abonnement Unibet Coolblue
pi_176405850
Modderstromen in Californië: zeker 13 doden

Inwoners van zuid-Californië hadden vorige maand te kampen met een enorme natuurbrand, nu zijn ze getroffen door hoosbuien. Door de hevige regenval zijn er modderstromen. Die hebben zeker dertien mensen het leven gekost. Nog eens vijfentwintig mensen raakten gewond.

Straten van het kustplaatsje Montecito, ten noorden van Los Angeles, werden bedolven door modderstromen en puin, meldt de Los Angeles Times. Tussen het puin en de omgevallen bomen zoeken reddingswerkers naar slachtoffers. Een 14-jarig meisje gered dat tot haar middel vastzat in de modder, kon gered worden.

Rampscenario
Volgens de brandweer was het een kwestie van minuten dat de regen voor modderstromen op de nabijgelegen hellingen zorgde en een rivier liet overstromen. Een woordvoerder van de brandweer van Santa Barbara County spreekt van een rampscenario.

Dezelfde regio werd nog geen paar weken geleden door enorme natuurbranden geteisterd. In de streek in het westen van de VS was daardoor veel vegetatie verloren gegaan. Ruim duizend huizen en andere gebouwen werden door de natuurbranden verwoest.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ornie-zeker-13-doden
pi_176405861
Je bent me net voor :P

Ze krijgen het daar wel voor de kiezen... hitte, bosbranden en nu weer dit.. :{
pi_176405895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:38 schreef Frutsel het volgende:
Je bent me net voor :P

Ze krijgen het daar wel voor de kiezen... hitte, bosbranden en nu weer dit.. :{
Dit heeft te maken met de bosbranden, de modder heeft vrij spel nu...
pi_176405905
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Dit heeft te maken met de bosbranden, de modder heeft vrij spel nu...
Ja ik zag het vanochtend op het nieuws.
pi_176406033
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja ik zag het vanochtend op het nieuws.
Ik ook. Heftige bosbrand was dat. Vaak blijft de vegetatie wel intact...
pi_176426272
Dodental modderstromen Californië opgelopen tot 17

In Zuid-Californië wordt de schade opgenomen die de modderstromen de afgelopen dagen hebben aangericht. Door de massa's puin en modder die dinsdag van de hellingen kwamen, werden zeker honderd huizen vernield.

Inmiddels is het dodental opgelopen tot zeventien. Volgens de sheriff van Santa Barbara County worden nog eens zeventien mensen vermist. Gisteren werden er 13 doden gemeld.

Vanuit een helikopter is vastgelegd hoe een modderstroom door de straten van de stad Burbank raast:

Tientallen mensen liggen gewond in het ziekenhuis, onder wie vier in kritieke toestand. De meesten raakten gewond door puin dat door de modderstromen werd meegevoerd.

Reddingswerkers hebben nog steeds moeite om de getroffen gebieden te bereiken. De modder is op sommige plekken wel anderhalve meter dik. De afgelopen dagen de kustwacht een helikopter ingezet om mensen te redden.

Een van de mensen die zijn getroffen door de modderstromen is Oprah Winfrey. Op Instagram laat ze zien hoe haar groot de schade is rond haar huis. Haar woning zelf heeft weinig schade opgelopen, laat ze weten.


De neerslag viel in het gebied waar de afgelopen maand enorme natuurbranden woedden. Daardoor is de begroeiing grotendeels platgebrand en houden de wortels de grond niet meer vast. Dat leidde ertoe dat de regen de aarde kon wegspoelen.


https://nos.nl/artikel/22(...)pgelopen-tot-17.html
pi_176434577
Aantal vermisten zou op 48 staan... dat dodental kan dan nog wel eens verdriedubbelen :{
  zaterdag 13 januari 2018 @ 04:12:46 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176469799
quote:
Eerste filmpje laat goed zien dat zodra je het ziet aankomen, je eigenlijk al te laat bent. Ik denk dat veel mensen denken dat de modder langzaam hoger komt, maar hier zie je duidelijk dat het als een tsunami door het dorp heen trekt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')