abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:42:32 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176409406
Deze dames moeten wel heel dapper zijn om de aanval op stropoppen durven te openen. Terecht dat ze toegejuicht worden door FOK!kers, die lijden als geen ander onder het juk van wat zij denken dat anderen vinden.
pi_176409491
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kom eens met wat onderbouwing dat #metoo over dat soort gevallen gaat?
Dat het daar normaal is om iemand die een vriendelijke en open flirt doet (handing of onhandig) als 'aanrander' neer te zetten?

Want het zijn vooral degene die roepen dat #metoo doorgeslagen is die hiermee komen. Het op deze manier in het belachelijke trekken en daarmee het werkelijke probleem wegwuiven.
Ik reageerde op lunatiek. Hij doet het voorkomen dat moves maken in de supermarkt waar de vrouw niet (durft) te reageren, een grens overschrijden is en zowat #metoo waardig.
Verder heb ik nooit elke #metoo verslag gelezen, maar ik neem aan dat daar alleen gevallen komen die echt niet kunnen. Zoals de duidelijke NEE van een vrouw/man niet serieus nemen en/of macht misbruiken.

Maar wat ik zelf ervaar is dat vrouwen die normaal versierd zijn geworden zoals met glimlachjes en uit vragen, denken dat ze worden gemeetood omdat ze die man niet leuk vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2018 12:54:11 ]
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:48:39 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176409494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk raar, als je het zo op vat. Dus omdat die vrouw niet op een voor jou (voor jou is niet voor JOU, maar in het algemeen) acceptabele manier kenbaar maakt dat ze NIET geinteresseerd is, is dat een aanmoediging om door te gaan? Dat vind ik raar. Geen reactie is OOK een reactie, alleen niet de reactie waar je dan op hoopte.
Dat is niet hoe ik het opvat. Dat is wat er gebeurd. Dat is wat je had gelezen als je de #MeToo topics hier had gevolgd.

En als er een man oversteekt, dan kijk je niet en rij je gewoon door? En als je tegen een man aanbotst dan roep je chagrijnig dat ie een lul is?
Snap je het verschil tussen menselijke interactie en de vrouw als seksueel object benaderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 10-01-2018 19:40:15 ]
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:49:02 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176409501
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:39 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen bij elke terechte klacht van seksuele intimidatie beginnen te roepen, dat het soms, in andere gevallen, ook wel erg makkelijk zo wordt genoemd en in een topic op de meest extreme standpunten reageren.
Het is vooral iets dat je ook buiten topics hier ziet. Al vanaf het begin van deze discussie zie je dit soort technieken erg veel gebruikt worden.

Dus dat in het belachelijke trekken en daar de aandacht op vestigen, maar ook het gegil dat man en paard genoemd moeten worden, details verstrekt moeten worden om dan te kunnen gillen dat mensen aan de schandpaal nagelen echt niet kan, het toch echt iig ook haar eigen schuld was om het af te maken dat vrouwen zo vaak liegen erover en zich niet aan moeten stellen. Want let op, mannen zijn eigenlijk het slachtoffer, die worden zomaar massaal vals beschuldigt en moeten op hun tenen lopen, mogen straks niet eens meet vrouwen aankijken.

Als dit enkel in een topic als deze werd gedaan had je mij er niet over gehoord, maar het is vanaf het begin van deze wereldwijde discussie al dat dit heel erg breed gebeurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176409508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:17 schreef 2NutZ het volgende:
hopelijk krijgt dit meer volgers
Wat mij betreft stoppen mensen vooral met dat groepswijze en is massa's nalopen van hash-tags en doen alsof groupthink alles zou oplossen...

Sexueel geweld en manipulatie is gewoon slecht. verkrachters moeten aangepakt worden en slachtoffers daarvan moeten niet aan de schandpaal gesteld worden...

Maar ook mensen die aangeklaagd worden houden rechten en dit dient gewaarborgt worden om te voorkomen dat enkel een klacht al gelijk tot standaard veroordeling leidt...

Flirten is prima, maar als iemand aangeeft ergens niet van gedient te zijn, moet degenen ook verder gewoon ermee ophouden en accepteren dat nee soms gewoon nee is.

De 'Waarheid' ligt vaak tussen een hoop subjectieve meningen in en kan ook per geval nuances kennen...
IIg is deze geen kwestie van 'De Mening van de Meerderheid'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176409638
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is vooral iets dat je ook buiten topics hier ziet. Al vanaf het begin van deze discussie zie je dit soort technieken erg veel gebruikt worden.

Dus dat in het belachelijke trekken en daar de aandacht op vestigen, maar ook het gegil dat man en paard genoemd moeten worden, details verstrekt moeten worden om dan te kunnen gillen dat mensen aan de schandpaal nagelen echt niet kan, het toch echt iig ook haar eigen schuld was om het af te maken dat vrouwen zo vaak liegen erover en zich niet aan moeten stellen. Want let op, mannen zijn eigenlijk het slachtoffer, die worden zomaar massaal vals beschuldigt en moeten op hun tenen lopen, mogen straks niet eens meet vrouwen aankijken.

Als dit enkel in een topic als deze werd gedaan had je mij er niet over gehoord, maar het is vanaf het begin van deze wereldwijde discussie al dat dit heel erg breed gebeurd.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb van deze wereldwijde discussie, zeker buiten FOK!, te weinig meegekregen om daar goed over te oordelen, maar ik heb de tactieken hier wel in enkele topics voorbij zien komen. Was meer dat ik in dit specifieke geval even wilde benadrukken dat er ook een ander effect meespeelt in waar op gereageerd wordt.
pi_176410656
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat je dat zelf niet kunt inschatten is een teken aan de wand en onderstreept de noodzaak van #MeToo
Het draait om mensenkennis en etiquette. Dat laatste is ten onrechte als autoritair en ouderwets gedumpt, het eerste is kennelijk te ingewikkeld voor de moderne generaties.
Draai er lekker omheen dat jij eerst alles ophing aan locatie en dan aan of iemand ervoor open staat.

En dan ook nog ‘als jij dat niet kan inschatten’ en een ander uitmaken voor ‘autist’.

Ja, dan snap ik wel dat jij denkt dat contact maken met mensen heel ingewikkeld is.
pi_176410686
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dat is dus wat ik ook vroeg. Het ging in eerste instantie over de locatie. Maar wat nou als een vrouw bij de supermarkt staat en WEL open staat voor contact met een leuke man? Dan moet ze om 20 voor 11 op woensdagmorgen maar naar de kroeg gaan in plaats van in de supermarkt staan?
Lunatiek had gewoon iets doms gepost. Kan. Maar ga daar volwassen mee om zou ik tegen Lunatiek willen zeggen.
pi_176410827
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zijn geen wetten van Meden en Perzen. Meer "in de supermarkt kun je er vanuit gaan dat vrouwen die daar druk zijn met boodschappenlijstjes niet open staan voor flirten." Als hulp voor autisten als jij die ergens moeten beginnen. In de kroeg heb je veel meer kans op vrouwen die open staan voor flirten. Dus begin daar eens met je stuntelige moves.
Mijn hemel, wat ben jij onaangenaam bezig!

Locatie maakt geen reet uit. Als jij een beetje een leuke kerel bent, dan staan vrouwen echt wel open voor wat flirten, ongeacht de locatie.

Net zo goed als dat vrouwen ook naar de kroeg willen kunnen zonder lastig gevallen te worden door een eikel.
pi_176411336
Het idee van #MeToo naar mijn mening was initieel het kunnen voeren van een open discussie omtrent seksuele intimidatie/geweld (bij vrouwen) zonder direct met verwijten te komen. Ik ben altijd groot voorstander van (taboe) onderwerpen op de agenda zetten en ze bespreekbaar maken. #MeToo is echter volledig geëscaleerd naar beschuldigen, verwijten, labiliteit, slachtofferroltaferelen en schandpaal nagelen. Ieder tegengeluid is daarna vakkundig de mond gesnoerd met veel bombarie en emotie.

Dit staat volledig haaks op het oorspronkelijke idee, namelijk imo het kunnen voeren van een volwassen gelijkwaardige (en bij voorkeur objectieve) discussie met mogelijkheid tot wederkerigheid om samen iets te bereiken.

Met dank aan media die escalatie zeer goed mogelijk maakten door belanghebbenden met een eigen agenda een platform te bieden. Zo kreeg de slachtofferrol de overhand en staat open discussie buiten spel.

Zoveel moeite met zo weinig resultaat. #MeToo is een lachertje geworden en een schoolvoorbeeld van verkrachting van maatschappelijke discussie omtrent gevoelige kwesties.

Jammer joh. :')
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:49:54 #86
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176411867
Gelukkig voel ik me door geen van de beide bewegingen aangesproken. Je zult maar durven flirten.
Fade to Black
pi_176412150
Persoonlijk heb ik liever dat niemand probeert te flirten met me :') maar dat betekent niet dat ik niet gewoon vriendelijk kan bedanken. Mannen gaan zeer zelden door daarna.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:04:24 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176412167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Het is geen tegengeluid tegen #metoo, maar tegen doorgeschoten puritisme.
Ben zelf dol op flirten, maar seks heb ik alleen als ik het zelf ook wil.
Dat dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176412835
Het wordt wel heel spannend zo allemaal.... Alsof het nog niet spannend genoeg was voor de onzekere jongemannen op liefdespad :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:26:16 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176417414
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is vooral iets dat je ook buiten topics hier ziet. Al vanaf het begin van deze discussie zie je dit soort technieken erg veel gebruikt worden.

Dus dat in het belachelijke trekken en daar de aandacht op vestigen, maar ook het gegil dat man en paard genoemd moeten worden, details verstrekt moeten worden om dan te kunnen gillen dat mensen aan de schandpaal nagelen echt niet kan, het toch echt iig ook haar eigen schuld was om het af te maken dat vrouwen zo vaak liegen erover en zich niet aan moeten stellen. Want let op, mannen zijn eigenlijk het slachtoffer, die worden zomaar massaal vals beschuldigt en moeten op hun tenen lopen, mogen straks niet eens meet vrouwen aankijken.

Als dit enkel in een topic als deze werd gedaan had je mij er niet over gehoord, maar het is vanaf het begin van deze wereldwijde discussie al dat dit heel erg breed gebeurd.
_O_ Amen!
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:30:02 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176417505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat mij betreft stoppen mensen vooral met dat groepswijze en is massa's nalopen van hash-tags en doen alsof groupthink alles zou oplossen...

Sexueel geweld en manipulatie is gewoon slecht. verkrachters moeten aangepakt worden en slachtoffers daarvan moeten niet aan de schandpaal gesteld worden...

Maar ook mensen die aangeklaagd worden houden rechten en dit dient gewaarborgt worden om te voorkomen dat enkel een klacht al gelijk tot standaard veroordeling leidt...

Flirten is prima, maar als iemand aangeeft ergens niet van gedient te zijn, moet degenen ook verder gewoon ermee ophouden en accepteren dat nee soms gewoon nee is.

De 'Waarheid' ligt vaak tussen een hoop subjectieve meningen in en kan ook per geval nuances kennen...
IIg is deze geen kwestie van 'De Mening van de Meerderheid'
Je vergeet gemakshalve dat een dan de #MeToo klachten het nafluiten/sissen op straat was. Dat heeft weinig te maken met "stoppen als wordt aangegeven dat het niet op prijs wordt gesteld" maar gewoon niet doen, tenzij er uirdrukkelijk om wordt gevraagd.
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:34:44 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176417660
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat ben jij onaangenaam bezig!

Locatie maakt geen reet uit. Als jij een beetje een leuke kerel bent, dan staan vrouwen echt wel open voor wat flirten, ongeacht de locatie.

Net zo goed als dat vrouwen ook naar de kroeg willen kunnen zonder lastig gevallen te worden door een eikel.
Klopt. Deels. Je vergeet dat er legio vrouwen zijn die niet willen flirten wegens lesbisch of vaste partner.
Zodra je uitgaat van "ik wil dat, dus moet kunnen ongeacht de vrouw" zit je al verkeerd.
Wat is er mis met je eens te interesseren voor de vrouw waarmee je gaat flirten? Dus even nagaan hoe zij erin staat voordat je je gaat opdringen?
Kan je zomaar een paar keer dat janken over "ik word door iedereen afgewezen" besparen (zie R&P voor voorbeelden van jankers).
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:38:28 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176417768
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Draai er lekker omheen dat jij eerst alles ophing aan locatie en dan aan of iemand ervoor open staat.

En dan ook nog ‘als jij dat niet kan inschatten’ en een ander uitmaken voor ‘autist’.

Ja, dan snap ik wel dat jij denkt dat contact maken met mensen heel ingewikkeld is.
Contact maken is geen enkel probleem. Gewoon respect hebben voor de ander. Maar dat is hier kennelijk teveel gevraagd. Mensen willen hier precies weten hoe lang je iemand mag aankijken, in welke situaties, en onder welke hoek. Zodra je dat soort vragen gaat stellen heb je al bewezen dat je totaal niet begrijpt waar #MeToo over gaat.
pi_176417836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of gewoon daadwerkelijk getrouwd met mijn vrouw op 25.08.2017. Wat zou betekenen dat je de plank volledig hebt mis geslagen wat mij betreft, maar dat komt je niet zo goed uit natuurlijk.
Schitterende datum, ik ook!

Mensen zoals Lunatiek zijn wat er mis is aan de hele #MeToo discussie. Onzekere, sociaal onhandige mensen, die de internetheld uit willen hangen door altijd een hoger politiek correct niveau te prediken. En vooral lekker specifieke extreme situaties gebruiken om een punt te bewijzen, want die zijn minder makkelijk weerlegbaar dan een algemeen geformuleerd verhaal.

En #MeToo is deels zo groot geworden omdat in de slachtofferrol zitten verslavend is, en tevens omdat men het amusant vindt om bekende figuren door het stof te zien gaan. :)
pi_176422888
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve dat een dan de #MeToo klachten het nafluiten/sissen op straat was. Dat heeft weinig te maken met "stoppen als wordt aangegeven dat het niet op prijs wordt gesteld" maar gewoon niet doen, tenzij er uirdrukkelijk om wordt gevraagd.
vast....

wat je nu doet is vooral duidelijk maken dat janken over of juist meelopen met "een hashtag", en alles dat misschien wel of niet onder die hashtag gepost is onder 'Die Beweging' scharen nogal dom en kortzichtig is...

vanalles kan daaronder gepost worden, en daarom is het dus nutteloos hierover te generaliseren...
Een protest tegen "sexuele intimidatie" (van iedereen, niet enkel van vrouwen) is an sich helemaal niet zo gek en ook een bewustwording daarvan.

Overigens, ik vind aggressief nasissen van vrouwen op straat wel degelijk absoluut afkeurenswaardig en niet te tolereren... Dat is wel degelijk ook een vorm van sexuele intimidatie.
Anderzijds moet je niet overdrijven en stellen dat iedere vorm van nafluiten dat al zou zijn, en dit altijd ongewenst is (dat kunnen vrouwen ook wel degelijk zelf aangeven)

Vind jij dat vrouwen daar dan wel maar aan moeten wennen?

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 10-01-2018 23:35:52 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176423841
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Deels. Je vergeet dat er legio vrouwen zijn die niet willen flirten wegens lesbisch of vaste partner.
Zodra je uitgaat van "ik wil dat, dus moet kunnen ongeacht de vrouw" zit je al verkeerd.
Wat is er mis met je eens te interesseren voor de vrouw waarmee je gaat flirten? Dus even nagaan hoe zij erin staat voordat je je gaat opdringen?
Kan je zomaar een paar keer dat janken over "ik word door iedereen afgewezen" besparen (zie R&P voor voorbeelden van jankers).
Nou, als ze dat niet willen gaan ze er niet op in. Ook niet iedere vrouw zit te wachten op dat je haar aanspreekt. En het zal je nog verbazen hoeveel vrouwen met een vaste relatie graag flirten.

Wat maak jij toch een hoop problemen van iets simpels zeg.
pi_176423941
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Contact maken is geen enkel probleem. Gewoon respect hebben voor de ander. Maar dat is hier kennelijk teveel gevraagd. Mensen willen hier precies weten hoe lang je iemand mag aankijken, in welke situaties, en onder welke hoek. Zodra je dat soort vragen gaat stellen heb je al bewezen dat je totaal niet begrijpt waar #MeToo over gaat.
Respectvol anderen in een discussie uitschelden voor autist, bedoel je dat?

Kom toch!

Ik stelde helemaal geen vraag, want contact met vrouwen gaat mij prima af en metoo heeft bij mij geen enkele reden gegeven tot bijsturing van hoe ik met vrouwen om pleeg te gaan.

Ik reageerde slechts op jouw verbazingwekkende stelling dat je alleen maar in de kroeg enz. nog zou mogen flirten. Wat ik persoonlijk een hele vreemde opvatting vind.
pi_176432675
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Contact maken is geen enkel probleem. Gewoon respect hebben voor de ander. Maar dat is hier kennelijk teveel gevraagd. Mensen willen hier precies weten hoe lang je iemand mag aankijken, in welke situaties, en onder welke hoek. Zodra je dat soort vragen gaat stellen heb je al bewezen dat je totaal niet begrijpt waar #MeToo over gaat.
In tegendeel, ik zie de meerderheid hier zeggen dat iemand aankijken zo erg nog niet is, en ongewilde flirtpartijen makkelijk af te slaan zijn.

Jij bent degene die er specifieke situaties bij moet halen van vrouwen die boodschappen doen en druk bezig zijn met inpakken, en dat er precies dan geflirt wordt, en misschien zijn ze wel lesbisch of hebben ze al een relatie en misschien dat ze er dan geen behoefte aan hebben.

Ik weet wel welke kant van de discussie zichzelf met meer to-the-point (en logischere!) argumenten weet op te stellen.
pi_176433049
Weinistein de pedofiel is absoluut niet te vergelijken met hordes sociaal mindere jongens die een knipoog geven.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:07:03 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433489
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:22 schreef Bot13 het volgende:

[..]

In tegendeel, ik zie de meerderheid hier zeggen dat iemand aankijken zo erg nog niet is, en ongewilde flirtpartijen makkelijk af te slaan zijn.
Ik ken jou naam niet uit de #MeToo-topics dus ik neem aan dat je daar niet meegelezen hebt. Daar werd toch iets heel anders duidelijk.

De meerderheid hier heeft geen idee waar het over gaat.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:10:21 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433567
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:34 schreef VEM2012 het volgende:

Ik reageerde slechts op jouw verbazingwekkende stelling dat je alleen maar in de kroeg enz. nog zou mogen flirten. Wat ik persoonlijk een hele vreemde opvatting vind.
Dat was mijn stelling niet en is ook mijn opvatting niet.

Ik schreef dat als je moeite hebt met het lezen van lichaamstaal (wat overigens een typisch trekje van autisten is) dat het handiger kan zijn om je flirten in de kroeg/disco te oefenen omdat je daar meer kans hebt op mensen die er voor open staan en daarin ook wat explicieter zijn.
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:18:47 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176433716
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

vanalles kan daaronder gepost worden, en daarom is het dus nutteloos hierover te generaliseren...
Maar wat hier gebeurt is gewoon aannemen dat iedereen overdrijft of liegt en dat je dus hun vervelende ervaringen maar moet negeren. En dat was nu juist waar het om draaide: dat je beseft dat het gedrag van velen (mannen en vrouwen) dat vaak als normaal wordt gezien helemaal niet als prettig wordt ervaren, maar als intimiderend, zelfs als de "dader" geen kwaad in de zin heeft. En omdat het bekend os dat veel "daders" geen kwaad in de zin hadden, willen veel van de "slachtoffers" geen namen noemen om iemand te beschuldigen. En dan worden ze weer uitgemaakt voor fantasten. Maar werkelijk luisteren is nog niet gebeurd en dat tegenoffensief snijdt die weg weer af.

quote:
Vind jij dat vrouwen daar dan wel maar aan moeten wennen?
Wat? Wennen aan dat sissen? Natuurlijk niet. Apengedrag. Waatom zou je überhaupt moeten wennen aan gedragingen die je een uiterst onprettig gevoel geven?
pi_176434521
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:18 schreef Lunatiek het volgende:
Maar wat hier gebeurt is gewoon aannemen dat iedereen overdrijft of liegt en dat je dus hun vervelende ervaringen maar moet negeren.
wat bedoel je daarmee, beweer je dat ik dat zou zeggen?

quote:
Wat? Wennen aan dat sissen? Natuurlijk niet. Apengedrag. Waatom zou je überhaupt moeten wennen aan gedragingen die je een uiterst onprettig gevoel geven?
kun je je toeschrijvingen voor je houden, ik zeg juist nergens dat je daaraan moet wennen, dat het gewoon onwenselijk kan zijn...

enkel, er is verder niks op tegen dat je soms ook aangeeft dingen ongewenst te vinden, zo werkt dat in de wereld, soms gebeurt er iets op straat of in publieke ruimte s waaraan je je stoort, en dat kan heel terecht zijn en dan moet je dat aangeven...

het is nogal dom en kortzichtig te gaan denken dat jij gewoon kan bepalen hoe anderen gaan reageren, en dat niemand ooit iets mag doen waaraan jij je wel eens zou kunnen ergeren.

Wat betreft bv het nafluiten van een dame, of openlijk flirten is het ook niet uit te sluiten dat er ook situaties zijn waar degenen die het betreft bv geen enkel probleem mee heeft en dit als compliment opvat (nee, ik bedoel daarmee niet beaalde jongeren die heel erg aggressief en intimiderend sissen, maar juist op een veel meer genuanceerde situatie)

Het is heel gevaarlijk hier te gaan 'algemeniseren' ...
en alle vormen van bv openlijk flirten gelijk onder sexuele intimidatie te vatten en er ook zelf erg aggressief op reageren maar evengoed aggressief gaan reageren op de suggestie dat de betreffende persoon zelf ook een ruimte dan moet nemen én krijgen om zich te weren tegen zulk gedrag.

Er is wel degelijk ook een grijs gebied waarin vrouwen (of iig personen die als 'ontvanger' van bepaalde intimiteiten gezien kunnen worden, dat hoeven niet alleen vrouwen te zijn) enkel zwak en kwetsbaar zijn en zich niet kunnen verweren en mannen enkel 'sexual predators'...
tevens is het goed in te schatten hoe binnen dat grijs gebied de mogelijkheid je te verweren tegen sexuele intimiteiten soms ook beprkt kan worden door omstandigheden van buitenaf
(bv bij het geval van Harvey Weinstein zal ook sterk meegespeeld hebben dat de vrouwen die door hem benaderd werden ook mogelijk consequenties voor hun carriere zouden kunnen vrezen als ze zijn intimiteiten afwezen... daar was er dus ook niet de vrijheid te reageren, maar dat moet ook niet vervolgens wer versimpeld worden tot een suggestie alsog vrowuen dat nooit zouden kunnen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 11 januari 2018 @ 17:39:59 #105
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_176436191
Geweldige actie. En fijn ook dat Catherine Deneuve hierin het voortouw neemt, aangezien een van de bekendste films waarin zij een rol speelt (het ervaren van) seksueel misbruik als belangrijkste thema heeft.

Non possumus non loqui
pi_176436227
Ik ga machtsmisbruik en verkrachting niet verdedigen, maar flirten hoort erbij, maar we moeten allemaal de grenzen van elkaar accepteren. Als dit te ver gaat en blijft doorgaan moet degene stappen ondernemen zodat het stopt.
pi_176436467
Ik zou de Metoo-discussie willen uitbreiden naar vrouwen die andere vrouwen eronder houden. Dat is net zo goed een probleem.
pi_176437102
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat was mijn stelling niet en is ook mijn opvatting niet.

Ik schreef dat als je moeite hebt met het lezen van lichaamstaal (wat overigens een typisch trekje van autisten is) dat het handiger kan zijn om je flirten in de kroeg/disco te oefenen omdat je daar meer kans hebt op mensen die er voor open staan en daarin ook wat explicieter zijn.
Ok. Dat was voor mij in ieder geval niet duidelijk dat je dat bedoelde.
pi_176437440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:42 schreef Odaiba het volgende:
Ik ga machtsmisbruik en verkrachting niet verdedigen, maar flirten hoort erbij, maar we moeten allemaal de grenzen van elkaar accepteren. Als dit te ver gaat en blijft doorgaan moet degene stappen ondernemen zodat het stopt.
Grenzen van anderen accepteren: ja.
Grenzen van anderen van te voren kunnen voorspellen: nee.

Gezien we geen glazen bollen hebben, en 'te ver gaan' geheel subjectief is, zullen we altijd situaties blijven houden waar mensen het gevoel hebben slachtoffer te zijn geworden van een groot onrecht. Terwijl ze ook onderdeel kunnen zijn geworden van een vervelend misverstand.

Dat is ook iets wat niet meer lijkt te bestaan: iets 'vervelends' meemaken, je schouders ophalen, en doorgaan met je leven.

Dat hele afmeten aan elkaar qua 'slachtofferschap' is een race to the bottom met enkel verliezers.
pi_176440251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:04 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Grenzen van anderen accepteren: ja.
Grenzen van anderen van te voren kunnen voorspellen: nee.

Gezien we geen glazen bollen hebben, en 'te ver gaan' geheel subjectief is, zullen we altijd situaties blijven houden waar mensen het gevoel hebben slachtoffer te zijn geworden van een groot onrecht. Terwijl ze ook onderdeel kunnen zijn geworden van een vervelend misverstand.

Dat is ook iets wat niet meer lijkt te bestaan: iets 'vervelends' meemaken, je schouders ophalen, en doorgaan met je leven.

Dat hele afmeten aan elkaar qua 'slachtofferschap' is een race to the bottom met enkel verliezers.
Ja, je gaat niet iemand gelijk vol op dr mond nemen, dat tast je langzaam af.
  donderdag 11 januari 2018 @ 21:23:11 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176440457
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:04 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Grenzen van anderen accepteren: ja.
Grenzen van anderen van te voren kunnen voorspellen: nee.

Gezien we geen glazen bollen hebben, en 'te ver gaan' geheel subjectief is, zullen we altijd situaties blijven houden waar mensen het gevoel hebben slachtoffer te zijn geworden van een groot onrecht. Terwijl ze ook onderdeel kunnen zijn geworden van een vervelend misverstand.

Dat is ook iets wat niet meer lijkt te bestaan: iets 'vervelends' meemaken, je schouders ophalen, en doorgaan met je leven.

Dat hele afmeten aan elkaar qua 'slachtofferschap' is een race to the bottom met enkel verliezers.
Het probleem is vooral dat sommige mensen onredelijke ideeën hebben over wat redelijk is en wat niet. Onder meer omdat vrouwen daar eeuwenlang geen zeg in hebben gehad.

Nu krijgen ze de kans om ertegen te protesteren, en moeten sommige mannen even slikken dat hun gedragingen eigenlijk best ongepast waren.

Oftewel: het gaat hoofdzakelijk niet over misverstanden, maar over mensen die moeite hebben met het accepteren van andermans grenzen.
pi_176443098
Whehehe Floyd Mayweather _O-

  vrijdag 12 januari 2018 @ 09:17:35 #113
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_176447732
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:59 schreef tjoptjop het volgende:
Whehehe Floyd Mayweather _O-

[ afbeelding ]
Nice _O_

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 21:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat sommige mensen onredelijke ideeën hebben over wat redelijk is en wat niet. Onder meer omdat vrouwen daar eeuwenlang geen zeg in hebben gehad.

Nu krijgen ze de kans om ertegen te protesteren, en moeten sommige mannen even slikken dat hun gedragingen eigenlijk best ongepast waren.

Oftewel: het gaat hoofdzakelijk niet over misverstanden, maar over mensen die moeite hebben met het accepteren van andermans grenzen.
pffrrtt :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_176447837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:24 schreef CoolGuy het volgende:
Zou tijd worden dat er een tegengeluid komt. Daarmee wil ik niet zeggen dat een Weinstein of een Cosby niet gruwelijk over de schreef zijn gegaan, maar het kaf moet inderdaad van het koren gescheiden worden. Als je zo ver gaat als de 2 genoemde personen ben je fout bezig, maar als een stuntelig iemand op een ietwat aparte manier de aandacht probeert te trekken van een vrouw wordt die door de hele #metoo beweging direct onder het rijtje Weinstein/Cosby geschaard.

Belachelijk.
Zodra jij een vrouw aanraakt, erop gaat liggen of je piemel uit je broek trekt om je af te trekken, ben je net zo fout bezig. Al die kerels die met namen voorbij zijn gekomen, hebben wel iets in die trant gedaan. Ik vind dat niet stuntelig, ik vind dat ronduit bizar en eng gedrag.
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 09:32:27 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176447894
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:27 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Zodra jij een vrouw aanraakt, erop gaat liggen of je piemel uit je broek trekt om je af te trekken, ben je net zo fout bezig. Al die kerels die met namen voorbij zijn gekomen, hebben wel iets in die trant gedaan. Ik vind dat niet stuntelig, ik vind dat ronduit bizar en eng gedrag.
Waar beweer ik dan dat ik dát wél stuntelig vindt? Je vult iets in voor het begrip stuntelig, en vult dat in met dingen die volkomen over de schreef gaan, en vervolgens zeg je in een reactie op mij dat je dat niet stuntelig vindt.

Wil jij even niet voor mij invullen wat ik onder stuntelig vind vallen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176447968
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waar beweer ik dan dat ik dát wél stuntelig vindt? Je vult iets in voor het begrip stuntelig, en vult dat in met dingen die volkomen over de schreef gaan, en vervolgens zeg je in een reactie op mij dat je dat niet stuntelig vindt.

Wil jij even niet voor mij invullen wat ik onder stuntelig vind vallen?
'Zou tijd worden dat er een tegengeluid komt. Daarmee wil ik niet zeggen dat een Weinstein of een Cosby niet gruwelijk over de schreef zijn gegaan, maar het kaf moet inderdaad van het koren gescheiden worden. Als je zo ver gaat als de 2 genoemde personen ben je fout bezig, maar als een stuntelig iemand op een ietwat aparte manier de aandacht probeert te trekken van een vrouw wordt die door de hele #metoo beweging direct onder het rijtje Weinstein/Cosby geschaard.'

Alle namen die voorbij zijn gekomen hebben allen of een vrouw op een verkeerde manier aangeraakt, of zijn op iemand gaan liggen terwijl er constant nee werd gezegd of trokken de piemel uit de broek om vervolgens doodleuk te gaan staan rukken. Jij noemt dit kennelijk stuntelig, want iets anders dan deze situaties is niet naar voren gekomen. Maar ik leg het even uit: het is niet stuntelig. Het is ziekelijk en gestoord gedrag. Het is bijzonder dat zulke mannen dat zelf niet kunnen inzien, of ze genieten ervan. Kan ook. De hele metoo beweging is dus goed; misschien krijgen zulke mannen dan een beetje inzicht in wat wenselijk is en wat niet.
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 09:38:20 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176447975
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:37 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

'Zou tijd worden dat er een tegengeluid komt. Daarmee wil ik niet zeggen dat een Weinstein of een Cosby niet gruwelijk over de schreef zijn gegaan, maar het kaf moet inderdaad van het koren gescheiden worden. Als je zo ver gaat als de 2 genoemde personen ben je fout bezig, maar als een stuntelig iemand op een ietwat aparte manier de aandacht probeert te trekken van een vrouw wordt die door de hele #metoo beweging direct onder het rijtje Weinstein/Cosby geschaard.'

Alle namen die voorbij zijn gekomen hebben allen of een vrouw op een verkeerde manier aangeraakt, of zijn op iemand gaan liggen terwijl er constant nee werd gezegd of trokken de piemel uit de broek om vervolgens doodleuk te gaan staan rukken. Jij noemt dit kennelijk stuntelig, want iets anders dan deze situaties is niet naar voren gekomen. Maar ik leg het even uit: het is niet stuntelig. Het is ziekelijk en gestoord gedrag. Het is bijzonder dat zulke mannen dat zelf niet kunnen inzien, of ze genieten ervan. Kan ook. De hele metoo beweging is dus goed; misschien krijgen zulke mannen dan een beetje inzicht in wat wenselijk is en wat niet.
Lees nou eens een keer goed.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_176448183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lees nou eens een keer goed.
Het blijft moeilijk voor sommige mensen he :')
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 09:54:36 #119
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176448224
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:52 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Het blijft moeilijk voor sommige mensen he :')
Schijnbaar ja. Man man man. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:58:40 #120
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_176450360
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat was mijn stelling niet en is ook mijn opvatting niet.

Ik schreef dat als je moeite hebt met het lezen van lichaamstaal (wat overigens een typisch trekje van autisten is) dat het handiger kan zijn om je flirten in de kroeg/disco te oefenen omdat je daar meer kans hebt op mensen die er voor open staan en daarin ook wat explicieter zijn.
Laat nou ook een vervelend trekje van autisten zijn dat ze gevoeliger zijn voor prikkels en dus compleet dicht klappen op het moment dat er een geluidsinstallatie van een disco in hun oor staat te blazen. En een autist die dichtgeklapt is en probeert te flirten komt eng over.

Nog even afgezien van het feit dat er aan de tegenwoordige muziek geen touw meer vast te knopen valt. }:|
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184313765
https://www.ad.nl/show/aa(...)-afgewezen~a5f9c1a6/

Blijkbaar heeft een actrice Weinstein aangeklaagd in het kader van me-too, omdat zij geen rol kreeg in Lorf ot the Rings.

quote:
…………knip ……..

Een woordvoerder van Weinstein zei eerder dat de voormalig filmproducent ,,noch mevrouw Judd heeft belasterd, noch zich met haar carrière heeft bemoeid.’’
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')