abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:10:45 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176481709
Pfoe Arja, dat lijkt me niet meevallen. Max heeft een week zo af en toe gegild (heeeeeeel hoog), bleek dat één jongetje dat tijdens de lunch bij de gastouder ook deed :') Na een week was het weer over. Geen tips verder!

Net een volgespuugd bed voor het eerst ooit! Verder werd Max na de lunch zo huilerig wakker, met weer een rode wang (de andere), knauwend... Alleen na een pcm'tje ging het weer ok. Ik geloof dat de kies aan de andere kant eraan komt.
pi_176482251
Aah Max, wat zielig.
Weet niet of het je leed wat verzacht; Goedzakje heeft zijn bed elke dag ondergespuugd vanaf dag 1. Stopte toen hij 3 maanden was.

Hier ook elke dag rode wangetjes trouwens.

Oh en hier ook luid gekrijs de hele dag. Maar uit blijdschap met een dikke grijs op zn gezicht en kuiltjes in zn wangen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176485393
Arja het is een faaaase. Zo 1 die vanzelf over gaat... oooit... of als je geluk hebt snel.
Hier zitten we in dezelfde fase. Oorverdovend schreeuwen en gillen als hij niet op tafel mag klimmen of als de luier verschoont moet worden of gewoon zo als hij er zin in heeft.
Ow en sinds een paar dagen bijt hij zijn broer :o hij doet het niet om gemeen te zijn maar het gebeurt tijdens een knuffel of als ze stoeien. Ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik zeg natuurlijk dat het niet mag en laat zien wat hij heeft gedaan. Hij kijkt dan heel schuldbewust maar ik heb geen idee of het ook binnen komt dat het niet mag.

Quoi toch nog zorgen om het kleine mannetje. Hopelijk laat hij snel verbetering zien.
En wat leuk, een gezond meisje bij je andere vriendin. Hoe is het met je vriendin zelf? Bloeddruk en bloedwaarden weer genormaliseerd?
En Max aan het spugen. Bah wat naar. Hopelijk was het 1 keer.

GM wat goed dat je weer aan het werk bent. Lekker dicht bij huis ook. Wat lijkt me dat heerlijk zeg!
Hopelijk gaat het goed met je rug.

Heey Room!! Je bent blauw :D
Of is dat al een tijdje? :@

Ik heb de laatste tijd best wat last van pms klachten. Acne op mijn kaaklijn, eetbuien, ik kan zo ineens midden in een zin vergeten waar ik het over had, ben moe en warrig en mijn emoties schieten alle kanten op. Best vervelend dus. Is dit herkenbaar voor iemand en zou hier wat aan te doen zijn? Ik lees dat de huisarts vaak de pil voorschrijft maar die wil ik juist niet en ik heb al een spiraaltje. Ik had gehoopt dat het wel over zou gaan maar het wordt alleen maar erger.
pi_176485873
Uni ja maar ze hoort me niet :')
Ik denk dat ik langer mijn best moet doen het te negeren (met oordopjes in).

Ikke geen idee. Ik heb helemaal geen cyclus.
Misschien het alternatieve circuit? Acupunctuur of natuurgeneeskundige ofzo
pi_176486158
Stop je ook even met wat je aan het doen bent? Weet niet of dat lukt nog voor het gillen :P. Gillen is wel heel naar, dan kan je eigenlijk niet praten nee want het overstemt.

Ik heb hier issues met zelf aan willen kleden wat niet lukt en ik mag het dan niet doen voor haar. Heel grote paniek is dat.

Ikke: ff bloed laten prikken op vitaminetekorten schildklier etc?
pi_176486349
Uni ja en ik ga op ooghoogte zitten en zeg haar naam. Maar inderdaad het gillen overstemt alles en ze gaat vrijwel in 1 keer van lief en relaxed spelen naar furieus keer 10.
pi_176486714
Lastig is dat! Ik zou het ook niet weten dan :@.
pi_176488312
Ik blijf meestal heel rustig en zacht praten bij gillen. En dan op exact het goede moment zet ik een afleidingsmanoeuvre in. Dit mislukt soms ook weleens.

Ikke, wat vervelend. Ik ben nu voor de 2e keer weer ongesteld na M. Ik ga nu wel weer beginnen met de pil. Ik wilde eerst een spiraaltje, maar we twijfelen nog erg over eventueel een 3e en dan is de pil wat sneller om te stoppen :@ ;)

Max, beterschap!

Vivi, hoe was jullie dag?

S. was net zo moe en het naar bed gaan was dus echt dra-ma. Krijsen, gillen, huilen :'( ik wilde echt met hem meedoen. Zo overstuur en niet te doorbreken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176488766
Maar zo overstuur bedoel ik dus ook lesage.
En ik weet dat ze mij nodig heeft om
haar emoties te reguleren en kalmeren, maar ik wilde ook meedoen. Het was niet te doorbreken

Hoe kwam het bij S tot rust?

[ Bericht 9% gewijzigd door Arja op 14-01-2018 00:06:33 ]
pi_176489451
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:51 schreef Arja het volgende:
Maar zo overstuur bedoel ik dus ook lesage.
En ik weet dat ze mij nodig heeft om
haar emoties te reguleren en kalmeren, maar ik wilde ook meedoen. Het was niet te doorbreken

Hoe kwam het bij S tot rust?
Zelf heel rustig blijven qua stem en meestal nemen we hem in een knuffelhoudgreep op bed en dan ontspant hij uiteindelijk en valt in slaap. We moeten hem ook wel vasthouden, want uit gekkigheid zou hij zichzelf dan fysiek beschadigen.
Hij werd net weer heel hard huilend wakker. Geen idee wat er nu echt is. Hij heeft ook hele gekke uitslag op zijn wang, dus misschien is het een allergische reactie ergens op.

Overigens herken ik deze blinde woede wel van mezelf als puber. En dan hielp tijd. Vooral geen boosheid/frustratie terug, want dat jut op.
Vaak merk ik bij S. dat hoe harder hij schopt, hoe meer hij eigenlijk behoefte heeft aan een knuffel en rust.

Ik denk dat ik dit het moeilijkste aan opvoeden vind tot nu toe, omdat je zoveel emoties ziet bij je kind, maar machteloos aan de zijlijn staat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176489722
Herkenbaar lesage, je laatste alinea.
Ik geloof dat ik de afgelopen anderhalf jaar nog niet eerder een situatie had waarin ik het even niet meer wist en me machteloos voelde (behalve dan toen ze zo ziek was).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 januari 2018 @ 00:25:32 #112
269689 crew  Viv
pi_176489810
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 22:01 schreef ikke_84 het volgende:
Acne op mijn kaaklijn, eetbuien, ik kan zo ineens midden in een zin vergeten waar ik het over had, ben moe en warrig en mijn emoties schieten alle kanten op.
Als je in WOHTS zou posten, dan zou ik zeggen: doe eens een testje. :D Maar je hebt wel duidelijk een menstruatiecyclus en deze klachten komen en gaan per cyclus?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:34 schreef LeSage het volgende:
Ik ga nu wel weer beginnen met de pil. Ik wilde eerst een spiraaltje, maar we twijfelen nog erg over eventueel een 3e en dan is de pil wat sneller om te stoppen :@ ;)
Ha, ik koos juist voor een koperspiraaltje omdat je dan meteen weer vruchtbaar bent na het verwijderen, terwijl het bij de pil (of andere dingen met hormonen) soms een tijd kan duren voordat je cyclus terug is. Niet dat we plannen hebben voor een 2e, maar ik wil geen tijd verliezen als we er toch ooit voor gaan (ik ben nu al bijna 34, dus tegen die tijd nog ouder).
quote:
Vivi, hoe was jullie dag?
Wij hadden een hele normale zaterdag. Ze is echt nog wel ziek, maar qua gedrag is ze weer haar vrolijke zelf. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Viv op 14-01-2018 00:30:48 ]
  zondag 14 januari 2018 @ 01:49:07 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176491461
Goed om te horen zeg Vivi!

Wij hadden een uitgebreid etentje bij vrienden en voor het eerst een heel stuk van de hele avond een krijsend kind.
Zure poep en kapotte billen, terwijl we op alleen de avond al 8 luiers hebben gebruikt, dat was lang geleden :+
Kiezen, vier in één keer, flinke klus voor dat lijfje!

Zielig, maar naar huis gaan zou niet zoveel uitmaken hadden we bedacht, dus toch daar laten proberen te slapen.

In eerste instantie in bed van vrienden, maar daar was ze mooi sneaky uitgeklommen en kwam hard lachend de woonkamer inlopen _O- O+

Wel heerlijk alles meegegeten wat op tafel kwam, kleine hapjes proeven, wat is dat toch tof hè O+
Lekkerste vind ze de lamsrack, fijnproevert die ze is :D

Gillen hier soms ook, en soms hysterische dreumesbui, dan houd ik haar rustig tegen me aan en praat zachtjes. Helpt niet áltijd, maar soms wel.
Het is allemaal nog wat extreem en wat intens en ongefilterd qua emoties. Hier raakt Koos weleens getriggerd erdoor en gaat dan in flipstand, ik blijf meestal wel chill. Het geluid enzo is niet bepaald fijn maar het hoort erbij.

[ Bericht 16% gewijzigd door Molo op 14-01-2018 01:54:45 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176492702
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 00:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

Als ik zwanger ben dan ben ik juist het tegenovergestelde :D dan zijn mijn hormonen in balans ofzo.
Ik heb nu geen normale cyclus. Af en toe bloed ik wat alleen is daar geen touw aan vast te knopen. Maar dat komt denk ik door het spiraaltje.

Ik denk dat ik maar eens naar een homeopaat ga voor mijn probleem. Ik las iets over vitex maar durf niet zomaar iets te gaan slikken.

Vivi fijn om te lezen dat het beter gaat met ZZ. Het aansterken na een dubbele longontsteking zal wel even duren.

Lesage wat sneu dat hij zo overstuur was. Hoe is de nacht gegaan?
Ik vind het zo herkenbaar wat je schrijft. Het enige wat hier bij kleuter helpt bij zn bui is vast pakken en zeggen dat hij best boos/verdrietig mag zijn en dat we hem nog steeds lief vinden.
Vaak zie ik wel dat die buien gelinkt zijn aan iets. Of hij wordt ziek of er is net een drukke tijd geweest of iets van een grote verandering ofzo.
Zo sneu om te zien hoe ze dan zijn.
S heeft die buien (nog) niet. Maar dat is ook zn ander kind. Zijn gegil is gewoon omdat hij zijn zin niet krijgt. Na een paar minuten loopt hij vrolijk weg alsof er niks is gebeurt.

Molo 4 kiezen :o ellende
Zijn dat de laatste 4?
pi_176492805
Lastig die driftbuien. Wij hebben ze in bed. Hij zit volgens het Grote Gele boek nu in z'n laatste sprongetje, macht uitproberen. Ik kan horen dat er niks aan de hand is maar krijsen als hij in bed ligt. Hij vindt het beneden te gezellig. 1x uit bed gehaald, beneden was alles goed en gezellig en begon hij te keten. Weer in bed het zelfde liedje. Lastig hoor. Er naar toe gaan werkt averechts, dus we hebben 'm een tijdje uit laten razen. Volledig tegen m'n moedergevoel in maar ik had wel het idee dat dit zo'n 'grens' was die hij aan het uitproberen is.

Over macht uitproberen: meneer wijst naar de tv: mmmbah. Ik zeg pak de afstandsbediening maar dan zet mama het aan. Hij pakt de afstandsbediening (lui mormel dat ik ben), ik zet bumba aan en hij schudt nee :+ dan zet ik juf roos aan maar daar komt eerst reclame, hij schudt ook nee. Na de reclame was het goed O+
pi_176493319
Vivi, fijn dat ze weer zichzelf aan het worden is!

Ik had na het stoppen met de pil echt meteen weer een regelmatige cyclus, dus geen last van.

Fijn, die herkenbaarheid van de buien. Gedeelde smart O+

S. werd ook weer verdrietig wakker. Maar vriend en ik zijn allebei (alweer) verkouden, dus ik denk dat S. ook gewoon niet fit is. Vanmiddag denk ik op bezoek bij mijn schoonbroers. Eindje rijden, kan S. lekker slapen in de auto.

Onze knul kan tegenwoordig bij het aanrecht. Ik hoorde net geritsel, is hij zelf even een krentenbol aan het pakken. Ik moet steeds beter opletten hier :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176493583
Dat kan emmy ook lesage. Ze kan ook bijna bij de knopjes van het fornuis en sowieso bij messen op de rand van het aanrecht.
Laatst bij mijn vader liep ze met zijn medicijnen in haar hand :X

Fijn die herkenbaarheid van de buien. Ik kan alleen echt niet lang haar oppakken en bij me houden en uitleggen want ze gilt echt zo hard dat ik bang ben voor gehoorschade.
Mijn man heeft ook wat Koos heeft. En dan zeg ik tegen hem ga aub even naar boven of buiten of zo maar hij wil mij dan niet achterlaten met dat gegil. Echter zijn reactie erop en zijn kop erbij zorgt juist voor meer stress bij mij :')
Pff
Verder vind ik het echt een hele leuke leeftijd hoor. Maar ze moet nog werken aan haar emotie regulatie :')
pi_176493612
En net als je denkt 'die driftbuien zo hebben we nog niet gehad', hebben we hier een hele scène over dat de tv na een uur kijken uit ging. Kind slecht geslapen ofzo :') (ja dus, van 9.15-3.30 en van 4-8. Ipv 7-7)
pi_176494037
Niemand blijft gespaard, Nazil >:)

Gasfornuis kan S. ook bij ja. Daar moet ik hem ook echt mee in de gaten houden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 januari 2018 @ 10:57:53 #120
269689 crew  Viv
pi_176494465
Hier nog geen driftige krijspartijen gehad (kssst fokwet), maar ZZ zou echt bloedlink worden als we haar dan zouden vasthouden. :X
pi_176495230
Hier wordt ik regelmatig geslagen en gekrabt als ik M vast hou of ergens weg haal als hij ergens niet mee mag spelen..

Gelukkig is hij nu nog makkelijk af te leiden, maar ik vrees voor de peuterpuberteit.

Hoe gaat het nu Vivi? Voelt ZZ zich al wat beter?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176496027
Hier een dreumes die errug aan het experimenteren is met dingen die we niet ok vinden (bord en bammen op de grond gooien, met speelgoed op de houten vloer beuken). Zijn zus vond het ten eerste erg als we haar streng toespraken en ten tweede afschuwelijk om even weggezet te worden. Deze is uit ander hout gesneden; dat soort reacties lijken hem niets te doen. Pas moest ik er ook wel smakelijk om lachen. Het was tijd voor bed en peuter en vriend al naar boven. Dreumes wilde niet mee, dus ik zeg 'ik ga naar boven, doei' en loop aan. Reactie dreumes: ' Dag mama! Doei, doei' zwaait gedag en knalt de deur van de woonkamer naar de gang achter me dicht _O-
Echte driftbuien wachten we hier af tot kind zelf aangeeft iets te willen (knuffel of zo). Kan me voorstellen dat als je overmand bent door emotie, je heftig kunt reageren als iemand je dan oppakt.
  zondag 14 januari 2018 @ 12:41:40 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176496592
Eerste vier kiezen hier, ze is niet de snelste met haar tanden krijgen ;)

Verschilt natuurlijk per kind wat ze willen. Als ze haar zin niet krijgt ligt Larf eventjes flat faced op de grond te janken en dat is dan na rustig toespreken en stukje negeerwerk zo weet over.
Als ze echt hysterisch is vindt ze oppakken en zacht vasthouden wel fijn. Ze klampt dan echt stevig om mijn nek heen, daar leid ik dat dan maar uit af iig :+
Misschien wil ze me wel eigenlijk verwurgen, ook nog een optie :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176497567
_O- dat zal het zijn molo

Ik ben een nieuwe stofzuiger aan het zoeken. Wat een hel :X
pi_176498065
S. wordt in eerste instantie nog bozer als ik hem vasthoudt, maar uiteindelijk kalmeert hij dan wel. Het is ook om hem te beschermen, want hij zou zichzelf pijn doen anders.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 januari 2018 @ 14:17:50 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176498506
Die gil- en driftbuien klinken als een flinke uitdaging! Ik moet de Fokwet niet tarten, dus zeg niks.

En het wordt elke week wel even gezegd: wat gaan ze toch ineens hard hè? Afijn, vandaag dacht ik weer: wat wordt 'ie groot!

Gelukkig is Max tussen de pijn aan zijn bakkes en tot nu toe sporadische spuugpartij niet ziek, maar gewoon vrolijk. Lekker veel gefietst, gistermiddag naar een borrellocatie waar we met vrienden hadden afgesproken, vandaag naar een hardloopwedstrijd. Beide fietsritjes door de polder. Ingepakt en al en dan met tranen over de wangen en snottebellen overal. Lekkâh :7
pi_176498962
Wat lastig dat gillen, hier nog niet aan de orde. Wel boos als ze iets niet mag, soms met een hoop drama en een stervende zwaan. Soms laat ik haar even en soms ga ik naar haar toe en zoek op ooghoogte contact en leg uit waarom ze iets niet mag. Even knuffelen en klaar.
Van de week gooide ze steeds expres brood op de grond, na 80x zeggen dat het niet mag, zei ik dat als ze het nog een keer zou doen, ik haar stoel (met haar erin...) om zou draaien. En zo geschiedde. Voelde super naar om te doen en ze moest heel hard huilen. Na 1 seconde heb ik haar geknuffeld en uitgelegd dat als zij eten op de grond gooit, mama het op moet ruimen. Toen knuffelde ze me en was het goed O+ Maar ‘straffen’ vind ik echt heel naar dus doe ik nooit, maar op zo’n moment weet ik ook niet wat anders kan werken.

Haha Vosje :D ik zou echt in een scheur liggen _O-

Quoi, wat klinken jouw verhalen toch altijd fijn O+
  zondag 14 januari 2018 @ 17:01:52 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176501482
Fokwet is actief, pas op mensen. Gillen en stampen nadat hij niet in een keukenkastje mag rotzooien en dat x10 :')

En wij hebben een plankje met blokjes kaas en mosterd op tafel. Meneertje pakt precies zoals wij een blokje, doopt die in de mosterd en eet die op. En het lege flesje bier pakt hij op en schenkt hij zogenaamd leeg in een glas :o Papegaaitje!

Mies, dat klinkt fijn hè, die fietstochtjes. Ik had ook kunnen zeggen dat ik me de t#ring heb gefietst tegen viaducten op, met dat zwaargewichtje voorop, dat ik eenmaal thuis weer kon douchen. Maar goed, ik onthoud altijd de positieve dingen ;)
pi_176503115
Omdraaien is al straffen he ;). Kan gebeuren natuurlijk uit wanhoop en je kwam erop terug door te knuffelen..
Het op moeten ruimen an sich is ook geen reden imo. Dat je slecht geslapen hebt en last van je rig dat je telkens moet bukken en het je lichamelijke grens is is anders. Of je laat het gewoon liggen en haalt kind uit stoel ofzo, zou ik dan doen zoeken naar zulke oplossingen.
Verder moet je opruimen toch, waarom dan niet het brood en wel het speelgoed :@.
Vind ik ook wel eens las ig
  zondag 14 januari 2018 @ 20:00:05 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176505506
Iedereen heeft zijn eigen grenzen en eigen opvoedmanieren. Die van mij zijn duidelijk en vrij hard, maar werkt hier en wij zijn er blij mee. Waarschuwing, consequentie benoemen, aftellen, consequentie uitvoeren. Werkt hier dus prima.
Iedereen zijn eigen ding natuurlijk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176505574
Hihi, zelf laten ervaren wat consequenties zijn is natuurlijk het meest leerzaam. Bij de lunch ging het bord weer eens op de grond en vertelde vriend dreumes dat hij toch echt een bord nodig had om een boterham te krijgen en dat hij dus maar even zijn bord moest oprapen en terugzetten. Tot mijn verrassing keek dreumes even boos, klom van zijn stoel, raapte bord op en klom weer terug in zijn stoel :D
Deze houden we erin denk ik :7
pi_176505628
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:23 schreef Unihipili het volgende:
Omdraaien is al straffen he ;). Kan gebeuren natuurlijk uit wanhoop en je kwam erop terug door te knuffelen..
Het op moeten ruimen an sich is ook geen reden imo. Dat je slecht geslapen hebt en last van je rig dat je telkens moet bukken en het je lichamelijke grens is is anders. Of je laat het gewoon liggen en haalt kind uit stoel ofzo, zou ik dan doen zoeken naar zulke oplossingen.
Verder moet je opruimen toch, waarom dan niet het brood en wel het speelgoed :@.
Vind ik ook wel eens las ig
Ze mag met eten spelen, vind ik helemaal prima en stimuleer ik, maar uit nijd eten op de grond gooien of niet uit nijd, maar voor de lol vind ik niet altijd nodig.
Opruimen moet ik sowieso als ze gegeten heb, maar waarom leren dat eten op de grond gooien goed is?
Ik weet het niet, ben nog erg zoekende. Sowieso mag ze bijna alles, maar als ze boos is vind ik dingen toch niet altijd goed.
Wat zou jij dan doen, uni? Dat je moet opruimen is geen excuus, mag ze bij jou alles wat los en vast zit doen/op de grond gooien etc. tenzij het gevaarlijk is?
  zondag 14 januari 2018 @ 20:21:23 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176506155
Ach ja, je moet toch zelf met je eigen kind aftasten wat werkt en wat niet. Trial and error. En echt, het is soms lastig om te bedenken wat 'goed' is.

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het onderscheid tussen "op" en "klaar", dat Max nu doorheeft. Hier verdween eten ook vaak op de grond, maar dan omdat hij er klaar mee was. Nu zeggen we: "Is het klaar? geef het dan maar aan mama/papa." Ook als het "op" is wordt het bord nu aan ons gegeven, met vork/lepel erop. Want dingen geven is leuk w/
pi_176506711
Dingen doen omdat ze nu eenmaal zo horen zijn (ondanks tegendelen bewezen tijdens uittestgedrag) ook echt zo'n dreumes favo ding he? Die Max met zijn bitterbal en netjes teruggeven van zijn bord O+

Ieder zijn eigen ding inderdaad; ieder huishouden heeft nu eenmaal zijn eigen regels en ieder kind is anders in wat nuttig is qua aanpak. Persoonlijk vind ik dat stoel even omdraaien geen ernstige 'straf'. En knuffelen na uitleg over hoe en waarom is geen goedmakertje voor je 'straf' of erop terugkomen. Is gewoon een fijne afsluiting; gedrag over, consequentie voorbij, niemand meer boos, iedereen houdt nog steeds van elkaar.
pi_176508471
Het kan bij mij zelfs van mijn eigen humeur afhangen hoe ik reageer. Meestal gaat het zoals molo beschrijft maar soms heb ik daar helemaal geen puf voor een laat ik ze maar. Dan maar alles op de grond.

Mijn man is meer van het waarschuwen en daar blijft het dan bij :+ en dat weten de kinderen heel goed want het helpt voor geen meter. Maar hij zegt altijd dat ze heel lief zijn zolang ik er maar niet bij ben. En bedankt schat :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 januari 2018 @ 23:45:28 #136
269689 crew  Viv
pi_176511507
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Hoe gaat het nu Vivi? Voelt ZZ zich al wat beter?
Ja hoor, ze is helemaal de oude qua eten, slapen, vrolijkheid, spelen. O+ Haar ademhaling klinkt nog steeds niet lekker, maar daar wordt ze dus niet door gehinderd.

Als ZZ eten op de grond laat vallen let ik bij het volgende stukje goed op of ze dat per ongeluk of expres aan het doen is. Expres betekent dat ze er geen zin (meer) in heeft. Dan haal ik het eten weg (niet vanwege het opruimen, maar vanwege verspilling), bied ik wat anders aan en soms wil ze daarna alsnog wat van dat eerste opeten. Ik probeer aan tafel niet al te veel nadruk te leggen op wat niet mag, want een tijdje terug leek ze het juist om die reactie te doen. Toen gooide ze alles zonder ook maar één hap te nemen op de grond, zelfs dingen die ze super lekker vindt. Ze stak zelfs eten in haar mond, keek dan naar mij en dan bedacht ze zich en hop, alsnog op de grond. :')
pi_176511993
Als S. expres eten op de grond gooit haal ik zijn bord ook weg. Niet vanwege verspilling of opruimen, want het wordt toch weggegooid en schoonmaken moet altijd, maar omdat ik vind dat hij tafelmanieren moet leren :)

Ik probeer S. zoveel mogelijk positief op te voeden, maar straf is toch niet super erg ofzo? Sommige dingen mogen gewoon niet en dat moet hij leren. Mensen fysiek pijn doen bijvoorbeeld, dan krijgt hij straf. Of iets expres kapot maken. Nu gebeurt dat heus niet vaak, maar als het gebeurt vind ik straf heel prima.
Scheelt denk ik ook wat voor kind je hebt. S. is behoorlijk pittig en daagt je echt uit. Je ziet hem zoeken naar de grens en die geef ik hem ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176512388
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:04 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ze mag met eten spelen, vind ik helemaal prima en stimuleer ik, maar uit nijd eten op de grond gooien of niet uit nijd, maar voor de lol vind ik niet altijd nodig.
Opruimen moet ik sowieso als ze gegeten heb, maar waarom leren dat eten op de grond gooien goed is?
Ik weet het niet, ben nog erg zoekende. Sowieso mag ze bijna alles, maar als ze boos is vind ik dingen toch niet altijd goed.
Wat zou jij dan doen, uni? Dat je moet opruimen is geen excuus, mag ze bij jou alles wat los en vast zit doen/op de grond gooien etc. tenzij het gevaarlijk is?
Soms is het gewoon een teken van klaar met eten, dan dus uit de stoel. Boos/gefrustreerd is daar hier wel een teken voor. Dus kijken naar wat er achter het gedrag zit.

Wat ik bedoelde is dat ik zo min mogelijk nee zeg tegen ontdekken. Het op de grond gooien kan onderdeel zijn van het ontdekken, zwaartekracht is vet interessant bijv.
Het is ook niet dat als je het toelaat op de grond gooien goed is. Ik denk hierbij niet in goed of fout. Wat ze interessant vindt hoort er gewoon bij. Imo zijn tafelmanieren iets om voor te leven, kan je nog niet verwachten van een dreumes dus steek ik daar ook geen energie in. Komt later wel, scheelt corrigeerstress.
Dus ja ze mag alles op de grond gooien en in principe alles wat binnen handbereik is hebben. Tenzij veiligheidszorgen of twijfel daarover. Of dingen die niet fatsoenlijk op te ruimen zijn zoals pindakaas op het tapijt, gaat niet gebeuren :D. Als ze dan toch zoiets in handen krijgt dan ergens anders ermee pielen onder toezicht of een alternatief aanbieden met dezelfde eigenschappen (iets smeren, of een lege pot of zo).
Gisteren had ze een zak droge erwten leeggegooid, prachtig is dat O+. En dan in pannetjes doen en netjes op iets anders leggen, voelt zo leuk door je handen laten glijden, maakt verschillend geluid op verschillende ondergronden. Vermaak voor nop.

En ik ben emand die een hekel heeft aan troep maar het beter kan hebben als het van de dreumes komt want dan heeft het een nut namelijk leren/ontdekken :@. En opruimen is ook verre van mijn hobby, terwijl ik geniet van een leeg opgeruimd huis. Maar gevalletje prioriteiten vaak. Ingrijpen is op zowel korte als lange termijn voor mij meer gedoe dan haar gewoon de wereld te laten ontdekken.

Beetje lang verhaal tralala
Oh wacht er is meer!


quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 00:29 schreef LeSage het volgende:
Als S. expres eten op de grond gooit haal ik zijn bord ook weg. Niet vanwege verspilling of opruimen, want het wordt toch weggegooid en schoonmaken moet altijd, maar omdat ik vind dat hij tafelmanieren moet leren :)

Ik probeer S. zoveel mogelijk positief op te voeden, maar straf is toch niet super erg ofzo? Sommige dingen mogen gewoon niet en dat moet hij leren. Mensen fysiek pijn doen bijvoorbeeld, dan krijgt hij straf. Of iets expres kapot maken. Nu gebeurt dat heus niet vaak, maar als het gebeurt vind ik straf heel prima.
Scheelt denk ik ook wat voor kind je hebt. S. is behoorlijk pittig en daagt je echt uit. Je ziet hem zoeken naar de grens en die geef ik hem ook.
Ik zie gedrag van kinderen als uiting van iets dat ze nodig hebben, er zit een onvervulde behoefte achter. Kinderen zijn nog niet zo heel vaardig om dat handig te uiten, ze hebben nog maar heel weinig ervaring, zijn nog maar net op de wereld en moeten zich weten op te boksen tegen de grotemensen met veeel meer ervaring. Ze zijn vaak machteloos, hebben de juiste woorden niet, krijgen niet genoeg ruimte om gehoord te worden, geen controle, moeten aanpassen aan anderen... Dat kan echt enorm frustrerend zijn. Wat ik dan doe is me proberen voor te stellen hoe dat is. Geen woorden hebben dan gaan slaan en dan gestraft worden voor voor jezelf opkomen.

Het zoeken naar grenzen is vaak ook zoeken naar duidelijkheid, voorspelbaarheid en daarmee veiligheid.
Ik ben van de natuurlijke consequenties, die zijn duidelijk en voorspelbaar.
Soms is het gewoon aandacht vragen, en dat is niet verkeerd. Als kind manieren weet om negatieve aandacht te krijgen en aandacht nodig heeft is het beter dan geen aandacht dus dan alleen op de negatieve manier.

Ik ga maar slapen ik kom er niet meer helemaal uit

[ Bericht 20% gewijzigd door Unihipili op 15-01-2018 23:14:56 ]
  maandag 15 januari 2018 @ 05:34:22 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176512750
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 23:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja hoor, ze is helemaal de oude qua eten, slapen, vrolijkheid, spelen. O+ Haar ademhaling klinkt nog steeds niet lekker, maar daar wordt ze dus niet door gehinderd.

Als ZZ eten op de grond laat vallen let ik bij het volgende stukje goed op of ze dat per ongeluk of expres aan het doen is. Expres betekent dat ze er geen zin (meer) in heeft. Dan haal ik het eten weg (niet vanwege het opruimen, maar vanwege verspilling), bied ik wat anders aan en soms wil ze daarna alsnog wat van dat eerste opeten. Ik probeer aan tafel niet al te veel nadruk te leggen op wat niet mag, want een tijdje terug leek ze het juist om die reactie te doen. Toen gooide ze alles zonder ook maar één hap te nemen op de grond, zelfs dingen die ze super lekker vindt. Ze stak zelfs eten in haar mond, keek dan naar mij en dan bedacht ze zich en hop, alsnog op de grond. :')
Dat laatste deed Larf hier ook een tijdje _O-

Afgelopen zomer was ook mooi, eerst bramen in haar mond stouwen en alsof ze net uit de hongerwinter kwam opeten in snel tempo. En naarmate ze voller zat mij soort duivels lachend aankijken terwijl ze de braam in haar handje koelbloedig tot sap en prut kneep _O-
En dan alsnog hele vuist in die mond en aflikken :')

Tegenwoordig is smeren met eten het teken dat ze klaar en vol is, we zijn bezig met 'klaar' leren zeggen of vragen. Gaat steeds makkelijker, al vindt ze aan tafel zitten gezellig dus dat scheelt ^O^
Volledige restaurantmaaltijden met drie gangen gaat niet, maar drie kwartier ofzo redt ze wel meestal. Gezellig!

Ze vindt het wel ook echt fantastisch om als ze een beetje drinken in een glas heeft gehad en het glas leeg is te roepen dat het 'OPPOO!!!' is, heerlijk. Dus dat doen we een keer of zes herhalen tijdens het eten :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176512860
Interssant om jullie visies over opvoeden te lezen :)
Misschien komt het nu over alsof M. niet mag ontdekken, maar dat mag ze juíst. Ik ben zo’n moeder die met M. op de tafel gaat dansen, door de plassen gaat stampen en haar een volle pot appelmoes/pindakaas/fles ketchup geeft en haar daar lekker mee laat spelen/ontdekken.
Natuurlijk zit er altijd een reden achter gedrag en bij M. was het ten tijden van het botherham-incident ( :+) dat ze inderdaad genoeg gegeten had. Dit betekent niet dat als zij klaar is met eten, ik dat ook ben dus soms moet ze gewoon even blijven zitten. Volgende keer zal ik dan haar boterham weghalen, dat is misschien een beter idee, al zal het me niks verbazen als ze dan drama schopt :')
We leren haar nu ook dat als ze iets niet meer wil, ze het aan ons mag geven.

M. heeft volgens mij koorts (10 dagen na vaccinatie, reactie?) -O- niet gemeten, maar ze voelt zo warm. Gisteravond al de mouwen van haar slaapzak gehaald en net haar broek uit grdaan. Op zulke momenten ben ik het liefst thuis, maar moet helaas werken. Gelukkig zijn haar opa en oma bij ons thuis.
  maandag 15 januari 2018 @ 07:04:14 #141
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176513053
Na de vaccinatie rond 14 maanden kunnen ze idd na zo een 10 dagen koorts krijgen Mies.

Als I. Gaat lopen vervelen met haar eten haal ik het ook weg. Meestal bedenkt ze dan dat ze toch wel honger had en eet het daarna wel netjes op.
pi_176515336
Ik denk dat er ook een verschil zit tussen bepaalde reacties op kind-gedrag 'straffen' noemen of het meer zien als oorzaak-gevolg. Ik haal niet iets weg waar zoon niet mee mag spleen om hem te straffen, maar om reden x. En x kan dan zijn ik ga niet 27 keer iets opruimen/het frustreert hem/ik heb geen zin meer in lawaai/etc. Het is dus vaak niet een straf, maar meer een gevolgtrekking van wat er gebeurt. En met iets van uitleg daarbij, is dat natuurlijk ook leerzaam voor het kind en dat hoort ook bij ontdekken; leren dat er andere mensen zijn met hun eigen wensen/personal space/spullen.
pi_176516201
M zal wat ik doe ik vast zien als straf, maar ik moet gewoon regelmatig dingen weghalen of uit zijn handen pakken omdat niet alles bedoeld is om op te kauwen.

Zoals je ledikant opvreten... Zit amper nog verf of lak op dat ding.
Of zijn houten speelgoed opvreten. Volgens mij heb ik een bever gebaard.
Maar ja gillen en huilen dan natuurlijk als dat niet mag..
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176516661
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:45 schreef ReginaFalange het volgende:
M zal wat ik doe ik vast zien als straf, maar ik moet gewoon regelmatig dingen weghalen of uit zijn handen pakken omdat niet alles bedoeld is om op te kauwen.

Zoals je ledikant opvreten... Zit amper nog verf of lak op dat ding.
Herkenbaar. Maar je het ledikant weghalen, gaat ook weer zo ver
  maandag 15 januari 2018 @ 12:25:49 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176516923
Dat zal 'm leren ~O> ;)
pi_176516953
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 05:58 schreef Mies_poes het volgende:
Interssant om jullie visies over opvoeden te lezen :)
Misschien komt het nu over alsof M. niet mag ontdekken, maar dat mag ze juíst. Ik ben zo’n moeder die met M. op de tafel gaat dansen, door de plassen gaat stampen en haar een volle pot appelmoes/pindakaas/fles ketchup geeft en haar daar lekker mee laat spelen/ontdekken.
Natuurlijk zit er altijd een reden achter gedrag en bij M. was het ten tijden van het botherham-incident ( :+) dat ze inderdaad genoeg gegeten had. Dit betekent niet dat als zij klaar is met eten, ik dat ook ben dus soms moet ze gewoon even blijven zitten. Volgende keer zal ik dan haar boterham weghalen, dat is misschien een beter idee, al zal het me niks verbazen als ze dan drama schopt :')
We leren haar nu ook dat als ze iets niet meer wil, ze het aan ons mag geven.

M. heeft volgens mij koorts (10 dagen na vaccinatie, reactie?) -O- niet gemeten, maar ze voelt zo warm. Gisteravond al de mouwen van haar slaapzak gehaald en net haar broek uit grdaan. Op zulke momenten ben ik het liefst thuis, maar moet helaas werken. Gelukkig zijn haar opa en oma bij ons thuis.
Zo zwartwit zag ik het niet hoor, je schreef wel dat je liet ontdekken ;).
Ik haal dan uit de stoel en eet zelf verder als ik nog niet klaar ben. Wel irritant als ze dan op m'n bord wil kijken maar strekken in de stoel is geen doen. :D

Koorts is wel heel vervelend. Dan moeten de boterhammen ervoor boeten *smijtsmijt* :P. Beterschap!
pi_176525572
Er deed er net eentje een snel dutje in de tipi. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176526013
Die weet al precies waar een tent voor is!

L heeft een speelgoedkeuken gekregen van de weggeefhoek. Hit! Alles in de afwasbak, in de vaatwasser en weer terug. Kan je heel druk mee zijn.
pi_176526182
En goede oefening ook. Over 2 maanden hoef je nooit meer zelf de vaatwasser in te ruimen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_176526234
En een speelgoed keukentje in de weggeefhoek?!

Het enige wat hier in de weggeefhoek wordt gepost is half opgegeten zakken chips, matrassen vol vlekken en ander leed.
Vind het vermakelijk en kan uren huisvrouwen comment ruzies lezen om een pot okè sperziebonen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')