quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden. Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken.
2016 idem.
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.quote:Mercedes: 2018 engine rule change 'crazy'
Andy Cowell has described as "crazy" the new engine rules for 2018.
Although Mercedes has dominated throughout the 'power unit' era, engine boss Cowell says he does not support the move from four to three engines per driver this year.
"It's crazy," he is quoted by Italy's Corriere dello Sport, "because the manufacturers will have to virtually redo many parts."
He therefore hit out at the FIA's basic intention of the rules, which is to reduce costs.
"We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics," said Cowell.
"That's a huge cost that the manufacturers will not be able to recover."
Alain Prost, the advisor for Renault, agrees that there is no great need for the FIA to keep trying to reduce engine costs in the current era.
"My (Prost GP) engine cost EUR 23 million in 2001 and we would have paid 25.5 million the following year if we had survived," he told France's Auto Plus.
"Today we are at engine prices between 12 and 14 million. Each manufacturer has therefore brought down prices with significantly more complex engines," Prost added.
eh neequote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden.
GP2 engine, hij heeft Alonso (toch geen prutser, lees de beste) aardig partij gebodenquote:Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken
Maar dat je er een wat vreemde kijk op hebt weten we allemaalquote:.
2016 idem.
23 miljoen euro voor een V10?quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Verbaast me ook niets, iedereen wil graag winnen in het spel.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Het probleem van Kubica was vooral dat hij in Abu Dhabi niet sneller was dan Sirotkin.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
Geen slecht besluit van Williams. Sirotkin heeft zijn kans gegrepen.
Jammer voor Kubica, maar het is niet anders. Had hij maar met krachtigere sponsors en meer geld over de brug moeten komen.
Voor Williams pakt dit eigenlijk wel goed uit. Ze hebben een jonge coureur die het tot nu toe niet slecht heeft gedaan (zover dat kon) en zich positief kan ontwikkelen. Daarnaast hebben ze iemand die kan werken aan de ontwikkeling van de wagen en als mentor kan dienen voor de twee Williams jonkies (Kubica).
Ik hoop Kvyat eens te zien in een Ferrari tijdens een VT.
Niemand zag het aankomen, Kvyat bij Ferrari. Maar eigenlijk is dat niet eens zo onlogisch. Het is een jonge coureur met snelheid en potentie. Raikkonen zal na 2018 wel vertrekken. Ik zeg het jullie: Kvyat wordt de tweede rijder in 2019. Vettel heeft geen problemen met hem en ziet hem liever dan Ricciardo of Verstappen.
Kvyat tweede rijder en de Ferrari juniors zullen tussentijds nog meer ervaring opdoen bij Sauber en als test/sim drivers bij Ferrari. Go Kvyat!
Versvhil tussen 6 en 8 was dit jaar $12 miljoen. Minder dus dan dat Sirotkin meeneemt.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:40 schreef Fer het volgende:
De vraags of or zoveel speling in de positie van Williams zit. Ik acht dat de Mercedes, Ferrari, Redbull, Renault & McLaren in de top 5 komen in welke volgorde dan ook. Dat zijn de grootste kwa budgetten.
Force India is best of de kleintjes en heeft afgelopen jaren dik gepresteerd, maar hun efficientie kan niet op tegen het geld van McLaren of Renault in 2018. Zesde plek dus.
Haas en Sauber achteraan. Dan blijft alleen een strijd met Torro Rosso om P7 over, die misschien wel gauw over is als Honda weer loopt te klootzakken (wat ik eigenlijk niet verwacht).
Dus wat is het verschil tussen P6 P7 en P8?
En welke gaan daarna naar Williams of Force India? Of zullen ze daar ook weer 200 motoren tegenaan gooienquote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Je was afgeleid door de bloemetjes en de bijtjes?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gave render
Moest echt 3x kijken.
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op woensdag 17-01-2018 om 17:02:06 We stuurden @wilfrieddejong naar Monaco voor een exclusief interview met @Max33Verstappen! Benieuwd naar het resultaat? 📺 Kijk dan op donderdag 25 januari vanaf 20:30 naar Ziggo Sport#F1 #Verstappen #ZiggoSportF1 #Kijktip https://t.co/LIo7POO6bL reageer retweet
Was het maar zo.quote:
Is geen render, maar een screenshot uit Assetto Corsa met wat mods.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gave render
Moest echt 3x kijken.
Dat is niet helemaal waar. Ze hebben er een aantal jaar over gedaan om een zorgvuldig plan uit te stippelen. Toen kwam MasterCard als sponsor bovendrijven, met het plan om in 1998 in te stappen in het kampioenschap.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:02 schreef JayHovah het volgende:
Die laatste "obscure" is de livery van de Lola uit 1996. Destijds met veel bombarie aangekondigd maar uiteindelijk alleen de vrije training op Albert Park gereden en toen waren de centjes op. Of zoals de hoofdsponsor van toen MasterCard zou zeggen: "je enige F1 meters maken in een opgewaardeerde F3000 auto: onbetaalbaar"
Dat is voor nep fansquote:Op maandag 22 januari 2018 21:40 schreef zoem het volgende:
[..]
Langer toch? Nog 61 dagen volgens menig countdown website.
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 06:27 schreef lobotm het volgende:
Eerste wintertest .. en als je in de wintertesten langzaam bent of geen rondjes weet te rijden .. Weet je alweer genoeg voor het komende seizoen.
quote:Ho ho, Redbull is just sandbagging.
het is hopen op een megasprong van Ferrari, toch de enige uitdager van Mercedesquote:
Zou daarom Toro Rosso - Honda voor dit dit seizoen zich in hebben geschreven voor de Formula 2 wintertests?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 06:27 schreef lobotm het volgende:
Eerste wintertest .. en als je in de wintertesten langzaam bent of geen rondjes weet te rijden .. Weet je alweer genoeg voor het komende seizoen.
https://www.motorsport.co(...)ar-at-misano-998752/quote:Honda-powered Toro Rosso set for Misano shakedown
Hahaha die heb ik ook.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:59 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Is geen render, maar een screenshot uit Assetto Corsa met wat mods.
Daar zijn al behoorlijk veel creatieve F1 skins te vinden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een obscure uit de kelders van de F1:
[ afbeelding ]
F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 203 - Well done Liberty!quote:Op donderdag 25 januari 2018 08:58 schreef Montelly het volgende:
Wanneer worden nieuwe bolides gepresenteerd?
dat viel tegen, leek wel voor het jeugdjournaalquote:Op donderdag 25 januari 2018 19:25 schreef nils7 het volgende:
Dacht dat ik het op Fok had gelezen maar kan het niet zo snel terug vinden.
Vanavond om half 9 op Ziggo Sport een interview met Max
Ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat viel tegen, leek wel voor het jeugdjournaal
Ziggo Sport is ook een soort van 24/7 Jeugdjournaal.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat viel tegen, leek wel voor het jeugdjournaal
Dus hij moet spontaan reageren met politiek correcte antwoorden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja.
Vind steeds meer dat Max minder spontaan reageert. Je ziet hem soms enkele tellen denken en dan een reactie geven.
Niks mis mee want hij rijd nog steeds prima en daar gaat het mij om.
En dan die reacties over de vrouwen is niet echt slim, die zal nog wel backfiren.
Hij had gewoon moeten zeggen "de sport staat open voor ze, als ze snel genoeg zijn zien we ze vanzelf".
Niet alleen in dit interview bedoel ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dus hij moet spontaan reageren met politiek correcte antwoorden.
Benieuwd hoeveel ze moeten dokken om de race daadwerkelijk binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:01 schreef Zipportal het volgende:
NWS / Licentie voor Formule 1 in Assen zo goed als rond
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gangbaar is rond de 25 mln met uitschieters tot 65.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel ze moeten dokken om de race daadwerkelijk binnen te krijgen.
Sarcasme? anders houd ik me altijd aanbevolen voor een B&B'tje in de buurtquote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:18 schreef ondeugend het volgende:
Mijn B&B prijzen zijn zojuist verhoogd
Rip F1 1950-2017quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:13 schreef Maver24 het volgende:
https://twitter.com/Olav_Mol/status/956860855928401927
Races in Europa beginnen op een nieuwe tijd in 2018. 15:10
waardeloos en waarom die 10 minuten er nog bij?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip F1 1950-2017
Tyfysamerikanen, echt waar
Omdat iedereen om 15:00 inschakelt, want dat is een tijd die beter onthouden wordt, en die tien minuten dus dure reclametijd wordt dan.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
waardeloos en waarom die 10 minuten er nog bij?
ik vind het eigenlijk niet echt een issue.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip F1 1950-2017
Tyfysamerikanen, echt waar
beter dan 7 uur s'avonds inderdaad maar die Amerikanen worden met dat uurtje toch ook niet geholpen en voor Aziaten wordt het nog laterquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:21 schreef franklop het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk niet echt een issue.
Naja alleen dat het samenvalt met finales van wielerwedstrijden
14u is prima. Dan is het mooi op tijd afgelopen. Dit is puur om de Amerikanen tegemoet te komen, en daar mogen ze best mee kappen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:21 schreef franklop het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk niet echt een issue.
Naja alleen dat het samenvalt met finales van wielerwedstrijden
Als het nu achterlijke tijden waren was ik het met je eens. Maar ik zie het bezwaar niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14u is prima. Dan is het mooi op tijd afgelopen. Dit is puur om de Amerikanen tegemoet te komen, en daar mogen ze best mee kappen.
Omdat 15u een veel kuttere tijd is. Ik had zelfs nog liever 13u gezien.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het nu achterlijke tijden waren was ik het met je eens. Maar ik zie het bezwaar niet?
Wat is er zo kut aan dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat 15u een veel kuttere tijd is. Ik had zelfs nog liever 13u gezien.
Je zit eerst een uur extra te wachten tot het eindelijk begint, en de gemiddelde persoon zal niet na afloop even rustig de nabeschouwing meer kunnen kijken.quote:
Lijkt mij juist perfect, tijd om s ochtend s en s middag nog wat te doen ipv de hele zondagmiddag kwijt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat 15u een veel kuttere tijd is. Ik had zelfs nog liever 13u gezien.
Stel je aan zegquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip F1 1950-2017
Tyfysamerikanen, echt waar
Schakel je toch uur later inquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit eerst een uur extra te wachten tot het eindelijk begint, en de gemiddelde persoon zal niet na afloop even rustig de nabeschouwing meer kunnen kijken.
P'cies. Lekker in de ochtend wat actiefs doen maar dat je dan niet al voor dag en dauw op moet, en dan daarna lekker F1 kijken en chillenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:46 schreef sasquatsch het volgende:
Beter dan 14.00 uur. Nu heb je ervoor nog tijd om wat anders te doen en daarna kun je meteen aanschuiven voor het eten
Nou echt he, omg, wat errug. Echt vreselijk. Hoe durven ze! Schavuiten!quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip F1 1950-2017
Tyfysamerikanen, echt waar
quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou echt he, omg, wat errug. Echt vreselijk. Hoe durven ze! Schavuiten!
Ben net een appartement gaan bekijken in Assen. Zou wel mooi zijn dicht bij thuisquote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:01 schreef Zipportal het volgende:
NWS / Licentie voor Formule 1 in Assen zo goed als rond
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Geen autisten trekje, want ik ben ook met je eens. 15.00 uur is een prima tijdquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:49 schreef heywoodu het volgende:
Overigens vind ik 15.10 wel onlogisch
Doe dan gewoon 15.00, maar goed, dat is meer een autistentrekje dan een probleem ofzo
!!!!!quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rip F1 1950-2017
Tyfysamerikanen, echt waar
die 10 extra minuten vind ik wel storend maar goed ze hebben het helemaal uitgedachtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |