FOK!forum / Klaagbaak / NS zet oude kuttreinen in
poederbriefdinsdag 9 januari 2018 @ 23:17
Op mijn traject reden eerst steeds NID's. De intercity's die voorbij reden waren koplopers. Nu zijn de koplopers vervangen door onze NID's en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan? Klacht: niet eerlijk want de stoptreinreizigers hadden de nieuwe treinen eerst en die van de intercityreizigers werden vervangen, dus zij moeten de oude krijgen. Subklachten: geen verklaring van NS, geen motorrijtuig vanwege de loc, wat in minder ruimte resulteert, alleen maar banken die tegenover elkaar staan waardoor je geen andere keus hebt dan een ander de hele reis tegenover je te hebben, en geen internet.
#ANONIEMdinsdag 9 januari 2018 @ 23:19
Met de trein reizen :')
vogeltjesdansdinsdag 9 januari 2018 @ 23:19
Ik las trouwens klaplopers :')
Geerddinsdag 9 januari 2018 @ 23:20
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Sigaartjedinsdag 9 januari 2018 @ 23:20
Wat de neuk zijn NIDs??
Geerddinsdag 9 januari 2018 @ 23:21
Ermelo?
MadJackthePiratedinsdag 9 januari 2018 @ 23:26
Bij die oude kan je nog spullen door die rubbers van de deuren duwen tijdens het rijden _O-
#ANONIEMdinsdag 9 januari 2018 @ 23:29
Zijn dat die oude krengen met die vreselijke groene bankjes?
Penduledinsdag 9 januari 2018 @ 23:31
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Deze rijden ook naar Utrecht.
Penduledinsdag 9 januari 2018 @ 23:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Zijn dat die oude krengen met die vreselijke groene bankjes?
Ja :')
Penduledinsdag 9 januari 2018 @ 23:33
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
Op mijn traject reden eerst steeds NID's. De intercity's die voorbij reden waren koplopers. Nu zijn de koplopers vervangen door onze NID's en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan? Klacht: niet eerlijk want de stoptreinreizigers hadden de nieuwe treinen eerst en die van de intercityreizigers werden vervangen, dus zij moeten de oude krijgen. Subklachten: geen verklaring van NS, geen motorrijtuig vanwege de loc, wat in minder ruimte resulteert, alleen maar banken die tegenover elkaar staan waardoor je geen andere keus hebt dan een ander de hele reis tegenover je te hebben, en geen internet.
De 1700 serie is best sterk hoor.
#ANONIEMdinsdag 9 januari 2018 @ 23:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:31 schreef Pendule het volgende:

[..]

Deze rijden ook naar Utrecht.
Uiteindelijk gaat alles naar Utrecht.
MadJackthePiratedinsdag 9 januari 2018 @ 23:41
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat alles naar Utrecht.
Ben gisteren nog uit hoog catharijne gegooid, boelers zijn 't ...
#ANONIEMdinsdag 9 januari 2018 @ 23:42
Ik weet niet waar je het allemaal over hebt maar pak lekker de auto dan joh.
#ANONIEMdinsdag 9 januari 2018 @ 23:43
Volgens mij hoort dit gewoon in PTA en dan specifiek in dat treinentopic. Laat deze onzin lekker daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2018 23:43:49 ]
Sigaartjedinsdag 9 januari 2018 @ 23:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ben gisteren nog uit hoog catharijne gegooid, boelers zijn 't ...
Herhaling WEB-meet?
Geerddinsdag 9 januari 2018 @ 23:56
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:33 schreef Pendule het volgende:

[..]

De 1700 serie is best sterk hoor.
5500Pk ofzo
MadJackthePiratedinsdag 9 januari 2018 @ 23:57
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Herhaling WEB-meet?
Je mag er blijkbaar geen bier drinken :') Beveiliger helemaal stoer doen zoals gewoonlijk
Ferwoensdag 10 januari 2018 @ 00:00
En nu? Uit pure frustratie maar een 14 jarige meisje Omeglen en vermoorden?
#ANONIEMwoensdag 10 januari 2018 @ 00:02
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:00 schreef Fer het volgende:
En nu? Uit pure frustratie maar een 14 jarige meisje Omeglen en vermoorden?
Omeglen en vermoorden???
MadJackthePiratewoensdag 10 januari 2018 @ 00:02
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:02 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Omeglen en vermoorden???
Kk sneu :') Als je zoiets zou doen zou je der sowieso eerst nog verkrachten
#ANONIEMwoensdag 10 januari 2018 @ 00:03
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kk sneu :') Als je zoiets zou doen zou je der sowieso eerst nog verkrachten
ik dacht dat Omeglen en verkrachten hetzelfde was :')
yosanderwoensdag 10 januari 2018 @ 00:03
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Wezep _O_
MadJackthePiratewoensdag 10 januari 2018 @ 00:03
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:03 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ik dacht dat Omeglen en verkrachten hetzelfde was :')
Hmm goed punt
Sigaartjewoensdag 10 januari 2018 @ 00:04
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:03 schreef yosander het volgende:

[..]

Wezep _O_
Oh mijn god, bij die gereformeerde zooi van Oldebroek.
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 01:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

5500Pk ofzo
Ja en dan te bedenken dat die dingen al bejaard zijn.
Zwolsboywoensdag 10 januari 2018 @ 01:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Sigaartje het volgende:
Wat de neuk zijn NIDs??
Nieuwe Intercity Dubbeldekker, of DDZ (DubbeldekkerZone)
Verbouwde DD-AR dubbeldekkers, de onverbouwde hadden groene bankjes en zijn van rond 1994.
Graf..Coudenhove..Kalergiwoensdag 10 januari 2018 @ 01:35
Yup NS is weer goed bezig..

?u=http%3A%2F%2Ffarm8.static.flickr.com%2F7658%2F16989802419_a8c7fa4587_c.jpg&f=1

b6dd701054e32710811dfb096ca75987.jpg

b46816dc98b42a0c8c6217a7cde0cf5f.jpg
Bitlordwoensdag 10 januari 2018 @ 07:20
DDAR
1200px-DDAR_Den_Haag_Laan_van_NOI.jpg

NID/DDZ
ns7539.jpg
Haagswoensdag 10 januari 2018 @ 07:22
Ik ben blij dat jij met de trein reist. Al die autorijders die in de file gaan staan :r
notturnawoensdag 10 januari 2018 @ 07:22
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 07:20 schreef Bitlord het volgende:
DDAR
[ afbeelding ]

NID/DDZ
[ afbeelding ]
De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ.
Plompzakkerwoensdag 10 januari 2018 @ 08:33
Met de trein reizen en klagen over de omstandigheden :')
Wereldgozerwoensdag 10 januari 2018 @ 09:16
Goed nieuwtje weer Socios
Nobuwoensdag 10 januari 2018 @ 14:06
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 07:20 schreef Bitlord het volgende:
DDAR
[ afbeelding ]

NID/DDZ
[ afbeelding ]
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein. :')
Geerdwoensdag 10 januari 2018 @ 15:26
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein. :')
Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje
Sigaartjewoensdag 10 januari 2018 @ 15:40
Ik ken die oude treinen.

Nu rij ik altijd eerste klas. En een groot nadeel aan deze wagons is dat je overal tegenover elkaar zit. Waarom ik eerste klas zit is dat ik rustig wil zitten in mijn eentje, wil lezen en wat wil schrijven aan een tafeltje en niemand naast me of tegenover me wil.

In deze oude wagons is dat onmogelijk. Ik kan dan net zo goed mijn ov-chipkaart omzetten voor die dag naar de 2e klasse (hij staat standaard op 1) want dan ga ik in een van die hokjes zitten onder of boven de trap, vier stoeltjes, tweede klas. Daar zit bijna nooit iemand. Verder zijn het keurige treins, en zitten er toiletten in. Kunnen sprinters niet zeggen, dat zijn echt walgelijke treinen. Als je daar eerste klas zit is het net of je in de kermis zit. IIn de nieuwe, daar zit je een meter boven het gang pad. Welke jandoedel dat heeft verzonnen....)
Nobuwoensdag 10 januari 2018 @ 16:06
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje
Ze missen wel een beetje dat metro-door-de-ghetto gevoel nu dat ze eerst in het donker wel hadden.
Sigaartjewoensdag 10 januari 2018 @ 16:08
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
notturnawoensdag 10 januari 2018 @ 16:10
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

NEE! DAT IS GOOR! JE HOORT GEEN TREINEN IN JE KUT TE DUWEN! :(

Stiekem toch, hoe weet jij dat? :@

Dat ik wat weet?
vogeltjesdanswoensdag 10 januari 2018 @ 16:23
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:10 schreef notturna het volgende:

[..]

Dat ik wat weet?
Hoe een trein in je kut past die dingen zo heten.
notturnawoensdag 10 januari 2018 @ 16:24
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hoe een trein in je kut past die dingen zo heten.
Ik weet hoe die dingen heten omdat het mijn werk is. *O*
Geerdwoensdag 10 januari 2018 @ 16:40
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Zijn niet geschikt voor zoveel stops de nieuwesprinters trekken veel sneller op..
Morriganwoensdag 10 januari 2018 @ 18:45
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Die VIRMs vind ik anders ook prima.
Zwolsboywoensdag 10 januari 2018 @ 19:47
Laten we de muizenkop materieel 1946 inzetten, lekker schudden en jengelen, lol.
#ANONIEMwoensdag 10 januari 2018 @ 19:53
Post dan pics, die namen zeggen mij echt niks.

We zijn niet allemaal socios.
Zwolsboywoensdag 10 januari 2018 @ 19:56
Mat46-26.jpg
Mat46-24.jpg
inmiddels ca 30 jaar buiten dienst ;)
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:10
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:08 schreef Sigaartje het volgende:
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken.
De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens.
Koplopers (ICM) zijn al 40 jaar oud bijna man :') die worden afgeschreven.
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:11
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein. :')
Is idd wel de trieste waarheid. De motor en de deuren zijn precies hetzelfde. Het originele uiterlijk was zo veel mooier.
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:12
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:26 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje
Ze hebben nu een zo goedkoop mogelijk uiterlijk. Niet om aan te zien.
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:17
De DDAR is best wel prima nog. De meesten worden getrokken door 1700’s en dat zijn best goede loc’s

Als ik het goed heb zijn ook bepaalde DDAR’s loc’s dus niet de 1700’s
Omgebouwd op een manier waarop alleen het bovenste reizigersgedeelte er nog is waardoor het eigenlijk geen dubbeldekker meer is. Alleen de wagons.
nijnjawoensdag 10 januari 2018 @ 22:23
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
Waar zijn die koplopers naar toe gegaan?
Tussen Zwolle en Roosendaal reed (voornamelijk) DDZ6, die zijn ook die kant op gegaan. Daar rijdt nu ICM
quote:
Subklachten: geen verklaring van NS
NS heeft toch ook geen verklaarplicht maar een vervoersplicht? :D
quote:
... en geen internet.
Afhankelijk zijn van kut wifi :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Sigaartje het volgende:
Wat de neuk zijn NIDs??
DDZjes

quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein. :')
Waar zegt NS dan dat het nieuwe treinen zijn? TS beweert dat...
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:39
Deze (SGMM) gaan binnenkort ook uit dienst.

SGMm_2983.JPG
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 22:44
Daar krijgen we deze voor terug:

De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten.
NS_SNG_94_84-4_984_001_6_Velim.jpg

En deze in 2021 (ING)
NS_ICNG_MOCKUP1.jpg
nijnjawoensdag 10 januari 2018 @ 22:57
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:44 schreef Pendule het volgende:
Daar krijgen we deze voor terug:

De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten.
[ afbeelding ]

En deze in 2021 (ING)
[ afbeelding ]
SNG is er nog niet. Denk dat je aan de trein flirt denkt


266px-FLIRT_2213_-_Ehv.jpg
Pendulewoensdag 10 januari 2018 @ 23:00
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:57 schreef nijnja het volgende:

[..]

SNG is er nog niet. Denk dat je aan de trein flirt denkt


[ afbeelding ]
Haha owja.
Zwolsboydonderdag 11 januari 2018 @ 00:52
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:10 schreef Pendule het volgende:

[..]

Koplopers (ICM) zijn al 40 jaar oud bijna man :') die worden afgeschreven.
Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
girlnextdoor.donderdag 11 januari 2018 @ 00:54
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:44 schreef Pendule het volgende:
Daar krijgen we deze voor terug:

De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten.
[ afbeelding ]

En deze in 2021 (ING)
[ afbeelding ]
Die 2021-treinstellen zien er raar uit.
Geerddonderdag 11 januari 2018 @ 02:34
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:54 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Die 2021-treinstellen zien er raar uit.
Fyra 2.0
VarkensHartdonderdag 11 januari 2018 @ 07:45
Koploper de meeste relaxed trein om in te reizen _O_
Penduledonderdag 11 januari 2018 @ 14:22
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
Als in 2021 de nieuwe intercity komt worden ze langzaam uit dienst gehaald.
Penduledonderdag 11 januari 2018 @ 14:27
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De Eerste icm wijkt af van de rest. Hele andere indeling. Verder staat deze nu weg te rotten op een brandweer oefen terrein. Zonde.

De 4001 bij een van de testritten.
latest?cb=20140220141651

Nu. Dit is echt de aller eerste koploper uit 1977.
p1020498%20small.jpg
Penduledonderdag 11 januari 2018 @ 14:28
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De renovatie is juist de grootste fout. :')
Penduledonderdag 11 januari 2018 @ 14:32
Oude interieur.

IMG_4779.jpg
Morrigandonderdag 11 januari 2018 @ 19:02
Btw, de koploper is al jaren geen 'koploper' meer. :P
poederbriefvrijdag 12 januari 2018 @ 07:17
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 07:22 schreef notturna het volgende:

[..]

De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ.
MDDM + DD-AR
poederbriefvrijdag 12 januari 2018 @ 07:23
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Pendule het volgende:
De DDAR is best wel prima nog. De meesten worden getrokken door 1700’s en dat zijn best goede loc’s

Als ik het goed heb zijn ook bepaalde DDAR’s loc’s dus niet de 1700’s
Omgebouwd op een manier waarop alleen het bovenste reizigersgedeelte er nog is waardoor het eigenlijk geen dubbeldekker meer is. Alleen de wagons.
Dat klopt, dat zijn de MDDM's, maar die hadden altijd al alleen aan de bovenkant zitplaatsen. Ze zijn alleen zo verbouwd dat ze andere verf en stoelen hebben.
notturnavrijdag 12 januari 2018 @ 08:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:17 schreef poederbrief het volgende:

[..]

MDDM + DD-AR
DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.
iokovrijdag 12 januari 2018 @ 08:22
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet?
Wombcatvrijdag 12 januari 2018 @ 08:28
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:39 schreef Pendule het volgende:
Deze (SGMM) gaan binnenkort ook uit dienst.

[ afbeelding ]
Die zijn ook al van 1980 of zo.
poederbriefvrijdag 12 januari 2018 @ 08:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:15 schreef notturna het volgende:

[..]

DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.
DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving
notturnavrijdag 12 januari 2018 @ 08:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:51 schreef poederbrief het volgende:

[..]

DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving
Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.
Pendulevrijdag 12 januari 2018 @ 09:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:52 schreef notturna het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.
Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR
Zwolsboymaandag 15 januari 2018 @ 01:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die zijn ook al van 1980 of zo.
Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh
Bitlordmaandag 15 januari 2018 @ 03:04
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 01:33 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh
8490446322_f9cac12aa3_b.jpg
1975, dus al 42 jaar oud..

Er zijn er nog 90, waarvan 30 met twee wagons en 60 met drie wagons. Deze 6200 meter aan wagons wordt eerdaags vervangen door 118 SNG-stellen (7800 meter)
2017-10-19%20Sprinter%20Nieuwe%20Generatie%20-%20NS%20SNG%20(159).JPG

[ Bericht 21% gewijzigd door Bitlord op 15-01-2018 03:11:29 ]
#ANONIEMmaandag 15 januari 2018 @ 09:22
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen.
Sprinters :') SGM :')
Virm 6 en ICM _O_
ZZtopSpeedmaandag 15 januari 2018 @ 09:45
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:32 schreef Pendule het volgende:
Oude interieur.

[ afbeelding ]
Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK
poezenvanger_van_hamelenmaandag 15 januari 2018 @ 09:46
Leuk in de zomer zonder airco die dingen :r
Verdiquedmaandag 15 januari 2018 @ 09:46
NS :'(
Pendulemaandag 15 januari 2018 @ 12:07
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:22 schreef wielrennerdt het volgende:
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen.
Sprinters :') SGM :')
Virm 6 en ICM _O_
Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.
#ANONIEMmaandag 15 januari 2018 @ 13:50
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:07 schreef Pendule het volgende:

[..]

Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.
ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters :')

gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan.
Nobumaandag 15 januari 2018 @ 13:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:22 schreef ioko het volgende:
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet?
Dat hoeft toch ook niet? Als er in de boekhouding maar vier zitplaatsen staan.
Pendulemaandag 15 januari 2018 @ 16:51
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:50 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters :')

gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan.
Sprinters vind ik inderdaad ook kut. Vooral die trajecten waar je geen keus hebt omdat daar alleen maar sprinters rijden :')
Zwolsboymaandag 15 januari 2018 @ 18:09
Nee dit is mooi materieel

p2030233goed%20small.jpg
20170419-021-Small.JPG
:')
Rozevlamaandag 15 januari 2018 @ 18:13
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed.

BIEM!!


:B
Pendulemaandag 15 januari 2018 @ 22:35
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee dit is mooi materieel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:')
De Diesel-Elektrische spurt tussen Apeldoorn en Zutphen.
Pendulemaandag 15 januari 2018 @ 22:36
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:13 schreef Rozevla het volgende:
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed.

BIEM!!


:B
Er heeft hier idd ook een tijdje DB materieel rondgereden.
Windwalker88maandag 15 januari 2018 @ 22:39
Godver, precies de zelfde klacht hier. Eerst altijd wifi en nette wc's. Nu pauper ghetto treinen die onder de graffiti zitten
Kyubeymaandag 15 januari 2018 @ 22:45
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden"
Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde.
Pendulemaandag 15 januari 2018 @ 23:21
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:45 schreef Kyubey het volgende:
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden"
Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde.
De DD-AR? Is prima materieel.
Zwolsboydinsdag 16 januari 2018 @ 00:11
_O- _O- _O-

Tot eind jaren 90 kon je in meer dan de helft van de trein(stellen) de deuren vrolijk openen tijdens het rijden, en bij het eind rijtuig kon je de deuren vrolijk openen en eruit springen dat kan al jaren niet meer en nu klaagt men over veiligheid 8)7 :{

In geen 1 land is treinreizen veiliger dan in Nederland ;)
Zullen we even naar Japan kijken, daar pletten ze mensen in treinen .


laten we het niet over de 2e en 3e wereldlanden hebben :')
raptorixdinsdag 16 januari 2018 @ 00:32
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:45 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK
Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel :)
J.B.dinsdag 16 januari 2018 @ 01:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel :)
Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen :9~

Edit: deze dus:jkerkstra_foto04_tn2.jpg
raptorixdinsdag 16 januari 2018 @ 01:17
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen :9~

Edit: deze dus:[ afbeelding ]
Ik denk dat het deze waren: 2004_1222%20tn2.jpg

Het mooiste stukje is Overveen Zandvoort waar je door de duinen gaat.

Kyubeydinsdag 16 januari 2018 @ 11:04
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:21 schreef Pendule het volgende:

[..]

De DD-AR? Is prima materieel.
Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.
Penduledinsdag 16 januari 2018 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het deze waren: [ afbeelding ]


Dat is het Orginele uiterlijk van de koploper.
Penduledinsdag 16 januari 2018 @ 17:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:04 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.
Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.
#ANONIEMdinsdag 16 januari 2018 @ 18:35
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Pendule het volgende:

[..]

Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.
ICM heeft gewoon airco in de zomer.
ICM beste trein van de NS _O_
Terminuzdinsdag 16 januari 2018 @ 20:57
Pendule met zijn OV geklaag
Penduledinsdag 16 januari 2018 @ 21:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:35 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ICM heeft gewoon airco in de zomer.
ICM beste trein van de NS _O_
Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.
flyguydinsdag 16 januari 2018 @ 21:19
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Wat een kuttraject is dat.
Puntenjagerdinsdag 16 januari 2018 @ 21:46
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ken die oude treinen.

Nu rij ik altijd eerste klas. En een groot nadeel aan deze wagons is dat je overal tegenover elkaar zit. Waarom ik eerste klas zit is dat ik rustig wil zitten in mijn eentje, wil lezen en wat wil schrijven aan een tafeltje en niemand naast me of tegenover me wil.

In deze oude wagons is dat onmogelijk. Ik kan dan net zo goed mijn ov-chipkaart omzetten voor die dag naar de 2e klasse (hij staat standaard op 1) want dan ga ik in een van die hokjes zitten onder of boven de trap, vier stoeltjes, tweede klas. Daar zit bijna nooit iemand. Verder zijn het keurige treins, en zitten er toiletten in. Kunnen sprinters niet zeggen, dat zijn echt walgelijke treinen. Als je daar eerste klas zit is het net of je in de kermis zit. IIn de nieuwe, daar zit je een meter boven het gang pad. Welke jandoedel dat heeft verzonnen....)
Ik vind die bankjes dezelfde kant op veel kutter. Word een beetje claustro van zo'n rugleuning net voor je neus. Tevens is het met iemand naast je eigenlijk net iets te intiem (en ik ben niet eens autistisch. Kun je nagaan hoe erg het moet zijn voor normale fokkers).
#ANONIEMwoensdag 17 januari 2018 @ 10:29
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.
ja oke

wat vind jij de beste trein dan pendule
Pendulewoensdag 17 januari 2018 @ 18:45
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:29 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ja oke

wat vind jij de beste trein dan pendule
DDAR. Met de klapdeurtjes :)
ACT-Fwoensdag 17 januari 2018 @ 23:35
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan?
De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden O+
poederbriefdonderdag 18 januari 2018 @ 15:55
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:09 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR
misschien snap je het verkeerd, de rijtuigen die aan de MDDM vast zitten, dat zijn wel DD-AR's
Pharkusdonderdag 18 januari 2018 @ 16:14
De NS zet momenteel helemaal geen treinen in :(
Penduledonderdag 18 januari 2018 @ 23:42
quote:
9s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden O+
asbakken :) dat klinkt goed.