abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 15:58:34 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176413191
Ik zie het nut van bemande ruimtevaart ook niet zo in. Zeker niet als steeds meer reparaties e.d. door robots kunnen worden gedaan. En in de verre toekomst kolonies stichten op andere planeten? We kunnen ons beter richten op het leefbaar houden van de aarde. Beter dan de aarde gaat het echt niet worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:04:34 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176413279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:05 schreef SeLang het volgende:
Zou er over 100 jaar een Lonely Planet zijn van Mars?


:+

Fake helaas
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 16:07:12 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176413319
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:+

Fake helaas
Wildkamperen op Olympus Mons _O_

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:09:28 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176413364
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:58 schreef SeLang het volgende:
Ik zie het nut van bemande ruimtevaart ook niet zo in. Zeker niet als steeds meer reparaties e.d. door robots kunnen worden gedaan. En in de verre toekomst kolonies stichten op andere planeten? We kunnen ons beter richten op het leefbaar houden van de aarde. Beter dan de aarde gaat het echt niet worden.
Tsja. Is dat wel zo? Ik bedoel... als we dermate veel energie kunnen aanwenden om te terraformen en dus nieuwe plekken te maken... waarom niet?

Ik ben het met je eens dat het soort van bullshit is om op een planeet te gaan zitten met straling,1/3e zwaartekracht, zwakzon en giftige bodem maar dat doe je ook alleen maar omdat je verwacht dat dit onderdeel uitmaakt van een grotere ontwikkeling en een persoonlijke genoegdoening.

Waarom gingen de eerste settlers naar Amerika. Een continent zonder lastdieren, met weinig zinnig verbouwbaar eten, met een slechter klimaat dan in Europa.

- Omdat men verwachtte rijk te worden daar van goud
- Omdat men dacht daar een nieuw imperium op te bouwen
- Omdat men land wilde claimen voor zichzelf.
- Omdat men dacht daar vrij te zijn van Europese mogendheden en toen wijdverspreide onvrijheid.

Omdat men wist dat waar je ook bent, het de moeite waard gemaakt kan worden als er ook andere mensen zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_176422871
gelukkig voor hem bleek het een meetfout te zijn. toch bizar he, ik had me wel 2x opgemeten voordat ik naar de media stap met zo'n abnormaal lengteverschil
pi_176424665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:52 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen ruimtevaart en bemande ruimtevaart ;)

Het klopt inderdaad dat er bedrijven zijn die in de ruimtevaart stappen. Wat die bedrijven doen is voornamelijk satellieten in een baan om de aarde brengen en in mindere mate zooi naar het ISS transporteren. Bemande ruimtevaart is vooral een utopie. Het is vooral een prestige dingetje om ergens een poppetje te laten rondlopen op de maan of op mars. De laatste bemande reis naar de maan dateert van 1972.....

Het is inmiddels bijna 50 jaar later en we zijn nog niet echt verder opgeschoten :P
Waarom ons niet verspreiden over dit gigantische heelal, vastzitten op een overbevolkte wereld terwijl er in de toekomst misschien wel prachte (utopische :P) werelden liggen elders.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_176424688
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja. Is dat wel zo? Ik bedoel... als we dermate veel energie kunnen aanwenden om te terraformen en dus nieuwe plekken te maken... waarom niet?

Ik ben het met je eens dat het soort van bullshit is om op een planeet te gaan zitten met straling,1/3e zwaartekracht, zwakzon en giftige bodem maar dat doe je ook alleen maar omdat je verwacht dat dit onderdeel uitmaakt van een grotere ontwikkeling en een persoonlijke genoegdoening.

Waarom gingen de eerste settlers naar Amerika. Een continent zonder lastdieren, met weinig zinnig verbouwbaar eten, met een slechter klimaat dan in Europa.

- Omdat men verwachtte rijk te worden daar van goud
- Omdat men dacht daar een nieuw imperium op te bouwen
- Omdat men land wilde claimen voor zichzelf.
- Omdat men dacht daar vrij te zijn van Europese mogendheden en toen wijdverspreide onvrijheid.

Omdat men wist dat waar je ook bent, het de moeite waard gemaakt kan worden als er ook andere mensen zijn.
Mooi omschreven. ^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_176425266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:29 schreef Bart2002 het volgende:
Japanse astronaut biedt excuses aan na meetfout eigen lengte :)

https://www.nu.nl/opmerke(...)ut-eigen-lengte.html
Hoax!!!! Een Japanner die niet goed is in meten en/of cijfers HOAXXXXXXXX

Dat is gewoon onmogelijk Japanners kunnen geeen meetfouten maken het zit gewoon niet in hun natuur/cultuur om fouten te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')