twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Alleen de crashtests, neem ik aan.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:10 schreef ondeugend het volgende:twitter:ScuderiaFerrari twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:13:40 Daniil Kvyat to become Scuderia Ferrari’s development driver https://t.co/yvTwQHaTOh reageer retweet
Op die manier kan hij vast veel voor ze betekenen denk ikquote:Op woensdag 10 januari 2018 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alleen de crashtests, neem ik aan.
quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alleen de crashtests, neem ik aan.
quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alleen de crashtests, neem ik aan.
twitter:GrandPrixDiary twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:52:31 Maranello. Daniil Kvyat arrives for his first day in his new job. https://t.co/PwEtIdsLvf reageer retweet
quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:50 schreef sasquatsch het volgende:[ afbeelding ]twitter:GrandPrixDiary twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:52:31 Maranello. Daniil Kvyat arrives for his first day in his new job. https://t.co/PwEtIdsLvf reageer retweet
quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:50 schreef sasquatsch het volgende:[ afbeelding ]twitter:GrandPrixDiary twitterde op woensdag 10-01-2018 om 14:52:31 Maranello. Daniil Kvyat arrives for his first day in his new job. https://t.co/PwEtIdsLvf reageer retweet
Mercedes natuurlijkquote:
De xxx8 ontgaat je kennelijk Al vrees ik dat 2018 de combobreaker wordt jaquote:
Net zoals 1958, 1968 en 1978quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
De xxx8 ontgaat je kennelijk Al vrees ik dat 2018 de combobreaker wordt ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Hang dan gelijk een 40 inch display op de sharkfinquote:Op woensdag 10 januari 2018 23:11 schreef Monolith het volgende:
1 april komt vroeg dit jaar, hoop ik:
https://www.autosport.com(...)gital-ticker-display
Want het is zo'n toffe peer?quote:Op woensdag 10 januari 2018 18:19 schreef bokkepoot het volgende:
Vind het wel tof voor kvyat, die jongen heeft geen toffe loopbaan bij redbull gehad
Meh.quote:
Dat baggerchassis (vooral in 2013/14) hebben ze al een paar jaar niet meer. Daarom deden ze het ondanks de Honda motor op sommige high downforce circuits redelijk goed.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:13 schreef lobotm het volgende:
Mclaren heeft al jaren een bagger chassis dus verwacht niet dat een Renault motor die underpowered en betrouwbaarheids problemen heeft opeens ervoor kan zorgen dat Mclaren weer vooraan kan meedoen ..
Was de Renault motor zo snel als de Mercedes zonder betrouwbaarheidsproblemen dan zouden ze heel misschien met de top6 mee kunnen komen .. plaats 7 en 8 dus voor Mclaren... Top 3 teams zijn nog steeds Mercedes , Ferrari en Red Bull. dus de eerste 6 plaatsen zijn al min of meer vergeven .
Tuurlijk Raikkonen verneukt vast wel een race of een start. Maar dat is niet voldoende voor top 3 voor Mclaren.
Waren ze in 2017 van af gestapt.quote:Op donderdag 11 januari 2018 23:36 schreef opreis het volgende:
Heeft Honda niet de meest compacte motor? En daarom kqn mclaren hun size zero hebben? Met een grotere motor hebben ze minder vrijheid qua chassis
In 2017 hadden ze alsnog de meest compacte motor, maar de 2018 wordt iets groter meen ik.quote:Op donderdag 11 januari 2018 23:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waren ze in 2017 van af gestapt.
Maar geen size zero. In 2017 hadden ze de turbo al buiten de motor geplaatst in dezelfde opstelling als Mercedes.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 10:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
In 2017 hadden ze alsnog de meest compacte motor, maar de 2018 wordt iets groter meen ik.
Moah, een split turbo zoals Mercedes is nog steeds erg compact hoor en beter dan Renault/Ferrari met die complete turbo boven/achterop het blok. Daarom vraag ik mij hoe goed Honda zal gaan met dat lompe Franse ijzer erin. Kracht is redelijk/goed, maar betrouwbaarheid en compactheid is afvragen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 23:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waren ze in 2017 van af gestapt.
Nadelen? Je moet tegen een beetje herrie kunnen als je vroeg je nest in duikt om op tijd wakker te worden. Verder niets bijzonders.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:27 schreef Waterbed het volgende:
Heeft iemand ervaring met de camping naast Spa-Francorchamps?
Je kan kiezen uit een Green, Yellow en Young camping.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Alle drie even ranzig.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:27 schreef Waterbed het volgende:
Heeft iemand ervaring met de camping naast Spa-Francorchamps?
Je kan kiezen uit een Green, Yellow en Young camping.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Als je wil slapen of rusten vooral niet naar de camping gaan. Ik vond het een belevenis, drukte en feest tot diep in de nacht. Geen enkele vorm van enige luxe (tenzij je zelf water en electra mee nam). Maar voornamelijk erg gezellig. Green schijnt iets milder en rustiger te zijn dan Yellow. Ik ken alleen Yellow en daar is zelfs een eigen meegebrachte jacuzzi niet gek genoeg buiten alle diesel aggregaten om elektra te hebben 😂quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:27 schreef Waterbed het volgende:
Heeft iemand ervaring met de camping naast Spa-Francorchamps?
Je kan kiezen uit een Green, Yellow en Young camping.
Wat zijn de voor- en nadelen?
Van donderdag tot zondag daar gezeten en elke dag ruim op tijd op het circuit. Uitrusten lukt echt wel als je de hele dag bezig bent geweestquote:Op zondag 14 januari 2018 16:55 schreef Lidl het volgende:
[..]
Als je wil slapen of rusten vooral niet naar de camping gaan. Ik vond het een belevenis, drukte en feest tot diep in de nacht. Geen enkele vorm van enige luxe (tenzij je zelf water en electra mee nam). Maar voornamelijk erg gezellig. Green schijnt iets milder en rustiger te zijn dan Yellow. Ik ken alleen Yellow en daar is zelfs een eigen meegebrachte jacuzzi niet gek genoeg buiten alle diesel aggregaten om elektra te hebben 😂
twee seconden zoeken op YouTubequote:Op maandag 15 januari 2018 19:42 schreef Kerplunk het volgende:
Waarom kan ik nergens Jaarclips vinden? Doen ze daar dit jaar opeens niet meer aan?
Ziggo schijnt er 1 te hebben, maar die is ook niet terug te vinden op hun kanaal, wat is deze?
Ja die had ik ook gevonden, is die van Ziggo of van een enthousiaste fan? Ziggo heeft dat filmpje namelijk zelf niet op hun kanaal.quote:
Gezien het logo rechtsbovenin verwacht ik dat ie van ziggo zelf is. Heb hem toen niet gezien eigenlijkquote:Op maandag 15 januari 2018 19:48 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Ja die had ik ook gevonden, is die van Ziggo of van een enthousiaste fan? Ziggo heeft dat filmpje namelijk zelf niet op hun kanaal.
2 seconden zoeken op Google:quote:
quote:Op maandag 15 januari 2018 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
2 seconden zoeken op Google:
https://www.ziggosport.nl(...)rmule-1-seizoen.html
"ziggo f1 jaarclip"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
26 februari - 1 maart Barcelonaquote:
Bedankt, ik kan niet wachten!quote:Op dinsdag 16 januari 2018 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
26 februari - 1 maart Barcelona
6 - 9 maart Barcelona
wat een keuze ondanks verwacht toch jammerquote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.skysports.com/(...)ica-to-williams-seat
F1 2018: Sergey Sirotkin beats Robert Kubica to Williams seat
Driver line-up for Formula 1 2018 season now completed
Williams doet het de afgelopen 4 jaar toch een stuk beter dan in de pakweg 8 jaar ervoor. Zo slecht doet ze het dus nietquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:21 schreef badschaap het volgende:
Willams gaat dus lekker meedoen om plek 10 in t veld. Kijken of ze nog een grote sponsor ala Martini kunnen fixen. Toch best knap dat Claire Williams in een kleine 4 jaar een team weet te verzieken wat al +- 41 jaar bestaat
Nee $troll en $irotkin aantrekken getuigd van een andere visie dan alleen geld pakkenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams doet het de afgelopen 4 jaar toch een stuk beter dan in de pakweg 8 jaar ervoor. Zo slecht doet ze het dus niet
Probleem is alleen dat het verschil in prijzengeld tussen plek 4 en 5 (of 6) in het kampioenschap minder is dan het geld dat Sirotkin meebrengt, dus financieel gezien is het een goede beslissing.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:26 schreef badschaap het volgende:
[..]
Nee $troll en $irotkin aantrekken getuigd van een andere visie dan alleen geld pakken
Echt bullshit van Sirotkin, had ook Wehrlein kunnen zitten, maar nee toen moest de nieuwe rijder nog '25 +' zijn.
Nou veel meer dan een gemiddelde driver zal t nooit worden, Het is geen echt talent zoals Kvyat ofzo in zijn eerste seizoenenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat het verschil in prijzengeld tussen plek 4 en 5 (of 6) in het kampioenschap minder is dan het geld dat Sirotkin meebrengt, dus financieel gezien is het een goede beslissing.
Sowieso kunnen ze nu meer geld in de ontwikkeling van de wagen steken zodat ze misschien wat meer vooraan rijden. En zoals gezegd, zo slecht is Sirotkin niet.
En het verschil met plek 7? Of nog lager?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat het verschil in prijzengeld tussen plek 4 en 5 (of 6) in het kampioenschap minder is dan het geld dat Sirotkin meebrengt, dus financieel gezien is het een goede beslissing.
Sowieso kunnen ze nu meer geld in de ontwikkeling van de wagen steken zodat ze misschien wat meer vooraan rijden. En zoals gezegd, zo slecht is Sirotkin niet.
De vraag is wat Toro Rosso kanquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het verschil met plek 7? Of nog lager?
Williams heeft al een baggeraero, dat zie ik niet zomaar veranderen. Mercedes, Ferrari, Red Bull, FI, Mclaren en Renault eindigen er voor (in onwillekeurige volgorde), daar ben ik van overtuigd.
Het verschil tussen plek 4 en 7 is ongeveer 13 miljoen dollar, dus nog steeds minder dan dat Sirotkin per jaar meeneemt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het verschil met plek 7? Of nog lager?
Williams heeft al een baggeraero, dat zie ik niet zomaar veranderen. Mercedes, Ferrari, Red Bull, FI, Mclaren en Renault eindigen er voor (in onwillekeurige volgorde), daar ben ik van overtuigd.
En dan ook nog minder geld van andere sponsoren, omdat achterhoede, minder eer, meer afhankelijkheid van één sponsor, etc... dit is niet goed te praten voor een team als Williams.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het verschil tussen plek 4 en 7 is ongeveer 13 miljoen dollar, dus nog steeds minder dan dat Sirotkin per jaar meeneemt.
En met de komst van Lowe en een paar andere engineers zie ik de auto nog wel verbeteren.
Martini stopt ook na dit seizoen als hoofdsponsor van Williams volgens mijquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ook nog minder geld van andere sponsoren, omdat achterhoede, minder eer, meer afhankelijkheid van één sponsor, etc... dit is niet goed te praten voor een team als Williams.
nee, jammer zeker omdat de 2018 auto door Paddy Low is gebouwd maar met zulke coureurs weet je nooit of alles eruit wordt gehaald wat erin zitquote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ook nog minder geld van andere sponsoren, omdat achterhoede, minder eer, meer afhankelijkheid van één sponsor, etc... dit is niet goed te praten voor een team als Williams.
Dat waren ze al een tijdje. In 2012 hadden ze nog een fluke met de overwinning van Maldonado, daarvoor was het al zwaar kut.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:27 schreef Sjemmert het volgende:
Het enige goede wat Williams nog heeft is de Mercedes motor. Wat een flut team is dat geworden.
Dat zeg ik. Het enige goede is de motor.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 17:16 schreef Wombcat het volgende:
Als Williams Bottas nog had gehad vorig jaar, en Bottas t.o.v. Massa net zo had gepresteerd als in 2016, dan had Williams 108 punten gehad, ipv de 83 die ze nu hadden. Qua plek maakt dat niet uit, waren ze nog steeds 5e geweest.
Massa heeft vorig jaar maar drie punten meer gescoord dan Stroll, maar kost wel geld ipv dat hij het oplevert.
Als Sirotkin meer geld meeneemt dan het verschil in prijzengeld tussen nr. 4 en 7, dan snap ik wel dat ze Sirotkin nemen. Uiteindelijk is Williams ook gewoon een bedrijf.
Ik zie Williams nog steeds wel boven Haas, Sauber en Toro Rosso eindigen volgend jaar.
[..]
Dat waren ze al een tijdje. In 2012 hadden ze nog een fluke met de overwinning van Maldonado, daarvoor was het al zwaar kut.
Van 2006 tot en met 2013 waren ze 1x 4e, 1x 6e, 1x 7e, 2x 8e en 2x 9e.
http://www.statsf1.com/en/williams.aspx
Vanaf 2014 waren ze 2x 3e en 2x 5, dus heeft Claire Williams het niet eens slecht gedaan. In 2013 is ze aan het roer gekomen, dat jaar werden ze nog 9e.
Geworden? Wat hebben ze sinds 2004 eigenlijk gepresteerd?quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:27 schreef Sjemmert het volgende:
Het enige goede wat Williams nog heeft is de Mercedes motor. Wat een flut team is dat geworden.
2004 - 1 overwinning, 3 andere podiumplekkenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geworden? Wat hebben ze sinds 2004 eigenlijk gepresteerd?
Sirotkin is beterquote:Op woensdag 17 januari 2018 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die denken dat Massa en Stroll van hetzelfde niveau waren snappen er ook echt de ballen van
En Massa in zijn laatste jaren.quote:
Neh.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Massa in zijn laatste jaren.
Beste rookie van 2015 in de GP2 (3de) en in 2016 de beste achter beide Prema auto's.quote:
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden. Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beste rookie van 2015 in de GP2 (3de) en in 2016 de beste achter beide Prema auto's.
quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden. Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken.
2016 idem.
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.quote:Mercedes: 2018 engine rule change 'crazy'
Andy Cowell has described as "crazy" the new engine rules for 2018.
Although Mercedes has dominated throughout the 'power unit' era, engine boss Cowell says he does not support the move from four to three engines per driver this year.
"It's crazy," he is quoted by Italy's Corriere dello Sport, "because the manufacturers will have to virtually redo many parts."
He therefore hit out at the FIA's basic intention of the rules, which is to reduce costs.
"We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics," said Cowell.
"That's a huge cost that the manufacturers will not be able to recover."
Alain Prost, the advisor for Renault, agrees that there is no great need for the FIA to keep trying to reduce engine costs in the current era.
"My (Prost GP) engine cost EUR 23 million in 2001 and we would have paid 25.5 million the following year if we had survived," he told France's Auto Plus.
"Today we are at engine prices between 12 and 14 million. Each manufacturer has therefore brought down prices with significantly more complex engines," Prost added.
eh neequote:Op woensdag 17 januari 2018 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik had in 2015 nog beste rookie kunnen worden.
GP2 engine, hij heeft Alonso (toch geen prutser, lees de beste) aardig partij gebodenquote:Vandoorne domineerde iedereen, en dat is nou ook niet echt een megatalent gebleken
Maar dat je er een wat vreemde kijk op hebt weten we allemaalquote:.
2016 idem.
23 miljoen euro voor een V10?quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Verbaast me ook niets, iedereen wil graag winnen in het spel.quote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Het probleem van Kubica was vooral dat hij in Abu Dhabi niet sneller was dan Sirotkin.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
Geen slecht besluit van Williams. Sirotkin heeft zijn kans gegrepen.
Jammer voor Kubica, maar het is niet anders. Had hij maar met krachtigere sponsors en meer geld over de brug moeten komen.
Voor Williams pakt dit eigenlijk wel goed uit. Ze hebben een jonge coureur die het tot nu toe niet slecht heeft gedaan (zover dat kon) en zich positief kan ontwikkelen. Daarnaast hebben ze iemand die kan werken aan de ontwikkeling van de wagen en als mentor kan dienen voor de twee Williams jonkies (Kubica).
Ik hoop Kvyat eens te zien in een Ferrari tijdens een VT.
Niemand zag het aankomen, Kvyat bij Ferrari. Maar eigenlijk is dat niet eens zo onlogisch. Het is een jonge coureur met snelheid en potentie. Raikkonen zal na 2018 wel vertrekken. Ik zeg het jullie: Kvyat wordt de tweede rijder in 2019. Vettel heeft geen problemen met hem en ziet hem liever dan Ricciardo of Verstappen.
Kvyat tweede rijder en de Ferrari juniors zullen tussentijds nog meer ervaring opdoen bij Sauber en als test/sim drivers bij Ferrari. Go Kvyat!
Versvhil tussen 6 en 8 was dit jaar $12 miljoen. Minder dus dan dat Sirotkin meeneemt.quote:Op woensdag 17 januari 2018 21:40 schreef Fer het volgende:
De vraags of or zoveel speling in de positie van Williams zit. Ik acht dat de Mercedes, Ferrari, Redbull, Renault & McLaren in de top 5 komen in welke volgorde dan ook. Dat zijn de grootste kwa budgetten.
Force India is best of de kleintjes en heeft afgelopen jaren dik gepresteerd, maar hun efficientie kan niet op tegen het geld van McLaren of Renault in 2018. Zesde plek dus.
Haas en Sauber achteraan. Dan blijft alleen een strijd met Torro Rosso om P7 over, die misschien wel gauw over is als Honda weer loopt te klootzakken (wat ik eigenlijk niet verwacht).
Dus wat is het verschil tussen P6 P7 en P8?
En welke gaan daarna naar Williams of Force India? Of zullen ze daar ook weer 200 motoren tegenaan gooienquote:Op woensdag 17 januari 2018 14:18 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]
Als motorenbouwers inderdaad evengoed 80 a 100 testmotoren bouwen per jaar (waarvan er dan een handvol worden geselecteerd om mee te racen) dan zijn de huidige motorregels in de zin van kostenbesparing wel vrij bezopen ja.
Je was afgeleid door de bloemetjes en de bijtjes?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gave render
Moest echt 3x kijken.
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op woensdag 17-01-2018 om 17:02:06 We stuurden @wilfrieddejong naar Monaco voor een exclusief interview met @Max33Verstappen! Benieuwd naar het resultaat? 📺 Kijk dan op donderdag 25 januari vanaf 20:30 naar Ziggo Sport#F1 #Verstappen #ZiggoSportF1 #Kijktip https://t.co/LIo7POO6bL reageer retweet
Was het maar zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |