abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176330657
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wanneer je niet-antisemitische argumenten hebt om tegen de staat Israël te zijn er enige coulance is. De groep waar het hier om gaat heeft die niet, dat is weg met Israël want joden.
Het is natuurlijk ook een handige manier om Israel te vrijwaren van bijna alle kritiek. Zo werkt het nu ook al met gratuite beschuldigingen van anti-semitisme.

Uiteraard treedt er vermenging op. Voor mensen die de zaken niet goed kunnen scheiden doet Israel met zijn misdaden de jodenhaat toenemen. Maar Israel maakt het ook moeilijker om die zaken te scheiden doordat het zichzelf een joodse staat noemt en jood tot het raciale criterium van staatsburgerschap maakt.

En dan zijn er de zionisten, joods en niet joods, overal ter wereld die kritiek op Israel standaard antisemitisch noemen. Dan moet je niet raar opkijken wanneer tegenstanders van Israel zich ook aan vereenzelviging schuldig maken. Met als gevolg dat joden steeds meer worden afgerekend op de misdaden van Israel en dus het antisemitisme toeneemt.

Daar mag je de zionisten in en buiten Israel verantwoordelijk voor houden, alleen hebben die schijt aan de positie van joden in Europa, anti-semitisme is immers de grondslag en de rechtvaardiging van het zionisme en de staat Israel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176339440
quote:
_O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Terwijl nikkers die janken over zwarte piet
:')
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176339726
Semieten die anti-Semitisch zijn. :')

quote:
Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Eritrea, Ethiopië en Noord-Somalië. De term is in 1781 geïntroduceerd door de Duitse historicus August Ludwig Schlözer.[1] Hij verwees met het begrip naar Sem (Hebreeuws: Sjem), een van de drie zonen van Noach. Volgens de Volkerentafel van Genesis kreeg Sem op zijn beurt vijf zonen, wier families zouden zijn uitgegroeid tot volkeren die zich over de aarde verspreidden.

In de oudheid beriepen vele stammen in het Midden-Oosten zich op afstamming van Sem. Het wetenschappelijke gebruik van de term heeft echter betrekking op de taalgroep, en bij uitbreiding op culturele en etnische groepen. Naar hedendaagse inzichten, die vanuit een sterke interdependentie tussen taalgebruik en cultuur vertrekken, is de term Semiet ook geldig bij etnische en culturele beschrijvingen. Het woord "Semiet" kan dus verwijzen naar elke persoon die behoorde tot de oude volkeren van het Midden-Oosten, zoals Arameeërs, Akkadiërs, Feniciërs, Hebreeën en Arabieren en hun afstammelingen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten
Of is er nu een exclusief recht?

Is dat niet anti-Semitisch an zich?

Wat ik pas anti-Semitisch vind is het bouwen van piramides en obelisken in het Heilige land, je moet behoorlijk dwaas zijn om te denken dat Mozes dat prachtig zou vinden, maar het is nou net hetgeen waarvoor hij uit Egypte was gevlucht.

Ik heb respect voor Joden, maar niet voor dubbele standaarden en dergelijken, wees dan consequent.







Ik wens de echte anti-Semieten veel succes met mij te overtuigen dat Mozes hier achter zou staan.

pi_176339729
quote:
_O_

dat alle jodenhaters maar snel oprotten
pi_176339732
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:11 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

_O_

dat alle jodenhaters maar snel oprotten
Inderdaad.
pi_176339734
pi_176339736
mensen die tegen het bestaan van israel zijn zijn 99% toch gekkies en/of jodenhaters dus zo filter je de mongolen er goed uit
pi_176339738
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:15 schreef jamesdeen het volgende:
mensen die tegen het bestaan van israel zijn zijn 99% toch gekkies en/of jodenhaters dus zo filter je de mongolen er goed uit
De antichrists krijgen er nog vol van langs, maak je geen zorgen.

Jezus Christus leeft.

quote:
Romeinen 2:29 Maar Jood ben je vanbinnen, en het gaat om de besnijdenis van het hart, door geest en niet door een geschreven wet. Zo iemand krijgt lof van God, niet van mensen.
pi_176339739
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:15 schreef jamesdeen het volgende:
mensen die tegen het bestaan van israel zijn zijn 99% toch gekkies en/of jodenhaters dus zo filter je de mongolen er goed uit
Bovendien zou ik als ik jou was flink op je woorden letten, met je grote mond over mongolen, waar het hart van vol is..

quote:
Mattheüs 5:22 Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.
Ik krijg steeds meer het idee dat mongolen mensen zijn en mensen mongolen zijn, met al die grote monden vandaag de dag.
pi_176339749
Ik ben er overigens geheel mee eens met het uitzetten van migranten die zich niet aan de Nederlandse regels en cultuur kunnen houden. Zelf ben ik erg ouderwets en klassiek Nederlands, ik heb niets met al dat politiek correcte multiculturele geneuzel, dat werkt niet want er zullen altijd culturen zijn die gaan domineren, en het is algemeen bekend dat de Islam heel dominant kan zijn.
pi_176339751
Kijk maar naar Zweden, dat is een mooi voorbeeld wat dit betreft.
pi_176339754
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:22 schreef RaXz het volgende:

[..]

De antichrists krijgen er nog vol van langs, maak je geen zorgen.

Jezus Christus leeft.

[..]

ik geloof niet in die waanzin
pi_176339838
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:35 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

ik geloof niet in die waanzin
Nederland heeft een Christelijke basis, jammer voor je.

Gelukkig heb je nu Trump.
pi_176339845
Komt het aapje toch nog mooi uit de mouw, ik weet genoeg.
pi_176339987
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 08:06 schreef RaXz het volgende:

[..]

Nederland heeft een Christelijke basis, jammer voor je.

Gelukkig heb je nu Trump.
geen idee waar je het over hebt
pi_176340083
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom? Niks tegen joden hoor, maar waarom is jodenhaat weer zo erg?
Terwijl nikkers die janken over zwarte piet massaal worden afgezeken.
Omdat Joden nuttig zijn. Moet je kind geopereerd worden ? Kans dat de procedure door een Jood is bedacht is groot. Wil je naar de film ? Kans is groot dat er een Jood op de regisseursstoel zat. Mooi sierraad voor je vrouw nodig ? Joodse diamanthandelaren hebben vast wel iets. Trek in iets gezonds op je brood ? Hummus ligt in het schap. Etc.
pi_176340094
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 07:30 schreef RaXz het volgende:
Ik ben er overigens geheel mee eens met het uitzetten van migranten die zich niet aan de Nederlandse regels en cultuur kunnen houden. Zelf ben ik erg ouderwets en klassiek Nederlands, ik heb niets met al dat politiek correcte multiculturele geneuzel, dat werkt niet want er zullen altijd culturen zijn die gaan domineren, en het is algemeen bekend dat de Islam heel dominant kan zijn.
Dus je aanbidt Wodan en bent tegen zandnegers zoals Jezus ?
pi_176343227
“Antisemische”? -> antisemitische
“CSU”? -> CDU

Op een TT kan je toch ook wel gewoon even een seconde je best doen?
pi_176343308
antisemische migranten? die zijn tegen aardbevingen?
  zondag 7 januari 2018 @ 13:00:19 #76
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176343326
quote:
haat zaaien tegen joden of tegen het bestaansrecht van Israel zijn.
Ja haat zaaien tegen joden kan je niet tolereren. Maar tegen bestaanrecht van Israël zijn is je recht in west europa. Daar is niets mis me naar mijn mening.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176343347
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:00 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Ja haat zaaien tegen joden kan je niet tolereren. Maar tegen bestaanrecht van Israël zijn is je recht in west europa. Daar is niets mis me naar mijn mening.
Kan me voorstellen dat het in Duitsland dankzij de geschiedenis ook nog wel een stukje gevoeliger ligt dan in een willekeurig ander land.
pi_176343469
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:00 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Ja haat zaaien tegen joden kan je niet tolereren. Maar tegen bestaanrecht van Israël zijn is je recht in west europa. Daar is niets mis me naar mijn mening.
Is je recht in west europa wat heeft west europa ermee te maken ?

Verder ben ik het wel met je eens. Al betekent het opgeven van israel indirect dat er geen land meer is waar ze zich joods kunnen gedragen op misschien stukjes van de VS na maar dat zijn waarschijnlijk maar stukjes van de VS.

Tegen israel zijn komt daardoor in de praktijk gevaarlijk dicht bij het tegen joden zijn. In mijn beleving ten minste.
  zondag 7 januari 2018 @ 15:12:12 #79
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176345961
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:07 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Is je recht in west europa wat heeft west europa ermee te maken ?

Verder ben ik het wel met je eens. Al betekent het opgeven van israel indirect dat er geen land meer is waar ze zich joods kunnen gedragen op misschien stukjes van de VS na maar dat zijn waarschijnlijk maar stukjes van de VS.

Tegen israel zijn komt daardoor in de praktijk gevaarlijk dicht bij het tegen joden zijn. In mijn beleving ten minste.
Duitsland ligt in west europa toch? In west europa mag je best tegen het bestaansrecht van een land zijn om politieke redenen.

Of je dan ook tegen joden bent ligt aan de reden erachter.

Is de reden iets in de richting van 'Ik vind dat joden geen recht hebben op een eigen staat¿' Dan ben je verkeerd bezig.

Is de reden 'Ik vind het niet oké hoe het ontstaan is, dus ben ik tegen het bestaansrecht'. Dat is een mening die je mag hebben.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  zondag 7 januari 2018 @ 15:42:34 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176346514
Optreden tegen antisemitisme lijkt me vanzelfsprekend, maar optreden tegen het twijfelen aan het bestaansrecht van Israël? Zolang de weerstand niet gebaseerd wordt op antisemitische argumenten, lijkt een verbod verdacht veel op censuur.
pi_176347034
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Optreden tegen antisemitisme lijkt me vanzelfsprekend, maar optreden tegen het twijfelen aan het bestaansrecht van Israël? Zolang de weerstand niet gebaseerd wordt op antisemitische argumenten, lijkt een verbod verdacht veel op censuur.
En op een verbod op religie. Er zijn bijv. orthodoxe Joden die vinden dat het bestaan van Israel voordat de messias is gekomen een zonde is .Zoals hun religie ook daadwerkelijk stelt...
pi_176347515
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Optreden tegen antisemitisme lijkt me vanzelfsprekend, maar optreden tegen het twijfelen aan het bestaansrecht van Israël? Zolang de weerstand niet gebaseerd wordt op antisemitische argumenten, lijkt een verbod verdacht veel op censuur.
Zo gaat dat met een sterke zionistische lobby. Zoek maar eens op de 'Palestine exception to free speech'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 7 januari 2018 @ 18:12:32 #83
365082 IPA35
Patriarch
pi_176349328
Maar anti-Duits mag wel...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_176349656
Bijna gehele arabische wereld is al voor tientallen jaren tegen de joodse staat en roept sinds het begin voor zijn vernietiging
Ze willen israel en de israelis vernietigen
Maar er zijn ook niet-moslims die de joodse staat wegwillen of zelfs zien vernietigd worden

Die mensen geloven niet dat israel het recht heeft om te bestaan. Ik ben het met ze eens: israel heeft geen enkel recht om te bestaan.
En dat zeg ik omdat in werkelijkheid geen enkel land in de wereld door hele geschiedenis heen het recht heeft om te bestaan
Geen 1 land in de wereld bestaat vandaag de dag vanwege een 1 of ander 'recht'
Alle landen bestaan alleen maar doordat ze zichzelf hebben verdedigd tegen anderen. Door te vechten tegen diegene die hen wilde vernietigen.
Daarom bestaan landen

Neem tibet als voorbeeld. Dat land heeft niets gedaa tegen china. Het heeft china niet bedreigd. Geen geweld gebruikt niets
Maar toch viel china tibet binnen en zorgde ervoor dat tibet stopte te bestaan als natie
De wereld deed niets he? :D
Ja vlaggetje hier en daar en bla bla maar tibet had geen recht om te bestaan.
Tibet bestond alleen maar zolang het niet aangevallen werd en toen het aangevallen werd en zichzelf niet kon verdedigen hield zijn bestaan op. Klaar

Dit kon ook met israel gebeuren. Maar israel heeft zichzelf verdedigd. En niet door een 'recht om te bestaan' maar alleen door zijn mogelijkheid om zichzelf te verdedigen tegen de aabische islamiitsche wereld die israel wilden vernietigen
Als israel niet in staat was geweest om zichzelf te beschermen, en in de toekomst niet in staat is om zichzelf te beschermen dan zou israel hetzelfde lot ondergaan als tibet (of erger)

Dus ja: geen enkel land heeft het recht om te bestaan. Geen enkel land bestaat vanwege een 1 of ander 'recht'
Landen bestaan namelijk omdat zij zichzelf kunnen verdedigen tegen diegene die hen willen vernietigen
En daarom slaat de vraag: wat voor recht heeft israel om te bestaan nergens op
Het is misleidend

Geen enkel land bestond vanwege een 'recht' om te bestaan
Alle laden in de gehele fucking wereld en door de gehele geschiedenis heen ontstonden door hun mogelijkheid om te veroveren. Door andere landen of volkeren of stammen of oorsponkelijke bewoners te verdijven of onderdrukken
Geweld, verkrachtigen, oorlogen, veroveringen, slachtingn, verbrandingen, plunderingen en soms zelfs genocide: dat waren nodig om landen te creeeren.

Maar israel is anders want israels bestaan kwam door

- de mogelijheid om land te kopen met hulp arabieren en van joden. Door hulp en liefdadigheid van de gehele wereld (ook moslims)

- door hun mogelijkheid om slechte grond terug vructhbaar te maken. Door malaria te overwinnen. Door joden en niet-joden (ook moslims)

- door goed te organisteren (voor de oprichting staat)

- door hun mogelijkheid om via hulp (lobby) de wereld te laten overtuigen in te stemmen om te bestaan (jood en niet-jood)

Dus eigenlijk is israel vergeleken met andere landen onstaan door: legale vredes processen
Maar ondanks dat israel werd geboren met instemming van de wereld (doordatr de meerderheid heeft gestemd dat israel mocht bestaan) is israel wel de enige land in de wereld wiens bestaansrecht wordt betwijfeld

En hoe slecht israel ook is of wat ze gedaan hebben: israel is zeker niet erger dan andere landen. Landen waarvan mensen rechten non stop worden geschonden. Vrouwen onderukt worden. Argressie tegen buurlanden. Landen waar sociaal en religieuze onderdrukking plaats vinden. Waar homos afgemaakt worden. Mensen onthoofd. Waar minderheden worden onderdrukt..... en ga zo maar door

Dus in feite weten we heel goed dat israel veel beter is dan meeste landen. Dus hoewel israel mischien niet perfect is: feit blijft dat de joodse staat als enige in de wereld getwijfeld wordt aan zijn recht om te bestaan

De vraag is dan: waarom? Waarom alleen israel? Want de vraag heeft niets te maken met het 'recht om te bestaan' of ontbreken hiervan.
Het roepen dat israel geen recht heeft om te bestaan is eigenlijk gewoon bedoeld om israel aan te vallen. Het maakt namelijk de weg vrij om israel aan te vallen, er tegen te schoppen en ook om te demoniseren. En uiteindelijk ook om de wens van de arabische wereld om israel te vernietigen te rechtvaardigen.

Er is geen enkel vraag om andere landen te onderzoeken of zij wel mogen bestaan. Bijv china niet. Pakistan niet. Rusland niet. Syrie niet. Zuid afrika niet. Soedan niet. Saudi arabie niet. Noord korea niet. Hongarije niet. Amerika niet. Libanon niet. Tunesie niet. enzovoort
Maar waarom dan wel israel veroordelen als een schurkenstaat die geen enkel bestaansrecht heeft?
Waarom dan niet gewoon beginnen bij die landen die zoveel mensenrechten schenden?

Waarom israel veroordelen voor verovering (wat eigenlijk helemaal niet is gebeurd maar goed ander verhaal) die helemaal niet zoveel voor ellende heeft gezorgd in tegenstelling tot de arabische landen. Die onstaan zijn door de arabische verovering (jihad) in de 7e en 9e eeuw
Dat heeft gezorgd voor honderd miljoenen slachtoffers en voor vernietiging van hele beschavingen (berberse, koptische, byzantijnse enzvoort)
Waarom niet beginnen bij de meest gruwelijke veroveraars? Waarom niet hun bestaansrecht in twijfel trekken?

De reden waarom men israel (als enige land in de wereld) zijn bestaansrecht in twijfel trekken is omdat hiermee de aanvallen tegen israel gerechtvaardigd kunnen worden

Want uiteindelijk komt het erop neer dat als je denkt dat israel geen bestaanrecht heeft: dan heb je gelijk.

En ik ben er zeker van dat hitler volledig met je eens was geweest
  maandag 8 januari 2018 @ 12:25:54 #85
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_176363006
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:47 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

De meeste joden zijn niet semitisch, zeker niet in Duitsland.

Hoe bedoel je? De claim dat de oost-europese Joden eigenlijk van 'Turkse' (Khazaarse) afkomst zijn of dat de Joden in Duitsland eigenlijk naoorlogse migranten uit Oost-Europa zijn die zichzelf als Joden voordeden om in Duitsland (of Israel) te worden toegelaten?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 8 januari 2018 @ 13:00:45 #86
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176363600
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Optreden tegen antisemitisme lijkt me vanzelfsprekend, maar optreden tegen het twijfelen aan het bestaansrecht van Israël? Zolang de weerstand niet gebaseerd wordt op antisemitische argumenten, lijkt een verbod verdacht veel op censuur.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_176412205
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De claim dat de oost-europese Joden eigenlijk van 'Turkse' (Khazaarse) afkomst zijn of dat de Joden in Duitsland eigenlijk naoorlogse migranten uit Oost-Europa zijn die zichzelf als Joden voordeden om in Duitsland (of Israel) te worden toegelaten?
Ik bedoelde het eerste.

De meeste aanhangers van het jodendom in Duitsland ("joden") zijn niet van semitische afkomst.
pi_176412490
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:00 schreef FlatEarther het volgende:
Ja haat zaaien tegen joden kan je niet tolereren. Maar tegen bestaanrecht van Israël zijn is je recht in west europa. Daar is niets mis me naar mijn mening.
En dat er Joden in Israel wonen heeft zeker niets met elkaar te maken ?

Als Israel niet meer erkend wordt en ze kunnen zichzelf niet meer verdedigen, dan zien de buurlanden er geen enkel probleem in om het onmiddelijk binnen te vallen en te veroveren.
Je denkt toch niet dat de Joodse inwoners dan vriendelijk schriftelijk verzocht wordt om te vertrekken ?
pi_176412812
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dat er Joden in Israel wonen heeft zeker niets met elkaar te maken ?
Klopt.
pi_176412853
Doe toch niet zo schijnheilig man :{w
Naast dat jij de Joden uit Nederland weg wilt pesten moeten nu ook de Joden uit Israel weg ?
pi_176412865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:40 schreef bluemoon23 het volgende:
Doe toch niet zo schijnheilig man :{w
Naast dat jij de Joden uit Nederland weg wilt pesten moeten nu ook de Joden uit Israel weg ?
Je ziet weer dingen die er niet zijn. Ga eens met een psychiater praten.
pi_176413072
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
Je ziet weer dingen die er niet zijn.
Kom leg eens uit, welke dingen kloppen niet ?
Ik reageerde op deze post "Maar tegen bestaanrecht van Israël zijn is je recht in west europa"
Waarop ik zei: "En dat er Joden in Israel wonen heeft zeker niets met elkaar te maken ?"

Dat klopt volgens jou, de enigste logische conclusie daaruit is dat het jou niet uitmaakt dat Israel niet meer erkend word en de Joden verdreven worden uit Israel.

Dat jij de Joden uit Nederland weg wilt wegpesten dat klopt ook, want jij bent een voorstander van de massaimmigratie van kansloze economische migranten uit Afrika en het MiddenOosten.
Dat veel van die migranten een hekel aan Joden hebben, dat weet jij ook natuurlijk.
Tevens ben jij een fel verdediger van de islam in Nederland, en dat de islam bepaald niet vriendelijk tegenover Joden staat, dat weet jij ook natuurlijk.
pi_176416849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:26 schreef Digi2 het volgende:
Die Union will nun laut einem Entwurf härter gegen Migranten vorgehen, die gegen Juden hetzen und warnt vor "importiertem Antisemitismus".
Duitsers waarschuwen voor geïmporteerd antisemitisme. Uit Oostenrijk?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')