abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176359753
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 06:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daar ben ik hen niet helemaal mee eens. Dit boekt raakt hem in zijn imago. Dat is zijn alles. Het enige wat Trump tot Trump maakt. Iedereen kan hem nu te grazen nemen: Je eigen mensen noemen je een kind. Je eigen dochter lacht je uit. Je bent kaal. Etc. Etc.
Als de Dems en anderszins wel fatsoenlijke mensen nu meegaan in Trump's retoriek, dan is het hek van de dam. Daar heeft Nietzsche iets zinnigs over gezegd toen hij zei "staar te lang in de abyss en de abyss zal terug gaan staren". De enige manier voor Amerika om uit deze politieke strontkar te komen waar Trump als eendimensionale realityster ons allemaal in heeft geduwd, is volgens mij juist door mensen te laten zien dat er wel een alternatief is.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:00:47 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176359885
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:43 schreef westwoodblvd het volgende:
Als de Dems en anderszins wel fatsoenlijke mensen nu meegaan in Trump's retoriek, dan is het hek van de dam. Daar heeft Nietzsche iets zinnigs over gezegd toen hij zei "staar te lang in de abyss en de abyss zal terug gaan staren". De enige manier voor Amerika om uit deze politieke strontkar te komen waar Trump als eendimensionale realityster ons allemaal in heeft geduwd, is volgens mij juist door mensen te laten zien dat er wel een alternatief is.
Juist. Het antiserum.
Ik volg de Amerikaanse politiek niet zo, maar zijn er tekenen dat er zulke mensen klaarstaan of de kans krijgen hun verhaal te vertellen?
Geen uitgekiend policomarketingverhaaltje, in elkaar geflanst en bijeengehouden door pr-sluts en peilingfetisjisten, maar een oprechte visie van iemand die het anders wil.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176359993
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist. Het antiserum.
Ik volg de Amerikaanse politiek niet zo, maar zijn er tekenen dat er zulke mensen klaarstaan of de kans krijgen hun verhaal te vertellen?
Geen uitgekiend policomarketingverhaaltje, in elkaar geflanst en bijeengehouden door pr-sluts en peilingfetisjisten, maar een oprechte visie van iemand die het anders wil.
Om eerlijk te zijn, nee, vooralsnog niet. Je zou kunnen zeggen dat Sanders daar in de buurt komt maar die is eigenlijk te links en te oud om nationaal succesvol te zijn.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:28:53 #79
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_176360159
quote:

[..]

Daar ben ik hen niet helemaal mee eens. Dit boekt raakt hem in zijn imago. Dat is zijn alles. Het enige wat Trump tot Trump maakt. Iedereen kan hem nu te grazen nemen: Je eigen mensen noemen je een kind. Je eigen dochter lacht je uit. Je bent kaal. Etc. Etc.
Daar heeft hij zich in het verleden niks van aangetrokken. Het imago is er voor de achterban. Voor de rest is er de middelvinger. Probleem is, hij draait het zo dat het boek een bij elkaar gelogen poging van links is om hem te discrediteren. Hij wuift het weg als phony book, hij kan mooi huilen dat het allemaal door die vieze fake news media komt, en de achterban steunt hem volledig.

Zo gaat het elke keer. Alles glijdt van hem af, en dat komt omdat hij altijd roept dat het allemaal een complot tegen hem is.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:37:05 #80
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176360241
quote:
10s.gif Op zondag 7 januari 2018 00:21 schreef Nintex het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die denken Trump weg te krijgen met flut boekjes en fake news.

Deze president wordt nog steeds overeind gehouden door jaknikkers die net een vette premie in de vorm van een belastingvoordeel hebben gekregen. Trump blijft vooralsnog zitten waar hij zit tot november, wanneer de tussenverkiezingen plaatsvinden. De GOP zit op het moment in een spagaat; Trump onvoorwaardelijk blijven steunen of een marginale rol spelen, want dat die verkiezingen grote verschuivingen tot gevolg zal hebben, staat op voorhand al vast. En dat boek? die zal minder invloed hebben op de politiek, maar zal de publieke opinie mbt Trump sterk benvloeden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 8 januari 2018 @ 09:38:04 #81
384435 klappernootopreis
pi_176360259
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zo gaat het elke keer. Alles glijdt van hem af, en dat komt omdat hij altijd roept dat het allemaal een complot tegen hem is.
Dat truukje zal niet lang meer werken. Let maar op.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:46:35 #82
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_176360370
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:38 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat truukje zal niet lang meer werken. Let maar op.
En wat gaat er dan gebeuren?

Zelfs als de man wordt afgezet nog niet. Trekt ie naar Twitter, en dan ligt het aan de very dishonest zus en zo die ons (!) willen stoppen met verzonnen bewijzen.

Let maar op. Hij is erg sterk in demagogie, ook al is er voor de meeste mensen geen touw aan vast te knopen als hij praat.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
  maandag 8 januari 2018 @ 09:48:05 #83
384435 klappernootopreis
pi_176360384
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 00:24 schreef Arcee het volgende:
Hoe kinderachtig Trump ook is, hoe chaotisch het ook allemaal is, hoe dom Trump ook is, het is uiteindelijk vp Pence die me rillingen bezorgt. Dat is de ware engnek van deze administratie. Van Trump valt in de praktijk niet veel te vrezen, maar van Pence des te meer.
Niet als na de tussentijdse verkiezingen de democraten een meerderheid in het congres krijgen. Dan hebben zowel Pence als Trump weinig bewegingsruimte meer.
pi_176360503
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:48 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Niet als na de tussentijdse verkiezingen de democraten een meerderheid in het congres krijgen. Dan hebben zowel Pence als Trump weinig bewegingsruimte meer.
Blijft een grote als. De Democratische lead in de congressional generic ballot neemt alweer ietsje af. De Senaat is hoe dan ook een onmogelijke opgave.
pi_176360504
Wel flauw en lafjes van 'm dat hij de "fake news awards" 9 dagen heeft uitgesteld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 09:59:15 #86
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_176360562
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wel flauw en lafjes van 'm dat hij de "fake news awards" 9 dagen heeft uitgesteld.
Ja verdomme. Ik zat al helemaal klaar. Ik leef al dagen in spanning. :')
  maandag 8 januari 2018 @ 10:01:15 #87
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176360602
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Het kost hem eerst een week om Fire & Fury te lezen, zodat de auteur nog kan meedingen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_176360656
Ik gok dat hij zich te hard heeft laten trollen door dat boek en dat daardoor de awards een beetje in de verdrukking zijn gekomen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 januari 2018 @ 10:06:10 #89
384435 klappernootopreis
pi_176360713
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En wat gaat er dan gebeuren?

Zelfs als de man wordt afgezet nog niet. Trekt ie naar Twitter, en dan ligt het aan de very dishonest zus en zo die ons (!) willen stoppen met verzonnen bewijzen.

Let maar op. Hij is erg sterk in demagogie, ook al is er voor de meeste mensen geen touw aan vast te knopen als hij praat.
Onze hoop is dat de mensen in de VS een keer gaan LUISTEREN naar wat hij zegt. De retoriek negeren en de feiten proberen te vinden. Bij Trump staan de feiten vast: Hij is incompetent op meerdere levels. Voor de republikeinen is hij ook niet de marionet gebleken die ze graag op die plek hadden willen hebben, en dit gaat hem de "politieke" kop kosten. Eventuele GOP tegenstanders zullen daar handig op in spelen wanneer er over 3 jaar weer verkiezingen zijn. Die zullen hem fileren op zijn parate politieke kennis en resultaten. En dan heb ik het nog niet eens over de democraten.
pi_176360722
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:01 schreef Szura het volgende:

[..]

Het kost hem eerst een week om Fire & Fury te lezen, zodat de auteur nog kan meedingen
Zou hij er in die tijd achter komen dat het over hem gaat?
  maandag 8 januari 2018 @ 10:09:20 #91
384435 klappernootopreis
pi_176360771
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:06 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

Zou hij er in die tijd achter komen dat het over hem gaat?
Lijkt me ook wel een lastige taak voor degene die het boek aan hem wil voorlezen..
https://newrepublic.com/m(...)mp-doesnt-read-books
  maandag 8 januari 2018 @ 10:16:04 #92
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_176360863
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:06 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Onze hoop is dat de mensen in de VS een keer gaan LUISTEREN naar wat hij zegt. De retoriek negeren en de feiten proberen te vinden. Bij Trump staan de feiten vast: Hij is incompetent op meerdere levels. Voor de republikeinen is hij ook niet de marionet gebleken die ze graag op die plek hadden willen hebben, en dit gaat hem de "politieke" kop kosten. Eventuele GOP tegenstanders zullen daar handig op in spelen wanneer er over 3 jaar weer verkiezingen zijn. Die zullen hem fileren op zijn parate politieke kennis en resultaten. En dan heb ik het nog niet eens over de democraten.
Ah, zeg maar wat Clinton vorig jaar geprobeerd heeft?

Trump is een demagoog en een populist. Die kun je niet bestrijden met feiten en ratio, helaas.

Ik hoop ook dat mensen een keer gaan luisteren naar wat hij zegt maar dat doet men niet. Hij gebruikt daar ook vuige trucjes voor, die overigens vrij eenvoudig te doorzien zijn. Let maar eens op als hij iets afkraakt. Zijn beargumentatie is allemaal wartaal doorregen met namen van democraten en scheld- en kleineerwoorden. En aan het eind vaak zo iets van "you know why folks, you know why!". Hij hitst zijn achterban op, en geeft die vervolgens bevestiging van hun gelijk, dus ze zijn het eens.

In Nederland doet Wilders het ook. Die heeft niet eens een verkiezingsprogramma en toch is hij de tweede partij. Hij maakt er zelfs TV van: "De mensen thuis vinden dat ook!"

Verschillende kwakzalvers doen dat ook bijvoorbeeld. Veelgehoorde reclame rond de winter: "Occillococcinum, elke winter weer! Je weet waarom!". Zegt niks, maar bevestigt wel het onderbuikgevoel van de klant en dr zit het hem. Niet in argumenten.

Trump versla je niet in een debat. Ik verwijs tevens naar mijn onderschrift.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:22:32 #93
384435 klappernootopreis
pi_176360942
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah, zeg maar wat Clinton vorig jaar geprobeerd heeft?

Trump is een demagoog en een populist. Die kun je niet bestrijden met feiten en ratio, helaas.

Ik hoop ook dat mensen een keer gaan luisteren naar wat hij zegt maar dat doet men niet. Hij gebruikt daar ook vuige trucjes voor, die overigens vrij eenvoudig te doorzien zijn. Let maar eens op als hij iets afkraakt. Zijn beargumentatie is allemaal wartaal doorregen met namen van democraten en scheld- en kleineerwoorden. En aan het eind vaak zo iets van "you know why folks, you know why!". Hij hitst zijn achterban op, en geeft die vervolgens bevestiging van hun gelijk, dus ze zijn het eens.

In Nederland doet Wilders het ook. Die heeft niet eens een verkiezingsprogramma en toch is hij de tweede partij. Hij maakt er zelfs TV van: "De mensen thuis vinden dat ook!"

Verschillende kwakzalvers doen dat ook bijvoorbeeld. Veelgehoorde reclame rond de winter: "Occillococcinum, elke winter weer! Je weet waarom!". Zegt niks, maar bevestigt wel het onderbuikgevoel van de klant en dr zit het hem. Niet in argumenten.

Trump versla je niet in een debat. Ik verwijs tevens naar mijn onderschrift.
De VS is pragmatischer dan je denkt. Resultaten tellen daar, en vooral in de politiek. Dit is de voornaamste reden waarom een zittende president daar wordt herkozen. Als over een paar jaar de uiteindelijke rekening aan de gemiddelde burger wordt overhandigd die de Trump organisatie ze in de maag heeft gesplitst zullen ze heel anders over zijn beleid oordelen.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:26:31 #94
384435 klappernootopreis
pi_176360992
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 00:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je blijft te stom om te poepen als je je eigen ellende blijft geloven. Behalve lagere belastingen voor de superrijker is er letterlijk niets waar Trump een vinger in de pap heeft gehad.
Het meest pijnlijke is dat de republikeinen er aan hebben meegedaan. Dit poets je niet weg in een campagne.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:30:08 #95
384435 klappernootopreis
pi_176361041
quote:

[..]

En de onmacht van Trump om zich simpelweg te VERDEDIGEN. Vergeet dit niet. Zijn politieke tegenstanders slijpen nu de wapens, want ze hebben nu zijn zwakke plek gevonden.
  maandag 8 januari 2018 @ 10:53:58 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176361411
de trump achterban gaat het straks pas voelen als ze niet meer goed verzekerd zijn voor hun healthcare, ze gaan het voelen als hun internet kosten met 500% toenemen, ze gaan het voelen als hun beloofde baan er niet komt of tegen condities die zo bar slecht zijn. ze gaan het voelen als hun kinderen doodziek worden van de vervuiling, ze gaan het voelen hun US symbool de american eagle extinct raakt omdat er weer vrij op mag worden gejaagd (dit laatste een beetje metafoor)...

ze moeten het keihard voelen voordat ze doorhebben hoe slecht het voor ze is geworden sinds die oranje aap in het WH zit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_176361559
quote:
3s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:53 schreef Re het volgende:
de trump achterban gaat het straks pas voelen als ze niet meer goed verzekerd zijn voor hun healthcare, ze gaan het voelen als hun internet kosten met 500% toenemen, ze gaan het voelen als hun beloofde baan er niet komt of tegen condities die zo bar slecht zijn. ze gaan het voelen als hun kinderen doodziek worden van de vervuiling, ze gaan het voelen hun US symbool de american eagle extinct raakt omdat er weer vrij op mag worden gejaagd (dit laatste een beetje metafoor)...

ze moeten het keihard voelen voordat ze doorhebben hoe slecht het voor ze is geworden sinds die oranje aap in het WH zit
2018 is het jaar dat de legacy van Obama en de budgets niet meer door gaan werken en de 'maatregelen' van Trump gevoeld gaan worden. Niet direct, maar later in het jaar wel.

Ze zullen het zeker wel voelen, maar of dat echt iets zal bewerkstelligen weet ik zo net nog niet. Trumperts zijn niet echt geinformeerd, dus als dat oranje geval een scapegoat kan vinden zal er weinig veranderen in hun mening.
Carpe Libertatem
  maandag 8 januari 2018 @ 11:07:14 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176361620
Iemand dat Stephen Miller interview gezien? Wat gebruikt die gast?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176361670
De Democratische tegenstander moet gewoon dik op de man gaan spelen. Die vieze oranje dikzak gewoon volledig de grond intrappen met persoonlijke aanvallen over z'n leesvaardigheid, kaalheid en het feit dat iedereen in zijn omgeving hem een idioot vindt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 januari 2018 @ 11:11:01 #100
262933 BlackLining
Meer gas geven.
pi_176361699
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
De Democratische tegenstander moet gewoon dik op de man gaan spelen. Die vieze oranje dikzak gewoon volledig de grond intrappen met persoonlijke aanvallen over z'n leesvaardigheid, kaalheid en het feit dat iedereen in zijn omgeving hem een idioot vindt.
En hoe wordt het dan precies beter?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')