abonnement Unibet Coolblue
pi_176385500
UPDATE
Nummer is gekozen


Zwitserland is één van de zeven landen die het ESF mee opgezet heeft in 1956. Het eerste ESF werd in het Zwitserse Lugano georganiseerd en ook door het land gewonnen.
Inmiddels hebben ze het festival in totaal twee keer gewonnen (1956 en 1988) en twee keer georganiseerd (1956 en 1989).

De laatste jaren presteert het land niet al te goed. Sinds de invoering van de halve finales in 2004 heeft het land van de 14 deelnames vier keer de finale behaald met als beste plek een 8e plaats in 2005 (Vanilla Ninja - Cool Vibes). De laatste keer dat ze de finale haalde was in 2014 met Sebalter die het lied 'Hunter of stars' zong en daarmee op een 13e plek eindigde. De Zwitsers zijn zelfs vier keer als allerlaatste in de halve finale geëindigd. Ook in 2011 ging Anna Rossinelli in de finale naar huis met een laatste, 25e plek. Afgelopen jaar werd Timebelle met Apollo 12e.

De Zwitserse omroep SRG SSR heeft vandaag de 6 finalisten bekend gemaakt waarvan er één finalist Zwitserland zal gaan vertegenwoordigen op het ESF 2018.

De SRG SSR heeft gezocht naar een modern lied met een sterke, duidelijke en begrijpelijke boodschap. De 6 liedjes werden alle getest met verschillende vocalisten om elk nummer zo goed mogelijk over te kunnen brengen.

De nationale selectie vindt plaats op zondag 4 februari 2018 en de winnaar wordt bepaald door een 50/50 combinatie van televoters en stemmen van een internationale jury.

Dit zijn de 6 Zwitserse finalisten:

Zibbz - Stones

Angie Ott - A Thousand Times

Naeman - Kiss Me

Chiara Dubey - Secrets and Lies

Alejandro Reyes - Compass

Vanessa Iraci - Redlights


[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 04-02-2018 22:59:02 ]
pi_176386150
Persoonlijk denk ik dat Zwitserland op deze manier wederom naast de finale gaat grijpen. Misschien kunnen 'Stones' of de looks van Naeman nog het verschil maken.

Mijn top 6:

1. Kiss me
2. Compass
3. A Thousand Times
4. Stones
5. Redlights
6. Secrets and Lies

En ik kom er zojuist ook achter door het bekijken van de filmpjes dat Alejandro Reyes zijn linkerhand mist, waar hij toch gitaar mee speelt :o
pi_176391046
Ik ben benieuwd hoe het live klinkt, maar het niveau lijkt redelijk voor Zwitserse standaarden. Redlights klinkt als iets wat de jury doorgaans geweldig vindt. Voor de rest heb ik niet echt een favoriet, al heeft de eenarmige bandiet helaas voor hem wel het minste liedje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2018 @ 18:36:55 #4
368283 ato
pi_176392807
Stones vind ik het beste klinken, moet het wel live staan als een huis :)
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 18:40:28 #5
375570 crew  Cyan9
pi_176392892
Ik vind het naar Zwitserse standaarden niet verkeerd, al hangt het er vanaf hoe het live klinkt, daar ligt nog wel eens het probleem. Persoonlijk vind ik Stones, Secrets and Lies, en Redlights de beste nummers.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_176475509
Stones:Sterke coupletten waarin ik de 'mmhmm's' geweldig vind. Refrein klinkt als iets dat ik eerder heb gehoord, maar daardoor niet minder lekker. Goed nummer. Mijn favoriet in deze selectie.

A thousand times: Dit is iets waar ik van zou moeten houden, maar dat lukt me niet. Te cliché, te 2004-derig. Nee.

Kiss me en Compass vind ik beide aardige nummers; no hate, no love. Prima als achtergrond muziek. Zou zich vertalen naar rapportcijfer 6,5/7

Secrets and lies: Voor zo'n soort lied moet ik de juiste stemming hebben, anders vind ik er niet veel aan. Toevallig is vandaag zo'n dag ;-). Ik vind het vandaag (!) een erg mooi lied, dat iets nostalgisch oproept. Vleugje Disney. Doet wat dromerig aan.

Redlights: Dit vind ik zo'n nummer dat in de categorie 'safe choices' valt. Weinig op aan te merken, ligt goed in het gehoor, maar sta ik inmiddels op de bank te springen?...eh nee.
~The present is all there is~
pi_176954458
Vanavond om 20:00 uur gaan de Zwitsers kiezen. Live stream hieronder

~The present is all there is~
pi_176956372
Zibbz stelt me niet teleur. Goed nummer hoor dat live ook overeind blijft.
~The present is all there is~
pi_176956397
Stones is echt zo'n geweldig nummer, het heeft zo'n lekkere edgy vibe die ik echt heel goed vind, het lied is ook tof geproduceerd, niet teveel poespas maar ook zeker niet saai, moet echt winnen!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 4 februari 2018 @ 20:24:00 #10
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_176956424
Echt een leuk duo. Verdient wellicht een nog beter lied...
In ieder geval geen zekere finalist in Lissabon mocht het door gaan
pi_176956450
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:22 schreef grazz het volgende:
Zibbz stelt me niet teleur. Goed nummer hoor dat live ook overeind blijft.
Van mij zou het mogen winnen. Al moet het dan wel een vrij late loting krijgen, anders betwijfel ik of de televoters er al te wild van worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176956588
Angie Ott...ben het nu al zat. Zwak.
~The present is all there is~
pi_176956623
Kapster Angie mag nu zelf wel afgekapt worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176956691
quote:
9s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:29 schreef Fred_B het volgende:
Kapster Angie mag nu zelf wel afgekapt worden.
Haha denk dat ze geloofwaardiger zou zijn als kapster idd

Oh ze schijnt ook daadwerkelijk kapster te zijn :')
~The present is all there is~
pi_176956752
Wat is dit nou weer voor een kneus :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176956763
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:31 schreef grazz het volgende:

[..]

Haha denk dat ze geloofwaardiger zou zijn als kapster idd

Oh ze schijnt ook daadwerkelijk kapster te zijn :')
Ja, dat was immers in dat voorstukje :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176956846
Kiss me....Dit is echt iets voor SBS/Popstars...low budget
~The present is all there is~
pi_176956853
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, dat was immers in dat voorstukje :P
niet opgelet
~The present is all there is~
pi_176956906
Daarom misschien maar beter om geen NF meer te organiseren in NL. Dan krijgen wij ook dat amateuristische shit vrees ik.
~The present is all there is~
pi_176956977
Wadde hadde dudde da :r
~The present is all there is~
pi_176957043
Chiara _O_

Het is wel een andere dan de echte, maar de naam is goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176957138
Wat zingt ze nou? I find it hard for me to know, where to pee and where to go?
~The present is all there is~
pi_176957154
Ik vind het mooi, maar niet geschikt voor het Songfestival.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_176957156
Op plaat beter dan live. Ze kijkt ook veel te moeilijk bij dit lied. Maar dat zal wel horen :')
~The present is all there is~
pi_176957176
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:48 schreef grazz het volgende:
Wat zingt ze nou? I find it hard for me to know, where to pee and where to go?
Vooral ahahahaha toch.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')