Waar moet ik vooral op letten ?quote:Op zondag 7 januari 2018 21:22 schreef halfway het volgende:
Cdi, bougie, kabels , vocht in electra, alles nachecken
Vonkt ie goed en op tijd?quote:Op zondag 7 januari 2018 21:27 schreef meneer.depolitie het volgende:
[..]
Waar moet ik vooral op letten ?
Om te zien of ze het nog doen
van een te grote sproeier krijg je geen backfire's.quote:Op maandag 8 januari 2018 13:19 schreef machtpen het volgende:
Sproeier maat is wel heel erg groot. Ff googlen en je zou rond de 70-80 moeten zitten.
Waar woon je ? En weet je toevallig of het een contactpunten ontsteking is op een tsx want ik heb er een opzitten zonder contactpunten en zonder dat batterijtje.quote:Op maandag 8 januari 2018 00:58 schreef InsomniaCoins het volgende:
Ik heb nog een doos met voornamelijk nieuwe spullen voor ts50x. Knipperlichten compleet systeem, zo'n ding om de ontsteking goed te zetten (soort stroboscoop). En nog andere dingen. Bij interesse pm. De mijne is ooit gestolen. Wat reed ie lekker.
quote:Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef meneer.depolitie het volgende:
[..]
Waar woon je ? En weet je toevallig of het een contactpunten ontsteking is op een tsx want ik heb er een opzitten zonder contactpunten en zonder dat batterijtje. Ik ben niet zo bekend met deze brommer heb hem nog al goedkoop gekocht in huijbergen Motorisch was die in orde maar net als lichten en kappen zaten er niet meer op
Hij start makkelijk( kickt heel erg licht) en loopt goed stationair maar valt uit als die backfiredquote:Op maandag 8 januari 2018 01:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vonkt ie goed en op tijd?
Krijgt ie een goed mengsel in de cilinder?
Is er compressie?
In dat geval is het starten en wegrijden als er geen motorische schade is..
Dus die drie dingen moeten voor elkaar zijn.. Gewoon alles nalopen, preventief dingen als bougie en kabel vervangen, carb goed schoonmaken en afstellen, ontsteking idem etc..
Bij sleutelhokken opletten voor valse lucht..
Hij moet net een fractie voor het bovenste dode punt van de zuiger vonken, maar als ie goed stationair loopt lijkt me dat niet het probleem..quote:Op maandag 8 januari 2018 18:18 schreef meneer.depolitie het volgende:
[..]
Hij start makkelijk( kickt heel erg licht) en loopt goed stationair maar valt uit als die backfired
Compressie is goed( getest)
Mengsel ga ik nu doen
En hoe kan ik de timing testen
Ik heb het vliegwiel er net afgehaald en de ontsteking precies in het midden gezet ( meestal goed ) ik weet niet of het goed is maar zie een blauwe vonk door het vliegwiel bij de kleine spoel.quote:Op maandag 8 januari 2018 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hij moet net een fractie voor het bovenste dode punt van de zuiger vonken, maar als ie goed stationair loopt lijkt me dat niet het probleem..
Niet kutten met een gasnaald als ie eerder ook goed heeft gelopen...quote:Op maandag 8 januari 2018 18:33 schreef meneer.depolitie het volgende:
[..]
Ik heb het vliegwiel er net afgehaald en de ontsteking precies in het midden gezet ( meestal goed ) ik weet niet of het goed is maar zie een blauwe vonk door het vliegwiel bij de kleine spoel.
Ik weet niet of dat net zo werkt als contactpunten. Ik heb de lucht schroef 1,5 draai open en de gasschuif ook opengedraaid zodat die stationair net niet uitval en dus lage toeren maakt denk dat dit goed is ik ga nou kijken naar dat gasnaald clipje welke stand kan ik hem het beste zetten
Oké ik had al met de gashaard gekloot maar maar doet het et beste in ze middelste stand hij heeft er 5 ik heb alle standen getest, hoe verder ik naar beneden ga des te minder backfire’s maar het gas reageerd dan bijna tot helemaal niet maar blijft wel beter stationair lopen, hoe verder omhoog hoe meer backfire’s gas reageerd beter maar loopt minder goed stationair. Nu loopt die stationair maar na een backfire valt die uit die veel voorkomen maar gas reageerd prima. En toen ik het vliegwiel eraf had zag ik bovenaan op de grondplaat van de onsteking boven het schroefje 3streepjes denk je dat die het zijn. Ik zal morgen hem daarop proberen te zetten. De vonk zit tussen waar die stapel metalen plaatjes aan vast zit en waar een draad is gesoldeerd ik zal zoals ik al zei morgen het vliegwiel eraf halen en een foto van makenquote:Op maandag 8 januari 2018 18:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet kutten met een gasnaald als ie eerder ook goed heeft gelopen...
Je hebt geen contactpunten dus een cdi ontsteking en je ziet een vonk achter het vliegwiel?
Daar gaat het al fout..
Verder staat er wel ergens een streepje waar ie hoort te staan.. gewoon mikken heeft geen zin, je moet hem wel exact afstellen.. een fractie verkeerd en je brand een gat in je zuiger..
Plaats ook even wat alineas want ik kan geen hout van je gashaard maken..quote:Op maandag 8 januari 2018 19:58 schreef meneer.depolitie het volgende:
[..]
Oké ik had al met de gashaard gekloot maar maar doet het et beste in ze middelste stand hij heeft er 5 ik heb alle standen getest, hoe verder ik naar beneden ga des te minder backfire’s maar het gas reageerd dan bijna tot helemaal niet maar blijft wel beter stationair lopen, hoe verder omhoog hoe meer backfire’s gas reageerd beter maar loopt minder goed stationair. Nu loopt die stationair maar na een backfire valt die uit die veel voorkomen maar gas reageerd prima. En toen ik het vliegwiel eraf had zag ik bovenaan op de grondplaat van de onsteking boven het schroefje 3streepjes denk je dat die het zijn. Ik zal morgen hem daarop proberen te zetten. De vonk zit tussen waar die stapel metalen plaatjes aan vast zit en waar een draad is gesoldeerd ik zal zoals ik al zei morgen het vliegwiel eraf halen en een foto van maken
[ afbeelding ]
Zo ziet het er nu uit als je het moeilijk ziet moet je helderheid een beetje omhoog zetten.
Sorry niet aan gedachtquote:Op maandag 8 januari 2018 20:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Plaats ook even wat alineas want ik kan geen hout van je gashaard maken..
Ah zoals ik het nu lees heb je gewoon contactpunten en als je morgen een foto plaatst dan wijs ik wel ff aan hoe of wat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |