abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:21:10 #26
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_176455441
registreer om deze reclame te verbergen
Lage temperatuur speelt ook een grote rol. Bij een paar graden onder 0 kan je accu al niet meer het maximale vermogen leveren, daarom heeft de ANWB het altijd druk als het koud is.
Ik heb zo een mini-booster (nood-accu) in de auto liggen ter grotte van een telefoon. Werkt altijd!
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:29:24 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176455651
Update: de "bijna nieuwe" accu was meer dan 5 jaar oud, dus die gaan ze vervangen.
En daarna ga ik tripjes verzinnen zodat ze eens in de twee weken een flink eind kunnen rijden. Voor de winter dan zo'n minibooster want met koud/vochtig/glad weer willen ze niet rijden.

Tegelijk krijg ik een soortgelijk probleem te horen van een ander: verse weduwe wil auto aanhouden maar heeft zelf geen rijbewijs, en de regelmatige bestuurder zal ook geen kilometers met dat ding gaan rijden. Dus alle tips hierboven zal ik recyclen. Bedankt daarvoor.
pi_176456333
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:02 schreef Garbageman het volgende:
Het zal inderdaad met sluipverbruik te maken hebben. Mijn vorige auto stond een maand of drie stil bij de garage, startte meteen bij de proefrit. (Grote diesel)
Ik heb ook wel eens van die druppelladers op zonne-energie gezien?

https://www.conrad.nl/nl/(...)pla-853861&WT.srch=1
Zo’n zonne-energie lader is een leuk idee maar werkt in praktijk niet 99% van de moderne auto’s schakelen de spanning van de sigarette aansteker uit. Misschien niet meteen maar wel na enkele uren. Dus moet je zo’n ding altijd op de accu klemmen...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_176456351
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:21 schreef pechvogel-010 het volgende:
Lage temperatuur speelt ook een grote rol. Bij een paar graden onder 0 kan je accu al niet meer het maximale vermogen leveren, daarom heeft de ANWB het altijd druk als het koud is.
Ik heb zo een mini-booster (nood-accu) in de auto liggen ter grotte van een telefoon. Werkt altijd!
Dat laatste klinkt handig! Kun je die dan ook via de auto weer opladen? En kun je daar ook wat grotere accu's mee aanjagen? Mijn TDI heeft een flinke accu en de V8 ook namelijk.
pi_176457580
Probleem met autoaccu’s is dat ze slechter worden als ze leeg lopen. Dus een volle accu zal amper slijten, maar een accu met slecht 50 of 20% zal sneller oud worden. Met als gevolg dat ze in de toekomst nog sneller leeglopen en nog sneller weer verder gaan slijten.

Een paar keer een lege accu en het probleem zal steeds vaker terugkomen.

Beste oplossing blijft een massasleuteltje.
.
  maandag 15 januari 2018 @ 15:28:50 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_176520214
Auto,s die ik niet vaak gebruik hebben een hoofdschakelaar. Klik accu uit
<a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png">Klik hier</a> bij spelfouten in mijn post.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:15:03 #32
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176533606
registreer om deze reclame te verbergen
Veel beter is hem aan de druppellader gooien zoals deze.
Onder de motorkap en altijd de juiste spanning.
oySO4Qr.jpg
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:17:26 #33
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176533638
Zet je gewoon aan de 220, stelt hem in, onder de kap, en altijd goed. Werkt ook je alarm gewoon.

[ Bericht 16% gewijzigd door PluggieOD op 16-01-2018 00:22:36 ]
pi_176535744
De makkelijkste optie lijkt me een zonnepanneltje. Wel even zorgen dat deze gekoppeld is aan een punt met permanente spanning. Het sigarettenaansteker ding wordt bij veel auto's via het contact afgeschakeld.

Vanaf de zekeringkast op een niet geschakelde draad een 2e sigaretten aansteker plug maken is dan de oplossing. Zonnepanneltje op de hoedenplank, draadje netjes wegwerken en klaar.
pi_176535831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:15 schreef PluggieOD het volgende:
Veel beter is hem aan de druppellader gooien zoals deze.
Onder de motorkap en altijd de juiste spanning.
[ afbeelding ]
Die baby blauwe Astra komt mij bekend voor O+
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:52:05 #36
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_176544209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt handig! Kun je die dan ook via de auto weer opladen? En kun je daar ook wat grotere accu's mee aanjagen? Mijn TDI heeft een flinke accu en de V8 ook namelijk.
ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.

Ik heb zelf de goedkoopste genomen met 20000 mah
https://www.ebay.co.uk/it(...)f:g:uP8AAOSwY~laSwDe

Voor jou zou ik een zwaardere nemen, boven de 50000 mah. Kost ongeveer 50,- met verzendkosten op ebay. In Nederland ben je minstens het dubbele kwijt. Zijn prijzig
pi_176545133
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:52 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.

Ik heb zelf de goedkoopste genomen met 20000 mah
https://www.ebay.co.uk/it(...)f:g:uP8AAOSwY~laSwDe

Voor jou zou ik een zwaardere nemen, boven de 50000 mah. Kost ongeveer 50,- met verzendkosten op ebay. In Nederland ben je minstens het dubbele kwijt. Zijn prijzig
Bedankt voor de tip! Handig ding inderdaad :)
  dinsdag 16 januari 2018 @ 16:55:58 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176545411
Okee praktijk ervaring :)

Ik doe geen reet met mijn auto. Alleen eens per jaar in de zomer een flink stuk rijden naar/in Schotland en verder doe ik er bijna niets mee. Mijn auto wordt regelmatig 2+ maanden achtereen helemaal niet gebruikt. Sowieso ben ik regelmatig periodes van 2 maanden in het buitenland (zonder auto). Eigenlijk is die auto dus pure geldverspilling maar goed /care.

Normaal gesproken start hij nog gewoon na 2+ maanden stilstaan, maar wel op het randje. Accu is inmiddels bijna 11 jaar oud en hij begint nu wel zwak te worden dus binnenkort ga ik hem vervangen.

Wat betreft de OP, het is mogelijk dat je buren domweg niet vaak/lang genoeg rijden om de accu op spanning te houden. Op zich kan een volle accu wel lang op spanning blijven maar als je buren 1x per maand een ritje van 2x20km maken is dat mogelijk niet genoeg om de verliezen aan te vullen.

Autoaccu's zijn gemaakt om kort een grote stroom te leveren (starten) maar kunnen er slecht tegen om diep te ontladen (en met weinig lading te bewaren). Dus als de accu vaak en langdurig bijna leeg is dan gaat de levensduur snel achteruit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:00:22 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176545502
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:02 schreef Garbageman het volgende:

Ik heb ook wel eens van die druppelladers op zonne-energie gezien?

https://www.conrad.nl/nl/(...)pla-853861&WT.srch=1
Je kunt zo uitrekenen dat dat nooit kan werken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
  dinsdag 16 januari 2018 @ 17:34:22 #40
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_176546222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 16:55 schreef SeLang het volgende:
Okee praktijk ervaring :)

...maar als je buren 1x per maand een ritje van 2x20km maken is dat mogelijk niet genoeg om de verliezen aan te vullen.
Dit is echt te weinig.

Bij mij als het beetje koud wordt= is auto niet starten. Al rijd ik elke dag 100 km mee, een beetje rond het vriespunt in de nacht en het is gelijk raak de volgende ochctend. Met zo een mini-booster rijd ik binnen 2 minuten weg. Ik doe het al 1 jaar zo. Dit probleem heb ik alleen in de winter. Accu is bijna 4 jaar oud
pi_176546776
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 15:52 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.

Ik heb zelf de goedkoopste genomen met 20000 mah
https://www.ebay.co.uk/it(...)f:g:uP8AAOSwY~laSwDe

Voor jou zou ik een zwaardere nemen, boven de 50000 mah. Kost ongeveer 50,- met verzendkosten op ebay. In Nederland ben je minstens het dubbele kwijt. Zijn prijzig
Deze is goed betaalbaar, met 80000 mah, zou dat wat zijn? https://www.ebay.co.uk/itm/282789273448
pi_176550216
Die ziet er intressant uit, maar er staat alleen 400A piek, maar geen starter current. Als ik naar andere kijk is dat waarschijnlijk rond 200A. Daar krijg je een goede diesel niet mee gestart. Een 1.4 of 1.6 benzine wel, maar ook alleen als het ding nog in topstaat is. Een mini cooper 1.6 krijg je er net op gestart (ervaring ;) ) maar met veel moeite.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 16 januari 2018 @ 20:54:15 #43
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176551862
Ik zoek ook nog zo'n goeie noodstarter om mijn 3,5 liter V6 te kunnen starten, dus het moet wel wat vermogen hebben.
Don't let my username fool you...
pi_176553013
Die Chinezen rekenen een beetje raar kwa amperes. Lithium technologie is ver, maar 80Ah @12V past nog niet in zo’n klein kastje. Dnk eerder dat ze bedoelen dat je op de USB 80Ah kan trekken met 5V of misschien zelf tellen ze alle Ah’s van de in serie geschakelde cellen en rekenen ze 80Ah @ 3,7V.

25Ah 12V is wellicht realistischer en de discharge rate zal ongeveer 2-3C zijn, dus 50-75A en misschien 10C burst. Dat is 250A voor enkele seconden voordat ze in rook opgaan.
.
pi_176553301
Oftewel: met mijn TDI en V8 heb ik er niet heel veel aan? Ik heb geen verstand van die dingen 😄
  dinsdag 16 januari 2018 @ 22:58:07 #46
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_176555518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:56 schreef boegschroef het volgende:
Die ziet er intressant uit, maar er staat alleen 400A piek, maar geen starter current. Als ik naar andere kijk is dat waarschijnlijk rond 200A. Daar krijg je een goede diesel niet mee gestart. Een 1.4 of 1.6 benzine wel, maar ook alleen als het ding nog in topstaat is. Een mini cooper 1.6 krijg je er net op gestart (ervaring ;) ) maar met veel moeite.
Bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor auto's tot en.met 5 liter, dus ook diesel. Moet kunnen, ervan uitgaan dat ding minimaal voor de helft geladen is. je zou het moeten vergelijken met zo klassieke booster die ze bij de garage gebruiken. Scheelt niet veel.
pi_176556921
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 22:58 schreef pechvogel-010 het volgende:

[..]

Bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor auto's tot en.met 5 liter, dus ook diesel. Moet kunnen, ervan uitgaan dat ding minimaal voor de helft geladen is. je zou het moeten vergelijken met zo klassieke booster die ze bij de garage gebruiken. Scheelt niet veel.
Dat is een reclame truuk. Mijn mustang (4.7l V8) krijg je er wel mee gestart. Die heeft een lage compressie (orginele accu = 300 start ampere) maar een ‘moderne diesel’ of benzine met hoge compressie gaat hier niet mee rond. (Bmw 525d = 600 start ampere, een accu die minder geeft gooit het blok al niet meer snel genoeg rond) de mini: 400. (Mijn suburban verbruikte 1100 amp bij starten :) )
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')