abonnement Unibet Coolblue
pi_176413135
De strijd om de meeste zetels tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam wordt een nek-aan-nekrace tussen D66 en GroenLinks. Dat blijkt uit de eerste representatieve peiling, drie maanden voor de verkiezingen van 21 maart, uitgevoerd door Maurice de Hond.

De opiniepeiler stelde ruim duizend Amsterdammers op verzoek van D66 en GroenLinks vragen over het stemgedrag. Hoewel D66, nu nog de grootste partij met 14 zetels, nog steeds kans maakt om de grootste te worden, is er wel werk aan de winkel voor fractievoorzitter Reinier van Dantzig en zijn team als hij streeft naar de meeste zetels. In de peiling verliest hij vijf zetels. Volgens de prognose van De Hond hijgt de hete adem van GroenLinks-voorman Rutger Groot Wassink in zijn nek: die partij zit stevig in de lift en kan eveneens rekenen op negen zetels.

Pijnlijk voor de PvdA is de verdere, maar verwachte, achteruitgang. Hoewel Amsterdam sinds jaar en dag gold als PvdA-bolwerk, lijkt de kiezer genoeg te hebben van de sociaaldemocraten: volgens De Hond levert de partij van Marjolein Moorman de helft van de zetels in en blijven er slechts vijf over. „De PvdA ervaart vooral concurrentie van Denk (drie zetels) en Bij1 (twee zetels)”, aldus De Hond. „Het zetelaantal van vijf is echter wel weer beter dan tijdens de Tweede Kamerverkiezingen, vergeleken met het stemgedrag van toen in Amsterdam.”

De Hond voorziet dat de VVD weinig last krijgt van Forum voor Democratie en peilt de partij van Eric van der Burg op het huidige aantal van zes zetels. Annabel Nanninga en haar Forum voor Democratie kunnen rekenen op drie zetels, blijkt uit de peiling. De strijd tussen de Partij van de Ouderen van Wil van Soest en 50-plus lijkt volgens De Hond gunstig uit te pakken voor de nieuwe partij 50PLUS, die vandaag in deze krant de lijst bekend maakt.

Fractievoorzitters Reinier van Dantzig en Rutger Groot Wassink hebben zin om de komende maanden de verschillen te laten zien. D66, nu nog de grootste partij in de stad, krijgt evenwel te maken met een inkrimping. „Het wordt spannend”, zegt Van Dantzig. „De kiezer mag duidelijk maken wie het initiatief krijgt tijdens de coalitieonderhandelingen.” Zowel Van Dantzig als Groot Wassink maken zich zorgen om de ’versplintering’ door de opkomst van nieuwe partijen.

Van Dantzig: „Ik doel dan vooral op de opkomst van Forum voor Democratie, die een xenofobe boodschap uitdraagt die niet bijdraagt aan de verbinding in de stad.” Groot Wassink: „De kiezer kan straks kiezen: ga ik voor verandering in de stad, of stem ik op de status quo? Als wij de grootste worden hebben wij het initiatief en zullen we voor een groener en socialer stadsbestuur zorgen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)n-links-in-amsterdam

Ik vroeg mij af in hoeverre dit een kopie wordt van straks in de landelijke polls en vooral de definitieve uitslagen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176413182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:55 schreef cempexo het volgende:
De strijd om de meeste zetels tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam wordt een nek-aan-nekrace tussen D66 en GroenLinks. Dat blijkt uit de eerste representatieve peiling, drie maanden voor de verkiezingen van 21 maart, uitgevoerd door Maurice de Hond.
Gestopt met lezen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 januari 2018 @ 15:58:14 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176413183
5 zetels naar een Turkenpartij en een partij vol met radicalen... leuke stad verder hoor, maar dit is toch belachelijk? :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176413389
Wat is Bij1 voor een partij.
Drie zetels voor Denk :D Hoe meer mensen met een migratie achtergrond, hoe meer dit soort partijen (helaas) een stem gaan krijgen.
U MAD?
pi_176413397
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:11 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is Bij1 voor een partij.
Drie zetels voor Denk :D Hoe meer mensen met een migratie achtergrond, hoe meer dit soort partijen (helaas) een stem gaan krijgen.
NWS / Sylvana Simons presenteert lijst vol radicalen #2
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176413620
quote:
;( neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
U MAD?
pi_176413766
35% verlies bij D66 is veel...daar zit ergens een structureel getal in, dat is geen toeval meer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176413882
D66 en PvdA zullen vrees ik minimaliseren ten gunste van partijen als Denk.
pi_176413928
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

;( neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Tenzij je in Amsterdam woont kan jij hier volgens mij wel om lachen. De lijst is net een week geleden bekend gemaakt en er staan de meest debiele figuren op.

Uit de OP:
quote:
Kandidaat Jazie Veldhuysen wil zich bijvoorbeeld focussen op het ’vertegenwoordigen van een duidelijk internationaal georiėnteerd dekoloniaal en antikapitalistisch geluid’, activist Cailin Kuit wil het ’institutioneel racisme en validisme’ uitbannen. Kandidaat-raadslid en ex-dakloze Naomi Doevendans hoopt middels ’privilegetrainingen’ mensen verenigen. In het verleden was de politiek niet aan haar besteed, onder andere vanwege de ’normalisering van discriminatie, de propaganda en de onwetendheid’.

Oud-kraker ’vreer’ schrijft dat hij zich geen leven kan indenken zonder activisme en hield zich bezig met de ’linkse strijd in het algemeen’. „Ik heb de schurft aan het kapitalistische uitbuitingssysteem waarin we zitten”, is de boodschap. Kandidaat Bob Schoute schrijft dat de politieke partij van Simons de ’bindende factor is’. Hij vertrok, nadat ’het warme badwater van de witte suprematie begon te stinken’ naar Amsterdam.

En de rest van de verhalen van de kandidaten op hun site is net zo debiel

Die vreer noemt zichzelf genderzwerver of gendermeander en wil aangesproken worden als hen/die of hun :')

En nog steeds in diezelfde week raakt ook de ene na de andere kandidaat in opspraak. Hun #2 Kuit heeft bijvoorbeeld een filmpje geplaats waarin ze loopt te klagen dat haar wajong uitkering zo laag en ze daar geen aanvullende bijstand voor kan krijgen. Ze kan daardoor geen gezond eten kopen en haar gezondheid lijd daaronder.

In het filmpje rookt deze zwaarlijvige wajonger het ene shagje na het andere _O-

Nu is ze dus in opspraak gekomen omdat ze zichzelf psychiater noemt, terwijl haar langste genoten opleiding haar middelbare school is. En zowel zij als haar fractie weigeren haar woorden in te trekken of met een verklaring te komen.

En ook de #3 Ana Paula Lima is vandaag in opspraak gekomen. Zij blijkt zich als transseksuele sekswerker bijna 10 jaar jonger voorgedaan te hebben op de website kinky.nl :@
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176414010
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:36 schreef Loekie1 het volgende:
D66 en PvdA zullen vrees ik minimaliseren ten gunste van partijen als Denk.
Prima ontwikkeling.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:41:53 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176414029
Ik haat die lauwwarme, demofobe nep-progressieven van D66. Maar ik heb nog honderd keer liever dat clubje aan de macht dan die engnekken van GroenLinks Amsterdam. Die Rutger Groot Wassink is een ernstig gestoorde Marxist die auto's compleet wil verbannen uit de stad, Zwarte Piet wil verbannen, vuurwerk verbannen, verbieden verbieden verbieden.

Met zo'n type op 9 zetels heb je geen BIJ1 of DENK nodig in je gemeenteraad om de stad naar de hel te helpen. Dat is slechts de kers op de shit-taart.

Nou woon ik niet in Amsterdam, maar het is toch de hoofdstad van Nederland. Het is gewoon pijnlijk om aan te zien.

Tuurlijk, leuk die 3 zetels voor FVD, leuke baantjes voor Yernaz en Annabel. Maar als deze peilingen uitkomen zitten ze daar toch voor spek en bonen.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:43:22 #12
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176414075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tenzij je in Amsterdam woont kan jij hier volgens mij wel om lachen. De lijst is net een week geleden bekend gemaakt en er staan de meest debiele figuren op.

Uit de OP:

[..]

En de rest van de verhalen van de kandidaten op hun site is net zo debiel

Die vreer noemt zichzelf genderzwerver of gendermeander en wil aangesproken worden als hen/die of hun :')

En nog steeds in diezelfde week raakt ook de ene na de andere kandidaat in opspraak. Hun #2 Kuit heeft bijvoorbeeld een filmpje geplaats waarin ze loopt te klagen dat haar wajong uitkering zo laag en ze daar geen aanvullende bijstand voor kan krijgen. Ze kan daardoor geen gezond eten kopen en haar gezondheid lijd daaronder.

In het filmpje rookt deze zwaarlijvige wajonger het ene shagje na het andere _O-

Nu is ze dus in opspraak gekomen omdat ze zichzelf psychiater noemt, terwijl haar langste genoten opleiding haar middelbare school is. En zowel zij als haar fractie weigeren haar woorden in te trekken of met een verklaring te komen.

En ook de #3 Ana Paula Lima is vandaag in opspraak gekomen. Zij blijkt zich als transseksuele sekswerker bijna 10 jaar jonger voorgedaan te hebben op de website kinky.nl :@
No way man. Dit moet wel een troll partij zijn. :') _O-
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176414186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:43 schreef Logic91 het volgende:

[..]

No way man. Dit moet wel een troll partij zijn. :') _O-
Dat zou je zeggen ja. Het zijn alleen de Amsterdammers die beslissen of en hoeveel zetels ze gaan krijgen. En momenteel zijn dat er in de peilingen 2x zoveel als het CDA.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176414205
Amsterdam, je zou er maar wonen zeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176414261
Interessant experiment gaat dat worden in Amsterdam.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:06:58 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176414650
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En ook de #3 Ana Paula Lima is vandaag in opspraak gekomen. Zij blijkt zich als transseksuele sekswerker bijna 10 jaar jonger voorgedaan te hebben op de website kinky.nl :@
WTF

Ik moet terugdenken aan een paar dagen geleden, toen iemand hier zei ''het zijn helemaal geen rare figuren''. :W
pi_176414674
Eigenlijk wil ik gaan flyeren in amsterdam om Bij1 aan een aantal zetels te helpen, gewoon om te trollen en de komende 4 jaar te lachen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176414706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

WTF

Ik moet terugdenken aan een paar dagen geleden, toen iemand hier zei ''het zijn helemaal geen rare figuren''. :W
Dat moet wel Ser Cappucino geweest zijn, dat is echt de enige die dit rariteitenkabinet zou kunnen verdedigen. Maar zelfs van hem verwacht ik dat niet, hij zou hier ook doorheen prikken. Toch?

ser Cappucino,kun je duidelijkheid vershaffen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:17:47 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_176414872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:31 schreef cempexo het volgende:
35% verlies bij D66 is veel...daar zit ergens een structureel getal in, dat is geen toeval meer.
Kan. Dit is in elk geval de Kamer-peiling van Maurice de Hond vlak voor de laatste raadsverkiezingen



En dit is de meest recente die ik zo snel kan vinden.


Normaal gesproken zijn de trends voor de raadsverkiezingen aardig af te leiden door de peilingen van de Kamerverkiezingen met elkaar te vergelijken.
pi_176415379
Dit artikel is een jaar oud, maar heeft toch wel dezelfde strekking voor D66 http://www.amsterdamcentr(...)verkiezingen-in-2018
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:46:01 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176415518
Rariteitenkabinet Amsterdam :')
pi_176415943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik haat die lauwwarme, demofobe nep-progressieven van D66. Maar ik heb nog honderd keer liever dat clubje aan de macht dan die engnekken van GroenLinks Amsterdam. Die Rutger Groot Wassink is een ernstig gestoorde Marxist die auto's compleet wil verbannen uit de stad, Zwarte Piet wil verbannen, vuurwerk verbannen, verbieden verbieden verbieden.
Als het aan de VVD had gelegen was half Amsterdam platgegooid om ruimte te maken voor parkeerplekken en 6-baans wegen. Dan was er ook geen toeristenoverlast geweest omdat niemand er zijn vakantie wilde besteden, sterker nog, de huizenprijzen waren ook veel lager omdat er niemand er nog wilde wonen. Vooruitziende blik van rechts dus weer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 januari 2018 @ 18:06:58 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176415962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het aan de VVD had gelegen was half Amsterdam platgegooid om ruimte te maken voor parkeerplekken en 6-baans wegen. Dan was er ook geen toeristenoverlast geweest omdat niemand er zijn vakantie wilde besteden, sterker nog, de huizenprijzen waren ook veel lager omdat er niemand er nog wilde wonen. Vooruitziende blik van rechts dus weer.
Win-win-win dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176416098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het aan de VVD had gelegen was half Amsterdam platgegooid om ruimte te maken voor parkeerplekken en 6-baans wegen. Dan was er ook geen toeristenoverlast geweest omdat niemand er zijn vakantie wilde besteden, sterker nog, de huizenprijzen waren ook veel lager omdat er niemand er nog wilde wonen. Vooruitziende blik van rechts dus weer.
Graag even vertalen in het Arabisch...dan kan de andere helft van de Amsterdamse bevolking het ook meelezen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 10 januari 2018 @ 18:24:49 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176416269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het aan de VVD had gelegen was half Amsterdam platgegooid om ruimte te maken voor parkeerplekken en 6-baans wegen. Dan was er ook geen toeristenoverlast geweest omdat niemand er zijn vakantie wilde besteden, sterker nog, de huizenprijzen waren ook veel lager omdat er niemand er nog wilde wonen. Vooruitziende blik van rechts dus weer.
Doe niet zo belachelijk man. Jouw verhaal is een fantasie. Wat ik beschrijf heeft Groot Wassink letterlijk zo gezegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')