abonnement Unibet Coolblue
pi_176432760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De Eerste icm wijkt af van de rest. Hele andere indeling. Verder staat deze nu weg te rotten op een brandweer oefen terrein. Zonde.

De 4001 bij een van de testritten.


Nu. Dit is echt de aller eerste koploper uit 1977.
pi_176432774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:52 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op?
De ICM-0 is al lang buiten dienst, de vierdelige stellen zijn van 1990 tot 1992
Daarnaast volledig gerenoveerd, voldoet prima.
De renovatie is juist de grootste fout. :')
pi_176432846
Oude interieur.

pi_176437399
Btw, de koploper is al jaren geen 'koploper' meer. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_176446761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 07:22 schreef notturna het volgende:

[..]

De bovenste is een mDDM, later omgebouwd naar DDZ.
MDDM + DD-AR
pi_176446778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Pendule het volgende:
De DDAR is best wel prima nog. De meesten worden getrokken door 1700’s en dat zijn best goede loc’s

Als ik het goed heb zijn ook bepaalde DDAR’s loc’s dus niet de 1700’s
Omgebouwd op een manier waarop alleen het bovenste reizigersgedeelte er nog is waardoor het eigenlijk geen dubbeldekker meer is. Alleen de wagons.
Dat klopt, dat zijn de MDDM's, maar die hadden altijd al alleen aan de bovenkant zitplaatsen. Ze zijn alleen zo verbouwd dat ze andere verf en stoelen hebben.
pi_176447135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:17 schreef poederbrief het volgende:

[..]

MDDM + DD-AR
DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 08:22:29 #68
85962 ioko
I Appear Missing
pi_176447176
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_176447217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:39 schreef Pendule het volgende:
Deze (SGMM) gaan binnenkort ook uit dienst.

[ afbeelding ]
Die zijn ook al van 1980 of zo.
in a crowd you lose humanity
pi_176447438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:15 schreef notturna het volgende:

[..]

DDAR is 3 rijtuigen plus e-loc1700 mDDM is een motorbak plus rijtuigen en niet en en, sorry.
DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving
pi_176447462
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:51 schreef poederbrief het volgende:

[..]

DD-AR is de benaming voor de rijtuigen, los van het type aandrijving
Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_176447625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:52 schreef notturna het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo. De rijtuigen van de DD-AR zijn dezelfde als die van de mDDM.
Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR
pi_176512426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die zijn ook al van 1980 of zo.
Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh
Interessant he ?
pi_176512643
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 01:33 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Midden jaren 70 zelfs, maar zijn tussen 2002 en 2006 gerenoveerd, je herkent niks meer van het oude, toen begon de misser met de kleuren vlavlip... bleh

1975, dus al 42 jaar oud..

Er zijn er nog 90, waarvan 30 met twee wagons en 60 met drie wagons. Deze 6200 meter aan wagons wordt eerdaags vervangen door 118 SNG-stellen (7800 meter)


[ Bericht 21% gewijzigd door Bitlord op 15-01-2018 03:11:29 ]
pi_176513921
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen.
Sprinters :') SGM :')
Virm 6 en ICM _O_
  maandag 15 januari 2018 @ 09:45:09 #76
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_176514154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:32 schreef Pendule het volgende:
Oude interieur.

[ afbeelding ]
Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK
pi_176514177
Leuk in de zomer zonder airco die dingen :r
pi_176514184
NS :'(
pi_176516574
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:22 schreef wielrennerdt het volgende:
Haten op de ICM. Beste trein om in te reizen.
Sprinters :') SGM :')
Virm 6 en ICM _O_
Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.
pi_176518576
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 12:07 schreef Pendule het volgende:

[..]

Het enige nadeel is dat dr koploper’s vreselijk tekeer gaan als ze een wissel pakken.
ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters :')

gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan.
  maandag 15 januari 2018 @ 13:59:35 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_176518696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:22 schreef ioko het volgende:
Ja, ze hebben wel een materieel probleem op het traject Zwolle - Utrecht. Maar hoe ze ooit bedacht hebben dat 4 volwassenen samen in een vierzitsdeel kunnen zitten is me echt een raadsel. Dat paste in de jaren 90 toch ook niet?
Dat hoeft toch ook niet? Als er in de boekhouding maar vier zitplaatsen staan.
pi_176522077
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:50 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ja oke fair enough. Maar alsnog beter dan die sprinters :')

gelukkig hoef ik nooit in een sprinter te zitten. Zo kut die dingen die om de 5 minuten weer stilstaan.
Sprinters vind ik inderdaad ook kut. Vooral die trajecten waar je geen keus hebt omdat daar alleen maar sprinters rijden :')
pi_176523866
Nee dit is mooi materieel



:')
Interessant he ?
  maandag 15 januari 2018 @ 18:13:03 #84
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_176523940
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed.

BIEM!!


:B
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_176531350
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:09 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee dit is mooi materieel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:')
De Diesel-Elektrische spurt tussen Apeldoorn en Zutphen.
pi_176531367
quote:
10s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:13 schreef Rozevla het volgende:
Zolang de Duitsers maar hun oude treinen niet weer van stal halen gaat alles goed.

BIEM!!


:B
Er heeft hier idd ook een tijdje DB materieel rondgereden.
  maandag 15 januari 2018 @ 22:39:08 #87
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_176531424
Godver, precies de zelfde klacht hier. Eerst altijd wifi en nette wc's. Nu pauper ghetto treinen die onder de graffiti zitten
  maandag 15 januari 2018 @ 22:45:12 #88
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_176531557
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden"
Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde.
Helemaal super.
pi_176532489
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:45 schreef Kyubey het volgende:
Deze afschuwelijke trein werd net ingezet in de spits. Ik heb wonderbaarljk genoeg een zitplaats. Hoor ik even later "deze trein zal niet rijden want het is onverantwoord voor de veiligheid om met zo'n volle trein te rijden"
Waarom zetten ze dan ook het allerslechtste materieel in? En de volgende trein werd er niet leger op door het dubbele aantal mensen dat er in wilde.
De DD-AR? Is prima materieel.
pi_176533540
_O- _O- _O-

Tot eind jaren 90 kon je in meer dan de helft van de trein(stellen) de deuren vrolijk openen tijdens het rijden, en bij het eind rijtuig kon je de deuren vrolijk openen en eruit springen dat kan al jaren niet meer en nu klaagt men over veiligheid 8)7 :{

In geen 1 land is treinreizen veiliger dan in Nederland ;)
Zullen we even naar Japan kijken, daar pletten ze mensen in treinen .


laten we het niet over de 2e en 3e wereldlanden hebben :')
Interessant he ?
pi_176533786
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:45 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ik vind dat nog steeds de meest comfortabele treinen en dat oude interieur was best OK
Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_176533975
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja volgens mij had je daar dubbel zoveel ruimte als je eerste klas rijd nu. Toen ik OV studentenkaart had nam ik vaak deze trein vanuit Amsterdam naar Maastricht, en van Maastricht naar Zandvoort, lekker kranten lezen, in Maastricht lunchen, dan lekker terug naar Zandvoort en daar een biertje. Die treinen reden ze compfortabel :)
Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen :9~

Edit: deze dus:
pi_176534053
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

Koplopers hebben nooit op die verbinding gereden bij mijn weten, dat zal wel ICR zijn geweest. Mogelijk zelfs IC+, dat waren pas bazentreinen :9~

Edit: deze dus:[ afbeelding ]
Ik denk dat het deze waren:

Het mooiste stukje is Overveen Zandvoort waar je door de duinen gaat.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:04:44 #94
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_176538350
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 23:21 schreef Pendule het volgende:

[..]

De DD-AR? Is prima materieel.
Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.
Helemaal super.
pi_176546039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het deze waren: [ afbeelding ]


Dat is het Orginele uiterlijk van de koploper.
pi_176546091
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:04 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wel een van de treinen die het minst efficient gebruik maakt van ruimte.
Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.
pi_176547836
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 17:30 schreef Pendule het volgende:

[..]

Valt wel mee. De klapdeurtjes en de zitplaatsen zijn prima en de ventilatie is nog eens beter dan bij de ICM waar nooit een raam openstaat.
ICM heeft gewoon airco in de zomer.
ICM beste trein van de NS _O_
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:57:11 #98
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_176551979
Pendule met zijn OV geklaag
God doesn't help stupid!
pi_176552756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:35 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ICM heeft gewoon airco in de zomer.
ICM beste trein van de NS _O_
Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:19:32 #100
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_176552834
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef Geerd het volgende:
Woon je in nunspeet of wezep? Harderwijk putten nijkerk?? Het harde??
Wat een kuttraject is dat.
The more debt, the better
  dinsdag 16 januari 2018 @ 21:46:01 #101
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_176553475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ken die oude treinen.

Nu rij ik altijd eerste klas. En een groot nadeel aan deze wagons is dat je overal tegenover elkaar zit. Waarom ik eerste klas zit is dat ik rustig wil zitten in mijn eentje, wil lezen en wat wil schrijven aan een tafeltje en niemand naast me of tegenover me wil.

In deze oude wagons is dat onmogelijk. Ik kan dan net zo goed mijn ov-chipkaart omzetten voor die dag naar de 2e klasse (hij staat standaard op 1) want dan ga ik in een van die hokjes zitten onder of boven de trap, vier stoeltjes, tweede klas. Daar zit bijna nooit iemand. Verder zijn het keurige treins, en zitten er toiletten in. Kunnen sprinters niet zeggen, dat zijn echt walgelijke treinen. Als je daar eerste klas zit is het net of je in de kermis zit. IIn de nieuwe, daar zit je een meter boven het gang pad. Welke jandoedel dat heeft verzonnen....)
Ik vind die bankjes dezelfde kant op veel kutter. Word een beetje claustro van zo'n rugleuning net voor je neus. Tevens is het met iemand naast je eigenlijk net iets te intiem (en ik ben niet eens autistisch. Kun je nagaan hoe erg het moet zijn voor normale fokkers).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_176561391
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 21:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

Airco betekend geen ventilatie. Airco is klitmaatcontrole.
ja oke

wat vind jij de beste trein dan pendule
pi_176571914
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:29 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

ja oke

wat vind jij de beste trein dan pendule
DDAR. Met de klapdeurtjes :)
  woensdag 17 januari 2018 @ 23:35:20 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_176579195
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:17 schreef poederbrief het volgende:
en moeten wij het doen met oude DD-AR's + 1700. Waar zijn die koplopers naar toe gegaan?
De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_176590541
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:09 schreef Pendule het volgende:

[..]

Jawel. Het betekend Dubbeldekkersagloraregiomaterieel. Dus alles wat onder dat type trein valt heet DDAR
misschien snap je het verkeerd, de rijtuigen die aan de MDDM vast zitten, dat zijn wel DD-AR's
  Forum Admin donderdag 18 januari 2018 @ 16:14:50 #106
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_176590991
De NS zet momenteel helemaal geen treinen in :(
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_176601188
quote:
9s.gif Op woensdag 17 januari 2018 23:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De koploper is ouder en bestaat niet meer nadat ze vakkundig om zeep geholpen zijn. De goede oude koploper had oranje bankjes, asbakken en een railtender die je een Hertog Jan kwam brengen. Dat waren tijden O+
asbakken :) dat klinkt goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')