abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176362848
Hoi, ik moet naar de vs ivm zaken en heb een esta aangevraagd. Die is mij echter geweigerd. Hoe kan ik nu naar de vs, want ik heb een ticket voor over 2 weken. Kan het zijn dat ik word geweigerd omdat ik in iran ben geweest?? Of kan het wat anders zijn? Hoe krijg ik nu snel een visum???? Of kan ik nu geen zaken meer doen in de vs? Wie heeft dit wel eens aan de hand gehad?
  maandag 8 januari 2018 @ 12:17:08 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176362897
De VS checkt tegenwoordig ook social-media-accounts. Ik denk dat ze je esta hebben geweigerd op basis van je grote hoeveelheid trolltopics op FOK!, ze zijn daar niet meer zo happig op fakenews.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176362904
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_176362928
Visa aanvragen maar dat gaat je niet binnen 2 weken lukken denk ik ^O^
pi_176362949
Dit had je vooraf kunnen weten, als je Iran bezocht hebt kun je geen ESTA meer krijgen.

Je kunt de VS alleen nog maar bezoeken als je een visum regelt.
pi_176362965
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoi, ik moet naar de vs ivm zaken en heb een esta aangevraagd. Die is mij echter geweigerd. Hoe kan ik nu naar de vs, want ik heb een ticket voor over 2 weken. Kan het zijn dat ik word geweigerd omdat ik in iran ben geweest?? Of kan het wat anders zijn? Hoe krijg ik nu snel een visum???? Of kan ik nu geen zaken meer doen in de vs? Wie heeft dit wel eens aan de hand gehad?
Je bent geweigerd omdat je in Iran bent geweest ja. Dat had je toch wel kunnen voorspellen of volg je geen nieuws?

Ik ken mensen die zijn geweigerd voor een overstap in de VS omdat ze in Iran zijn geweest. Dan kom je het vliegveld zelfs niet af.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 januari 2018 @ 12:24:02 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176362975
Waarom heb je in hemelsnaam Iran bezocht? Als dat familiebezoek was had je ook zonder een tripje naar Iran al een probleem gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176362979
quote:
Ik cancel mijn vliegticket wel, heb gelukkig een wijzigbaar ticket gekocht. Ik begreep zojuist dat ik nu een gesprek moet op de amerikaanse ambassade en dat een visum me maarliefst 160 dollar gaat kosten. Doorlooptijd minstens 4 weken !!!! Ik weet nog nieteens waarom ze mijn esta hebben geweigerd, maar gezien de vijandige houding van trump tov iran, zouden mijn zakenrelaties in iran wel de oorzaak zijn vermoed ikVoortaan dus maar beter niet te eerlijk zijn op zon formulier. :-(
pi_176362989
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

Ik cancel mijn vliegticket wel, heb gelukkig een wijzigbaar ticket gekocht. Ik begreep zojuist dat ik nu een gesprek moet op de amerikaanse ambassade en dat een visum me maarliefst 160 dollar gaat kosten. Doorlooptijd minstens 4 weken !!!! Ik weet nog nieteens waarom ze mijn esta hebben geweigerd, maar gezien de vijandige houding van trump tov iran, zouden mijn zakenrelaties in iran wel de oorzaak zijn vermoed ikVoortaan dus maar beter niet te eerlijk zijn op zon formulier. :-(
Als ze er achter komen dat je liegt op de formulieren heb je een nog veel groter probleem :D :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 januari 2018 @ 12:25:31 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176362998
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik cancel mijn vliegticket wel, heb gelukkig een wijzigbaar ticket gekocht. Ik begreep zojuist dat ik nu een gesprek moet op de amerikaanse ambassade en dat een visum me maarliefst 160 dollar gaat kosten. Doorlooptijd minstens 4 weken !!!! Ik weet nog nieteens waarom ze mijn esta hebben geweigerd, maar gezien de vijandige houding van trump tov iran, zouden mijn zakenrelaties in iran wel de oorzaak zijn vermoed ikVoortaan dus maar beter niet te eerlijk zijn op zon formulier. :-(
Ja, niet eerlijk zijn op zo'n formulier gaat je pas echt helpen..... man, man, man.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176363101
Jammer. Maar je vraag is wel beantwoord medunkt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 8 januari 2018 @ 12:32:49 #13
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176363119
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:
Waarom heb je in hemelsnaam Iran bezocht? Als dat familiebezoek was had je ook zonder een tripje naar Iran al een probleem gehad.
Iran is een van de mooiste en veiligste landen ter wereld en met de meest vriendelijke bevolking. Die eis in de esta slaat nergens op en is mi gewoon pesterij van de vs. Als ik in Saoudi arabie was geweest was er niets aan de hand terwijl daar veruit de meeste terroristen vandaan komen. Het is dat ik voor zaken naar de vs moet, anders zou ik er niet eens heen willen. Nouja we zullen zien of ze me wel een gewoon visum geven.
pi_176363126
Er is een lijstje met landen die je niet bezocht mag hebben om een ESTA aan te vragen, en Iran staat daar ook op. Dat is overigens al een paar jaar zo, en staat dus los van Trump.

Hierover liegen gaat natuurlijk alleen maar problemen opleveren, wat denk je dat er gebeurt als je aan de grens staat en ze komen er achter dat je gelogen hebt op je aanvraag? En ze gaan echt niet alleen uit van de gegevens die jij invult en eventuele stempels in je paspoort.
  maandag 8 januari 2018 @ 12:33:52 #15
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176363139
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:32 schreef miro86 het volgende:
Jammer. Maar je vraag is wel beantwoord medunkt.
Mijn vraag is ook of er meer mensen zijn op fok wier esta is geweigerd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
pi_176363192
Nooit gehad dus. Maar ik ben wel braafjes en heb geen zakenrelaties met Iran.

Dit is voor mij ook wel een goede eye-opener. Nog ff geen vakantie naar Iran dan maar.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176363219
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

Iran is een van de mooiste en veiligste landen ter wereld en met de meest vriendelijke bevolking. Die eis in de esta slaat nergens op en is mi gewoon pesterij van de vs. Als ik in Saoudi arabie was geweest was er niets aan de hand terwijl daar veruit de meeste terroristen vandaan komen. Het is dat ik voor zaken naar de vs moet, anders zou ik er niet eens heen willen. Nouja we zullen zien of ze me wel een gewoon visum geven.
Helemaal met je eens. En er is toegenomen toerisme en zakelijke contacten. Dus die houding van de VS is idioot. Maar je kan beredeneren wat je wilt, ze willen niemand die in Iran is geweest op hun grondgebied.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 januari 2018 @ 12:37:53 #18
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176363233
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:33 schreef heite het volgende:
Er is een lijstje met landen die je niet bezocht mag hebben om een ESTA aan te vragen, en Iran staat daar ook op. Dat is overigens al een paar jaar zo, en staat dus los van Trump.

Hierover liegen gaat natuurlijk alleen maar problemen opleveren, wat denk je dat er gebeurt als je aan de grens staat en ze komen er achter dat je gelogen hebt op je aanvraag? En ze gaan echt niet alleen uit van de gegevens die jij invult en eventuele stempels in je paspoort.
Snap ik, ik zal er ook niet over liegen, kan niet eens want er staan stempels in mijn pp. Ik ben lang niet in de vs geweest, dus was in de veronderstelling dat iets nieuws was van Trump. Het land wordt wel steeds hypocrieter lijkt het. Ik dacht dat de sancties tov iran jaren geleden zouden worden opgeheven, maar je kunt er nog steeds niet pinnen doordat de vs het financiele systeem blijkbaar controleert.. ook al zoiets raars. Maargoed, we zullen zien hoe het loopt.
pi_176363290
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:
Waarom heb je in hemelsnaam Iran bezocht? Als dat familiebezoek was had je ook zonder een tripje naar Iran al een probleem gehad.
Niks mis met een bezoek aan Iran, schijnt een mooi land te zijn en staat zeker op mijn lijstje. ^O^
  maandag 8 januari 2018 @ 12:41:57 #20
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176363305
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:36 schreef miro86 het volgende:
Nooit gehad dus. Maar ik ben wel braafjes en heb geen zakenrelaties met Iran.

Dit is voor mij ook wel een goede eye-opener. Nog ff geen vakantie naar Iran dan maar.
Nee , absoluut wel gaan! Iran is vele malen mooier dan de vs, dus als je moet kiezen, zou ik voor iran kiezen. Als je dit ook doet, ga je mee in de pesterijen en hypocrisie van de vs. Ik zal vast wel een visum krijgen ,duurt alleen wat langer helaas. Kan me niet voorstellen dat ook een visum geweigerd wordt.
pi_176363316
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:37 schreef Isabeau het volgende:
Maar je kan beredeneren wat je wilt, ze willen niemand die in Iran is geweest op hun grondgebied.
Een visum aanvragen is prima mogelijk hoor, het is dus niet onmogelijk om de VS binnen te komen na een bezoek aan Iran. Wel lastiger en duurder..
pi_176363390
Je had gewoon een nieuw paspoort moeten aanvragen en vergeten te vermelden dat je er ooit geweest bent. Een beetje Trump dementie nadoen. :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 12:49:18 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176363422
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Doorlooptijd minstens 4 weken !!!!
Ik ben toevallig vorige week op de Amerikaanse ambassade in Londen geweest voor een visum (met NL paspoort). Aanvraag op 14 dec, gesprek op 4 jan (kon al een paar dagen eerder) en ik verwacht mijn paspoort vandaag of morgen. Zat natuurlijk wel kerst e.d. tussen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 12:52:26 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176363488
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:42 schreef heite het volgende:

[..]

Een visum aanvragen is prima mogelijk hoor, het is dus niet onmogelijk om de VS binnen te komen na een bezoek aan Iran. Wel lastiger en duurder..
En dit. Voor mij in de rij stond iemand met hetzelfde probleem als TS. In Iran geweest voor zijn werk. Geen probleem maar wel $160 dokken :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 januari 2018 @ 12:52:30 #25
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176363490
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben toevallig vorige week op de Amerikaanse ambassade in Londen geweest voor een visum (met NL paspoort). Aanvraag op 14 dec, gesprek op 4 jan (kon al een paar dagen eerder) en ik verwacht mijn paspoort vandaag of morgen.
Gaat vast goedkomen, duurt dus wat langer en wordt wat duurder (160 usd) Zat ook niet aan de datum vast. Had het me niet direct gerealiseerd, totdat ik de vragen op de esta zag.
pi_176363496
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Iran is een van de mooiste en veiligste landen ter wereld en met de meest vriendelijke bevolking. Die eis in de esta slaat nergens op en is mi gewoon pesterij van de vs. Als ik in Saoudi arabie was geweest was er niets aan de hand terwijl daar veruit de meeste terroristen vandaan komen. Het is dat ik voor zaken naar de vs moet, anders zou ik er niet eens heen willen. Nouja we zullen zien of ze me wel een gewoon visum geven.
Je komt Israel ook niet meer binnen met een stempel/visum voor Iran in je paspoort. Andersom overigens ook niet. Echter, Iran kom je dan weer wel binnen als je in de VS bent geweest en zelfs als Amerikaan.

Politics...

Overigens ben ik zelf "door het oog van de naald" gegaan, ik moest vorig jaar een overstap maken in Houston voor een reis naar Zuid-Amerika, en dus ook ESTA aanvragen. Ik ben ook in Iran geweest, maar dat was op moment van aanvraag *net* (echt een maandje ofzo) langer dan 6 jaar geleden. Dus kon ik de vraag met "nee" beantwoorden en was er geen probleem.
pi_176363515
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:52 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Gaat vast goedkomen, duurt dus wat langer en wordt wat duurder (160 usd) Zat ook niet aan de datum vast. Had het me niet direct gerealiseerd, totdat ik de vragen op de esta zag.
Ik zou het relaas over hoeveel mooier Iran is en de pesterijen en hypocrisie van de VS wel achterwege laten bij je gesprek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_176363658
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik cancel mijn vliegticket wel, heb gelukkig een wijzigbaar ticket gekocht. Ik begreep zojuist dat ik nu een gesprek moet op de amerikaanse ambassade en dat een visum me maarliefst 160 dollar gaat kosten. Doorlooptijd minstens 4 weken !!!! Ik weet nog nieteens waarom ze mijn esta hebben geweigerd, maar gezien de vijandige houding van trump tov iran, zouden mijn zakenrelaties in iran wel de oorzaak zijn vermoed ikVoortaan dus maar beter niet te eerlijk zijn op zon formulier. :-(
Heeft niks met Trump te maken he, onder Obama waren de vragen en voorwaarden exact hetzelfde.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 13:05:28 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176363681
Iran is bij mij nu 20 jaar geleden dus dat was geen probleem. Ik maakte mij bij mijn visumaanvraag vooral zorgen over een vaag reisplan (maandenlang hiken en wild kamperen), geen inkomen hebben en geen echte binding met mijn huidige woonland (geen vrouw, geen baan, geen huis, etc). Ze zijn als de dood voor hippies die blijven hangen en illegaal gaan werken. En er was een klein risico dat ze gingen zeiken over mijn bezoek aan Bangladesh. Staat niet op de ban lijst maar wel een land met veel extremisme en niet echt een standaard toeristenbestemming dus wtf doe je daar?

Maar er was geen enkel probleem. Voor de zekerheid had ik een paar indrukwekkende bankstatements meegenomen maar die hoefde ik niet eens te laten zien want ik werd op mijn mooie blauwe ogen geloofd. Ik kreeg alleen een waarschuwing dat het "very dangerous" is waar ik naartoe ga (start in de woestijn aan de Mexicaanse grens) :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176363743
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je komt Israel ook niet meer binnen met een stempel/visum voor Iran in je paspoort. Andersom overigens ook niet. Echter, Iran kom je dan weer wel binnen als je in de VS bent geweest en zelfs als Amerikaan.

Politics...
Een vorig bezoek aan Iran is niet per definitie een reden voor Israël om je de toegang te ontzeggen, al kun je wel je borst natmaken voor uitgebreide ondervraging bij aankomst.

Andersom is dat inderdaad wel het geval, daarom zet Israël geen stempels meer in je paspoort bij de meeste grensovergangen. Maar als je over land van Israël naar Jordanië/Egypte reist kunnen die stempels al genoeg reden zijn voor Iran om je te weigeren..
  maandag 8 januari 2018 @ 13:22:58 #31
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176364003
quote:
12s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik zou het relaas over hoeveel mooier Iran is en de pesterijen en hypocrisie van de VS wel achterwege laten bij je gesprek.
Ben onlangs ook nog in Rusland en Libanon geweest, ben benieuwd of ik daar nog vragen over krijg, al staan deze landen niet op de esta lijst. Ben ook in Syrie geweest, maar dat was gelukkig voor 2011. Ben altijd zeer diplomatiek, dus dat zal wel loslopen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 13:29:03 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176364107
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:08 schreef heite het volgende:

[..]

Een vorig bezoek aan Iran is niet per definitie een reden voor Israël om je de toegang te ontzeggen, al kun je wel je borst natmaken voor uitgebreide ondervraging bij aankomst.
Dat dacht ik inderdaad ook. Ik ben 3x in Israel geweest (jaren '90) maar toen was het in elk geval geen probleem. Alleen werd ik op het vliegveld wel altijd heel erg ondervraagd en doorzocht.

Mijn paspoort stond altijd vol met Arabische stempels. Ik ben een keer via zee Marokko binnengekomen en dat stempel kenden ze niet :7. Daar krijg je dan wel vragen over.

Ik heb ook een keer op de terugreis de fout gemaakt door te zeggen dat ik in een vluchtelingenkamp in Ramallah was geweest. Toen hebben twee best wel geefbare dames ( :9~ ) met rubberhandschoenen letterlijk al mijn vuile ondergoed stuk voor stuk door een detector gehaald. En dat was na 4 weken backpacken in Afrika (=goor) met aansluitend nog wat dagen in Israel dus dat was behoorlijk gênant :'). Ik had ook zo'n travel scheerapparaat op batterijen en dat was stuk gegaan dus dat had ik met tape gerepareerd. Dat zijn ze toen helemaal in een aparte kamer gaan onderzoeken of het geen bom was. :')

Maar andersom kom je veel Arabische landen niet in als er bewijs is dat je in Israel bent geweest. Daarom stempelen ze in Israel altijd alleen op een inlegvel. Maar pas op! Als je vanuit Israel via Taba de Sinai ingaat dan stempelen ze aan de Egyptische kant wel in je paspoort. En ook al is dat een Egyptisch stempel, als je vervolgens naar bijvoorbeeld Syrië gaat dan weten ze daar dat je dus in Israel bent geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 januari 2018 @ 13:29:47 #33
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176364125
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:05 schreef SeLang het volgende:
Iran is bij mij nu 20 jaar geleden dus dat was geen probleem. Ik maakte mij bij mijn visumaanvraag vooral zorgen over een vaag reisplan (maandenlang hiken en wild kamperen), geen inkomen hebben en geen echte binding met mijn huidige woonland (geen vrouw, geen baan, geen huis, etc). Ze zijn als de dood voor hippies die blijven hangen en illegaal gaan werken. En er was een klein risico dat ze gingen zeiken over mijn bezoek aan Bangladesh. Staat niet op de ban lijst maar wel een land met veel extremisme en niet echt een standaard toeristenbestemming dus wtf doe je daar?

Maar er was geen enkel probleem. Voor de zekerheid had ik een paar indrukwekkende bankstatements meegenomen maar die hoefde ik niet eens te laten zien want ik werd op mijn mooie blauwe ogen geloofd. Ik kreeg alleen een waarschuwing dat het "very dangerous" is waar ik naartoe ga (start in de woestijn aan de Mexicaanse grens) :D
Jouw trip Klinkt goed,! zal ook wel loslopen, zelfs in de vs wonen normale mensen.!

Ze zullen voor het visum vooral kijken naar gelukszoekers en mogelijke terroristen en spionnen denk ik. Die laatste categorie zal wel geen stempels in het pp hebben van het land waarvoor ze spioneren.. :-) en een bankstatement helpt altijd natuurlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 13:39:53 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176364348
Visum is trouwens wel 10 jaar geldig en multiple entry dus het is best wel waar voor je geld. Hoef je 10 jaar niet meer te stressen dat je de 90 dagen van de ESTA overschrijdt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 januari 2018 @ 13:46:29 #35
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176364496
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:39 schreef SeLang het volgende:
Visum is trouwens wel 10 jaar geldig en multiple entry dus het is best wel waar voor je geld. Hoef je 10 jaar niet meer te stressen dat je de 90 dagen van de ESTA overschrijdt.
Klinkt eigenlijk ook wel beter, aangezien ik meer tripjes naar de vs verwacht de komende tijd. Ben ik er meteen tot het verlopen van mn pp in vanaf, of staat dit er los van?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 13:47:41 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176364522
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk ook wel beter, aangezien ik meer tripjes naar de vs verwacht de komende tijd. Ben ik er meteen tot het verlopen van mn pp in 2025 vanaf.
Tot 2028 zelfs. Visum in verlopen paspoort blijft gewoon geldig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176364578
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ben altijd zeer diplomatiek, dus dat zal wel loslopen.
Ik hoop dat je in de VS en bij de visumaanvraag wel wat diplomatieker bent dan in dit topic :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 januari 2018 @ 13:51:58 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176364613
Overigens heeft de immigration officer nog steeds het laatste woord. Ik ken verhalen van mensen waarvan ondanks hun visum toegang werd geweigerd omdat ze geen return ticket hadden. Die moesten on the spot nog even een ticket gaan boeken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 januari 2018 @ 13:53:11 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176364643
quote:
4s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:51 schreef SeLang het volgende:
Overigens heeft de immigration officer nog steeds het laatste woord. Ik ken verhalen van mensen waarvan ondanks hun visum toegang werd geweigerd omdat ze geen return ticket hadden. Die moesten on the spot nog even een ticket gaan boeken.
Yep, een visum is geen garantie dat je ook binnenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176365202
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken mensen die zijn geweigerd voor een overstap in de VS omdat ze in Iran zijn geweest. Dan kom je het vliegveld zelfs niet af.
Dat kon ik ook wel voorspellen want voor een overstap heb je een ESTA nodig.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176365320
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:17 schreef ITrade het volgende:

Dat kon ik ook wel voorspellen want voor een overstap heb je een ESTA nodig.
Ze dachten dat het niet zou uitmaken omdat je niet voorbij de douane komt en alleen op het vliegveld bent. Maar blijkbaar maakt het wel uit. De ambassade had het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Nieuwe vlucht, niet via de VS boeken kostte aardig wat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176365773
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze dachten dat het niet zou uitmaken omdat je niet voorbij de douane komt en alleen op het vliegveld bent. Maar blijkbaar maakt het wel uit. De ambassade had het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Nieuwe vlucht, niet via de VS boeken kostte aardig wat.
Als je op een vliegveld in de VS overstapt moet je dus wél door immigrations. Dus heb je ook een ESTA of visum nodig.
pi_176365892
Maar goed, dit soort informatie is dus overal op internet te vinden binnen een paar minuten. Ik kan maar weinig medelijden hebben met mensen die op reis gaan zonder ook maar een klein beetje research te doen, en daardoor geld kwijt raken. :')
pi_176366302
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:43 schreef heite het volgende:
Maar goed, dit soort informatie is dus overal op internet te vinden binnen een paar minuten. Ik kan maar weinig medelijden hebben met mensen die op reis gaan zonder ook maar een klein beetje research te doen, en daardoor geld kwijt raken. :')
:Y ik heb ook een search gedaan toen ze dit vertelden en er werd al 2 jaar geleden voor gewaarschuwd op reiswebsites.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176366790
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:39 schreef heite het volgende:

[..]

Als je op een vliegveld in de VS overstapt moet je dus wél door immigrations. Dus heb je ook een ESTA of visum nodig.
:Y klopt helemaal. Je kan nergens in de US overstappen zonder immigratie door te gaan, dus of je er 1 uur of 30 dagen blijft, er gelden dezelfde eisen. Inclusief het zelf moeten dragen van je bagage naar een andere band als je een connectie hebt. :D

Overigens is deze regeling sinds 1 januari 2016 van kracht (ESTA rechten vervallen bij bezoek aan Iran). Ik ben vorig jaar augustus naar Iran geweest en sindsdien ook een visum. Op zich niet eens zo gek, want 10 jaar en multiple entry, dus die $160 vallen ook nog wel mee.
Jack does it in real time...
  maandag 8 januari 2018 @ 15:45:48 #46
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_176367517
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

:Y klopt helemaal. Je kan nergens in de US overstappen zonder immigratie door te gaan, dus of je er 1 uur of 30 dagen blijft, er gelden dezelfde eisen. Inclusief het zelf moeten dragen van je bagage naar een andere band als je een connectie hebt. :D

Overigens is deze regeling sinds 1 januari 2016 van kracht (ESTA rechten vervallen bij bezoek aan Iran). Ik ben vorig jaar augustus naar Iran geweest en sindsdien ook een visum. Op zich niet eens zo gek, want 10 jaar en multiple entry, dus die $160 vallen ook nog wel mee.
Goed dat je het zegt, overstap in de vs dus ook te allen tijde vermijden. Wat een achterlijke regels hebben ze daar en paranoide freaks zijn het toch eigenlijk.
pi_176367558
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

:Y klopt helemaal. Je kan nergens in de US overstappen zonder immigratie door te gaan, dus of je er 1 uur of 30 dagen blijft, er gelden dezelfde eisen. Inclusief het zelf moeten dragen van je bagage naar een andere band als je een connectie hebt. :D

Ik heb het een keer meegemaakt dat je baggage wel meteen werd doorgelabeld. Ik vond het ook raar, dus besloot ik voor de zekerheid toch maar eens even te wachten bij de baggageband. was niet nodig.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_176367591
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, overstap in de vs dus ook te allen tijde vermijden. Wat een achterlijke regels hebben ze daar en paranoide freaks zijn het toch eigenlijk.
Gelukkig ben je altijd heel diplomatiek.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176369428
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bent geweigerd omdat je in Iran bent geweest ja. Dat had je toch wel kunnen voorspellen of volg je geen nieuws?

Ik ken mensen die zijn geweigerd voor een overstap in de VS omdat ze in Iran zijn geweest. Dan kom je het vliegveld zelfs niet af.
Die mensen ken jij niet dat was een nieuwsbericht mbt over een voormalig voetballer met een tussenstop ergens in Amerika.
pi_176369470
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:54 schreef DeParo het volgende:

Die mensen ken jij niet dat was een nieuwsbericht mbt over een voormalig voetballer.
:D Nee, geloof niet dat voetballen iets voor ze is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')