden na mijn sollicitatie teruggebeld door de Albert Heijn (was 15, wilde vakkenvullen). Had toen al iets anders maar vond het daarbij wel schandalig dat ik 7 maanden niets had gehoord.
Weggegaan en opgerot
pi_176447266
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit snap ik niet zo goed, je wilde er eerst toch wel werken? Tegen iemand die liegt, kun je weinig doen in zo’n situatie. Ik zou de situatie uitmelken met 2 handen, ze helemaal uitwringen kwa voorwaarden.

Je trots even opzij zetten en aan je eigenbelang denken.
Ik had allang een nieuwe, en betere, baan _O-

Wilde er ook al niet meer werken, het bleek (achteraf) dat ze ook gelogen hadden in de vacature.
pi_176447273
-Verkeerd topic sorry-

[ Bericht 77% gewijzigd door Coritchando op 12-01-2018 08:47:16 ]
pi_176447401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:25 schreef anarchitect het volgende:
Ze hadden gewoon een interne kandidaat klaar staan maar moesten van de HR zuignappen perse de positie adverteren. Dan krijg je dit.
Precies
pi_176451794
Niet via HR doen. 'Toevallig' een paar managers bekijken van dat bedrijf op LinkedIn. Zij zien dat ook en als je een goed profiel hebt zullen ze jou ook bekijken. Een gesprek via een manager insteken gaat vaak beter dan via HR is mijn ervaring.
pi_176454859
Omdat de meeste mensen zeiden, stuur een mail, heb ik dit in gedachten.

quote:
Geachte <blabla>,

Afgelopen dinsdag hadden we telefonisch contact, naar aanleiding van mijn sollicitatie op de functie van <baan>. U gaf me aan dat ik niet de geschikte kandidaat ben voor <bedrijf>, omdat ik mijn ervaring in een andere branche heb opgedaan.
Ik heb daar de afgelopen dagen nogmaals over nagedacht, en wil u toch graag om een ‘tweede kans’ vragen. Ik ga ervan uit dat dit niet vervelend of brutaal overkomt, maar juist als een blijk van doorzettingsvermogen.

<<
Paar pakkende argumenten dat het juist om technisch inzicht, zien hoe logistieke processen lopen, etc etc en dat ik dat allemaal al heb, en die specifieke kennis van hun spulletjes ook wel kan aanleren. En dat het jammer is om een commercieel & technisch vaardig kandidaat op dat onderdeel af te wijzen.

Oh ja en ik kan Engels Duits en Frans en woon lekker dichtbij, dus ben zowel breed opgeleid als flexibel.
>>

Ik hoop dat u mijn sollicitatie nogmaals wilt overwegen en me een kans zult bieden om mijn motivatie verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Mocht het bij een definitief nee blijven dan zij dat zo. Ik zal natuurlijk de openstaande vacatures van <bedrijf> blijven volgen!

Met vriendelijke groet,
Gripper

Zo doen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_176454918
Dat levert geheid een Shift-Delete op. Ik vind het werkelijk tenenkrommend.

Eigenlijk zeg je hiermee dat je de medewerkers bij <bedrijf> bijzonder incompetent vindt, want hoe kunnen ze toch zomaar iemand als jij laten lopen. Al die prachtige argumenten van de vorige keer, hebben ze die wel gelezen?

In een zakelijke communicatie zou ik ook nooit woorden als deze gebruiken:
"me"
"brutaal"
"tweede kans"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')