abonnement Unibet Coolblue
pi_176342152
Biivoorbeeld als we deze nemen?
Hoe makkelijk is het om een hardeschijf daar in te plaatsen, open schroeven erin doen en klaar?
Heb je daar speciale schroevendraaier voor nodig? ( bizar klein bijv) Op t 2de plaatje ziet het er vrij klein uit...

https://tweakers.net/pric(...)enclosure-zwart.html
pi_176342197
Paar schroefjes ja. Je hebt toch wel een schroevendraaiertje liggen? Zal een wat kleinere kruiskop zijn. Moeilijk of spannend is het niet. Duurt een minuut of 5 maximaal.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 11:55:04 ]
pi_176342211
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176342256
quote:
Handig als je vaak moet swappen, maar weer niet als je je schijf regelmatig meeneemt. Je printplaat blijft open en bloot en is dus extra kwetsbaar. Maar als TS regelmatig swapped en het ding alleen thuis wil gebruiken is een docking makkelijker ja. Maar dus niet hetzelfde doel als een behuizing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 11:58:27 ]
pi_176342288
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:57 schreef Silven het volgende:

[..]

Handig als je vaak moet swappen, maar weer niet als je je schijf regelmatig meeneemt. Je printplaat blijft open en bloot en is dus extra kwetsbaar. Maar als TS regelmatg swapped en het djng alleen thuis wil gebruikem is een docking makkelijker ja. Maar dus niet hetzelfde doel als een behuizing.
Die heb ik al, maar betwijvel of die compatibel is met de playstation 4 bijv als je hem zo connect.
Is een gewone docking niet beter compatibel?
Ook heb ik een USB probleem waardoor deze docking niet werkt op windows 10... vandaar ook dat ik iets anders zoek.
pi_176342332
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:59 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Die heb ik al, maar betwijvel of die compatibel is met de playstation 4 bijv als je hem zo connect.
Is een gewone docking niet beter compatibel?
Ook heb ik een USB probleem waardoor deze docking niet werkt op windows 10... vandaar ook dat ik iets anders zoek.
In principe doet de behuizing hetzelfde als de docking, alleen het omhulsel is anders. Dus ja, dat moet exact hetzelfde werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 12:02:34 ]
pi_176342370
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:02 schreef Silven het volgende:

[..]

In principe doet de behuizing hetzelfde als de docking, alleen het omhulsel is anders. Dus ja, dat moet exact hetzelfde werken.
Wat ik bewtijvel want anders had ik geen usb probleem met die docking op mijn laptop...? (kan geen bestanden erop zetten pretty much) De usb docking heeft dat probleem overigens niet op een andere desktop bij iemand anders.
Dan ligt het aan mijn laptop ja. maar misschien ook de 2 de factor --> de docking.
Misschien met een andere dat mijn OS hem beter pakt. Mijn normale externe usb schijven doen het allemaal perfect.
pi_176342422
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:04 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Wat ik bewtijvel want anders had ik geen usb probleem met die docking op mijn laptop...? (kan geen bestanden erop zetten pretty much) De usb docking heeft dat probleem overigens niet op een andere desktop bij iemand anders.
Dan ligt het aan mijn laptop ja. maar misschien ook de 2 de factor --> de docking.
Misschien met een andere dat mijn OS hem beter pakt. Mijn normale externe usb schijven doen het allemaal perfect.
Is hij 2.0 of 3.0? Daarnaast kan het zijn dat de pc waar hij niet werkt de drivers niet goed of niet automatisch inlaadt voor de docking, maar bijvoorbeeld ook dat schijfbeheer niet automatisch de partitie actief zet of een letter toewijst.

In ieder geval, ja, een docking werkt wel exact hetzelfde als een externe behuizing.
pi_176342540
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:07 schreef Silven het volgende:

[..]

Is hij 2.0 of 3.0? Daarnaast kan het zijn dat de pc waar hij niet werkt de drivers niet goed of niet automatisch inlaadt voor de docking, maar bijvoorbeeld ook dat schijfbeheer niet automatisch de partitie actief zet of een letter toewijst.

In ieder geval, ja, een docking werkt wel exact hetzelfde als een externe behuizing.
Deze heb ik:
http://www.informatique.n(...)kport-xt-usb3-0.html

Ik snap je gedachtengang. Maar alles is 3.0 schijven en Docking.. dus hoe zit dat dan?
Ik kan er wel data opzetten maar krijg rare errors waardoor de copy reset opgeven moment.
Lezen wilt wel lukken als er iets eenmaal op staat.
pi_176343072
Ik heb ook zo'n docking ding. Werkt prima, en is idd hetzelfde als een externe harddisk.

Is niet je adapter bv defect? dat geeft ook rare effecten.

Wat betreft de disks zelf: Ik gebruik dat ding vnl voor een periodieke off-site backup. De schijven bewaar ik in een aparte behuizing, idd omdat een los slingerende disk wat gevoeliger is

Orico heeft hele mooie behuizingen hiervoor
http://www.orico.cc/category.php?id=419

Zelf heb ik een aantal van deze:
http://www.orico.cc/goods.php?id=5981



Kosten zo'n 4 euro per stuk ofzo op Aliexpress
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 12:49:49 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176343155
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:16 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Deze heb ik:
http://www.informatique.n(...)kport-xt-usb3-0.html

Ik snap je gedachtengang. Maar alles is 3.0 schijven en Docking.. dus hoe zit dat dan?
Ik kan er wel data opzetten maar krijg rare errors waardoor de copy reset opgeven moment.
Lezen wilt wel lukken als er iets eenmaal op staat.
Yup, die heb ik ook, werkt voor zowel 2.5 als 3.5 schijven en nog geen probleem mee ondervonden in meer dan een jaar gebruik. USB 3 en zelfs met een vrij oude 3.5" HDD haal ik writes dik boven de 100Mb per seconde.

Wat voor rare errors krijg je dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176343301
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yup, die heb ik ook, werkt voor zowel 2.5 als 3.5 schijven en nog geen probleem mee ondervonden in meer dan een jaar gebruik. USB 3 en zelfs met een vrij oude 3.5" HDD haal ik writes dik boven de 100Mb per seconde.

Wat voor rare errors krijg je dan?
Ja. Mijn windows 7 installatie ondervind geen probleem hier mee, maar die is gebaseerd op een normale schijf niet een SSD. Tergend trage installatie. Niet om op te werken. Maar zelfs daar krijg ik usb connection errors (usb not recognised etc.) via windows, echter in de praktijk doet alles het zonder error.

De drivers in combinatie met windows is waar het fout gaat, al verschillende dingen geprobeerd in het verleden.

De error is als volgt bijv: (na misschien 10-30 seconden copy.
An unexpected error is keeping you from copying the file. If you continue to receiver this error, you can use the error code to search for help with this problem.
0x80070079 the semaphore timeout period has expired.

Daarna tankt de transfer speed naar 0. om weer opnieuw errors te krijgen.
pi_176343342
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:44 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb ook zo'n docking ding. Werkt prima, en is idd hetzelfde als een externe harddisk.

Is niet je adapter bv defect? dat geeft ook rare effecten.

Wat betreft de disks zelf: Ik gebruik dat ding vnl voor een periodieke off-site backup. De schijven bewaar ik in een aparte behuizing, idd omdat een los slingerende disk wat gevoeliger is

Orico heeft hele mooie behuizingen hiervoor
http://www.orico.cc/category.php?id=419

Zelf heb ik een aantal van deze:
http://www.orico.cc/goods.php?id=5981

[ afbeelding ]

Kosten zo'n 4 euro per stuk ofzo op Aliexpress
Die van jou hebben geen eigen voeding zo lijkt het eruit te zien(weet niet of dat nodig is uberhaupt)
En aan de achterkant word de sata verbinding omgezet in usb?

De adapter lijkt me niet defect omdat ik in windows 7 geen problemen heb.
pi_176343924
Of deze error:

An unexpected erorr is keeping you from copying this file. If you continue to receiver this error etc. etc.

Error: 9x8007045D The request could not be performed because of an i/o device error.
Moederbord = Clevo P771DM-G

[ Bericht 6% gewijzigd door KaleOssan op 07-01-2018 13:54:26 ]
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 14:04:58 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176344594
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:58 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Ja. Mijn windows 7 installatie ondervind geen probleem hier mee, maar die is gebaseerd op een normale schijf niet een SSD. Tergend trage installatie. Niet om op te werken. Maar zelfs daar krijg ik usb connection errors (usb not recognised etc.) via windows, echter in de praktijk doet alles het zonder error.

De drivers in combinatie met windows is waar het fout gaat, al verschillende dingen geprobeerd in het verleden.

De error is als volgt bijv: (na misschien 10-30 seconden copy.
An unexpected error is keeping you from copying the file. If you continue to receiver this error, you can use the error code to search for help with this problem.
0x80070079 the semaphore timeout period has expired.

Daarna tankt de transfer speed naar 0. om weer opnieuw errors te krijgen.
Het lijkt op een USB driver probleem of een USB poort die niet in orde is, dit is een pagina met wat opties:

https://www.tenforums.com/drivers-hardware/37745-0x80070079.html

Probeer ook eens om het apparaat op andere USB poorten aan te sluiten en kijk of er een driver update is voor de USB in kwestie. Soms gebruikt men third party USB 3 poorten ipv Intel via het moederbord. Check ook of er een BIOS update voor je laptop (Clevo lijkt mij een laptop?).
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176344858
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:58 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Ja. Mijn windows 7 installatie ondervind geen probleem hier mee, maar die is gebaseerd op een normale schijf niet een SSD. Tergend trage installatie. Niet om op te werken. Maar zelfs daar krijg ik usb connection errors (usb not recognised etc.) via windows, echter in de praktijk doet alles het zonder error.

De drivers in combinatie met windows is waar het fout gaat, al verschillende dingen geprobeerd in het verleden.

De error is als volgt bijv: (na misschien 10-30 seconden copy.
An unexpected error is keeping you from copying the file. If you continue to receiver this error, you can use the error code to search for help with this problem.
0x80070079 the semaphore timeout period has expired.

Daarna tankt de transfer speed naar 0. om weer opnieuw errors te krijgen.
herkenbaar, probleem had ik ook bij windows 10 met een sharkoon quickport xt dock..

volgens mij heeft het wisselen van de usb kabel geholpen (moest een langere hebben)
pi_176347663
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het lijkt op een USB driver probleem of een USB poort die niet in orde is, dit is een pagina met wat opties:

https://www.tenforums.com/drivers-hardware/37745-0x80070079.html

Probeer ook eens om het apparaat op andere USB poorten aan te sluiten en kijk of er een driver update is voor de USB in kwestie. Soms gebruikt men third party USB 3 poorten ipv Intel via het moederbord. Check ook of er een BIOS update voor je laptop (Clevo lijkt mij een laptop?).
Dat zijn allemaal al zaken die eindeloos nagezocht heb.. alle suggesties die je noemt kwamen op niks uit helaas :(
Vandaar dit topic ook dat ik het wil proberen via een ander soort behuizing/chipset..
Want ter herinnering mijn 10 Externe usb 3.0 HDD's hebben allen geen probleem.
T is puur die shark quickport.
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 16:43:07 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176347679
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:41 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal al zaken die eindeloos nagezocht heb.. alle suggesties die je noemt kwamen op niks uit helaas :(
Vandaar dit topic ook dat ik het wil proberen via een ander soort behuizing/chipset..
Want ter herinnering mijn 10 Externe usb 3.0 HDD's hebben allen geen probleem.
T is puur die shark quickport.
Goed mogelijk dat er iets mis mee is, heb je de mogelijkheid om die op een andere PC of laptop aan te sluiten?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176347705
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 14:18 schreef mschol het volgende:

[..]

herkenbaar, probleem had ik ook bij windows 10 met een sharkoon quickport xt dock..

volgens mij heeft het wisselen van de usb kabel geholpen (moest een langere hebben)
Jij heb het exacte probleem ook gehad? Een langere deze is toch al niet bepaald kort ofzo?
Een langere kabel fixen lijkt me wat lastig want heb je gezien wat er aan de andere kant van de usb kabel zit? Dat is een ander soort verbinding. heb hier genoeg usb kabels liggen, maar niet zoiets..
pi_176347776
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goed mogelijk dat er iets mis mee is, heb je de mogelijkheid om die op een andere PC of laptop aan te sluiten?
Nee helaas. Maar zoals ik zei windows 7 geeft niet de problemen die ik in windows 10 heb.
In iedergeval ik wil het eens proberen met zo'n behuizing. ik denk dat mijn problemen weg zullen zijn. Die dingen worden geleverd zonder voeding en usb kabel..?
pi_176348250
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:44 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Jij heb het exacte probleem ook gehad? Een langere deze is toch al niet bepaald kort ofzo?
Een langere kabel fixen lijkt me wat lastig want heb je gezien wat er aan de andere kant van de usb kabel zit? Dat is een ander soort verbinding. heb hier genoeg usb kabels liggen, maar niet zoiets..
exact dezelfde foutmelding
na x minuten activiteit.


ik moest sowieso een langere kabel hebben en daarna leek het probleem ook weg te zijn, maar wellicht heeft windows 10 ook wel een update gedaan toen, dat weet ik niet zeker meer.

de kabel is een makkelijke: usb 3 kabel met een usb B stekker aan 1 kant

usb 2 en usb 3 B connector zijn anders
pi_176371128
ik ben nog altijd blij met mn ICYBOX 2.5 inches

dock in mn desktop via interne SATA.. extern via ESATA of USB te gebruiken.. Ideaal :P
pi_176375698
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:16 schreef mschol het volgende:

[..]

exact dezelfde foutmelding
na x minuten activiteit.

ik moest sowieso een langere kabel hebben en daarna leek het probleem ook weg te zijn, maar wellicht heeft windows 10 ook wel een update gedaan toen, dat weet ik niet zeker meer.

de kabel is een makkelijke: usb 3 kabel met een usb B stekker aan 1 kant

usb 2 en usb 3 B connector zijn anders
Naar de mediamarkt geweest 2 meter kabel gehaald (ipv de 1 meter kabel die erbij zit)
En nog steeds zelfde error.
Ik zit nu te testen of met deze case/chipset het tranferen wel ondoorbroken is.

EDIT:

De snelheid is goed met 500 MB videofiles.. 150 MB per sec en hij fnished zonder errors

Bij een 26.7GB film tankt hij naar 10 tot 20 MB per sec dat is extreem langzaam voor usb 3.
Is dat omdat ik 26.8 GB vrij heb?
Of een andere reden...
EDIT2:
Heb een film verwijderd van 50 GB. Nu 72 GB vrij nog steeds trage kutspeed bij die grote file...

film is nu 2x compleet, complete zonder errors. normaal zou ik toch echt wel een error gehad hebben.
Daarmee lijkt het error verhaal enigzins opgelost...

Maar hoe zit het met de trage transferspeed van grote files?

[ Bericht 9% gewijzigd door KaleOssan op 08-01-2018 22:12:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')