abonnement Unibet Coolblue
pi_176407788
Wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je productief bent elke dag? Kost dit moeite, zo ja, wat doe je eraan? Zo nee, waarom denk je dat dit jou geen enkele moeite kost?

Het kost mij enorme moeite. Ik krijg het probleem maar niet onder controle, met alle gevolgen van dien, op alle gebieden in het leven..
  Leukste jonkie 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:07:20 #2
213457 engine
pi_176407807
Uitloggen op Fok! helpt vaak wel.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176407824
quote:
6s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:07 schreef eNGine10 het volgende:
Uitloggen op Fok! helpt vaak wel.
Doe ik met mate. Gelukkig maar. Dat heb ik mezelf wel succesvol aangeleerd. Was ooit ook een serieus probleem (niet specifiek fok, maar rondhangen op meerdere forums).
  Leukste jonkie 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:08:59 #4
213457 engine
pi_176407839
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:06 schreef Kantoorwerk het volgende:
Wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je productief bent elke dag? Kost dit moeite, zo ja, wat doe je eraan? Zo nee, waarom denk je dat dit jou geen enkele moeite kost?

Het kost mij enorme moeite. Ik krijg het probleem maar niet onder controle, met alle gevolgen van dien, op alle gebieden in het leven..
Maar ik heb eigenlijk hetzelfde. Vandaar besloten dat kantoorwerk niks voor mij is en een andere baan gevonden.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176407961
quote:
Maar ik heb eigenlijk hetzelfde. Vandaar besloten dat kantoorwerk niks voor mij is en een andere baan gevonden.
Echt? En wat doe je nu?
pi_176408054
Je hoeft niet elke dag op die manier productief te zijn. Af en toe lekker gewoon niemendalletjes lezen op bed, eten en slapen schijnt ook gezond te zijn voor lichaam en geest.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:22:55 #7
213457 engine
pi_176408063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:15 schreef Kantoorwerk het volgende:

[..]

Echt? En wat doe je nu?
Begin op 1 februari ;)
Maar heb de afgelopen 1,5 jaar een administratieve kantoorbaan gehad en daarin wel geleerd dat het niks voor mij is. Begon erg goed tot het wat saaier werd en nu doe ik alleen nog het minimale om mijn leidinggevende tevreden te houden. Constant afgeleid en dat soort dingen.

Ga nu iets in de metaalbewerking doen. Eerst een training van een jaar en word daarna op projecten gestuurd in het buitenland.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176408220
quote:
Maar heb de afgelopen 1,5 jaar een administratieve kantoorbaan gehad en daarin wel geleerd dat het niks voor mij is.
Story of my life. Heel herkenbaar. Wat goed van je, dat je de beslissing hebt gemaakt om een andere richting in te slaan. En hebt ontdekt dat kantoorwerk / administratie niet bij je past en je niet productief was.

Ik zat zelf vele jaren vast in zo'n vicious circle waarin je blijft ronddraaien totdat een ander je eruit haalt. Nu zelf ook tot de conclusie gekomen dat een kantoor / administratie onvoldoende energie geeft. Maar "dankzij" mijn doorzettingsvermogen te blijven "benutten" er altijd in gelooft dat ik wél geschikt was. Is maar deels het geval, kom je jaren later achter.

Als werk je van binnen geen energie geeft, dan is dat een signaal dat je niet op de goede plek zit. Werk moet veel energie geven, het is iets wat je bijna elke dag voor de rest van je leven moet doen. (dit zijn persoonlijke inzichten).

quote:
Je hoeft niet elke dag op die manier productief te zijn. Af en toe lekker gewoon niemendalletjes lezen op bed, eten en slapen schijnt ook gezond te zijn voor lichaam en geest.
Is ook zo. Maar als je productiviteit onvoldoende is, gaat dat merkbare gevolgen hebben. En dan moet je jezelf reviewen waardoor dat komt. Maar je kan niet altijd productief zijn inderdaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kantoorwerk op 10-01-2018 11:46:29 ]
pi_176408345
-> WGR genot *O*
  Leukste jonkie 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:48:48 #10
213457 engine
pi_176408438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:33 schreef Kantoorwerk het volgende:

[..]

Story of my life. Heel herkenbaar. Wat goed van je, dat je de beslissing hebt gemaakt om een andere richting in te slaan. En hebt ontdekt dat kantoorwerk / administratie niet bij je past en je niet productief was.

Ik zat zelf vele jaren vast in zo'n vicious circle waarin je blijft ronddraaien totdat een ander je eruit haalt. Nu zelf ook tot de conclusie gekomen dat een kantoor / administratie onvoldoende energie geeft. Maar "dankzij" mijn doorzettingsvermogen te blijven "benutten" er altijd in gelooft dat ik wél geschikt was. Is maar deels het geval, kom je jaren later achter.

Als werk je van binnen geen energie geeft, dan is dat een signaal dat je niet op de goede plek zit. Werk moet veel energie geven, het is iets wat je bijna elke dag voor de rest van je leven moet doen. (dit zijn persoonlijke inzichten).

[..]

Is ook zo. Maar als je productiviteit onvoldoende is, gaat dat merkbare gevolgen hebben. En dan moet je jezelf reviewen waardoor dat komt. Maar je kan niet altijd productief zijn inderdaad.
Ja dat van die cirkel herken ik ook wel. Minder motivatie (om verschillende redenen), dalende prestaties, minder voldoening en weer minder motiviatie :P

Heb je het er ooit met je leidinggevende over gehad? Ligt natuurlijk wel een beetje aan het type persoon of dat een goed idee is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:03:02 #11
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_176408694
Kijk eens TS, volgens mij ben je niet de enige. :P
https://www.businessinsid(...)rige-werkdag-moeten/
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_176409043
Maak een lijstje op van de dingen die je wil/moet doen.
Als je dan alles hebt gedaan ben je productief, alle tijd die over blijft is vrije tjd.

Ik heb wel eens de neiging om van vanalles door een te doen zonder het vorige af te werken.
Daar helpt wunderlist me super mee.
pi_176409505
Lijstje maken en voor dingen die lang duren of groot zijn om in een keer te doen steeds beetje bij beetje.
Eigenlijk pas in problemen oplossen ook toe om productief te zijn en het werkt prima.
pi_176409690
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:22 schreef mrPanerai het volgende:
Maak een lijstje op van de dingen die je wil/moet doen.
Als je dan alles hebt gedaan ben je productief, alle tijd die over blijft is vrije tjd.

Ik heb wel eens de neiging om van vanalles door een te doen zonder het vorige af te werken.
Daar helpt wunderlist me super mee.
Wunderlist; Trello; of vergelijkbare tools kunnen inderdaad daar goed mee helpen. Daarin kun je deadlines/statussen meegeven ook.

Ik probeer mijn dag zo efficient mogelijk in te delen, en dat is vaak persoonlijk en ook afhankelijk van je agenda.

Ik ben 's morgens graag vroeg op kantoor; in het eerste uur voordat andere collega's er zijn werk ik normaal gesproken een aantal kleinere taken af; lees mijn e-mail; en plan mijn dag verder. Ik probeer een paar grotere taken per dag te doen die realistisch zijn in die tijd. Op normale werkdagen wordt ik toch wel afgeleid door ad-hoc taken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:28:53 #15
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176411429
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben 's morgens graag vroeg op kantoor; in het eerste uur voordat andere collega's er zijn werk ik normaal gesproken een aantal kleinere taken af; lees mijn e-mail; en plan mijn dag verder. Ik probeer een paar grotere taken per dag te doen die realistisch zijn in die tijd. Op normale werkdagen wordt ik toch wel afgeleid door ad-hoc taken.
Geinig, dit is precies mijn dag.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_176416861
Zoek werk wat je wél leuk vindt, is het al een stuk minder moeilijk om je te motiveren productief te zijn. Ook gezien je andere topic, de weg waar je nu op zit is gedoemd te mislukken
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 21:10:59 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176420308
Regelmatig ook ff bij t scherm weg.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176427074
Regelmatig pauzeren kan zeker helpen, ieder uur zeker 10 minuten.

S'morgens vroeg een vast ritueel erop nahouden kan helpen. Wanneer de werkdruk oploopt, wil je beginnen met prioriteiten stellen, en de belangrijkste of meest vervelende taak eerst afmaken.

Op deze site heb ik veel geleerd mbt planning, productiviteit etc:

https://www.artofmanlines(...)nd-evening-routines/
Doei
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:19:40 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176428019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:06 schreef Kantoorwerk het volgende:
Wat doen jullie om ervoor te zorgen dat je productief bent elke dag? Kost dit moeite, zo ja, wat doe je eraan? Zo nee, waarom denk je dat dit jou geen enkele moeite kost?

Het kost mij enorme moeite. Ik krijg het probleem maar niet onder controle, met alle gevolgen van dien, op alle gebieden in het leven..
Wat moet je dan produceren? Het ene werk is veel concreter dan het andere.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176429533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:19 schreef Geelman het volgende:

[..]

Wat moet je dan produceren? Het ene werk is veel concreter dan het andere.
Targets en deadlines halen? Stukken aanleveren? Meetings houden?
  donderdag 11 januari 2018 @ 12:10:24 #21
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_176430019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Targets en deadlines halen? Stukken aanleveren? Meetings houden?
Supervaag allemaal. Als ts niet kan concretiseren wat 'ie precies moet produceren, is het logisch dat hij niet productief is. En waarschijnlijk is het dan ook niet erg.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_176454103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:10 schreef Geelman het volgende:

[..]

Supervaag allemaal. Als ts niet kan concretiseren wat 'ie precies moet produceren, is het logisch dat hij niet productief is. En waarschijnlijk is het dan ook niet erg.
Dat is bij veel kantoorbanen ook wel het geval: De output van een werknemer ligt niet vast maar je wordt wel verwacht om je uren uit te zitten, ook als er amper werk ligt wat je kan doen.

In zo'n situatie moeten managers ook niet al te moeilijk doen als je dan gaat zitten slacken, dan zorgen ze maar dat je genoeg werk hebt voor een hele dag.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176457142
Zal mij geen reet uitmaken, zolang de urenverantwoording klopt, denkt mijn werkgever dat ik productief ben.
.
pi_176524235
Voorstel, zou dit mogelijk zijn?
- Ik werk vanuit huis / buitenshuis / welke locatie ik maar wil;
- Werkgever betaalt maandelijks in ieder geval een basisloon, ongeacht de mate van productiviteit;
- Daarbovenop een hoger loon, bij elke afgeleverde klus/taak;

Weinig risico voor de werkgever. Probleem is, als ik dit niet afspreek en ik haal mijn deadlines niet, ik dan een groot probleem heb. Werkgever betaalt volledige salaris uit (als hij dat al doet, waarschijnlijk niet), terwijl ik niets heb gepresteerd.

Beter zou zijn om de verloning via een uitzendbureau of iets dergelijks te laten verlopen, zodat er alleen hoeft te worden uitbetaald bij resultaat: gewerkte uren in dit geval. En als het niet goed verloopt met mijn arbeidsproductiviteit, ik dan niet hoeft te worden ontslagen. De ene maand zal ik dan 80 uren draaien, de andere maand 120 uur. Voor beide partijen weinig risico. Moet de werkgever dan eerst klant worden van een uitzendbureau?
pi_176524461
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:26 schreef Kantoorwerk het volgende:
Voorstel, zou dit mogelijk zijn?
- Ik werk vanuit huis / buitenshuis / welke locatie ik maar wil;
- Werkgever betaalt maandelijks in ieder geval een basisloon, ongeacht de mate van productiviteit;
- Daarbovenop een hoger loon, bij elke afgeleverde klus/taak;

Weinig risico voor de werkgever. Probleem is, als ik dit niet afspreek en ik haal mijn deadlines niet, ik dan een groot probleem heb. Werkgever betaalt volledige salaris uit (als hij dat al doet, waarschijnlijk niet), terwijl ik niets heb gepresteerd.

Beter zou zijn om de verloning via een uitzendbureau of iets dergelijks te laten verlopen, zodat er alleen hoeft te worden uitbetaald bij resultaat: gewerkte uren in dit geval. En als het niet goed verloopt met mijn arbeidsproductiviteit, ik dan niet hoeft te worden ontslagen. De ene maand zal ik dan 80 uren draaien, de andere maand 120 uur. Voor beide partijen weinig risico. Moet de werkgever dan eerst klant worden van een uitzendbureau?
Lijkt me echt iets waar je zin in hebt ja, als werkgever :P

Kijk, als garnalenpeller kan je prima betaald worden per bakje garnalen natuurlijk. Maar voor een kantoorbaan moeten dan per klus targets gesteld worden en dan bepaald worden in hoeverre je daaraan voldaan hebt en dan per klusje verlonen etcetera.

Als je zoiets wil moet je ZZP'er worden. Maar vraag me af of je daar dan opeens wel de discipline voor zult hebben..
  maandag 15 januari 2018 @ 18:37:30 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176524505
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:35 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Kijk, als garnalenpeller kan je prima betaald worden per bakje garnalen natuurlijk.

Is stukloon niet verboden tegenwoordig?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176525281
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:35 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Lijkt me echt iets waar je zin in hebt ja, als werkgever :P

Kijk, als garnalenpeller kan je prima betaald worden per bakje garnalen natuurlijk. Maar voor een kantoorbaan moeten dan per klus targets gesteld worden en dan bepaald worden in hoeverre je daaraan voldaan hebt en dan per klusje verlonen etcetera.

Als je zoiets wil moet je ZZP'er worden. Maar vraag me af of je daar dan opeens wel de discipline voor zult hebben..
Jouw punt, begrijp ik. ZZP ben ik helaas al geweest. En ik was niet productief. Dus kantoorwerk lijkt me niets omdat ik uitsluit dat ik me hier meerdere malen per week of 6 tot 8 uur per dag toe kan zetten, dus dat is sowieso geen optie. Thuiswerken lukt niet omdat productiviteit een lastig punt blijft. Volgens mij is er dan maar 1 optie: geen kantoorwerk en niet thuiswerken = buiten werken. Het probleem is wel, dat ik het vak wat ik uitoefen, wel leuk genoeg vind om te doen. En juist dat is het lastige in het geheel (beroep binnen de communicatie). Het komt er dan op neer dat je moet stoppen met je vak omdat je geen kantoorwerk wil en thuiswerken niet lukt. Beetje krom?
pi_176525762
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:06 schreef Kantoorwerk het volgende:

[..]

Jouw punt, begrijp ik. ZZP ben ik helaas al geweest. En ik was niet productief. Dus kantoorwerk lijkt me niets omdat ik uitsluit dat ik me hier meerdere malen per week of 6 tot 8 uur per dag toe kan zetten, dus dat is sowieso geen optie. Thuiswerken lukt niet omdat productiviteit een lastig punt blijft. Volgens mij is er dan maar 1 optie: geen kantoorwerk en niet thuiswerken = buiten werken. Het probleem is wel, dat ik het vak wat ik uitoefen, wel leuk genoeg vind om te doen. En juist dat is het lastige in het geheel (beroep binnen de communicatie). Het komt er dan op neer dat je moet stoppen met je vak omdat je geen kantoorwerk wil en thuiswerken niet lukt. Beetje krom?
Als je je werk echt leuk vindt, zal het niet aan de motivatie liggen. Misschien moet je anders eerst eens uitzoeken wat het probleem nou precies is.

- Waaraan kan je jouw productiviteit afmeten?
- waarom vind je jezelf niet productief?
- Vinden je baas en je collega's je ook niet productief?
- Welke factoren zorgen ervoor dat je improductief wordt? Ga je bijvoorbeeld dingen uitstellen als je ergens tegenaan loopt wat je moeilijk vindt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')