abonnement Unibet Coolblue
pi_176393994
Is het mogelijk om een auto met buitenlands kenteken te bezitten als je niet in dat land bent ingeschreven maar daar wel een woning hebt?
speak only if it improves the silence.
pi_176394086
Hoe is het mogelijk om in een land een woning te hebben terwijl je niet bent ingeschreven? :')
pindazakje
pi_176394113
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe is het mogelijk om in een land een woning te hebben terwijl je niet bent ingeschreven? :')
Zeker denk maar aan alle mensen met een tweede huis.
speak only if it improves the silence.
pi_176394482
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zeker denk maar aan alle mensen met een tweede huis.
Je kunt toch niet anoniem een huis kopen? Afrekenen met de verkoper en klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 21:06:29 ]
pindazakje
pi_176394518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je kunt toch niet anoniem een huis kopen? Afrekenen met de verkoper en klaar.
Je kunt toch een woning bezitten zonder er te wonen. Zoveel mensen die en huisje in het buitenland hebben. Die staan echt niet in dat land ingeschreven als woonachtig op dat adres (want ze wonen feitelijk in Nederland).

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 09-01-2018 21:06:36 ]
Play hard, go pro.
pi_176394522
Ieder moet zijn voertuig laten registreren in de lidstaat waar hij zijn gewone
verblijfplaats heeft. Artikel 7 van Richtlijn 83/182/EEG12 en artikel 6 van Richtlijn 83/183/EEG13 lichten nauwkeurig toe hoe de gewone verblijfplaats wordt bepaald van personen die tijdelijk of permanent wonen en rijden in een andere dan hun eigen lidstaat. Volgens de jurisprudentie van het Hof van Justitie kan het kwantitatieve criterium waarnaar in dit artikel wordt verwezen (een verblijf van meer dan 185 dagen per jaar op een bepaalde plaats) echter niet als doorslaggevend worden beschouwd als er andere factoren zijn die de situatie veranderen.
:]
pi_176394552
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:45 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Je kunt toch een woning bezitten zonder er te wonen. Zoveel mensen die en huisje in het buitenland hebben. Die staan echt niet in dat land ingeschreven als woonachtig op dat adres (want ze wonen feitelijk in Nederland).
Dus die hoeven ook geen OZB, afvalstofheffingen enz te betalen?
Omdat de gemeente geen flauw benul heeft van wie dat huis is.
pindazakje
pi_176394620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus die hoeven ook geen OZB, afvalstofheffingen enz te betalen?
Omdat de gemeente geen flauw benul heeft van wie dat huis is.
De eigenaar is gewoon bekend bij het kadaster en krijgt netjes zijn rekening.

Al zijn er volgens mij wel belastingen die alleen ingeschrevenen betalen.
speak only if it improves the silence.
pi_176394649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:46 schreef wootahH het volgende:
Ieder moet zijn voertuig laten registreren in de lidstaat waar hij zijn gewone
verblijfplaats heeft. Artikel 7 van Richtlijn 83/182/EEG12 en artikel 6 van Richtlijn 83/183/EEG13 lichten nauwkeurig toe hoe de gewone verblijfplaats wordt bepaald van personen die tijdelijk of permanent wonen en rijden in een andere dan hun eigen lidstaat. Volgens de jurisprudentie van het Hof van Justitie kan het kwantitatieve criterium waarnaar in dit artikel wordt verwezen (een verblijf van meer dan 185 dagen per jaar op een bepaalde plaats) echter niet als doorslaggevend worden beschouwd als er andere factoren zijn die de situatie veranderen.
Als je vaker verblijft in je tweede woning in engeland of een spaaans eiland dan is het lastig en duur om je eigen auto steeds mee te nemen, handiger is om dan een lokale auto te hebben.
speak only if it improves the silence.
pi_176394717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zeker denk maar aan alle mensen met een tweede huis.
En die huren alleen auto's?

Je kan zo veel auto's als je maar wilt op buitenlandse platen hebben en rijden. Je moet alleen oppassen als je ermee in Nederland gaat rijden. Dan pas gaan er rgels gelden.
pi_176394784
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

En die huren alleen auto's?

Je kan zo veel auto's als je maar wilt op buitenlandse platen hebben en rijden. Je moet alleen oppassen als je ermee in Nederland gaat rijden. Dan pas gaan er rgels gelden.
Geen idee ik zie op ibiza opvallend veel nederlandse en franse platen rond rijden. Dat zal niet vanwege de belasting zijn.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:05:14 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176394990
hier, portugal, moet je je registreren als je een huis koopt. je krijgt dan ook een bsn-nummer. als je een bsn nummer hebt kan je ook een auto kopen.

daarmee kan je in heel europa rijden, behalve nederland.
Tot nooit .......
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:09:33 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_176395085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:05 schreef Speekselklier het volgende:
hier, portugal, moet je je registreren als je een huis koopt. je krijgt dan ook een bsn-nummer. als je een bsn nummer hebt kan je ook een auto kopen.

daarmee kan je in heel europa rijden, behalve nederland.
In NL kan het ook wel, alleen is het best wel duur als de belastingdienst erachter komt :)
Dum de dum
pi_176395808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen idee ik zie op ibiza opvallend veel nederlandse en franse platen rond rijden. Dat zal niet vanwege de belasting zijn.
Dan nemen ze de auto mee op vakantie. Kan geld besparen.
pi_176402794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe is het mogelijk om in een land een woning te hebben terwijl je niet bent ingeschreven? :')
Ben je echt zo dom of zit je gewoon wat te trollen?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:40:16 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176403013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:09 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

In NL kan het ook wel, alleen is het best wel duur als de belastingdienst erachter komt :)
Zijn regelingen voor geloof ik.. dan mag je een bepaalde termijn eventjes in NL rijden.. Maar geen idee hoe of wat verder..
pi_176404821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus die hoeven ook geen OZB, afvalstofheffingen enz te betalen?
Omdat de gemeente geen flauw benul heeft van wie dat huis is.
De gemeente heeft idd geen flauw benul van wie dat huis is omdat dat huis in het buitenland staat.
Maar dit topic gaat niet over huizen in het buitenland maar over een auto.
Dus blijf bij het topic of typ niks denk ik dan.
  woensdag 10 januari 2018 @ 05:49:14 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176404833
TS, misschien even wat meer duidelijkheid.

Volgens mij gaat je vraag over een Nederlander die is ingeschreven als burger van een Nederlandse gemeente en de Nederlandse nationaliteit heeft. Hij heeft hier een woning (hoofdverblijfplaats) en eventueel een auto op zijn naam met Nederlands kenteken. Zover niks geks.

Hij heeft ook een huis in een buitenland waar hij in de vakantie naatoe gaat, of om er te overwinteren. Hij is daar gewoon bekend als eigenaar van dat vakantiehuis.
Het is wel handig dat als je erheen vliegt, je daar een auto hebt. Om nou helemaal met je Nederlandse auto daarheen te rijden is niet handig. Ook mag je Nederlandse auto niet permanent in het buitenland zijn (bij de meeste verzekeringen).

Dus wil je in het buitenland een auto kopen en die gebruiken vanaf dat vakantieadres. Gewoon met een verzekering in dat vakantieland en daar ook belastingen betalen.

Klopt?

Staat me iets bij dat kennissen dat hadden in Spanje, waar ze maanden achtereen overwinterden. Het lijkt me iets dat niet zo heel erg uitzonderlijk is. Bijvoorbeeld ook expats die hun huis in Nederland aanhouden als hoofdverblijf (ivm hypotheek). Je rijdt je auto niet even naar Australië of Argentinië als je daar een paar maanden moet zijn.
pi_176405841
Heb zelf met regelmaat tijdens de studie wagens geleend met buitenlandse platen in NL, en het eens opgezocht.

Het komt erop neer dat je voor een periode tot twee weken per jaar vrijstelling mag aanvragen, om er zonder bijkomende kosten in NL mee te mogen rijden. Geen idee hoe hierop wordt toegezien, dus nooit gebruik gemaakt van zo'n aanvraag.

Als de fiscus besluit te controleren, kan het gebeuren dat je even wordt verzocht de BPM af te tikken, maar dit lijkt me zeldzaam.
Doei
  woensdag 10 januari 2018 @ 08:44:17 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176405921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:37 schreef Hoffman24 het volgende:
.

Als de fiscus besluit te controleren, kan het gebeuren dat je even wordt verzocht de BPM af te tikken, maar dit lijkt me zeldzaam.
Als, kan , zeldzaam... Niet veel ervaring met de fiscus? :D.
And so is the past
  woensdag 10 januari 2018 @ 08:45:09 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_176405934
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:37 schreef Hoffman24 het volgende:
Heb zelf met regelmaat tijdens de studie wagens geleend met buitenlandse platen in NL, en het eens opgezocht.

Het komt erop neer dat je voor een periode tot twee weken per jaar vrijstelling mag aanvragen, om er zonder bijkomende kosten in NL mee te mogen rijden. Geen idee hoe hierop wordt toegezien, dus nooit gebruik gemaakt van zo'n aanvraag.

Als de fiscus besluit te controleren, kan het gebeuren dat je even wordt verzocht de BPM af te tikken, maar dit lijkt me zeldzaam.
als je het een keertje doet is die kans ook klein maar als je zo'n auto een paar weken voor de deur hebt staan zijn er altijd wel gezagsgetrouwe buren die dat wel even melden, zeker als het een beetje auto is.
pi_176405973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:37 schreef Hoffman24 het volgende:
Heb zelf met regelmaat tijdens de studie wagens geleend met buitenlandse platen in NL, en het eens opgezocht.

Het komt erop neer dat je voor een periode tot twee weken per jaar vrijstelling mag aanvragen, om er zonder bijkomende kosten in NL mee te mogen rijden. Geen idee hoe hierop wordt toegezien, dus nooit gebruik gemaakt van zo'n aanvraag.

Als de fiscus besluit te controleren, kan het gebeuren dat je even wordt verzocht de BPM af te tikken, maar dit lijkt me zeldzaam.
Buitenlandse schoonfamilie hier..... Die vrijstelling is eenmalig, niet dat je meerdere keren vrijstelling mag aanvragen zolang je maar onder die twee weken blijft.
Er word wel op gecontroleerd, maar hoe sterk weet ik niet. Je bent alleen niet blij als je gepakt word, want je mag BPM en MRB aftikken, plus een naheffing van nog eens 100% van die bedragen.
  woensdag 10 januari 2018 @ 08:57:32 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176406073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:37 schreef Hoffman24 het volgende:
Heb zelf met regelmaat tijdens de studie wagens geleend met buitenlandse platen in NL, en het eens opgezocht.

Het komt erop neer dat je voor een periode tot twee weken per jaar vrijstelling mag aanvragen, om er zonder bijkomende kosten in NL mee te mogen rijden. Geen idee hoe hierop wordt toegezien, dus nooit gebruik gemaakt van zo'n aanvraag.

Als de fiscus besluit te controleren, kan het gebeuren dat je even wordt verzocht de BPM af te tikken, maar dit lijkt me zeldzaam.
Maar dan ben je zelf Nederlander?

Gezien het aantal auto's van MOE-landers in sommige Nederlan wijken schijnt het geen probleem te zijn om in Nederland te wonen met een Pools/Hongaars/Bulgaars kenteken op je auto.
pi_176406122
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar dan ben je zelf Nederlander?

Gezien het aantal auto's van MOE-landers in sommige Nederlan wijken schijnt het geen probleem te zijn om in Nederland te wonen met een Pools/Hongaars/Bulgaars kenteken op je auto.
Ja dan ben je zelf woonachtig in Nederland. Als je in het buitenland woont is het een ander verhaal.

Zo mag ik in de auto van familie (wonend in Duitsland) prima rondrijden in Duitsland e.d. Maar hier in Nederland niet. Dan moet ik de BPM betalen als ze mij aanhouden. Vrijstelling vragen kan, maar dat is voor die sporadische keer dat het zou gebeuren niet handig. Is niet planbaar.

Voor huurauto's gelden ook uitzonderingen geloof ik. Ben eens met een huurauto vanuit Frankrijk naar Nederland terug gemoeten (met FR platen dus) en dat was geen probleem schijnbaar. Maar omdat dat nogal een grijs gebied is, gebeurd dat meestal niet. Dat is namelijk de reden dat de ANWB in omringende landen huurauto's op NL kenteken heeft staan. Gestrande reizigers krijgen die mee terug naar Nederland. Kan er nooit discussie ontstaan.
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:14:15 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_176406258
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar dan ben je zelf Nederlander?

Gezien het aantal auto's van MOE-landers in sommige Nederlan wijken schijnt het geen probleem te zijn om in Nederland te wonen met een Pools/Hongaars/Bulgaars kenteken op je auto.
Die landen kennen geen institutionele diefstal die BPM heet en hoeven daarom ook geen drastische maatregelen op te leggen aan hun burgers.
And so is the past
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:47:03 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176406653
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die landen kennen geen institutionele diefstal die BPM heet en hoeven daarom ook geen drastische maatregelen op te leggen aan hun burgers.
Maar ondertussen wonen ze wel hier en betalen geen BPM.
pi_176406717
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 05:49 schreef Lunatiek het volgende:
TS, misschien even wat meer duidelijkheid.

Volgens mij gaat je vraag over een Nederlander die is ingeschreven als burger van een Nederlandse gemeente en de Nederlandse nationaliteit heeft. Hij heeft hier een woning (hoofdverblijfplaats) en eventueel een auto op zijn naam met Nederlands kenteken. Zover niks geks.

Hij heeft ook een huis in een buitenland waar hij in de vakantie naatoe gaat, of om er te overwinteren. Hij is daar gewoon bekend als eigenaar van dat vakantiehuis.
Het is wel handig dat als je erheen vliegt, je daar een auto hebt. Om nou helemaal met je Nederlandse auto daarheen te rijden is niet handig. Ook mag je Nederlandse auto niet permanent in het buitenland zijn (bij de meeste verzekeringen).

Dus wil je in het buitenland een auto kopen en die gebruiken vanaf dat vakantieadres. Gewoon met een verzekering in dat vakantieland en daar ook belastingen betalen.

Klopt?

Staat me iets bij dat kennissen dat hadden in Spanje, waar ze maanden achtereen overwinterden. Het lijkt me iets dat niet zo heel erg uitzonderlijk is. Bijvoorbeeld ook expats die hun huis in Nederland aanhouden als hoofdverblijf (ivm hypotheek). Je rijdt je auto niet even naar Australië of Argentinië als je daar een paar maanden moet zijn.
Klopt.
speak only if it improves the silence.
pi_176406822
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 05:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ook mag je Nederlandse auto niet permanent in het buitenland zijn (bij de meeste verzekeringen).
Het is eerder een probleem voor de APK. Maar dat is wel op te lossen, in diverse landen kan je een Nederlandse APK laten uitvoeren.
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:20:32 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176407153
quote:
11s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als, kan , zeldzaam... Niet veel ervaring met de fiscus? :D.
Mijn oud-werkgever komt er al jaren mee weg :{
Don't let my username fool you...
pi_176409486
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die landen kennen geen institutionele diefstal die BPM heet en hoeven daarom ook geen drastische maatregelen op te leggen aan hun burgers.
Dus andersom is het geen probleem? met NL kentekens(=hoofdprijs betalen) kun je overal onbeperkt rondscheuren?
Doei
pi_176409987
Aan alle Poolse auto's te zien is het heel goed mogelijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:17:16 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176410033
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:14 schreef ITrade het volgende:
Aan alle Poolse auto's te zien is het heel goed mogelijk.
als polen hier staan in geschreven en hier meer dan een half jaar verblijven moeten ze gewoon belasting betalen. Ook voor de auto.
Tot nooit .......
pi_176512153
Volgens mij moet je vaak een BSN nummer in dat land, anders wordt het lastig om daar een auto op naam te krijgen.

Ik heb een bedrijf in NL en een bedrijf in BE.
Daarom heb ik ook een BSN in BE, maar ook een NL BSN want ik woon nog in Nederland.

Ik heb een auto met Belgisch kenteken, en daar zou ik dan officieel niet mee in NL mogen rijden.
Echter heb ik hiervan vrijstelling, die kan je aanvragen bij de BD.
Voorwaarde is dat je dan wel minimaal 50% van je kilometers in dat voertuig buiten NL maakt.
Nou is dat wel zakelijk, privé weet ik niet hoe dat precies zit.

Probleem is dat wij BPM hebben, en dat kennen ze in een hoop landen niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176512302
Poging tot ontwijking wegenbelasting mislukt. Het is helaas geen Pool.
pi_176570941
BPM ontheffing aanvragen, mag je 2 weken in je buitenlandse auto rijden per jaar.
pi_176574431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:46 schreef wootahH het volgende:
Ieder moet zijn voertuig laten registreren in de lidstaat waar hij zijn gewone
verblijfplaats heeft. Artikel 7 van Richtlijn 83/182/EEG12 en artikel 6 van Richtlijn 83/183/EEG13 lichten nauwkeurig toe hoe de gewone verblijfplaats wordt bepaald van personen die tijdelijk of permanent wonen en rijden in een andere dan hun eigen lidstaat. Volgens de jurisprudentie van het Hof van Justitie kan het kwantitatieve criterium waarnaar in dit artikel wordt verwezen (een verblijf van meer dan 185 dagen per jaar op een bepaalde plaats) echter niet als doorslaggevend worden beschouwd als er andere factoren zijn die de situatie veranderen.
Met een uitzondering voor cross border workers. Die mogen een buitenlandse auto rijden in Nederland, of andersom.
  donderdag 18 januari 2018 @ 16:03:01 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176590699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:48 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Buitenlandse schoonfamilie hier..... Die vrijstelling is eenmalig, niet dat je meerdere keren vrijstelling mag aanvragen zolang je maar onder die twee weken blijft.
Er word wel op gecontroleerd, maar hoe sterk weet ik niet. Je bent alleen niet blij als je gepakt word, want je mag BPM en MRB aftikken, plus een naheffing van nog eens 100% van die bedragen.
Al die polen worden ook niet gepakt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_176593495
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 16:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Al die polen worden ook niet gepakt.
Als die hier tijdelijk verblijven en niet ingeschreven staan....
Risico is klein, maar het is niet grappig als het je overkomt.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:00:51 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176694649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe is het mogelijk om in een land een woning te hebben terwijl je niet bent ingeschreven? :')
Gaat prima hoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')