abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 7 januari 2018 @ 17:36:18 #1
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176348645
Wij wonen al langere tijd samen, maar hebben geen samenlevingscontract, zijn niet getrouwd, hebben geen kinderen, geen koophuis samen en zijn dus ook geen financieel partners, of fiscaal partner, hoe ze dat noemen bij de belastingdienst.

Nu heeft m'n partner net een nieuwe baan en zeggen ze dat ze mijn gegevens ook moeten hebben voor het pensioen, dat is toch onzin? Zij hebben niks met mij te maken.

Ook zeggen ze ja dat moet altijd als je langer dan 6 maanden onder 1 dak woont. Bij mijn eigen werk hebben ze na 5 jaar nog nooit om de gegevens van m'n partner gevraagd.

Als ik nou samenwoon met 2 vrienden, daar heeft mijn werkgever toch ook niets mee te maken.
pi_176348776
Dit is nieuw voor mij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 januari 2018 @ 17:45:17 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176348826
Geen idee hoe het formeel zit, maar het lijkt me heel erg raar. Ik zit in een soortgelijke situatie, en ik heb nooit gegevens van mijn partner hoeven overleggen bij mijn werkgever - en andersom ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 januari 2018 @ 17:55:33 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176349046
Nee, dat klopt niet, sterker nog: als jullie bij het pensioenfonds als pensioenpartners geregistreerd staan worden jullie ook fiscaal partners.
Niet doen dus, als jullie het pensioen niet willen delen, want het heeft meer gevolgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176349068
Vrij logisch, waarschijnlijk heeft het pensioenfonds van je partner ook partnerpensioen.

En indien je niet geregistreerd staat als partner, hebben ze inderdaad de gegevens nodig van de partner, anders krijgt deze geen partnerpensioen indien die situatie zich voor gaat doen.
pi_176349138
Inderdaad alleen kijken of fiscaal partnerschap gewenst is. Mocht je echter nog aan een van de andere voorwaarden van verplicht fiscaal partnerschap voldoen, kan je dit ook zonder problemen doen.

http://www.financieelacti(...)fiscaal-partnerschap
  zondag 7 januari 2018 @ 18:01:20 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176349166
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Inderdaad alleen kijken of fiscaal partnerschap gewenst is. Mocht je echter nog aan een van de andere voorwaarden van verplicht fiscaal partnerschap voldoen, kan je dit ook zonder problemen doen.

http://www.financieelacti(...)fiscaal-partnerschap
Als ze aan nog een van de voorwaarden voldoen zijn ze al fiscaal partner, en volgens TS zijn ze dat niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 januari 2018 @ 18:01:30 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_176349172
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:56 schreef Vanillekwark het volgende:
En indien je niet geregistreerd staat als partner, hebben ze inderdaad de gegevens nodig van de partner, anders krijgt deze geen partnerpensioen indien die situatie zich voor gaat doen.
Hoe kan dit: als je niet geregistreerd staat als partner, heb je toch geen partner? Hoe kan je dan gegevens van je partner verstrekken.
En zoals Leandra al zegt: het registreren van een pensioenpartner heeft mogelijk meer gevolgen dan TS zou willen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 7 januari 2018 @ 18:02:48 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176349191
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Vrij logisch, waarschijnlijk heeft het pensioenfonds van je partner ook partnerpensioen.

En indien je niet geregistreerd staat als partner, hebben ze inderdaad de gegevens nodig van de partner, anders krijgt deze geen partnerpensioen indien die situatie zich voor gaat doen.
TS wil geen partnerpensioen ontvangen blijkbaar. Dat lijkt mij een recht, om dat te weigeren.
pi_176349200
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze aan nog een van de voorwaarden voldoen zijn ze al fiscaal partner, en volgens TS zijn ze dat niet.
Overheen gelezen. My bad.
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hoe kan dit: als je niet geregistreerd staat als partner, heb je toch geen partner? Hoe kan je dan gegevens van je partner verstrekken.
En zoals Leandra al zegt: het registreren van een pensioenpartner heeft mogelijk meer gevolgen dan TS zou willen.
Je kunt ook iemand in aanmerking laten komen voor partnerpensioen, zonder geregistreerd partnerschap. Dat is waar mijn opmerking over gaat. Of het gewenst is i.v.m. de consequenties van fiscaal partnerschap kan ik niet voor TS invullen.
pi_176349205
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

TS wil geen partnerpensioen ontvangen blijkbaar. Dat lijkt mij een recht, om dat te weigeren.
Ja, dat kan. Of het verstandig is laat ik in het midden.
  zondag 7 januari 2018 @ 18:07:06 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_176349255
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je kunt ook iemand in aanmerking laten komen voor partnerpensioen, zonder geregistreerd partnerschap. Dat is waar mijn opmerking over gaat.
Dat snap ik. Maar TS wil geen partner voor het pensioen en kan daar voor kiezen. Dus zijn er geen partnergegevens die verstrekt kunnen worden. Dus vrij logisch vind ik het niet.
quote:
Of het gewenst is i.v.m. de consequenties van fiscaal partnerschap kan ik niet voor TS invullen.
Dat kan niemand met alleen de gegevens die TS heeft verstrekt. Daarom zijn het ook 'mogelijke gevolgen'. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_176349280
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:07 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar TS wil geen partner voor het pensioen en kan daar voor kiezen.
[..]

Ja, dat klopt, al lijkt TS niet aan te geven geen partner aan te willen voor het pensioen, maar lijkt TS niet te snappen waarom het pensioenfonds om die gegevens zou vragen. Nou, vanwege partnerpensioen dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 18:12:24 ]
  zondag 7 januari 2018 @ 18:14:34 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176349363
Persoonlijk vind ik het vooral vreemd dat de werkgever regels verzint als "dat is verplicht na 6 maanden".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176349409
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:14 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk vind ik het vooral vreemd dat de werkgever regels verzint als "dat is verplicht na 6 maanden".
Nou ja, regel. Indien je zes maanden op hetzelfde adres ingeschreven staat zonder een vorm van geregistreerd partnerschap kom je in aanmerking voor partnerpensioen. Lijkt me stug dat de werkgever van TS daar een regel van maakt, meer dat het een soort vertaalfout is van een middenmanager die het ook allemaal niet zo goed weet.

Ja de partner van TS kan aangeven het niet te willen, en dan krijgt TS geen partnerpensioen. in 90% van de gevallen zou ik dat een domme actie vinden, maar dat moet/mag TS helemaal zelf weten samen met de partner.
  zondag 7 januari 2018 @ 19:38:24 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176351308
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nou ja, regel. Indien je zes maanden op hetzelfde adres ingeschreven staat zonder een vorm van geregistreerd partnerschap kom je in aanmerking voor partnerpensioen. Lijkt me stug dat de werkgever van TS daar een regel van maakt, meer dat het een soort vertaalfout is van een middenmanager die het ook allemaal niet zo goed weet.

Ja de partner van TS kan aangeven het niet te willen, en dan krijgt TS geen partnerpensioen. in 90% van de gevallen zou ik dat een domme actie vinden, maar dat moet/mag TS helemaal zelf weten samen met de partner.
Volgens TS stelt de werkgever van zijn partner dat het verplicht is als je meer dan 6 maanden samenwoont, of dat nou een domme vertaling van middlemanagement is of niet maakt niet zoveel uit, het is simpelweg nonsens.
Overigens kan ik me best voorstellen dat er redenen zijn waarom ze geen behoefte aan fiscaal partnerschap hebben, het recht op toeslagen bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176351532
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Inderdaad alleen kijken of fiscaal partnerschap gewenst is. Mocht je echter nog aan een van de andere voorwaarden van verplicht fiscaal partnerschap voldoen, kan je dit ook zonder problemen doen.

http://www.financieelacti(...)fiscaal-partnerschap
Dit. Er zitten aan sommige regelingen goede voorwaarden zoals uitkering bij overlijden partner etc.

Maar het is aan jou en je partner om te bedenken hoe jullie dit willen regelen.
Whatever...
pi_176352381
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Vrij logisch, waarschijnlijk heeft het pensioenfonds van je partner ook partnerpensioen.

En indien je niet geregistreerd staat als partner, hebben ze inderdaad de gegevens nodig van de partner, anders krijgt deze geen partnerpensioen indien die situatie zich voor gaat doen.
Nee, totaal niet logisch dat de werkgever het zelfs verplicht stelt.
Zolang er geen sprake is van geregistreerd partnerschap, huwelijk, gezamenlijke koopwoning of gezamenlijke kinderen is je partner voor de wet en financiën niet meer dan iemand die toevallig op hetzelfde adres woont als jij.

Zegmaar dezelfde status als de huisgenoten in een studentenhuis.

Werkgever slaat hier dan ook de plank volledig mis. Het is vooralsnog een vrijwillige keuze om je partner ook bij het pensioenfonds als partner te registreren.
pi_176352534
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:18 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]
Ja de partner van TS kan aangeven het niet te willen, en dan krijgt TS geen partnerpensioen. in 90% van de gevallen zou ik dat een domme actie vinden, maar dat moet/mag TS helemaal zelf weten samen met de partner.
Aangezien meer dan de helft van de verliefde stelletjes die gaan samenwonen tegen de pensioenleeftijd al lang niet meer samen wonen, is het niet zo gek om een gezamenlijke financiële huishouding in eerste instantie uit te stellen.
Door bij voorbaat al een deel van je pensioen aan je partner te schenken als je nog jong bent en niet weet of het samenwonen duurzaam succesvol zal zijn, kan dat nogal vervelend uitpakken als je 40+ jaar later, samen met een hele andere partner, van je opgebouwde pensioen denkt te kunnen gaan genieten.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:24:39 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176352587
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Aangezien meer dan de helft van de verliefde stelletjes die gaan samenwonen tegen de pensioenleeftijd al lang niet meer samen wonen, is het niet zo gek om een gezamenlijke financiële huishouding in eerste instantie uit te stellen.
Door bij voorbaat al een deel van je pensioen aan je partner te schenken als je nog jong bent en niet weet of het samenwonen duurzaam succesvol zal zijn, kan dat nogal vervelend uitpakken als je 40+ jaar later, samen met een hele andere partner, van je opgebouwde pensioen denkt te kunnen gaan genieten.
Of als jij dan overleden bent en degene met wie je 20 jaar getrouwd was, zijn/haar pensioen moet gaan delen met degene met wie je jaren daarvoor samengewoond hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 januari 2018 @ 10:48:35 #21
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_176361302
Pensioenuitvooerder van mijn werk (BeFrank) werk andersom. Woonde je 6 maanden samen en is dat aan te tonen via GBA, dan kom je in aanmerking voor partnerpensioen. Geen opgave van partners en kinderen nodig.

Het komt ws dus van de pensioenuitvoerder, die "verplichting". Maar als je financieel nog niets van elkaar bent, dan gewoon niets opgeven. Je kan altijd nog een wijziging doorgeven wanneer dat nodig is (zeg, als je toch besluit financieel meer mekaars partner te worden, voor wat voor reden dan ook)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 8 januari 2018 @ 13:34:55 #22
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176364232
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:55 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat klopt niet, sterker nog: als jullie bij het pensioenfonds als pensioenpartners geregistreerd staan worden jullie ook fiscaal partners.
Niet doen dus, als jullie het pensioen niet willen delen, want het heeft meer gevolgen.
Dit was mijn belangrijkste punt, wil het ook niet, we willen voorlopig alles apart houden, we wonen gewoon samen net als bijvoorbeeld 3 vrienden.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:36:36 #23
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176364267
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:14 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk vind ik het vooral vreemd dat de werkgever regels verzint als "dat is verplicht na 6 maanden".
Ja vervelend is dat, vorige werkgever had ook al zoiets dat hij concept contract niet mee kon geven, want daar werd misbruik van gemaakt.

Mijn werkgever begon erover dat reiskosten maximaal 150 euro mochten zijn, want anders moest ik gigantisch veel belasting betalen (het is gewoon 19 cent per kilometer).

Ze denken dat je dom bent ofzo.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:37:45 #24
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176364293
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens TS stelt de werkgever van zijn partner dat het verplicht is als je meer dan 6 maanden samenwoont, of dat nou een domme vertaling van middlemanagement is of niet maakt niet zoveel uit, het is simpelweg nonsens.
Overigens kan ik me best voorstellen dat er redenen zijn waarom ze geen behoefte aan fiscaal partnerschap hebben, het recht op toeslagen bijvoorbeeld.
En we komen niet uit hetzelfde land, kan best zijn dat we samen daarheen verhuizen, of in het ergste geval dat we uit elkaar gaan, we hebben nu gewoon nog geen zin om contractueel aan elkaar vast te zitten met wat dan ook.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:50:55 #25
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_176366128
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Inderdaad alleen kijken of fiscaal partnerschap gewenst is. Mocht je echter nog aan een van de andere voorwaarden van verplicht fiscaal partnerschap voldoen, kan je dit ook zonder problemen doen.

http://www.financieelacti(...)fiscaal-partnerschap
Wat komt daar eigenlijk bij kijken fiscaal partners, wordt dan je inkomen bij elkaar opgeteld en betaal je daar dan belasting over?

We verdienen nu beide 1200 (parttime) en houden beide 1050 netto over (2100 dus).

Als we fiscaal partner worden, betalen we dan opeens gezamenlijk belasting over 2400 of gaat dat niet zo? Want dan zouden we opeens maar 1900 euro overhouden. Wel zouden we nog evenveel huurtoeslag krijgen alleen wel 20 euro pp minder zorgtoeslag.
pi_176371302
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of als jij dan overleden bent en degene met wie je 20 jaar getrouwd was, zijn/haar pensioen moet gaan delen met degene met wie je jaren daarvoor samengewoond hebt.
Keerzijde van die medaille is dat je wel met de ware samenwoont, en die uiteindelijk door jouw keuzes minder partnerpensioen krijgt dan hij/zij had kunnen krijgen.

Ik snap dat de werkgever het verkeerd gesteld heeft en het absoluut geen verplichting is, wat ik ook al meerdere keren heb aangegeven in dit topic. Apart dat iedereen toch daaroverheen duikelt, maar goed.
pi_176371338
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:50 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Wat komt daar eigenlijk bij kijken fiscaal partners, wordt dan je inkomen bij elkaar opgeteld en betaal je daar dan belasting over?
Daar kan ik je helaas niet zo veel verder over vertellen ;( ik heb daar zelf een financieel adviseur voor in de arm genomen.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:40:31 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176371433
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:50 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Wat komt daar eigenlijk bij kijken fiscaal partners, wordt dan je inkomen bij elkaar opgeteld en betaal je daar dan belasting over?

We verdienen nu beide 1200 (parttime) en houden beide 1050 netto over (2100 dus).

Als we fiscaal partner worden, betalen we dan opeens gezamenlijk belasting over 2400 of gaat dat niet zo? Want dan zouden we opeens maar 1900 euro overhouden. Wel zouden we nog evenveel huurtoeslag krijgen alleen wel 20 euro pp minder zorgtoeslag.
Nee, het is niet zo dat je dan over het gezamenlijke inkomen belasting gaat betalen, maar het kan wel gevolgen hebben voor je zorgtoeslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176373048
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Keerzijde van die medaille is dat je wel met de ware samenwoont, en die uiteindelijk door jouw keuzes minder partnerpensioen krijgt dan hij/zij had kunnen krijgen.

Is dat zo? Op het moment dat TS partner bij pensioen aanmeldt, heeft partner toch recht op volledige opgebouwde partnerpensioen vanaf start opbouw? Even buiten beschouwing gelaten dat er wellicht ooit al een voormalige partner is geweest en er een deel partnerpensioen is omgezet in bijzonder partnerpensioen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 8 januari 2018 @ 19:50:35 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176373116
Ik heb hier even gekeken: https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
En bij een inkomen van 1.200 bruto per maand (ik heb 15.600 bruto per jaar gerekend) krijgen jullie ieder ¤ 94 per maand aan zorgtoeslag als je geen toeslagpartner bent, maar als je wel een toeslagpartner bent (en dat ben je zodra je als partners staat aangemeld bij een pensioenfonds) krijgen jullie samen nog maar ¤ 55 per maand aan zorgtoeslag.
Het kost jullie met jullie huidige inkomens dus ¤ 133 per maand om als partners voor het pensioen aangemeld te zijn, dat lijkt me een fors bedrag bij jullie huidige gezamenlijke inkomen (ruim 5%).... als je dan toch zo graag zekerheid wilt dat de ander niet met lege handen komt te staan als een van beiden wat overkomt kun je nog beter een tijdelijke ORV nemen, ik ga er vanuit dat jullie jong en gezond zijn, dus die kost ook amper wat.

Maar goed, het is niet verplicht, de werkgever van de partner van TS zwetst, en in dit geval zou het een enorm financieel effect hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 januari 2018 @ 20:00:24 #31
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_176373348
Misschien zijn jullie al fiscaal partner?
Iemand staat op uw adres ingeschreven
Lees voor
Als iemand bij de gemeente op hetzelfde adres staat ingeschreven als uzelf, is deze persoon misschien uw fiscale partner. Staan er meerdere personen op uw adres ingeschreven? Kijk dan bij Meerdere personen kunnen uw fiscale partner zijn.

Let op!

Bent u getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan bent u altijd fiscale partners met uw echtgenoot of partner. Ook als er andere personen op uw adres staan ingeschreven.

Voorwaarden fiscaal partnerschap
U bent fiscale partners met een huisgenoot als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

* U bent allebei meerderjarig en hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
* U hebt samen een kind.
* 1 van u heeft een kind van de ander erkend.
* U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
* U bent samen eigenaar van een eigen woning waarin u allebei woont.
* U bent allebei meerderjarig en op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin).

Geldt deze situatie voor u? Maar verhuurt u een deel van uw woning aan degene met wie u op hetzelfde adres staat ingeschreven? Als er sprake is van verhuur op zakelijke gronden, dan bent u geen fiscale partners. U moet dan wel een schriftelijke huurovereenkomst hebben.
U bent meerderjarig en woont met een minderjarig kind in een opvangwoning of een huis voor beschermd wonen die u kreeg door de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. U bewoont die woning samen met een meerderjarige die volgens de gemeente ook op dat adres staat ingeschreven.
Wilt u met die persoon geen fiscale partners zijn? Dan moet u hiervoor samen een verzoek doen. Ook moet u voldoen aan een aantal voorwaarden.
pi_176382043
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:00 schreef FF het volgende:
Voorwaarden fiscaal partnerschap
U bent fiscale partners met een huisgenoot als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:

* U bent allebei meerderjarig en hebt samen een notarieel samenlevingscontract afgesloten.
* U hebt samen een kind.
* 1 van u heeft een kind van de ander erkend.
* U bent bij een pensioenfonds aangemeld als pensioenpartners.
* U bent samen eigenaar van een eigen woning waarin u allebei woont.
* U bent allebei meerderjarig en op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin).
Denk je?

quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:36 schreef EasyLife het volgende:
Wij wonen al langere tijd samen, maar hebben geen samenlevingscontract, zijn niet getrouwd, hebben geen kinderen, geen koophuis samen en zijn dus ook geen financieel partners, of fiscaal partner, hoe ze dat noemen bij de belastingdienst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:05:39 #33
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_176382339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Denk je?

[..]

Ik had 'hebben geen kinderen' als in geen kinderen samen/van elkaar :/
  dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:41 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176382887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:05 schreef FF het volgende:

[..]

Ik had 'hebben geen kinderen' als in geen kinderen samen/van elkaar :/
Dat maakt voor fiscaal partnerschap weer niets uit, als een van beiden kinderen heeft die er ook wonen dan ben je fiscaal partners.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:17:53 #35
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_176385078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt voor fiscaal partnerschap weer niets uit, als een van beiden kinderen heeft die er ook wonen dan ben je fiscaal partners.
Dat bedoelde ik er dus ook mee ;)
pi_176390331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:05 schreef FF het volgende:

[..]

Ik had 'hebben geen kinderen' als in geen kinderen samen/van elkaar :/
Als 1 van de 2 een kind (of kinderen) heeft, is "wij hebben geen kinderen" onwaar (en als het kind bij hen staat ingeschreven, zijn ze wél fiscaal partner (terwijl TS al expliciet aangaf dat ze dat niet zijn).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_176391145
Even los van fiscaal partner wel/niet.

Partner pensioen is toch altijd 'optioneel' ?
Je kan de hele partner clausule toch gewoon weglaten ongeacht wat je thuissituatie is?

Tijd terug ook gewoon pensioen gegevens opgegeven van mijzelf omdat ik het vinkje niet had gezet bij partnerpensioen.. (scheelt ook weer premie namelijk) Werd nooit iets gevraagd vervolgens over mijn wel/niet partner situatie.
newb
pi_176451678
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Vrij logisch, waarschijnlijk heeft het pensioenfonds van je partner ook partnerpensioen.

En indien je niet geregistreerd staat als partner, hebben ze inderdaad de gegevens nodig van de partner, anders krijgt deze geen partnerpensioen indien die situatie zich voor gaat doen.
Sommige fondsen, in ieder geval de fondsen waar ik voor werk, kijken ook bij overlijden of er nog een eventuele partner op dat adres woont. En bij sommige van die fondsen is bv alleen de voorwaarde voor partnerpensioen dat je X-maanden samenwoont op hetzelfde adres. Dus als TS morgen een bus terugkopt kan zijn partner nog gewoon recht hebben op partnerpensioen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')