abonnement Unibet Coolblue
pi_176366229
quote:
De Britse tak van H&M is het middelpunt van een rel rond een zwart jongetje dat model staat in een campagne. Het jongetje draagt een trui met de tekst 'coolest monkey of the jungle' (coolste aap van de jungle). Veel mensen vinden dat racistisch.

Een columnist van The New York Times twitterde zondagavond een screenshot van de webshop. Dat werd al snel duizenden keren gedeeld.

. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) January 8, 2018

De reacties lieten niet lang op zich wachten. Veel mensen noemden de foto beledigend en racistisch.

Nah bruh. This can't be real. pic.twitter.com/AxRYMyMIv6
— Chukwuma 🇳🇬🇺🇸🌍 (@Naija_AC3) January 8, 2018

I worked for them for years and they’re clueless sometimes. The head office in Sweden is very disconnected to issues of racism, cultural & social challenges. They seriously probably think this is cute.
— Hasanilove⭐️ (@HasaniReyes) January 8, 2018

Well for black people, the term is loaded. I was once given stickers with pictures of monkeys on them as a gift. Trust me, the intention of the so called gift was not innocent. The gift giver told me just what they thought of me. It went in the garbage.
— Vena M (@LadyV_69) January 8, 2018

De bewuste trui is beschikbaar in drie varianten. Een oranje exemplaar met de opdruk 'Survival Expert' wordt gedragen door een wit jongetje en de wit-blauwe trui zonder tekst ook.

Inmiddels heeft H&M de foto's van het jongetje verwijderd. Er is alleen nog maar een foto van de trui te zien. De witte jongetjes die de andere trui dragen, zijn wel nog te zien. H&M heeft niet op het voorval gereageerd.
Bron
  maandag 8 januari 2018 @ 14:55:24 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_176366261
_O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_176366268
Slim gedaan. Even het merk weer onder de aandacht brengen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176366290
Blanke jongens die het dragen is wel okee maar een zwart jongentje die het draagt, dat kan niet?
Tamelijk racistische redenering.

oh nvm ff gecheckt op die site, die blanke jongens dragen dezelfde trui met een andere print.
  User die overal opduikt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 14:56:43 #5
186611 Haags
pi_176366295
Het is maar waar mensen zich druk om maken.
Zonder wrijving geen glans
pi_176366360
Draaien een beetje door, volgensmij
  maandag 8 januari 2018 @ 15:01:57 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176366439
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
pi_176366511
´
pi_176366516
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
Het gaat erom dat het woord “blank” normatief beladen is. Leestip: Nederland mijn vaderland. Gr gr.
pi_176366598
Wit is beladen, blank is beladen.
Ik ga maar weer over op Kaukasisch.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176366620
quote:
Staat hem wel goed ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door FlyingEagle op 08-01-2018 15:23:56 ]
  maandag 8 januari 2018 @ 15:11:20 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176366690
Heeft Sylvana al gereageerd?
pi_176366706
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:55 schreef mstx het volgende:
_O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176366727
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:08 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Zat hem wel goed ;)
Als ik een [gekleurd] kind had, had ik zeker deze trui gekocht ^O^
´
  maandag 8 januari 2018 @ 15:13:15 #15
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176366735
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
Boehoe.

Blank heeft meerdere betekenissen ;)
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 8 januari 2018 @ 15:14:28 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176366764
Hier nog zoiets:

quote:
Tv-kijkers boos om 'racistische' grap afhaalchinees SBS-ster Viktor Brand

SBS 6-presentator Viktor Brand (46) heeft zich gisteren de woede van tv-kijkers op de hals gehaald met een volgens velen discriminerende opmerking in het programma Huizenjacht. Brand vroeg aan een vrouw met een Chinees uiterlijk, die tijdens de aflevering centraal stond, waarom ze van kale, kleurloze en symmetrische interieurs houdt. ,,Ik had meer de woonsmaak van een Chinees restaurant met van die rode lampions bij je verwacht.''

Na de opmerking van Brand viel Terry (25), technisch salesmanager en kind van ouders uit Hongkong, even stil. Vervolgens antwoordde ze: ,,Ik wil best een keer afhaalchinees halen, maar niet in mijn eigen huis.'' Kijker Rachid Bouazzaoui zette het bewuste fragment op social media, waarop de opmerkingen al snel binnenstroomden. ,,Discriminerend'', vindt iemand. En: ,,Niet alle Chinezen richten hun huis in als een afhaalrestaurant.'' Weer een ander zegt niet te begrijpen dat de vraag van Viktor Brand de eindmontage van het programma heeft overleefd.

Viktor Brand, die momenteel op vakantie is in Thailand, was niet voor commentaar bereikbaar. Een woordvoerder van SBS 6 reageert: ,,Dit fragment is losgeknipt en daarmee losgerukt van de rest van de aflevering, waarin eerder ter sprake kwam dat de kandidaat vroeger in het Chinese restaurant van haar ouders heeft gewerkt.''
Wij blanken zullen op onze woorden moeten blijven passen en op eieren lopen als het om minderheden gaat. De tenen zijn zooooo ontzettend lang tegenwoordig.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 8 januari 2018 @ 15:14:29 #17
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176366767
Zie trouwens het probleem ook niet. De mens stamt af van de aap, we moeten toch juist trots zijn op onze roots?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_176366823
Wanneeeeeer stopt de NOS nou eens met Socialmedia-ophef als nieuws te brengen???!!!! Stop eens met al die zeikerds daar (aan beide kanten van het spectrum) een podium te geven!
pi_176366850
:')
pi_176366910
:')
  maandag 8 januari 2018 @ 15:23:15 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176366957
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:17 schreef Wuwwa het volgende:
Wanneeeeeer stopt de NOS nou eens met Socialmedia-ophef als nieuws te brengen???!!!! Stop eens met al die zeikerds daar (aan beide kanten van het spectrum) een podium te geven!
Je snapt blijkbaar niet de tegenwoordige journalist steeds vaker activist is.

Die geven juist Social Justice zeikerds met alle liefde een podium.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Spellchecker maandag 8 januari 2018 @ 15:25:47 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176367023
Aan de foto te zien is die jongen er ook niet blij mee ....
Maar sowieso waarom zou je "the coolest monkey in the jungle" op je trui willen hebben?! :?
pi_176367049
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je snapt blijkbaar niet de tegenwoordige journalist steeds vaker activist is.

Die geven juist Social Justice zeikerds met alle liefde een podium.
Denk eerder dat er jonge socialmedia experts zijn ingehuurd om elke 'hype of gevallen van ophef' maar te vervatten in een nieuwsartikel. En dan met name al dat Amerikaanse gedoe, waar we in Nederland niets mee van doen zouden moeten hebben.
Bijvoorbeeld ook het starten van boycots door individuen, die meteen onder de aandacht komen in de media. Derksen had daar pas nog een mooie rant over (laat zeikers lekker zeiken op facebook, maar media, stop met deze mensen belangrijk maken)
  maandag 8 januari 2018 @ 15:27:08 #24
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_176367058
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:25 schreef maily het volgende:
Aan de foto te zien is die jongen er ook niet blij mee ....
Maar sowieso waarom zou je "the coolest monkey in the jungle" op je trui willen hebben?! :?
Klopt, rare tekst op een trui :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_176367112
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:26 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Denk eerder dat er jonge socialmedia experts zijn ingehuurd om elke 'hype of gevallen van ophef' maar te vervatten in een nieuwsartikel. En dan met name al dat Amerikaanse gedoe, waar we in Nederland niets mee van doen zouden moeten hebben.
Bijvoorbeeld ook het starten van boycots door individuen, die meteen onder de aandacht komen in de media. Derksen had daar pas nog een mooie rant over (laat zeikers lekker zeiken op facebook, maar media, stop met deze mensen belangrijk maken)
Tsja als ik verantwoordelijk was voor het posten van de foto's bij H&M had ik niet gedaan vanwege al die hypocriete jankers. Maar ik kan mij niet voorstellen dat wanneer een blank jongetje dit shirt aan had gehad of dat het een blank jongetje was geweest met een of ander negatief Brits kaaskop achtig stereotype dat het dan op de NOS was verschenen.
pi_176367147
pi_176367167
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:25 schreef maily het volgende:
Aan de foto te zien is die jongen er ook niet blij mee ....
Maar sowieso waarom zou je "the coolest monkey in the jungle" op je trui willen hebben?! :?
Waarom niet?
Zelfspot is ook aan te leren. Dat liever dan een sneeuwvlokje dat psychisch ineenstort zodra hij/zij een stap buiten de deur zet.
´
pi_176367194
Goede analyse over racisme (reacties op Nederlandselftal-selfie met veel donkere jongens) en hoe dit gebracht wordt in de media.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:33:25 #29
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176367216
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:26 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Denk eerder dat er jonge socialmedia experts zijn ingehuurd om elke 'hype of gevallen van ophef' maar te vervatten in een nieuwsartikel. En dan met name al dat Amerikaanse gedoe, waar we in Nederland niets mee van doen zouden moeten hebben.
Bijvoorbeeld ook het starten van boycots door individuen, die meteen onder de aandacht komen in de media. Derksen had daar pas nog een mooie rant over (laat zeikers lekker zeiken op facebook, maar media, stop met deze mensen belangrijk maken)
Het gaat veel verder dan dat; in de VS mag alles in de media geroepen worden waarvan men weet dat het niet waar is, als het het juiste doel maar dient. De lading hele leugens en halve waarheden die over Trump worden verkondigd, het knippen in quotes om het te laten lijken of iemand iets anders beweert, het verzinnen van 'anonieme bronnen' die je alles maar ongestraft kan laten beweren. Als het doel maar 'juist' is, mag liegen en bewust manipuleren om de massa van jouw 'gelijk' te overtuigen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_176367239
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Slim gedaan. Even het merk weer onder de aandacht brengen.
Gewoon wat Twittertrollen inhuren en hopen dat een iets prominentere naam het oppikt. Vervolgens zal een leger nietszeggende aandachtshoertjes wel volgen.

Vind het vooral storend dat veel Twittersaandachtshoeren dan gelijk 'veel mensen' wordt genoemd. Want verder is er geen enkele groep mensen waar dit leeft. Bij andere dingen waar slechts een specifiek groepje mensen met bepaalde interesses in geïnteresseerd zijn, wordt nooit gesproken van 'veel mensen'.
pi_176367245
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het gaat veel verder dan dat; in de VS mag alles in de media geroepen worden waarvan men weet dat het niet waar is, als het het juiste doel maar dient. De lading hele leugens en halve waarheden die over Trump worden verkondigd, het knippen in quotes om het te laten lijken of iemand iets anders beweert, het verzinnen van 'anonieme bronnen' die je alles maar ongestraft kan laten beweren. Als het doel maar 'juist' is, mag liegen en bewust manipuleren om de massa van jouw 'gelijk' te overtuigen.
Klopt, maar gelukkig spreekt die President ook altijd de waarheid :')
Ver weg blijven van het Amerikaanse model.
pi_176367263
Ophef om niks.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_176367276
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:26 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Denk eerder dat er jonge socialmedia experts zijn ingehuurd om elke 'hype of gevallen van ophef' maar te vervatten in een nieuwsartikel. En dan met name al dat Amerikaanse gedoe, waar we in Nederland niets mee van doen zouden moeten hebben.
Bijvoorbeeld ook het starten van boycots door individuen, die meteen onder de aandacht komen in de media. Derksen had daar pas nog een mooie rant over (laat zeikers lekker zeiken op facebook, maar media, stop met deze mensen belangrijk maken)
Dit dus eigenlijk. Pls stop daarmee.
pi_176367289
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het gaat veel verder dan dat; in de VS mag alles in de media geroepen worden waarvan men weet dat het niet waar is, als het het juiste doel maar dient. De lading hele leugens en halve waarheden die over Trump worden verkondigd, het knippen in quotes om het te laten lijken of iemand iets anders beweert, het verzinnen van 'anonieme bronnen' die je alles maar ongestraft kan laten beweren. Als het doel maar 'juist' is, mag liegen en bewust manipuleren om de massa van jouw 'gelijk' te overtuigen.
Leugens die door Trump worden verkondigd, bedoel je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 januari 2018 @ 15:43:52 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176367473
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leugens die door Trump worden verkondigd, bedoel je?
Nee, de Ruslandhoax en allerlei andere onzinbeweringen. Tegenwoordig zijn feelings belangrijker dan facts. Een journalist mag liegen zolang het doel maar juist is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_176367507
Wel minder van die mensen dat ze negers met apen associeren.
pi_176367531
Slechte reclame is ook reclame.

Met een paar tientjes marketing budget miljoenen mensen bereiken. *O*
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176367753
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef TheJanitor het volgende:
Wel minder van die mensen dat ze negers met apen associeren.
Gek he.
Hoe reageert men als je zegt dat dit niet wist en niet begrijpt en juist niet moet aanpassen omdat de link raar en niet-bestaand is?
pi_176367781
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gek he.
Hoe reageert men als je zegt dat dit niet wist en niet begrijpt en juist niet moet aanpassen omdat de link raar en niet-bestaand is?
Ik weet het ook niet. Blijkbaar vinden al die racisten die er een probleem van maken dat negers op apen lijken en een speciale status moeten hebben als het op mode aankomt.
pi_176367892
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:46 schreef ITrade het volgende:
Slechte reclame is ook reclame.

Met een paar tientjes marketing budget miljoenen mensen bereiken. *O*
Volgende keer hebben ze weer annorexiamodelletjes. En zo blij je rullevant.
pi_176368037
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, de Ruslandhoax en allerlei andere onzinbeweringen. Tegenwoordig zijn feelings belangrijker dan facts. Een journalist mag liegen zolang het doel maar juist is.
Zoveel wordt er niet gelogen door de media.

De huidige president heeft al een paar duizend leugens en verdraaiingen op zijn naam staat sinds zijn aantreden. Maar dat vind jij vermoedelijk geen probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 januari 2018 @ 16:06:49 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176368104
Lol dit is een andere hoodie uit die serie, deze x gedragen door een blank jochie.


Ik vind t wel hilarisch dat men valt over een print op een hoodie en meteen racisme ziet. Tjsa waar het hart van vol is loopt de mond van over enne wie de schoen past trekke hem aan enz... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176368253
Of je dochter/moeder komt thuis met dit..
´
  maandag 8 januari 2018 @ 16:14:40 #44
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_176368323
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:12 schreef Kim-Holland het volgende:
Of je dochter/moeder komt thuis met dit..[ afbeelding ]
:o
pi_176368346
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
Het is links activistisch taalgebruik. 'Blank' zou namelijk reinloos zijn waardoor het een superioriteit impliceert over andere kleuren. De NOS laat daarmee weer eens blijken geen objectief nieuwsmedium te zijn.

Waarom witte mensen niet meer ‘blank’ zijn
pi_176368581
Denk dat kinderen zelf die tekst best wel kunnen waarderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:24:45 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_176368606
Je zou bijna denken dat H&M het erom doet, volgens mij hebben ze wel vaker van dit soort akkefietjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 8 januari 2018 @ 16:31:19 #48
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176368811
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoveel wordt er niet gelogen door de media.

De huidige president heeft al een paar duizend leugens en verdraaiingen op zijn naam staat sinds zijn aantreden. Maar dat vind jij vermoedelijk geen probleem.
Zegt wie? De media zeker? :D
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_176368911
´
pi_176369310
quote:
99s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:24 schreef Karina het volgende:
Je zou bijna denken dat H&M het erom doet, volgens mij hebben ze wel vaker van dit soort akkefietjes.
Ik kan me herinneren dat er een paar maanden geleden een joch was met een shirt met een watermeloen of een banaan ofzo, mocht ook al niet.
Ze weten bij elk printje wat te zeuren.
pi_176369341
pi_176369398
HAHAHA, goede grap van H&M.
pi_176369414
quote:
Briljant! _O-
  maandag 8 januari 2018 @ 16:54:54 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_176369430
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Blanke jongens die het dragen is wel okee maar een zwart jongentje die het draagt, dat kan niet?
Tamelijk racistische redenering.

oh nvm ff gecheckt op die site, die blanke jongens dragen dezelfde trui met een andere print.
En even los van of deze reclame op zichzele nu wel of niet racistisch is, de term "aap" wordt doorgaans door bepaalde lui gebruikt als beledigende term voor zwarten, niet voor blanken. Ook al slaat dit eigenlijk nergens op.
Krekker is de bom!
pi_176369454
quote:
:D :D oO/
pi_176369489
quote:
:D
´
  maandag 8 januari 2018 @ 16:58:07 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_176369508
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben geen fucking albino ofzo.
Het is ook een tegenreactie op "zwarten", aangezien deze doorgaans ook niet zwart zijn. Uitzonderingen daargelaten.
Krekker is de bom!
pi_176369515
Ryanair marketing team te huur?
pi_176369517


(Niet bij H&M verkrijgbaar)
pi_176369527
Even een Chinees/Amerikaanse actrice op laten draven om je tegenstander zwart te maken. Moet ook kunnen.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:59:23 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176369532
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En even los van of deze reclame op zichzele nu wel of niet racistisch is, de term "aap" wordt doorgaans door bepaalde lui gebruikt als beledigende term voor zwarten, niet voor blanken. Ook al slaat dit eigenlijk nergens op.
Nou, hangt ervan af... President Trump wordt vaak een oranje Orang-Oetan genoemd. En wat te denken van dit. Deze plaatjes en varianten ervan zwerven al 10+ jaar rond op het internet. Ik vind dit eigenlijk net zo racistisch.

pi_176369564
  Spellchecker maandag 8 januari 2018 @ 17:07:36 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176369760
Linkse doctrine(extreem gedachtegoed) mainstream maken wat gaan we weer lekker vooruit als westerse wereld.
pi_176369957
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:01 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
Dan heb je humor en zelfspot _O_
´
pi_176370011
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het is ook een tegenreactie op "zwarten", aangezien deze doorgaans ook niet zwart zijn. Uitzonderingen daargelaten.
Daar hadden we in de nederlandse taal dus ook een perfect ander woord voor.....


Als blank voortaan wit moet zijn dan staat er dus voor hetzelfde geld in krom nederlands: Ik ben de koudste aap in het bos!

Van Gaal kan er nog een puntje aan zuigen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176370136
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is links activistisch taalgebruik. 'Blank' zou namelijk reinloos zijn waardoor het een superioriteit impliceert over andere kleuren. De NOS laat daarmee weer eens blijken geen objectief nieuwsmedium te zijn.

Waarom witte mensen niet meer ‘blank’ zijn
Het woord 'blank' heeft inderdaad meerdere betekenissen. Wit duidt gewoon een kleur aan.
  maandag 8 januari 2018 @ 17:33:43 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176370203
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het woord 'blank' heeft inderdaad meerdere betekenissen. Wit duidt gewoon een kleur aan.
Zwart duidt ook gewoon een kleur aan.
pi_176370219
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zegt wie? De media zeker? :D
Yup. Met onderbouwing. Je weet dat je claims kunt fact-checken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176370281
quote:
_O- _O- _O-
Twiddel
pi_176370348
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het woord 'blank' heeft inderdaad meerdere betekenissen. Wit duidt gewoon een kleur aan.
Probleem is alleen dat blanken niet wit zijn. Hedde wel eens naar de huid gekeken van een blanke??... Als je dan uitkomt op wit ben je klaar voor een bril/instelling iig iets schort er aan.
pi_176370371
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:42 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat blanken niet wit zijn. Hedde wel eens naar de huid gekeken van een blanke??... Als je dan uitkomt op wit ben je klaar voor een bril/instelling iig iets schort er aan.
Er bestaan wel witten, maar dat is een minderheid.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176370373
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zegt wie? De media zeker? :D
:D :D
  maandag 8 januari 2018 @ 19:33:26 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_176372727
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:10 schreef HendrikV het volgende:
Linkse doctrine(extreem gedachtegoed) mainstream maken wat gaan we weer lekker vooruit als westerse wereld.
Wat is er zo extreem aan dit gedachtegoed volgens jou?

En waarom is jouw gedachtegoed dat je hier op het forum verkondigt niet extreem?
Krekker is de bom!
  maandag 8 januari 2018 @ 19:36:32 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_176372801
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:42 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat blanken niet wit zijn. Hedde wel eens naar de huid gekeken van een blanke??... Als je dan uitkomt op wit ben je klaar voor een bril/instelling iig iets schort er aan.
Zwarten zijn over het algemeen toch ook niet zwart?
Krekker is de bom!
pi_176372994
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
Waarom is 'zwart' jongetje wel oké, maar 'wit' jongetje niet. :?

quote:
99s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:24 schreef Karina het volgende:
Je zou bijna denken dat H&M het erom doet, volgens mij hebben ze wel vaker van dit soort akkefietjes.
Dat gevoel heb ik dus ook. Al zullen er vast lui zonder leven bestaan die continue websites afgaan totdat ze iets 'racistisch' zien. :D
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 8 januari 2018 @ 20:38:46 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176374294
Had een blank kind dit gezeur ook opgeleverd?

Nee.

Als je wil dat je gelijk wordt behandeld als donker persoon, moet je hier niet over janken. Want dan wil je namelijk geen gelijke maar een voorkeurs behandeling. Want bij alles wat je doet, moet je nu denken 'kan t wel met een donkere?'

Negeer huidskleur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176374789
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:18 schreef Glazenmaker het volgende:
:')
pi_176374909
Zelfopgelegde discriminatie :')
pi_176375615
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zwarten zijn over het algemeen toch ook niet zwart?
Klopt. In de regel worden ze dan ook niet zwart genoemd. Zwarte piet is zwart iig hier. Verder ben ik nog weinig ( wel enkele) negers tegengekomen die zwart zijn of het zo goed als benaderen

Totaal niet spannend verder maar witte mensen moet ik nog tegenkomen.
pi_176378333
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is maar waar mensen zich druk om maken.
Dit ja.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 05:53:35 #82
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176380768
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:06 schreef deedeetee het volgende:
Lol dit is een andere hoodie uit die serie, deze x gedragen door een blank jochie.

[ [url=http://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=source[/a7/93/a793b8734623a509df7d7cbd0d4f8f0c93d37b75.jpg],origin[dam],category[],type[LOOKBOOK],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Ik vind t wel hilarisch dat men valt over een print op een hoodie en meteen racisme ziet. Tjsa waar het hart van vol is loopt de mond van over enne wie de schoen past trekke hem aan enz... :P
Gebruiken ze nou een jongetje met rossig haar om een oranje hoodie met een tijger te promoten, seriously bruh, redheads ain't tigers #redandproud #redcism
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 9 januari 2018 @ 06:22:40 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176380807
Kunnen we al spreken van een 'monkeygate'?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176382152
Ik denk dat veel negers er geen problemen mee hebben. Het wordt nu allemaal uitvergroot.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:26:17 #85
213457 engine
pi_176382608
Prima trui maar wel erg tactloos om dat zo online te zetten. Sowieso dat mensen daar over gaan vallen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:27:41 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176382630
Ondoordachte actie die voor een situatie zorgt die makkelijk voorkomen had kunnen door de sweaters beter te verdelen over de kindermodellen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176382810
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:26 schreef eNGine10 het volgende:
Prima trui maar wel erg tactloos om dat zo online te zetten. Sowieso dat mensen daar over gaan vallen.
Waarom?

Mensen bedenken klaarblijkelijk hun eigen racisme.

Als een Aziatisch kind de trui had gedragen viel er niemand over.

Je kunt ook overdrijven en het gaan opzoeken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:41:56 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176382843
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:20 #89
213457 engine
pi_176382881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom?

Mensen bedenken klaarblijkelijk hun eigen racisme.

Als een Aziatisch kind de trui had gedragen viel er niemand over.

Je kunt ook overdrijven en het gaan opzoeken.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar als het mijn baan was om marketing foto's te nemen/online te plaatsen had ik toch een andere keuze gemaakt. Waarom zou je het op gaan zoeken als je weet dat mensen hier moeilijk over gaan doen? Dat is gewoon dom.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:24 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176382882
Maar goed, je ziet weer wie de echte racisten zijn: de mensen die hier een punt van maken zijn degenen die de link leggen tussen een neger en een aap. Andere mensen (die niet racistisch zijn) was dat niet opgevallen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:46:16 #91
213457 engine
pi_176382905
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:44 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, je ziet weer wie de echte racisten zijn: de mensen die hier een punt van maken zijn degenen die de link leggen tussen een neger en een aap. Andere mensen (die niet racistisch zijn) was dat niet opgevallen.
Die link is allang gelegd. Net doen alsof die niet bestaat is onzin.

Omdat ik weet dat er een link is maakt mij dat nog geen racist.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:48:51 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176382936
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:44 schreef eNGine10 het volgende:

Daar ben ik het wel mee eens. Maar als het mijn baan was om marketing foto's te nemen/online te plaatsen had ik toch een andere keuze gemaakt. Waarom zou je het op gaan zoeken als je weet dat mensen hier moeilijk over gaan doen? Dat is gewoon dom.
Daarom. Gewoon een ontzettend ondoordachte actie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176383004
here we go again, en als er nou op het truitje staat bij een blank kindje, ``best cheese of the world`` is het dan ook racistisch?
pi_176383012
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:44 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar als het mijn baan was om marketing foto's te nemen/online te plaatsen had ik toch een andere keuze gemaakt. Waarom zou je het op gaan zoeken als je weet dat mensen hier moeilijk over gaan doen? Dat is gewoon dom.
Er zullen altijd mensen bestaan die hun leven invullen met het moeilijk doen over onbenullige zaken. Simpelweg omdat ze verder niets nuttigs hebben in hun leven en dat vervolgens afgeven op anderen.

Ik vind dat deze beroepszeikers die in elk willekeurig sleutelgat nog een racistische vergelijking zien teveel aandacht krijgen. Vroeger werden dit soort zeurders op hun plek gewezen of keihard uitgelachen.

Maar tegenwoordig lijkt het wel hip om over alles en iedereen te zeuren. Beleven beroepszeikers hun hoogtijdagen. Een hele foute ontwikkeling die wat mij betreft zo snel als mogelijk weer wordt verbannen uit onze samenleving. Zeuren brengt immers niets constructiefs naar voren toe. Het zet mensen alleen maar tegen elkaar op. Het leidt tot irritatie en tot meer negativisme.

Laat mensen vooral die kleren dragen die ze willen dragen. Voor kinderen is 'the king of the jungle zijn' een onschuldige aanduiding. Daar doet de kleur van iemands snoet er helemaal niet toe.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:56:21 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176383031
Het gaat dan ook niet om die junglekoning ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 09:59:02 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176383058
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou, hangt ervan af... President Trump wordt vaak een oranje Orang-Oetan genoemd. En wat te denken van dit. Deze plaatjes en varianten ervan zwerven al 10+ jaar rond op het internet. Ik vind dit eigenlijk net zo racistisch.

[ afbeelding ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176383248
Sowieso :

Direct het zeer negatieve en discriminerende verband tussen Neger en Aap leggen bij het zien van dit joch in z'n t-shirt.

Het zit er dus wel heel erg diep in bij al die gekwetste en geschokte (witte) medemensen.

Mogen ze nog wel eens over nadenken, zoveel nare racistische gedachten en associaties in hun fictieve pure en schone zieltjes.
pi_176383362
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:18 schreef DrMabuse het volgende:
Sowieso :

Mogen ze nog wel eens over nadenken, zoveel nare racistische gedachten en associaties in hun fictieve pure en schone zieltjes.
En vervolgens de eigen ziekelijke gedachtenkronkels projecteren naar die ander toe die deze gedachtenkronkels helemaal niet heeft.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:34:10 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176383454
geen marketing kennis hier blijkbaar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_176383543
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Blanke jongens die het dragen is wel okee maar een zwart jongentje die het draagt, dat kan niet?
Tamelijk racistische redenering.

oh nvm ff gecheckt op die site, die blanke jongens dragen dezelfde trui met een andere print.
Triest, dan maak je er een punt van om het punt van maken. Je zou bijna zeggen dat dan dan racistisch is.
pi_176383633
Een witte jongen loopt met het shirt: geen probleem. En een jongen met een kleurtje loopt ermee: probleem. Jammer. Het kind lijkt niet eens op een dier. Ik vind echt dat mensen die juist vinden dat dat shirt racistisch is omdat het jochie een kleurtje heeft, dat dát de racisten zijn.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:48:20 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176383662
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Verschillende jongens, verschillende shirts. Het gaat om de onhandige keuze mbt welke jongen in welk shirt is gefotografeerd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176383681
Maar juist door dit als racistisch te bestempelen denken degenen die dit doen juist racistisch. Want die associeren dat jongetje dus met een aap. Ik zou er helemaal niet bij stil staan en die link niet leggen.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 10:53:00 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176383740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar juist door dit als racistisch te bestempelen denken degenen die dit doen juist racistisch. Want die associeren dat jongetje dus met een aap. Ik zou er helemaal niet bij stil staan en die link niet leggen.
Het valt me wel vaker op hoe weinig mensen letten met wat er op hun kleding staat. Ik vraag er wel eens naar waar slaat tekst dit en dat op, of wat is er precies industrieel aan dat shirt en welk bedrijf is opgericht in 1482 etc. Maar mensen zeggen dan meestal "huh waar heb je het over". Ikzelf heb altijd shirts aan waar bands op staan die muziek maken die ik leuk vind, en zou ook nooit een shirt aan doen van een band die ik kut muziek vind maken of met iets erop wat ik niet helemaal snap.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176383760
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:48 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Verschillende jongens, verschillende shirts. Het gaat om de onhandige keuze mbt welke jongen in welk shirt is gefotografeerd.
Dus jij maakt ook de associatie in je hoofd: jungle, donker kindje, dat is onhandig? Ik vind het bijna schandalig als je zoiets denkt. :')

Echt, dan heb je de moderne slavernij in Libië, dan heb je bekende nazi's die menen dat mensen met een kleurtje allemaal dom zijn en zich niet meer mogen voortplanten, dan heb je het woord neger waarvan we doen dat het normaal is, er zijn zoveel zaken waarom je je zorgen zou moeten maken. En dan maken ze zich druk om een kind van misschien 8 jaar met een shirt waarop jungle staat omdat ze zelf een hele nare vergelijking maken. Ik kan hier echt niet bij. :')
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:55:07 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176383772
Oh ja, de eeuwige omkering. Geniaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176383840
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:55 schreef Copycat het volgende:
Oh ja, de eeuwige omkering. Geniaal.
Ja, ga er maar niet inhoudelijk op in. Echt: er verdrinken 60 vluchtelingen uit Afrika in de Middelandse zee, racisten schreeuwen weer op Facebook dat ze het hebben verdiend. Maar mensen maken zich druk om een jochie met een kleurtje met een shirtje waarop jungle staat. Ik vind het serieus beschamend. :N
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:01:12 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176383852
Oh wacht, als je iets vindt van A, kun je niks meer vinden van B.
Duidelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 11:02:07 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176383869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:00 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Ja, ga er maar niet inhoudelijk op in. Echt: er verdrinken 60 vluchtelingen uit Afrika in de Middelandse zee, racisten schreeuwen weer op Facebook dat ze het hebben verdiend. Maar mensen maken zich druk om een jochie met een kleurtje met een shirtje waarop jungle staat. Ik vind het serieus beschamend. :N
Goh de vergelijking wordt algemeen gemaakt (zie bananen incidenten op voetbal velden etc) Het wordt uitgebreid behandeld in de media. Dan is het toch op zijn minst niet handig van de H&M, onafhankelijk of je zelf die associatie had gemaakt. Als je de afgelopen 10 jaar de krant had gelezen had die associatie je in ieder geval bekend moeten zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 11:02:56 #110
213457 engine
pi_176383879
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Goh de vergelijking wordt algemeen gemaakt (zie bananen incidenten op voetbal velden etc) Het wordt uitgebreid behandeld in de media. Dan is het toch op zijn minst niet handig van de H&M, onafhankelijk of je zelf die associatie had gemaakt. Als je de afgelopen 10 jaar de krant had gelezen had die associatie je in ieder geval bekend moeten zijn.
Dit inderdaad. Omdat ik weet dat een banaan naar een donkere speler gooien als racisme wordt gezien maakt mij dat zelf nog geen racist.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:03:04 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176383882
En het gaat niet om jungle maar monkey.

For the umpth time.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176383886
Natuurlijk is die associatie bekend. Maar ik ben zo niet racistisch dat ik er zelfs dan nog niet bij nadenk.
pi_176383909
Maar buiten dat vind ik ook dat er ook best nog enige zelfspot mag zijn. Als een rooie een shirt aan heeft met Gingers do have Souls zal niemand daar over vallen. Waarom moet dit dan weer zo zwaar beladen zijn.
pi_176383937
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:03 schreef Copycat het volgende:
En het gaat niet om jungle maar monkey.

For the umpth time.
Ja joh. En dan nog maak ik die associatie niet. Gelukkig maar. :')
pi_176383960
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je de afgelopen 10 jaar de krant had gelezen had die associatie je in ieder geval bekend moeten zijn.
_O-
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 11:08:33 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176383966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:07 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

_O-
Ik weet dat de krant een verouderde media is maar ik denk dat je het via andere kanalen ook wel gelezen zou kunnen hebben :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 11:09:57 #117
213457 engine
pi_176383983
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik weet dat de krant een verouderde media is maar ik denk dat je het via andere kanalen ook wel gelezen zou kunnen hebben :)
Vandaag de dag is de krant gewoon wat er gisteren op social media stond.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:12:11 #118
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_176384010
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het echt zorgelijk dat de NOS tegenwoordig standaard bericht over ''witte'' mensen. ''Wit'' jongetje.

Volgens mij is blank nog altijd de gangbare term in Nederland, behalve onder extreem-linkse activisten! ''Wit'' is racistisch. Ik ben geen fucking albino ofzo.
Boeiend. Wit is toch prima.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 11:13:03 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176384026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar buiten dat vind ik ook dat er ook best nog enige zelfspot mag zijn. Als een rooie een shirt aan heeft met Gingers do have Souls zal niemand daar over vallen. Waarom moet dit dan weer zo zwaar beladen zijn.
Mee eens, maar ik vraag me af of dit model in dit geval zich bewust was van de zelfspot.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 11:14:31 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176384045
Sowieso is het niet eens een leuke tekst, het kan veel beter:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:22:22 #121
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176384159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar buiten dat vind ik ook dat er ook best nog enige zelfspot mag zijn. Als een rooie een shirt aan heeft met Gingers do have Souls zal niemand daar over vallen. Waarom moet dit dan weer zo zwaar beladen zijn.
:(
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 11:59:42 #122
213457 engine
pi_176384763
quote:
Abel Makkonen Tesfaye, bekend onder zijn artiestennaam The Weeknd, heeft het helemaal gehad met winkelketen H&M. Het Zweedse modeconcern ligt flink onder vuur vanwege een foto op de website van een zwart jongetje in een trui waarop de tekst: coolest monkey in the jungle. De Canadese rapper (27) verbreekt per direct zijn zakelijke banden met H&M.
https://www.gelderlander.(...)ungle-trui~aec469d9/

Verder geen idee wie "The Weeknd' is :')
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176385070
The Weeknd>

Commerciele kutmuziek.
´
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:34:39 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176385318
The Weeknd... who the fuck is?
pi_176385371
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:44 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Maar als het mijn baan was om marketing foto's te nemen/online te plaatsen had ik toch een andere keuze gemaakt. Waarom zou je het op gaan zoeken als je weet dat mensen hier moeilijk over gaan doen? Dat is gewoon dom.
En daarmee racisme toepassen op de werkvloer. :')

quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Die link is allang gelegd. Net doen alsof die niet bestaat is onzin.

Omdat ik weet dat er een link is maakt mij dat nog geen racist.
Natuurlijk wel. Je legt die link op basis ras. Dat is letterlijk de definitie.

Door te benadrukken dat jij die link ziet maak je anderen bovendien racistisch omdat zij de vergelijking in de toekomst ook gaan maken waar ze er eerder totaal niet mee bezig waren.

Door dat gehamer op identity politics neemt discriminatie alleen maar toe, terwijl de definitie haar waarde verliest. En dat is zeer spijtig voor daar waar discriminatie tot daadwerkelijke problemen leidt.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_176385434
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:22 schreef nixxx het volgende:

[..]

:(
Jij bent een ginger...? Ach, achter Ed Sheeran lopen ook alle meisjes aan.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:02:05 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_176385878
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jij bent een ginger...? Ach, achter Ed Sheeran lopen ook alle meisjes aan.
Yup... maar ik maak geen muziek.. en mijn vrouw zou het ook niet waarderen als alle meisjes achter me aan lopen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_176388760
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

En vervolgens de eigen ziekelijke gedachtenkronkels projecteren naar die ander toe die deze gedachtenkronkels helemaal niet heeft.
Precies.

Je zult je schamen voor iets dat je niet voelt / zag!!
pi_176388906
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_176390914
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

Yup... maar ik maak geen muziek.. en mijn vrouw zou het ook niet waarderen als alle meisjes achter me aan lopen.
Dan komt jouw vrouw waarschijnlijk niet op Viva, want daar beweren alle vrouwen dat het niet uitmaakt hoeveel vrouwen een man om zich heen heeft of achter zich aan heeft, maar wat hij ermee doet..of niet.. :+
´
pi_176403666
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:48 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Verschillende jongens, verschillende shirts. Het gaat om de onhandige keuze mbt welke jongen in welk shirt is gefotografeerd.
Nee.
Het gaat om het eeuwige gejank van de sjw's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176403716
Sneue figuren. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176405225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:00 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Ja, ga er maar niet inhoudelijk op in. Echt: er verdrinken 60 vluchtelingen uit Afrika in de Middelandse zee, racisten schreeuwen weer op Facebook dat ze het hebben verdiend. Maar mensen maken zich druk om een jochie met een kleurtje met een shirtje waarop jungle staat. Ik vind het serieus beschamend. :N
Dat er jungle op staat is niet het punt. Wel dat er "(coolest) monkey" op staat. Maar ik denk dat je dat eigenlijk zelf ook wel begrijpt.
pi_176407468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Precies.

Je zult je schamen voor iets dat je niet voelt / zag!!
Ik schaam me nergens voor. Laat staan dat ik me enig schaamtegevoel laat aanpraten door een stel beroepszeikers die hun eigen ziekelijke gedachtekronkels proberen te projecteren op een ander.

Maar goed, zoals ik al eerder opschreef. Beroepszeikers beleven in deze tijdsgeest hun hoogtijdagen. Vroeger werden dit soort kneuzen uitgelachen en op hun plek gezet. Overigens een veel betere en effectievere remedie dan al die aandacht die eraan wordt geschonken.
  woensdag 10 januari 2018 @ 11:15:21 #135
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_176407964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar juist door dit als racistisch te bestempelen denken degenen die dit doen juist racistisch. Want die associeren dat jongetje dus met een aap. Ik zou er helemaal niet bij stil staan en die link niet leggen.
Niet zomaar n aap, hè. Coolest Monkey in The Jungle. Ik vind het behoorlijk complimenteus, eigenlijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_176408428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:15 schreef EP3 het volgende:

[..]

Niet zomaar n aap, hè. Coolest Monkey in The Jungle. Ik vind het behoorlijk complimenteus, eigenlijk.
Racist gespot.
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:02:47 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_176408692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:47 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Racist gespot.
Coolest Racist of The Jungle.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:33:10 #138
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_176409238
Wat een ophef om niks. Mag een blanke dit shirt wel aan, of is het dan culturele toe-eigening?
pi_176410677
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar juist door dit als racistisch te bestempelen denken degenen die dit doen juist racistisch. Want die associeren dat jongetje dus met een aap. Ik zou er helemaal niet bij stil staan en die link niet leggen.
Dit dus, bij een kind, welke kleur dan ook denk ik niet aan een aap...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2018 @ 14:16:51 #140
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_176411199
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die zich druk maken om dit soort futiliteiten hebben de evolutionaire ladder duidelijk nog niet hoog genoeg beklommen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:40:43 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176411683
Belachelijk gedoe, maar nog belachelijker dat dit nieuws moet worden. Laat die domme shit toch op twitter waar het hoort.

Sommige 'journalistiek' tegenwoordig :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Games donderdag 11 januari 2018 @ 16:45:37 #142
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_176435443
quote:
“That’s my son…have been to all photo shoots and this was not an exception, everyone is entitled to their opinion about this. This is one of hundreds of outfits my son has modelled… stop crying Wolf all the time, unnecessary issue”
- moeder kindje

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180111_03292636
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_176435530
P Diddy heeft het kind een contract van een miljoen dollar aangeboden :') :') :') :') :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176445169
Mooie reactie van de moeder, op het hele gebeuren.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 01:30:58 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176446090
Racisme... de meest misbruikte term van het Westelijk Halfrond.
pi_176446122
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176446132
Imo is hierover vallen juist racistisch?

Worden de zaken niet omgedraaid door diegenen die hier schande van spreken?
pi_176446138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 01:40 schreef Za het volgende:
Imo is hierover vallen juist racistisch?

Worden de zaken niet omgedraaid door diegenen die hier schande van spreken?
Lijkt mij ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_176453594
Moeder van kind:

Als een journaliste haar later via Twitter vraagt om een privébericht zodat ze Mango een aantal vragen over het voorval kan stellen, reageert de moeder opnieuw als door een adder gebeten. ,,Waarom wil je me interviewen? We leven in een wereld waar zoveel tragedies plaatsvinden en jij wil meer weten over een jongen die een capuchontrui draagt?"

Dit dus
pi_176453637
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:55 schreef Copycat het volgende:
Oh ja, de eeuwige omkering. Geniaal.
_O_ De echte racisten zijn mensen die zeggen dat iets racistisch is _O_ .

Fok!-klassieker dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 15:09:19 #151
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_176453725
quote:
Verstandige vrouw.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_176470489
De moeder van het jongetje heeft ook gereageerd



(Bron Trouw)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_176470618
Manchester United footballer Romelu Lukaku, basketball player LeBron James and music mogul P Diddy are among the celebrities who slammed the advert as shoppers called for a boycott of the chain. Meanwhile musician The Weeknd, who has collaborated and modelled for H&M said he was cutting all ties with the retailer.

The outrage prompted H&M to remove the image from its UK and US websites and to issue a statement saying it was 'deeply sorry'.

:')
pi_176471795
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is links activistisch taalgebruik. 'Blank' zou namelijk reinloos zijn waardoor het een superioriteit impliceert over andere kleuren. De NOS laat daarmee weer eens blijken geen objectief nieuwsmedium te zijn.

Waarom witte mensen niet meer ‘blank’ zijn
Over het algemeen vind ik zwarte mensen niet zwart en witte mensen niet wit. En de zwarte mensen die daadwerkelijk zwart zijn, zijn van een bepaald ras in Afrika of zwarte piet en de witte mensen die wit zijn, zijn dood, vampier, of worden porselein genoemd.
pi_176471899
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:09 schreef EP3 het volgende:

[..]

Verstandige vrouw.
Nee hoor, dat maakt de huilers geen zak uit.

Ook al vinden de moeder en de knul de ophef grote onzin : HET IS EN BLIJFT EEN RACISTISCH PROBLEEM!!!

Zo werkt het nou eenmaal.

Bij dit soort huilers.
pi_176472021
Gelukkig is de moeder een weldenkend nuchter persoon. Als je hier racisme in ziet is het wel heel verdrietig, als je de link legt tussen donkere mensen en apen.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:04:42 #157
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176472927
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet


Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 17:10:17 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176478194
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel veel gesloopt en vast ook heel veel gejat.
pi_176480386
Moeder van het kindje is een immigrant uit Kenia, geen Afro-American met slavernijverleden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zaterdag 13 januari 2018 @ 19:34:20 #160
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176480780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie de schoen past trekke hem aan :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176480838
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:53 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Bron
het is ook wel ongelukkig gekozen :')

had effe een ander kind voor die lens gesleurd :+
pi_176480858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:37 schreef FANN het volgende:

[..]

het is ook wel ongelukkig gekozen :')

had effe een ander kind voor die lens gesleurd :+
Als je racistisch bent is het inderdaad ongelukkig gekozen.

Er is gewoon helemaal niets mis mee. Helemaal niets.
pi_176480935
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je racistisch bent is het inderdaad ongelukkig gekozen.

Er is gewoon helemaal niets mis mee. Helemaal niets.
och...... toch is het een béétje ongelukkig gekozen denk ik dan........
pi_176481026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:04 schreef Buster24 het volgende:
De moeder van het jongetje heeft ook gereageerd

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(Bron Trouw)
ah..... goed voor haar, gelukkig geen hysterische moeder .........

nu de andere nog
pi_176481209
Is het niet racistisch om hier iets racistisch van te vinden? Als ze krampachtig een blank kind in zo’n shirt drukken.
pi_176481230
Die twitterreacties. :r

Misselijkmakend om te lezen dat die kutyanks zichzelf een baken van verlichting vinden. :N
pi_176481258
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:{
pi_176481324
Wat een achterlijk gedrag weer zeg, die moeder is wel een weldenkend mens gelukkig.
pi_176481328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:04 schreef Buster24 het volgende:
De moeder van het jongetje heeft ook gereageerd

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(Bron Trouw)
pi_176481540
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De meeste donkere mensen die ik ken zijn trouwens zoals die moeder, die gekke groepjes zwarte rellers zijn net zo achterlijk als die hillbillies uit de VS.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:32:36 #171
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_176482356
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
EFF is de 3e politieke partij van Zuid Afrika. Paar jaar geleden opgericht door Julius Malema die voorheen leider was van de jeugdtak van het ANC. Hij is uit de ANC gestapt omdat hij ze te rechts vond. Kun je nagaan hoe extreem links deze kerel is. In 2016 deed Malema de volgende uitspraak:
quote:
We are not calling for the slaughtering of white people, at least for now.
EFF lijkt steeds radicaler te worden. Op Twitter zie je constant EFF supporters oproepen tot geweld, met name tegen blanken. Ze delen instructies hoe het beste brandbommen te maken etc.

Vandaag dus het vandalisme in de H&M winkel. Andere H&M winkels in Zuid Afrika werden trouwens geblokkeerd door EFF supporters. Op kritiek op het vandalisme deed Malema de volgende Tweet naar buiten:
Julius_S_Malema twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 13:06:48 We will never be told by any fool on how to fight against our oppression particularly those who have never been at the picket lines. There’s no formula on how you should fight the oppressor, expect more action against all racists, individually and collectively this year. #Siyeza reageer retweet
pi_176482451
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

EFF is de 3e politieke partij van Zuid Afrika. Paar jaar geleden opgericht door Julius Malema die voorheen leider was van de jeugdtak van het ANC. Hij is uit de ANC gestapt omdat hij ze te rechts vond. Kun je nagaan hoe extreem links deze kerel is. In 2016 deed Malema de volgende uitspraak:

[..]

EFF lijkt steeds radicaler te worden. Op Twitter zie je constant EFF supporters oproepen tot geweld, met name tegen blanken. Ze delen instructies hoe het beste brandbommen te maken etc.

Vandaag dus het vandalisme in de H&M winkel. Andere H&M winkels in Zuid Afrika werden trouwens geblokkeerd door EFF supporters. Op kritiek op het vandalisme deed Malema de volgende Tweet naar buiten:
Julius_S_Malema twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 13:06:48 We will never be told by any fool on how to fight against our oppression particularly those who have never been at the picket lines. There’s no formula on how you should fight the oppressor, expect more action against all racists, individually and collectively this year. #Siyeza reageer retweet
En in Zimbabwe wil de bevolking dat de blanke boeren weer terug komen en subsidie krijgen nu met die nieuwe president omdat de economie daar beter door gaat draaien. Man in die landen daar is het al jaren racisme van zwart tegen blank, maar dat mag blijkbaar niet benoemd worden.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:02:37 #173
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176483282
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

EFF is de 3e politieke partij van Zuid Afrika. Paar jaar geleden opgericht door Julius Malema die voorheen leider was van de jeugdtak van het ANC. Hij is uit de ANC gestapt omdat hij ze te rechts vond. Kun je nagaan hoe extreem links deze kerel is. In 2016 deed Malema de volgende uitspraak:

[..]

EFF lijkt steeds radicaler te worden. Op Twitter zie je constant EFF supporters oproepen tot geweld, met name tegen blanken. Ze delen instructies hoe het beste brandbommen te maken etc.

Vandaag dus het vandalisme in de H&M winkel. Andere H&M winkels in Zuid Afrika werden trouwens geblokkeerd door EFF supporters. Op kritiek op het vandalisme deed Malema de volgende Tweet naar buiten:
Julius_S_Malema twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 13:06:48 We will never be told by any fool on how to fight against our oppression particularly those who have never been at the picket lines. There’s no formula on how you should fight the oppressor, expect more action against all racists, individually and collectively this year. #Siyeza reageer retweet
#shitholecountry
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176483529
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:37 schreef FANN het volgende:

[..]

het is ook wel ongelukkig gekozen :')

had effe een ander kind voor die lens gesleurd :+
Dus een ander model kiezen omwille van diens huidskleur, is dat nou niet precies racisme?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:13:51 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176483638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Is het niet racistisch om hier iets racistisch van te vinden? Als ze krampachtig een blank kind in zo’n shirt drukken.
Nee, want racisme betekent niet meer racisme.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176487009
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tering.

Hoe achterlijk ben je dan?
pi_176487981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.

AdvBarryRoux twitterde op zaterdag 13-01-2018 om 11:55:41 In the other news: The Economic Freedom Fighters 'EFF' visited HM stores TODAY. Down with Racism Down. https://t.co/JhyDLLIL16 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat terwijl de moeder al heeft gezegd dat het flauwekul is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_176525014
Het is wel triest voor dat jochie. Wat wordt hier de plank ontzettend misgeslagen.
quote:
“I wouldn’t see such a connection to anything other than my son modelling a shirt,” Terry explained.
Ze hebben hun huis zelfs moeten verlaten, wat een idioterie. http://www.independent.co(...)-and-m-a8160116.html
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 15 januari 2018 @ 19:23:39 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176525678
Die figuren die de H&M hebben kort en klein geslagen zijn in feite een stel nazi's. Want zij vinden dus dat een zwart jongetje die hoodie niet mag dragen terwijl een wit jongetje dat wel mag. En ze reageren met geweld als ze hun zin niet krijgen. Gewoon nazi's dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176525914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:37 schreef FANN het volgende:

[..]

het is ook wel ongelukkig gekozen :')

had effe een ander kind voor die lens gesleurd :+
Alleen als je een racistisch gedachtengoed hebt is het ongelukkig gekozen. Een gemiddeld persoon zou bij het zien van dat jongetje en die trui niet eens die link leggen (denk ik/hoop ik, ik in elk geval niet). Dan moet je godganse leven echt in het teken staan van zwart-wit denken, en laten dat nou met de grootste racisten zijn, namelijk onze getinte medemens. Walgelijk gewoon. Je wil ook niet weten hoeveel mensen bij zwarte piet nooit aan een Afrikaan/neger denken en nu dankzij alle huilers pas zwarte piet 1 op 1 koppelen aan negers. Deze clubjes zoals Bij1 zijn de grootste aanwakkeraars van modern racisme.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 19:45:05 ]
pi_176525952
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:23 schreef SeLang het volgende:
Die figuren die de H&M hebben kort en klein geslagen zijn in feite een stel nazi's. Want zij vinden dus dat een zwart jongetje die hoodie niet mag dragen terwijl een wit jongetje dat wel mag. En ze reageren met geweld als ze hun zin niet krijgen. Gewoon nazi's dus.
Nazi’s, of wilde apen. Wel weer typisch ‘shithole country’-gedrag. Heeft Sylvana Simons en haar clubje downies al van zich laten horen in deze kwestie? Kunnen we weer lachen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 19:35:41 ]
pi_176526031
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:32 schreef Silven het volgende:

[..]

Alleen als je een racistisch gedachtengoed hebt is het ongelukkig gekozen. Een gemiddeld persoon zou bij het zien van dat jongetje en die trui niet eens die link leggen (denk ik/hoop ik, ik in elk geval niet). Dan moet je godganse leven echt in het teken staan van zwart-wit denken, en laten dat nou met de grootste racisten zijn, namelijk onze getinte medemens. Walgelijk gewoon.
_O-
pi_176526204
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:33 schreef Silven het volgende:

[..]

Nazi’s, of wilde apen. Wel weer typisch ‘shithole country’-gedrag. Heeft Sylvana Simons en haar clubje downies al van zich laten horen in deze kwestie? Kunnen we weer lachen.
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:32 schreef Silven het volgende:

[..]

Alleen als je een racistisch gedachtengoed hebt is het ongelukkig gekozen. Een gemiddeld persoon zou bij het zien van dat jongetje en die trui niet eens die link leggen (denk ik/hoop ik, ik in elk geval niet). Dan moet je godganse leven echt in het teken staan van zwart-wit denken, en laten dat nou met de grootste racisten zijn, namelijk onze getinte medemens. Walgelijk gewoon.
Helder.

De hele wereld moet natuurlijk wel onze geschiedenis, traditie en cultuur rondom Sinterklaas begrijpen, maar mensen die eeuwen onder apartheid en diens voorgangers hebben geleefd hoeven we natuurlijk geen cultuurverschillen en de geschiedenis in acht te nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176526349
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


[..]

Helder.

De hele wereld moet natuurlijk wel onze geschiedenis, traditie en cultuur rondom Sinterklaas begrijpen, maar mensen die eeuwen onder apartheid en diens voorgangers hebben geleefd hoeven we natuurlijk geen cultuurverschillen en de geschiedenis in acht te nemen.
Dank voor het bevestigen van mijn punt. Jij denk bij het woord apen zo te zien gelijk aan racisme/uiterlijke overeenkomsten. Ik denk gewoon aan wilde beesten (zoals bijvoorbeeld een bokito die losgebroken is). En de hele wereld hoeft helemaal niks van sinterklaas te vinden, daar vallen we niemand mee lastig namelijk.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:58:07 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176526524
Zo'n aan gort geslagen H&M store is anders wel een mooi bijproduct.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:58:45 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176526550
Ik bedoel: prima gedaan, mag wereldwijd navolging krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176526568
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:58 schreef Ringo het volgende:
Ik bedoel: prima gedaan, mag wereldwijd navolging krijgen.
Wat is er mis met H&M? Prima winkel voor basic dingen als een simpel shirtje of simpele broek.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 20:00:10 ]
  maandag 15 januari 2018 @ 20:01:48 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176526623
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:59 schreef Silven het volgende:
Wat is er mis met H&M? Prima winkel voor basic dingen als een simpel shirtje of simpele broek.
De fik erin!
Gore kindslavenhandelaarsbende, :r.
En nog cheapass rotzooi ook, :r, :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176526998
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

De fik erin!
Gore kindslavenhandelaarsbende, :r.
En nog cheapass rotzooi ook, :r, :r.
Lol.
pi_176527131
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het valt me wel vaker op hoe weinig mensen letten met wat er op hun kleding staat. Ik vraag er wel eens naar waar slaat tekst dit en dat op, of wat is er precies industrieel aan dat shirt en welk bedrijf is opgericht in 1482 etc. Maar mensen zeggen dan meestal "huh waar heb je het over". Ikzelf heb altijd shirts aan waar bands op staan die muziek maken die ik leuk vind, en zou ook nooit een shirt aan doen van een band die ik kut muziek vind maken of met iets erop wat ik niet helemaal snap.
Zo feliciteerde ik in 2009 een gast met Yankees pet op in Amsterdam met het behalen van de World Series. Werd ik ook raar aangekeken :{
pi_176527208
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zo feliciteerde ik in 2009 een gast met Yankees pet op in Amsterdam met het behalen van de World Series. Werd ik ook raar aangekeken :{
En terecht. Dan heb je namelijk totaal geen benul van de sociale werkelijkheid waarin je je begeeft en dien je beschimpt te worden.
pi_176527777
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:20 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

En terecht. Dan heb je namelijk totaal geen benul van de sociale werkelijkheid waarin je je begeeft en dien je beschimpt te worden.
Dat bleek, en ik maar denken dat als je een petje van een sportteam draagt dat je het op z'n minst wel volgt. :%

Toen ik een paar jaar later iemand in Amerika een Barca shirt zag dragen heb ik wijselijk maar niets gezegd. Zal ook wel een andere sociale werkelijkheid zijn
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 22:02:14 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176530367
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zo feliciteerde ik in 2009 een gast met Yankees pet op in Amsterdam met het behalen van de World Series. Werd ik ook raar aangekeken :{
Ik heb ook een tijdje gedacht dat de band deus weer ineens heel populair geworden was en dat de jeugd er petjes van ophad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176533608
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je racistisch bent is het inderdaad ongelukkig gekozen.

Er is gewoon helemaal niets mis mee. Helemaal niets.
en toch vind ik het ongelukkig gekozen.......

je ziet wat er van komt.... al die heisa voor niks.......
pi_176533794
Oh, de EFF, zelfde lui die niet opkijken van bordjes als "kill whites"... racisten pur sang.
pi_176533907
quote:
6s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

De fik erin!
Gore kindslavenhandelaarsbende, :r.
En nog cheapass rotzooi ook, :r, :r.
https://www.rankabrand.nl/premium-merken/Lacoste

Klik hier voor score rapport: 1 uit 31
Samenvatting duurzaamheid
Lacoste heeft het E-label gekregen. Lacoste behaalt bij ons de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk geen concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk of Lacoste zich wel of niet inzet voor duurzaamheid.

kijk naar de andere merken ook
dit is maar een voorbeeld........

https://www.rankabrand.nl/premium-merken/Ralph+Lauren

Klik hier voor score rapport: 2 uit 31
Samenvatting duurzaamheid
Ralph Lauren heeft het E-label gekregen. Ralph Lauren behaalt bij ons de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk nauwelijks concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk of Ralph Lauren zich wel of niet inzet voor duurzaamheid.
Merkhouder: Polo Ralph Lauren Corporation
Hoofdkantoor: New York, NY, USA
Sector: Premium merken
Categorieën : Male, Female, Kids, Baby

Klik hier voor score rapport: 0 uit 31
Samenvatting duurzaamheid
Humberto heeft het E-label gekregen. Humberto behaalt bij ons de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk geen concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk of Humberto zich wel of niet inzet voor duurzaamheid.
Merkhouder: Humberto Tan
Hoofdkantoor: The Netherlands
Sector: Premium merken
Categorieën : Male
Free Tags:
pi_176533937
Kledingindustrie
Sinds de jaren 1990 is kledingproductie de pijler van de industrie in Cambodja. De kledingfabrieken bevinden zich vooral in de stadsregio van Pnom Penh, met een klein aantal fabrieken in de provincies. Ongeveer 85% van de kledingindustrie is eigendom van investeerders uit ander Aziatische landen. Vanwege de lage lonen en de afwezigheid van exportbeperkingen (quota's) naar Europa en Amerika kwamen deze investeerders – voornamelijk uit China, Taiwan, Singapore en Maleisië – zo'n twintig jaar geleden naar Cambodja om kledingfabrieken op te zetten.

De top vijf grootste merken die in Cambodja kleding laten maken zijn: H&M, GAP, Levi Strauss & Co, Adidas, C&A, Nike, Calvin Klein, en Target (een grote Amerikaanse supermarkt).

wel klote.....

Het overgrote deel van de 500.000 kledingarbeiders in Cambodja zijn vrouwen die vanuit het platteland naar de stad zijn gekomen. Daar hopen ze in de kledingindustrie genoeg te kunnen verdienen om zichzelf en hun familie te onderhouden. Maar de praktijk pakt vaak heel anders uit. Ze werken 6 dagen per week, 8 uur per dag en verdienen daarmee maar 60 euro per maand. Met dat schamele bedrag kunnen ze zelf nauwelijks leven. Volgens de Asia Floor Wage is het minimumloon in Cambodja dan ook maar 21% van het leefbaar loon.

Omdat het loon zo laag is kunnen de vrouwen alleen ongezond eten kopen. Veel kledingarbeiders riskeren hierdoor ondervoeding. De afgelopen jaren zorgde ondervoeding in combinatie met zware werkomstandigheden ervoor dat vrouwen massaal flauwvielen tijdens het werk.

Overwerk & tijdelijke contracten
Door de lage lonen zijn arbeiders gedwongen veel over te werken. Zo proberen ze toch genoeg te verdienen om het dagelijks leven te betalen. De fabrieken hebben ook veel overwerk: dit is in 95% van de werkplaatsen het geval. Werkweken zijn extreem lang: 70 uur of meer is een normale werkweek. De uren dat kledingarbeiders overwerken zou hier een voltijdsbaan zijn.

Het fabrieksmanagement gebruikt tijdelijke contracten om kledingarbeiders te dwingen veel over te werken: niet overwerken betekent geen nieuw contract. Hetzelfde dreigement wordt gebruikt als de werknemer lid wordt van een vakbond: lidmaatschap betekent geen vernieuwing van het contract. Daarnaast ontloopt het fabrieksmanagement via tijdelijke contracten het betalen van premies voor bijvoorbeeld zwangerschapsverlof.

Geweld en intimidatie
Eind december 2013 roepen Cambodjaanse vakbonden hun leden op om te staken voor een hoger loon. De demonstranten eisen een verhoging van het minimumloon naar $160 (¤125) per maand. Op 2 en 3 januari 2014 wordt deze demonstratie door militaire politie met geweld beantwoord: er vallen 4 doden en 40 gewonden en er worden 23 mensen gearresteerd en gevangen gezet in een beruchte gevangenis.
Veel Cambodjaanse textielwerkers hebben gezondheidsklachten die voortkomen uit hun ontoereikende dieet. Ze krijgen simpelweg te weinig calorieën binnen om gezond te blijven. Dit bleek ook uit onderzoek van de Engelse Schone Kleren Campagne: gemiddeld kregen de vrouwen maar 1598 calorieën binnen, dat is maar de helft van de aangeraden hoeveelheid voor fabriekswerk. Dit slechte eetpatroon zorgde voor een reeks van incidenten waarbij verzwakte kledingarbeidsters massaal flauwvielen tijdens hun werk en moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

https://schonekleren.nl/i(...)den/Made-in-Cambodja
pi_176547613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:15 schreef FANN het volgende:

[..]

en toch vind ik het ongelukkig gekozen.......

je ziet wat er van komt.... al die heisa voor niks.......
Die heisa is H&M niet kwalijk te nemen als er geen kwade zin was.
pi_176571755
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Leuk hoor, zo'n rel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boze zwarte mannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2018 18:36:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')