abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 09:19:53 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180230101
registreer om deze reclame te verbergen
Hmm dat is wel behoorlijk jammer. Aan de andere kant ook wel een beetje begrijpelijk.

Wel komisch dat er over criminelen vaak veel informatie is als je van die genealogie studies ziet op tv dan kun je het verst terug komen als je uit een beroemd geslacht komt of bij mensen die veel in gevangenissen etc zaten. Van de normale mensen is bijna geen paper trail :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_180251180
Oh, de papertrail is er wel hoor. Je kunt ook op andere manieren proberen om achter dergelijke informatie te komen maar a) is dat van belang voor je boek en b) wil je er zoveel tijd in investeren? Ik kwam in de archieven van het Gerechtshof in Enschede wel eens zaken tegen waarbij stond dat die naar Eldermans waren gestuurd. Dan weet je alsnog dat Jantje die en die een fiets gestolen heeft in Vriezenveen, want die documenten zijn allemaal openbaar tot grofweg 1941. Volgens mij had ik toen ook een mazzeltje dat bepaalde documenten net op het punt stonden openbaar te worden en dat de archivaris mij alvast dispensatie verleende om ze te mogen inzien. Eldermans kwam er niet in voor, maar wel een onderzoek naar vermeende homoseksualiteit. Bizar eigenlijk dat het relatief kort geleden is dat je seksuele geaardheid strafbaar was. Maar wat mij verbaasde was dat een dergelijke zaak dus niet bij de reclassering terecht kwam, omdat ze dachten dat de reclassering dergelijke mensen niet kon rehabiliteren...
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 09:50:21 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180252383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:27 schreef Wilmar_Taal het volgende:
Oh, de papertrail is er wel hoor. Je kunt ook op andere manieren proberen om achter dergelijke informatie te komen maar a) is dat van belang voor je boek en b) wil je er zoveel tijd in investeren? Ik kwam in de archieven van het Gerechtshof in Enschede wel eens zaken tegen waarbij stond dat die naar Eldermans waren gestuurd. Dan weet je alsnog dat Jantje die en die een fiets gestolen heeft in Vriezenveen, want die documenten zijn allemaal openbaar tot grofweg 1941. Volgens mij had ik toen ook een mazzeltje dat bepaalde documenten net op het punt stonden openbaar te worden en dat de archivaris mij alvast dispensatie verleende om ze te mogen inzien. Eldermans kwam er niet in voor, maar wel een onderzoek naar vermeende homoseksualiteit. Bizar eigenlijk dat het relatief kort geleden is dat je seksuele geaardheid strafbaar was. Maar wat mij verbaasde was dat een dergelijke zaak dus niet bij de reclassering terecht kwam, omdat ze dachten dat de reclassering dergelijke mensen niet kon rehabiliteren...
Andere tijden :Y (of niet helemaal)

Trouwens als je Jan die en die uit vriezenveen noemt dan heb ik wel famillie die dan gelijk zou zeggen oh dat is er dan ene van zus en zo, heft die een fiets gejat ja zal wel en fiets van die en die geweest zijn... (en voor je het weet is jan in den ham een oorlogscrimineel die heulde met NSBers en fietsen verkocht aan duitsers :P )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_180274727
Die fietsen werden wel door de Duitsers gevorderd. Zo is Eldermans ook zijn fiets kwijtgeraakt, hij had een speciale vergunning om een fiets te mogen hebben. Dus gingen de Duitsers alle huizen af waar iemand zo'n vergunning had, want dan wisten ze zeker dat er een fiets stond. Meestal zorgden ze ervoor dat die fietsen weg waren als ze er lucht van kregen dat de Duitsers zo'n actie planden. Want je kunt zeggen van de Tukkers wat je wilt, in de Tweede Wereldoorlog was de KP Twente de best georganiseerde verzetsorganisatie in Nederland!
  vrijdag 6 juli 2018 @ 16:48:46 #130
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180283958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:37 schreef Wilmar_Taal het volgende:
Want je kunt zeggen van de Tukkers wat je wilt, in de Tweede Wereldoorlog was de KP Twente de best georganiseerde verzetsorganisatie in Nederland!
Wat resulteerde in het niet luisteren naar de Joodse raad in amsterdam gelijd door abraham asscher om aan deportatie mee te doen gezien het onderduik netwerk al aanwezig was , denk aan Menko's linken met de KPT.
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180348817
Het boek 'De illegaliteit' van Coen Hilbrink is een schitterende leeservaring over de KPT. Het wordt geloof ik niet meer gedrukt, maar in tweedehands boekwinkeltjes wil je hem nog wel eens tegenkomen.
  maandag 9 juli 2018 @ 11:58:54 #132
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_180351608
hmm dankje wilmar

gevonden

https://www.bol.com/nl/p/de-illegalen/1001004001504722/

lees ik verder zie ik 2 de hands...wel duur dan :Y
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_180370094
Ik heb er op de Deventer boekenmarkt 11 euro voor betaald. Ik zou eens zoeken op www.boekenwinkeltjes.nl.
pi_180424072
Nog even voor de eventuele nieuwe lezers:

http://rondehuis.blogspot.com/
pi_180443462
Voor wie volgende week zaterdag, 21 juli, toevallig in Londen is: ik geef om half acht 's avonds lokale tijd een presentatie van het boek over J.H.W. Eldermans in de Atlantis Bookshop aan de Museumstreet in Londen.
pi_180447869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:31 schreef Wilmar_Taal het volgende:
Voor wie volgende week zaterdag, 21 juli, toevallig in Londen is: ik geef om half acht 's avonds lokale tijd een presentatie van het boek over J.H.W. Eldermans in de Atlantis Bookshop aan de Museumstreet in Londen.
Zo! In Londen nog wel! Dat is geweldig zeg.
pi_180509030
En op Heilige grond ook nog. Deze boekenzaak is bezocht door werkelijk iedereen die in het Britse occultisme wat te betekenen heeft gehad: Gerald Gardner, Aleister Crowley, Margaret Murray, Dion Fortune, Alex Sanders, Doreen Valiente, Cecil H. Williamson, Patricia Crowther, Eleanor Bone...

En ik begin mijn lezing met de vraag of J.H.W. Eldermans voet in de winkel gezet kan hebben...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')