abonnement Unibet Coolblue
pi_176359668
Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen en zijn starters. Althans, ik ben er een en hij is nog student en wordt er per september ook officieel een.

Waar ik met mijn werk gewoon een goed pensioen opbouw, geldt dit voor hem niet. Hij is namelijk musicalartiest en gaat van contract naar contract (elke show tourt immers maar zo lang rond). Bij al die contracten ontvang je een salaris en dat is het. Geen pensioenopbouw.

Over enkele weken zijn we ook geregistreerde partners, dus mocht ik komen te overlijden krijgt hij via mij wel een partnerpensioen. Maar hij bouwt zelf niks op en ik wil eigenlijk dat hij dat wel gaat doen en wil daar ook gewoon op tijd mee beginnen.

Maar hoe bouw je precies zelf pensioen op (de zogenaamde derde pijler)? Iemand tips en/of ervaringen die hij of zij hier wil delen? Moet je dan aan een lijfrenteverzekering denken of iets dergelijks? Ander advies? Goede links naar nuttige lectuur is ook goed. Ik stond deze week pas stil bij dat hij niks zal opbouwen en moet nog beginnen met serieus oriënteren. Waar anders dan op FOK.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 08-01-2018 08:50:09 ]
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2018 @ 08:58:19 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176359863
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:32 schreef Kaas- het volgende:
Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen en zijn starters. Althans, ik ben er een en hij is nog student en wordt er per september ook officieel een.

Waar ik met mijn werk gewoon een goed pensioen opbouw, geldt dit voor hem niet. Hij is namelijk musicalartiest en gaat van contract naar contract (elke show tourt immers maar zo lang rond). Bij al die contracten ontvang je een salaris en dat is het. Geen pensioenopbouw.