abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176416598
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:26 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen. Tja, het probleem is juist dat ik niet heel erg opzie tegen kantoorwerk, maar er extreem tegenop zie. Je zit tegen elkaar aan geplakt, ben gebonden aan een vaste structuur waar haast geen vrije ruimte in bestaat (8 uur op kantoor, 17 uur naar huis, 1 uur pauze en verplicht zijn om elke dag op een stoel achter een pc te zitten). Het is maximaal strak, er bestaat geen vrije ruimte. Je zit gewoon vast. Alleen de pritstift ontbreekt nog. Ik doe iets in de communicatie (geen social media, dan zou het misschien minder problematisch zijn). Tja, thuis loop je toch altijd het risico om het werk uit te stellen, dan zit je wel met een probleem. Afleidingen worden je ergste vijand. Bij het missen van deadlines, kom je automatisch in problematische sferen terecht.
Hoeveel vooroordelen krijg je in 1 bericht? 'kantoorwerk' is ook wel een heel breed begrip. Ik ben consultant en zit op ons kantoor of op kantoor van de klant, is dat ook kantoorwerk?
Ik zit er niet van 8 tot 17. Mijn baas vind dat ik het zelf maar moet uitzoeken wat ik waar doe, als ik aan het einde van de week maar min of meer 40 uur heb gemaakt, aan het einde van het jaar circa 80 procent van de tijd declarabel ben geweest en de overige uren andere nuttige dingen heb gedaan. Of ik dat op kantoor doe, in de kroeg, vanaf het strand of vanuit een bounty Island zal hem een zorg zijn, als ik maar kwaliteit lever en collegiaal ben.
  woensdag 10 januari 2018 @ 18:45:41 #27
213457 eNGine10
May the Force be with you!
pi_176416612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:31 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet niet wat je beeld is van kantoorwerk, maar je stelt het in ieder geval behoorlijk negatief. Kantoorwerk is echt wel meer dan 40 uur per week vast zitten achter een bureau met een pc, daar zou iedereen knettergek van worden.

Ik werk sowieso 1 dag per week thuis, daarnaast heb ik regelmatig overleggen met allerlei mensen, ga ik op bezoek bij klanten, of ben ik aan het bellen met mensen.

Ik vraag me af waar je zeer negatieve beeld van kantoorwerk vandaan komt.
Mijn functie is grotendeels administratief werk. Ik heb misschien eens in de twee weken overleg en word ongeveer twee keer in de week gebeld. Wel veel mailen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 10 januari 2018 @ 18:51:35 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_176416718
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Mijn functie is grotendeels administratief werk. Ik heb misschien eens in de twee weken overleg en word ongeveer twee keer in de week gebeld. Wel veel mailen.
Het zal ook per functie verschillen, maar om te zeggen dat "kantoorwerk" per definitie verschrikkelijk is gaat mij te ver
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_176417094
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen. Tja, het probleem is juist dat ik niet heel erg opzie tegen kantoorwerk, maar er extreem tegenop zie. Je zit tegen elkaar aan geplakt, ben gebonden aan een vaste structuur waar haast geen vrije ruimte in bestaat (8 uur op kantoor, 17 uur naar huis, 1 uur pauze en verplicht zijn om elke dag op een stoel achter een pc te zitten). Het is maximaal strak, er bestaat geen vrije ruimte. Je zit gewoon vast. Alleen de pritstift ontbreekt nog. Ik doe iets in de communicatie (geen social media, dan zou het misschien minder problematisch zijn). Tja, thuis loop je toch altijd het risico om het werk uit te stellen, dan zit je wel met een probleem. Afleidingen worden je ergste vijand. Bij het missen van deadlines, kom je automatisch in problematische sferen terecht.
Ik doe ook kantoorwerk, maar ben niet gebonden aan zulke strakke begin en eindtijden hoor? Ik moet gewoon x aantal uur werken en wordt beoordeeld op de kwaliteit van de output daarvan. En met die uren mag ik best enigszins flexibel omgaan, maar aangezien al het werk wel enige vorm van samenwerking kent heeft wanneer mogelijk op kantoor werken wel de voorkeur.

Al met al is er best wat mogelijk, dus ik ervaar dat niet als maximaal strak.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
  woensdag 10 januari 2018 @ 19:14:19 #30
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_176417139
quote:
Wat een hoop onzin staat hier. Toch wil ik wel even reageren met mijn ervaringen:
Tegen elkaar geplakt? Whut? Nou nee. Ik had voorheen een kamer alleen en nu een grote kamer met z'n 2en, dat is totaal niet tegen elkaar geplakt.
Vaste structuur? Ja dat wel. De openingstijden zijn bekend en dat zijn de start en eindstrijden voor de fulltimers. Voor parttimers valt nog wel wat de schuiven, maar voor fulltimers niet zo veel. Dus dat klopt wel
Pauze is een flexibel gegeven bij ons. En je kan doen wat je wil. Sommige lopen en fietsen wat (voor de lol of boodschapje) anderen lunchen samen op kantoor, ik ga soms buiten de deur lunchen, sommigen gaan naar huis, etc.

Ik doe echt kantoorwerk, maar ik spreek mensen graag face to face dus ik loop wat af, bovendien heb ik vaak besprekingen met clinten oo kantoor, heb ik een netwerkbudget waardoor ik ook geregeld buiten kantoor ben. Hoe dat is ontstaan? Door goed te zijn in je werk en het ook naar jezelf toe te trekken.

Missen van deadlines is inderdaad niet best. Maar of ik dat haal door op m'n kop te staan of al koffieleutend de nieuwssites door te scrollen? Dat zal m'n werkgever een worst wezen. Mijn werk moet van goede kwaliteit en kwantiteit zijn, clinten moeten tevreden zijn en dan is het al 90% goed. Die andere 10% is tijdschrijven bij ons.
klerkje
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:24:47 #31
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176456717
Waarom zou ik dezelfde wetenschappers geloven die keer op keer hebben gelogen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')