Dan zet je hem even voor het raam en doe je een verlengsnoer naar buiten.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:43 schreef Lunatiek het volgende:
Bij ons in de straat staan de auto's niet op eigen erf, maar enkele tientallen meters verder op een parkeerterreintje.
Dus geen prik on de buurt.
Loskoppelen van de accu lijkt een oplossing, maar dan nog gaat de accu niet eeuwig mee toch?
Kan niet voor het raam. Jaren '70 hofjesfratsenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 08:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan zet je hem even voor het raam en doe je een verlengsnoer naar buiten.
2001.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:14 schreef Barcaconia het volgende:
Hoofdschakelaar inbouwen zoals bij oldtimers, als het een wat oudere auto is.
Hangt heel sterk van de ouderdom, het gebruik (misbruik), het merk, de temperatuur en de reststroompjes af. In de auto van mijn vrouw (peug. 107) heb ik eens een baggeraccu vervangen door een Varta, meteen veel beter.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:06 schreef Lunatiek het volgende:
Maar onder het motto "voorkomen is beter dan genezen": hoe lang die auto ongebruikt laten staan is acceptabel voor je naar starthulpen moet kijken?
dit zou mijn advies zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:32 schreef Karstman het volgende:
Auto verkopen en overstappen op iets als Greenwheels ofzo.
Zou logisch zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 09:32 schreef Karstman het volgende:
Auto verkopen en overstappen op iets als Greenwheels ofzo.
Een auto voor "als er iets is" die het niet doet als er iets is is ook wat onhandig. Laat ze toch vooral meer gaan rijden. voor bejaarden lijkt het me namelijk wel wijs dat ze hun vaardigheden wat op peil houden.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zou logisch zijn.
Gaat echter niet: bij ons is geen autodelen als Greenwheels in de buurt. En ze willen graag die auto voor "als er iets is", want ze willen dan asap naar het ziekenhuis kunnen. Plus dat ze hem op vakantie (3x per jaar meerdere weken, minstens) nodig hebben. Buurvrouw durft ook niet zomaar in een andere auto te rijden (had al eens aangeboden met de mijne te rijden).
Dus wordt het loskoppelen/uitzetten met hoofdschakelaar. Toch denk ik dat meer rijden beter is. Voor de auto, maar ook voor henzelf.
Precies dat dus. Maar hoe vaak is effectief? Gezien het feit dat die ritten geen doel hebben, behalve de auto in conditie houden, zou het fijn zijn dat tot een minimum te kunnen beperken.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:20 schreef Karstman het volgende:
[..]
Een auto voor "als er iets is" die het niet doet als er iets is is ook wat onhandig. Laat ze toch vooral meer gaan rijden. voor bejaarden lijkt het me namelijk wel wijs dat ze hun vaardigheden wat op peil houden.
Voor mij geen Renault (meer).quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:32 schreef boegschroef het volgende:
Het ligt enorm aan de auto, maar 2 weken is wel erg kort. Als je dan op vakantie bent en je wagen staat 3 weken bij schiphol zou je niet meer kunnen starten.
Aan de andere kant, volgens Renault is dit normaal, Mijn zwager heeft een nieuwe renault gekocht, deze start blijkbaar al niet meer als deze 4 weken aan 1 stuk ongebruikt is.
Volgens Renault is dit 'normaal'.
Zo’n zonne-energie lader is een leuk idee maar werkt in praktijk niet 99% van de moderne auto’s schakelen de spanning van de sigarette aansteker uit. Misschien niet meteen maar wel na enkele uren. Dus moet je zo’n ding altijd op de accu klemmen...quote:Op vrijdag 12 januari 2018 10:02 schreef Garbageman het volgende:
Het zal inderdaad met sluipverbruik te maken hebben. Mijn vorige auto stond een maand of drie stil bij de garage, startte meteen bij de proefrit. (Grote diesel)
Ik heb ook wel eens van die druppelladers op zonne-energie gezien?
https://www.conrad.nl/nl/(...)pla-853861&WT.srch=1
Dat laatste klinkt handig! Kun je die dan ook via de auto weer opladen? En kun je daar ook wat grotere accu's mee aanjagen? Mijn TDI heeft een flinke accu en de V8 ook namelijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 16:21 schreef pechvogel-010 het volgende:
Lage temperatuur speelt ook een grote rol. Bij een paar graden onder 0 kan je accu al niet meer het maximale vermogen leveren, daarom heeft de ANWB het altijd druk als het koud is.
Ik heb zo een mini-booster (nood-accu) in de auto liggen ter grotte van een telefoon. Werkt altijd!
Die baby blauwe Astra komt mij bekend voorquote:Op dinsdag 16 januari 2018 00:15 schreef PluggieOD het volgende:
Veel beter is hem aan de druppellader gooien zoals deze.
Onder de motorkap en altijd de juiste spanning.
[ afbeelding ]
ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 17:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat laatste klinkt handig! Kun je die dan ook via de auto weer opladen? En kun je daar ook wat grotere accu's mee aanjagen? Mijn TDI heeft een flinke accu en de V8 ook namelijk.
Bedankt voor de tip! Handig ding inderdaadquote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:52 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.
Ik heb zelf de goedkoopste genomen met 20000 mah
https://www.ebay.co.uk/it(...)f:g:uP8AAOSwY~laSwDe
Voor jou zou ik een zwaardere nemen, boven de 50000 mah. Kost ongeveer ¤ 50,- met verzendkosten op ebay. In Nederland ben je minstens het dubbele kwijt. Zijn prijzig
Je kunt zo uitrekenen dat dat nooit kan werkenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 10:02 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb ook wel eens van die druppelladers op zonne-energie gezien?
https://www.conrad.nl/nl/(...)pla-853861&WT.srch=1
Dit is echt te weinig.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:55 schreef SeLang het volgende:
Okee praktijk ervaring
...maar als je buren 1x per maand een ritje van 2x20km maken is dat mogelijk niet genoeg om de verliezen aan te vullen.
Deze is goed betaalbaar, met 80000 mah, zou dat wat zijn? https://www.ebay.co.uk/itm/282789273448quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:52 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
ja, zo een mini-accu kun je op verschillende manieren opladen. Gewoon met zo een usb-kabel zoals je telefoon. Je kan hem opladen via pc, stopcontact en natuurlijk via je sigarettenaansteker van de auto (usb). Je kunt hem zelfs gebruiken als Powerbank om je telefoon mee te laden. Maar dit laatste zou ik niet doen.
Ik heb zelf de goedkoopste genomen met 20000 mah
https://www.ebay.co.uk/it(...)f:g:uP8AAOSwY~laSwDe
Voor jou zou ik een zwaardere nemen, boven de 50000 mah. Kost ongeveer ¤ 50,- met verzendkosten op ebay. In Nederland ben je minstens het dubbele kwijt. Zijn prijzig
Bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor auto's tot en.met 5 liter, dus ook diesel. Moet kunnen, ervan uitgaan dat ding minimaal voor de helft geladen is. je zou het moeten vergelijken met zo klassieke booster die ze bij de garage gebruiken. Scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:56 schreef boegschroef het volgende:
Die ziet er intressant uit, maar er staat alleen 400A piek, maar geen starter current. Als ik naar andere kijk is dat waarschijnlijk rond 200A. Daar krijg je een goede diesel niet mee gestart. Een 1.4 of 1.6 benzine wel, maar ook alleen als het ding nog in topstaat is. Een mini cooper 1.6 krijg je er net op gestart (ervaring ) maar met veel moeite.
Dat is een reclame truuk. Mijn mustang (4.7l V8) krijg je er wel mee gestart. Die heeft een lage compressie (orginele accu = 300 start ampere) maar een ‘moderne diesel’ of benzine met hoge compressie gaat hier niet mee rond. (Bmw 525d = 600 start ampere, een accu die minder geeft gooit het blok al niet meer snel genoeg rond) de mini: 400. (Mijn suburban verbruikte 1100 amp bij starten )quote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:58 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Bij de beschrijving staat dat deze geschikt is voor auto's tot en.met 5 liter, dus ook diesel. Moet kunnen, ervan uitgaan dat ding minimaal voor de helft geladen is. je zou het moeten vergelijken met zo klassieke booster die ze bij de garage gebruiken. Scheelt niet veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |