abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176672839
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Noh. Dat is wel nasty.

Het enige wat ik kan vinden is http://ontdopen.nl/ , maar of dat ook echt werkt weet ik niet.
Onderaan de site.... :D :X

Disclaimer: Ontdopen.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele bijverschijnselen van een leven in zonde, zoals onvruchtbaarheid, ziekten, natuurrampen, het voor eeuwig branden in de hel en aanverwante zaken.

Dit kan toch niet serieus zijn? >:) _O-
  maandag 22 januari 2018 @ 14:12:55 #177
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_176673240
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:00 schreef dop het volgende:
wat is de onzin ?
geen dogma ?
of gelden alleen jou doctrines? (voor jou persoonljk wel natuurlijk terecht)
voor mij, en het meerendeel dat niet in god geloofd zijn het heel duidelijk dogmas.
En ik denk ook voor een behoorlijk groot deel van de Christenen.
Het is onzin te zeggen dat dat noodzakelijke dogma's zijn voor christenen. Almacht bijvoorbeeld: generaties predikanten in Nederland zijn opgeleid met een leerboek waarin almacht van God werd verworpen.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:14:54 #178
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_176673279
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik ken christenen die niet geloven dat Jezus Christus leeft, zelfs niet dat hij geleefd heeft.
Dat kan, maar zij geloven toch wel dat de idee van Jezus Christus op de een of andere wijze een levende werkelijkheid is voor hen. Anders heeft het weinig zin je christen te noemen.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:19:06 #179
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176673367
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:14 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Dat kan, maar zij geloven toch wel dat de idee van Jezus Christus op de een of andere wijze een levende werkelijkheid is voor hen. Anders heeft het weinig zin je christen te noemen.
Yup.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:19:33 #180
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_176983567
Je moet gewoon het hoofdje wassen met soda of gootsteenontstopper, dan is dat heilig water zo eraf gebeten!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 5 februari 2018 @ 23:55:50 #181
74056 ToT
The Gothfather
pi_176984187
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:19 schreef govie het volgende:
Je moet gewoon het hoofdje wassen met soda of gootsteenontstopper, dan is dat heilig water zo eraf gebeten!
Of gewoon wat Dimmu Borgir als slaapliedje opzetten als tegenwicht; dat cancelt elkaar wel redelijk uit, denk ik.
pi_176986416
Of de religie streng is of niet. De moeder heeft voogdij en het is ook haar kind. Zonder overleg dit soort zaken doen is onacceptabel wat mij betreft.
Whatever...
pi_177003486
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:05 schreef Brybry het volgende:
Zojuist ben ik er achtergekomen dat mijn kind uit een eerdere relatie is gedoopt zonder mijn medeweten of toestemming. Ik ben er erg van geschrokken en behoorlijk boos over.
Zelf ben ik atheist en mijn kinderen mogen zelf bepalen of ze ergens in geloven ja/nee...

Mijn ex heeft ons kind laten dopen voor de Katholieke kerk toen hij met haar op vakantie was naar zijn geboorteland (Nederlands grondgebied). Zijn familie en toenmalige vriendin zijn bij de doop aanwezig geweest. Mijn ex is niet gelovig dus waarschijnlijk door druk van de familie is dit gebeurd.

Een aantal jaar geleden, toen mijn kindje nog een kleuter was , vertelde ze dat ze van haar oma altijd uit de bijbel moest lezen en dat ze mee ging naar de kerk. Op een dag vroeg ze naar mij idee over geloven en toen heb ik haar verteld dat ik niet in God geloof. Toen werd ze witheet en ging volledig uit haar plaat: Ik zou branden in de hel en God zou mij straffen. Het was echt een bizarre gebeurtenis.
Ik heb mijn ex toen ook gesommeerd om te stoppen met die indoctrinatie. Dat was niet voldoende; Enkele weken later wederom een rant van mijn kleuter over hoe ik zou branden.

Tenslotte heb ik mijn ex gezegd dat ik die zondag mijn kind zelf uit de kerk zou plukken, desnoods met een brandend kruis. Niks meer gehoord sindsdien.

Om weer even terug te komen op het dopen: Kan ik dit ongedaan laten maken? Vind het werkelijk schandalig dat mijn kind gedoopt is en wil dat zij zelf die keuzes kan maken...
Je moet je kind uit de katholieke registers laten verwijderen. Aangetekende brief sturen, ik denk naar de gemeente die de doop heeft uitgevoerd.
pi_177020234
Acteurs en oplichters tegelijk. Schaamteloos!

'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_177020380
Verschrikkelijk om jezelf zo te verrijken en de zogenaamde gelovigen die het spelletje meeslepen.

'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_177283793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:57 schreef Brybry het volgende:
Dus als een kind thuiskomt met het idee dat alle gristenhonden moeten branden in de hel...dan moet dat ook maar kunnen ofzo?

Volgens mijn kind moesten alle ongelovigen, mij inclusief namelijk flink gaan fikken.
Dat is in ieder geval niet iets wat ze in de katholieke kerk meekrijgt. Die denkbeelden van je kind heb je volledig aan je ex of haar familie te danken. En als die ex (of haar familie) zo het kind manipuleert zou ik als ik jou was ook even bij jeugdzorg informatie inwinnen.
pi_177290493
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval niet iets wat ze in de katholieke kerk meekrijgt.
Doe je nu echt een "Dit heeft niets met Katholicisme te maken" ?
pi_177290673
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 05:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Doe je nu echt een "Dit heeft niets met Katholicisme te maken" ?
Dat is eigenlijk de enige conclusie die je kan trekken als je de documenten van het tweede Vaticaanse concilie bekijkt en de katholieke geloofspraktijk in onze regio; dat het hier extremisten betreft en geen normale katholieken. In de Mis worden anderen ook niet naar de hel verwezen.

Maar het gaat om het advies; als je kind wordt volgepropt met extremistische ideeŽn, neem contact op met jeugdzorg of de raad van kinderbescherming. Wat geef jij voor concreet advies?
pi_177290681
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk de enige conclusie die je kan trekken als je de documenten van het tweede Vaticaanse concilie bekijkt en de katholieke geloofspraktijk in onze regio; dat het hier extremisten betreft en geen normale katholieken. In de Mis worden anderen ook niet naar de hel verwezen.

Maar het gaat om het advies; als je kind wordt volgepropt met extremistische ideeŽn, neem contact op met jeugdzorg of de raad van kinderbescherming. Wat geef jij voor concreet advies?
Ja die zien haar aankomen.. waarschijnlijk krijgt ze dan zelf problemen met ze.
  maandag 19 februari 2018 @ 08:27:31 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177291363
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
...
Dat is een uitstekende manier om de situatie te laten escaleren en om je gezin jarenlang in een mallemolen te zetten. Ik denk niet dat dat goed is voor het meisje in kwestie. Het lijkt nu goed te gaan met het kind dus ik denk dat ze zonder de hulp van de jeugdhulpverlening beter af zijn.

Deze instanties worden daarnaast al onnodig belast door veel vechtscheidingen waarbij ťťn of beide ouders het een goed instrument vind om het conflict nog meer gewicht te geven.
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_177307616
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:28 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja die zien haar aankomen.. waarschijnlijk krijgt ze dan zelf problemen met ze.
Heb weleens aan de bel getrokken bij Jeugdzorg. Naast dit heeft mijn ex wel meer gekke fratsen uitgehaald, meerdere malen zelfs.
Dat heeft helaas niks uitgehaald.

2 jaar later wederom een instantie erbij betrokken; Gesprekken met vader zijn er gevoerd en hij heeft wat opvoedkundige tips gekregen en uiteindelijk zelf therapie ingeschakeld voor mijn kind.

Het heeft 8 jaar geduurd maar nu gaat het gelukkig goed met kleine brybry :)
pi_177313500
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:41 schreef Brybry het volgende:

[..]

Heb weleens aan de bel getrokken bij Jeugdzorg. Naast dit heeft mijn ex wel meer gekke fratsen uitgehaald, meerdere malen zelfs.
Dat heeft helaas niks uitgehaald.

2 jaar later wederom een instantie erbij betrokken; Gesprekken met vader zijn er gevoerd en hij heeft wat opvoedkundige tips gekregen en uiteindelijk zelf therapie ingeschakeld voor mijn kind.

Het heeft 8 jaar geduurd maar nu gaat het gelukkig goed met kleine brybry :)
Toen jullie dat kind kregen was hij wel normaal?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')