abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 14:44:20 #26
459997 DevFreak
Ik heb nog steeds de blues.
pi_176453153
registreer om deze reclame te verbergen
Dingen zijn wel aan het veranderen maar dat blijft toch steeds terug komen op het idee van kostenbesparing. Veel bedrijven zijn hun ICT aan het uitbesteden, of ze zetten een poortje open naar Azure/Amazon/whatever.

Wat betreft de PC hoop ik dat alles een beetje hetzelfde blijft. Ik zit echt totaal niet te wachten op toeters en bellen. Ik heb een mooie MacBook en wat mij betreft blijft dat een beetje zo.
♫♪♫♪♪♫♪♫
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:16:20 #27
46507 thabit
schoofbinder
pi_176571458
Over 20 jaar heb ik nog steeds een Commodore 64.
pi_176572308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:16 schreef thabit het volgende:
Over 20 jaar heb ik nog steeds een Commodore 64.
Je mag 'm tegen die tijd wel aan mijn quantum computer hangen. Ik kan wel wat extra rekenkracht gebruiken.
pi_176572541
Computer als in een desktop of laptop? Ik denk dat dit dan niet meer bestaat door alle alternatieven (VR, inteligentere tv's, gsm's waar we niet meer mee bellen, interactieve spiegels en ramen met projectie en wat ze verder nog uitvinden)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_176573881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:12 schreef marzman het volgende:
Computer als in een desktop of laptop? Ik denk dat dit dan niet meer bestaat door alle alternatieven (VR, inteligentere tv's, gsm's waar we niet meer mee bellen, interactieve spiegels en ramen met projectie en wat ze verder nog uitvinden)
De vormfactor zal niet drastisch veel veranderen. Een telefoon moet in de broekzak passen. Een tablet is met name geschikt voor werkzaamheden on-the-go en een laptop of desktop heb je als je veel tekst erdoorheen moet jagen en je allerhande documenten naast je hebt. Ergonomie zal in elk geval ook nog de komende eeuwen domineren. Veel van wat men vroeger als te vervangen bestempelde bestaat nu gewoon naast nieuwe ontwikkelingen. Ik ga niet uren met een VR bril opzitten, dan mis je wat er in de omgeving gebeurd voor de volle 100% en dan ben je een ook nog eens een lul.
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:07:44 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176573999
Nu al is de cloud al de vervanger van je computer. Je hebt over 20 jaar alleen nog displays en rekenkracht deel je in de cloud. Je huurt het als je het nodig hebt. Zelf hardware met dure onderdelen bezitten die vooral niks doen is inefficient. Als tussenoplossing gaan we misschien zien dat al je apparaten met rekenkracht dit beter gaan delen. Dat je horloge, telefoon en auto samenwerken en processorkracht delen. Dit is nu al op gang maar over 20 jaar is de hardware wel uit de pc verdreven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176574269
quote:
99s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:07 schreef XL het volgende:
Nu al is de cloud al de vervanger van je computer. Je hebt over 20 jaar alleen nog displays en rekenkracht deel je in de cloud. Je huurt het als je het nodig hebt. Zelf hardware met dure onderdelen bezitten die vooral niks doen is inefficient. Als tussenoplossing gaan we misschien zien dat al je apparaten met rekenkracht dit beter gaan delen. Dat je horloge, telefoon en auto samenwerken en processorkracht delen. Dit is nu al op gang maar over 20 jaar is de hardware wel uit de pc verdreven.
Goed beschreven, maar er zijn toch al systemen die je auto, telefoon en horloge samen laten werken?

Overigens begrijp ik de functie van een horloge niet meer zo. Je hebt de tijd ook gewoon op het scherm van je telefoon. Zo'n apple watch die je gezondheid in de gaten houdt is dan wel weer een mooie ontwikkeling maar dat zou wel gewoon een gezondheidsband kunnen worden. Het horlogedeel kan imho wel verdwijnen. De tijd is vaak maar iets dat je 'even' checkt, niet iets dat permanent aan de pols moet.
pi_176574522
Alles om je heen is een potentieel scherm, of wat dan ook. Mixed reality zal normaal zijn. Grens tussen digitaal en analoog zal vervagen. Qua specs iets totaal anders dan wat nu normaal is. Winkelen? Je ‘laad’ de winkel gewoon thuis in. Voor een spiegel staan is verleden tijd, je holografische ik zal voor je staan om te kijken hoe iets staat. 3D printers zijn zover dat een maaltijd zo voor je staat. Leuk om over te fantaseren :P
༼ つ ◕_◕ ༽つ
  woensdag 17 januari 2018 @ 21:10:23 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176575630
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 20:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goed beschreven, maar er zijn toch al systemen die je auto, telefoon en horloge samen laten werken?

Overigens begrijp ik de functie van een horloge niet meer zo. Je hebt de tijd ook gewoon op het scherm van je telefoon. Zo'n apple watch die je gezondheid in de gaten houdt is dan wel weer een mooie ontwikkeling maar dat zou wel gewoon een gezondheidsband kunnen worden. Het horlogedeel kan imho wel verdwijnen. De tijd is vaak maar iets dat je 'even' checkt, niet iets dat permanent aan de pols moet.
Ja, ze communiceren met elkaar. ze gebruiken elkaars rekenkracht niet. Meerdere devices gaan elkaar sterker maken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 januari 2018 @ 22:27:27 #35
152283 totalvamp
Tell your world!
pi_176577394
Cloud gaat nooit werken voor mensen die gamen of enigszins dingen doen waar input lag slecht is.

Lekker gamen met 250ms input lag, dat gaat echt niet werken. Cloud is handig voor saves en misschien data streamen, maar niet on-the-fly renderen.

PC zal niet veel grote stappen vooruit maken denk ik.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')