abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 januari 2018 @ 11:35:49 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362182
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve Rotterdammers. Sorry.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 11:36:08 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362187


15 januari neemt de vrouwelijke roerganger van het Amsterdamse vlaggenschip van de renaissancevloot het op tegen Rutger "Karl Marx" Groot-Wassink. Het enige debat dat er toe doet. Spannend!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176362198
https://www.nu.nl/lifesty(...)ggeven-vakantie.html

quote:
Nederlanders gaan steeds vaker op vakantie en daarbij vindt men het belangrijk de lokale bevolking iets terug te geven
Een volgekakte zee en hoop beschamende herinneringen aan de cultureel zo bewuste Nederlanders, zul je bedoelen.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:36:55 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_176362199
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:36 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

15 januari neemt de vrouwelijke roerganger van het Amsterdamse vlaggenschip van de renaissancevloot het op tegen Rutger "Karl Marx" de Groot-Wassink. Het enige debat dat er toe doet. Spannend!
Ik ken alleen die zeekoe.
pi_176362256
Nanninga?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 11:39:49 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176362267
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:36 schreef Mystikvm het volgende:
https://www.nu.nl/lifesty(...)ggeven-vakantie.html

[..]

Een volgekakte zee en hoop beschamende herinneringen aan de cultureel zo bewuste Nederlanders, zul je bedoelen.
3 weken geheel verzorgd olifanten kijken in donker Afrika en dan op de laatste dag nog even op de foto terwijl je samen met wat geleasde weeskindjes een tekening maakt. Dat werk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176362302
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

3 weken geheel verzorgd olifanten kijken in donker Afrika en dan op de laatste dag nog even op de foto terwijl je samen met wat geleasde weeskindjes een tekening maakt. Dat werk?
Dat werk, denk ik. En daarna nog jarenlang pronken met die foto op Facebook. De moderne aflaat, een foto met een kansarme neger uit Burkina Faso. Geef je toch wat terug aan de wereld. En kun je daarna alle lof incasseren op sociale media. Zo heeft het kind er wat aan, en jij ook!
  maandag 8 januari 2018 @ 11:47:17 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362389
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat werk, denk ik. En daarna nog jarenlang pronken met die foto op Facebook. De moderne aflaat, een foto met een kansarme neger uit Burkina Faso. Geef je toch wat terug aan de wereld. En kun je daarna alle lof incasseren op sociale media. Zo heeft het kind er wat aan, en jij ook!
Dat is te cynisch. Child hugging is juist minder distinctief geworden. De trend die beschreven wordt is dat reizigers de afstand tussen bevolking en reisbestemming willen verkleinen. Je merkt dat er een groeiende behoefte bestaat aan reizen die buiten de gebaande paden treden en dat de banden die opgebouwd worden minder vluchtig zijn.

Voor de toeristenindustrie is dat zowel een uitdaging als een kans.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176362461
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is te cynisch. Child hugging is juist minder distinctief geworden. De trend die beschreven wordt is dat reizigers de afstand tussen bevolking en reisbestemming willen verkleinen. Je merkt dat er een groeiende behoefte bestaat aan reizen die buiten de gebaande paden treden en dat de banden die opgebouwd worden minder vluchtig zijn.

Voor de toeristenindustrie is dat zowel een uitdaging als een kans.
Wat voor een banden moet ik dan aan denken? Blijvende correspondentie met iemand uit Tanzania?

Het zal wel te cynisch zijn, inderdaad, maar ik heb geen lekker gevoel bij mensen die contacten blijven onderhouden met mensen in een buitenland die door inkomensverschillen per definitie in een afhankelijkheidspositie verkeren.
pi_176362556
Een anekdote mijnerzijds:

Toen ik ik mijn huidige woning kwam wonen ontving ik een brief uit Kenia. De vorige bewoner, inmiddels overleden, had een reis in Kenia gemaakt en daar met locals contact gelegd. Ze wilde graag weten of Gerard niet wat voor haar kon doen. Het ging haar economisch slecht en ze kon met niemand trouwen want "iedereen heeft AIDS" (haar eigen woorden).

Braaf als ik ben, ben ik in de pen geklommen om een mooi antwoord te schrijven. Het overlijden van Gerard gemeld en gezegd dat ik hoop dat het haar goed gaat. Een jaar later ontving ik antwoord. Binnen één zin was ze al over het haar ontvallen van Gerard heen. Stuurde zij mij een rapport van haar zoon mee (ook voor Keniaanse standaarden niet bepaald een intellectuele hoogvlieger, getuige de cijfers) en dat hij geld nodig had om te studeren. Of ik niet wat wilde sturen.

Ik heb het er maar bij gelaten.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:57:01 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362589
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:50 schreef Mystikvm het volgende:
Wat voor een banden moet ik dan aan denken? Blijvende correspondentie met iemand uit Tanzania?
Kenmerkend is de trend van micro-subsidies voor lokale initiatieven. Via bijvoorbeeld https://www.gofundme.com Past bij de tijd waar social media en crowdfunding enerzijds in opkomst is, en anderszijds mensen - waar dan ook ter wereld - met elkaar in verbinding willen blijven staan. Het bezoeken en ervaren van lokale initiatieven tijdens het reizen is een eenvoudige manier om ambassadeur te worden van die initiatieven. Zolang dat niet ten koste gaat van de reguliere ondersteuning (via fondsen en dergelijke) schuilt daar weinig kwaad in.

Daarnaast bestaat er bij reizigers een groeiende bewustwording dat het geld dat met toerisme verdiend wordt voor 90% naar grote spelers gaat. Wil je dus de lokale bevolking duurzaam economisch ondersteunen, dan is het om die reden ook verstandig om "af te wijken" van de standaard paden. De opkomst van AIRBNB speelt hier ook een rol in. Door een kamertje te huren van een local kom je niet alleen direct in contact met de bevolking, ook gaat het geld direct naar de verhuurder van de kamer ipv naar een hotelketen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176362637
Ik heb ook nog wel contact met een paar mensen die ik op reisjes heb ontmoet. Het enige wat we eigenlijk doen is het uitwisselen van titels van boeken en elkaar feliciteren met elkaars verjaardag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 11:59:42 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362643
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:55 schreef Mystikvm het volgende:
Een anekdote mijnerzijds:

Toen ik ik mijn huidige woning kwam wonen ontving ik een brief uit Kenia. De vorige bewoner, inmiddels overleden, had een reis in Kenia gemaakt en daar met locals contact gelegd. Ze wilde graag weten of Gerard niet wat voor haar kon doen. Het ging haar economisch slecht en ze kon met niemand trouwen want "iedereen heeft AIDS" (haar eigen woorden).

Braaf als ik ben, ben ik in de pen geklommen om een mooi antwoord te schrijven. Het overlijden van Gerard gemeld en gezegd dat ik hoop dat het haar goed gaat. Een jaar later ontving ik antwoord. Binnen één zin was ze al over het haar ontvallen van Gerard heen. Stuurde zij mij een rapport van haar zoon mee (ook voor Keniaanse standaarden niet bepaald een intellectuele hoogvlieger, getuige de cijfers) en dat hij geld nodig had om te studeren. Of ik niet wat wilde sturen.

Ik heb het er maar bij gelaten.
Ja, jij hebt toch ook geen band met die mensen? Niet geschoten is altijd mis.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 12:01:55 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176362672
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Kenmerkend is de trend van micro-subsidies voor lokale initiatieven. Via bijvoorbeeld https://www.gofundme.com Past bij de tijd waar social media en crowdfunding enerzijds in opkomst is, en anderszijds mensen - waar dan ook ter wereld - met elkaar in verbinding willen blijven staan. Het bezoeken en ervaren van lokale initiatieven tijdens het reizen is een eenvoudige manier om ambassadeur te worden van die initiatieven. Zolang dat niet ten koste gaat van de reguliere ondersteuning (via fondsen en dergelijke) schuilt daar weinig kwaad in.

Daarnaast bestaat er bij reizigers een groeiende bewustwording dat het geld dat met toerisme verdiend wordt voor 90% naar grote spelers gaat. Wil je dus de lokale bevolking duurzaam economisch ondersteunen, dan is het om die reden ook verstandig om "af te wijken" van de standaard paden. De opkomst van AIRBNB speelt hier ook een rol in. Door een kamertje te huren van een local kom je niet alleen direct in contact met de bevolking, ook gaat het geld direct naar de verhuurder van de kamer ipv naar een hotelketen.
Hoog GL-gehalte voor zo'n rasvvd'er.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 januari 2018 @ 12:14:13 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176362863
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoog GL-gehalte voor zo'n rasvvd'er.
Hier zijn de centen mee te verdienen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 12:19:19 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176362920
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hier zijn de centen mee te verdienen.
Ah, de enige reden die er kon zijn natuurlijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 januari 2018 @ 12:43:12 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176363323
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hier zijn de centen mee te verdienen.
Ach, blijven kruimels.
Toch de particuliere variant van impact-investing, dat is nogal een hot topic onder het grootkapitaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 12:48:02 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176363405
Ik zie het alweer, een TT en OP van zo'n kut Amsterdammer ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:25:38 #19
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176364049
Iemand hier wel eens met WOW Air gevlogen? Ik heb binnenkort een reisje en zie dat we daarmee gaan vliegen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_176364067
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Iemand hier wel eens met WOW Air gevlogen? Ik heb binnenkort een reisje en zie dat we daarmee gaan vliegen.
World Of Warcraft - Air? Bestaat dat ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 13:28:00 #21
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176364089
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

World Of Warcraft - Air? Bestaat dat ja?
Schijnbaar. Zijn blijkbaar goedkope transatlantische vluchten via IJsland.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 8 januari 2018 @ 13:29:32 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176364117
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
Nanninga?
[ afbeelding ]
Guido gaat je hiervoor een reprimande geven.
pi_176364181
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Guido gaat je hiervoor een reprimande geven.
Nou en.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 13:38:07 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176364304
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:25 schreef Dwersdriever het volgende:
Iemand hier wel eens met WOW Air gevlogen? Ik heb binnenkort een reisje en zie dat we daarmee gaan vliegen.
Mijn vriendin richting de USA. Ze leeft nog, dus het zal best veilig zijn.

Je betaalt wel voor elke scheet meteen flink extra. Dus lees je even goed in wat wel en niet mee mag qua bagage.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 13:42:13 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_176364390
www.wowair.nl

¤130 voor een enkeltje Amsterdam - New York via Reykjavik. Best goedkoop.

Zit je wel tussen de paupers natuurlijk.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:42:44 #26
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176364411
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja? Dat is toch alleen maar een argument om het belang van "emotie" niet te veel te overschatten? Emoties zijn vluchtig. Uiteindelijk komen mensen tot rust en dan handelen ze oop grond van hun verstand.
Emoties zijn vluchtig, maar wel hevig. Het is natuurlijk niet zo dat al die emotionele debatten tot niks leiden. Mensen verliezen hun baan, reputaties worden geschaad, ministers worden onder druk gezet om geld vrij te maken voor een bepaald onderwerp wat weer ten koste gaat van een andere groep etc. En het resultaat hoeft niet altijd verkeerd te zijn, maar het proces (het maatschappelijke debat met veel emoties) kent enorm veel risico's.

quote:
[..]

Ipv leidend had ik beter doorslaggevend kunnen gebruiken. Economische thema's bepalen niet of iemand SP of VVD stemt (dat is op basis van hun waardeoriëntatie) maar wel of iemand SP of PvdA stemt (twee partijen binnen dezelfde oriëntatie).
Dank je. :)

quote:
[..]

Dat emotie een rol speelt in het moderne maatschappelijke debat is wat mij betreft ook wel duidelijk. Maar zijn stellingname dat emotie "de goden van deze tijd' zijn vind ik onlogisch en ook onwaarschijnlijk. De snelle emancipatie van emotie (van ondergeschoven kindje, naar een goddelijke entiteit) is ongeloofwaardig en daarnaast ontbreekt de harde onderbouwing dat ratio echt verdrongen is. Dat is namelijk zeer, maar dan ook zeer, onwaarschijnlijk.

Dat emotie een belangrijke rol aan het spelen is, is naar mijn mening trouwens geen probleem maar zelfs wenselijk.
Misschien overdreef hij ook wel om de aandacht te trekken voor zijn stuk/theorie. Op zich wel grappig bij dit standpunt. :P
pi_176364608
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:42 schreef remlof het volgende:
www.wowair.nl

¤130 voor een enkeltje Amsterdam - New York via Reykjavik. Best goedkoop.

Zit je wel tussen de paupers natuurlijk.
+klappen na het landen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 13:52:48 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176364635
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Misschien overdreef hij ook wel om de aandacht te trekken voor zijn stuk/theorie. Op zich wel grappig bij dit standpunt.
Daar zit ook een beetje mijn kritiek. Die overdrijving is begrijpelijk, maar vormt wel de basis voor een vals argument: Laten we dat stukje eens erbij pakken:

quote:
Maar als emotionaliteit en sentimentaliteit de goden van deze tijd blijven zonder de aanvulling door de ratio én de religieuze of humanistische uitgangspunten – scepsis, schaamte, schuld, boete, vergeving en verzoening – kan de huidige polarisatie ontaarden in een hardere, killere en ook wraakzuchtige samenleving.
Ten eerste heeft hij een niet bestaand probleem gecreëerd (emoties zijn niet de goden van deze tijd). Ten tweede is er geen gebrek aan "aanvulling van de ratio". Die is nog steeds leidend. Dat zou trouwens een kritiekpunt apart kunnen zijn.

Komen we op wat de Trouw-lezer belangrijk vindt. De "religieuze uitgangspunten" (schaamte, schuld. vergeving etc.)

Daar gaat het dus om. De Nederlander is te liberaal, te emotioneel en niet religieus genoeg meer. Het gevolg is een zondige, wraakzuchtige samenleving beheerst door neoliberalen en populisten. God heeft ons verlaten en "de goden van deze tijd" zijn de mensen die zich laten overleveren aan hun vluchtige emoties en angsten i.p.v te bidden, reflecteren en zich te schamen.

Prima. Ik teken voor die samenleving. Wetende dat de ratio wel degelijk nog leidend is en de opkomst van de emotie ook gemarginaliseerde minderheden een stem geeft omdat het mensen dwingt in elkaars belevingswereld plaats te nemen. Dat we de kerk daar niet meer voor nodig hebben is jammer voor de dominee en de pastoor maar die scholen zich maar om.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176364688
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Kenmerkend is de trend van micro-subsidies voor lokale initiatieven. Via bijvoorbeeld https://www.gofundme.com Past bij de tijd waar social media en crowdfunding enerzijds in opkomst is, en anderszijds mensen - waar dan ook ter wereld - met elkaar in verbinding willen blijven staan. Het bezoeken en ervaren van lokale initiatieven tijdens het reizen is een eenvoudige manier om ambassadeur te worden van die initiatieven. Zolang dat niet ten koste gaat van de reguliere ondersteuning (via fondsen en dergelijke) schuilt daar weinig kwaad in.

Oh dat. Ja, ik ken Give Directly. Maak ik ook wel gebruik van, werkt veel beter om mensen direct geld te geven in plaats van Oxfam dat te laten doen. Alsof mensen in Afrika zelf niet zouden begrijpen waar ze geld aan uit moeten geven.

Los van de initiatieven, ik vind het in elk geval belangrijk dat "teruggeven aan de bevolking" verder gaat dan "witmens laat zwartmens zien hoe het eigenlijk hoort". De tijd van missiewerk zijn we allang voorbij.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:58:52 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176364780
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
Maak ik ook wel gebruik van, werkt veel beter om mensen direct geld te geven in plaats van Oxfam dat te laten doen. Alsof mensen in Afrika zelf niet zouden begrijpen waar ze geld aan uit moeten geven.
Ai. Dat is helaas wel een groot gevaar. Direct funding zou niet ten koste mogen gaan van Oxfam Novib maar juist moeten complementeren.

Dat heeft te maken dat Oxfam Novib niet investeert in directe levensomstandigheden van individuen, maar de (sociale en fysieke) infrastructuur opbouwt waar binnen in ontwikkeling kan plaatsvinden. Een bakker in een dorp heeft niet alleen een micro-krediet nodig om een bakkerijtje te starten (direct funding) maar moet ook kunnen ondernemen in een omgeving waarin hij duurzaam een bedirjf kan starten. Dus met geschoold personeel, een betrouwbare lokale overheid en voldoende rechtsbescherming. Grote organisaties als Oxfam Novib spannen zich daar weer voor in.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176364833
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ai. Dat is helaas wel een groot gevaar. Direct funding zou niet ten koste mogen gaan van Oxfam Novib maar juist moeten complementeren.

Dat heeft te maken dat Oxfam Novib niet investeert in directe levensomstandigheden van individuen, maar de (sociale en fysieke) infrastructuur opbouwt waar binnen in ontwikkeling kan plaatsvinden. Een bakker in een dorp heeft niet alleen een micro-krediet nodig om een bakkerijtje te starten (direct funding) maar moet ook kunnen ondernemen in een omgeving waarin hij duurzaam een bedirjf kan starten. Dus met geschoold personeel, een betrouwbare lokale overheid en voldoende rechtsbescherming. Grote organisaties als Oxfam Novib spannen zich daar weer voor in.
Duidelijk, dan zal ik Oxfam Novib niet de deur wijzen.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:42:35 #32
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176365861
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar zit ook een beetje mijn kritiek. Die overdrijving is begrijpelijk, maar vormt wel de basis voor een vals argument: Laten we dat stukje eens erbij pakken:

[..]

Ten eerste heeft hij een niet bestaand probleem gecreëerd (emoties zijn niet de goden van deze tijd). Ten tweede is er geen gebrek aan "aanvulling van de ratio". Die is nog steeds leidend. Dat zou trouwens een kritiekpunt apart kunnen zijn.
Ik ben het met je eens dat zijn onderbouwing (in dit korte essay, boek heb ik niet gelezen) niet erg sterk is.

quote:
Komen we op wat de Trouw-lezer belangrijk vindt. De "religieuze uitgangspunten" (schaamte, schuld. vergeving etc.)

Daar gaat het dus om. De Nederlander is te liberaal, te emotioneel en niet religieus genoeg meer. Het gevolg is een zondige, wraakzuchtige samenleving beheerst door neoliberalen en populisten. God heeft ons verlaten en "de goden van deze tijd" zijn de mensen die zich laten overleveren aan hun vluchtige emoties en angsten i.p.v te bidden, reflecteren en zich te schamen.
Hij zegt niet dat 'we' niet religieus genoeg meer zijn, hij haalt bepaalde waarden aan die hij belangrijk acht als een tegenpool voor de emotie van het individu. Uiteindelijk draait het volgens mij bij hem om het algemene belang en in zijn opinie heb je daar emoties van het individu bij nodig, maar ook de ratio en deze waarden.

quote:
Prima. Ik teken voor die samenleving. Wetende dat de ratio wel degelijk nog leidend is en de opkomst van de emotie ook gemarginaliseerde minderheden een stem geeft omdat het mensen dwingt in elkaars belevingswereld plaats te nemen. Dat we de kerk daar niet meer voor nodig hebben is jammer voor de dominee en de pastoor maar die scholen zich maar om.
Beetje rare laatste zin aangezien de auteur (volgens mij) geen pleidooi houdt voor de religie, geen geestelijke is en wij ook geen religieus debat hadden. Maar goed... ik denk dat we wel kunnen constateren dat we het niet eens gaan worden over deze tekst. Bedankt voor de discussie. :)
pi_176365994
Wat een beschaafde mensen zijn we toch.
pi_176366024
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
Wat een beschaafde mensen zijn we toch.
Wij van de POL SC wel ja. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176366048
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wij van de POL SC wel ja. ^O^
Tot er weer een homo, werkloze of ambtenaar binnen komt.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:49:26 #36
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366080
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tot er weer een homo, werkloze of ambtenaar binnen komt.
;(
  maandag 8 januari 2018 @ 14:50:35 #37
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176366117
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

;(
Kop op, Friek heeft uiteindelijk ook een "baan" gekregen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176366124
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

;(
Heb je al een uitkering aangevraagd? Anders ben je verborgen werkloos. Dat mag nog.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:52:52 #39
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366186
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Heb je al een uitkering aangevraagd? Anders ben je verborgen werkloos. Dat mag nog.
Ah, gelukkig. Dat scheelt weer.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:03:47 #40
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366494
quote:
Op de bovenste verdieping van de Trump Tower in New York is vanochtend brand uitgebroken. Op sociale media zijn foto's en video's te zien van vuur, rook en brandweerlieden op het dak.

De New Yorkse brandweer werd rond zeven uur lokale tijd gebeld. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen en hoefde niemand te worden geëvacueerd, melden Amerikaanse media. Wat de oorzaak van de brand is, is onduidelijk.

In de toren zitten luxe appartementen en kantoren. President Trump, zijn vrouw Melania en hun zoon Barron woonden op de bovenste drie verdiepingen, totdat ze naar het Witte Huis verhuisden.

x
Oei, R.I.P. prachtig interieur.

pi_176366527
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oei, R.I.P. prachtig interieur.

[ afbeelding ]
Dit is toch de 68e verdieping?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 15:05:49 #42
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366546
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit is toch de 68e verdieping?
Is dat de verdieping die hij erbij gelogen heeft?
pi_176366573
quote:
11s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is dat de verdieping die hij erbij gelogen heeft?
ja ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 15:06:46 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176366579
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hij zegt niet dat 'we' niet religieus genoeg meer zijn, hij haalt bepaalde waarden aan die hij belangrijk acht als een tegenpool voor de emotie van het individu. Uiteindelijk draait het volgens mij bij hem om het algemene belang en in zijn opinie heb je daar emoties van het individu bij nodig, maar ook de ratio en deze waarden.

Feitelijk stelt hij daarmee dus dat "wij" (de samenleving) die uitgangspunten onvoldoende uitdragen. M.a.w: we zijn niet meer religieus genoeg, anders hadden we die uitgangspunten wel degelijk gewaarborgd.

Het onderscheidende in zijn betoog zit hem praktisch in het gebrek van de religieuze waarden binnen het debat. De stellingname dat de ratio verdwijnt is niet heel sterk en makkelijk weerlegbaar. Overrationalisering en technocratisering wordt door vele andere denkers juist weer als een probleem apart benoemd. Beetje verwarrend als iemand anders dan weer de aanwezigheid van ratio in het debat volledig ontkend.
quote:
Beetje rare laatste zin aangezien de auteur (volgens mij) geen pleidooi houdt voor de religie, geen geestelijke is en wij ook geen religieus debat hadden. Maar goed... ik denk dat we wel kunnen constateren dat we het niet eens gaan worden over deze tekst. Bedankt voor de discussie.
Je hoeft ook geen expliciet betoog te houden voor religie als je wel de waarden ervan benoemd. Om dezelfde reden waarborgt onze Grondwet ook nadrukkelijk niet de democratie. Dat zou zinloos zijn, aangezien de opvattingen over wat wel en niet democratie is (net als bij religies) verschillen. Wat onze Grondwet waarborgt zijn de democratische waarden en uitgangspunten, geconcretiseerd in een aantal grondrechten en artikelen. De facto wordt daarmee de democratie geborgd en uitgedragen in Nederland.

Henri beoefent dezelfde strategie, maar dat gaat niet heel makkelijk. Hij geeft een vertekening van de werkelijkheid met als doel het belang van een setje christelijke waarden groter te maken. Trap er niet in, zou een bekende Nederlandse politicus gezegd hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176366697
quote:
11s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is dat de verdieping die hij erbij gelogen heeft?
Dat zal voor de brandweer dan nog wel wat gedoe zijn geweest. Brand op een zoveelste verdieping van een toren waarvan de eigenaar steevast liegt over het aantal verdiepingen.

"Waar moeten we heen?"
"De 68e!"
"Maar er zijn er maar 67!"
"Even kijken hoor, nee het staat er toch echt."
"Die is er niet!"
"Gewoon waar fik is, godverdomme!"
  maandag 8 januari 2018 @ 15:15:32 #46
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366791
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Feitelijk stelt hij daarmee dus dat "wij" (de samenleving) die uitgangspunten onvoldoende uitdragen. M.a.w: we zijn niet meer religieus genoeg, anders hadden we die uitgangspunten wel degelijk gewaarborgd.

Het onderscheidende in zijn betoog zit hem praktisch in het gebrek van de religieuze waarden binnen het debat. De stellingname dat de ratio verdwijnt is niet heel sterk en makkelijk weerlegbaar. Overrationalisering en technocratisering wordt door vele andere denkers juist weer als een probleem apart benoemd. Beetje verwarrend als iemand anders dan weer de aanwezigheid van ratio in het debat volledig ontkend.

[..]

Je hoeft ook geen expliciet betoog te houden voor religie als je wel de waarden ervan benoemd. Om dezelfde reden waarborgt onze Grondwet ook nadrukkelijk niet de democratie. Dat zou zinloos zijn, aangezien de opvattingen over wat wel en niet democratie is (net als bij religies) verschillen. Wat onze Grondwet waarborgt zijn de democratische waarden en uitgangspunten, geconcretiseerd in een aantal grondrechten en artikelen. De facto wordt daarmee de democratie geborgd en uitgedragen in Nederland.

Henri beoefent dezelfde strategie, maar dat gaat niet heel makkelijk. Hij geeft een vertekening van de werkelijkheid met als doel het belang van een setje christelijke waarden groter te maken. Trap er niet in, zou een bekende Nederlandse politicus gezegd hebben.
Zoals ik al zei, we gaan het niet eens worden over de interpretatie van dit essay want ik denk dat je best in staat kan zijn om bepaalde (christelijke) waarden belangrijk te vinden zonder dat de boel meteen weer religieuzer moet worden.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:16:04 #47
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176366804
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat zal voor de brandweer dan nog wel wat gedoe zijn geweest. Brand op een zoveelste verdieping van een toren waarvan de eigenaar steevast liegt over het aantal verdiepingen.

"Waar moeten we heen?"
"De 68e!"
"Maar er zijn er maar 67!"
"Even kijken hoor, nee het staat er toch echt."
"Die is er niet!"
"Gewoon waar fik is, godverdomme!"
Het scheelt wel dat het de bovenste verdieping was, dan hoef je niet te tellen.
pi_176366892
Pff. Je zal als brandweerman maar even 68 verdiepingen omhoog moeten, om dan tot de conclusie te komen dat er geen 68 verdiepingen zijn.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:23:26 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176366962
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, we gaan het niet eens worden over de interpretatie van dit essay want ik denk dat je best in staat kan zijn om bepaalde (christelijke) waarden belangrijk te vinden zonder dat de boel meteen weer religieuzer moet worden.
Ik zou niet weten hoe ik die stelling zou kunnen tegenspreken ;) Maar mocht je waarden als schaamte en schuld belangrijk vinden, dan is de stap naar een herwaardering van religie in de samenleving snel gemaakt. Je hoeft het niet met mij eens te zijn, als het gaat om de interpretatie van de tekst, en ik waardeer een andere visie of perspectief ook erg, maar ik wijs erop dat de auteur zich in een merkwaardige bocht wringt om zijn punt te maken.

Het is geen toeval dat de auteur dit betoog plaatst in de Trouw en niet in de Volkskrant. Deels preekt hij daarmee voor eigen parochie, maar kwalijker vind ik dus dat hij een verdraaiing van de werkelijkheid moet geven om zijn eigen punt te moeten maken. Het angstbeeld van een wraakzuchtige en harde samenleving vind ik ook wat bespottelijk,.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 15:23:48 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176366972
Toen je op Feesboek las dat de Kruidvat stopt met de tabaksverkoop:

quote:
Weer over het roken maar ook eens over de drank daar gebeuren de meeste ongelukken mee ben zelf een roker of was ik het niet zou ik de laatste zyn die er niet over ging klagen ieder zyn eigen koop ook nooit by kruidvat Albert heyn is myn steun en toeverlaat voor pakje shag
Bedankt, Hans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 januari 2018 @ 15:24:34 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176366989
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
Toen je op Feesboek las dat de Kruidvat stopt met de tabaksverkoop:

[..]

Bedankt, Hans.
Weer een klant minder. Lekker gedaan Kruidvat. Nu zit de Albert Heijn met deze idioot opgescheept.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 15:30:09 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176367124
Ben wel benieuwd of er meer gaan volgen trouwens, zoals bijvoorbeeld een van de grotere supermarktketens of zelfs een paar tegelijk. Op de sigaretten zelf verdien je toch niks, het is alleen klantenbinding.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 januari 2018 @ 15:33:10 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367210
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
Toen je op Feesboek las dat de Kruidvat stopt met de tabaksverkoop:

[..]

Bedankt, Hans.
Volgens mij is dat Sjon.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:33:51 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367224
Al het nieuws vanavond gaat weer over Groningen trouwens, jullie zijn vast gewaarschuwd.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:35:06 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176367256
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
Ben wel benieuwd of er meer gaan volgen trouwens, zoals bijvoorbeeld een van de grotere supermarktketens of zelfs een paar tegelijk. Op de sigaretten zelf verdien je toch niks, het is alleen klantenbinding.
Ja inderdaad, interessante ontwikkeling.

De tabaksfabrikanten betalen wel grof geld voor die meters schapruimte in de supermarkt, buiten de verkoop om. De paradoxale situatie ontstaat dat supermarkten er baat bij hebben als minder mensen peuken kopen. Door de anti-rookmaatregelen is het belang van het schap gestegen (en daarmee ook de waarde) en tegelijkertijd zorgt de teruggelopen verkoop dat het personeel minder handelingen en transacties hoeven te verrichten, dus minder kosten maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176367307
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja inderdaad, interessante ontwikkeling.

De tabaksfabrikanten betalen wel grof geld voor die meters schapruimte in de supermarkt, buiten de verkoop om. De paradoxale situatie ontstaat dat supermarkten er baat bij hebben als minder mensen peuken kopen. Door de anti-rookmaatregelen is het belang van het schap gestegen (en daarmee ook de waarde) en tegelijkertijd zorgt de teruggelopen verkoop dat het personeel minder handelingen en transacties hoeven te verrichten, dus minder kosten maken.
Ik vind het trouwens wel vreemd dat tabaszooi gewoon in de supermarkt verkocht mag worden. Op elk product moet namelijk staan wat er in zit, maar om een voor mij onverklaarbare reden hoeft dat bij sigaretten enzo niet? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176367315
Roken :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 15:38:09 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367331
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens wel vreemd dat tabaszooi gewoon in de supermarkt verkocht mag worden. Op elk product moet namelijk staan wat er in zit, maar om een voor mij onverklaarbare reden hoeft dat bij sigaretten enzo niet? :?
Omdat het geen voedingsmiddel is.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:38:14 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176367333
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens wel vreemd dat tabaszooi gewoon in de supermarkt verkocht mag worden. Op elk product moet namelijk staan wat er in zit, maar om een voor mij onverklaarbare reden hoeft dat bij sigaretten enzo niet? :?
Er zitten enge ziektes in, en die staan ook netjes op de buitenkant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176367339
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat het geen voedingsmiddel is.
Op schoonmaakmiddelen staat het toch ook gewoon?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176367344
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
Toen je op Feesboek las dat de Kruidvat stopt met de tabaksverkoop:

[..]

Bedankt, Hans.
Shag :')

Godse zwerver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176367355
Ah, daar is Arjan dus gebleven. Gewoon op FB.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:41:15 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176367398
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja inderdaad, interessante ontwikkeling.

De tabaksfabrikanten betalen wel grof geld voor die meters schapruimte in de supermarkt, buiten de verkoop om. De paradoxale situatie ontstaat dat supermarkten er baat bij hebben als minder mensen peuken kopen. Door de anti-rookmaatregelen is het belang van het schap gestegen (en daarmee ook de waarde) en tegelijkertijd zorgt de teruggelopen verkoop dat het personeel minder handelingen en transacties hoeven te verrichten, dus minder kosten maken.
Tja, het is een soort prisoners dilemma. Als álle supermarkten stoppen met tabak, dan zijn ze (onder de presumptie dat dat verder niks doet met de marktaandelen) allemaal beter af. Maar je wil niet de eerste zijn, want dat kost je klanten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 januari 2018 @ 15:41:23 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367405
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Op schoonmaakmiddelen staat het toch ook gewoon?
Tabak is ook geen schoonmaakmiddel, volgens mij.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:41:56 #65
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176367428
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:33 schreef remlof het volgende:
Al het nieuws vanavond gaat weer over Groningen trouwens, jullie zijn vast gewaarschuwd.
Ik vond de boel al trillen.
pi_176367432
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Tabak is ook geen schoonmaakmiddel, volgens mij.
Roker gespot.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176367438
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik vond de boel al trillen.
Was het weer een schokkende ervaring voor je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 15:42:29 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176367442
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Op schoonmaakmiddelen staat het toch ook gewoon?
Ja, daar is alleen een aparte Europese richtlijn voor. Dat heeft te maken met de allergien van mensen op bestandsdelen in schoonmaakmiddelen.

Voor tabak geldt nog veel strengere wetgeving. Het vermelden van de ingrediënten zal waarschijnlijk niet als van toegevoegde waarde worden gezien.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 januari 2018 @ 15:43:24 #69
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176367465
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Was het weer een schokkende ervaring voor je?
Ik sta nog te beven.
pi_176367466
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, daar is alleen een aparte Europese richtlijn voor. Dat heeft te maken met de allergien van mensen op bestandsdelen in schoonmaakmiddelen.

Voor tabak geldt nog veel strengere wetgeving. Het vermelden van de ingrediënten zal waarschijnlijk niet als van toegevoegde waarde worden gezien.
Waarom is er dan nog geen tabak waar je geen kanker van kan krijgen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 15:43:42 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367471
quote:
6s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Roker gespot.
Ex-roker. Al 32 maanden B-)
  maandag 8 januari 2018 @ 15:44:57 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_176367495
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik vond de boel al trillen.
NWS ook, waarschijnlijk hebben ze ondertussen de moslims al de schuld gegeven.

WKN / Groningen getroffen door zwaarste aardbeving sinds 2012

Het staat in WKN :o
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 15:46:52 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176367542
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik sta nog te beven.
Hier, een extra blauw dekentje ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:46:56 #74
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176367545
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:44 schreef remlof het volgende:

[..]

NWS ook, waarschijnlijk hebben ze ondertussen de moslims al de schuld gegeven.

WKN / Groningen getroffen door zwaarste aardbeving sinds 2012

Het staat in WKN :o
Saai, gelukkig is er ook een topic in NWS.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:47:23 #75
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176367560
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hier, een extra blauw dekentje ;)
Dank je. *snif*
  maandag 8 januari 2018 @ 15:49:36 #76
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176367617


Leuke foto van Samsom en Hekster.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 15:50:46 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176367648
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke foto van Samsom en Hekster.
Samsom met haar op zijn hoofd is wel schokkend :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:52:10 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176367692
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke foto van Samsom en Hekster.
Toen waren er nog barricaden waar je op kon gaan staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 15:54:17 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176367749
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toen waren er nog barricaden waar je op kon gaan staan.
Die moest je meestal nog zelf van straatkeien bouwen...ahh..de goede oude tijden toen er nog geen Twitter was en je nog fysiek actief moest zijn om nutteloos te protesteren :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:01:06 #80
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176367958
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke foto van Samsom en Hekster.
Leuke dame ook wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176367990
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Leuke dame ook wel.
Idd. Maar alweer ver in de 40 tegenwoordig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:03:37 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176368024
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Idd. Maar alweer ver in de 40 tegenwoordig.
Bob heeft mischien een voorliefde voor oudere dames? ;)

Moet kunnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:06:01 #83
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_176368080
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Idd. Maar alweer ver in de 40 tegenwoordig.
46 jaar alweer. Ik had haar jonger geschat.
pi_176368128
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bob heeft mischien een voorliefde voor oudere dames? ;)

Moet kunnen.
Ik heb het maar even gecontroleerd, en die mevrouw ziet er nog puik uit, dus het is EuroBobber vergeven ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176368862
6.5/10
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:34:32 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176368888
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:33 schreef skysherrif het volgende:
6.5/10
Dat volg je dan met "Would do her", natuurlijk...duh.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176369015


Wow
Met extra vezels!
  maandag 8 januari 2018 @ 16:38:52 #88
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176369022
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176369041
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:38 schreef Volkorenbrood het volgende:


[ afbeelding ]

Wow
Mi Gado
pi_176369072
quote:
Misschien moet ik ook maar eens 'influencer' gaan worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176369101
Ze was ook een van de pioniers van homorechten.
Met extra vezels!
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:43:30 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176369128
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook maar eens 'influencer' gaan worden.
Een carriere met perspectieven, pom
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176369138
Abeltje is wel een chille film, ben eigenlijk wel benieuwd hoe die chick er nu uit ziet.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:45:23 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176369174
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:43 schreef skysherrif het volgende:
Abeltje is wel een chille film, ben eigenlijk wel benieuwd hoe die chick er nu uit ziet.
Use the power of Google, young man! :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176369180
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Use the power of Google, young man! :)
  maandag 8 januari 2018 @ 16:47:37 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_176369222
Ah dus nu overweegt Oprah Winfrey zich kandidaat te stellen voor het presidentschap van de VS.

#oprah4potus
pi_176369272
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:47 schreef remlof het volgende:
Ah dus nu overweegt Oprah Winfrey zich kandidaat te stellen voor het presidentschap van de VS.

#oprah4potus
Laten we nou maar gewoon capabele politici aanstellen en er geen trend van maken om mensen die in de spotlights staan naar voren te schuiven.

Cory Booker
  maandag 8 januari 2018 @ 16:51:38 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_176369337
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Laten we nou maar gewoon capabele politici aanstellen en er geen trend van maken om mensen die in de spotlights staan naar voren te schuiven.

Cory Booker
Too late.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:54:23 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176369420
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Laten we nou maar gewoon capabele politici aanstellen en er geen trend van maken om mensen die in de spotlights staan naar voren te schuiven.

Cory Booker
Ik schat Winfrey toch wel hoger in als de gemiddelde politicus, die mevrouw heeft zich echt helemaal niets opgewerkt tot een aardig grote baas.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 8 januari 2018 @ 16:55:47 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176369455
Jerry Springer heeft in ieder geval nog politieke ervaring. Al mag die volgens mij niet meedoen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')