abonnement Unibet Coolblue
pi_176361574
Hallo allemaal, ik zit op dit moment met de volgende casus:

Ik woon tijdelijk na mijn studie weer in bij mijn moeder en haar man. Ik sta hier ook ingeschreven. Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de man van mijn moeder in de nabije toekomst een WIA danwel WW uitkering. Ze willen dat ik me elders inschrijf, omdat ze bang zijn dat mijn inkomen (wat verwaarloosbaar is, omdat ik voor 4 maanden op reis ga met onbetaald verlof), effect gaat hebben op de hoogte van de vast te stellen WIA/WW uitkering.

Is deze angst ergens op gebaseerd of heeft mijn inkomen geen enkel effect op de WIA/WW uitkering? UWV site is redelijk onduidelijk hierover.

In dit geval is er geen sprake van eventuele toeslag om boven het bestaansminimum uit te komen.

Bedankt!
pi_176361595
Heeft geen invloed op WW of WIA-uitkering. De basis van deze uitkeringen is het loon dat de man zelf heeft verdiend.
pi_176362393
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:05 schreef djh77 het volgende:
Heeft geen invloed op WW of WIA-uitkering. De basis van deze uitkeringen is het loon dat de man zelf heeft verdiend.
dit! het heeft overigens wel invloed op de hoogte van huur en/of zorg toeslag (afhankelijk van de situatie)
pi_176362670
Het inkomen van pieterpuk789 is niet van invloed op de zorgtoeslag ouders. Zijn inkomen is wel van invloed op een eventuele huurtoeslag. Het inkomen van elke medebewoner (hier pieterpuk789) telt mee voor de hoogte van de huurtoeslag.
pi_176363366
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:01 schreef belfis het volgende:
Het inkomen van pieterpuk789 is niet van invloed op de zorgtoeslag ouders. Zijn inkomen is wel van invloed op een eventuele huurtoeslag. Het inkomen van elke medebewoner (hier pieterpuk789) telt mee voor de hoogte van de huurtoeslag.
Van huurtoeslag is in dit geval geen sprake. Maar bedankt voor de antwoorden, dit bevestigde mijn vermoeden ook al, hopelijk kan ik nu voorkomen dat ik administratief het huis uit geschopt word uit angst voor het UWV :)
pi_176363545
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:46 schreef pieterpuk789 het volgende:

[..]

Van huurtoeslag is in dit geval geen sprake. Maar bedankt voor de antwoorden, dit bevestigde mijn vermoeden ook al, hopelijk kan ik nu voorkomen dat ik administratief het huis uit geschopt word uit angst voor het UWV :)
Mogelijk kan deze link je nog helpen:
https://www.uwv.nl/partic(...)ben-op-wga-uitkering
pi_176363884
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:01 schreef belfis het volgende:
Het inkomen van pieterpuk789 is niet van invloed op de zorgtoeslag ouders. Zijn inkomen is wel van invloed op een eventuele huurtoeslag. Het inkomen van elke medebewoner (hier pieterpuk789) telt mee voor de hoogte van de huurtoeslag.
helder :)

TS zorg wel dat je het huis uit bent mocht er ooit bijstand komen kijken, dan kijken ze geloof ik naar het inkomen van het hele huis
pi_176378625
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:16 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

helder :)

TS zorg wel dat je het huis uit bent mocht er ooit bijstand komen kijken, dan kijken ze geloof ik naar het inkomen van het hele huis
Nee, het gezinsinkomen / huishoudinkomen is iets van vroeger. Wat TS verdient is niet van belang voor de hoogte bijstandsinkomen ouders. Sinds de invoering van de Participatiewet in 2015 geldt dat er gekort kan worden op een bijstandsinkomen als er 1 of meerdere kostendelers zijn. Stel dat in deze situatie de ouders een (gedeeltelijke) bijstandsuitkering zouden hebben, dan is TS een kostendeler. En zou de bijstandsuitkering ouders gekort worden naar (100% + 30%) : 3 is 86,67% van het minimuminkomen ouders. Lees hier
  maandag 8 januari 2018 @ 23:39:13 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176379031
Als de uitkering van stiefvader minder is dan bijstand dan zou het inkomen van TS wel van invloed kunnen zijn op de hoogte van een eventuele aanvullende uitkering van de stiefvader.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176380719
Aanvullende uitkering is (nog) niet van toepassing. Bij een WGA uitkering zou dit kunnen spelen na de loongerelateerde periode. Bij een IVA en WW niet aangezien TS aangeeft dat het dagloon hoog genoeg is.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 09:00:17 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_176382262
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:39 schreef Leandra het volgende:
Als de uitkering van stiefvader minder is dan bijstand dan zou het inkomen van TS wel van invloed kunnen zijn op de hoogte van een eventuele aanvullende uitkering van de stiefvader.
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:04 schreef pieterpuk789 het volgende:

In dit geval is er geen sprake van eventuele toeslag om boven het bestaansminimum uit te komen.

Bedankt!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:39:52 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176382809
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:00 schreef Armani XL het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik reageerde eigenlijk meer op de posts boven mij.... maar dat zou in deze idd niet moeten spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')