abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2018 @ 19:51:23 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176373132
Tijd terug heb ik een kavel gewonnen via BVA auction.

-
EKO pedaalemmer, E-Cube
1x Eko pedaalemmer, model: E-Cube
recycling, kleur: RVS, inhoud: 28 en 18 liter.
-


Ik was erg blij want dit model kost in de winkel 100 euro, ik heb maar 37 euro betaald





Ik was/ben dus de trotse eigenaar van dit model totdat ik hem uit de verpakking haalde.

1. de gescheiden afvalbakken ontbreken (zoals je op de eerste foto kan zien)
2. er zaten deuken aan de buitenkant van de bin

3. en de binnenbak was ernstig beschadigd



de oplossing die de veilingsite biedt, is dat ik zelf helemaal de moeite moet nemen om de bin naar een postnl locatie te brengen om vervolgens zelf de bezorgkosten voor te schieten, alvorens ik mijn geld terug krijg.

mijn vraag is, heb ik het recht om eenzelfde product in goede conditie te ontvangen?
ik ken namelijk donders goed mijn plichten als bieder.. als je biedt ben je wettelijk verplicht om te betalen.. maar heeft de veilingsite op hun beurt niet de verplichting om datgene te leveren wat ze beweren te leveren?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176373483
lees de voorwaarden even door. En neen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_176373566
Ik snap dat je blij was met zo'n mooie prullenbak.
Ze hadden het kavel goed moeten omschrijven, maar het is geen webshop waar je het kan omruilen.

Ik snap niet dat ze dit soort dingen veilen, foto maken, tekst typen daar verdienen ze toch niets aan.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:16:49 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176373697
quote:
99s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik snap dat je blij was met zo'n mooie prullenbak.
Ze hadden het kavel goed moeten omschrijven, maar het is geen webshop waar je het kan omruilen.

Ik snap niet dat ze dit soort dingen veilen, foto maken, tekst typen daar verdienen ze toch niets aan.
failissementsveilingen
valt genoeg aan te verdienen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176373720
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

failissementsveilingen
valt genoeg aan te verdienen
Ja, maar als je zo'n prullenbak voor je lens krijgt dat gooi je hem toch in de container.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:20:34 #6
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176373784
quote:
99s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja, maar als je zo'n prullenbak voor je lens krijgt dat gooi je hem toch in de container.
ja, maar ik verdenk deze groep ook van malafide praktijken.. ik denk namelijk dat ze niet alleen faillissementen verkopen.. maar ook marktplaats shit
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176373813
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:20 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ja, maar ik verdenk deze groep ook van malafide praktijken.. ik denk namelijk dat ze niet alleen faillissementen verkopen.. maar ook marktplaats shit
Of ze kopen hun zooi op rommelmarkten!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2018 @ 20:26:23 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176373962
Stond er in de advertentie dat hij in nieuwstaat was? Stonden er foto's van deze bak bij?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 januari 2018 @ 20:27:12 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176373990
Pak je verlies en stuur terug dat kreng. Gewoon geen zaken doen met dit bedrijf, tenzij je het van tevoren in persoon kan bekijken. Wat meestal niet de moeite waard is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 8 januari 2018 @ 20:29:33 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176374055
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Stond er in de advertentie dat hij in nieuwstaat was? Stonden er foto's van deze bak bij?
ja, er stond vermeld dat het om een nieuw product ging
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 januari 2018 @ 20:31:25 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176374111
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Stond er in de advertentie dat hij in nieuwstaat was? Stonden er foto's van deze bak bij?
ik zie trouwens dat ze de bins nog steeds verkopen

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/30420/10200448

je ziet daar staan: conditie: nieuw
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 januari 2018 @ 20:36:06 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176374229
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:27 schreef Hallmark het volgende:
Pak je verlies en stuur terug dat kreng. Gewoon geen zaken doen met dit bedrijf, tenzij je het van tevoren in persoon kan bekijken. Wat meestal niet de moeite waard is.
ik heb een fantastisch bureau gekocht via bva.. een ergnomische bureau voor 250 euro.. die dingen kosten nieuw een kleine 1000 euro
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2018 @ 21:16:34 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176375356
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:31 schreef Onnoman het volgende:

ik zie trouwens dat ze de bins nog steeds verkopen

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/30420/10200448

je ziet daar staan: conditie: nieuw
Dan mag je ook een nieuwe, onbeschadigde bak verwachten.

Maar:

quote:
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
Hier ben je mee akkoord gegaan. En dus moet je de kosten voor het terugsturen zelf betalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_176375437
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:51 schreef Onnoman het volgende:

Ik was erg blij want dit model kost in de winkel 100 euro, ik heb maar 37 euro betaald
Nu weet je waarom.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2018 @ 21:39:52 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_176375932
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:06 schreef Joene het volgende:
lees de voorwaarden even door. En neen.
wat nee?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_176376360
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan mag je ook een nieuwe, onbeschadigde bak verwachten.

Maar:

[..]

Hier ben je mee akkoord gegaan. En dus moet je de kosten voor het terugsturen zelf betalen.
Het herroepingsrecht is hier niet van toepassing. Dat geldt alleen als je zonder bijzonder reden de koop ongedaan wil maken.

Hier moet je simpelweg gebruik maken van je recht op een deugdelijk product. Levert de ondernemer geen deugdelijk product, ook niet nadat je nakoming hebt geëist, dan kun je de koop ongedaan maken en heb je recht op het volledige aankoopbedrag retour en zijn de kosten van retourzending voor rekening van de verkoper.

Overigens heb ik goede ervaringen met BVA.

En nee, het zijn lang niet alleen maar goederen uit faillissementen. Er zijn ook inbrengveilingen. De meeste nieuwe artikelen met "bieden vanaf 1 euro" en gratis thuisbezorgd zijn afkomstig van handelaren die restpartijen aan de man willen brengen. En worden dan ook rechtstreeks door de handelaar opgestuurd aan de hoogste bieder.

Daarnaast zijn er nog veilingen "onder voorbehoud gunning", dat betreft dan vaak zeldzame goederen, collectors items en oldtimers. Verkoper probeert dan een leuk bod binnen te hengelen, maar kan altijd het hoogste bod afwijzen als dat naar mening van de verkoper niet hoog genoeg is.
  maandag 8 januari 2018 @ 22:26:47 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176377201
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan mag je ook een nieuwe, onbeschadigde bak verwachten.

Maar:

[..]

Hier ben je mee akkoord gegaan. En dus moet je de kosten voor het terugsturen zelf betalen.
dit artikel geldt als je niet tevreden bent over het product.. ook wel bedenktermijn
heeft niks met mijn situatie te maken..
ik heb een ondeugdelijk product ontvangen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176378265
quote:
99s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja, maar als je zo'n prullenbak voor je lens krijgt dat gooi je hem toch in de container.
Blijkbaar niet, want nu hebben ze toch 37,- verdient met een grote kans dat de koper de moeite niet gaat nemen om voor die paar tientjes dat ding terug te sturen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 januari 2018 @ 06:37:03 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_176380845
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:26 schreef Onnoman het volgende:

dit artikel geldt als je niet tevreden bent over het product.. ook wel bedenktermijn
heeft niks met mijn situatie te maken..
ik heb een ondeugdelijk product ontvangen
Je hebt gelijk :)

Ik zou denk ik proberen zwart op wit te krijgen dat ze je de verzendkosten vergoeden na ontvangst van de kapotte bak.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:29:42 #20
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176432794
ik krijg verzendkosten terug van 7 euro

heb deze mail verzonden

Ik heb erover nagedacht en kies voor de optie voor de vergoeding van 7 euro, omdat ik simpelweg geen zin en tijd heb om de spullen te retourneren.

Echter wil ik nogmaals mijn onvrede uiten over de gang van zaken en jullie tekortkoming in het op juiste en betrouwbare wijze plaatsen van de advertenties.

In mijn optiek hebben jullie puur uit eigenbelang gehandeld door niet de informatie op accurate wijze weer te geven, waaronder een foto van het product en/of een duidelijke omschrijving m.b.t. de conditie van het product.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:34:50 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176432874
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:27 schreef Hallmark het volgende:
Pak je verlies en stuur terug dat kreng. Gewoon geen zaken doen met dit bedrijf, tenzij je het van tevoren in persoon kan bekijken. Wat meestal niet de moeite waard is.
Ooit eens weeste kijken naar een kavel waar ze veel macs enzo hadden.
OMG veel was gewoon bijna overleden.
De bedragen die ook geboden werden, waren absurd er werden betaald voor onderdelen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 januari 2018 @ 15:07:11 #22
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_176433493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:34 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ooit eens weeste kijken naar een kavel waar ze veel macs enzo hadden.
OMG veel was gewoon bijna overleden.
De bedragen die ook geboden werden, waren absurd er werden betaald voor onderdelen.
Inderdaad, maar een faillissement houdt ook in dat ze de inhoud van de zolder van het bedrijf verkopen.
En wat kom je op de zolder tegen? Troep!

Scholen hebben vaak ook een hoekje met half overleden computers. Vaak fysiek mishandeld door leerlingen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_176437321
Natuurlijk kom je bij gewilde categorieen vaak 'troep' tegen. De goede items zijn immers buiten de veiling om voor een goede prijs te verkopen.

Maar als de omschrijving zegt dat een product nieuw is en nergens rept over beschadigingen, dan mag je gewoon een product in nieuwstaat verwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')