abonnement Unibet Coolblue
pi_176354126
Hoi, ik ben nu 16 jaar en doe dit jaar havo-examen. Volgend jaar ga ik dus naar het hbo en een studie doen van 4 jaar. Als ik slaag ben ik bijna 22 jaar. Is dit oud genoeg om serieus genomen te worden in het bedrijfsleven? Ik vind dit zelf nog echt een leeftijd dat je als knulletje behandeld gaat worden. Ik kan ook nog een tussenjaar nemen na m'n opleiding maar vind dit denk ik tijdverspilling.
pi_176354334
Wat moeten andere hbo'ers dan zeggen, hebben niet met hetzelfde te maken?
Of nog erger, mbo'ers...
pindazakje
pi_176354352
Of je nou 22 bent of 25, met een leeg cv begin je sowieso onderaan. Leeftijd boeit niet zoveel, je bagage des te meer.
pi_176354415
Zie je dan wel weer toch? Misschien zijn er wel mooie kansen bij een stageplek, of kan je een traineeship doen of besluit je verder te studeren naar een master.

Eerst maar eens je opleiding goed afronden :P
pi_176355133
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:29 schreef spiritusbus het volgende:
Of je nou 22 bent of 25, met een leeg cv begin je sowieso onderaan. Leeftijd boeit niet zoveel, je bagage des te meer.
Je begint inderdaad gewoon als broekie. En als je snel genoeg groeit blijf je dat nog lang.

Zou me er nu geen zorgen over maken. Als je ergens terecht komt waar je veel kunt leren is dat gewoon helemaal prima. Als jonge werknemer heb je ook een hoop voordelen. Fouten maken wordt minder erg gevonden, je wordt niet snel als bedreiging gezien en je wordt gezien als iemand die nog kan gaan groeien.
Whatever...
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 22:44:27 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176356292
Zoek een bijbaan waar je wat mee kan en loop relevante stages.

Ik was ook 22 en begon in de crisis onderaan de ruif. Tis nait aans
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176359679
Iedere starter die havo+hbo doet is toch ongeveer die leeftijd (afhankelijk van 'late' of 'vroege' leerling, klassen overslaan en/of nominaal studeren)...? Als je jezelf te jong vindt, plak je er een master achteraan.

Als je denkt dat een tussenjaar je helpt ten aanzien van serieus genomen worden, dan is die tijdverspilling misschien helemaal niet zo zonde van de tijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 8 januari 2018 @ 08:35:04 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176359684
Je bent dan toch ook nog maar een knulletje? :Y
Of ze je lang zo blijven zien heb je zelf in de hand door inzet te tonen en hard te werken. ;)
***
  maandag 8 januari 2018 @ 09:41:29 #9
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176360300
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent dan toch ook nog maar een knulletje?
Volgens de Van Dale betekent knul: 'jonge vent' of kerel. Knulletje betekent dus zoiets als jochie, ventje of kereltje. Je hebt het over een volwassen persoon die je wegzet als een jochie/ventje/kereltje. Iemand die nog niets kan, zich niet bewezen heeft en als definitie van ventje ook wel een onderkruipsel wordt genoemd.

Hoe meet je dat dan? Leeftijd is voor jou het enige criteria?

Iedereen kent wel tieners die sociaal volwassener zijn dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer vaardigheden hebben dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer ambitie hebben dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer meegemaakt hebben dan een volwassene.
Er zijn tieners die een miljoenenbedrijf gestart hebben.

Bijzonder om iedere tweeëntwintigjarige weg te zetten als knulletje.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:43:05 #10
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176360319
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:20 schreef Goudenvis het volgende:
Hoi, ik ben nu 16 jaar en doe dit jaar havo-examen. Volgend jaar ga ik dus naar het hbo en een studie doen van 4 jaar. Als ik slaag ben ik bijna 22 jaar. Is dit oud genoeg om serieus genomen te worden in het bedrijfsleven? Ik vind dit zelf nog echt een leeftijd dat je als knulletje behandeld gaat worden. Ik kan ook nog een tussenjaar nemen na m'n opleiding maar vind dit denk ik tijdverspilling.
Gewoon gaan starten. Tegen die tijd zie je wel hoe je er voor staat. Misschien een stagebedrijf wat je dolgraag wil hebben, anders misschien je afstudeerbedrijf. Wellicht krijg je wel studievertraging. Nogal afhankelijk van je studie beiden.

Doorleren lijkt me altijd goed.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:49:43 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176361324
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:41 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Volgens de Van Dale betekent knul: 'jonge vent' of kerel. Knulletje betekent dus zoiets als jochie, ventje of kereltje. Je hebt het over een volwassen persoon die je wegzet als een jochie/ventje/kereltje. Iemand die nog niets kan, zich niet bewezen heeft en als definitie van ventje ook wel een onderkruipsel wordt genoemd.

Hoe meet je dat dan? Leeftijd is voor jou het enige criteria?

Iedereen kent wel tieners die sociaal volwassener zijn dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer vaardigheden hebben dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer ambitie hebben dan volwassenen.
Iedereen kent wel tieners die meer meegemaakt hebben dan een volwassene.
Er zijn tieners die een miljoenenbedrijf gestart hebben.

Bijzonder om iedere tweeëntwintigjarige weg te zetten als knulletje.
Ja sorry, ik ben dan vast een ouwe taart, maar als je koud van het HBO af komt en je stapt op de eerste dag je eerste serieuze baan binnen, ben je voor de meesten echt nog een 'knulletje'. Dat is helemaal niet per se iets slechts, dat is gewoon hoe het is. Je bent een broekie, je komt net kijken etc. etc.

En zoals gezegd, je kan zelf van alles doen om dat beeld te veranderen en dat hoeft helemaal geen jaren te duren. Maar het is niet voor niets dat dat soort mensen 'starters op de arbeidsmarkt' heten toch? Knulletje klinkt vast heel denigrerend in de oren en ik zal het zelf ook nooit zo letterlijk gebruiken, maar in antwoord op de vraag van TS vond ik het prima om dat op die manier te bevestigen.
***
  maandag 8 januari 2018 @ 10:57:13 #12
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_176361473
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
dat is gewoon hoe het is
Ik denk dat het hier fout gaat. Je denkt dat het zo is. Zo'n knulletje weet vaak meer dan vastgeroest ouder personeel wat al jaren achter een bureau iets op dezelfde manier doet. Dat hij in de organisatie nog niet zo thuis is zegt niet zoveel.

Maar goed, ik denk dat we gewoon een verschil van mening hebben ;)
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:59:00 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176361494
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:57 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier fout gaat. Je denkt dat het zo is. Zo'n knulletje weet vaak meer dan vastgeroest ouder personeel wat al jaren achter een bureau iets op dezelfde manier doet. Dat hij in de organisatie nog niet zo thuis is zegt niet zoveel.

Maar goed, ik denk dat we gewoon een verschil van mening hebben ;)
Dat is dus precies wat ik bedoel met 'of dat zo blijft heb je zelf in de hand'. Je kan het beeld al met een week veranderd hebben.
TS moet niet zo onzeker zijn en van dit soort dingen uit gaan. Hij moet gewoon een opleiding gaan doen en meteen aan de slag gaan, dan is hij het snelst van dit spookbeeld af.
Men lijdt het meest...
***
pi_176365128
Oke dus als het ik goed begrijp moet ik in ieder geval beginnen met opleiding (was ik sowieso van plan) en daarna gewoon kijken of ik ergens aan de slag kom. Als dit niet lukt kan ik nog een master doen.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:21:47 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176365310
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:14 schreef Goudenvis het volgende:
Oke dus als het ik goed begrijp moet ik in ieder geval beginnen met opleiding (was ik sowieso van plan) en daarna gewoon kijken of ik ergens aan de slag kom. Als dit niet lukt kan ik nog een master doen.
Sla eerst maar eens voor je havo.
pi_176365558
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Sla eerst maar eens voor je havo.
Dat lukt wel :)
pi_176365588
Op je 16de al bezig zijn met hoe snel je in de ratrace carousel kan meedraaien. Joh, bespaar jezelf de stress en geniet van je leven.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:32:46 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_176365612
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:31 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

Dat lukt wel :)
En dan je hbo en kijk eens verder. Misschien vind je de opleiding wel helemaal niets misschien word je wel ziek misschien ga je het studentenleven in en ben je te dronken om je tentamen te maken.. misschien dit misschien dat.
pi_176365666
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:20 schreef Goudenvis het volgende:
Is dit oud genoeg om serieus genomen te worden in het bedrijfsleven?
wat zou enkel je leeftijd daarover moeten zeggen?

Er zijn gasten van midden in de twntig of tegen de dertig aan die niemand serieus neemt en evengoed tieners die gewoon hun toehoorders zeer kunnen overtuigen en een erg volwassen uitstraling hebben.

Je moet niet denken dat mensen je 'opeens' serieuzer nemen enkel omdat je een jaartje meer op de teller hebt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')