abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage woensdag 10 januari 2018 @ 15:50:45 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176413047
Ik zit nu met een behoorlijk probleem. Toen ik vanmiddag mijn laptop moest herstarten, kreeg ik een groen scherm met de tekst 'Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit'. Nu, anderhalf uur later, doet hij nog steeds niks. Ik heb overigens daarvoor al eens geprobeerd opnieuw op te starten, maar ik kan niet in de veilige modus of de bios komen.

Het gaat hier overigens om een HP laptop van bijna zes jaar oud met Windows 10. Iemand een idee of de pc nu dood is?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176413190
Waarom wacht je zo kort.
Staat toch zet niet uit. Opnieuw opstarten met shift inhouden kan werken
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:02:26 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176413245
Zolang hij iets zegt wat niet 'critical error' is heb je in ieder geval een redelijke kans dat het probleem softwarematig is. Probeer eens wat tailfox zegt (aanzetten met shift ingedrukt). en anders gewoon een paar keer uitzetten terwijl hij probeert op te starten, dan krijg je op een gegeven moment ook een scherm met herstel opties.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176413275
Is altijd een goed idee om de computer opnieuw op te starten terwijl er staat schakel de computer niet uit.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:10:18 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176413381
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:04 schreef Karig_Hutje het volgende:
Is altijd een goed idee om de computer opnieuw op te starten terwijl er staat schakel de computer niet uit.
Soms kan je niet anders. Als Windows ook daadwerkelijk iets aan het doen is laat het altijd wel een status zien. Bij het uitblijven daarvan kan je er na anderhalf uur in principe wel vanuit gaan dat ie gewoon ergens op blijft hangen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176413386
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:50 schreef Djeez het volgende:
Ik zit nu met een behoorlijk probleem. Toen ik vanmiddag mijn laptop moest herstarten, kreeg ik een groen scherm met de tekst 'Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit'. Nu, anderhalf uur later, doet hij nog steeds niks. Ik heb overigens daarvoor al eens geprobeerd opnieuw op te starten, maar ik kan niet in de veilige modus of de bios komen.

Het gaat hier overigens om een HP laptop van bijna zes jaar oud met Windows 10. Iemand een idee of de pc nu dood is?
Als je de updates van deze week hebt geinstalleerd op deze zes jaar oude laptop dan kan dat heel lang duren. Lees in dit artikel maar eens het kopje 'Performance'.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_176413414
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Soms kan je niet anders. Als Windows ook daadwerkelijk iets aan het doen is laat het altijd wel een status zien. Bij het uitblijven daarvan kan je er na anderhalf uur in principe wel vanuit gaan dat ie gewoon ergens op blijft hangen.
Laat hem op te beginnen eens een nachtje slapen aan staan. Daarna kan je er vanuit gaan dat er daadwerkelijk iets niet in orde is. Het wil zeker wel eens langer dan 1,5 uur duren. Zeker als je dat vaker doet.
  Eindredactie Games woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:10 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_176413497
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Soms kan je niet anders. Als Windows ook daadwerkelijk iets aan het doen is laat het altijd wel een status zien. Bij het uitblijven daarvan kan je er na anderhalf uur in principe wel vanuit gaan dat ie gewoon ergens op blijft hangen.
Niet helemaal eens, dat heeft mij in ieder geval al eens gebroken Windows-versie opgeleverd. Toen liet 'ie wel een status zien en stond 'ie volgens mij een uur of 3 stil op 67%. Het uitzetten heeft er toen voor gezorgd dat ik mocht restoren want Windows kwam ik niet meer in. Maar TS geeft aan dat 'ie al eens herstart heeft dus dat verandert de zaak wel. Ik zou 'm inderdaad gewoon een nachtje laten ratelen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:20:33 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176413562
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als je de updates van deze week hebt geinstalleerd op deze zes jaar oude laptop dan kan dat heel lang duren. Lees in dit artikel maar eens het kopje 'Performance'.
Ah, die is wel handig.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:12 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Laat hem op te beginnen eens een nachtje slapen aan staan. Daarna kan je er vanuit gaan dat er daadwerkelijk iets niet in orde is. Het wil zeker wel eens langer dan 1,5 uur duren. Zeker als je dat vaker doet.
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:17 schreef 2dope het volgende:

[..]

Niet helemaal eens, dat heeft mij in ieder geval al eens gebroken Windows-versie opgeleverd. Toen liet 'ie wel een status zien en stond 'ie volgens mij een uur of 3 stil op 67%. Het uitzetten heeft er toen voor gezorgd dat ik mocht restoren want Windows kwam ik niet meer in. Maar TS geeft aan dat 'ie al eens herstart heeft dus dat verandert de zaak wel. Ik zou 'm inderdaad gewoon een nachtje laten ratelen.
Nachtje laten ratelen is inderdaad ook geen slecht idee uiteraard. Maar zoals ik de openingspost las bleef het hangen op 'voorbereiden' zonder percentage, dat is bij mij meestal wel een teken dat ie gewoon ergens op hangt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Redactie Frontpage woensdag 10 januari 2018 @ 16:21:04 #10
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176413571
Bedankt voor de antwoorden, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm te zien. Overigens blijkt mijn stokoude laptop de nieuwste update niet eens te kunnen draaien, aangezien hiervoor minimaal 8 gig RAM nodig is. Ik heb er maar 4 :')
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176413588
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:17 schreef 2dope het volgende:

[..]

Niet helemaal eens, dat heeft mij in ieder geval al eens gebroken Windows-versie opgeleverd. Toen liet 'ie wel een status zien en stond 'ie volgens mij een uur of 3 stil op 67%. Het uitzetten heeft er toen voor gezorgd dat ik mocht restoren want Windows kwam ik niet meer in. Maar TS geeft aan dat 'ie al eens herstart heeft dus dat verandert de zaak wel. Ik zou 'm inderdaad gewoon een nachtje laten ratelen.
3 uur stil op 67 procent zegt ook niet alles. Kan hij zomaar naar 100% "springen" naar verloop van tijd.
  Redactie Frontpage woensdag 10 januari 2018 @ 16:28:53 #12
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176413707
Mijn harde schijf lijkt overigens ook weinig te doen. Eens in de vijf seconden flitst het ledje even, maar je hoort hem niet ratelen of zo
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:04:03 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176414594
Maar geeft het überhaupt iets van een voortgang in percentage of blijft ie daarvoor al hangen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176415159
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Djeez het volgende:
Mijn harde schijf lijkt overigens ook weinig te doen. Eens in de vijf seconden flitst het ledje even, maar je hoort hem niet ratelen of zo
Zegt niet altijd iets.
  Redactie Frontpage woensdag 10 januari 2018 @ 18:21:01 #15
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176416192
quote:
5s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:04 schreef jogy het volgende:
Maar geeft het überhaupt iets van een voortgang in percentage of blijft ie daarvoor al hangen?
Hij gaf geen enkele voortgang weer. Uiteindelijk net zolang herstart, tot ik een systeemherstel kon uitvoeren. Nu alleen nog zien uit te vogelen hoe je automatische u[dates uitschakelt...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176417765
Deze maand is een update uitgekomen die gewoon lang duurt. Ik heb al meegemaakt ruim 4 uur op een Dell pc uit 2015. Maw gewoon geduld hebben.

Gaat om de maandelijkse Security update van januari 2018 overigens met de fix van de CPU kwetsbaarheid.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Redactie Frontpage woensdag 10 januari 2018 @ 19:45:40 #17
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176417932
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Chinless het volgende:
Deze maand is een update uitgekomen die gewoon lang duurt. Ik heb al meegemaakt ruim 4 uur op een Dell pc uit 2015. Maw gewoon geduld hebben.

Gaat om de maandelijkse Security update van januari 2018 overigens met de fix van de CPU kwetsbaarheid.
Dat doet dat ding maar mooi 's nachts. Vind het wel dom dat MS op geen enkele wijze communiceert dát en vooral hoe lang het duurt
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176419505
Welke KB nummer loopt het op vast?

Ik heb maar 3 patches gezien sinds 4 januari, die cumulatieve update + vandaag voor flash en malware tool ding.

Ik gok dat het die van 3 (of 4) januari is? (kb4056892 ?)
Volgens mij is dat de eerste patch tegen dat hele processor lek gedoe, als dat zo is, daar lopen wel meer "oudere" computers op vast.
Gek genoeg was ie bij mij in 5 minuten geïnstalleerd.
pi_176424807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:12 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Het wil zeker wel eens langer dan 1,5 uur duren. Zeker als je dat vaker doet.
Sowieso is het onacceptabel dat het bijwerken van wat bestanden en het migreren van wat instelligen (want dat is het feitellijk) soms zo lang moet duren, daar heb ik bij andere besturingssystemen nooit last van, dus waarom bij Windows soms wel? Als mijn computer een half uur compleet stil staat is het 99% van de keren gewoon een permanente situatie, hardwareprobleem of software bug o.i.d., dus ik vind het niet gek dat je dat bij zo'n Widows update situatie dan ook denkt.
Op het verkeerde moment rebooten zou je geen halve dag of meer moeten kosten, dat slaat helemaal nergens op. In die tijd kan je een moderne schijf meerdere keren compleet beschrijven met nieuwe gegevens, maar een fractie daarvan bijwerken is opeens een probleem :')
pi_176425052
Wat een gedoe hierboven!
Gewoon uitschakelen die hap en opnieuw opstarten.
Windows kan me nog meer vertellen, maar het werkt gewoon.

Gaat die gwoon verder met opstarten en installeren en het probleem is opgelost.

moet je snel effe weg voor een kutvergadering (alle vergaderingen zijn kut en bedoelt voor het management om ook eens iets te zeggen) gaat die windows tijdens het afsluiten opeens updaten.
Nou, mooi geen tijd voor, afsluiten, en het gaat gewoon prima.
pi_176425874
Het is vaak het eerste dat ik uitzet. Liever een vaag stuk spyware door een lek dan ergens een afspraak in de stad hebben en dit zien als je de boel afsluit. Daar sta je dan met je molensteen op tafel. Haalt al het praktische van een draagbare computer naar beneden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 12 januari 2018 @ 10:46:45 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176449069
Eigenlijk ongelofelijk dat het anno 2018 nog steeds so gaat als dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176449219
grappig al die reacties van mensen over stekker eruit trekken.

de melding van Windows is onduidelijk maar hij is bezig met het updaten naar waarschijnlijk 1709
Windows gaat ervoor zorgen dat het systeem traag werkt waardoor je wilt herstarten en op de moment gaan ze updates installeren welke laaaaang duren.

als je PC uit forceert gaat hij gewoon verder waar hij gebleven is, of hij stopt er helemaal mee..

automtische updates kun je niet zomaar uitschakelen maar wel in windows 10 de update tijden zetten.
dat geeft geen garantie aangezien ik het zelf te vaak meemaak dat tijdens werk uren systeem updates gaat installeren.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 12 januari 2018 @ 11:23:24 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176449661
Maar het is toch volkomen belachelijk dat anno 2018 een PC urenlang geen teken van leven geeft en je maar moet raden of er iets fout is gegaan of niet?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:37:09 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176449898
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:56 schreef kovenant het volgende:
grappig al die reacties van mensen over stekker eruit trekken.

de melding van Windows is onduidelijk maar hij is bezig met het updaten naar waarschijnlijk 1709
Windows gaat ervoor zorgen dat het systeem traag werkt waardoor je wilt herstarten en op de moment gaan ze updates installeren welke laaaaang duren.

als je PC uit forceert gaat hij gewoon verder waar hij gebleven is, of hij stopt er helemaal mee..

automtische updates kun je niet zomaar uitschakelen maar wel in windows 10 de update tijden zetten.
dat geeft geen garantie aangezien ik het zelf te vaak meemaak dat tijdens werk uren systeem updates gaat installeren.
Maar doorgaans geeft elke update na een (relatief) korte tijd wel een andere status dan voorbereiden zonder iets erbij. Dus een percentage etc. Zodra het dat geeft zou ik hem inderdaad niet uitzetten en minimaal een dag laten draaien, zeker met oudere apparaten. Maar als het uren op 'voorbereiden' blijft staan kan je er wel redelijk vanuit gaan dat het gestruikeld is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176450384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:23 schreef SeLang het volgende:
Maar het is toch volkomen belachelijk dat anno 2018 een PC urenlang geen teken van leven geeft en je maar moet raden of er iets fout is gegaan of niet?
Meestal is het zo dat het na verloop van tijd wel uiteindelijk aangeeft of het gelukt is of niet, als 't niet lukt is het eigenlijk op de achtergrond bezig alles weer terug te zetten / herstellen naar de 'vorige versie'.

Maar inderdaad, het is zwaar irritant dat je eigenlijk geen idee hebt wat de status is wat betreft vordering voorbereiding.
Tijdens het daadwerkelijke updaten zie je tenminste nog een percentage stijgen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')