abonnement Unibet Coolblue
pi_176360929
Zijn er mensen die een functie vervullen die normaliter op kantoor wordt uitgevoerd? Zo ja, hoe ga je hiermee om? Doe je thuiswerken of misschien werken 2.0 (vanuit cafe's) e.d. Ik heb een hekel aan kantoorwerk, vind het saai. En zoek wat meer onafhankelijkheid in mijn werk, ipv het gevoel te hebben in een streng gevangenisregime te zitten.
pi_176360998
Het lijkt mij niet zo handig.

pi_176361024
Ik werk heel af en toe van thuis, maar vind dat eerlijk gezegd kut. Mijn huis is mijn huis en niet een kantoor.
Verder werk ik gewoon op kantoor *O*
  maandag 8 januari 2018 @ 10:51:11 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176361355
Of je thuis zit of elders, kantoorwerk blijft kantoorwerk. Thuis mis je heel veel dat het nog dragelijk maakt (kantoorhumor, collega's met hetzelfde probleem, borrels, roddels, maar zeker ook informatie die je taak kan verlichten).
Met moderne techniek kun je ook thuis elk moment worden opgeroepen voor een gesprek, al dan niet met video. Ik spreek mensen liever f2f.
pi_176361405
Pas al een topic over geweest: WGR / Zijn er fokkers die in een kantoor werken?
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2018 @ 11:08:50 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176361655
Werken zou ik op kantoor doen, vooral niet teveel thuis. Ik wil thuis en werk zo liefst mogelijk gescheiden houden. Af en toe een keer thuis werken omdat er een monteur oid langs komt... à la, maar ik maak er geen gewoonte van.

En het wijzigt trouwens niet aan het werk dat je doet, je moet nog steeds je 'targets' halen dan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_176361659
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:53 schreef Coritchando het volgende:
Pas al een topic over geweest: WGR / Zijn er fokkers die in een kantoor werken?
Dank voor de link naar het topic.

quote:
Of je thuis zit of elders, kantoorwerk blijft kantoorwerk
Volledig mee eens.Ik wil het daarom afwisselen met een bezorgfunctie. Misschien moet ik het kantoorwerk maximeren tot halve dagen van 2 tot 4 uur en die dan max 1 tot 2x per week. En dat het dan wel lukt. De rest buitenwerken of thuiswerken. Maar hoe staat de werkgever tegenover thuiswerken? Wat als je even naar de supermarkt gaat in je 'lunchpauze' als thuiswerker en tijdens dat ommetje een ongeluk overkomt, bijvoorbeeld? Of als het werk gewoon niet afkomt! En de werkgever alsnog moet uitbetalen.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:17:11 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176361822
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:09 schreef Kantoorwerk het volgende:

Volledig mee eens.Ik wil het daarom afwisselen met een bezorgfunctie. Misschien moet ik het kantoorwerk maximeren tot halve dagen van 2 tot 4 uur en die dan max 1 tot 2x per week. En dat het dan wel lukt. De rest buitenwerken of thuiswerken. Maar hoe staat de werkgever tegenover thuiswerken?
Tijdens werkuren moet jij gewoon beschikbaar zijn voor je werkgever en/of collega's.
Kantoorwerk voor max. 8 uur per week zal lastig zijn te vinden.
Ik weet niet aan wat voor werk je denkt, maar werkgevers kunnen coulant zijn als je levert. Als niet duidelijk is wat je doet (thuis) willen ze liever dat je op kantoor werkt zodat makkelijker is te zien of je wel aan het werk bent.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:21:02 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176361890
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:09 schreef Kantoorwerk het volgende:

Wat als je even naar de supermarkt gaat in je 'lunchpauze' als thuiswerker en tijdens dat ommetje een ongeluk overkomt, bijvoorbeeld?
Niet anders dan wanneer je vanuit kantoor een ommetje maakt en een ongeluk krijgt.

quote:
Of als het werk gewoon niet afkomt! En de werkgever alsnog moet uitbetalen.
Niet anders dan op kantoor. Je moet leveren en als er eem deadline is heb je je daaraan te houden. Waar nodig overwerken. Als je stelselmatig je werk niet af krijgt zonder goede reden vlieg je eruit.

Heb je überhaupt weleens op kantoor gewerkt?
pi_176362006
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen. Tja, het probleem is juist dat ik niet heel erg opzie tegen kantoorwerk, maar er extreem tegenop zie. Je zit tegen elkaar aan geplakt, ben gebonden aan een vaste structuur waar haast geen vrije ruimte in bestaat (8 uur op kantoor, 17 uur naar huis, 1 uur pauze en verplicht zijn om elke dag op een stoel achter een pc te zitten). Het is maximaal strak, er bestaat geen vrije ruimte. Je zit gewoon vast. Alleen de pritstift ontbreekt nog. Ik doe iets in de communicatie (geen social media, dan zou het misschien minder problematisch zijn). Tja, thuis loop je toch altijd het risico om het werk uit te stellen, dan zit je wel met een probleem. Afleidingen worden je ergste vijand. Bij het missen van deadlines, kom je automatisch in problematische sferen terecht.
pi_176362022
quote:
Heb je überhaupt weleens op kantoor gewerkt?
Ja en die ervaringen dragen juist bij aan de overtuigingen die ik heb.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:44:45 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176362348
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:26 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen.
In principe niet tijdens blokuren. Als je voor x-uren wordt betaald dan moet je ook x-uren echt werken en niet buiten rondlopen. Je moet immers ook als thuiswerker bereikbaar zijn als mensen je iets willen vragen of met je willen overleggen. Zij willen immers ook op tijd hun werk af hebben en zullen er niet blij mee zijn als ze moeten wachten tot het jou schikt om een antwoord te geven. Al helemaal niet als je part-time werkt, en zij misschien ook - en dat elkaar niet 100% overlapt.

Werkgevers kunnen coulant zijn, maar als je steeds niet bereikbaar bent, ergens buiten de telefoon opneemt en duidelijk niet aan het werk bent, dan zullen ze achterdochtig worden.

Als je duidelijk wel levert en dat zonder problemen krijg je meer vrijheden. Maar dat is op kantoor ook vaak zo.
  maandag 8 januari 2018 @ 11:50:44 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176362462
Ga de sales in. Een goede sales zit zelden op kantoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176362908
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ga de sales in. Een goede sales zit zelden op kantoor.
Geldt ook voor de andere kant, inkoop :P
  maandag 8 januari 2018 @ 12:31:29 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176363089
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:18 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Geldt ook voor de andere kant, inkoop :P
Hangt er vanaf. Vind inkopers vaak papieren tijgers.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:01:45 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176363613
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:50 schreef Tinkepink het volgende:
Ga de sales in. Een goede sales zit zelden op kantoor.
Sales zit vast aan (ambitieuze) targets, komt op mij meer over als slavenwerk dan random kantoorwerk. Met andere woorden: het moet maar net zijn wat je het beste ligt.
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2018 @ 13:37:24 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176364287
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:26 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen. Tja, het probleem is juist dat ik niet heel erg opzie tegen kantoorwerk, maar er extreem tegenop zie. Je zit tegen elkaar aan geplakt, ben gebonden aan een vaste structuur waar haast geen vrije ruimte in bestaat (8 uur op kantoor, 17 uur naar huis, 1 uur pauze en verplicht zijn om elke dag op een stoel achter een pc te zitten). Het is maximaal strak, er bestaat geen vrije ruimte. Je zit gewoon vast. Alleen de pritstift ontbreekt nog. Ik doe iets in de communicatie (geen social media, dan zou het misschien minder problematisch zijn). Tja, thuis loop je toch altijd het risico om het werk uit te stellen, dan zit je wel met een probleem. Afleidingen worden je ergste vijand. Bij het missen van deadlines, kom je automatisch in problematische sferen terecht.
Ik weet niet waar jij denkt te gaan werken, maar Auschwitz is al 70 jaar dicht.

Wat een onzin zeg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 8 januari 2018 @ 14:05:31 #18
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_176364919
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:26 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ok, dus naar buiten gaan mag niet eens, wil je eigenlijk zeggen. Tja, het probleem is juist dat ik niet heel erg opzie tegen kantoorwerk, maar er extreem tegenop zie. Je zit tegen elkaar aan geplakt, ben gebonden aan een vaste structuur waar haast geen vrije ruimte in bestaat (8 uur op kantoor, 17 uur naar huis, 1 uur pauze en verplicht zijn om elke dag op een stoel achter een pc te zitten). Het is maximaal strak, er bestaat geen vrije ruimte. Je zit gewoon vast. Alleen de pritstift ontbreekt nog. Ik doe iets in de communicatie (geen social media, dan zou het misschien minder problematisch zijn). Tja, thuis loop je toch altijd het risico om het werk uit te stellen, dan zit je wel met een probleem. Afleidingen worden je ergste vijand. Bij het missen van deadlines, kom je automatisch in problematische sferen terecht.
Het is gewoon even wennen dat had ik ook wel toen ik begon maar na een tijdje merk je er niet veel meer van.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 8 januari 2018 @ 14:14:00 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_176365125
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. Vind inkopers vaak papieren tijgers.
Tenzij je het geluk heb dat je voor een miljardenbedrijf werkt waar je elke week naar fabriek X in land X mag gaan, dan lijkt inkoop me wel een leuke baan. :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176369147
quote:
Ik weet niet waar jij denkt te gaan werken, maar Auschwitz is al 70 jaar dicht. Wat een onzin zeg.
Heb je hier ook de onderbouwing voor? Hoe werkt het dan wel?

quote:
Ga de sales in. Een goede sales zit zelden op kantoor.
Dan zit je de hele tijd op de weg of bij je klant op kantoor. Aan het vergaderen. Dat ligt misschien aan mij, maar beide niet mijn voorkeuren. Dus dat kan ik ook mooi afstrepen; beperkt rijden, beperkt op kantoor, beperkt vergaderen. Want dit zijn 3 dingen die me totaal niet liggen.

quote:
In principe niet tijdens blokuren. Als je voor x-uren wordt betaald dan moet je ook x-uren echt werken en niet buiten rondlopen. Je moet immers ook als thuiswerker bereikbaar zijn als mensen je iets willen vragen of met je willen overleggen. Zij willen immers ook op tijd hun werk af hebben en zullen er niet blij mee zijn als ze moeten wachten tot het jou schikt om een antwoord te geven. Al helemaal niet als je part-time werkt, en zij misschien ook - en dat elkaar niet 100% overlapt.

Werkgevers kunnen coulant zijn, maar als je steeds niet bereikbaar bent, ergens buiten de telefoon opneemt en duidelijk niet aan het werk bent, dan zullen ze achterdochtig worden.

Als je duidelijk wel levert en dat zonder problemen krijg je meer vrijheden. Maar dat is op kantoor ook vaak zo.
Duidelijk bedankt.
pi_176369685
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:44 schreef Kantoorwerk het volgende:
Heb je hier ook de onderbouwing voor? Hoe werkt het dan wel?
Ligt heel erg aan de werkgever en je eigen perceptie.
Mijn werkgever is heel erg gericht op de individuele werknemer. Zo werk ik van 7:30 tot 16:00 en een directe collega van 9:00 tot 17:30. Toen ik last kreeg van mijn rug kreeg ik een hoog-laag bureau zodat ik staand kan werken wanneer het nodig is. We hebben twee tafelvoetbal tafels die elke pauze gebruikt worden en andere collega's gaan elke pauze een rondje lopen. En de directeur neemt de tijd om af en toe (onder werktijd) over dingen te praten die niet over het werk gaan.

Maar ja, dat alles stelt niks voor als je eigen perceptie is dat je gevangen zit. Het leven van een werkende is nu eenmaal gebonden aan de regels van de werkgever. Dus ja, ik moet 40 uur per week bereikbaar zijn, ook als ik een dagje thuis werk (en bereikbaarheid buiten kantoortijden wordt zeer op prijs gesteld). Maar daar krijg ik dan ook (goed) voor betaald.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_176407739
Ik huil gewoon van binnen, want sorry dat ik dit over mezelf ga zeggen, maar ik ben goed in mijn vak, en wil hier in verder, in ieder geval niet 100% loslaten. Maar kantoorwerk geeft me gewoon niet de energie van binnen, die ik graag wil ontvangen elke dag. Werk moet dagelijks energie geven, anders klopt er iets niet. Ik zoek naar alternatieve manieren, zodat ik het probleem kan oplossen. En ik begrijp dat mijn probleem, niet iemand anders z'n probleem is. Sommigen trekken kantoorwerk juist heel goed.
  woensdag 10 januari 2018 @ 11:17:49 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176407997
Probeer er dan achter te komen wàt je niet trekt.
Met z'n allen in een flexruimte? Zou je het werk een probleem vinden met een eigen kamer, of kamer delen met hooguit 4 anderen?

Als je echt complex kapot bent bij een normale werkweek kan het een idee zijn dat met de huisarts te bespreken.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 10 januari 2018 @ 13:22:57 #24
213457 engine
pi_176410163
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:18 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Geldt ook voor de andere kant, inkoop :P
Dat ligt er nogal aan. De inkopers zelf zijn regelmatig bij klanten maar de rest van de inkoop afdeling zit juist de hele dag achter de pc.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 10 januari 2018 @ 18:31:48 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_176416390
Ik weet niet wat je beeld is van kantoorwerk, maar je stelt het in ieder geval behoorlijk negatief. Kantoorwerk is echt wel meer dan 40 uur per week vast zitten achter een bureau met een pc, daar zou iedereen knettergek van worden.

Ik werk sowieso 1 dag per week thuis, daarnaast heb ik regelmatig overleggen met allerlei mensen, ga ik op bezoek bij klanten, of ben ik aan het bellen met mensen.

Ik vraag me af waar je zeer negatieve beeld van kantoorwerk vandaan komt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')