abonnement Unibet Coolblue
pi_176744120
Wij zijn van centrum naar een voorstad verhuisd in 2012. Waren erg tevreden maar toen O werd geboren voelde ik me er ineens niet thuis meer. We zaten binnen een half uur in de stad met het ov, maar het bleek een kakbuurt, mensen waren enorm gereserveerd en er was 1 winkel op 20 minuten lopen (fietsen groot deel vh jaar niet actueel). Ik vond het vreselijk om zo van de auto afhankelijk te zijn.

Dus verder gezocht en nu wonen we formeel gezien in de grote stad, maar in een voorwijk. Er is een groot winkelcentrum op 15 min lopen, goed ov, en wat stadser volk. We voelen ons hier nu al zo veel meer thuis. Het is er levendig, en dat miste ik juist erg in ons vorige huis.
pi_176744160
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:37 schreef laziness het volgende:
Wij wonen nu in dat gehucht van Vicky met 51.000 inwoners ;)
Het is 13km van het centrum. De flat aan de rand van Den Haag was 6km van het centrum maar de tram was op loopafstand en was er met 10min. Nu is de tramhalte te ver lopen en duurt het 40min voordat je in het centrum bent. Idem voor het strand.
Ik ben enorm blij met onze grote tuin en de vriendjes achter waar O mee speelt en waar hij mee op school zit. En mijn eigen twee parkeerplekken achter. Geen rondjes op zoek naar een plekje. Maar oh wat mis ik de stad. Ik zou graag dit huis in de stad willen hebben. Maar ja daar kost het ook een paar tonnetjes meer dus is dit the best next thing. En de supermarkt en post punt op 1 min lopen mis ik soms ook best wel :D
bijna 60.000 😉

Wij hebben de bus voor de deur, tram naar Delft/Den Haag/Scheveningen op 5 minuten lopen.

Oude centrum op 300m.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:40:55 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176744164
Ik ging van Amersfoort naar een dorp op de Veluwe (52% SGP) als alleenstaande moeder, nu weer terug in Amersfoort omdat N toch echt niet in dorp op de Veluwe wilde wonen, en het ook serieus lastig was qua woon-werkverkeer, maar ik heb het toch zeker de eerste 2 jaar ernstig gemist, toen ik weer terug was in Amersfoort dus, toen ik in 1998 uit Amersfoort weg ging heb ik de stad nagenoeg niet gemist.
En in de categorie "in de stad heb je alles dichtbij".... nou nee, ik had in het dorp zowel de scholen als de supermarkt als de kroeg dichterbij :D

Wat me hier voorlopig iig houdt is de keuze qua middelbare scholen, en het feit dat Soneal op een uitstekende school zit, en ik niet denk dat dat elders zo even geëvenaard gaat worden.
Plus dat we in een heel leuk huis wonen, in een erg rustige buurt, wel op loopafstand van het bos maar ook dichtbij het centrum en het station, en ik zit binnen 2 minuten op de snelweg.
Dus ja, ik zit goed, maar ik zat in m'n gehucht op de Veluwe zeker net zo goed, ondanks het feit dat ik daar een veel kleiner en minder luxe huis had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 januari 2018 @ 19:43:34 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_176744219
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:40 schreef Vicky het volgende:

[..]

bijna 60.000 😉

Wij hebben de bus voor de deur, tram naar Delft/Den Haag/Scheveningen op 5 minuten lopen.

Oude centrum op 300m.
April 2017 51.000 las ik :P

Ik woon dichterbij Delft dan Rijswijk oude centrum maar Delft heb ik gek genoeg weinig mee.

Ik kom zelf trouwens uit een gehucht en ben dus dol op de voorzieningen in de stad. Een half uur fietsen of met de bus (die er net zo langzaam over deed slingerend door gehuchten) naar de bioscoop of de kroeg of middelbare school of de hema/blokker/h&m. Ik vond het echt helemaal niks.

[ Bericht 11% gewijzigd door laziness op 25-01-2018 19:48:52 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 januari 2018 @ 20:01:34 #205
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176744556
ik ben heeeeel blij dat ik weer terug ben in het westen, ik had dus wel enorme heimwee.
ik vond het echt verschrikkelijk dat ik niet mijn deur uit kon en vlakbij alles kon halen wat ik nodig had.

laatst had ik last-minute hoeslakens nodig, dat kan dan gewoon op het winkelcentrum 1km van mijn huis, dat geeft mij voor mijn gevoel zo erg veel vrijheid.
pi_176744619
Ik geniet juist erg van de rust in ons gat van 1600 inwoners. O+ Leuk dat iedereen dat anders ervaart.
De stad (150.000 inwoners) was echt niks voor ons.
pi_176744831
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:43 schreef laziness het volgende:

[..]

April 2017 51.000 las ik :P

Ik woon dichterbij Delft dan Rijswijk oude centrum maar Delft heb ik gek genoeg weinig mee.

Ik kom zelf trouwens uit een gehucht en ben dus dol op de voorzieningen in de stad. Een half uur fietsen of met de bus (die er net zo langzaam over deed slingerend door gehuchten) naar de bioscoop of de kroeg of middelbare school of de hema/blokker/h&m. Ik vond het echt helemaal niks.
ik hou van Delft.. Ben er geboren.

Mijn eega wil er niet wonen helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176745638
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:37 schreef laziness het volgende:
Nu is de tramhalte te ver lopen en duurt het 40min voordat je in het centrum bent.
*Knip*
Maar oh wat mis ik de stad. Ik zou graag dit huis in de stad willen hebben.
Dat is ook wel een groot verschil met stad.

Ik woon 500m van de bus die me in een kwartier in het centrum afzet. Dat was wel een zwaarwegend criterium bij het zoeken.

Wat ik mis is variëteit in simpele bezorghutten. Daar kan ik op zich wel mee leven. Als ik uiteten ga, ga ik 8 uit 10 keer toch richting stad.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:04:21 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176745871
Wij wonen nu weer in de mooiste stad achter de duinen.. eerder woonden we in het durp van Vicky..
Maar ohh wat ben ik ij dat het strand en de boulevard zo dicht bij zijn *;

Daarnaast zit mijn lief vast aan deze stad vanwege overheidswerk.. dus tenzij hij niet radicaal van carrière verwisseld zitten we hier gewoon " vast " ..naar werk fietsen binnen 30 minuten is zo'n enorme pre!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:06:37 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_176745922
Hahaha ja vanyel, daar keken wij ook al naar. Het aantal bezorgtoko's in thuisbezorgd.nl daalt daar van 83 naar 5 ofzo :')
disclaimer
pi_176745977
Gelukkig is er een kans dat zich tussen die paar wat pareltjes bevinden. Wij kunnen nu wel de lekkerste spareribs evah bestellen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176746056
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:04 schreef Barreltje het volgende:
Wij wonen nu weer in de mooiste stad achter de duinen.. eerder woonden we in het durp van Vicky..
Maar ohh wat ben ik ij dat het strand en de boulevard zo dicht bij zijn *;

Welk deel van mijn durrup woonde je?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176746110
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha ja vanyel, daar keken wij ook al naar. Het aantal bezorgtoko's in thuisbezorgd.nl daalt daar van 83 naar 5 ofzo :')
1 hier.

Ok dat is wel iets wat ik mis ja. Mn pizza’s om 22 als ik toch nog trek had. Maar dit is wel beter voor mn kont.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:18:02 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176746133
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

Welk deel van mijn durrup woonde je?
Bij de boogaard . Ik mis de ah XL nog wel iedere dag :'(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176746150
Misschien stel ik me een beetje aan :@
43 hier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176746162
SQ, ik snap ergens je enorme twijfel wel. Want de stad uit en zulks is een enorme stap. Echt een enorme!
Maar nu ik uit je latere post begrijp om welk dorp het gaat, vind ik het niet zo'n mega mega mega stap als wanneer je bijvoorbeeld wel naar zoiets als Hoogeloon zou gaan ;).
Het betreffende dorp heeft echt alle voorzieningen, van supermarkten tot bakkers tot restaurants tot middelbare school.
Ik heb er een klein jaar gewoond (en ging toen naar de middelbare school in het dorp waar ik nu nog woon).
Heb je misschien specifieke vragen?
LeSage woont er overigens ook.
pi_176746171
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij de boogaard . Ik mis de ah XL nog wel iedere dag :'(
Die is wel fijn ja.

Wij hebben wel een grote supermarkt voor dorpse begrippen. Omringende dorpelingen komen bij ons dorp voor de boodschappen zeg maar.
Alleen de deka vind ik niet zo heel fijn. Voor andere supermarkten is het gewoon een half uurtje rijden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176746199
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij de boogaard . Ik mis de ah XL nog wel iedere dag :'(
ik vlak bij de Herenstraat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176746206
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij de boogaard . Ik mis de ah XL nog wel iedere dag :'(
Stadsboks!
pi_176746210
Oh en nog een dingetje: schoolkeuze.
Straks middelbare school is er 1 school. De andere zou al met ov moeten.

In zoetermeer zou ik keus hebben uit een stuk of 10, verschillende vormen, verschillende niveau’s.

De middelbare school is ook gewoon zeker een half uur fietsen naast de snelweg op een onverlicht pad. Ik vind het niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176746226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik vlak bij de Herenstraat
Ff de markt op op zaterdag.

Hier wel vismarkt, dat wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176746239
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ff de markt op op zaterdag.

Hier wel vismarkt, dat wel.
yep.. vooral de meiden.. even langs de snoepkraam :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176746288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

yep.. vooral de meiden.. even langs de snoepkraam :D
Wij gaan dan wel eens een visje happen, of als we dan toch boodschappen moeten doen even lunchen in de stad. Waar de stad dan schagen of den helder is.
Bij lange na niet zo druk nog als den haag of zoetermeer.
Zoetermeer mediamarkt wordt ik na 10 minuten een soort zenuwachtig van de mensen om me heen. Soort claustrofobisch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_176746317
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:22 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Stadsboks!
Rijswijker?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_176746325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, toch hier maar eens spuien.

De situatie: we hebben een fantastisch fijn oud rijtjeshuis aan de rand van centrum 040, maar met ons inkomen kunnen we momenteel wel een slagje meer betalen.
We dromen echter ook groot, en die dromen bevatten statige herenhuizen en garages en stukjes grond.

We zijn aan de ene kant verknocht aan de stad, maar aan de andere kant kunnen we onze grootse dromen niet betalen in die stad. Gisteren zijn wij een huis gaan bekijken in een dorp in de buurt en ik word er toch steeds enthousiaster over. Groot, oud, vrij, authentiek, leefbaar doch nog genoeg te klussen voor de komende 20 jaar. Een huis voor altijd.

Maar nu. Het staat in een dorp. En op een uur fietsen van mijn centrum 040. De omslag voelt zo enorm, als emigreren ofzo. Maar ook, als ik rationeel kijk, hoeveel gebruik maak ik nou nog van het stadsleven met mijn kinders en grijze haren? Ja, ik loop wekelijks wel het centrum in, maar een dorp heeft ook een centrum met winkels en cafeetjes.

Eigenlijk zoek ik een beetje naar ervaringen van mensen die een soortgelijke stap hebben gemaakt, en de angst herkennen. Wat viel je mee, wat viel je tegen? Had je het achteraf anders gedaan?
Heb de andere antwoorden niet gelezen, maar:

Wij zijn heel bewust van de stad (Den Haag) naar de Vinex in Gouda Goverwellie gegaan. De wijk waar veel mensen nog niet dood gevonden willen worden.

Na 15 jaar in diverse steden gewoond te hebben vond ik het ook wel wennen. Maar de voordelen waren voor ons zó groot. Gouda is wel een stadje maar we komen niet veel in het centrum. Ik zou ook prima in een dorp verderop kunnen wonen.

Nu zijn man en ik beiden wel vrij dorps opgegroeid, en dat vinden we voor Melba ook fijn.

En als we echt de stad in willen dan kan dat ook gewoon, maar de ruimte en het groen en de keuze in scholen etc.

Enige wat ik serieus weleens mis is het grote en diverse thuisbezorgd aanbod :') maar das beter voor de lijn ook wel
Kwak
pi_176746376
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Nou die anonimiteit heb ik nú juist niet en verwacht ik daar juist meer te krijgen, tico. Maar ja, het buurtje dus. Dat ga ik missen. De vanzelfsprekendheid van even bij de buuf aankloppen voor een bakkie bijvoorbeeld. Of de vele kindjes om mee te spelen. Ik denk dat het eenzamer wordt.
Dat is voor mij nou juist heel dorps! Jouw buurtje vind ik altijd heel dorps klinken namelijk.

Ik moest juist wel wennen aan dat hele buurtproces hier. Maar nu wel gewoon altijd kattenoppas! Heerlijk!
Kwak
pi_176746561
quote:
17s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben heeeeel blij dat ik weer terug ben in het westen, ik had dus wel enorme heimwee.
ik vond het echt verschrikkelijk dat ik niet mijn deur uit kon en vlakbij alles kon halen wat ik nodig had.

laatst had ik last-minute hoeslakens nodig, dat kan dan gewoon op het winkelcentrum 1km van mijn huis, dat geeft mij voor mijn gevoel zo erg veel vrijheid.
Maar waar jij woont zou SQ misschien ook wel als dorps zien. Voor mij valt t ook niet onder de grote stad...
Kwak
pi_176746621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Rijswijker?
Nee, achter de duinâh!
pi_176746690
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat ligt gewoon aan 040 vast.
Niet bepaald.
Mijn dorp ligt aan 040 vast.
Vw niet
  donderdag 25 januari 2018 @ 21:45:46 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176746750
Ik dacht al dat ik gek begon te worden. Dat is die andere plaats met een V (en dat is officieel zelfs een stad dacht ik). Vw is nu niet echt een gehucht te noemen, maar idd wel wat verder weg dan dat ik in mijn durrep van de stad afwoon. Mij bevalt het prima O+
pi_176746813
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:45 schreef mousemicky het volgende:
Ik dacht al dat ik gek begon te worden. Dat is die andere plaats met een V (en dat is officieel zelfs een stad dacht ik). Vw is nu niet echt een gehucht te noemen, maar idd wel wat verder weg dan dat ik in mijn durrep van de stad afwoon. Mij bevalt het prima O+
V’hoven dat is toch geen stad?
Het is sws kleiner dan Vwd
pi_176746822
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:45 schreef mousemicky het volgende:
Ik dacht al dat ik gek begon te worden. Dat is die andere plaats met een V (en dat is officieel zelfs een stad dacht ik). Vw is nu niet echt een gehucht te noemen, maar idd wel wat verder weg dan dat ik in mijn durrep van de stad afwoon. Mij bevalt het prima O+
Waar woon jij dan?
pi_176746857
Lastig dilemma SQ! Ik snap m. We hebben hier vorig jaar het midden van jullie 2 opties gekozen geloof ik. Maar wel de dorpsige buurt, waar niks gebeurt. Stilte O+ heerlijk. Maar op termijn, als ik weer een leven heb :'), ben ik denk ik ook weer blij met de stadse voorzieningen. Hoe makkelijk stap je in de auto voor een avondje uit?
pi_176747811
SQ wij zijn vorig jaar van hartje 010 verhuisd naar een dorp. Zo’n hippe waar alle stadse mensen ooit naartoe vertrekken zodra er kinderen zijn :+ .

Beste keus ooit! Ik vind het heerlijk hier, leuk contact met de buren wat we echt haast niet hadden in de stad vanwege de grote en snelle wissel van bewoners. Maar ook heel veel privacy! Alles in de buurt, leuk Centrumpje, ov waardoor we binnen 20 min weer in 010 of 070 zitten. Natuur! Echt heel fijn om hier onze kinderen op te kunnen laten groeien i.p.v. de drukte van de stad.

Toen we J kregen woonden we nog in het centrum en begon het ons tegen te staan we missen het nu nog steeds niet! Oké oké enkel de eettentjes O+ Maar buiten dat niets. De stad gebruikten we idd later heel anders dan toen we geen kinderen hadden.
♥ J & S
pi_176747836
Wij gaan bewust naar een wat dorpsere buurt aan de rand van de stad binnenkort. Het beste van twee werelden. O+ Ik ben zelf in een kneuterig dorp opgegroeid en wil dat (of ja, iets soortgelijks) voor mijn kinderen ook.
pi_176747944
Wij wonen aan de rand van de stad. Moet ook 25 minuten fietsen voor ik in het centrum ben. Ik ben opgegroeid in een dorp waar je 45 minuten met de bus moet om bij de stad te komen. Mijn ouders hebben me vroeger heel veel moeten halen en brengen. Zij waren zelf ook veel tijd kwijt aan reistijd. En ook al woonden ze er 20 jaar, ze bleven altijd "import".
pi_176748391
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 22:25 schreef klaprooss het volgende:
SQ wij zijn vorig jaar van hartje 010 verhuisd naar een dorp. Zo’n hippe waar alle stadse mensen ooit naartoe vertrekken zodra er kinderen zijn :+ .

Beste keus ooit! Ik vind het heerlijk hier, leuk contact met de buren wat we echt haast niet hadden in de stad vanwege de grote en snelle wissel van bewoners. Maar ook heel veel privacy! Alles in de buurt, leuk Centrumpje, ov waardoor we binnen 20 min weer in 010 of 070 zitten. Natuur! Echt heel fijn om hier onze kinderen op te kunnen laten groeien i.p.v. de drukte van de stad.

Toen we J kregen woonden we nog in het centrum en begon het ons tegen te staan we missen het nu nog steeds niet! Oké oké enkel de eettentjes O+ Maar buiten dat niets. De stad gebruikten we idd later heel anders dan toen we geen kinderen hadden.
Leuk dorpje he ;) _O-

Maar hier hetzelfde idee...
Ik was een puber toen ik van 010 naar een dorp verhuisde maar zelfs toen kon ik het snel waarderen..
Contacten gaan net wat gemakkelijker en in dit dorp heb je ook een goed winkelaanbod.
Toen ik na m'n studententijd hier terugkwam heb ik wel bewust gekeken naar winkels op loopafstand en ov. :)
pi_176748675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:30 schreef Svane het volgende:
Qua je overwegingen en gebruik maken van de stad: nu doe je dat misschien heel weinig, maar nu zijn je kinderen allebei nog heel jong. Wil je als ze bijvoorbeeld 4 en 7 zijn misschien toch meer een 'stads' leven? En als ze 8 en 11 zijn? Of denk je bij zulke leeftijden juíst aan yes grote tuin/ruime kamers/buitenrenruimte?

Sowieso is er natuurlijk geen foute keuze maar ik denk voor mezelf dat juist als de kinderen groter worden ik een stad weer meer zou 'gebruiken' en dus missen.
Zo denk ik er ook over. Nu, met echt kleine kinderen zit ik ook wel eens romantisch te fantaseren over leven in een dorpje. Maar als ik me voorstel hoe dat wat later zal zijn (en dat later gaat sneller dan je denkt..) dan trekt juist de stad me. Ik wil mijn kinderen het liefst in diversiteit laten opgroeien, dus juist die enorme mix aan verschillende mensen die je hier in onze wijk ziet en in de hele stad, trekt mij aan. Ik wil mijn kinderen graag 'wereldwijs' laten opgroeien, dat staat misschien wat haaks op juist de behoefte aan een beetje afgeschermde omgeving, zoals ik dat hier ook wel lees.

Verder zijn alle voorzieningen vrij letterlijk voor ons om de hoek. Er is nu zoveel mogelijk op zo'n korte loop- of fietsafstand. Welke gekke hobby onze kinderen ook gaan krijgen, er zal hier al snel wel wat te vinden zijn. Ook wat betreft keuze aan middelbare scholen. En dat lijkt me straks allemaal heel prettig. Als we toch verhuizen, dan zal dat binnen de stad zijn.

Je kunt natuurlijk nooit goed advies geven aan een ander hierin. Ik denk dat je heel goed na moet denken over wat je voor jezelf nodig hebt, waar je behoefte ligt en ook wat je aan je kinderen wilt geven. Alles goed op een rijtje zetten en doen wat het beste bij jullie past.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 26 januari 2018 @ 06:33:04 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_176752481
Klopt franny, maar de vraag verzandde ook een beetje. Want het ging om ervaringen van stad naar dorp ;)
Desalniettemin ben ik blij met alle input!
disclaimer
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:42:56 #240
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_176752760
Huis en omgeving zijn mi het belangrijkst. Al het andere went, mits je er niet vooraf al heimwee naar hebt.

Verder kan ik geen mening hebben. Stad op 30 min afstand, ov van lik me vestje, geen speciaal zaakjes, eettentjes of thuisbezorgd keuze, maar ik zou voor geen miljoen naar de randstad gaan voorlopig. Als mn kinderen het huis uit zijn en ik een andere baan wil misschien.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_176753073
Ik ben eigenlijk alleen maar heel benieuwd naar welk huis het is. /Struint Funda vooralsnog tevergeefs af
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176753101
Voor zover ik je een beetje ken, zal jij best goed kunnen aarden in een dorp SQ. Net als Kwak vind ik jullie buurt al als een soort dorpgemeenschap klinken.

Ervaring met naar een dorp verhuizen heb ik niet echt. Vriend wel, maar dat was ook wel extreem (een dorp in de kop van NH met volgens wiki 550 inwoners. Geen winkels). Dat is ook niet helemaal van toepassing op jullie situatie.
pi_176753685
Ik denk dat het ook nogal scheelt dat Vw niet een dorpje van 2000 inwoners is, waar veel van de “horror” ideeen over dorpen vaak vandaan komen.

Kan me we voorstellen dat een vrijstaand huis iets van de wijk af wat minder contact oplevert dan een rij met twee onder een kapjes. Maar als je een paar honderd meter van een school woont woon je niet in t niks, en doe je sowieso wel contacten op denk ik. En de stad is nog heel dichtbij!

Ik herken heel weinig in de verhalen van Svane en Franny over dat de stad leuker is / lijkt met grotere kinderen. Lijkt mij echt helemaal niet namelijk... ik genoot als puber en schoolkind juist erg van “naar de stad gaan” van buiten. Deed ik ook vaak zat! Maar hoefde er niet te wonen. En vooral met schoolkeuze ben ik echt blij om uit DH weg te zijn.
Kwak
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:19:25 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176753729
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 08:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben eigenlijk alleen maar heel benieuwd naar welk huis het is. /Struint Funda vooralsnog tevergeefs af
Ik heb wel een idee.... maar ik ken stormqueen en stormking wel een klein beetje
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:20:32 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_176753747
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb wel een idee.... maar ik ken stormqueen en stormking wel een klein beetje
ja, wij zijn best doorzichtig in dat opzicht _O-
disclaimer
  vrijdag 26 januari 2018 @ 09:22:47 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176753774
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, wij zijn best doorzichtig in dat opzicht _O-
O+
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 09:34:04 #247
5428 crew  miss_sly
pi_176753965
Ik herken het wel, de stad leuk (er?) vinden met grotere kinderen. Er is zoveel te doen en zoveel keus aan sporten en hobby's en zo gemakkelijk te bereiken. Bovendien wonen we in de stad, maar in een wijk waar kinderen heel fijn buiten kunnen spelen. En als dadelijk de noord-zuidlijn rijdt, zijn we echt in een kwartier in het hartje van de stad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_176753999
Ik ben verhuisd van een stad (ca. 75.000 inwoners) naar een stadje (ca. 10.000 inwoners) op een klein uur rijden van mijn oude woonplaats. Niet echt een durp wellicht, maar toch beduidend kleiner. We kenden hier he-le-maal niemand en hadden hier ook nog geen werk, maar het voelde hier gewoon zo lekker en we dachten dat het hier fijn opgroeien zou zijn voor onze zoon. We hebben een heerlijk vrijstaand huis met een grote tuin, maar wel in een woonwijk met volop speeltuintjes en andere kinderen. Een dergelijk huis hadden we in de randstad nooit kunnen betalen.
Ik vond het in het begin wel moeilijk dat ik zo anoniem was ineens. In mijn oude stad had ik dertig jaar gewoond en daar kende ik gevoelsmatig vrijwel iedereen: altijd wel een bekend gezicht in de supermarkt, op een terras, in een restaurant. Hier schoof ik zo onzichtbaar rond. Ik ben daarom vrijwilligerswerk gaan doen (oa rondleidingen geven in een museum) en dat hielp wel tegen dat gevoel. En een kleine op het kdv helpt ook.

Ik mis wel mijn vrienden en mijn familie op een steenworp afstand. Niet dat ik ze nu nooit meer zie, maar mijn sociale netwerk is hier nog niet zodanig dat ik bijvoorbeeld mijn zoon even snel ergens kan onderbrengen als ik een korte afspraak heb. Ik denk overigens dat er best al wel mensen zijn die hem even zouden willen opvangen, maar ik voel me nog te bezwaard het te vragen :+ .

Buiten dat vind ik dit nog altijd de beste stap die we hadden kunnen zetten. Het is hier zo veel rustiger en vriendelijker dan waar we eerst woonden. Onze zoon kan ongestoord buiten spelen en iedereen in de straat weet waar ie hoort. We wonen bij zee en hij is nu al een echt strandkind, gek op de zee en de duinen. Hij kan/mag straks al jong zelf door de stad fietsen naar school en sport: daar zou ik in mijn oude woonplaats veel langer mee wachten, denk ik.

We hebben hier wel gewoon ruime keuze uit basisscholen, sportclubs, een middelbare school, een bibliotheek, een zwembad, een bioscoopje, meerdere supermarkten en van die hele suffe dingen als een Hema en een Kruidvat op 5 minuten fietsen. In die zin mis ik wat mij betreft dus niks t.o.v. een grote stad. Dat soort dingen waren ook wel een voorwaarde. In zo'n echt klein dorpje met zes huizen en een kerk zou ik het niet trekken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jentin op 27-01-2018 02:05:19 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:37:08 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176754949
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 08:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben eigenlijk alleen maar heel benieuwd naar welk huis het is. /Struint Funda vooralsnog tevergeefs af
:o. Ik vond het ook een uitdaging a la secret santa en heb een leuk huis voor ze uitgezocht dat volgens mij wel aan de omschrijving voldoet. *)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:38:08 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_176754968
Hahaha, nou denkt de makelaar dat half nederland een huis in vw zoekt :')
disclaimer
pi_176754988
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:36 schreef Jentin het volgende:
We hebben hier wel gewoon ruime keuze uit basisscholen, sportclubs, een middelbare school, een bibliotheek, een zwembad, een bioscoopje, meerdere supermarkten en van die hele suffe dingen als een Hema en een Kruidvat op 5 minuten fietsen. In die zin mis ik wat mij betreft dus niks t.o.v. een grote stad. In de binnenstad is zo'n groot plein met allemaal terrasjes eromheen. Dat soort dingen waren ook wel een voorwaarde. In zo'n echt klein dorpje met zes huizen en een kerk zou ik het niet trekken.
Dit inderdaad. Ik hoef ook niet zo klein te wonen, ik wil wel voorzieningen. We hebben echt best of both worlds vind ik. Genoeg aanbod aan scholen en sportclubs om een keuze te hebben, geen wachtlijsten, een ok winkelaanbod met Hema etc. En voor wat wij zelf niet hebben in ons grote 'dorp' (ongeveer 20.000 inwoners) sta ik binnen 20 min fietsend of treinend in een grotere of veel grotere stad waar wel alles is. Of er is O+ the interwebz O+. Bezorgdiensten FTW.

En ondertussen genieten wij van O+ bos O+ ruimte O+ groen O+ bomen O+ rust O+ ongestoord buitenspelen en oh ja, grotere huizen. En van O+ het dorpse vriendelijke karakter waar ik altijd wel een bekende tegenkom. Kind op school helpt daarbij enorm, ik ken bijna iedereen via opvang en/of school. Speeltuintjes zijn hier trouwens niet veel, want iedereen heeft een tuin :D Dat vond ik echt een opvallend verschil tov de stad, waar de speeltuin dé ontmoetingsplaats was.
pi_176754994
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:o. Ik vond het ook een uitdaging a la secret santa en heb een leuk huis voor ze uitgezocht dat volgens mij wel aan de omschrijving voldoet. *)
Haha ik ook!!!
pi_176755672
Als ik het over een dorp heb, denk ik aan dat van mijn ouders met zo'n 200 inwoners en alleen een rijdende bakker, melkboer, groenteboer en wol-wagen :D

(En waar ik nooooooit meer terug zou willen.. Mijn zusje wel, die is een paar dorpen verderop gaan wonen, daar wonen wel bijna 300 mensen en hebben (nog) een basisschool)
pi_176755979
Maar dorp of stad.. vertel eens over dat droomhuis? Oud? Groot? Zwembad in tuin?
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:12 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_176756098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar dorp of stad.. vertel eens over dat droomhuis? Oud? Groot? Zwembad in tuin?
_O- Oud, groot, geen zwembad ;)
We gaan volgende week nog een tweede keer kijken, dan kom ik er op terug :P
disclaimer
pi_176756156
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O- Oud, groot, geen zwembad ;)
We gaan volgende week nog een tweede keer kijken, dan kom ik er op terug :P
Oude huizen ❤
Spannond hoor! En leuk ook :D
En toch ben ik zo blij met mn nieuwbouw! In een geetableerde wijk, dat wel ;). Jammer van de lekkage, mijt en schimmel, waarvan de aannemer niet wil toegeven dat het zijn schuld is :(
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:52:20 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_176756360
Even heel wat anders... maar even advies nodig.

De ex is vader geworden. Zou vandaag gehaald worden. Maar nu zag ik zijn moeder vandaag en die vroeg of hij mij gesproken had. Ik zeg nee. Blijkt dus dat baby gisteren geboren is. Er is geen enkel belletje naar O. Geweest en eerlijk is eerlijk verwacht ik die ook niet. Want kreeg in begin van de week bericht dat hij O. Niet kon zien dit weekens wang hele weekend in zkh. Dus ook geen enkele intentie dat O. Baby krijgr te zien voorlopig.
Ik weet niet of ik O. Nu wel of niet moet vertellen.. ergens vind ik dat hij rechg heeft om te weten maar ook vind ik het niet mijn taak.
Ik vind het zo hartverscheurend na dat hij met de breuk A. Al zo aan de kant schoof alsof ze niets is en nu dus ook bij zijn eigen vlees en bloed.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_176756495
Pffff, heftig Evenstar. Advies kan ik niet geven. Mijn eerste ingeving nu is dat ik ex zou bellen. Zelf maar het voortouw nemen en dan gewoon op de man af vragen wanneer O welkom is. Maar ja, dat hangt allemaal erg af van hoe jullie contact nu is en vorige ervaringen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:04:04 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_176756570
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:58 schreef Franny_G het volgende:
Pffff, heftig Evenstar. Advies kan ik niet geven. Mijn eerste ingeving nu is dat ik ex zou bellen. Zelf maar het voortouw nemen en dan gewoon op de man af vragen wanneer O welkom is. Maar ja, dat hangt allemaal erg af van hoe jullie contact nu is en vorige ervaringen.
Ex is van het geval communiceert alleen als hij iets nodig heeft. Last minute afbellen. Dreigen als hij zin niet krijgt. Ik wil zijn moeder ook niet in positir brengen omdat zij me verteld heeft. Heb hele goede band met haar en rest van de fam. En is hij niet blij mee. Liefste zou hij veen enkel woord met me communiceren.
Als het puur om mij ging had ik mijn mond wel 1000 keer opengetrokken.
Maar voor O. Slik ik meer dan lief is want hij heeft tenminste een vader.. en ben bang dat als ik wat zeg hij O. Weer laat vallen zoals hij net na de breuk deed.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:17:48 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176757909
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

V’hoven dat is toch geen stad?
Het is sws kleiner dan Vwd
https://www.ed.nl/veldhov(...)r-een-stad~af2ee76a/

Ik woon niet bij Eindhoven, maar in een dorp bij 013 ;)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:33:30 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176760594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

https://www.ed.nl/veldhov(...)r-een-stad~af2ee76a/

Ik woon niet bij Eindhoven, maar in een dorp bij 013 ;)
Ik ken alleen
Oi.k of Moe.l
pi_176773432
Heb het huis ook nog niet gevonden op funda.

Zieke kat hier en we gaan zwemmen in vw vandaag dus probeer al de hele tijd de da te bellen maar die zijn nog dicht. Vanaf 08:30 zijn ze open en ik wilde eigenlijk de 1e tijd hebben als afspraak maar dat wordt hem dus niet.
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:22:59 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778563
Waarom praten jullie steeds in kengetallen? Boven 030 houdt mijn kennis echt op :')

Wij wonen in Utrecht en wonen er prima, aan de rand zodat we zowel snel in als uit de stad zijn en met de rust van een buitenwijk. Maar... ik wil mijn kind liever niet in een stad op laten groeien omdat ik stadskinderen over het algemeen vrij brutaal vind (mijn ervaring) en dus liever in een stadje/groter dorp mijn kind laat opgroeien. Zelf heb ik daar ook goede ervaringen mee :)

Wij kijken nu in omgeving Doorn/Amerongen/Rhenen (compromis tussen waar ik ben opgegroeid en waar man heeft gewoond). Iemand ervaring met wonen in deze omgeving?

Dat we meer huis voor ons geld krijgen speelt ook een grote rol. Bovendien zijn we nauwelijks echt nog in de stad zelf te vinden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:28:17 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176778625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:22 schreef MaJo het volgende:
Waarom praten jullie steeds in kengetallen? Boven 030 houdt mijn kennis echt op :')

Wij wonen in Utrecht en wonen er prima, aan de rand zodat we zowel snel in als uit de stad zijn en met de rust van een buitenwijk. Maar... ik wil mijn kind liever niet in een stad op laten groeien omdat ik stadskinderen over het algemeen vrij brutaal vind (mijn ervaring) en dus liever in een stadje/groter dorp mijn kind laat opgroeien. Zelf heb ik daar ook goede ervaringen mee :)

Wij kijken nu in omgeving Doorn/Amerongen/Rhenen (compromis tussen waar ik ben opgegroeid en waar man heeft gewoond). Iemand ervaring met wonen in deze omgeving?

Dat we meer huis voor ons geld krijgen speelt ook een grote rol. Bovendien zijn we nauwelijks echt nog in de stad zelf te vinden :)
Dat is 0317/0343 toch? :+

Rhenen zou ik persoonlijk links laten liggen.... mooie omgeving, maar niet om te wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:29:52 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778645
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is 0317/0343 toch? :+
Geen flauw idee :') Ik ben zelf in 03435 opgegroeid dus 0343 zal wel Doorn, Leersum en Amerongen kunnen zijn :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:31:31 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778669
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is 0317/0343 toch? :+

Rhenen zou ik persoonlijk links laten liggen.... mooie omgeving, maar niet om te wonen.
Waarom vind je dat? Het heeft ook niet meteen mijn eerste voorkeur maar ligt wel weer gunstig qua snelwegen. Het liefst zou ik in Amerongen willen wonen O+ O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:34:39 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176778706
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom vind je dat? Het heeft ook niet meteen mijn eerste voorkeur maar ligt wel weer gunstig qua snelwegen. Het liefst zou ik in Amerongen willen wonen O+ O+
Ja, het ligt gunstiger, maar er woont ook behoorlijk wat tuig zeg maar.
Beetje hetzelfde als met Soest, op zich een prima omgeving, maar ik zou mijn geld niet aan aan koophuis daar uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:46:49 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176778836
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:22 schreef MaJo het volgende:
Waarom praten jullie steeds in kengetallen? Boven 030 houdt mijn kennis echt op :')

Wij wonen in Utrecht en wonen er prima, aan de rand zodat we zowel snel in als uit de stad zijn en met de rust van een buitenwijk. Maar... ik wil mijn kind liever niet in een stad op laten groeien omdat ik stadskinderen over het algemeen vrij brutaal vind (mijn ervaring) en dus liever in een stadje/groter dorp mijn kind laat opgroeien. Zelf heb ik daar ook goede ervaringen mee :)

Wij kijken nu in omgeving Doorn/Amerongen/Rhenen (compromis tussen waar ik ben opgegroeid en waar man heeft gewoond). Iemand ervaring met wonen in deze omgeving?

Dat we meer huis voor ons geld krijgen speelt ook een grote rol. Bovendien zijn we nauwelijks echt nog in de stad zelf te vinden :)
Rhenen heeft het voordeel van een station in de buurt. Dat zou ik wel een grote plus vinden in vergelijking met Doorn en Amerongen.

De overige informatie die ik had staan stuur ik wel even via een pm. Is achteraf slimmer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:47:23 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_176778847
Tuig woont toch overal wel? Dat vind ik een weinig steekhoudend argument :P
disclaimer
pi_176778948
Nee. Sommige dorpen zijn echt erger dan andere.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:57:15 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176778994
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
Tuig woont toch overal wel? Dat vind ik een weinig steekhoudend argument :P
Mwah.... het maakt juist in de wat kleinere plaatsen een hoop uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 januari 2018 @ 16:00:07 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_176779036
Ik heb overigens wel wat familie in Rhenen, vond het juist altijd een beetje een kakkineus dorp, maar dat zal dan wel per wijk verschillen :D
disclaimer
  zaterdag 27 januari 2018 @ 16:03:30 #273
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176779086
*aansluit* tuig vind je idd overal.

Wij zijn in 2012 verhuisd omdat man niet wilde wonen op de plek waar mijn huisje stond. Nu wonen we ook in een stad en op loopafstand van het centrum. Ik ben vooral blij dat we in een grensregio wonen. Ik sta met 50min in hartje Keulen en binnen 20min in Aken
Be happy with the little things in life
pi_176779116
Ik heb geen ervaring met Rhenen, wel met Wageningen.

Wat vind je belangrijk aan een nieuwe woonplaats, Majo? Bereikbaarheid met OV, uitvalswegen, veel natuur in de nabije omgeving?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 januari 2018 @ 17:32:35 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176780426
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 16:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
*aansluit* tuig vind je idd overal.

Wij zijn in 2012 verhuisd omdat man niet wilde wonen op de plek waar mijn huisje stond. Nu wonen we ook in een stad en op loopafstand van het centrum. Ik ben vooral blij dat we in een grensregio wonen. Ik sta met 50min in hartje Keulen en binnen 20min in Aken
ja, dat vind ik ook geweldig :Y Zit op dit moment in Luik, gewoon een half uurtje met de trein :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_176780689
Rhenen vind ik weinig sociaal. In 2 wijken gewoond en nooit echt een band gehad met buren of iets. Wel een leuk winkelaanbod en een goede ijstoko :9
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 18:30:41 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176781221
Bedankt voor de reacties!

Bereikbaarheid met OV is wel belangrijk maar staat niet op 1. Belangrijkst vind ik een rustige wijk met ruimte, en als het even kan aan de rand van het bos O+ voorzieningen niet al te ver weg en genoeg scholen in de buurt. En kinderrijk! Toen ik 6 was verhuisden we naar een straat met alleen maar oude kinderen. Daar heb ik me behoorlijk eenzaam door gevoeld.

Nog wat extra info: veel van onze vrienden wonen in Veenendaal en Utrecht dus vandaar iets een beetje in het midden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176783193
Of kijken waar de leuksten wonen en iets dichter bij die plek gaan zitten *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176786094
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 20:20 schreef Vanyel het volgende:
Of kijken waar de leuksten wonen en iets dichter bij die plek gaan zitten *)
Haha inderdaad, ik las net een artikel over je vrienden behouden nadat je een kind hebt :D Dus: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk MaJo!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:38:13 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176786719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 22:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha inderdaad, ik las net een artikel over je vrienden behouden nadat je een kind hebt :D Dus: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk MaJo!
Die heb ik ook gelezen. Ik heb alle fouten gemaakt, geloof ik :@
Gelukkig heb ik jullie nog ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_176786863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 22:38 schreef livelink het volgende:

[..]

Die heb ik ook gelezen. Ik heb alle fouten gemaakt, geloof ik :@
Gelukkig heb ik jullie nog ;)
Tot je 50e kan je nog vrienden maken, zag ik. :P
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:47:52 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_176786972
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 22:44 schreef Svane het volgende:

[..]

Tot je 50e kan je nog vrienden maken, zag ik. :P
Ik ben daar toch niet zo goed in. Ik hou het hier wel bij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 11:05:30 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176792288
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 22:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha inderdaad, ik las net een artikel over je vrienden behouden nadat je een kind hebt :D Dus: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk MaJo!
Linkje naar artikel?

We zijn ook best vrijblijvend op zoek, we zitten goed waar we zitten. Maar als er een droomhuis voorbij komt kunnen we ook zo weg zijn :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176793302
Rhenen trekt me niet zo, ik kom uit een oud stadje en vond het daar maar niets. Al heeft Rhenen best mooie wijken en als je geluk hebt mooi uitzicht.

Liefst blijven we in Veenendaal denk ik. Overigens woonden we vroeger op loopafstand van het bos maar kwamen er praktisch nooit.

Voor mijn idee heeft Amerongen een hoop 'tuig', of in ieder geval een opvang voor jonge vluchtelingen in de omgeving. Geen idee hoeveel last je ervan hebt.

Wageningen lijkt me ook nog wel wat, minder kerkelijk dan Veenendaal.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176813659
oh my, er hebben op onze school genoeg mensen gekeken naar de luizenmoeder.. Wel sneu voor het meisje dat wilde trakteren vandaag, maar dat niet kon omdat juf ziek was en de kinderen verdeeld werden onder de klassen.. Iemand noemde participeertje en dat snapten toch veel ouders daar.. :P
Hopelijk is juf morgen weer beter voor haar :Y

En dan hebben we woensdag ook nog een #participoetsmiddag op school :X
pi_176814755
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Linkje naar artikel?

We zijn ook best vrijblijvend op zoek, we zitten goed waar we zitten. Maar als er een droomhuis voorbij komt kunnen we ook zo weg zijn :D
Hier is het artikel

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:56 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Voor mijn idee heeft Amerongen een hoop 'tuig', of in ieder geval een opvang voor jonge vluchtelingen in de omgeving.
Want dat is hetzelfde? :P Die opvang zit overigens in officieel in Leersum en ligt juist de andere kant op, tussen Leersum en Doorn.

MaJo, ik zou in het weekend eens een rondje gaan rijden en sfeer proeven in de verschillende plaatsen. Een rustige wijk met ruimte en aan de rand van het bos vind je daar overal, maar er zit best wat verschil in wat betreft bereikbaarheid, huizenprijzen, voorzieningenaanbod, uiterlijk etc. Hoeveel scholen wil je bijvoorbeeld? Is keuze uit twee genoeg of wil je er zeven?
  maandag 29 januari 2018 @ 10:31:33 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_176814835
Dat artikel _O_

quote:
Verder geeft Ritsema het advies om je vrienden niet uit te nodigen voor de kinderverjaardag. "De meeste mensen hebben daar een gruwelijke hekel aan. Er zijn vaak veel kinderen en er wordt limonade geschonken in plaats van wijn. Zo'n feestje wordt door je vriendenkring vaak als vervelend ervaren. Vergeet vooral geen éigen feestjes te geven en nodig op de kinderverjaardag alleen familie, andere gezinnen en hoogstens vrienden uit met wie je een speciale band hebt."
Even amen op dit. _O-
disclaimer
  maandag 29 januari 2018 @ 12:05:43 #288
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176816307
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
Dat artikel _O_

[..]

Even amen op dit. _O-
Hier ben ik het zo mee eens. *shame*
We hebben een tijdje gehad dat we steeds uitgenodigd werden voor kinderverjaardagen terwijl wij de kinderen nooit zagen.
Voorheen gingen we dan netjes. Nu niet meer, als ik je het hele jaar niet hoor en zie, ga ik ook niet op je verjaardag zitten
Be happy with the little things in life
  maandag 29 januari 2018 @ 12:09:12 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_176816387
Niks om je voor te schamen hoor. Meer mensen zouden dat gewoon moeten toegeven in plaats van uit plichtsbesef tegen je zin in op te draven. Dan zou het kwartje misschien sneller vallen bij sommige ouders :P
disclaimer
  maandag 29 januari 2018 @ 12:14:15 #290
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176816467
En ik vind het echt niet erg als ik naar een kinderverjaardag moet, maar dan wel van kinderen die ik vaker zie en ook hun ouders. Want dan kom ik echt met alle liefde en plezier
Be happy with the little things in life
  maandag 29 januari 2018 @ 14:08:36 #291
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176818307
Voor vrienden zonder kinderen vind ik een borrel leuk.
Wel even het kind zien, dat gaat na een uurtje naar bed en dan de hele avond doorzuipen :D

maar het liefst geef ik helemaal geen verjaardagfamiliefeestjes ik vind het zooooooo erg veel gedoe
  maandag 29 januari 2018 @ 14:24:30 #292
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_176818602
Wij (man en ik) vieren zelden onze verjaardag. Toen ik 30 werd heb ik wel groots gevierd en toen man 40 werd hebben we dat ook uitgebreid gevierd
Be happy with the little things in life
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2018 @ 16:52:18 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176821485
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 12:05 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Hier ben ik het zo mee eens. *shame*
We hebben een tijdje gehad dat we steeds uitgenodigd werden voor kinderverjaardagen terwijl wij de kinderen nooit zagen.
Voorheen gingen we dan netjes. Nu niet meer, als ik je het hele jaar niet hoor en zie, ga ik ook niet op je verjaardag zitten
*noteert
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 januari 2018 @ 17:02:10 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_176821639
Ja, ik weet niet, misschien ben ik dan wel weer te veel van "hoe het vroeger was" maar ik kan me uit mijn jeugd geen enkel kinderfeest herinneren waarbij de halve goegemeente kwam opdraven. Als je jarig was kwamen de nog in leven zijnde opa's en oma's. Soms de achterbuurvrouw. En je gaf een kinderfeest. That's it. We gingen niet naar neefjes en nichtjes, en niet naar kinderen van de vrienden en kennissen van je ouders.
(nu woonde mijn familie wel allemaal op minimaal een uur rijden hoor, maar toch).

En zelfs nu ik zelf ook kinderen heb voel ik me altijd hoogst ongemakkelijk op zo'n kinderverjaardag. Hordes kinderen die over elkaar heen buitelen, schreeuwen en alles stuk maken, moeders die /care doen en nog wat wijn wegtikken, bakjes half afgelikte chips tussendoor, geen plek om te zitten, neh :') Ik ben niet gemaakt voor zulke festiviteiten en sla ze ook het liefst over :') Laat staan dat ik het mijn (kinderloze) vrienden aan doe om ze daarvoor uit te nodigen _O-
disclaimer
pi_176821694
Ik ken dat hele concept ook alleen met volwassenen mét kinderen. De enige kinderlozen die ik op die feestjes zie zijn broers/ zussen van de ouders. Net als vroegah bij ons thuis.

Waarom zou ik kinderloze vrienden voor zoiets uitnodigen :? Ze zijn wel gek als ze komen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 29 januari 2018 @ 17:08:51 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_176821726
Ik vind die kinderfeestjes altijd wel een goede anti- conceptie eigenlijk..
:P

Al verzekeren de ouders na afloop altijd wel dat hij/zij normaal zo druk niet is...
(En dat weet ik ook wel)

Enige lastige is mijn smetvrees tijdens zo'n feestje.. :o :'(
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_176822295
Als je man na twee weken griep in de nacht klagend je zoons bed verschoont en vervolgens de boel zelf onderkotst, vervolgens verwacht dat je à la minute thuis komt van je hectische werk (10 dreumesen (waarvan 1 bijtende) met 1 leidster achterlaten is niet echt tof), en dan ook nog verwacht dat je hem serveert. Dan mag je boos worden toch? Ja toch?

Echt jongen. Zijn we eindelijk uit een crisis op mn werk en houd ik al twee weken thuis de boel draaiende, krijg je dit. :r
pi_176822320
Toen ik kind was kwamen de vrienden van mijn ouders juist wel vaak, ook toen die zelf nog geen kinderen hadden. Wij hebben de 1e twee verjaardagen van Ketel bewust klein gevierd met alleen de opa's, oma's en ooms, maar willen komende verjaardag juist wat uitbreiden met vrienden erbij.
pi_176822648
Sterkte roomsnoes
pi_176822841
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 17:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Als je man na twee weken griep in de nacht klagend je zoons bed verschoont en vervolgens de boel zelf onderkotst, vervolgens verwacht dat je à la minute thuis komt van je hectische werk (10 dreumesen (waarvan 1 bijtende) met 1 leidster achterlaten is niet echt tof), en dan ook nog verwacht dat je hem serveert. Dan mag je boos worden toch? Ja toch?

Echt jongen. Zijn we eindelijk uit een crisis op mn werk en houd ik al twee weken thuis de boel draaiende, krijg je dit. :r
Was hij stervende?
Waarom moest je thuiskomen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')