abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176372778
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:19 schreef Rangono het volgende:
Bijzondere vraag dit. Alsof er een bepaalde leeftijd is om je te ontwikkelen...

Je doet een studie voor jezelf.
Klopt, maar ik zou dan graag deze studie in een grote stad willen doen. Dan is een beetje aansluiting met je studiegenoten ook wel zo leuk.
pi_176372808
Of tot je 65e een baan doen die je eigenlijk kut vind of nu 4 jaar mogelijk tussen 18-jarigen zitten maar daarna werk wat je wel leuk vind. Ik zou het wel weten.
pi_176372855
Gewoon doen!! Heb ik ook gedaan en was veel ouder. Maar ik deed het schriftelijk. Maar ja, moet wel naar tentamens. En dan zij er altijd van die peuters van 20 die achter je rug om zitten te grinniken. Maar ja, je doet het voor jezelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176372862
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:35 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zou dan graag deze studie in een grote stad willen doen. Dan is een beetje aansluiting met je studiegenoten ook wel zo leuk.
Waarom zou je die niet hebben? genoeg mensen van in de twintig die HBO doen.

En zo niet: tja, dan is dat een minpuntje. Maar daar kom je wel overheen, hoor.
pi_176373060
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:36 schreef xSparks het volgende:
Of tot je 65e een baan doen die je eigenlijk kut vind of nu 4 jaar mogelijk tussen 18-jarigen zitten maar daarna werk wat je wel leuk vind. Ik zou het wel weten.
Goed punt
pi_176373629
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:35 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zou dan graag deze studie in een grote stad willen doen. Dan is een beetje aansluiting met je studiegenoten ook wel zo leuk.
Dat weet je nooit van te voren, al zijn ze wel jouw leeftijd. Zit met prima meiden verder, niet echt m'n typ dus na college zie ik ze nooit maar op school is 't wel priem.
pi_176384177
Ik snap nog steeds je twijfel niet. Maak er niet zo'n groot ding van man. Je doet de studie voor jezelf, om later een leuke baan te vinden. Je studiegenoten zijn wat dat betreft irrelevant. Gewoon doen als je je wilt ontwikkelen, klaar.

Oh in antwoord op je vraag: Voeding & Diëtetiek, leeftijden varieerden zoals je zelf ook kan bedenken tussen de 17 en 28 in jaar 1, werkgevers/stagebureaus hebben in leeftijd nooit een belemmering gezien (een voordeel zelfs in mijn geval, mits je het goed kan verantwoorden), geen spijt van.
pi_176385856
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:23 schreef koffiehagedis het volgende:
Ik snap nog steeds je twijfel niet. Maak er niet zo'n groot ding van man. Je doet de studie voor jezelf, om later een leuke baan te vinden. Je studiegenoten zijn wat dat betreft irrelevant. Gewoon doen als je je wilt ontwikkelen, klaar.

Oh in antwoord op je vraag: Voeding & Diëtetiek, leeftijden varieerden zoals je zelf ook kan bedenken tussen de 17 en 28 in jaar 1, werkgevers/stagebureaus hebben in leeftijd nooit een belemmering gezien (een voordeel zelfs in mijn geval, mits je het goed kan verantwoorden), geen spijt van.
Er is ook niet echt een twijfel, ik ga het ook gewoon doen waarschijnlijk. Met mijn topics wil ik alleen maar een vraag opwerpen om zo informatie in te winnen voor me eigen nieuwsgierigheid. Dan kan ik me erop instellen hoe het ongeveer zal worden. Bijv. Projectgroepen met groepsgenoten die misschien wat minder serieus zijn. Misschien klooien ze maar wat aan, wat ik ook deed op 18jarige leeftijd.
pi_176386440
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:00 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Er is ook niet echt een twijfel, ik ga het ook gewoon doen waarschijnlijk. Met mijn topics wil ik alleen maar een vraag opwerpen om zo informatie in te winnen voor me eigen nieuwsgierigheid. Dan kan ik me erop instellen hoe het ongeveer zal worden. Bijv. Projectgroepen met groepsgenoten die misschien wat minder serieus zijn. Misschien klooien ze maar wat aan, wat ik ook deed op 18jarige leeftijd.
Doen ze ook, dus altijd een duidelijke taakverdeling maken in het begin. Dan kan het me niks schelen of ze alleen maar spelletjes spelen tijdens projecturen, zolang ze hun deel maar af hebben voor de deadline. Zo niet, dan lever je het gwn in samen met die taakverdeling, en dan wordt het wel duidelijk voor de docent wie er gewerkt heeft en wie niet.

Dus gewoon doen die studie.
pi_176386586
Misschien is er een versneld traject mogelijk, zeker in het begin jaar (jaar 1 en 2 in een) o.i.d. kan best interessant zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:39:56 #36
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176386705
Vorig jaar op mijn master zaten er ook mensen die een tijdje hadden gewerkt en besloten een nieuwe master te doen, omdat ze een andere richting op wilden gaan. Zover ik weet heeft dat goed uitgepakt voor die mensen, dus wat belet je om een andere studierichting te volgen.
pi_176387670
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:30 schreef MrAero het volgende:

[..]

Doen ze ook, dus altijd een duidelijke taakverdeling maken in het begin. Dan kan het me niks schelen of ze alleen maar spelletjes spelen tijdens projecturen, zolang ze hun deel maar af hebben voor de deadline. Zo niet, dan lever je het gwn in samen met die taakverdeling, en dan wordt het wel duidelijk voor de docent wie er gewerkt heeft en wie niet.

Dus gewoon doen die studie.
Goede tip!
pi_176388250
Nooit te oud om te leren.
Wel zou ik me goed informeren wat er allemaal precies van je verwacht wordt.
Ook iets kiezen wat je echt wilt gaan doen.
Maak je niet druk om die jochies, het meeste valt allemaal in het eerste jaar af.
pi_176388645
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:00 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Er is ook niet echt een twijfel, ik ga het ook gewoon doen waarschijnlijk. Met mijn topics wil ik alleen maar een vraag opwerpen om zo informatie in te winnen voor me eigen nieuwsgierigheid. Dan kan ik me erop instellen hoe het ongeveer zal worden. Bijv. Projectgroepen met groepsgenoten die misschien wat minder serieus zijn. Misschien klooien ze maar wat aan, wat ik ook deed op 18jarige leeftijd.
Mijn nieuwsgierigheid, niet me. Alsjeblieft.

Projectgroepen zijn klote. Het gros is niet erg gemotiveerd, en dat is bij mij in verdere jaren niet veranderd. Zure appel waar je helaas doorheen moet, ieder blok weer. Maar... Dat had bij ons niet veel met leeftijd te maken. 17jarige pukkelpubers zonder motivatie en visie, maar evengoed 25jarige lapzwansen.
pi_176388676
Projectgroep is wel grootste gezeik idd. Maja heb je altijd overal
pi_176391115
Ik zat in een klas waarvan iedereen niet mee is geweest naar de introductie op Terschelling. De oudste was 42, verder een paar alleenstaande ouders en wat mensen die eerst een paar jaar gewerkt hadden en zich nu moesten of wilden omscholen.

In de projectgroepen had ik liever de jonge mensen dan de oudjes zonder tijd omdat ze na school met werk of kinderen zaten. Een aantal jonge ouderen, 25+ waren bloedfanatiek en niet erg lekker om mee samen te werken.

Het gaat volledig om je eigen inbreng. Die vrouw van 42 is nu beste vriendinnen met iemand van 19. Wees zelf dus niet te bekrompen, dan veroordelen mensen jou ook minder snel.
pi_176395250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:14 schreef koffiehagedis het volgende:

[..]

Mijn nieuwsgierigheid, niet me. Alsjeblieft.

Projectgroepen zijn klote. Het gros is niet erg gemotiveerd, en dat is bij mij in verdere jaren niet veranderd. Zure appel waar je helaas doorheen moet, ieder blok weer. Maar... Dat had bij ons niet veel met leeftijd te maken. 17jarige pukkelpubers zonder motivatie en visie, maar evengoed 25jarige lapzwansen.
Dat is absoluut niet mijn ervaring. Bij mij was het gros goed gemotiveerd en bereid die extra stap te zetten. Het waren maar een paar mensen die de kantjes ervan afliepen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_176395430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet mijn ervaring. Bij mij was het gros goed gemotiveerd en bereid die extra stap te zetten. Het waren maar een paar mensen die de kantjes ervan afliepen.
Netjes. Ik heb er 3 gedaan, alledrie hetzelfde euvel.
pi_176400535
Er zijn zelfs mensen van 40 die met een hbo-opleiding beginnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_176408456
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:48 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Goed punt
In 2050 is de pensioenleeftijd 71 jaar. Gewoon lekker de studie volgen dus.
pi_176421928
zeker doen! je bent nooit te oud om te leren, succes met je keuze
pi_176513991
Wat hierboven gezegd is, een studie doe je voor jezelf. Uiteindelijk raak je wel weer gewend aan je klasgenoten.
pi_176516691
gewoon doen
Arrr!
pi_176517557
Ja, ik wil het graag doen. Twijfel nog wel een beetje aan de manier waarop. Het leek me leuk om in een grote stad te studeren om dan in een studiootje te verblijven. Maarja als ik totaal geen aansluiting vind met klasgenoten of geen mensen van mijn leeftijd tegenkom word het wel verdomd saai.
pi_176517799
Een studie doe je voor jezelf niet voor je klasgenoten.
En in een stad is er zeker iets te vinden dat aansluit op je studie om mensen te ontmoeten van je eigen leeftijd of ouder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')