poederbrief | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:17 |
Op mijn traject reden eerst steeds NID's. De intercity's die voorbij reden waren koplopers. Nu zijn de koplopers vervangen door onze NID's en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan? Klacht: niet eerlijk want de stoptreinreizigers hadden de nieuwe treinen eerst en die van de intercityreizigers werden vervangen, dus zij moeten de oude krijgen. Subklachten: geen verklaring van NS, geen motorrijtuig vanwege de loc, wat in minder ruimte resulteert, alleen maar banken die tegenover elkaar staan waardoor je geen andere keus hebt dan een ander de hele reis tegenover je te hebben, en geen internet. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:19 |
Met de trein reizen | |
vogeltjesdans | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:19 |
Ik las trouwens klaplopers | |
Geerd | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:20 |
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde?? | |
Sigaartje | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:20 |
Wat de neuk zijn NIDs?? | |
Geerd | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:21 |
Ermelo? | |
MadJackthePirate | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:26 |
Bij die oude kan je nog spullen door die rubbers van de deuren duwen tijdens het rijden | |
#ANONIEM | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:29 |
Zijn dat die oude krengen met die vreselijke groene bankjes? | |
Pendule | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:31 |
Deze rijden ook naar Utrecht. | |
Pendule | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:31 |
Ja | |
Pendule | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:33 |
De 1700 serie is best sterk hoor. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:40 |
Uiteindelijk gaat alles naar Utrecht. | |
MadJackthePirate | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:41 |
Ben gisteren nog uit hoog catharijne gegooid, boelers zijn 't ... | |
#ANONIEM | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:42 |
Ik weet niet waar je het allemaal over hebt maar pak lekker de auto dan joh. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:43 |
Volgens mij hoort dit gewoon in PTA en dan specifiek in dat treinentopic. Laat deze onzin lekker daar. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2018 23:43:49 ] | |
Sigaartje | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:51 |
Herhaling WEB-meet? | |
Geerd | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:56 |
5500Pk ofzo | |
MadJackthePirate | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:57 |
Je mag er blijkbaar geen bier drinken Beveiliger helemaal stoer doen zoals gewoonlijk | |
Fer | woensdag 10 januari 2018 @ 00:00 |
En nu? Uit pure frustratie maar een 14 jarige meisje Omeglen en vermoorden? | |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2018 @ 00:02 |
Omeglen en vermoorden??? | |
MadJackthePirate | woensdag 10 januari 2018 @ 00:02 |
Kk sneu Als je zoiets zou doen zou je der sowieso eerst nog verkrachten | |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2018 @ 00:03 |
ik dacht dat Omeglen en verkrachten hetzelfde was | |
yosander | woensdag 10 januari 2018 @ 00:03 |
Wezep | |
MadJackthePirate | woensdag 10 januari 2018 @ 00:03 |
Hmm goed punt | |
Sigaartje | woensdag 10 januari 2018 @ 00:04 |
Oh mijn god, bij die gereformeerde zooi van Oldebroek. | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 01:09 |
Ja en dan te bedenken dat die dingen al bejaard zijn. | |
Zwolsboy | woensdag 10 januari 2018 @ 01:26 |
Nieuwe Intercity Dubbeldekker, of DDZ (DubbeldekkerZone) Verbouwde DD-AR dubbeldekkers, de onverbouwde hadden groene bankjes en zijn van rond 1994. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | woensdag 10 januari 2018 @ 01:35 |
Yup NS is weer goed bezig.. | |
Bitlord | woensdag 10 januari 2018 @ 07:20 |
DDAR NID/DDZ | |
Haags | woensdag 10 januari 2018 @ 07:22 |
Ik ben blij dat jij met de trein reist. Al die autorijders die in de file gaan staan | |
notturna | woensdag 10 januari 2018 @ 07:22 |
De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ. | |
Plompzakker | woensdag 10 januari 2018 @ 08:33 |
Met de trein reizen en klagen over de omstandigheden | |
Wereldgozer | woensdag 10 januari 2018 @ 09:16 |
Goed nieuwtje weer Socios | |
Nobu | woensdag 10 januari 2018 @ 14:06 |
Een lik verf en een nieuwe voorruit en het is bij NS een nieuwe trein. | |
Geerd | woensdag 10 januari 2018 @ 15:26 |
Uh ze zijn wel helemaal gestript van binnen maja blijft natuurlijk wel oudetroep in een modernjasje | |
Sigaartje | woensdag 10 januari 2018 @ 15:40 |
Ik ken die oude treinen. Nu rij ik altijd eerste klas. En een groot nadeel aan deze wagons is dat je overal tegenover elkaar zit. Waarom ik eerste klas zit is dat ik rustig wil zitten in mijn eentje, wil lezen en wat wil schrijven aan een tafeltje en niemand naast me of tegenover me wil. In deze oude wagons is dat onmogelijk. Ik kan dan net zo goed mijn ov-chipkaart omzetten voor die dag naar de 2e klasse (hij staat standaard op 1) want dan ga ik in een van die hokjes zitten onder of boven de trap, vier stoeltjes, tweede klas. Daar zit bijna nooit iemand. Verder zijn het keurige treins, en zitten er toiletten in. Kunnen sprinters niet zeggen, dat zijn echt walgelijke treinen. Als je daar eerste klas zit is het net of je in de kermis zit. IIn de nieuwe, daar zit je een meter boven het gang pad. Welke jandoedel dat heeft verzonnen....) | |
Nobu | woensdag 10 januari 2018 @ 16:06 |
Ze missen wel een beetje dat metro-door-de-ghetto gevoel nu dat ze eerst in het donker wel hadden. | |
Sigaartje | woensdag 10 januari 2018 @ 16:08 |
Wat mijn oplossing als NS zou zijn is om alleen maar NIDs en Koplopers te maken. De sprinters en nieuwe sprinters zijn nachtmerries, veewagens. | |
notturna | woensdag 10 januari 2018 @ 16:10 |
Dat ik wat weet? | |
vogeltjesdans | woensdag 10 januari 2018 @ 16:23 |
Hoe een trein in je kut past die dingen zo heten. | |
notturna | woensdag 10 januari 2018 @ 16:24 |
Ik weet hoe die dingen heten omdat het mijn werk is. | |
Geerd | woensdag 10 januari 2018 @ 16:40 |
Zijn niet geschikt voor zoveel stops de nieuwesprinters trekken veel sneller op.. | |
Morrigan | woensdag 10 januari 2018 @ 18:45 |
Die VIRMs vind ik anders ook prima. | |
Zwolsboy | woensdag 10 januari 2018 @ 19:47 |
Laten we de muizenkop materieel 1946 inzetten, lekker schudden en jengelen, lol. | |
#ANONIEM | woensdag 10 januari 2018 @ 19:53 |
Post dan pics, die namen zeggen mij echt niks. We zijn niet allemaal socios. | |
Zwolsboy | woensdag 10 januari 2018 @ 19:56 |
inmiddels ca 30 jaar buiten dienst | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:10 |
Koplopers (ICM) zijn al 40 jaar oud bijna man die worden afgeschreven. | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:11 |
Is idd wel de trieste waarheid. De motor en de deuren zijn precies hetzelfde. Het originele uiterlijk was zo veel mooier. | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:12 |
Ze hebben nu een zo goedkoop mogelijk uiterlijk. Niet om aan te zien. | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:17 |
De DDAR is best wel prima nog. De meesten worden getrokken door 1700’s en dat zijn best goede loc’s Als ik het goed heb zijn ook bepaalde DDAR’s loc’s dus niet de 1700’s Omgebouwd op een manier waarop alleen het bovenste reizigersgedeelte er nog is waardoor het eigenlijk geen dubbeldekker meer is. Alleen de wagons. | |
nijnja | woensdag 10 januari 2018 @ 22:23 |
Tussen Zwolle en Roosendaal reed (voornamelijk) DDZ6, die zijn ook die kant op gegaan. Daar rijdt nu ICM NS heeft toch ook geen verklaarplicht maar een vervoersplicht? Afhankelijk zijn van kut wifi DDZjes Waar zegt NS dan dat het nieuwe treinen zijn? TS beweert dat... | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:39 |
Deze (SGMM) gaan binnenkort ook uit dienst. | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 22:44 |
Daar krijgen we deze voor terug: De (SNG) is al sinds 2016 in dienst alleen niet op alle trajecten. En deze in 2021 (ING) | |
nijnja | woensdag 10 januari 2018 @ 22:57 |
SNG is er nog niet. Denk dat je aan de trein flirt denkt | |
Pendule | woensdag 10 januari 2018 @ 23:00 |
Haha owja. | |
Zwolsboy | donderdag 11 januari 2018 @ 00:52 |
Waar basseer je dat op? De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992 Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima. | |
girlnextdoor. | donderdag 11 januari 2018 @ 00:54 |
Die 2021-treinstellen zien er raar uit. | |
Geerd | donderdag 11 januari 2018 @ 02:34 |
Fyra 2.0 | |
VarkensHart | donderdag 11 januari 2018 @ 07:45 |
Koploper de meeste relaxed trein om in te reizen | |
Pendule | donderdag 11 januari 2018 @ 14:22 |
Als in 2021 de nieuwe intercity komt worden ze langzaam uit dienst gehaald. | |
Pendule | donderdag 11 januari 2018 @ 14:27 |
De Eerste icm wijkt af van de rest. Hele andere indeling. Verder staat deze nu weg te rotten op een brandweer oefen terrein. Zonde. De 4001 bij een van de testritten. Nu. Dit is echt de aller eerste koploper uit 1977. | |
Pendule | donderdag 11 januari 2018 @ 14:28 |
De renovatie is juist de grootste fout. | |
Pendule | donderdag 11 januari 2018 @ 14:32 |
Oude interieur. | |
Morrigan | donderdag 11 januari 2018 @ 19:02 |
Btw, de koploper is al jaren geen 'koploper' meer. | |
poederbrief | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:17 |
MDDM + DD-AR | |
poederbrief | vrijdag 12 januari 2018 @ 07:23 |
Dat klopt, dat zijn de MDDM's, maar die hadden altijd al alleen aan de bovenkant zitplaatsen. Ze zijn alleen zo verbouwd dat ze andere verf en stoelen hebben. | |
notturna | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:15 |
DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry. | |
ioko | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:22 |
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet? | |
Wombcat | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:28 |
Die zijn ook al van 1980 of zo. | |
poederbrief | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:51 |
DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving | |
notturna | vrijdag 12 januari 2018 @ 08:52 |
Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM. | |
Pendule | vrijdag 12 januari 2018 @ 09:09 |
Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR | |
Zwolsboy | maandag 15 januari 2018 @ 01:33 |
Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh | |
Bitlord | maandag 15 januari 2018 @ 03:04 |
1975, dus al 42 jaar oud.. Er zijn er nog 90, waarvan 30 met twee wagons en 60 met drie wagons. Deze 6200 meter aan wagons wordt eerdaags vervangen door 118 SNG-stellen (7800 meter) [ Bericht 21% gewijzigd door Bitlord op 15-01-2018 03:11:29 ] | |
#ANONIEM | maandag 15 januari 2018 @ 09:22 |
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen. Sprinters SGM Virm 6 en ICM | |
ZZtopSpeed | maandag 15 januari 2018 @ 09:45 |
Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK | |
poezenvanger_van_hamelen | maandag 15 januari 2018 @ 09:46 |
Leuk in de zomer zonder airco die dingen | |
Verdiqued | maandag 15 januari 2018 @ 09:46 |
NS | |
Pendule | maandag 15 januari 2018 @ 12:07 |
Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken. | |
#ANONIEM | maandag 15 januari 2018 @ 13:50 |
ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan. | |
Nobu | maandag 15 januari 2018 @ 13:59 |
Dat hoeft toch ook niet? Als er in de boekhouding maar vier zitplaatsen staan. | |
Pendule | maandag 15 januari 2018 @ 16:51 |
Sprinters vind ik inderdaad ook kut. Vooral die trajecten waar je geen keus hebt omdat daar alleen maar sprinters rijden | |
Zwolsboy | maandag 15 januari 2018 @ 18:09 |
Nee dit is mooi materieel | |
Rozevla | maandag 15 januari 2018 @ 18:13 |
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed. BIEM!! | |
Pendule | maandag 15 januari 2018 @ 22:35 |
De Diesel-Elektrische spurt tussen Apeldoorn en Zutphen. | |
Pendule | maandag 15 januari 2018 @ 22:36 |
Er heeft hier idd ook een tijdje DB materieel rondgereden. | |
Windwalker88 | maandag 15 januari 2018 @ 22:39 |
Godver, precies de zelfde klacht hier. Eerst altijd wifi en nette wc's. Nu pauper ghetto treinen die onder de graffiti zitten | |
Kyubey | maandag 15 januari 2018 @ 22:45 |
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden" Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde. | |
Pendule | maandag 15 januari 2018 @ 23:21 |
De DD-AR? Is prima materieel. | |
Zwolsboy | dinsdag 16 januari 2018 @ 00:11 |
Tot eind jaren 90 kon je in meer dan de helft van de trein(stellen) de deuren vrolijk openen tijdens het rijden, en bij het eind rijtuig kon je de deuren vrolijk openen en eruit springen dat kan al jaren niet meer en nu klaagt men over veiligheid In geen 1 land is treinreizen veiliger dan in Nederland Zullen we even naar Japan kijken, daar pletten ze mensen in treinen . laten we het niet over de 2e en 3e wereldlanden hebben | |
raptorix | dinsdag 16 januari 2018 @ 00:32 |
Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel | |
J.B. | dinsdag 16 januari 2018 @ 01:00 |
Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen Edit: deze dus: | |
raptorix | dinsdag 16 januari 2018 @ 01:17 |
Ik denk dat het deze waren: Het mooiste stukje is Overveen Zandvoort waar je door de duinen gaat. | |
Kyubey | dinsdag 16 januari 2018 @ 11:04 |
Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte. | |
Pendule | dinsdag 16 januari 2018 @ 17:28 |
Dat is het Orginele uiterlijk van de koploper. | |
Pendule | dinsdag 16 januari 2018 @ 17:30 |
Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 januari 2018 @ 18:35 |
ICM heeft gewoon airco in de zomer. ICM beste trein van de NS | |
Terminuz | dinsdag 16 januari 2018 @ 20:57 |
Pendule met zijn OV geklaag | |
Pendule | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:16 |
Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole. | |
flyguy | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:19 |
Wat een kuttraject is dat. | |
Puntenjager | dinsdag 16 januari 2018 @ 21:46 |
Ik vind die bankjes dezelfde kant op veel kutter. Word een beetje claustro van zo'n rugleuning net voor je neus. Tevens is het met iemand naast je eigenlijk net iets te intiem (en ik ben niet eens autistisch. Kun je nagaan hoe erg het moet zijn voor normale fokkers). | |
#ANONIEM | woensdag 17 januari 2018 @ 10:29 |
ja oke wat vind jij de beste trein dan pendule | |
Pendule | woensdag 17 januari 2018 @ 18:45 |
DDAR. Met de klapdeurtjes | |
ACT-F | woensdag 17 januari 2018 @ 23:35 |
De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden | |
poederbrief | donderdag 18 januari 2018 @ 15:55 |
misschien snap je het verkeerd, de rijtuigen die aan de MDDM vast zitten, dat zijn wel DD-AR's | |
Pharkus | donderdag 18 januari 2018 @ 16:14 |
De NS zet momenteel helemaal geen treinen in | |
Pendule | donderdag 18 januari 2018 @ 23:42 |
asbakken dat klinkt goed. |