abonnement Unibet Coolblue
pi_176392508
Kopstukken

President - Donald Trump
Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Donny J. Wright
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)
pi_176392514
...en dus niet 4 president. :P
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:20:40 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:19 schreef Tchock het volgende:
...en dus niet 4 president. :P
Eh, ze leid een bedrijf van 13.000 werknemers :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:21:10 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176392541
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bovendien ga je er van uit dat Trump geen verandering heeft bewerkstelligt in het idee wie er verkiesbaar zijn en je gaat voorbij aan het veranderde media landschap.

Even los van het feit of Winfrey wel of geen goede keuze is, de vraag is meer wat de Amerikaanse stemmer nu zal kiezen.
Ik denk dat Trump zeer duidelijk heeft gemaakt dat een onervaren president een zeer groot risico is.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 18:21:47 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176392548
Mee eens. Wat moet je met Oprah? Een constructief zalvend gesprek laten voeren met de Ayatollah of met Kim?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:21:56 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat Trump zeer duidelijk heeft gemaakt dat een onervaren president een zeer groot risico is.
Iedereen is een onervaren President. Trump is een ongeschikt mens voor wat voor functie dan ook.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, ze leid een bedrijf van 13.000 werknemers :P
Ah, oké. Dan heb je wel de kwaliteiten die nodig zijn om de uitvoerende macht van de Verenigde Staten te leiden ja. Om alle geopolitieke problemen te overzien en beleid te maken op vele terreinen, om de controle te hebben over het machtigste leger ter wereld en een antwoord te vinden op de vele problemen zoals de opwarming van de aarde, de omslag naar duurzame energie, verdwijnen van werkgelegenheid etc.

Ik ontken absoluut niet dat Winfrey een zeer succesvol zakenvrouw en presentatrice is. Maar dat maakt je geen presidentskandidaat.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:23:20 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, oké. Dan heb je wel de kwaliteiten die nodig zijn om de uitvoerende macht van de Verenigde Staten te leiden ja. Om alle geopolitieke problemen te overzien en beleid te maken op vele terreinen, om de controle te hebben over het machtigste leger ter wereld en een antwoord te vinden op de vele problemen zoals de opwarming van de aarde, de omslag naar duurzame energie, verdwijnen van werkgelegenheid etc.
Denk je nu echt dat Winfrey minder intelligent of minder capabel is als, zeg, Obama? Wat een van de betere Presidenten was qua intelligentie en inzicht, ik betwijfel dat ten sterkste.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392577
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Reagan was 8 jaar lang gouverneur. Carter was het 4 jaar en zat daarvoor 8 jaar in de senaat van Georgia. Eisenhower runde het leger.

Trump is baas van een familiebedrijf van 50 medewerkers.
Hehehe. :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 18:23:24 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176392579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, ze leid een bedrijf van 13.000 werknemers :P
En dat bedrijf is net als de overheid?

Anders is het voornamelijk een nadeel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176392605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat Winfrey minder intelligent of minder capabel is als, zeg, Obama? Wat een van de betere Presidenten was qua intelligentie en inzicht, ik betwijfel dat ten sterkste.
Dus je wil eigenlijk zeggen dat Winfrey in jouw ogen slimmer en capabeler is dan de een van de betere presidenten (en dus eigenlijk dan de meeste presidenten). Op basis van wat? Een succesvolle televisiezender?

Ik stel voor dat we Joop van de Ende aandragen. Jammer dat hij geen Amerikaans paspoort heeft. :P
pi_176392646
Zelfs Reagan was eerst nog gouverneur natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:26:50 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392647
Laten we nu even niet gaan doen alsof Presidenten alles zelf weten, de klapmongool die nu in het Witte Huis zit even daargelaten is normaliter zo dat Presidenten capabele mensen om zich heen verzamelen en daar leiding aan geven.

Bovendien zijn de betere Presidenten in staat om die goede mensen loyaal aan hun te laten zijn waar meestal een dosis charisma voor nodig is.

Het idee dat een president zelf alles moet snappen van de overheid is een hele rare karikatuur die totaal niet strookt met de werkelijkheid, een President moet kunnen luisteren en kunnen beslissen op basis van informatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:28:14 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus je wil eigenlijk zeggen dat Winfrey in jouw ogen slimmer en capabeler is dan de een van de betere presidenten (en dus eigenlijk dan de meeste presidenten). Op basis van wat? Een succesvolle televisiezender?

Ik stel voor dat we Joop van de Ende aandragen. Jammer dat hij geen Amerikaans paspoort heeft. :P
Waar haal je dat vandaan? Ik zeg dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat ze NIET capabel is om President te zijn en zeker niet op basis van wat President is geweest in het verleden. GW Bush om er maar eens een te noemen die wel politieke ervaring had en zo dom als een deur is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392679
Om nog even antwoord te geven denk ik inderdaad dat Winfrey minder intelligent en minder capabel is dan Obama. De een is een (waanzinnig populaire) tv-presentatrice. De andere is cum laude afgestudeerd aan Harvard, hoogleraar en senator.

Ik weet wel wie ik liever in het Witte Huis zou hebben. :P
pi_176392687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we nu even niet gaan doen alsof Presidenten alles zelf weten, de klapmongool die nu in het Witte Huis zit even daargelaten is normaliter zo dat Presidenten capabele mensen om zich heen verzamelen en daar leiding aan geven.

Bovendien zijn de betere Presidenten in staat om die goede mensen loyaal aan hun te laten zijn waar meestal een dosis charisma voor nodig is.

Het idee dat een president zelf alles moet snappen van de overheid is een hele rare karikatuur die totaal niet strookt met de werkelijkheid, een President moet kunnen luisteren en kunnen beslissen op basis van informatie.
Vooral ook kunnen lezen. Daar ligt wel een probleempje voor Trump. Maar belangrijker nog, je moet ook kritisch kunnen luisteren naar adviseurs. Dat vereist wel enig begrip van de materie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:29:52 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:28 schreef Tchock het volgende:
Om nog even antwoord te geven denk ik inderdaad dat Winfrey minder intelligent en minder capabel is dan Obama. De een is een (waanzinnig populaire) tv-presentatrice. De andere is cum laude afgestudeerd aan Harvard, hoogleraar en senator.

Ik weet wel wie ik liever in het Witte Huis zou hebben. :P
Dan denk ik dat je haar vreselijk onderschat en van een raar soort arrogantie blijk geeft. Maar goed, dat is jouw probleem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392698
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Ik zeg dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat ze NIET capabel is om President te zijn en zeker niet op basis van wat President is geweest in het verleden. GW Bush om er maar eens een te noemen die wel politieke ervaring had en zo dom als een deur is.
Omdat ze nooit iets heeft laten zien wat er op duidt dat ze capabel is als bestuurder? Dat is ook helemaal niet gek, want ze is helemaal geen politicus. Het is een beetje alsof je me vraagt of ze capabel zou zijn als straaljagerpiloot.

Bush is trouwens helemaal niet dom, maar dat terzijde.
pi_176392704
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je haar vreselijk onderschat en van een raar soort arrogantie blijk geeft. Maar goed, dat is jouw probleem.
Arrogantie? Waar haal je dat vandaan. Ik heb het helemaal niet over mijzelf.

En ik vind Oprah een held. Maar dat maakt haar geen capabel president, verre van zelfs.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:30:56 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392707
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral ook kunnen lezen. Daar ligt wel een probleempje voor Trump. Maar belangrijker nog, je moet ook kritisch kunnen luisteren naar adviseurs. Dat vereist wel enig begrip van de materie.
Ja, dat klopt. En Obama was niet de regel maar de uitzondering als President in zijn kennis en beheersing van materie, iets wat hem als negatief aangerekend werd overigens door veel Amerikanen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Carter. En Obama (4 jaar senator is geen erg lange ervaring) en Eisenhower...en dat is even zo uit mijn hoofd.
Eisenhower had weliswaar geen politieke ervaring, maar was natuurlijk wel de opperbevelhebber van de geallieerden in WO2, wat wel wat bestuurlijke kunsten vereisde (om figuren als Patton en Montgomery een beetje in hun hok te houden), was de militaire gouverneur van het door de VS bezette deel van Duitsland en de secretaris-generaal van de NAVO. Oftewel: hij had wel degelijk ervaring op het internationale toneel.
in a crowd you lose humanity
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:33:05 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176392739
Anyways, wij hebben geen stem hier in, ik zou, ongeacht politieke kleur ten alle tijden kiezen voor een type als Obama maar we weten allemaal wie er nu in het Witte Huis zit wat duidelijk maakt dat het op dit moment helemaal niet ondenkbaar is dat de volgende bewoner mischien ook geen politicus zal zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176392747
Het is echt een schertsfiguur wat je hier neerzet, Tijger. Je noemt een presentatrice en ondernemer zonder enige politieke ervaring en zonder bewijs capabeler en intelligenter dan de meeste presidenten, minimaliseert de ervaring en kwaliteiten van andere presidenten en noemt mij arrogant omdat ik het niet met je eens ben.

Man man man 8)7
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 18:37:01 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176392810
Oprah is uiteraard wel iemand die graag in de schijnwerpers staat. Dat is al decennia haar beroep. Vuistdikke dossiers met gortdroge informatie over waterproblematiek bij kippenboeren in de Midwest doorlezen? Om daar vervolgens een uitgebalanceerde uitspraak over te doen? Die meteen tot protesten gaat leiden bij anderen?

Ik zit er niet op te wachten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176392818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, wij hebben geen stem hier in, ik zou, ongeacht politieke kleur ten alle tijden kiezen voor een type als Obama maar we weten allemaal wie er nu in het Witte Huis zit wat duidelijk maakt dat het op dit moment helemaal niet ondenkbaar is dat de volgende bewoner mischien ook geen politicus zal zijn.
Ach, ondenkbaar is een groot woord, maar om nou te doen of na Trump de Amerikaanse presidentsverkiezingen gelijk een soort van 'celebrity contest' zou zijn geworden is ook wat kort door de bocht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:51:20 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176393146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iedereen is een onervaren President. Trump is een ongeschikt mens voor wat voor functie dan ook.
Ervaren als in, ooit ergens een politiek ambt bekleed te hebben
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 18:51:56 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176393162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, ondenkbaar is een groot woord, maar om nou te doen of na Trump de Amerikaanse presidentsverkiezingen gelijk een soort van 'celebrity contest' zou zijn geworden is ook wat kort door de bocht.
Helemaal als Trump besluit te stoppen en de GOP een capabele politicus naar voren schuift. Dan staan de Democraten daar met hun presentatrice. Al je arumenten tegen Trump en de GOP ben je in een keer kwijt. Die worden gewoon tegen je gebruikt.

Laat Winfrey verder eerst maar bewijzen dat ze het politieke vak verstaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:54:16 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176393204
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we nu even niet gaan doen alsof Presidenten alles zelf weten, de klapmongool die nu in het Witte Huis zit even daargelaten is normaliter zo dat Presidenten capabele mensen om zich heen verzamelen en daar leiding aan geven.

Bovendien zijn de betere Presidenten in staat om die goede mensen loyaal aan hun te laten zijn waar meestal een dosis charisma voor nodig is.

Het idee dat een president zelf alles moet snappen van de overheid is een hele rare karikatuur die totaal niet strookt met de werkelijkheid, een President moet kunnen luisteren en kunnen beslissen op basis van informatie.
'
Je hoeft niet alles zelf te snappen en weten

Maar politiek is gewoon een vak. Waarbij je allerlei skills moet trainen die nodig zijn om het te kunnen uitoefenen.
pi_176393336
Join the swamp!

Trump Plans to Attend the World Economic Forum in Davos

quote:
President Trump is expected to attend the World Economic Forum at Davos, Switzerland, in the coming weeks, an administration official said on Tuesday.

In a statement, Sarah Huckabee Sanders, the White House press secretary, said the president was looking forward to attending the gathering of world leaders and business executives.

“The president welcomes opportunities to advance his America First agenda with world leaders,” Ms. Sanders said. “At this year’s World Economic Forum, the president looks forward to promoting his policies to strengthen American businesses, American industries and American workers.”

Mr. Trump’s planned appearance at an event that is synonymous with wealth and elite prestige comes as he enters the second year of a term he won on a message of economic populism.

Presidents have rarely attended the forum in Davos, in part out of a concern that it would send the wrong message to be rubbing shoulders with some of the world’s richest individuals.

Mr. Trump won the 2016 election in part by attacking elites in the United States and promising to “drain the swamp” in Washington of lobbyists, corporate influence and members of the establishment — the very description of those who regularly attend the Davos forum.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176393350
Ik zit ook niet zo te wachten op de kandidatuur van bijvoorbeeld een Zückerberg. Je kan best vanuit het bedrijfsleven een succesvolle politieke carrière beginnen, maar gelijk maar instappen als president is wel erg ambitieus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:04:11 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176393431
Ik ben trouwens wel benieuwd wat Steve Bannon gaat doen. Die kan het in de GOP voorverkiezingen Trump nog knap lastig gaan maken met een nieuwe alt-right trekpop.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 19:09:52 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176393562
Zit men buiten de VS te wachten op wéér een bekende persoonlijkheid die "het wel even gaat fiksen"?

Ik zie liever een echte saaie politicus die de banden met democratsche landen versterkt. Wat heb je aan een zakenman?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:14:46 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_176393663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:00 schreef Monolith het volgende:
Ik zit ook niet zo te wachten op de kandidatuur van bijvoorbeeld een Zückerberg. Je kan best vanuit het bedrijfsleven een succesvolle politieke carrière beginnen, maar gelijk maar instappen als president is wel erg ambitieus.
Volgens Facebook is het een geschikte kandidaat!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:20:46 #34
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176393805
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:15:50 This is big. Dianne Feinstein has released the transcript of Fusion GPS co-founder Glenn Simpson's testimony to the Senate Judiciary Committee http://bit.ly/2CWRtdE reageer retweet
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 19:22:30 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176393847
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:15:50 This is big. Dianne Feinstein has released the transcript of Fusion GPS co-founder Glenn Simpson's testimony to the Senate Judiciary Committee http://bit.ly/2CWRtdE [ afbeelding ] reageer retweet
Ah nice. Dat zullen de Trumpanzees niet zo leuk vinden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176393864
Is er ook iemand die kan uitleggen wat of waarom het "big" is of moet ik 312 pagina's rapport doorlezen? :P
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:23:20 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176393867
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ah nice. Dat zullen de Trumpanzees niet zo leuk vinden.
Mogelijk, heb het zelf 'nog' niet gelezen .. gaat om meer dan 300 pagina's... Ook wel saillant (Politico verslaggever):

kyledcheney twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:12:12 @SenFeinstein I'm told there was "NO AGREEMENT" from @ChuckGrassley to release this transcript. reageer retweet
pi_176393892
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:15:50 This is big. Dianne Feinstein has released the transcript of Fusion GPS co-founder Glenn Simpson's testimony to the Senate Judiciary Committee http://bit.ly/2CWRtdE [ afbeelding ] reageer retweet
En terecht. Een beetje laf quote minen zonder de context ter beschikking te stellen is nogal laf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 19:30:35 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176394052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:23 schreef Tchock het volgende:
Is er ook iemand die kan uitleggen wat of waarom het "big" is of moet ik 312 pagina's rapport doorlezen? :P
Omdat men nogal selectief gelekt heeft. Het gelul van redpilled was daar op gebaseerd. Dat is bij deze opgelost.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:30:41 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176394058
Van reddit gevist:

quote:
Q. And what, if anything, did you conclude about the connection between and in the business dealings that then Candidate Trump had had with Mr. Sater?

A. Well, somewhat analogous to the Browder situation I found it notable this was something he didn't want to talk about and testified under oath he wouldn't know Felix if he ran into him in the street. That was not true. He knew him well and, in fact, continued to associate with him long after he learned of Felix's organized crime ties. So, you know, that tells you something about somebody.
pi_176394117
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat men nogal selectief gelekt heeft. Het gelul van redpilled was daar op gebaseerd. Dat is bij deze opgelost.
Dat vind ik nogal een optimistische conclusie.
in a crowd you lose humanity
pi_176394186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een optimistische conclusie.
Dat de Republikeinen selectief gelekt zouden hebben? Zo bijzonder gewaagd lijkt die aanname me niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176394282
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:15:50 This is big. Dianne Feinstein has released the transcript of Fusion GPS co-founder Glenn Simpson's testimony to the Senate Judiciary Committee http://bit.ly/2CWRtdE [ afbeelding ] reageer retweet
*O* Mooi zo! Houdt dat gespeculeer daarover eindelijk op.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 19:39:25 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176394330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:23 schreef Tchock het volgende:
Is er ook iemand die kan uitleggen wat of waarom het "big" is of moet ik 312 pagina's rapport doorlezen? :P
In feite kwam het in een stroomversnelling door deze op-ed in de NYTimes door een oprichter en een partner van FusionGPS: The Republicans’ Fake Investigations

Hierop werd gereageerd door Grassley dat hij het goed vond om ze nog eens te horen en public, dit terwijl wat hun betreft de huidige transcripts al prima publiek gemaakt kon worden ...

Een snippet uit deze op-ed:

quote:
[...]

In the year since the publication of the so-called Steele dossier -- the collection of intelligence reports we commissioned about Donald Trump's ties to Russia -- the president has repeatedly attacked us on Twitter. His allies in Congress have dug through our bank records and sought to tarnish our firm to punish us for highlighting his links to Russia. Conservative news outlets and even our former employer, The Wall Street Journal, have spun a succession of mendacious conspiracy theories about our motives and backers.

We are happy to correct the record. In fact, we already have.

Three congressional committees have heard over 21 hours of testimony from our firm, Fusion GPS. In those sessions, we toppled the far right's conspiracy theories and explained how The Washington Free Beacon and the Clinton campaign -- the Republican and Democratic funders of our Trump research -- separately came to hire us in the first place.

[...]

Republicans have refused to release full transcripts of our firm's testimony, even as they selectively leak details to media outlets on the far right. It's time to share what our company told investigators.

[...]


[ Bericht 11% gewijzigd door ExtraWaskracht op 09-01-2018 19:57:28 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 19:41:51 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176394397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een optimistische conclusie.
Die zal ongetwijfeld wel wat anders verzinnen. Maar in ieder geval kan men hem met complete citaten om de oren slaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176394577
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Een snippet uit deze op-ed:
Dat rijmt! :D :D

.

(Sort of. :P )
pi_176394791
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

In feite kwam het in een stroomversnelling door deze op-ed in de NYTimes door een oprichter en een partner van FusionGPS: The Republicans’ Fake Investigations

Hierop werd in feite gereageerd door Grassley dat hij het goed vond om ze nog eens te horen en public, dit terwijl wat hun betreft de huidige transcripts al prima publiek gemaakt kon worden ...

Een snippet uit deze op-ed:

[Republicans have refused to release full transcripts of our firm's testimony, even as they selectively leak details to media outlets on the far right. It's time to share what our company told investigators]

En dan natuurlijk wel suggereren dat de FBI lekt naar journalisten:

Republicans scrutinize FBI's media contacts in Russia case

Critics say GOP questions about alleged Justice Department leaks are a diversion that could have a chilling effect on reporters.
quote:
Broadening their political counterattack in defense of the White House, President Donald Trump's allies in Congress are placing new scrutiny on contacts between top Justice Department officials and reporters covering the Trump-Russia investigation.

In recent weeks, GOP congressional investigators have publicly and privately questioned senior Justice Department and FBI leaders about interactions with reporters covering the Trump campaign’s connections to Russia. The goal, according to a half-dozen lawmakers and aides, is to expose any concerted effort by law enforcement officials to spin an anti-Trump narrative in the media through unauthorized leaks.

"There are a number of other inappropriate communications that have transpired between the FBI/DOJ and media outlets that have not been disclosed," said Rep. Mark Meadows (R-N.C.), a top House conservative and member of the Oversight Committee.

On Thursday, Republicans demanded more information from the Justice Department officials about a meeting Andrew Weissman, a career federal prosecutor now on special counsel Robert Mueller's investigative team, held with reporters last April. In a Jan. 4 op-ed, Meadows and Rep. Jim Jordan (R-Ohio) called for Attorney General Jeff Sessions to be replaced, citing in part an "alarming number of FBI agents and DOJ officials sharing information with reporters."

Last month, House Republicans cast public suspicion on communication they say occurred in the fall of 2016 between former FBI general counsel James Baker and a Mother Jones reporter who wrote stories at the time about the FBI’s probe of Trump-Russia ties. The lawmakers cited Justice Department documents for the claim but have provided no further details.

Republicans have offered no evidence of wrongdoing and say they are merely seeking more information for now. Democrats call the focus on reporter contacts the latest front in a wide-ranging campaign by some GOP lawmakers to discredit the Russia probe as an anti-Trump conspiracy fueled by what Trump has characterized as a “deep state” determined to bring him down.

They also warn that Republicans are seeking to intimidate government officials and chill investigative reporting.

“Republicans don’t seem to want to conduct a fair investigation," said Matt Miller, a former Justice Department spokesman in the Obama administration. "Looking at officials you want to target and trying to find out whether they’ve had any contact with media is a backwards way to conduct an investigation.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:10:27 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176395108
Whoa...

kyledcheney twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 20:02:24 !!!Glenn Simpson's lawyer said someone has been killed as a result of the Steele dossier being published. reageer retweet
kyledcheney twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 20:03:58 Colleagues are pointing to this story suggesting this could be what Levy was referring to: https://t.co/azOIsZIRwQ reageer retweet
pi_176395880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat de Republikeinen selectief gelekt zouden hebben? Zo bijzonder gewaagd lijkt die aanname me niet.
Dat dellipder ophoudt met selectief te quoten.
in a crowd you lose humanity
pi_176395924
Immigration reform op tafel.
dcexaminer twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:30:53 Trump on immigration reform: "I will take the heat. I will take all the heat you want to give me and take the heat… https://t.co/J5nOroHfqh reageer retweet
Hoppa :7
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 20:38:34 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176396023
Waarom zouden er doden vallen als het maar een simpel fake-news-lasterzaakje was?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176396169
Newsweek twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 15:50:08 Trump's spiritual adviser Paula White suggested people send her their January salary or face consequences from God. http://bit.ly/2qJNnzU reageer retweet
:{
pi_176396178
davidmackau twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:24:52 This is absolutely remarkable. Cameras are present for a rare look inside a negotiation between Republicans and Dem… https://t.co/uKpOTFFVK7 reageer retweet
Interessant om te zien
pi_176396212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat dellipder ophoudt met selectief te quoten.
Die hoop zou ik loslaten als ik jou was.
pi_176396225
Fusion GPS founder told Senate investigators the FBI had a source in Trump’s network

quote:
The British ex-spy who authored a dossier of allegations against then-presidential candidate Donald Trump was told the FBI had someone inside Trump’s network providing agents with information, according to a newly released transcript of a congressional interview.

Glenn R. Simpson, a founder of the research firm Fusion GPS, spoke to investigators with the Senate Judiciary Committee for 10 hours in August. As the partisan fight over Russian interference in the 2016 election has intensified, Simpson has urged that his testimony be released, and a copy of the transcript was made public Tuesday.

It was released by the ranking Democrat on the Senate Judiciary Committee, Sen. Dianne Feinstein of California. That decision marks the most serious break yet in the cooperative relationship she has had with the Republican chairman of the committee, Sen. Charles E. Grassley (R-Iowa).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 20:42:57 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176396233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat dellipder ophoudt met selectief te quoten.
Die heeft een ban hoorde ik laatst. Op zich wel jammer nu.

Maar goed. Waarom wilde de GOP zo graag dat dit geheim bleef? Wat moesten ze verbergen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176396326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:42 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Die hoop zou ik loslaten als ik jou was.
Ik zei juist dat dat een voorbarige conclusie was..
in a crowd you lose humanity
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 20:46:08 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176396386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:41 schreef brokjespoes het volgende:
Newsweek twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 15:50:08 Trump's spiritual adviser Paula White suggested people send her their January salary or face consequences from God. http://bit.ly/2qJNnzU [ afbeelding ] reageer retweet
:{
Helemaal terecht. Zij zal daarna een 1$ per jaar salaris accepteren en voortaan hetzelfde doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176396675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat dellipder ophoudt met selectief te quoten.
Daar kunnen we hier zelfs wel vrij zeker van zijn. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:52:40 #61
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176396742
Wel lekkere troll actie van Feinstein om lachend in de DACA meeting met Trump enzo te zitten, nog van niets wetende.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 20:55:05 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176396852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel lekkere troll actie van Feinstein om lachend in de DACA meeting met Trump enzo te zitten, nog van niets wetende.
O ja. Lovely actie. Heeft El Trumperino eigenlijk wel eens over dat dossier getweet? En zo ja: Wat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176396893
Overigens zag ik net een foto van Trump waarop hij er toch wel érg uitgezakt uit begint te zien... alsof hij het afgelopen jaar minstens 15 jaar ouder is geworden: :{

https://img.huffingtonpos(...)d000027005c3013.jpeg
let op! 3.300x2.177pixels (728 kB) (vandaar als linkje geplaatst)

(nee, 't is geen rickroll :D :P )

en voor zijn haar heeft hij zo te zien helemaal geen moeite meer gedaan... aan de achterkant recht omhoog gekamd, volgespoten en plat naar voren geduwd :{
pi_176396909
bradheath twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:43:11 Fusion GPS founder testified that "dossier" author Chris Steele cut off his relationship with the FBI out of a "concern that the FBI was being manipulated for political ends by the Trump people." https://t.co/sjk9bwWM8D reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176396964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik zei juist dat dat een voorbarige conclusie was..
oh ja sorry ik lees helemaal verkeerd :').

Anyway, Grassley is flink in de kont geplast door Feinstein. Mooi.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 21:01:12 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176397124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:55 schreef brokjespoes het volgende:
Overigens zag ik net een foto van Trump waarop hij er toch wel érg uitgezakt uit begint te zien... alsof hij het afgelopen jaar minstens 15 jaar ouder is geworden: :{

https://img.huffingtonpos(...)d000027005c3013.jpeg
let op! 3.300x2.177pixels (728 kB) (vandaar als linkje geplaatst)

(nee, 't is geen rickroll :D :P )

en voor zijn haar heeft hij zo te zien helemaal geen moeite meer gedaan... aan de achterkant recht omhoog gekamd, volgespoten en plat naar voren geduwd :{
Geen stamina. Dan merk je wel dat je baan soms zwaar is. Zelfs al werk je maar parttime. Zoals Trump doet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:08:02 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_176397432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:38 schreef Ulx het volgende:
Waarom zouden er doden vallen als het maar een simpel fake-news-lasterzaakje was?
Iemand kan gaan schieten in een pizzatent op basis van fake news.
Géén kloon van tvlxd!
pi_176397515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:00 schreef Monolith het volgende:
Ik zit ook niet zo te wachten op de kandidatuur van bijvoorbeeld een Zückerberg. Je kan best vanuit het bedrijfsleven een succesvolle politieke carrière beginnen, maar gelijk maar instappen als president is wel erg ambitieus.
Dat wordt hem nooit het is dat hij een paar miljard heeft en een site. Maar voor de rest is ie raar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_176397555
PalmerReport twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 20:35:57 Donald Trump’s day so far:- Trump Russia transcripts released- Glenn Simpson of Fusion GPS- Here comes all the… https://t.co/zPxo1Al961 reageer retweet
- Trump Russia transcripts released
- Glenn Simpson of Fusion GPS
- Here comes all the dirt
- Someone confessed to FBI
- At least one murder involved
- No wonder he’s not tweeting
- Hiding under his desk
- Ivanka endorsed Oprah
- It’s still only 2:30pm
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 21:11:36 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176397584
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Iemand kan gaan schieten in een pizzatent op basis van fake news.
Fair enough. Maar een topman van de FSB sterft niet omdat een redneck over de zeik gaat na te veel Breitbart.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 21:13:57 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176397678
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Fair enough. Maar een topman van de FSB sterft niet omdat een redneck over de zeik gaat na te veel Breitbart.
Wat dan wel weer jammer is, dan krijg je tenminste nog vuurwerk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176397783
Leuk om te zien dat Clumsy_clown hier weer post.

Ik stel vast: god is goed, Clumsy_clown is beter.
pi_176397789
PalmerReport twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 21:12:44 Dianne Feinstein’s day so far:- Releases Trump Russia transcripts- Leaves Chuck Grassley whining- Plays Trump f… https://t.co/LcGu6L06Es reageer retweet
- Releases Trump Russia transcripts
- Leaves Chuck Grassley whining
- Plays Trump for fool on DACA
- Helps usher Kamala Harris and Cory Booker onto Senate Judiciary Committee
- Dianne Feinstein is a badass
- She’s taking over
- It’s still only 3pm
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 21:19:02 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176397858
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:17 schreef Kijkertje het volgende:
PalmerReport twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 21:12:44 Dianne Feinstein’s day so far:- Releases Trump Russia transcripts- Leaves Chuck Grassley whining- Plays Trump f… https://t.co/LcGu6L06Es reageer retweet
- Releases Trump Russia transcripts
- Leaves Chuck Grassley whining
- Plays Trump for fool on DACA
- Helps usher Kamala Harris and Cory Booker onto Senate Judiciary Committee
- Dianne Feinstein is a badass
- She’s taking over
- It’s still only 3pm
Goede samenvatting.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176398252
-foutje-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2018 21:36:46 ]
pi_176398330
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:17 schreef Treinhomo het volgende:
Leuk om te zien dat Clumsy_clown hier weer post.

Ik stel vast: god is goed, Clumsy_clown is beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 21:41:05 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176398613
Feinstein heeft de GOP nu wel gedwongen het onderzoek naar Trump serieus te nemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176398622
SenKamalaHarris twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 20:16:59 Thrilled to share that I've been appointed to the Senate Judiciary Committee. You have my commitment that I will fight for justice on behalf of Californians and all Americans. https://t.co/MKMHD3ygaE reageer retweet
CoryBooker twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 20:04:42 Excited to join the Judiciary Committee. It'll be my mission to check awful actions by Trump & Sessions; keep working to advance the cause of reforming our broken justice system; and to bend the arc of history closer toward equal justice for all. https://t.co/xZrhf5U7JL reageer retweet
PalmerReport twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 21:35:05 The only way the Democrats could kick Trump any harder today is if they added Oprah to the Senate Judiciary Committee reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176398696
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:47:40 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176398859
Waarom zou Mike Pence mij een drol schelen? Hebben we hier een stuk minder last van dan Donald Trump.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:49:24 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176398934
Overigens mag Pete Hoekstra morgen langs bij onze Koning, benieuwd wat voor onzin hij daarna weer gaat uitkramen over ons mooie land...
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176398946
Libtards! Nothingburgers! Fake News fake news! Sad!

Het is alsof een stel papegaaien een tourette-patiënt napraten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 21:51:38 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176399032
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef Nintex het volgende:
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
[ afbeelding ]
Iedereen weet dat Pence niet met andere vrouwen op de foto gaat, Nintex.

Maar jij bent nu in de Here of zo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:53:01 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176399073
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Iedereen weet dat Pence niet met andere vrouwen op de foto gaat, Nintex.

Maar jij bent nu in de Here of zo?
Sowieso, alsof Pence de macht zou hebben een Talibanregime door te voeren in een land waar dat nauwelijks draagvlak heeft.
pi_176399083
Het is bovendien een hele slechte reden om alles van die racistische, seksistische, liegende, wraakzuchtige, ongeinformeerde, twitterende kleuter door de vingers te zien.

Dan maar Pence.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:03:38 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176399470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef Nintex het volgende:
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
[ afbeelding ]
Vereer naast mij geen andere goden.

Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.

Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij.
pi_176399581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef Nintex het volgende:
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
[ afbeelding ]
Alsof president Pence nog iets gedaan zou krijgen als de GOP straks waarschijnlijk haar controle over het Congres kwijt is.

Wel interessant dat dossier trouwens, het begint een beetje op een Bourne film te lijken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:07:35 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176399631
En alleen maar omdat een vrouw de hele GOP nu even trollt. Wat moeten ze daar in de gordijnen zijn gejaagd door Feinstein.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176399639
Steve Bannon to step down form Breitbart News

Oh, how the (not so) mighty have fallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2018 22:08:15 ]
pi_176399737
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Steve Bannon to step down form Breitbart News

Oh, how the (not so) mighty have fallen.
*O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:10:07 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176399747
Maar ik Nintex er wel voor aan te juichen als Trump ingesmeerd met pek en veren Washington uitgejaagd wordt. "Want 6337d schaak van Pence".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:15:30 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176399979
Haha Bannon wordt overall uitgetieft

Misschien gaat hij nu in arren moede zelf wel voor een zetel
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:17:14 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176400048
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Haha Bannon wordt overall uitgetieft

Misschien gaat hij nu in arren moede zelf wel voor een zetel
Ik denk een baan als adviseur van Arpaio.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176400061
Ik heb liever Pence dan Trump. Pence is berekenbaar, zie ik geen kernoorlog ontketenen, zou het aanzien van de V.S. enigszins herstellen en voor zijn fundamentalistische opvattingen is toch geen steun onder bevolking, parlement of het Hooggerechtshof.
pi_176400098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:15 schreef Hexagon het volgende:
Haha Bannon wordt overall uitgetieft

Misschien gaat hij nu in arren moede zelf wel voor een zetel
Of hij wordt ergens in een greppel gevonden met een recordpromillage. Fire and Fury zegt dat hij niet drinkt, vandaag is een goede dag om te starten gok ik zo.
pi_176400107
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk een baan als adviseur van Arpaio.
Arpaio gaat voor de Senaatsverkiezing in Arizona. Met Kelli Ward en een establishmentkandidaat erbij wordt dat een slopende primary. Kortom goed nieuws voor de Dems.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:19:44 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176400132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:18 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Of hij wordt ergens in een greppel gevonden met een recordpromillage. Fire and Fury zegt dat hij niet drinkt, vandaag is een goede dag om te starten gok ik zo.
Ach ik denk dat hij wel weer een nieuwe leugensite kan oprichten.
pi_176400305
Of een sitcom samen met the Mooch.

De eerstvolgende Trumptweet wordt iets in de trant van "zie je wel dat Bannon nooit gedeugd heeft en dankzij mij groot is geworden".
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:27:31 #99
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176400385
Nou, het begint er wel erg snel op te lijken dat de belasting-hervorming het laatste en enige grote wapenfeit van de regering Trump gaat worden.

Dit moet wel de grootste "loser president" uit de Amerikaanse geschiedenis zijn. Het enige "winning" aan Trump is dat de Amerikanen gek genoeg geweest zijn om hem te verkiezen.

Nog een interessante stelling: als Trump wel aftreedt dit jaar, wat gaat dat betekenen voor het merk Trump? Gaat het juist een boost krijgen hierdoor, of gaat het ten onder? Wat mij betreft kan het beide kanten op.

Mensen houden wel van een goede dosis leedvermaak; daar kan Trump, ook al gun ik het hem niet, nog wel eens een flink slaatje uit slaan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:31:03 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176400498
Waarom zou je nog wat met Trump te maken willen hebben zodra hij exit is?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:34:51 #101
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176400640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:31 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou je nog wat met Trump te maken willen hebben zodra hij exit is?
Hij heeft zichzelf met dit geblunder anders nu al legendarisch gemaakt. Het maakt van zijn Apprentice carrière maar een korreltje in het zandkasteel.

De geschiedenis leert dat celebrities, how oliedom en talentloos ook, met goede marketing daar altijd wel iets uit kunnen halen.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:35:01 #102
192592 SureD1
------------------------------
pi_176400648
Slechte dag voor Trump? Dat FusionGPS gedoe heb ik niet zo gevolgd...
pi_176400714
De FBI blijkt door en door corrupt want Steele wilde geen informatie meer met hen delen.

Aldus Fusion GPS.

Obama had al geen controle meer over de FBI voor de verkiezingen blijkbaar. :')
pi_176400906
tedlieu twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 21:01:08 Fusion GPS transcript shows that what Senators Grassley & Graham did last week in publicly referring Christopher Steele for criminal investigation was, at best, a partisan publicity stunt and, at worst, intentionally designed to mislead the American people. https://t.co/gW0HkqWHFh reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176401000
dmartosko twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 19:07:28 If 100% of Trump's senior aides and family were really worried about his mental state, there's zero chance they wou… https://t.co/TblUzLElvd reageer retweet
True
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:44:58 #106
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:49:30 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176401187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:35 schreef SureD1 het volgende:
Slechte dag voor Trump? Dat FusionGPS gedoe heb ik niet zo gevolgd...
De GOP is gewoon episch getrollt. Feinstein heeft ze over de knie gelegd en ze billenkoek gegeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176401247
Op aandringen van Simpson die er ook schoon genoeg van kreeg dat zijn naam door het slijk werd gehaald.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:53:42 #109
192592 SureD1
------------------------------
pi_176401351
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

De GOP is gewoon episch getrollt. Feinstein heeft ze over de knie gelegd en ze billenkoek gegeven.
Ik lees het ja, probeer snel bij te lezen...
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 22:54:31 #110
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176401384
quote:
Uiteraard. Grassley was alleen maar bezig Trump te beschermen. En oei wat is hij er eventjes gloeiend bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176401399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik heb liever Pence dan Trump. Pence is berekenbaar, zie ik geen kernoorlog ontketenen, zou het aanzien van de V.S. enigszins herstellen en voor zijn fundamentalistische opvattingen is toch geen steun onder bevolking, parlement of het Hooggerechtshof.
Over kernoorlogen gesproken:
https://www.theguardian.c(...)e-warheads?CMP=fb_gu
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176401415
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
pi_176401487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
We leven niet in imaginationland knul.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:57:39 #114
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176401506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Kijk dit dan maar eens terug, blinde fanboy

https://twitter.com/davidmackau/status/950798611587174401
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:58:31 #115
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176401527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Respect voor die onmetelijk grote oogkleppen van je.

Mag ook wel eens gezegd worden! Chapeau!

Drumpf is behoorlijk aan het verliezen.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:59:24 #116
192592 SureD1
------------------------------
pi_176401557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Uh huh... hij heeft het daar gepresteerd om zaken in het vooruizicht te stellen, die de 30% die nog over is van zijn base, niet gaat pikken...
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:00:20 #117
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176401596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Hij heeft een uur lang zijn aandacht bij een onderwerp weten te houden? Dat is me bij Trump wel een complimentje waard.

Goed gedaan, Don.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176401600
Er schijnt nogal wat verwarring te zijn over wat Trump bedoelt met een 'clean' DACA bill. Nou erg bekwaam hoor! :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:01:51 #119
192592 SureD1
------------------------------
pi_176401658
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
Er schijnt nogal wat verwarring te zijn over wat Trump bedoelt met een 'clean' DACA bill. Nou erg bekwaam hoor! :+
Klien kool, klien kool... ;)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:02:36 #120
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176401680
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
Er schijnt nogal wat verwarring te zijn over wat Trump bedoelt met een 'clean' DACA bill. Nou erg bekwaam hoor! :+
Gewoon, zoals clean coal :)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176401722
Tja, ik vond een paar pagina's geleden al dat hij er vreeeeeeeselijk slecht uitzag... :{

(geen make-up, al duidelijk een tijdje de zonnebank niet van dichtbij gezien, totaal verslapt gezicht etc)
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:04:56 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176401763
Geen stamina. Slechte genen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176401774
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:07:45 #124
192592 SureD1
------------------------------
pi_176401858
quote:
You can’t make this shit up, zou Spicey zeggen...
pi_176401934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef Nintex het volgende:
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
[ afbeelding ]
Het kan echt niet anders dan dat je een troll bent? Ik heb geen andere verklaring voor je gedrag. Het is in elk geval erg zonde voor de sfeer en de discussie in de reeks.

Hoewel Pence nog verder af staat van de liberale ideeën (Trump was ten slotte een democraat voor hij voor president ging), vertrouw ik hem duizend keer meer met de nucleaire codes. In tegenstelling tot Trump is Pence wel volledig bij zinnen, kent hij dossiers en kan hij goed lezen. Dus dat is - wellicht afgezien van de inhoud - op elk punt een verbetering.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:11:44 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_176401996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Huh? Donald had toch beloofd die lui het land uit te trappen en dat Mexico die muur ging betalen?
pi_176402002
Donald denkt blijkbaar dat als hij maar roept dat het een 'clean' bill is alles wel goed komt. :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:13:39 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176402067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het kan echt niet anders dan dat je een troll bent? Ik heb geen andere verklaring voor je gedrag. Het is in elk geval erg zonde voor de sfeer en de discussie in de reeks.

Hoewel Pence nog verder af staat van de liberale ideeën (Trump was ten slotte een democraat voor hij voor president ging), vertrouw ik hem duizend keer meer met de nucleaire codes. In tegenstelling tot Trump is Pence wel volledig bij zinnen, kent hij dossiers en kan hij goed lezen. Dus dat is - wellicht afgezien van de inhoud - op elk punt een verbetering.
Misschien bedoelde hij meer dat het een slecht jaar voor hem is.

Wanneer is de State of the Union eigenlijk? Dat wordt ook weer lachen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 23:14:01 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176402086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Huh? Donald had toch beloofd die lui het land uit te trappen en dat Mexico die muur ging betalen?
Donald is erg goed in beloven, niet zo goed in deliverables.

Muurtje gaat 18 miljard kosten en in ruil daarvoor komen er enorme cuts op Border Patrol :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176402103
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 22:55 schreef Nintex het volgende:
Een slechte dag?

Trump heeft een uur lang met rollende camera's immigration reform besproken met beide partijen.
Iedere zin over zijn inbekwaamheid kan de vuilnisbak in.
Is dat de standaard die nu geldt voor een president van de Verenigde Staten? Dat hij één uur lang met één onderwerp kan bezig zijn? :')
pi_176402117
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij meer dat het een slecht jaar voor hem is.

Wanneer is de State of the Union eigenlijk? Dat wordt ook weer lachen.
30 januari is die. Als Trump zich aan zijn script kan houden wordt het gewoon een opsomming van successen en shamen van de media en politieke tegenstanders.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:14:55 #132
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176402129
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij meer dat het een slecht jaar voor hem is.

Wanneer is de State of the Union eigenlijk? Dat wordt ook weer lachen.
Mwoa dan moet hij van z’n blaadje lezen, dat lukt zelfs die debiel bleek al eerder. Het gaat alleen altijd de puin in als hij uit de losse pols weer met z’n incoherente kleuterzinnen komt aanzetten :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:15:01 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176402135
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
Donald denkt blijkbaar dat als hij maar roept dat het een 'clean' bill is alles wel goed komt. :')
Het politiek instinct van een krop andijvie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176402189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Huh? Donald had toch beloofd die lui het land uit te trappen en dat Mexico die muur ging betalen?
Nouuu... hij pretendeert heel veel te geven om de dreamers en wil ze wel laten blijven maar dan wel in ruil voor een muur en strengere immigratieregels. Zo niet dan is het natuurlijk de schuld van de Democraten dat ze niet kunnen blijven. :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176402205
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:14 schreef Szura het volgende:

[..]

Mwoa dan moet hij van z’n blaadje lezen, dat lukt zelfs die debiel bleek al eerder. Het gaat alleen altijd de puin in als hij uit de losse pols weer met z’n incoherente kleuterzinnen komt aanzetten :').
Hij leest gewoon van een autocue. Wat op zich helemaal logisch is natuurlijk, geen politicus leert zulke speeches echt uit zijn hoofd.

Oh, behalve natuurlijk dat Trump bij elke gelegenheid andere mensen heeft afgezeken voor het gebruik van een autocue. https://www.politico.com/(...)-teleprompter-224039

quote:
We have a president who uses teleprompters, it's too easy. We should have non-teleprompter speeches only when you're running for president, you find out about people. The other way you don't find out about anybody.
:')
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:17:55 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176402260
Is er al nieuws over het budget?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176402526
Stukje van de Atlantic over het gesprek omtrent immigratie:
https://www.theatlantic.c(...)ongress-daca/550100/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 23:27:35 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176402635
http://thehill.com/blogs/(...)genius-act-requiring

quote:
A Democratic lawmaker says that he will introduce legislation that would require presidential candidates to undergo a mental health examination following a tweet from President Trump in which he praised himself as a "stable genius."

Rep. Brendan Boyle's office said in a press release that the Pennsylvania Democrat would introduce the "Stable Genius Act" in the House on Tuesday.

The act would require all presidential candidates to file a Federal Election Commission (FEC) report "certifying that he or she has undergone medical examination by the medical office under the jurisdiction of the Secretary of the Navy.".....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 23:27:38 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176402638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje van de Atlantic over het gesprek omtrent immigratie:
https://www.theatlantic.c(...)ongress-daca/550100/
Maar hij liet de camera’s aan dus verhalen over incompetentie kunnen de prullenmand in ^O^.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176402646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje van de Atlantic over het gesprek omtrent immigratie:
https://www.theatlantic.c(...)ongress-daca/550100/
Nou wat een visie!

quote:
Finally, Trump said he’d sign whatever immigration bill Congress could send him. “I’m not saying I want this or I want that. I will sign it,” he told the group.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 10 januari 2018 @ 00:25:12 #141
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176403963
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje van de Atlantic over het gesprek omtrent immigratie:
https://www.theatlantic.c(...)ongress-daca/550100/
quote:
For good measure, the president digressed into a surprising endorsement for a return to earmarks as a way to grease the legislative wheels and relieve the partisan stalemate in Washington—never mind that the congressionally-appropriated earmarks had become the very symbol of government corruption and the Beltway “swamp” Trump had pledged to drain. Aware of the history, the stunned group of lawmakers laughed. “No?” the president asked. “Well, you should do it.”
Typisch weer dit. De briljante oplossing van Trump is om het doen op de manier waar hij nu juist zo hard tegen campagnegevoerd heeft.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 00:27:36 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176403991
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

[..]

Typisch weer dit. De briljante oplossing van Trump is om het doen op de manier waar hij nu juist zo hard tegen campagnegevoerd heeft.
Ondertitel van Trumps Presidentschap zal zijn "There was always a tweet..."
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176404174
Mocht Oprah kandidaat worden heeft Trump weer eens grote kans.
  woensdag 10 januari 2018 @ 01:47:59 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176404407
https://www.washingtonpos(...)bc3300042_story.html

Judges: North Carolina must redraw GOP’s gerrymandered map
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176404440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Donald is erg goed in beloven, niet zo goed in deliverables.

Muurtje gaat 18 miljard kosten en in ruil daarvoor komen er enorme cuts op Border Patrol :)
Mooi.
pi_176404464
Congress Is Still Very Far Away From a DACA Deal

Trump begreep het dus idd weer eens niet. Feinstein stelt een 'clean' bill voor en Trump stemt daarmee in waarna McCarthy moet uitleggen dat hij daar tegen is :')

quote:
During the meeting, the president seemed lost in some of the legislative lingo. This was, just maybe, Democrats’ intention—a means of getting the president to commit on camera to a policy he doesn’t actually support.
California Sen. Dianne Feinstein, most notably, offered a suggestion to the president.

“What about a clean DACA bill now,” she asked, “with a commitment that we go into a comprehensive immigration reform procedure” later?

“I have no problem,” the president responded. “We’re going to come up with DACA, and then we could start immediately on the phase two, which would be comprehensive.”

A “clean DACA bill,” in congressional parlance, means one that would confer some sort of legal status to DACA beneficiaries (or the broader population of Dreamers) and nothing else. House Majority Leader Kevin McCarthy, picking up on the fast one Feinstein had just pulled on the president, inserted himself for emergency cleanup.

“Mr. President, I think you need to be clear here,” he said, insisting that the president also wants border security in the bill.

“But I think that’s what she’s saying,” Trump said. McCarthy asked Feinstein to clarify, and Feinstein said that she believed border security would best be dealt with in the “phase two” of comprehensive immigration reform. By the end of the meeting, Trump had gotten the memo and explained that in his mind, a “clean DACA bill” means a DACA bill that includes all of the things he wants, including beefed-up border security.


Dus voor de zekerheid toch maar tweet:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 01:16:57 As I made very clear today, our country needs the security of the Wall on the Southern Border, which must be part of any DACA approval. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 02:18:39 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176404488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 00:46 schreef DeParo het volgende:
Mocht Oprah kandidaat worden heeft Trump weer eens grote kans.
Hoezo? Als establishmentkandidaat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 02:31:37 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176404520
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 02:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mooi.
Hoezo? Mexico ging die muur toch betalen? Hoe kan het dan mooi zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176405201
U.S. judge blocks Trump move to end DACA program for immigrants

quote:
A U.S. judge blocked President Donald Trump’s administration on Tuesday from ending a program that shielded from deportation children brought to the United States illegally by their parents.

Trump decided in September to rescind the Deferred Action for Childhood Arrivals program, or DACA. U.S. District Judge William Alsup ruled in San Francisco on Tuesday the program must remain in place while litigation over Trump’s decision unfolds.

The ruling came as Trump and U.S. congressional leaders negotiated broad immigration reforms.

Alsup’s decision follows on from stands taken by other U.S. judges to rein in Trump’s immigration policies, striking down moves against sanctuary cities and limiting the scope of a ban against travel from some Muslim-majority counties.

The DACA program has provided protection from deportation and the right to work legally to nearly 800,000 young people since it was authorized by President Barack Obama in 2012.

Several states, organizations and individuals have filed lawsuits seeking to protect DACA recipients, who are known as Dreamers.

Alsup said in his ruling the federal government did not have to process new applications from people who had never before received protection under the program. However, he ordered the government to process renewal applications people who had previously been covered.

“DACA gave them a more tolerable set of choices, including joining the mainstream workforce,” Alsup wrote. “Now, absent an injunction, they will slide back to the pre-DACA era and associated hardship.”

A Department of Homeland Security spokesman declined to comment, and representatives for the White House and the Department of Justice could not be reached immediately for comment.

Trump ran on a hardline immigration platform during the 2016 presidential election, promising to end DACA and strengthen border protections to increase jobs for U.S. workers.
Weg chantagemiddel _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 10 januari 2018 @ 07:39:02 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176405423
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176405493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 01:47 schreef Szura het volgende:
Judges: North Carolina must redraw GOP’s gerrymandered map
* brokjespoes juichen doet :D :D :D

voor degenen zonder abo: https://www.cnbc.com/2018(...)ered-map-judges.html
or: https://www.huffingtonpos(...)47abe4b03417e873209f
quote:
At the time of debate, according to the order, House redistricting chief Rep. David Lewis attempted to justify the criteria by saying during debate that "I think electing Republicans is better than electing Democrats. So I drew this map to help foster what I think is better for the country."
Ja, zo ken ik er ook nog een paar :{ :{ :{

also:

quote:
Former U.S. Attorney Eric Holder, who is now leading the National Democratic Redistricting Committee, praised the decision.

"Today's ruling was just the latest example of the courts telling state legislators in North Carolina that citizens should be able to pick their representatives, instead of politicians picking their voters. It's long past time for the legislature to produce fair maps that represent the diverse communities of North Carolina," Holder said in a statement.

"Republicans comprise 30 percent of registered voters in North Carolina, yet they crafted a congressional map that would ensure Republican success in ten of thirteen districts, or 76 percent," Butterfield said in a statement. "The Republicans made this case relatively simple when they admitted in court that the congressional map was drawn for partisan political advantage."


[ Bericht 14% gewijzigd door brokjespoes op 10-01-2018 07:54:49 ]
pi_176405624
Ik probeer bij te lezen wb dat Steele en Fusion GPS gedoe, maar ik snap er niks meer van :')

Kan een slimmer iemand dan ik het een beetje uitleggen? :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_176405906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 01:47 schreef Szura het volgende:
https://www.washingtonpos(...)bc3300042_story.html

Judges: North Carolina must redraw GOP’s gerrymandered map
Hij zag er toch wel al een stuk beter uit, die nieuwe map. :')

pi_176405969
Hoe gaat Trump z'n muur betalen?

Nu ja, gewoon de huidige en eigenlijk al zeer succesvolle bestaande grenscontroles wegbezuinigen en alles steken in die kwetsbare dure muur.

https://mobile.nytimes.co(...)ng-surveillance.html

Hoe dom kun je zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 10 januari 2018 @ 08:49:46 #155
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176405988
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:04 schreef Barbusse het volgende:
Ik probeer bij te lezen wb dat Steele en Fusion GPS gedoe, maar ik snap er niks meer van :')

Kan een slimmer iemand dan ik het een beetje uitleggen? :@
Dianne Feinstein heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid door die publicatie op voorhand openbaar te maken. Dat is tegen de norm en traditie van de senaat in. Ze KON niet anders. De Republikeinse partij probeerde met allerlei rookgordijnen en halfslachtige verdachtmakingen de FBi (die gealarmeerd waren door het dossier) buitenspel te zetten (omdat ze net een vette bonus in de vorm van een belastingmaatregel hebben gekregen) De documenten zullen op zich weinig meer toevoegen aan wat we al vermoeden, maar zijn toch belangrijk. De paden waar de Trump organisatie zich voor de verkiezingen hebben gegeven doet het vermoeden ontstaan dat er hier criminele activiteiten hebben afgespeeld. Trump heeft op het moment dat hij daadwerkelijk presidentskandidaat geprobeerd alle banden te verbreken mbt activiteiten die niet kies zijn voor een gemiddelde Amerikaan, maar dodelijk voor iemand die staatsverantwoording moet afleggen. Dit is de reden waarom een president alle persoonlijke activiteiten moet stilleggen vanwege belangenverstrengelingen. Het dossier maakt duidelijk dat hij dit niet helemaal heeft gedaan, Trump heeft zelfs mensen een politieke zetel bezorgd om dit weg te werken. Het dossier zal op zich niet zo schadelijk zijn, maar de manier waarop dit onder de mat is geprobeerd te vegen wél. En dit is meer schadelijk voor een president dan de feiten zelf. (Bill Clintons leugen was schadelijker dan zijn geile gewoontes, Nixons ontkenningen werden hem noodlottig) Feinstein KON niet anders. en nam nu dit moedige besluit. Tegen de traditie in. Maar wat is er normaal tegenwoordig in de Senaat?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176406059
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dianne Feinstein heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid door die publicatie op voorhand openbaar te maken. Dat is tegen de norm en traditie van de senaat in. Ze KON niet anders. De Republikeinse partij probeerde met allerlei rookgordijnen en halfslachtige verdachtmakingen de FBi (die gealarmeerd waren door het dossier) buitenspel te zetten (omdat ze net een vette bonus in de vorm van een belastingmaatregel hebben gekregen) De documenten zullen op zich weinig meer toevoegen aan wat we al vermoeden, maar zijn toch belangrijk. De paden waar de Trump organisatie zich voor de verkiezingen hebben gegeven doet het vermoeden ontstaan dat er hier criminele activiteiten hebben afgespeeld. Trump heeft op het moment dat hij daadwerkelijk presidentskandidaat geprobeerd alle banden te verbreken mbt activiteiten die niet kies zijn voor een gemiddelde Amerikaan, maar dodelijk voor iemand die staatsverantwoording moet afleggen. Dit is de reden waarom een president alle persoonlijke activiteiten moet stilleggen vanwege belangenverstrengelingen. Het dossier maakt duidelijk dat hij dit niet helemaal heeft gedaan, Trump heeft zelfs mensen een politieke zetel bezorgd om dit weg te werken. Het dossier zal op zich niet zo schadelijk zijn, maar de manier waarop dit onder de mat is geprobeerd te vegen wél. En dit is meer schadelijk voor een president dan de feiten zelf. (Bill Clintons leugen was schadelijker dan zijn geile gewoontes, Nixons ontkenningen werden hem noodlottig) Feinstein KON niet anders. en nam nu dit moedige besluit. Tegen de traditie in. Maar wat is er normaal tegenwoordig in de Senaat?
Thanks!

En: :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_176406140
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is dat de standaard die nu geldt voor een president van de Verenigde Staten? Dat hij één uur lang met één onderwerp kan bezig zijn? :')
Trump is in staat om zich een heel uur op een onderwerp te richten.

Supergenius _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176406142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:47 schreef RM-rf het volgende:
Hoe gaat Trump z'n muur betalen?

Nu ja, gewoon de huidige en eigenlijk al zeer succesvolle bestaande grenscontroles wegbezuinigen en alles steken in die kwetsbare dure muur.

https://mobile.nytimes.co(...)ng-surveillance.html

Hoe dom kun je zijn.
Wat eigenlijk nog erger is, is dat hij vol blijft houden dat die muur er MOET komen, terwijl alle experts al tijden zeggen dat het zinloos is. Eigenlijk maakt hij de VS onveiliger, simpelweg omdat hij te trots is om z'n ongelijk toe te geven...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:11:19 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_176406224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:47 schreef RM-rf het volgende:
Hoe gaat Trump z'n muur betalen?

Nu ja, gewoon de huidige en eigenlijk al zeer succesvolle bestaande grenscontroles wegbezuinigen en alles steken in die kwetsbare dure muur.

https://mobile.nytimes.co(...)ng-surveillance.html

Hoe dom kun je zijn.
:')

Het gaat dan ook alleen maar om symboolpolitiek en niet om effectieve maatregelen. Maar dat wisten we al.
For great justice!
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 09:22:19 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176406356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:47 schreef RM-rf het volgende:
Hoe gaat Trump z'n muur betalen?

Nu ja, gewoon de huidige en eigenlijk al zeer succesvolle bestaande grenscontroles wegbezuinigen en alles steken in die kwetsbare dure muur.

https://mobile.nytimes.co(...)ng-surveillance.html

Hoe dom kun je zijn.
Mexico ging het toch doen? Hij had dat beloofd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:22:58 #161
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176406362
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is in staat om zich een heel uur op een onderwerp te richten.

Supergenius _O_
Ik vraag me af of hij een oortelefoontje in had om hem wakker en alert te houden..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:23:22 #162
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176406369
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mexico ging het toch doen? Hij had dat beloofd.
Hij belooft wel meer.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176406532
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:22 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af of hij een oortelefoontje in had om hem wakker en alert te houden..
Yep.

"Adem in... adem uit... adem in... adem uit..."

.
WAARSCHUWING: Tijdens vervanging van batterij kan pt last van ernstige niet-geniale tweetstorm ondervinden.
pi_176406585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:22 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik vraag me af of hij een oortelefoontje in had om hem wakker en alert te houden..
Vind het toch wel wat treurig dat Trumpisten beweren dat het beeld van de POTUS als imbeciel onderuit is gehaald omdat hij in staat is een uurtje aan te schuiven bij een vergadering.

Dan ligt de laat wel verdomd laag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176406635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:16 schreef Tchock het volgende:
Oh, behalve natuurlijk dat Trump bij elke gelegenheid andere mensen heeft afgezeken voor het gebruik van een autocue. https://www.politico.com/(...)-teleprompter-224039
quote:
We should have non-teleprompter speeches only when you're running for president, you find out about people.
Hij heeft wel gelijk met wat hij hier zegt. Hijzelf is hier het beste voorbeeld van.
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:48:53 #166
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176406690
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het toch wel wat treurig dat Trumpisten beweren dat het beeld van de POTUS als imbeciel onderuit is gehaald omdat hij in staat is een uurtje aan te schuiven bij een vergadering.

Dan ligt de laat wel verdomd laag.
QFT :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176406726
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het toch wel wat treurig dat Trumpisten beweren dat het beeld van de POTUS als imbeciel onderuit is gehaald omdat hij in staat is een uurtje aan te schuiven bij een vergadering.

Dan ligt de laat wel verdomd laag.
Wel een mooi inkijkje in hoe frustrerend het moet zijn om als professional met zo'n figuur te moeten werken. Dat dan weer wel.

Maar het beeld van Trump als enigszins competent wordt er niet bepaald door versterkt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176406752
De New Yorker heeft een vrij indringende longread over de menselijke gevolgen van het steeds strengere/onredelijkere Amerikaanse immigratiebeleid (ook al onder Obama).
pi_176406803
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:11 schreef Q. het volgende:

[..]

:')

Het gaat dan ook alleen maar om symboolpolitiek en niet om effectieve maatregelen. Maar dat wisten we al.
punt is nu dat het zeer waarschijnlijk is dat dit beleid de effectieve grenscontrole's zelfs meer schade aandoet...

bv in het artikel wordt aangehaald dat budget voor bv een project om met drones radarbeelden van het achterliggende grensgebied te maken en dit zo te scannen om bv personenbewegingen te monitoren geschrapt wordt, om meer budget naar de planning van die muur te halen....

Het is een heel sterk voorbeeld hoe politiek zich kan richten op het uitvoeren van populistisch geroeptoeter, zonder effectief te kijken welk beleid nodig is (niet noodzakelijk hetzelfde als bepalde plannen die het goed doen op campagne-rallies) en daarbij meer schade doet dan goed...

Vroeger was dat overigens juist een kenmerk van bv stalinisme of maoisme, communistische autocratische staten waar politiek was wat de Grote Leidsman riep of vastgelegd was in 5-jarenplannen.
Voorbeeld was dat bv Mao ooit riep tijdens de 'Grote Sprong Voorwaarts' dat hij de staalproductie zou laten verdubbelen binneen een jaar... dat lukte ook, maar enkel doordat men bij gebrek aan grondstoffen gewoon ook bestaande landbouwmachine omsmolt... gevolg was juist een tekort aan eindproducten en een overvloed aan ruwijzer (ongeschikt om nieuwe producten te maken); maar de cijfers klopten.

Trump's 'Make America Great Again' lijkt ergens een beetje op Mao's 'Grote Sprong Voorwaarts' in de zin dat het 'planeconomie' of 'top-down economie' is... waarbij Mao overigens wel nog altijd flink voorloopt op effectiviteit en uiteindelijke output
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176406827
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wel een mooi inkijkje in hoe frustrerend het moet zijn om als professional met zo'n figuur te moeten werken. Dat dan weer wel.

Maar het beeld van Trump als enigszins competent wordt er niet bepaald door versterkt.
Lijkt mij een surreële ervaring om te moeten vergaderen met iemand die inhoudelijke kennis ontbeert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:01:35 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176406879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij een surreële ervaring om te moeten vergaderen met iemand die inhoudelijke kennis ontbeert.
In de meeste organisaties is dat toch business as usual.
Je zou alleen verwachten dat het Witte Huis op die praktijk een uitzondering vormt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176406908
quote:
6s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

In de meeste organisaties is dat toch business as usual.
Je zou alleen verwachten dat het Witte Huis op die praktijk een uitzondering vormt.
Najah oke, bij ons weet het merendeel van de deelnemers ook bij elk onderwerp van de hand en de rand. Maar we weten tenminste allemaal waar het over gaat.

Je zou inderdaad verwachten dat in het Witte Huis de top-minds zich verzamelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176406923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij een surreële ervaring om te moeten vergaderen met iemand die inhoudelijke kennis ontbeert.
Het lijkt mij vooral vervelend om vooraf allemaal besprekingen met je baas te hebben, een goed voorstel voor te bereiden en bepaalde kernpunten af te stemmen waarmee jullie samen akkoord gaan, en zodra je daadwerkelijk gaat onderhandelen te zien dat hij overal direct mee instemt en aangeeft het totaal niet belangrijk te vinden wat er op zijn bureau komt, als hij maar iets kan tekenen. Daarna twittert hij dat hij alles heel goed begrijpt.

Dan zou ik me toch wel een paar keer achter de oren krabben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:07:34 #174
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176406962
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je zou inderdaad verwachten dat in het Witte Huis de top-minds zich verzamelen.
Volgens de definitie van Trump is dit ook zo. En die zullen hem écht niet tegenspreken. Want indien ze dat doen vliegen ze er snel uit, net als bij Trumps ondernemingen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176407629
Fire and Fury al een miljoen keer besteld (NU.nl)
quote:
Het boek Fire and Fury van journalist Michael Wolff is een groot succes. Volgens de uitgever zijn er inmiddels een miljoen exemplaren door boekhandels en internetverkoper Amazon besteld.

Uitgeverij Holt was aanvankelijk van plan een oplage van 150.000 exemplaren te laten drukken. Dat aantal werd volgens Amerikaanse media snel verhoogd tot enkele honderdduizenden. Amazon moet al 'nee' verkopen aan klanten en geeft een levertijd op van twee tot vier weken.

Ook de e-boekversie en het audio-exemplaar lopen als een trein. Fire and Fury bereikte dinsdag voor het eerst Europa. Een boekhandel in Londen ontving vijfhonderd exemplaren.

Het boek vormt het verslag van tweehonderd gesprekken met de hoogste medewerkers van Trump én de president zelf. Trump ontkent echter dat hij met de journalist gesproken heeft.

Na de voorpublicatie van enkele fragmenten uit het boek sommeerden Trumps advocaten uitgever Holt het boek niet uit brengen. In plaats daarvan publiceerde de uitgever Fire and Fury afgelopen vrijdag al, vier dagen eerder dan voorzien. Een woordvoerder van de uitgever wond er geen doekjes om: de boze reactie van president Trump drijft de verkopen naar ongekende hoogte.
Streisand, Streisand, Streisand... :P
pi_176407803
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Je zou inderdaad verwachten dat in het Witte Huis de top-minds zich verzamelen.
Mensen zoals James Angleton, die ruim 20 jaar de afdeling counter-spionage leidde en als mastermind van spionagetechnieken gold?

Een goede longread over diens legacy:
https://theintercept.com/(...)hief-james-angleton/

De auteur maakt redelijk duidelijk dat de man behoorlijk gedreven werd door verregaande complottheorieen, deels mogelijk versterkt door alcoholisme.

Angleton geloofde dat de Sovjets zich voorbereidden op een eind-oorlog met het kapitalisme en dat ze flink aan de winnende hand waren, hij dacht dat de Sovjets succesvol grote delen van de amerikaanse Maatschappij; specifiek Hollywood en de Media geinfiltreerd hadden en voor hun karretje spanden;
Ook dacht Angelton dat de russen zeer succesvol ook in de federale overheid binnengedrongen waren en ook alle feiteljke rapportages van overheidsdiensten makkelijk konden mnipuleren

Waarbij er een soort van domino-theorie ging selen waarin feiten per definitie gezien werden als manipuleerbaar door een geheel door de Sovjets geinfiltreerde amerikaanse instituten.
Ook geloofde Angleton dat de chinezen en russen onder een hoedje speelden en ook het opzichtelijke conflict tot zelfs deen bijna-oorlog tussen Rusland en China onderdeel was van een manipulatie-taktiek.

(Interessante note is dat Angleton heel lang een zéér close persoonlijke vriendschap had met de britse MI6-topspion Kim Philby, die een groot schandaal veroorzaakte toen bleek dat hij een russische dubbelspion was)

Uiteindelijk was het Nixon, deels op sterke instignatie van Kissinger die Angleton op een zijspoor zetten, begin jaren zeventig, maar de man bepaalde als een van de leidinggevende personen binnen de CIA ruim twintig jaar ook sterk amerikaans buitenlandsbeleid.

Een beetje als een Steve Bannon in het kwadraat.
Interessant is dat de auteur eigenlijk de 'visie' van een complotdenker-pur-sang als Angleton als model stelt hoe de hudiige amerikaanse politiek lijkt te werken.

Beginnend met de ommekaar die na 11 septemeber inzette rondom de invloed van veiligheidsdiensten en spionage van de eigen bevolking en een angst-tactiek, maar ook de verregaande neiging om vanuit complotgedachtes feiten terzijde te schuiven...

Eigenlijk alle vooruitgang die amerika juist vanaf begin jaren zeventig gemaakt had, toen bv een omdenken omtrend burgerrechten, spionage en paranoia inzette, deels ook vanuit bv het Watergate-schandaal en ook bv de Church-comittee en HSCA onderzoeken; is vanaf 11 septemner 2001 teniet gedaan en momenteel zit Amrika in een soortgelijke paranoia als middenin de jaren zestig.

Het maakt ook duidelijk hoe een centraal gestuurde controlestaat utieindelijk altijd uitmond in het opwerpen van sterke paranoia complotdenkers in de eigen top-regionen van haar overheid

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 10-01-2018 11:20:20 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:13:02 #177
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176407920
De VS is per definitie paranoïde omdat ze na een eeuw op de eerste plaats alleen maar achteruit kunnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176408169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:13 schreef Ulx het volgende:
De VS is per definitie paranoïde omdat ze na een eeuw op de eerste plaats alleen maar achteruit kunnen.
Toch hebben ze in de jaren zestig en zeventig ook zeer positieve ontwikkelingen gekend qua burgerrechten (jaren zestig) en bestrijding van corruptie in de eigen veiligheidsdiensten en spionage dor de overheid (Watergate, Church-commitee)...

De overheid stapte toen ook over haar eigen schaduw door na de zeer traumatische ervaringen in de Vietnamoorlog uiteindelijk een diplomatiek offensief met china te beginnen en daarmee goede betrekkingen te sluiten...

dat is een behoorlijke stap geweest, het vijandbeld tov China was enorm groot (er waren initieel ook geen enkele diplomatieke betrekkingen aangezien de VS china niet eens als land erkende (wegens Taiwan)...

dat leidde bv tot een komische anekdote dat een chinese delegatie ooit contact poogde te maken, en een goede gelegenheid darvoor leek en receptie te zijn bij de albanese leider Hoxha, die immers wel zowel met de amerikanen reelijk goede betrekkingen had (als enige bijna-oostblok-land) als met de chinezen...

de amerikaanse ambasadeur durfde echter geen contact aan en gedurende de gehele receptie liep hij telkens weg als de chineze delegatie in zijn buurt kwam.. de chinezen hadden echter opdracht de amerikanen aan te spreken warna er een urenlandge achtervolgingsjacht tussen twe delegaties op die receptie te zien was die na een tijdje ook iedereen begon op te valen (van zowel china als amerika bewog de delegatie in zijn geheel, individuele contacten waren al helemaal niet toegestaan)

(nadat dit een mislukking werd, vond men een andere weg, welke uiteindelijk dankzij tafeltennis-spelers lukte, op dat gebied waren wel vriendschappelijke contacten tussen amerikanen en chnezen mogelijk en zo vond men een weg contact te vinden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176408172
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het toch wel wat treurig dat Trumpisten beweren dat het beeld van de POTUS als imbeciel onderuit is gehaald omdat hij in staat is een uurtje aan te schuiven bij een vergadering.

Dan ligt de laat wel verdomd laag.
En vooral als je dan het verslag leest van die meeting _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 23:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje van de Atlantic over het gesprek omtrent immigratie:
https://www.theatlantic.c(...)ongress-daca/550100/
Hilarisch. Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om met Trump te moeten werken als je zelf een uitgesproken mening hebt. Je kunt op hem inpraten wat je wil, dan geeft hij je volledig gelijk, om vervolgens drie minuten later akkoord te gaan met het tegenovergestelde.
pi_176408270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

En vooral als je dan het verslag leest van die meeting _O-

[..]

Hilarisch. Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om met Trump te moeten werken als je zelf een uitgesproken mening hebt. Je kunt op hem inpraten wat je wil, dan geeft hij je volledig gelijk, om vervolgens drie minuten later akkoord te gaan met het tegenovergestelde.
Het is ook een heel vreemd soort onwetendheid om te denken dat je wel even 'deals' kunt gaan maken zonder een goed begrip te hebben van hetgeen waar je deals over wilt maken. Als er één ding heel duidelijk blijkt uit deze meeting is dat Trump dat begrip van die details gewoon niet heeft. Dat strookt ook prima met het beeld dat al tijden van hem geschetst wordt. Hij heeft nooit enige interesse gehad in dingen snappen en waarschijnlijk de mentale vermogens ook niet. Hij handelt gewoon impulsief en roept maar wat. Zolang je adviseurs of medewerkers hebt die maar gewoon hoofdschuddend naar eigen goeddunken doen wat ze juist achten en zo iemand een beetje paaien, dan gaat dat nog wel, maar je ziet in zo'n meeting dat iemand voor dit soort werk totaal ongeschikt is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 11:38:31 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176408287
Samenwerken met iemand die niet gewend is samen te werken is nogal lastig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176408340
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook een heel vreemd soort onwetendheid om te denken dat je wel even 'deals' kunt gaan maken zonder een goed begrip te hebben van hetgeen waar je deals over wilt maken. Als er één ding heel duidelijk blijkt uit deze meeting is dat Trump dat begrip van die details gewoon niet heeft. Dat strookt ook prima met het beeld dat al tijden van hem geschetst wordt. Hij heeft nooit enige interesse gehad in dingen snappen en waarschijnlijk de mentale vermogens ook niet. Hij handelt gewoon impulsief en roept maar wat. Zolang je adviseurs of medewerkers hebt die maar gewoon hoofdschuddend naar eigen goeddunken doen wat ze juist achten en zo iemand een beetje paaien, dan gaat dat nog wel, maar je ziet in zo'n meeting dat iemand voor dit soort werk totaal ongeschikt is.
Ja, klopt. Op zich ook totaal niet vreemd dat Trump dit gedrag vertoont, zo is hij gewoon. Ik las laatst een oud interview waarin hij opschepte dat hij altijd zonder planning werkt (toen hij nog gewoon baas van Trump Co. was). Hij gaat gewoon in zijn kantoor zitten en ziet wel wat er die dag van komt. Hij leest zich niet in, heeft geen uitgesproken mening over welk onderwerp dan ook (behalve zichzelf), en hij gelooft dat uitspraken geen consequenties hebben, dat je simpelweg het ene kunt toezeggen en het andere kunt doen. Of dat je een mens of een heel land volledig de grond in kunt boren en even later kunt overladen met complimenten, of andersom.

Trump is gewoon fundamenteel, op elk vlak, ongeschikt en niet in staat om president te zijn. Het wordt een beetje saai haast om dat elke keer te benoemen maar hij geeft een nieuwe dimensie aan het woord incompetent.
pi_176408518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook een heel vreemd soort onwetendheid om te denken dat je wel even 'deals' kunt gaan maken zonder een goed begrip te hebben van hetgeen waar je deals over wilt maken. Als er één ding heel duidelijk blijkt uit deze meeting is dat Trump dat begrip van die details gewoon niet heeft. Dat strookt ook prima met het beeld dat al tijden van hem geschetst wordt. Hij heeft nooit enige interesse gehad in dingen snappen en waarschijnlijk de mentale vermogens ook niet. Hij handelt gewoon impulsief en roept maar wat. Zolang je adviseurs of medewerkers hebt die maar gewoon hoofdschuddend naar eigen goeddunken doen wat ze juist achten en zo iemand een beetje paaien, dan gaat dat nog wel, maar je ziet in zo'n meeting dat iemand voor dit soort werk totaal ongeschikt is.
In Fire & Fury wordt dit treffend opgesomd, als je door de overbodige roddels heen kan lezen. Ben nu halverwege en je valt van de ene in de andere verbazing.
pi_176408637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, klopt. Op zich ook totaal niet vreemd dat Trump dit gedrag vertoont, zo is hij gewoon. Ik las laatst een oud interview waarin hij opschepte dat hij altijd zonder planning werkt (toen hij nog gewoon baas van Trump Co. was). Hij gaat gewoon in zijn kantoor zitten en ziet wel wat er die dag van komt. Hij leest zich niet in, heeft geen uitgesproken mening over welk onderwerp dan ook (behalve zichzelf), en hij gelooft dat uitspraken geen consequenties hebben, dat je simpelweg het ene kunt toezeggen en het andere kunt doen. Of dat je een mens of een heel land volledig de grond in kunt boren en even later kunt overladen met complimenten, of andersom.

Trump is gewoon fundamenteel, op elk vlak, ongeschikt en niet in staat om president te zijn. Het wordt een beetje saai haast om dat elke keer te benoemen maar hij geeft een nieuwe dimensie aan het woord incompetent.
Gelukkig beschikt de beste man over een gezonde dosis zelfkennis:

Trump says he understands taxes, healthcare, and other major legislation more 'than any president that’s ever been in office'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176408648
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het toch wel wat treurig dat Trumpisten beweren dat het beeld van de POTUS als imbeciel onderuit is gehaald omdat hij in staat is een uurtje aan te schuiven bij een vergadering.
Waarvan minstens een half uur gebrabbel:
quote:
Suddenly worried that Trump had softened his position, House Majority Leader Kevin McCarthy jumped in. “Mr. President, you need to be clear,” he told Trump, politely but firmly. He reminded him that the broad agreement had always been DACA plus border security, not on its own, and that Democrats had all voted for enhanced border security in the past. Within a few minutes, Trump had shifted back once again, talking about the need for a DACA bill to also address the diversity visa lottery and “chain migration” so that granting legal status to Dreamers does not reopen the pipeline of illegal immigration through extended family sponsorship.

The conversation proceeded in that vein for another half hour.

(...) Despite an hour of talking for all to see, however, what that might be was still a mystery.
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:05:50 #186
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176408733
quote:
"I am God's gift to the Earth in terms of artistic ability. "

Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus..

Dat was voor hij Rome in de hens stak....
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176408751
quote:
Dit soort sarcastische quotes zijn niet zo interessant meer, vind je wel? :P Iedereen kent ze en iedereen weet hoe absurd het is.

Wat ik wel interessant vind is de volgende vraag: denkt Trump dit nou werkelijk, of is het overcompensatie omdat hij het eigenlijk niet zo goed begrijpt? Of liegt hij gewoon glashard in de hoop dat zijn kiezers het geloven?
pi_176408799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:05 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

"I am God's gift to the Earth in terms of artistic ability. "

Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus..

Dat was voor hij Rome in de hens stak....
Allegedly.
pi_176408861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit soort sarcastische quotes zijn niet zo interessant meer, vind je wel? :P Iedereen kent ze en iedereen weet hoe absurd het is.

Wat ik wel interessant vind is de volgende vraag: denkt Trump dit nou werkelijk, of is het overcompensatie omdat hij het eigenlijk niet zo goed begrijpt? Of liegt hij gewoon glashard in de hoop dat zijn kiezers het geloven?
Die man heeft z'n hele leven in een bubbel geleefd waarbij hij werd omringd door figuren die z'n hielen likten. Ik weet honderd procent zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij een of ander miskend genie is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:16:24 #190
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176408918
quote:
12s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Allegedly.
Toen was de uitspraak fake news ook al populair om onder verantwoordelijkheden uit te komen.. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176408927
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef Nintex het volgende:
Doe maar libtards, jaag oom Donald maar weg.

We don't want liberals to live by the Pence Rule, we want liberals to live by the Rule of Pence. ^O^
[ afbeelding ]
Waarom de thumbs-up? Het was slechts een erg matige film imho...
pi_176408986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die man heeft z'n hele leven in een bubbel geleefd waarbij hij werd omringd door figuren die z'n hielen likten. Ik weet honderd procent zeker dat hij ervan overtuigd is dat hij een of ander miskend genie is.
Ik vind dat echt lastig te geloven, maar wellicht is dat naïef van mij. Hoe kun je nou zó weinig zelfkennis hebben? Hij moet toch beseffen dat al die lastige termen iets betekenen wat hij niet snapt?
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:23:21 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176409066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:07 schreef Tchock het volgende:
Wat ik wel interessant vind is de volgende vraag: denkt Trump dit nou werkelijk, of is het overcompensatie omdat hij het eigenlijk niet zo goed begrijpt? Of liegt hij gewoon glashard in de hoop dat zijn kiezers het geloven?
Volgens mij is de grens tussen waarheid en leugen, werkelijkheid en fictie bij zulke mensen heel diffuus. Er is een zelfbeeld van volkomen superioriteit en dat zal koste wat het kost worden verdedigd. Aantijgingen van buitenaf, opborrelingen van persoonlijke twijfel, het zijn alle krassen op het onbevlekte blazoen waarmede Trump zich tooien wil. En hoeveel nuchtere realiteit is er nog over die hem op andere gedachten zou kunnen brengen? Hij, immers, is de Grootste Baas van de wereld; niemand, niemand anders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:27:30 #194
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176409150
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij is de grens tussen waarheid en leugen, werkelijkheid en fictie bij zulke mensen heel diffuus. Er is een zelfbeeld van volkomen superioriteit en dat zal koste wat het kost worden verdedigd. Aantijgingen van buitenaf, opborrelingen van persoonlijke twijfel, het zijn alle krassen op het onbevlekte blazoen waarmede Trump zich tooien wil. En hoeveel nuchtere realiteit is er nog over die hem op andere gedachten zou kunnen brengen? Hij, immers, is de Grootste Baas van de wereld; niemand, niemand anders.
De Gop zal hem blijven beschermen, want gaat Trump ten onder, dan sleurt hij de rest in zijn val ( en deze val is van hele grote hoogte) mee. En dit weten ze. Dus blijven ze de waan van Trump voeden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176409187
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij is de grens tussen waarheid en leugen, werkelijkheid en fictie bij zulke mensen heel diffuus. Er is een zelfbeeld van volkomen superioriteit en dat zal koste wat het kost worden verdedigd. Aantijgingen van buitenaf, opborrelingen van persoonlijke twijfel, het zijn alle krassen op het onbevlekte blazoen waarmede Trump zich tooien wil. En hoeveel nuchtere realiteit is er nog over die hem op andere gedachten zou kunnen brengen? Hij, immers, is de Grootste Baas van de wereld; niemand, niemand anders.
Ik denk dat je een goed punt aansnijdt. Maar ik vind het gewoon zo lastig te geloven dat je kunt denken alles over een onderwerp te weten als dat zo overduidelijk niet het geval is. Hij kent zelfs de basis niet van de onderwerpen waar hij beweert expert in te zijn. Een beetje alsof ik nu zou claimen dat ik het meeste van kernfysica weet van de hele wereld (en voor de duidelijkheid: ik ben jurist :') ).

Hij is natuurlijk wel al bejaard en zoals Koos zegt heeft hij zijn hele leven in een bubbel geleefd waar iedereen hem naar de mond praat. Alsnog zou je zeggen dat elk mens over de capaciteit beschikt om te realiseren dat hij weinig weet over een onderwerp, vooral omdat hij zich er nog nooit mee bezig heeft gehouden.
pi_176409252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat je een goed punt aansnijdt. Maar ik vind het gewoon zo lastig te geloven dat je kunt denken alles over een onderwerp te weten als dat zo overduidelijk niet het geval is. Hij kent zelfs de basis niet van de onderwerpen waar hij beweert expert in te zijn. Een beetje alsof ik nu zou claimen dat ik het meeste van kernfysica weet van de hele wereld (en voor de duidelijkheid: ik ben jurist :') ).

Hij is natuurlijk wel al bejaard en zoals Koos zegt heeft hij zijn hele leven in een bubbel geleefd waar iedereen hem naar de mond praat. Alsnog zou je zeggen dat elk mens over de capaciteit beschikt om te realiseren dat hij weinig weet over een onderwerp, vooral omdat hij zich er nog nooit mee bezig heeft gehouden.
Ik vind het altijd een beetje goedkoop om met termen uit de psychologie te gaan strooien om Trump te beschrijven, maar het Dunning-Kruger effect noemen ontkom je soms niet aan als je wilt verklaren hoe de beste man zichzelf zo voor de gek kan houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176409351
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het altijd een beetje goedkoop om met termen uit de psychologie te gaan strooien om Trump te beschrijven, maar het Dunning-Kruger effect noemen ontkom je soms niet aan als je wilt verklaren hoe de beste man zichzelf zo voor de gek kan houden.
Als ik me goed herinner is dat het fenomeen dat hoe minder iemand over een onderwerp weet, hoe minder kennis diegene zich realiseert niet te hebben waardoor hij zichzelf juist expert kan achten?

Ik weet het niet. Trump snapt de simpelste termen niet (zoals "a clean DACA bill") maar denkt nog steeds dat hij alles weet (ondanks dat hij zelf ook doorheeft dat hij het niet weet!). Dat lijkt niet echt op Dunning-Kruger maar op een totale paradoxale persoonlijkheid.

Zoals ik eerder iemand hoorde zeggen: Trump is in staat om te beweren dat hij de minst vlambare persoon ter wereld is terwijl zijn haar in brand staat.
pi_176409392
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat echt lastig te geloven, maar wellicht is dat naïef van mij. Hoe kun je nou zó weinig zelfkennis hebben? Hij moet toch beseffen dat al die lastige termen iets betekenen wat hij niet snapt?
Wij zijn opgegroeid in een omgeving die je uitdaagt. Je ouders, docenten, vrienden en studiegenoten wijzen je op je tekortkomingen of laten je zien dat je niet altijd zo slim bent als je zelf denkt. In tegenstelling tot Trump, werden wij niet omringd door kontenlikkers die je wijsmaken dat je het meest intelligente schepsel op aarde bent.

Trump heeft meer dan zeventig jaar in die bubbel geleefd. Hij weet niet beter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 12:43:23 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176409417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij zijn opgegroeid in een omgeving die je uitdaagt. Je ouders, docenten, vrienden en studiegenoten wijzen je op je tekortkomingen of laten je zien dat je niet altijd zo slim bent als je zelf denkt. In tegenstelling tot Trump, werden wij niet omringd door kontenlikkers die je wijsmaken dat je het meest intelligente schepsel op aarde bent.

Trump heeft meer dan zeventig jaar in die bubbel geleefd. Hij weet niet beter.
Dit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176409470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wij zijn opgegroeid in een omgeving die je uitdaagt. Je ouders, docenten, vrienden en studiegenoten wijzen je op je tekortkomingen of laten je zien dat je niet altijd zo slim bent als je zelf denkt. In tegenstelling tot Trump, werden wij niet omringd door kontenlikkers die je wijsmaken dat je het meest intelligente schepsel op aarde bent.

Trump heeft meer dan zeventig jaar in die bubbel geleefd. Hij weet niet beter.
Ik zou nooit gedacht hebben dat dat zo'n gigantische invloed op je persoonlijkheid heeft. Ik bedoel, we kennen allemaal wel blaaskaken en de meeste mensen hebben zelf ook wel arrogante trekjes. Wat Donald J Trump laat zien is echt van zo'n ander niveau.
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:49:32 #201
63302 rockstah
New World Disorder
pi_176409512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Toch hebben ze in de jaren zestig en zeventig ook zeer positieve ontwikkelingen gekend qua burgerrechten (jaren zestig) en bestrijding van corruptie in de eigen veiligheidsdiensten en spionage dor de overheid (Watergate, Church-commitee)...

De overheid stapte toen ook over haar eigen schaduw door na de zeer traumatische ervaringen in de Vietnamoorlog uiteindelijk een diplomatiek offensief met china te beginnen en daarmee goede betrekkingen te sluiten...

dat is een behoorlijke stap geweest, het vijandbeld tov China was enorm groot (er waren initieel ook geen enkele diplomatieke betrekkingen aangezien de VS china niet eens als land erkende (wegens Taiwan)...

dat leidde bv tot een komische anekdote dat een chinese delegatie ooit contact poogde te maken, en een goede gelegenheid darvoor leek en receptie te zijn bij de albanese leider Hoxha, die immers wel zowel met de amerikanen reelijk goede betrekkingen had (als enige bijna-oostblok-land) als met de chinezen...

de amerikaanse ambasadeur durfde echter geen contact aan en gedurende de gehele receptie liep hij telkens weg als de chineze delegatie in zijn buurt kwam.. de chinezen hadden echter opdracht de amerikanen aan te spreken warna er een urenlandge achtervolgingsjacht tussen twe delegaties op die receptie te zien was die na een tijdje ook iedereen begon op te valen (van zowel china als amerika bewog de delegatie in zijn geheel, individuele contacten waren al helemaal niet toegestaan)

(nadat dit een mislukking werd, vond men een andere weg, welke uiteindelijk dankzij tafeltennis-spelers lukte, op dat gebied waren wel vriendschappelijke contacten tussen amerikanen en chnezen mogelijk en zo vond men een weg contact te vinden)
Die ontwikkelingen kwamen toch ook niet uit het niets, althans het is volgens mij niet zozeer dat ze zelf ineens tot bezinning kwamen. Aan de omvorming van burgerrechten ging een lange periode aan bijna wekelijkse rassenrellen vooraf, ze konden niet veel anders. Watergate is vooral een overwinning van de pers geweest.

W.b. de vietnamoorlog, vooralsnog lijkt het er op dat de altijd paradoxale Nixon ook hier weer gelijk heeft gehad, namelijk dat het omvormen van het volksleger naar een puur beroepsleger voldoende zal zijn om zulke trauma's en protesten in de toekomst voorgoed te kunnen beteugelen. [1]
In zekere zin heeft hij de situatie dus net zo goed beslecht door mogelijke tegengeluiden uit de maatschappij vooraf onschadelijk te maken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_176409527
quote:
11s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zou nooit gedacht hebben dat dat zo'n gigantische invloed op je persoonlijkheid heeft. Ik bedoel, we kennen allemaal wel blaaskaken en de meeste mensen hebben zelf ook wel arrogante trekjes. Wat Donald J Trump laat zien is echt van zo'n ander niveau.
Ken jij dan iemand die zo is opgegroeid als Trump?

Ik vermoed dat de campagne zijn waanzin naar een nieuw niveau heeft getild. Miljoenen Amerikanen hingen aan z'n lippen en overlaadden de man met lof terwijl op een podium de grootst mogelijke onzin liep uit te kramen. Dat doet natuurlijk wel iets met iemand als Trump, die toch al last had van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176409546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ken jij dan iemand die zo is opgegroeid als Trump?

Ik vermoed dat de campagne zijn waanzin naar een nieuw niveau heeft getild. Miljoenen Amerikanen hingen aan z'n lippen en overlaadden de man met lof terwijl op een podium de grootst mogelijke onzin liep uit te kramen. Dat doet natuurlijk wel iets met iemand als Trump, die toch al last had van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Niet persoonlijk nee, maar er zijn wel meer mensen die opgroeien in extreme weelde omringd door dienaren en nooit iets zelf hoeven te doen. Neem onze eigen koning, bijvoorbeeld. Heb je die ooit Trumpiaanse teksten uit zien kramen? Ik niet in elk geval. :P
pi_176409560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner is dat het fenomeen dat hoe minder iemand over een onderwerp weet, hoe minder kennis diegene zich realiseert niet te hebben waardoor hij zichzelf juist expert kan achten?

Ik weet het niet. Trump snapt de simpelste termen niet (zoals "a clean DACA bill") maar denkt nog steeds dat hij alles weet (ondanks dat hij zelf ook doorheeft dat hij het niet weet!). Dat lijkt niet echt op Dunning-Kruger maar op een totale paradoxale persoonlijkheid.

Zoals ik eerder iemand hoorde zeggen: Trump is in staat om te beweren dat hij de minst vlambare persoon ter wereld is terwijl zijn haar in brand staat.
Ach, als je dat koppelt aan alle andere ziektebeelden die op de man van toepassing zijn kom je een heel eind.

Inmiddels mag voor iedereen wel duidelijk zijn dat hij gewoon niet slim genoeg is om dit werk te doen, niet bereid is dat te compenseren door hard te werken en dat hij bij gebrek aan een eigen visie meestal gewoon de mening overneemt van degene die hem als laatste heeft gesproken.

Lijkt mij een behoorlijk matige president, maar goed, als je af en toe een of andere liberaal belachelijk maakt heb je genoeg figuren als Nintex die je fantastisch vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176409581
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:51 schreef Tchock het volgende:
Neem onze eigen koning, bijvoorbeeld.
Dat is toch geen vergelijking, joh! :D :P
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:54:41 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_176409598
Judges order North Carolina congressional districts redrawn quickly

Federal judges said Tuesday that North Carolina will have to quickly redraw its 13 congressional districts because the map is unconstitutionally partisan.

The three-judge panel rejected the previous map drawn by the Republican-controlled General Assembly, saying it violates the Equal Protection Clause, the First Amendment, and Article I of the Constitution.
The judges gave the state about three weeks to file a new plan with the court so it will be in place before the 2018 midterms.


Eindelijk wordt begonnen met het terugdraaien van die gerrymandering van de Republikeinen.
pi_176409601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet persoonlijk nee, maar er zijn wel meer mensen die opgroeien in extreme weelde omringd door dienaren en nooit iets zelf hoeven te doen. Neem onze eigen koning, bijvoorbeeld. Heb je die ooit Trumpiaanse teksten uit zien kramen? Ik niet in elk geval. :P
Onze koning had broers die hem in de zeik namen en (groot)ouders die redelijk bij de pinken waren. Ik denk niet dat Beatrix hem z'n hele jeugd veren in de reet had gestoken. Afgezien van het koninklijke, heeft Wim-Lex een redelijk Hollandse opvoeding genoten, gok ik.

Trump is een Tokkie die door z'n ouders werd verwaarloosd en de rest van z'n leven kreeg te maken met kontenlikkers. Tevens is hij een exponent van het amerikanisme, wat sowieso enkel ordinaire ellende voortbrengt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176409604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:53 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Dat is toch geen vergelijking, joh! :D
Waarom niet, als het gaat om de manier waarop ze opgegroeid zijn?
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:55:17 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176409619
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:30 schreef Tchock het volgende:
Ik denk dat je een goed punt aansnijdt. Maar ik vind het gewoon zo lastig te geloven dat je kunt denken alles over een onderwerp te weten als dat zo overduidelijk niet het geval is. Hij kent zelfs de basis niet van de onderwerpen waar hij beweert expert in te zijn. Een beetje alsof ik nu zou claimen dat ik het meeste van kernfysica weet van de hele wereld (en voor de duidelijkheid: ik ben jurist :') ).

Hij is natuurlijk wel al bejaard en zoals Koos zegt heeft hij zijn hele leven in een bubbel geleefd waar iedereen hem naar de mond praat. Alsnog zou je zeggen dat elk mens over de capaciteit beschikt om te realiseren dat hij weinig weet over een onderwerp, vooral omdat hij zich er nog nooit mee bezig heeft gehouden.
Trump is natuurlijk een buitensporig voorbeeld, maar ik denk dat in het algemeen zelfoverschatting je verder vooruit helpt in een politieke carrière dan twijfel en zelfrelativering. In onze dromen worden we geleid door de Tom Kirkmans van deze wereld, in werkelijkheid trekken meestal de Frank Underwoods aan de touwtjes. Er zijn gewoon teveel leugens nodig om een politieke waarheid te verkopen, eerlijke en bescheiden mensen gaan aan zoveel leugenachtigheid ten onder.
Kwetsbaarheid tonen wordt al gauw gezien als een teken van zwakte en tegen je gebruikt; Obama had daar soms last van, die profileerde zich graag als een twijfelend mens die bij grote beslissingen niet over één nacht ijs ging, maar dat aura van twijfel brak hem op, ook hij moest het bij het publiek hebben van supermanachtige pr-stunts ("we got him") en stoere imagebuilding.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 12:55:28 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176409626
Ik denk dat Trump zich verdomd goed realiseert dat hij beter niet kan toegeven dat hij iets niet snapt. Zodra hij dat nu doet verliest hij ook de steun van zijn aanhang. Hij moet dus doorgaan met hard roeptoeteren anders is hij toast. Helaas voor hem werkte het roeptoeteren maar even, en eist men nu toch wel concrete dingen. Maar die kan hij niet leveren omdat hij niet snapt hoe het werkt.
Bij beeft zich aardig in een hoek geschilderd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176409668
quote:
The Trump administration has waived part of the punishment for five megabanks whose affiliates were convicted and fined for manipulating global interest rates. One of the Trump administration waivers was granted to Deutsche Bank — which is owed at least $130 million by President Donald Trump and his business empire, and has also been fined for its role in a Russian money laundering scheme.

The waivers were issued in a little-noticed announcement published in the Federal Register during the Christmas holiday week. They come less than two years after then-candidate Trump promised “I'm not going to let Wall Street get away with murder.”

klik voor meer
Tijdens kerst stiekem banken pleasen waar je voor kapitalen schuld aan hebt. Dat is niet verdacht verder. Overigens blijkt uit dat artikel dat ook Obama al waivers uitdeelde - de straffen zijn dus een complete wassen neus.
pi_176409721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:49 schreef rockstah het volgende:
Watergate is vooral een overwinning van de pers geweest.
Watergate is een gevolg van een machtsvacuum na de dood van Hoover, en ontevredenheid omdat Hoover ervoor koos geen oudgediende hoover-getrouwe tot zn opvolger te benoemen maar juist als nieuwe FBI-directeur een buitenstaander en zelfs een ex-rechter te benoemen.

Nixon wilde hiermee de FBI die een bijna onbeperkte politieke macht had inperken en ondertussen schiep hij een eigen, onder direkte controle van het WH staande eigen group 'plumbers' die eigenlijk precis de semi-legale trucjes die voorheen Hoover zn gedienden liet uitvoeren, op zich namen...

Nixon werd wat betreft Watergate verraden door boze FBI'ers.
(daaromheen speelde meer zaken, zoals de reease van de Pentagon Papers al ruim ervoor en ook de inbraak in het FBI kantoor waarbij een groep burgerrecht activisten veel geheime documenten ter beschikking kreeg die politiek enorm brisant waren, over gehei,me en illegale praktijken van de FBI)

Watergate stond wat dat betreft niet geheel los van andere ontwikkelngen wat betreft veiligheidsdiensten. Kan deels gezien worden als een gevolg daarvan. Al langer was er een bewustzijn dat deze tot een staat-in-een-staat geworden waren en deed men poging hun bijna oncontroleerbare macht in te perken wat uiteindelijk ook deels lukte, onder meer door het Church Committee, dat meerdere schandalen onderzocht, cointelpro,operation CHAOS, afluisterschandalen van de eigen burgers en manipulatie van de pers (waartoe de opdracht al van JFK gekomen was) en de Pentagon Papers.

[ Bericht 11% gewijzigd door RM-rf op 10-01-2018 13:08:05 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 13:01:49 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176409735
Nu ontkom je als politicus niet aan liegen. Zelfs Stalin, Hitler en Mao moesten dat terwijl ze op zich wel middelen hadden om altijd de waarheid te spreken door gewoon de realiteit te forceren zich aan hun woorden aan te passen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176409925
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:01 schreef Ulx het volgende:
Nu ontkom je als politicus niet aan liegen. Zelfs Stalin, Hitler en Mao moesten dat terwijl ze op zich wel middelen hadden om altijd de waarheid te spreken door gewoon de realiteit te forceren zich aan hun woorden aan te passen.
Natuurlijk, ook een democratie heeft dat gewoon keihard nodig (een democratie waarschijnlijk zelfs harder dan een autocratische staat, juist door de hogere transparantie en controleerbaarheid)...

Probleem is niet de illegale handelingen van bepaalde instituten als veiligheidsdiensten en overheidsinstanties, waar vooral de mate waarin deze vervolgens dat uitnutten om controle over hun eigen functioneren te ontlopen...

Hoover's FBI schiep ook vanaf 1917 een stabiele amerikaanse maatschappij, onderdrukte alle politieke extremen (was bv ook zéér succesvol in het verslaan van de KKK).
Enkel was het eind jaren zestig verworden tot een staat binnen een staat en had de politiek er eigenlijk geheel geen grip meer op....
Dat is gevaarlijk, niet het liegen an sich, maar niemand die nog kan controleren wat gelogen is of niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:11:49 #215
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176409926
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:55 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Trump zich verdomd goed realiseert dat hij beter niet kan toegeven dat hij iets niet snapt. Zodra hij dat nu doet verliest hij ook de steun van zijn aanhang. Hij moet dus doorgaan met hard roeptoeteren anders is hij toast. Helaas voor hem werkte het roeptoeteren maar even, en eist men nu toch wel concrete dingen. Maar die kan hij niet leveren omdat hij niet snapt hoe het werkt.
Bij beeft zich aardig in een hoek geschilderd.
En zal nog meer in de problemen wanneer hij vragen van Robert Mueller moet beantwoorden. Want die stelt hem écht geen vragen die voor de hand liggen en publiek bekend zijn. Toen Mueller George Papadopoulos vastnagelde, sloeg dit ook in als een bom, en zagen ze dit niet aankomen. Ik ben erg benieuwd welke richting de vragen Mueller op gaan. Collusion of Treason.. Ik verwacht het laatste..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176409977
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ach, als je dat koppelt aan alle andere ziektebeelden die op de man van toepassing zijn kom je een heel eind.

Inmiddels mag voor iedereen wel duidelijk zijn dat hij gewoon niet slim genoeg is om dit werk te doen, niet bereid is dat te compenseren door hard te werken en dat hij bij gebrek aan een eigen visie meestal gewoon de mening overneemt van degene die hem als laatste heeft gesproken.

Lijkt mij een behoorlijk matige president, maar goed, als je af en toe een of andere liberaal belachelijk maakt heb je genoeg figuren als Nintex die je fantastisch vinden.

Volgens mij vindt Nintex hem helemaal niet zo fantastisch. Lees zijn berichten maar eens goed.
pi_176410013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze koning had broers die hem in de zeik namen en (groot)ouders die redelijk bij de pinken waren. Ik denk niet dat Beatrix hem z'n hele jeugd veren in de reet had gestoken. Afgezien van het koninklijke, heeft Wim-Lex een redelijk Hollandse opvoeding genoten, gok ik.

Trump is een Tokkie die door z'n ouders werd verwaarloosd en de rest van z'n leven kreeg te maken met kontenlikkers. Tevens is hij een exponent van het amerikanisme, wat sowieso enkel ordinaire ellende voortbrengt.
Daarbij heeft Willem bij de Marine gediend en werd hij daar niet voorgetrokken.
pi_176410074
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daarbij heeft Willem bij de Marine gediend en werd hij daar niet voorgetrokken.
En Trump wilde niet naar Vietnam dus had hij wat last van zijn voet (verkalking van zijn hiel blijkbaar). #traitor #bad_genes #inferior
pi_176410138
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:54 schreef remlof het volgende:
Judges order North Carolina congressional districts redrawn quickly

Federal judges said Tuesday that North Carolina will have to quickly redraw its 13 congressional districts because the map is unconstitutionally partisan.

The three-judge panel rejected the previous map drawn by the Republican-controlled General Assembly, saying it violates the Equal Protection Clause, the First Amendment, and Article I of the Constitution.
The judges gave the state about three weeks to file a new plan with the court so it will be in place before the 2018 midterms.


Eindelijk wordt begonnen met het terugdraaien van die gerrymandering van de Republikeinen.
Dat is nog maar de vraag. Dit is een beslissing van een district court. Daar zijn er al wel meer van geweest. De SC heeft twee aankomende zaken omtrent partisan gerrymandering op de agenda staan. Eentje gaat ove Republikeinse gerrymandering in Winsconsin, de ander over Democratische gerrymandering in Maryland. Die gaan uiteindelijk waarschijnlijk de precedenten scheppen. Er zijn al wel cases geweest omtrent gerrymandering waar er duidelijk sprake is van bijvoorbeeld raciale en religieuze gronden. Dergelijke herindelingen mogen sowieso al niet meer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:23:52 #220
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410181
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daarbij heeft Willem bij de Marine gediend en werd hij daar niet voorgetrokken.
Klopt. dat gold ook voor zijn broers. een kennis van me was kapitein op een opleidingsschip van de marine en twee prinsen waren adelborst op dat schip. Die werden zonder aanziens des persoons aangepakt. heb je niks te doen? Hier heb je de dekzwabber, vort!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 13:24:09 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176410185
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens mij vindt Nintex hem helemaal niet zo fantastisch. Lees zijn berichten maar eens goed.
Nah. Die discussie is al gevoerd. Eerst constant roepen dat elke scheet van Trump fantastisch is en daarna zeggen dat je het ironisch bedoelde is gewoon slap gelul. Of een doelbewuste manier om een discussie om zeep te helpen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176410207
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nah. Die discussie is al gevoerd. Eerst constant roepen dat elke scheet van Trump fantastisch is en daarna zeggen dat je het ironisch bedoelde is gewoon slap gelul. Of een doelbewuste manier om een discussie om zeep te helpen.
Ik beweer dan ook niet dat hij serieus is of wat toevoegt aan de discussie. Maar Nintex een Trump-fanboy? Nah. Die jongen vindt het gewoon leuk om te provoceren.

Users als Elzies zijn een ander verhaal.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 13:25:47 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176410217
Ah, een jubileum, hij heeft de 2000 gehaald in slechts 355 dagen!

https://www.washingtonpos(...)laims-over-355-days/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:28:46 #224
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410272
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat hij serieus is of wat toevoegt aan de discussie. Maar Nintex een Trump-fanboy? Nah. Die jongen vindt het gewoon leuk om te provoceren.

Users als Elzies zijn een ander verhaal.
En redetwisten over deze users valt natuurlijk niet onder VS-politieke discussies.. Voor hetzelfde zijn die door populisten betaalde vak-trollen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 13:29:02 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176410277
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat hij serieus is of wat toevoegt aan de discussie. Maar Nintex een Trump-fanboy? Nah. Die jongen vindt het gewoon leuk om te provoceren.

Users als Elzies zijn een ander verhaal.
De tweede optie die ik schets bedoel je dus. Doelbewust discussies verzieken.

Maar goed, irrelevant figuur verder. Boeiend wat hij schrijft. Men negeert hem nu toch voornamelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176410366
Hebben we al zin in de state of the union? *O*
Denk alleen niet dat ik em live ga kijken, vind het lastig om lang naar Trump te luisteren.

Ben stiekem ook benieuwd naar de Fake News award van volgende week. Ik gok op CNN.
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:33:23 #227
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410382
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, een jubileum, hij heeft de 2000 gehaald in slechts 355 dagen!

https://www.washingtonpos(...)laims-over-355-days/
die grafiek.. _O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:34:22 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410402
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ee7579fd9f4c

Dit is ook wel een aardig artikel..

Deze trend ziet er niet best uit voor de GOP..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 13:34:44 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176410411
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:32 schreef Refragmental het volgende:
Hebben we al zin in de state of the union? *O*
Denk alleen niet dat ik em live ga kijken, vind het lastig om lang naar Trump te luisteren.

Ben stiekem ook benieuwd naar de Fake News award van volgende week. Ik gok op CNN.
Lijkt mij lastig, hij gebruikte CNN dit weekend om aan te tonen dat Wolff's boek niet waar zou zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 13:35:20 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176410426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:34 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.ee7579fd9f4c

Dit is ook wel een aardig artikel..

Deze trend ziet er niet best uit voor de GOP..
Dan word het pas echt leuk in Washington als dat gebeurt :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:36:19 #231
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:32 schreef Refragmental het volgende:
Hebben we al zin in de state of the union? *O*
Denk alleen niet dat ik em live ga kijken, vind het lastig om lang naar Trump te luisteren.

Ben stiekem ook benieuwd naar de Fake News award van volgende week. Ik gok op CNN.
Ik dacht het niet, op het moment heeft hij daar namelijk het minst van te duchten. Ik gok op Washington Post.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176410490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik dacht het niet, op het moment heeft hij daar namelijk het minst van te duchten. Ik gok op Washington Post.
Fake news is ondermijning van de democratie. Op zich goed dat er wat aan gedaan wordt.
pi_176410501
Het zal wel Fox "news" worden ofzo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 13:41:29 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176410533
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Fake news is ondermijning van de democratie. Op zich goed dat er wat aan gedaan wordt.
Zoals de actie van Feinstein gisteren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176410550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Fake news is ondermijning van de democratie. Op zich goed dat er wat aan gedaan wordt.
Is deze post sarcastisch bedoeld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:42:49 #236
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410559
quote:
9s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Het zal wel Fox "news" worden ofzo.
of misschien Breitbart. Nu Bannon is verkast, kan hij die simpel een trap na geven na bewezen "diensten"
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176410577
Nee, zonder twijfel InfoWars natuurlijk :Y
pi_176410612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is deze post sarcastisch bedoeld?
Natuurlijk niet. Ik heb het over Fox News die soms over het randje gaat. Ik vind met zulke grote journalistieke organisaties dat er wel wat meer wetgeving mag komen wat wel en niet geoorloofd is.

Ik heb het met nadruk niet over wat oom Donald het allemaal over heeft, want dat is per definitie allemaal gelogen en verdraaid.
pi_176410616
Mooie transcript van Seth over Fusion GPS hearing :Y

https://threadreaderapp.com/thread/950800455797534720.html

TLDR: Peepee tapes are real :D
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:49:29 #240
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410665
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zoals de actie van Feinstein gisteren?
die "actie" van Feinstein was een noodzakelijk kwaad, om de integriteit van het Mueller onderzoek te beschermen. De FBI stop je namelijk niet met geruchten, daar beïnvloed je alleen de kiezer mee, en dit weten ze bij de Trump administratie.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:50 #241
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176410745
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik heb het over Fox News die soms over het randje gaat. Ik vind met zulke grote journalistieke organisaties dat er wel wat meer wetgeving mag komen wat wel en niet geoorloofd is.

Ik heb het met nadruk niet over wat oom Donald het allemaal over heeft, want dat is per definitie allemaal gelogen en verdraaid.
Fox News is misschien wel de grootste factor waarom Trump nog steeds niet impeached is. Een voormalige aanklager van Nixon zei onlangs dat als indertijd Fox News (Rupert Murdoch's geesteskindje had bestaan Nixon zijn volle twee termijnen had uitgezeten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176411119
Van de Fusion GPS transcript:
quote:
This is how *easy* it is to find out about Trump's connections to the Russian mafia: you find it out the *first 72 hours* you're looking at Trump generally.

Simpson confirms he was looking at Trump's ties to Russia [paid by republicans], and specifically Trump's ties to organized crime in Russia, from the first hours of his research—*nine months* before one of the law firms serving the Clinton campaign got involved in funding the research in mid-2016.

The Republicans take one in the gut: Trump's business partner—Sater—is connected to the same crime family Simpson became an expert on in working for Prevezon's law firm, so even the Trump-sanctions tie in the dossier originated nine months before any Democrats were involved.
Dellipder en consorten hebben heel wat krom te lullen wat recht is.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 14:15:52 #243
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_176411172
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:13 schreef cynicus het volgende:
Van de Fusion GPS transcript:

[..]

Dellipder en consorten hebben heel wat krom te lullen wat recht is.
Dit is overigens geen nieuws...er waren al heel veel uitgebreide artikelen over toen Trump nog geen president was. Het lijkt alleen of het niemand wat interesseert. Wellicht dat Mueller er nog wat mee kan.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_176411446
quote:
3s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:13 schreef cynicus het volgende:
Van de Fusion GPS transcript:

[..]

Dellipder en consorten hebben heel wat krom te lullen wat recht is.
Dellipder was in ieder geval heel hard bezig met Clinton/DNC aan Fusion GPS te linken, maar nu blijkt dus dat:
- Fusion GPS nonpartisan is en Steele waarschijnlijk niet eens wist voor wie hij nu onderzoek deed.
- De republikeinen al driekwart jaar eerder van hun diensten gebruik maakten
- Men niet naar een conclusie toe werkte, maar gewoon op zoek ging naar 'iets'
- De FBI al veel wist, maar ze hier niets mee deden op straffe van een Sessions frame dat ze de verkiezingen probeerden te beinvloeden.

Explosive stuff in ieder geval.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176411492
Het feit dat dat transcript is gelekt is wel erg zorgelijk.
Hopelijk krijgt dat mens nog problemen hierdoor.

Lastige is nu namelijk dat de verdachten/getuigen hun verhalen kunnen gelijktrekken, en dat is niet wenselijk.... tenzij je niks geeft om een eerlijke en juiste rechtgang natuurlijk.
Transparantie kan altijd later wanneer alle getuigen zijn gehoord en het recht heeft gezegevierd.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:32:11 #246
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176411493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:46 schreef Knipoogje het volgende:
Mooie transcript van Seth over Fusion GPS hearing :Y

https://threadreaderapp.com/thread/950800455797534720.html

TLDR: Peepee tapes are real :D
Die zijn niet zo belangrijk, wat wel belangrijk is, zijn al die connecties die de Trump organisatie heeft/had met de Russische maffia.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176411521
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In Fire & Fury wordt dit treffend opgesomd, als je door de overbodige roddels heen kan lezen. Ben nu halverwege en je valt van de ene in de andere verbazing.
Inderdaad. Die DACA meeting is een mooie illustratie van wat Wolff hierover schrijft: Trump weet niet waarover hij het heeft, gaat mee met de laatste spreker, verandert vervolgens van standpunt, fantaseert wat en laat tenslotte alles in het midden. Live from the Whitehouse, now on tape.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:33:39 #248
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176411534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit is overigens geen nieuws...er waren al heel veel uitgebreide artikelen over toen Trump nog geen president was. Het lijkt alleen of het niemand wat interesseert. Wellicht dat Mueller er nog wat mee kan.
In principe niet. ik ga er van uit dat die vragen gaat stellen met een heel andere strekking. Dit ligt namelijk te veel voor de hand..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:34:29 #249
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176411549


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-01-2018 14:37:36 (Niet nodig dit) ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176411576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:32 schreef Refragmental het volgende:
Het feit dat dat transcript is gelekt is wel erg zorgelijk.
Hopelijk krijgt dat mens nog problemen hierdoor.

Lastige is nu namelijk dat de verdachten/getuigen hun verhalen kunnen gelijktrekken, en dat is niet wenselijk.... tenzij je niks geeft om een eerlijke en juiste rechtgang natuurlijk.
Transparantie kan altijd later wanneer alle getuigen zijn gehoord en het recht heeft gezegevierd.
Als dat echt een issue zou zijn hadden ze het wel classified gehouden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176411610


[ Bericht 100% gewijzigd door Refragmental op 10-01-2018 14:38:25 (... overbodig vanwege edit.....) ]
pi_176411619
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als dat echt een issue zou zijn hadden ze het wel classified gehouden.
Naar mijn weten is het gelekt, en dus niet de bedoeling om geopenbaard te worden.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:38:24 #253
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176411629
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als dat echt een issue zou zijn hadden ze het wel classified gehouden.
Bovendien; het document was al een publiek geheim. De details werden "under lock and key" gehouden om meer info te winnen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:41:33 #254
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176411694
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Naar mijn weten is het gelekt, en dus niet de bedoeling om geopenbaard te worden.
Het is niet gelekt maar publiek gemaakt tegen de wil van de GOP in. Niet leuk, maar het past daartegen wel bij de teneur van het tegenwoordige witte huis, waar alle regels en protocollen overboord zijn gegooid. Wat je zaait zal je oogsten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176411696
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Naar mijn weten is het gelekt, en dus niet de bedoeling om geopenbaard te worden.
Nee hoor, het is gewoon openbaar gemaakt door Feinstein. Daarom zeggen ze ook duidelijk 'this interview is not classified' voordat ze aan dat interview beginnen.

Wat er gebeurt is, is dat er vervolgens waarschijnlijk een afspraak is gemaakt om het binnenskamers te houden. Grassley kwam toen opeens toch naar buiten met de suggestie om Steele te laten onderzoeken door de DOJ, want dat werd hem duidelijk door dat interview, en tja, als ze dat interview toch niet binnenskamers houden, waarom dan niet het hele transcript vrijgeven?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176411747
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor, het is gewoon openbaar gemaakt door Feinstein. Daarom zeggen ze ook duidelijk 'this interview is not classified' voordat ze aan dat interview beginnen.

Wat er gebeurt is, is dat er vervolgens waarschijnlijk een afspraak is gemaakt om het binnenskamers te houden. Grassley kwam toen opeens toch naar buiten met de suggestie om Steele te laten onderzoeken door de DOJ, want dat werd hem duidelijk door dat interview, en tja, als ze dat interview toch niet binnenskamers houden, waarom dan niet het hele transcript vrijgeven?
Oh kijk, dat is inderdaad wel stom gedaan dan. :D
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:44:34 #257
64792 Mryc
play me one more song
pi_176411760
Ondertussen is de Amerikaanse ambassadeur in NL lekker aan het duiken tijdens zijn eerste persconferentie

https://www.nu.nl/politie(...)ndende-politici.html
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:46:11 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176411790
Pete Hoekstra de walgelijke engnek heeft een vliegende start met de fake media

https://www.volkskrant.nl(...)and-worden~a4556121/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:54:34 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176411963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:44 schreef Mryc het volgende:
Ondertussen is de Amerikaanse ambassadeur in NL lekker aan het duiken tijdens zijn eerste persconferentie

https://www.nu.nl/politie(...)ndende-politici.html
Heel veel andere mogelijkheden heeft ie niet. De uitspraak ontkennen heeft zoals gebleken weinig zin en ik zou niet weten hoe je ʼm "in zijn context" zou moeten interpreteren. Waarschijnlijk was het een verspreking, of een rare hyperbool voor een ongeïnformeerd publiek. Die vlek moet je echt niet nóg verder gaan uitwrijven, keihard negeren is de enige optie, je mag hopen dat het je niet je hele Hollandse carrière blijft achtervolgen (kans is natuurlijk groot van wel).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176412015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Naar mijn weten is het gelekt, en dus niet de bedoeling om geopenbaard te worden.
Nee, aan het begin van de hearing is expliciet gemeld dat het non-classified is. GOP wilde niet dat het naar buiten kwam (om duidelijke redenen dus zo blijkt). Een democratische senator was dat zat (the American public deserves to know immers) en heeft het nu naar buiten gebracht.

-edit-
Sorry, zag dat iemand anders het al gezegd had :D

Snap het wel. De GOP framede het interview als iets met een hele andere uitkomst. Feinstein moest wel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 14:58:58 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412061
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:32 schreef Refragmental het volgende:
Het feit dat dat transcript is gelekt is wel erg zorgelijk.
Hopelijk krijgt dat mens nog problemen hierdoor.

Lastige is nu namelijk dat de verdachten/getuigen hun verhalen kunnen gelijktrekken, en dat is niet wenselijk.... tenzij je niks geeft om een eerlijke en juiste rechtgang natuurlijk.
Transparantie kan altijd later wanneer alle getuigen zijn gehoord en het recht heeft gezegevierd.
Leg mij eens uit waarom dat zo zou zijn aangezien FusionGPS / Simpson zèlf in een op-ed stuk vroeg het verslag openbaar te maken?

Feinstein deed dit dus mede op verzoek van de getuige. Mede omdat de GOP-leden er een enorme cover-up van probeerden te spinnen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:59:24 #262
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Snap het wel. De GOP framede het interview als iets met een hele andere uitkomst. Feinstein moest wel.
Klopt, maar het slaat desondanks in als een bom daar..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:59:50 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176412080
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heel veel andere mogelijkheden heeft ie niet. De uitspraak ontkennen heeft zoals gebleken weinig zin en ik zou niet weten hoe je ʼm "in zijn context" zou moeten interpreteren. Waarschijnlijk was het een verspreking, of een rare hyperbool voor een ongeïnformeerd publiek. Die vlek moet je echt niet nóg verder gaan uitwrijven, keihard negeren is de enige optie, je mag hopen dat het je niet je hele Hollandse carrière blijft achtervolgen (kans is natuurlijk groot van wel).
Elke journalist die met hem spreekt zou hem in elk interview moeten herinneren aan de walgelijke en schadelijke laster die hij over ons land heeft verspreid.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:00:34 #264
64792 Mryc
play me one more song
pi_176412093
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was het een verspreking, of een rare hyperbool voor een ongeïnformeerd publiek.
Eh, nee.

KFILE twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 16:44:31 I did a deep dive on US ambassador to the Netherlands @petehoekstra who apologized for "no-go zone" claims in Decem… https://t.co/QVs2hVB36B reageer retweet
pi_176412095
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:32 schreef Refragmental het volgende:
Het feit dat dat transcript is gelekt is wel erg zorgelijk.
Hopelijk krijgt dat mens nog problemen hierdoor.

Lastige is nu namelijk dat de verdachten/getuigen hun verhalen kunnen gelijktrekken, en dat is niet wenselijk.... tenzij je niks geeft om een eerlijke en juiste rechtgang natuurlijk.
Transparantie kan altijd later wanneer alle getuigen zijn gehoord en het recht heeft gezegevierd.
Het transcript is niet 'gelekt', het is gewoon op internet gezet door een betrokken Senator. Daar komt bij dat, zoals ook blijkens het transcript voorafgaand aan het verhoor duidelijk werd gemaakt, het geen geheim verhoor is. Als er een risico zou bestaan op wat jij beschrijft, dan was het verhoor wel achter gesloten deuren gehouden en het transcript als geheim bestempeld, waardoor openbaarmaking strafbaar zou worden.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:02:49 #266
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Klopt, maar het slaat desondanks in als een bom daar..
Duh. De voorzitter van de Senaatscommissie die eventuele strafbare feiten moet onderzoeken blijkt alles in de doofpot te willen stoppen. Logisch dat het nu KA-BOEM gaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:05:35 #267
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412188
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Duh. De voorzitter van de Senaatscommissie die eventuele strafbare feiten moet onderzoeken blijkt alles in de doofpot te willen stoppen. Logisch dat het nu KA-BOEM gaat.
Het heeft wel effectief het gras voor de voeten van de commissie weggemaaid. Die hadden andere plannen voor de komende weken.. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:05:38 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412189
Ik hoop dat Mueller nu ook weer iemand oppakt. Gewoon voor de leuk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:06:12 #269
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:05 schreef Ulx het volgende:
Ik hoop dat Mueller nu ook weer iemand oppakt. Gewoon voor de leuk.
Gokje?

wie is de gelukkige ditmaal??
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:06:56 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:05 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het heeft wel effectief het gras voor de voeten van de commissie weggemaaid. Die hadden andere plannen voor de komende weken.. :')
Jammer voor ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:09:11 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Gokje?

wie is de gelukkige ditmaal??
Ik gok dat Mueller op de illegale financiële dingetjes van de familie jacht maakt.

Kushner dus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:11:34 #272
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412324
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jammer voor ze.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:11:36 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412326
Maar of dat voor of na de vragen aan Trump is weet ik niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:13:28 #274
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:11 schreef Ulx het volgende:
Maar of dat voor of na de vragen aan Trump is weet ik niet.
Misschien wel terwijl hij ze beantwoordt, dat zal een dag later sappige tweets opleveren! :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:15:18 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412382
Kan iemand deze even insluiten?

https://twitter.com/realD(...)094078661414912?s=17

Trump valt weer eens de rechters aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:17:26 #276
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176412416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:15 schreef Ulx het volgende:
Kan iemand deze even insluiten?

https://twitter.com/realD(...)094078661414912?s=17

Trump valt weer eens de rechters aan.
heeft die gast niks beters te doen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_176412423
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 15:11:13 It just shows everyone how broken and unfair our Court System is when the opposing side in a case (such as DACA) always runs to the 9th Circuit and almost always wins before being reversed by higher courts. https://t.co/sXFgY5c11s reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:17:45 #278
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176412426
Oh kijk hij is weer eens viesmad op het rechtssysteem, baby krijgt weer eens niet wat hij wil
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:19:11 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:17 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

heeft die gast niks beters te doen?
Hij heeft zich gisteren een uur lang moeten concentreren. Dus gun die man even zijn ontspanning.

Overigens noteert Mueller deze wel. Iets met "intentie".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176412542
Het is helder; de Republikeinen, en de Republikeinse voorzitter, wilden de Fusion GPS transcript geheimhouden simpelweg omdat het nadelig voor hun politieke zaak is. Er is geen Congressionele, constitutionele of intelligence noodzaak om het transscript geheim te houden, behalve een politieke. Feinstein heeft daar nu een einde aan gemaakt en het resultaat is flink belastend.

Misschien politiek niet netjes voor je collega's maar voor het Amerikaanse volk in zijn algemeenheid lijkt dit een logische beslissing. The people have a right to know...
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:27:11 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_176412615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Dit is een beslissing van een district court. Daar zijn er al wel meer van geweest. De SC heeft twee aankomende zaken omtrent partisan gerrymandering op de agenda staan. Eentje gaat ove Republikeinse gerrymandering in Winsconsin, de ander over Democratische gerrymandering in Maryland. Die gaan uiteindelijk waarschijnlijk de precedenten scheppen. Er zijn al wel cases geweest omtrent gerrymandering waar er duidelijk sprake is van bijvoorbeeld raciale en religieuze gronden. Dergelijke herindelingen mogen sowieso al niet meer.
Ah, thanks voor de verheldering.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:29:13 #282
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176412655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:17 schreef Szura het volgende:
Oh kijk hij is weer eens viesmad op het rechtssysteem, baby krijgt weer eens niet wat hij wil
"Ik heb verloren dus de rechters deugen niet."

Wat een imbeciel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:38:19 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176412818
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:00 schreef Mryc het volgende:
Eh, nee.

KFILE twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 16:44:31 I did a deep dive on US ambassador to the Netherlands @petehoekstra who apologized for "no-go zone" claims in Decem… https://t.co/QVs2hVB36B reageer retweet
Dat gedoe over nogo-zones en jihadi-moslims staat nog los van "there are politicians being burned", dat zie ik als een rare verspreking na "cars are being burned". Tekenend voor het cabareteske niveau van de journalistiek dat men telkens op dat ene deelzinnetje teruggrijpt. De rest van zijn uitspraken kennen we al van Wilders, daar is niet zoveel schokkends meer aan, los van de vraag of het klopt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176412840
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 15:11:13 It just shows everyone how broken and unfair our Court System is when the opposing side in a case (such as DACA) always runs to the 9th Circuit and almost always wins before being reversed by higher courts. https://t.co/sXFgY5c11s reageer retweet
Allereerst zijn er niet 'higher courts', maar is er slechts één court boven een district court, namelijk de SC.
Daarnaast wordt slechts 0,15% van de zaken die worden behandeld door de 9th district court doorverwezen naar de Supreme Court, oftewel 1 op de 667 zaken. Daarvan wordt pakweg 60% door de SC teruggedraaid, oftewel 1 op de op 1112 uitspraken van de 9th District Court wordt door de SC teruggedraaid. Maar het is een populaire talking point op Fox en dergelijke dus het is begrijpelijk dat het in zo'n tweet verschijnt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176412892
En Trump schijnt maar niet te willen snappen waaróm zijn zaken zo vaak door de "9th" worden behandeld.

Nee, niet omdat daar meer kans op winst is, 't is iets met (moeilijk woord) ju-ris-dic-tie. :o

zie bv https://en.wikipedia.org/(...)or_the_Ninth_Circuit
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:46:55 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176412966
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:42 schreef brokjespoes het volgende:
En Trump schijnt maar niet te willen snappen waaróm zijn zaken zo vaak door de "9th" worden behandeld.

Nee, niet omdat daar meer kans op winst is, 't is iets met (moeilijk woord) ju-ris-dic-tie. :o
Of ie het nu wel snapt of niet, ophitsing van het volk tegen de institutionele elite is zijn enige strategie om te winnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176413394
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 16:00:29 The fact that Sneaky Dianne Feinstein, who has on numerous occasions stated that collusion between Trump/Russia has… https://t.co/o5FAEfhS7N reageer retweet
Standaard doctrine van Trump: geef de namen van je opponenten/dissidenten/slachtoffers een pakkend voorvoegsel en wees verontwaardigd. Sluipt onherroepelijk soepeltjes de zieltjes van zijn verontwaardigde volgelingen binnen.

/edit :@

[ Bericht 19% gewijzigd door cynicus op 10-01-2018 16:29:54 ]
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:18:33 #288
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176413519
Manmanman wat een gejank weer van die lamzak
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176413849
Uit de Twitter thread:
quote:
Simpson says Steele reported to him that the "human source" the FBI had was someone who "decided to pick up the phone and report something." So—BOMBSHELL.

So we now know the FBI source within the Trump presidential campaign—who pre-dated Steele's early July 2016 briefing of the FBI about his research on Trump and Russia—was *not* George Papadopoulos.

Bombshell: the FBI *did* have a mole in the Trump campaign pre-July 2016.
De oude bewering van de Trumpisten dat Obama aan het afluisteren was, krijgt nu een leuke wending naar dat iemand uit Trumps nabijheid die bewust en uit eigen beweging lekte naar de FBI.

De krom-is-recht lullers zullen wel weer gaan klagen dat Obama een spion in Trump's campagne geplaatst heeft ofzo. ;(

quote:
So, to sum up where we are: everything the GOP said about the Dossier post-August 2017--to American voters--was a lie. They knew full well the Dossier had *corroborated* what a whistleblower in the Trump campaign told the FBI *before* July of 2016. This is goddamned explosive.
Oeps.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:53:20 #290
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_176414328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:11 schreef cynicus het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 16:00:29 The fact that Sneaky Dianne Feinstein, who has on numerous occasions stated that collusion between Trump/Russia has… https://t.co/o5FAEfhS7N reageer retweet
Standaard doctrine van Trump: geef de namen van je opponenten/dissidenten/slachtoffers een pakkend voorvoegsel en wees verontwaardigd. Sluipt onherroepelijk soepeltjes de zieltjes van zijn verontwaardigde volgelingen binnen.

/edit :@
Hij raakt duidelijk steeds meer gefrustreerd. Zijn hele leven gooide hij gewoon advocaten en geld tegen zijn problemen aan en die problemen gingen weg. Nu blijkt dat niet te werken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:54:07 #291
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176414348
Nieuw land, Normay

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176414554
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 16:14:15 The single greatest Witch Hunt in American history continues. There was no collusion, everybody including the Dems knows there was no collusion, & yet on and on it goes. Russia & the world is laughing at the stupidity they are witnessing. Republicans should finally take control! reageer retweet
Wat jank je dan man :') Dan zal Mueller zichzelf toch alleen maar voor lul zetten.

Dat Rusland zich de ballen uit zijn broek lacht dat wil ik dan wel weer geloven ja. Evenals Jinping. Die gaat rollend van het lachen door zijn kantoor. _O-


En hoezo moeten de Rupiblicans finally control taken? Welk overheidsorgaan wil men dan precies nog in handen hebben wat nu van de Dems is? :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_176414901
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:02 schreef BlackLining het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-01-2018 om 16:14:15 The single greatest Witch Hunt in American history continues. There was no collusion, everybody including the Dems knows there was no collusion, & yet on and on it goes. Russia & the world is laughing at the stupidity they are witnessing. Republicans should finally take control! reageer retweet
Wat jank je dan man :') Dan zal Mueller zichzelf toch alleen maar voor lul zetten.

Dat Rusland zich de ballen uit zijn broek lacht dat wil ik dan wel weer geloven ja. Evenals Jinping. Die gaat rollend van het lachen door zijn kantoor. _O-

En hoezo moeten de Rupiblicans finally control taken? Welk overheidsorgaan wil men dan precies nog in handen hebben wat nu van de Dems is? :')
Die interne tegenstrijdigheid hè. Als er niets aan de hand is, dan zal Muellers (onafhankelijke!) onderzoek dat uitwijzen en dan kunnen we daarna weer verder tot de orde van de dag. Trump lult maar wat, als een angstige kat in het nauw.
pi_176414945
Op zich klopt die eerste zin nog wel; The single greatest Witch Hunt in American history continues.
De republikeinen hebben het nog steeds over de emails van Hillary, wat al langer onderzocht is dan Pearl Harbor, Watergate en 9/11 bij elkaar.
in a crowd you lose humanity
pi_176414955
Word Cloud van de meest gebruikte woorden om Trump te omschrijven, naar aanleiding van een recente poll (http://www.wbur.org/news/2018/01/10/wbur-poll-baker-trump-warren).

Pick your favorite (de mijne is 'trying', wat ze maar als een positief woord hebben gerekend):
pi_176414979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:22 schreef westwoodblvd het volgende:
Word Cloud van de meest gebruikte woorden om Trump te omschrijven, naar aanleiding van een recente poll (http://www.wbur.org/news/2018/01/10/wbur-poll-baker-trump-warren).

Pick your favorite (de mijne is 'trying', wat ze maar als een positief woord hebben gerekend):
[ afbeelding ]
Mijn favoriet is "president". Lekker accuraat.
pi_176415102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:54 schreef Szura het volgende:
Nieuw land, Normay

[ afbeelding ]
Tikt een basisscholier deze press releases?
And then and then and then and then... Dat is een 'en toen'-basisschoolkringgesprek :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176415153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tikt een basisscholier deze press releases?
And then and then and then and then... Dat is een 'en toen'-basisschoolkringgesprek :')
Het is gewoon een opsomming van de agenda, in tekst. Hoeft niet hoogstaand. Mag wel gecheckt op spelfouten.
pi_176415179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:22 schreef westwoodblvd het volgende:
Word Cloud van de meest gebruikte woorden om Trump te omschrijven, naar aanleiding van een recente poll (http://www.wbur.org/news/2018/01/10/wbur-poll-baker-trump-warren).

Pick your favorite (de mijne is 'trying', wat ze maar als een positief woord hebben gerekend):
[ afbeelding ]
Ik ga voor de combinatie postliterate - total television.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_176415245
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tikt een basisscholier deze press releases?
And then and then and then and then... Dat is een 'en toen'-basisschoolkringgesprek :')
Nou ja, het is functionele tekst he. Bij wijze van spreke kan men er bulletpoints van maken zelfs. Verhalend taalgebruik zou in dit geval wat overbodig zijn.

Ik heb eigenlijk vooral medelijden met de Prime Minister of Nomway. Je zou daar maar naartoe moeten :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_176415269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:34 schreef cynicus het volgende:
Uit de Twitter thread:

Oeps.
Seth, zo te lezen? Het wordt wel een beetje vermoeiend dat alles bij die vent 'goddamned explosive' is, maar goed, het blijft een Amerikaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')