abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 12:37:40 #76
408813 crew  trein2000
pi_176320931
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:14 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens de woordvoerder heeft de KNVB zich aan de protocollen gehouden. Zijn ouders hoefden niet te worden geīnformeerd. "Aangezien Nouri toen ouder was dan 16 jaar is alleen het informeren van de voetballer zelf voldoende geweest."

Johan Legemaate, hoogleraar Gezondheidsrecht, bevestigt dat iemand vanaf 16 jaar zelf verantwoordelijk is vanwege het medisch beroepsgeheim. "Bij mensen van 16 jaar of ouder is het aan hen om die informatie met anderen te delen. Vanaf je zestiende ben je voor de wet helemaal zelfstandig als het om medische beslissingen gaat."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-medische-uitslagen
De bond draait. Dat is nooit een goed teken...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:38:24 #77
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176320941
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee dat is niet verplicht om aan de ouders mede te delen. Sterker nog als die arts het wel doet, zonder toestemming, schendt hij zijn beroepsgeheim.
Maar er werd eerder nog gezegd dat de ouders op de hoogte werden gebracht.

https://www.google.nl/amp(...)wijking~a4555549/amp

quote:
De uitslag werd volgens de bond schriftelijk gedeeld met de medische staf van Ajax. Ook zouden de ouders van de toen minderjarige speler zijn gewaarschuwd, net als Nouri zelf. Schriftelijk bewijs daarvan ontbreekt.
pi_176320945
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 03:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom niet? De situatie kost ze nu vast veel geld, ook omdat Nouri geen inkomen meer heeft. Dan ga je je zorgen maken en je afvragen hoe het in godsnaam verder moet. Dat is bij elke verzorger van een langdurig zieke zo.
Ik denk dat Ajax nog elke maand gewoon netjes het salaris overmaakt hoor. Wedstrijdpremies krijgt ie natuurlijk niet. Hij heeft nog een lang contract bij Ajax wat ongeveer ¤4 miljoen waard is. Mihai Nesu kreeg van FC Utrecht ook gewoon doorbetaald tot einde contract. Misschien bereidt de familie een claim voor voor eventuele misgelopen inkomsten van na het ajaxcontract wat natuurlijk ook in de miljoenen kan lopen.
Edensnator over 'n out
pi_176320956
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je weet niet wat de KNVB heeft gemeldt.
Hebben ze gezegd: hartafwijking.
Of hebben ze gezegd: hartafwijking maar niks aan de hand.
Heb jij het artikel wel gelezen? Of zit je gewoon wat te blaten?

http://ajax.netwerk.to/ni(...)%20in%20de%20arm.php
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 12:40:45 #80
408813 crew  trein2000
pi_176320977
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar er werd eerder nog gezegd dat de ouders op de hoogte werden gebracht.

https://www.google.nl/amp(...)wijking~a4555549/amp

[..]

En later van niet, kortom ze weten het zelf ook niet...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:41:26 #81
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176320989
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij het artikel wel gelezen? Of zit je gewoon wat te blaten?

http://ajax.netwerk.to/ni(...)%20in%20de%20arm.php
Er worden verschillende zaken geroepen door de KNVB, of lees jij alleen de dingen die je wilt lezen?
De KNVB spreekt zichzelf tegen, eerst roepen ze dat de ouders wel op de hoogte waren gebracht en vervolgens roepen ze dat ze dat niet hebben gedaan omdat het niet mag.
pi_176320992


[ Bericht 65% gewijzigd door FoolWithMokey op 06-01-2018 12:53:05 ]
Sisco Certified
pi_176321026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:38 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax nog elke maand gewoon netjes het salaris overmaakt hoor. Wedstrijdpremies krijgt ie natuurlijk niet. Hij heeft nog een lang contract bij Ajax wat ongeveer ¤4 miljoen waard is. Mihai Nesu kreeg van FC Utrecht ook gewoon doorbetaald tot einde contract. Misschien bereidt de familie een claim voor voor eventuele misgelopen inkomsten van na het ajaxcontract wat natuurlijk ook in de miljoenen kan lopen.
Maat hoe bepaal je wat hij na zijn ajax contract had kunnen verdienen? Misschien was ie wel geblesseerd geraakt, of was het talent er niet uitgekomen. Laten we het zo zeggen, hij had bij Barcelone terecht kunnen komen maar net zo goed bij RKC waalwijk.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:43:58 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176321037
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
Had de ajax dokter niet gezegd dat zijn hart een week voor die wedstrijd onderzocht was? Lijkt met dat ze toen ook een ecg hebben gemaakt aangezien dat vrij simpel is. Waarom is er toen geen hartafwijking gevonden?
Of dat ze dachten, ga maar lekker voetballen jongen. Kan niks gebeuren.
pi_176321068
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:43 schreef alopio het volgende:

[..]

Maat hoe bepaal je wat hij na zijn ajax contract had kunnen verdienen? Misschien was ie wel geblesseerd geraakt, of was het talent er niet uitgekomen. Laten we het zo zeggen, hij had bij Barcelone terecht kunnen komen maar net zo goed bij RKC waalwijk.
Ja dat is voer voor advocaten natuurlijk. Niemand die het kan weten.
Edensnator over 'n out
pi_176321108
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er worden verschillende zaken geroepen door de KNVB, of lees jij alleen de dingen die je wilt lezen?
De KNVB spreekt zichzelf tegen, eerst roepen ze dat de ouders wel op de hoogte waren gebracht en vervolgens roepen ze dat ze dat niet hebben gedaan omdat het niet mag.
Er staat duidelijk in het artikel dat de afwijking is beoordeeld als 'ongevaarlijk'. Daar gaat het tussen ons om.

Hoe het verder is gekomen bij Ajax en Appie is een ander hoofdstuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 12:52:40 #87
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_176321179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:49 schreef Buurtzwaan het volgende:
Tot nu toe had ik wel respect hoe de familie met dit ongeluk omging, maar blijkbaar is er toch de behoefte om met het vingertje naar schuldigen te wijzen.
Ongeluk?
Welk ongeluk?
Die jongen kreeg een hartstilstand, zulke dingen gebeuren soms, daar kan die jongen zelf niks aan doen en Ajax net zo min.
En stel, dat Ajax nav die hartfilmpjes had besloten hem niet in de selectie op te nemen, hoe had men dan gereageerd vraag ik me af.
Het is een triest verhaal, maar C'est la vie, het is gebeurd, waarom moeten er per se 'schuldigen' aangewezen worden?
Ik begrijp dat niet.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_176321187
Had de ajax dokter niet gezegd dat zijn hart een week voor die wedstrijd onderzocht was? Lijkt met dat ze toen ook een ecg hebben gemaakt aangezien dat vrij simpel is. Waarom is er toen geen hartafwijking gevonden?

Edit dit bedoelde ik:


Blijkbaar was hij dus anderhalve week geleden "Medisch helemaal doorgelicht" maar toen niets gevonden. Ik neem aan dat ze toen ook hartfilmpjes hebben gemaakt aangezien ze al wisten van zijn hartafwijking....
Sisco Certified
pi_176321201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
Had de ajax dokter niet gezegd dat zijn hart een week voor die wedstrijd onderzocht was? Lijkt met dat ze toen ook een ecg hebben gemaakt aangezien dat vrij simpel is. Waarom is er toen geen hartafwijking gevonden?

Edit dit bedoelde ik:

Knvb heeft het onderzoek gedaan en de bondsstaf heeft het beoordeeld als 'ongevaarlijk'. Staat toch duidelijk in het bron artikel.
Of is Ajax verplicht de knvb te wantrouwen en zelf een onderzoek te verrichten? Of het verstandig is geweest, laat ik even in het midden want we weten de feiten. Misschien heeft de medische staf van Ajax wel het dossier in handen gehad, de gegevens ook geanalyseerd en kwam het tot dezelfde conclusie.

Je weet het niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:55:36 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176321235
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er staat duidelijk in het artikel dat de afwijking is beoordeeld als 'ongevaarlijk'. Daar gaat het tussen ons om.

Hoe het verder is gekomen bij Ajax en Appie is een ander hoofdstuk.
Dat de afwijking als ongevaarlijk is beoordeeld, wil niet zeggen dat de KNVB het ook zo heeft teruggekoppelt aan Ajax. Waarom zou de KNVB door zelf conclusies te trekken n.a.v. een onderzoek het gevaar lopen op een foutieve prognose? De speler staat onder contract bij Ajax, dus is feitelijk gezien min of meer eigendom van Ajax. En op zijn mindt valt Nouri onder de versntwoordelijkheid van Ajax.
Daarnaast doet Ajax zelf toch ook hun medische tests?
pi_176321243
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Knvb heeft het onderzoek gedaan en de bondsstaf heeft het beoordeeld als 'ongevaarlijk'. Staat toch duidelijk in het bron artikel.
Of is Ajax verplicht de knvb te wantrouwen en zelf een onderzoek te verrichten? Of het verstandig is geweest, laat ik even in het midden want we weten de feiten. Misschien heeft de medische staf van Ajax wel het dossier in handen gehad, de gegevens ook geanalyseerd en kwam het tot dezelfde conclusie.

Je weet het niet.
Dus die afwijking benoemen ze als "100 procent in orde" omdat het ongevaarlijk is? Ben toch benieuwd wat voor hartwijking het is. Volgens mij is geen enkele hartafwijking helemaal ongevaarlijk.
Sisco Certified
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:58:09 #92
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176321277
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ongeluk?
Welk ongeluk?
Die jongen kreeg een hartstilstand, zulke dingen gebeuren soms, daar kan die jongen zelf niks aan doen en Ajax net zo min.
En stel, dat Ajax nav die hartfilmpjes had besloten hem niet in de selectie op te nemen, hoe had men dan gereageerd vraag ik me af.
Het is een triest verhaal, maar C'est la vie, het is gebeurd, waarom moeten er per se 'schuldigen' aangewezen worden?
Ik begrijp dat niet.
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, want met ongeluk bedoelde ik niet dat anderen daar ook maar enig aandeel in hebben gehad, maar refereerde ik naar overvallen worden door pech.
pi_176321297
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat de afwijking als ongevaarlijk is beoordeeld, wil niet zeggen dat de KNVB het ook zo heeft teruggekoppelt aan Ajax. Waarom zou de KNVB door zelf conclusies te trekken n.a.v. een onderzoek het gevaar lopen op een foutieve prognose? De speler staat onder contract bij Ajax, dus is feitelijk gezien min of meer eigendom van Ajax. En op zijn mindt valt Nouri onder de versntwoordelijkheid van Ajax.
Daarnaast doet Ajax zelf toch ook hun medische tests?
Antwoord hierop staat in post 89.
Is Ajax verplicht de knvb te wantrouwen? Misschien hebben ze uit de data zelf ook hun onderzoek gedaan om Appie niet nogmaals te belasten met eenzelfde test.. Je weet het niet.
En wederom in het bron artikel staat dat de knvb het gemeld heeft bij Ajax.

Dat is de info die we hebben. Kun je wel je eigen fantasie er bij betrekken, maar dat heeft geen enkel nut.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176321314
Sisco Certified
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 13:01:18 #95
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_176321320
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:58 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen, want met ongeluk bedoelde ik niet dat anderen daar ook maar enig aandeel in hebben gehad, maar refereerde ik naar overvallen worden door pech.
Pech ja, en niet meer dan dat.
Denk dat Ajax ook liever had gezien dat die jongen nog een jaar of 10 met succes bij Ajax had gevoetbald.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_176321350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:55 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Dus die afwijking benoemen ze als "100 procent in orde" omdat het ongevaarlijk is? Ben toch benieuwd wat voor hartwijking het is. Volgens mij is geen enkele hartafwijking helemaal ongevaarlijk.
Keizer zegt ook maar wat natuurlijk. Hij is geen medicus maar trainer coach op dat moment van de mooiste club van het land. Hij is 100% in orde geweest om te voetballen in zijn ogen, dus stelde hij hem op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176321390
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:01 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Pech ja, en niet meer dan dat.
Denk dat Ajax ook liever had gezien dat die jongen nog een jaar of 10 met succes bij Ajax had gevoetbald.
De supporters ook. Je kon in alles zien dat het een leuke voetballer ging worden. Oppertunistisch, frivool, goede techniek, redelijk balvast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 januari 2018 @ 13:08:49 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176321440
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Antwoord hierop staat in post 89.
Is Ajax verplicht de knvb te wantrouwen? En wederom in het bron artikel staat dat de knvb het gemeld heeft bij Ajax.
Dat is de info die we hebben. Kun je wel je eigen fantasie er bij betrekken, maar dat heeft geen enkel nut.
Jouw fantasie zul je bedoelen.
Wat de bondstaf heeft opgemerkt kan iets anders zijn als dat ze hebben teruggekoppelt naar Ajax toe. Jij weet niet wat de KNVB precies heeft laten weten aan Ajax. Of heb jij inzicht in die papieren?
Daarnaast hoef je de bond niet te wantrouwen, maar als er iets aan “mijn” speler zou mankeren, dan zou ik op z’n minst een second opinion willen. Of koopt Ajax ook spelers die door een andere instantie (de verkopende club bijv.) medisch getest worden?
Feit is wel dat Ajax wist dat Nouri iets aan zijn hart mankeerde. Ik weet niet wat er aan het daglicht is gekomen bij die test in 2014, maar je monitort toch zo iemand? Feit is ook dat Nouri bij Ajax onder contract stond en dat hij gewoon mocht voetballen.
Dan kun je de schuld wel proberen te leggen bij een overkoepelende organisatie die 3 jaar eerder iets heeft opgemerkt, maar als club zijnde heb je ook je medische protocollen lijkt me.
pi_176323176
Het lijkt er sterk op dat veel mensen niets wisten van de hartafwijking, anders was men veel sneller met een defibrillator op het veld gekomen.
pi_176323287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 05:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Nouri nog steeds een contract en dus ook inkomen. Alleen extra premies zijn er natuurlijk niet.

Op zich wel prettig als er een hartafwijking is dat de persoon in kwestie het ook te weten krijgt. Als dat niet gebeurd is heeft Ajax een groot probleem. Op basis van het nieuwsbericht kan ik er begrip voor hebben dat de familie uitgezocht wil hebben wat er gebeurd is, het is dat of je altijd dingen af blijven vragen.
Ajax zal toch ook wel weten dat iemand met hartfalen op een gegeven moment zal uitvallen? Ik bedoel, dat het hart het dus niet meer aankan? Hoe zouden ze dat ooit willen verstoppen dan.

Begrijp ik niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_176323365
Misschien bang dat ie minder waard zou worden met een hartafwijking?
pi_176323384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ajax zal toch ook wel weten dat iemand met hartfalen op een gegeven moment zal uitvallen? Ik bedoel, dat het hart het dus niet meer aankan? Hoe zouden ze dat ooit willen verstoppen dan.

Begrijp ik niet.
De gok zou m dan zitten in de toekomstig te ontvangen transfersom. Hartfalen is volgens mij niet wat toen geconstateerd zou zijn maar een lichtere afwijking. Tenminste, dat las ik vanochtend.
pi_176323389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ajax zal toch ook wel weten dat iemand met hartfalen op een gegeven moment zal uitvallen? Ik bedoel, dat het hart het dus niet meer aankan? Hoe zouden ze dat ooit willen verstoppen dan.

Begrijp ik niet.
Ajax zal nooit verwacht hebben dat die afwijking zo ernstig was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176323490
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ajax zal toch ook wel weten dat iemand met hartfalen op een gegeven moment zal uitvallen? Ik bedoel, dat het hart het dus niet meer aankan? Hoe zouden ze dat ooit willen verstoppen dan.

Begrijp ik niet.
hartfalen is niet zelfde als hartafwijking
pi_176323600
Ajax kennende wouden ze er nog snel geld uit halen net zoals bij Kanu
pi_176323676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:17 schreef Bottendaal het volgende:
Ajax kennende wouden ze er nog snel geld uit halen net zoals bij Kanu
De KNVB heeft hem 2x getest voor een toernooi en hem beide keren toestemming verleend om dat toernooi te spelen. De afwijking was dus niet zo erg dat er ernstig gevaar dreigde.

Dan is het aan de speler zelf en zijn familie. Als Nouri zelf zijn eigen familie niet inlicht en zelf ook niets onderneemt, dan kan je moeilijk Ajax dingen gaan verwijten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 15:32:12 #107
408813 crew  trein2000
pi_176323851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De KNVB heeft hem 2x getest voor een toernooi en hem beide keren toestemming verleend om dat toernooi te spelen. De afwijking was dus niet zo erg dat er ernstig gevaar dreigde.

Dan is het aan de speler zelf en zijn familie. Als Nouri zelf zijn eigen familie niet inlicht en zelf ook niets onderneemt, dan kan je moeilijk Ajax dingen gaan verwijten.
De vraag is hoe en wanneer hij is ingelicht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 6 januari 2018 @ 15:56:36 #108
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_176324250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:49 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ik begin een beetje Nouri-moe te worden. Allah zal het wel allemaal zo gewild hebben.
Hij is gezegend met deze lijdensweg.
RED ONS HENNIEGOD
pi_176324533
Toch wel vreemd dat ouders niet ingelicht hoeven te worden.
pi_176324629
Als Nouri pak 'm beet bij cambuur zou hebben gespeeld, zou niemand er wat van horen op de cambuur fans na. Als het Amsterdam betreft is het meteen landelijk nieuws en breed uitgemeten. Geen klacht, maar een constatering.
pi_176324705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:18 schreef Homey het volgende:
Als Nouri pak 'm beet bij cambuur zou hebben gespeeld, zou niemand er wat van horen op de cambuur fans na. Als het Amsterdam betreft is het meteen landelijk nieuws en breed uitgemeten. Geen klacht, maar een constatering.
cambuur speelt eredivisie en is meermaals kampioen geweest ja? _O-
pi_176324717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Toch wel vreemd dat ouders niet ingelicht hoeven te worden.
Vanwege privacywetgeving mag geen enkel medisch gegeven van iemand van 16+ gedeeld worden aan derden zonder nadrukkelijke toestemming van die persoon zelf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 januari 2018 @ 16:25:33 #113
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_176324764
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De KNVB heeft hem 2x getest voor een toernooi en hem beide keren toestemming verleend om dat toernooi te spelen. De afwijking was dus niet zo erg dat er ernstig gevaar dreigde.
Of ze hebben een verkeerde diagnose gesteld.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_176324803
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:25 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Of ze hebben een verkeerde diagnose gesteld.
of artsn kunnen niet alles voorspellen, je kan na een perfect hartfilmpje ook dood neervallen
pi_176324885
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:25 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Of ze hebben een verkeerde diagnose gesteld.
Hartfalen kan iedereen overkomen. Ook mensen met een gezond hart.
Mensen met een afwijking hebben alleen een vergrote kans daarop.

Zo'n test is slechts bedoeld om te bepalen of er geen onverantwoord risico is, op allerlei medische gronden, voor een speler om deel te nemen aan zo'n toernooi.

Spelers kunnen na zo'n test via reguliere kanalen (ziekenhuis) uitgebreid onderzoek laten verrichten en behandeling aanvragen vanwege hartafwijkingen. Dat is dus niet gebeurd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 16:36:39 #116
408813 crew  trein2000
pi_176325004
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:25 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Of ze hebben een verkeerde diagnose gesteld.
Dan is er niks aan de hand. Een arts heeft een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 16:37:05 #117
408813 crew  trein2000
pi_176325011
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Toch wel vreemd dat ouders niet ingelicht hoeven te worden.
Nee hoor, zie wgbo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176325059
Dit knaapje was toch wel blijven voetballen. Wat anders? Op de brommer maaltijden bezorgen.

Gevalletje pech.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 16:47:20 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176325203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:39 schreef RicardoGallego het volgende:
Dit knaapje was toch wel blijven voetballen. Wat anders? Op de brommer maaltijden bezorgen.

Gevalletje pech.
Wellicht was er operationeel nog wel wat te bereiken.
pi_176325361
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, zie wgbo.
Ja maar ik vind het raar, bij een zestienjarig knaapje. Het zal wel iets typisch Nederlands zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 16:58:06 #121
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_176325463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:39 schreef RicardoGallego het volgende:
Dit knaapje was toch wel blijven voetballen. Wat anders? Op de brommer maaltijden bezorgen.

Gevalletje pech.
En dan was ie met een hartstilstand van zijn brommertje gevallen en hadden zijn ouder Domino's aangeklaagd, of zoiets.
En ja, ik ben ook Nouri moe (mag ik dat zeggen?), en dat was ik al toen ik die vader vanuit het open dak in een rijdende auto op het journaal voorbij zag komen.
Tuurlijk is het bitter voor die familie, maar hey, zo is het leven nu eenmaal.
Begin langzaamaan de indruk te krijgen dat het helemaal niet meer om die jongen gaat, maar om geld.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_176325594
De ouders geloven niet dat het Nouri verteld is, was net op het nieuws bij radio 1.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:05:57 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176325644
Dit komt op mij toch wel over als gevalletje verbitterde familie wil zondebok en wil financiële compensatie.

Alhoewel dat op zich niet onnatuurlijk is, ik zou in deze situatie misschien wel hetzelfde doen. Het blijft lastig.
pi_176325807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit komt op mij toch wel over als gevalletje verbitterde familie wil zondebok en wil financiële compensatie.

Alhoewel dat op zich niet onnatuurlijk is, ik zou in deze situatie misschien wel hetzelfde doen. Het blijft lastig.
Goed dat je die nuance maakt ^O^ Als 1 van mijn naasten neer zou vallen, nooit meer op zal staan en ik een indicatie krijg dat dit te voorkomen zou zijn geweest zou ik ook de onderste steen boven willen hebben.

Heb 1 collega gezien die door medische fouten zijn zoon is verloren. Hij heeft zijn gelijk gehaald. Maar het is nooit meer dezelfde persoon geworden.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 17:16:26 #125
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_176325880
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan is er niks aan de hand. Een arts heeft een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Hoe dan ook vind ik het niet meer dan logisch dat de familie hier het fijne van wil weten en zonder advocaat kom je er niet achter.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_176326473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:03 schreef Loekie1 het volgende:
De ouders geloven niet dat het Nouri verteld is, was net op het nieuws bij radio 1.
Natuurlijk beweren ze dat. Dat zou immers de kans om met succes een hoop geld te eisen vergroten.
En ze leggen zo de bewijslast bij Ajax, want Nouri kan dit niet navertellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176326595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Natuurlijk beweren ze dat. Dat zou immers de kans om met succes een hoop geld te eisen vergroten.
En ze leggen zo de bewijslast bij Ajax, want Nouri kan dit niet navertellen.
ik weet niet of dat de insteek is hoor, misschien snappen ze vanwege hun culturele achtergrond echt niet dat een kind (dat was hij) iets zelfstandig zou beslissen
pi_176326642
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goed dat je die nuance maakt ^O^ Als 1 van mijn naasten neer zou vallen, nooit meer op zal staan en ik een indicatie krijg dat dit te voorkomen zou zijn geweest zou ik ook de onderste steen boven willen hebben.

Heb 1 collega gezien die door medische fouten zijn zoon is verloren. Hij heeft zijn gelijk gehaald. Maar het is nooit meer dezelfde persoon geworden.
Onderste steen boven willen krijgen is logisch, maar toch, misschien is Nouri wél is ingelicht; mondeling (moeilijk te bewijzen) en/of schriftelijk, maar misschien heeft ie 't niet verteld aan z'n ouders en brief in de prullenbak gegooid . Tja hoe kom je daar achter en wie valt wat te verwijten? Ik weet niet of je als club afschriften bewaard van alle (belangrijke) brieven die je naar jeugdspelers stuurt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_176326657
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:52 schreef trein2000 het volgende:
Ach het gezeik om geld is begonnen? Verbaasde me al dat het zolang duurde.
Wellicht zijn ze geīnspireerd door de familie van Mitch Henriquez.
pi_176326744
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:55 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Onderste steen boven willen krijgen is logisch, maar toch,
Is niet logisch, is eng. Er is hem niets aangedaan, gewoon een ongeluk waar niemand om gevraagd heeft.

Miljoenen anderen hadden vast ook langer kunnen leven als ze beter onderzocht waren
pi_176326852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:55 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Onderste steen boven willen krijgen is logisch, maar toch, misschien is Nouri wél is ingelicht; mondeling (moeilijk te bewijzen) en/of schriftelijk, maar misschien heeft ie 't niet verteld aan z'n ouders en brief in de prullenbak gegooid . Tja hoe kom je daar achter en wie valt wat te verwijten? Ik weet niet of je als club afschriften bewaard van alle (belangrijke) brieven die je naar jeugdspelers stuurt.
Volgens zowel de KNVB als Ajax is Nouri zelf ingelicht over de uitslag waarin hartproblemen naar voren kwam.

Waarom zou de KNVB, die verder geen partij is in deze zaak, gaan lopen liegen voor Ajax?
Nog los van de vraag of Ajax echt over dergelijke zaken zou liegen.
Sterker: de KNVB laat juist zulke tests uitvoeren om onverwachte problemen zoals bij Nouri voor te zijn.

Of ze bewijs hebben van dit gesprek weet ik niet. Er zullen vast wel notulen oid zijn, maar beter bewijs kan ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 januari 2018 @ 18:09:54 #132
408813 crew  trein2000
pi_176326895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens zowel de KNVB als Ajax is Nouri zelf ingelicht over de uitslag waarin hartproblemen naar voren kwam.

Waarom zou de KNVB, die verder geen partij is in deze zaak, gaan lopen liegen voor Ajax?
Nog los van de vraag of Ajax echt over dergelijke zaken zou liegen.
Sterker: de KNVB laat juist zulke tests uitvoeren om onverwachte problemen zoals bij Nouri voor te zijn.

Of ze bewijs hebben van dit gesprek weet ik niet. Er zullen vast wel notulen oid zijn, maar beter bewijs kan ook.
Jij notuleert elk gesprek dat je voert? Heb je tijd teveel ofzo?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_176326934
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:00 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Is niet logisch, is eng. Er is hem niets aangedaan, gewoon een ongeluk waar niemand om gevraagd heeft.

Miljoenen anderen hadden vast ook langer kunnen leven als ze beter onderzocht waren
Eng vind ik wat ver gaan. Als er wel fouten zijn begaan wil je dat toch weten en dat kan alleen door 't uit te zoeken...punt is wel: wat is 'de onderste steen' in dit geval? Met andere woorden: hoe ver moet je gaan in zo'n geval waar idd niemand bewust iets is aangedaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:13:36 #134
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176326965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens zowel de KNVB als Ajax is Nouri zelf ingelicht over de uitslag waarin hartproblemen naar voren kwam.

Waarom zou de KNVB, die verder geen partij is in deze zaak, gaan lopen liegen voor Ajax?
Nog los van de vraag of Ajax echt over dergelijke zaken zou liegen.
Sterker: de KNVB laat juist zulke tests uitvoeren om onverwachte problemen zoals bij Nouri voor te zijn.

Of ze bewijs hebben van dit gesprek weet ik niet. Er zullen vast wel notulen oid zijn, maar beter bewijs kan ook.
De KNVB heeft tegenstrijdige berichten naar buiten gebracht. In eerste instantie kwam naar buiten dat de ouders op de hoogte waren toen er in 2014 een hartafwijking aan het daglicht kwam. Want zowel Ajax als de ouders werden op de hoogte gesteld.
En even later brengen ze naar buiten dat ze niks hebben laten weten aan de ouders, omdat niet mocht vanwege het feit dat Nouri 17 was.

Waarom doe je dit als overkoepelende organisatie?
pi_176326972
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij notuleert elk gesprek dat je voert? Heb je tijd teveel ofzo?
Belangrijke gesprekken waarin in de toekomst juridische gevolgen voorkomen mee kunnen worden worden doorgaans wel genoteerd. Ik heb ook gespreksverslagen van al mijn functioneringsgesprekken en bijvoorbeeld contractonderhandelingen gehad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176327005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:55 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Onderste steen boven willen krijgen is logisch, maar toch, misschien is Nouri wél is ingelicht; mondeling (moeilijk te bewijzen) en/of schriftelijk, maar misschien heeft ie 't niet verteld aan z'n ouders en brief in de prullenbak gegooid . Tja hoe kom je daar achter en wie valt wat te verwijten? Ik weet niet of je als club afschriften bewaard van alle (belangrijke) brieven die je naar jeugdspelers stuurt.
Je mag het wel hopen dat Ajax zijn adminstratie op orde heeft
pi_176327072
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

De KNVB heeft tegenstrijdige berichten naar buiten gebracht. In eerste instantie kwam naar buiten dat de ouders op de hoogte waren toen er in 2014 een hartafwijking aan het daglicht kwam. Want zowel Ajax als de ouders werden op de hoogte gesteld.
En even later brengen ze naar buiten dat ze niks hebben laten weten aan de ouders, omdat niet mocht vanwege het feit dat Nouri 17 was.

Waarom doe je dit als overkoepelende organisatie?
Daar is iets in de communicatie verkeerd gegaan. Verkeerde informatie is er doorgegeven of een journalist heeft een verkeerde interpretatie gemaakt.

Bij de KNVB horen ze te weten dat je nooit zonder toestemming van de speler medische gegevens aan derden bekend mag maken als die speler 16+ is.

Ik vraag me af bij wie de bewijslast ligt als Ajax geen bewijs heeft dat dat gesprek met Nouri plaats heeft gevonden. Zouden de beweringen van de KNVB en Ajax voldoende zijn of kunnen de nabestaanden van Nouri dan met succes een schadevergoeding claimen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:32:42 #138
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_176327342
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar is iets in de communicatie verkeerd gegaan. Verkeerde informatie is er doorgegeven of een journalist heeft een verkeerde interpretatie gemaakt.

Bij de KNVB horen ze te weten dat je nooit zonder toestemming van de speler medische gegevens aan derden bekend mag maken als die speler 16+ is.

Ik vraag me af bij wie de bewijslast ligt als Ajax geen bewijs heeft dat dat gesprek met Nouri plaats heeft gevonden. Zouden de beweringen van de KNVB en Ajax voldoende zijn of kunnen de nabestaanden van Nouri dan met succes een schadevergoeding claimen?
Het is verdomd lastig om aan te tonen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden wanneer dat niet is vastgelegd. Anderzijds hoe wil de familie Nouri aantonen dat het gesprek NIET heeft plaatsgevonden?
pi_176327442
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is verdomd lastig om aan te tonen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden wanneer dat niet is vastgelegd. Anderzijds hoe wil de familie Nouri aantonen dat het gesprek NIET heeft plaatsgevonden?
Precies, ik vraag me dan ook af bij wie de bewijslast komt te liggen. Wat mij betreft lijkt me dat als zowel Ajax als de KNVB in de rechtbank verklaren dat dat gesprek plaats heeft gevonden, dat dat voldoende moet zijn om letselschadeclaims tegn Ajax af te wijzen.

Zo niet, dan is dit een erg makkelijke manier van slachtoffer spelen en geld eisen, omdat de kans groot is dat er geen onomstotelijke bewijzen zijn van dit gesprek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:39:04 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176327490
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:08 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jouw fantasie zul je bedoelen.
Wat de bondstaf heeft opgemerkt kan iets anders zijn als dat ze hebben teruggekoppelt naar Ajax toe. Jij weet niet wat de KNVB precies heeft laten weten aan Ajax. Of heb jij inzicht in die papieren?
Daarnaast hoef je de bond niet te wantrouwen, maar als er iets aan “mijn” speler zou mankeren, dan zou ik op z’n minst een second opinion willen. Of koopt Ajax ook spelers die door een andere instantie (de verkopende club bijv.) medisch getest worden?
Feit is wel dat Ajax wist dat Nouri iets aan zijn hart mankeerde. Ik weet niet wat er aan het daglicht is gekomen bij die test in 2014, maar je monitort toch zo iemand? Feit is ook dat Nouri bij Ajax onder contract stond en dat hij gewoon mocht voetballen.
Dan kun je de schuld wel proberen te leggen bij een overkoepelende organisatie die 3 jaar eerder iets heeft opgemerkt, maar als club zijnde heb je ook je medische protocollen lijkt me.
Hij is niet gekocht. Hij was jeugd, de toekomst.
En het blijkt dat Ajax test, want een week daarvoor heeft hij er nog een onder gaan. Uit mondde van de coach van dat moment.
Nogmaals, als je gewoon even het artikel leest, weet je dat de knvb het heeft getest en als 'ongevaarlijk' heeft bemerkt.

Bovendien, zo blijkt uit een statement van de knvb vandaag, dat het dus wel aan de speler en zijn Club is gemeld.

Beetje aangedikt is het dus wel wat het nsb handelsblaat wil uitstralen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176327519
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Precies, ik vraag me dan ook af bij wie de bewijslast komt te liggen. Wat mij betreft lijkt me dat als zowel Ajax als de KNVB in de rechtbank verklaren dat dat gesprek plaats heeft gevonden, dat dat voldoende moet zijn om letselschadeclaims tegn Ajax af te wijzen.

Zo niet, dan is dit een erg makkelijke manier van slachtoffer spelen en geld eisen, omdat de kans groot is dat er geen onomstotelijke bewijzen zijn van dit gesprek.
Wie stelt bewijst?

Aantonen dat Nouri op de hoogte was hoeft misschien niet zo moeilijk te zijn (mits hij ook echt op de hoogte is gebracht). Hij zal het was wel met iemand hebben besproken, toch? Al was het maar een beetje tussen neus en lippen door.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:42:15 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176327566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 16:18 schreef Homey het volgende:
Als Nouri pak 'm beet bij cambuur zou hebben gespeeld, zou niemand er wat van horen op de cambuur fans na. Als het Amsterdam betreft is het meteen landelijk nieuws en breed uitgemeten. Geen klacht, maar een constatering.
Heerlijk die jaloezie. Meer van dit graag. :D

Bij iedere uitwedstrijd zie je dit, schuimbekkende supporters met hun gemaakte haat, puur uit jaloezie naar het grote Ajax. Kommop, meer :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176327662
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie stelt bewijst?

Aantonen dat Nouri op de hoogte was hoeft misschien niet zo moeilijk te zijn (mits hij ook echt op de hoogte is gebracht). Hij zal het was wel met iemand hebben besproken, toch? Al was het maar een beetje tussen neus en lippen door.
Ja, maar verklaringen dat dat gesprek plaats heeft gehad zijn er al van zowel de KNVB als Ajax.
Nog een 3e verklaring van iemand die met Nouri gesproken heeft over zijn hartafwijking is extra mooi, maar nog altijd geen hard bewijs.

De kans dat 1 van zijn matties gaat beweren dat hij dat van Nouri heeft gehoord en daar vervolgens niets mee gedaan heeft lijkt me klein. Zeker omdat je dan die ouders ook nog eens financieel benadeeld met je verklaring.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176327732
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, maar verklaringen dat dat gesprek plaats heeft gehad zijn er al van zowel de KNVB als Ajax.
Nog een 3e verklaring van iemand die met Nouri gesproken heeft over zijn hartafwijking is extra mooi, maar nog altijd geen hard bewijs.

De kans dat 1 van zijn matties gaat beweren dat hij dat van Nouri heeft gehoord en daar vervolgens niets mee gedaan heeft lijkt me klein. Zeker omdat je dan die ouders ook nog eens financieel benadeeld met je verklaring.
Ja, ik bedoelde inderdaad een teamgenoot o.i.d. die als 'getuige' zijn verhaal kan doen. Hard bewijs is ook niet nodig, toch? Het is geen strafzaak.
pi_176327850
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde inderdaad een teamgenoot o.i.d. die als 'getuige' zijn verhaal kan doen. Hard bewijs is ook niet nodig, toch? Het is geen strafzaak.
Iemand niet vertellen dat hij een hartafwijking heeft terwijl hij een topsporter is, lijkt me wel een strafzaak. Wel eentje waarbij je een flinke schadevergoeding kan eisen.

Een speler van het kaliber Nouri zou in zijn carriere tientallen miljoenen kunnen verdienen en de familie is van zijn inkomen afhankelijk.

Maar het lijkt me ook dat de familie van Nouri met bewijzen moeten komen voor hun beschuldigingen voordat de rechter Ajax kan veroordelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 januari 2018 @ 18:59:36 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176328002
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iemand niet vertellen dat hij een hartafwijking heeft terwijl hij een topsporter is, lijkt me wel een strafzaak. Wel eentje waarbij je een flinke schadevergoeding kan eisen.

Een speler van het kaliber Nouri zou in zijn carriere tientallen miljoenen kunnen verdienen en de familie is van zijn inkomen afhankelijk.

Maar het lijkt me ook dat de familie van Nouri met bewijzen moeten komen voor hun beschuldigingen voordat de rechter Ajax kan veroordelen.
Dat is dus niet waar, want het is gemeld aan Ajax en Appie door de knvb.
Daar moet bewijs van zijn. Kous af.
Appie heeft het alleen niet verteld aan zijn familie, om wat voor reden dan ook, en kan het nu ook niet meer vvertellen om dat het een kasplantje is geworden. Met alle respect.

Wat als enige open blijft, is het handelen van de medische staf op het veld. Is dat goed gegaan? Geen idee..

En afhankelijk van het inkomen van een voetballer? Hoezo dat? Bijna niemand komt rond van het inkomen van een voetballer in NL. 38x23+aangehangen gezinnen en oud profs leven van het profvoetbal. Als enige.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176328631
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heerlijk die jaloezie. Meer van dit graag. :D

Bij iedere uitwedstrijd zie je dit, schuimbekkende supporters met hun gemaakte haat, puur uit jaloezie naar het grote Ajax. Kommop, meer :D
VBL gebral hoort in VBL
pi_176328840
Net de advocaat gehoord op radio 1, die zegt dat er geen bewijs is dat het tegen Nouri is gezegd. Oftewel, Ajax houdt geen papieren bij van dit soort belangrijke gesprekken.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:47:05 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176328964
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iemand niet vertellen dat hij een hartafwijking heeft terwijl hij een topsporter is, lijkt me wel een strafzaak. Wel eentje waarbij je een flinke schadevergoeding kan eisen.

Een speler van het kaliber Nouri zou in zijn carriere tientallen miljoenen kunnen verdienen en de familie is van zijn inkomen afhankelijk.

Maar het lijkt me ook dat de familie van Nouri met bewijzen moeten komen voor hun beschuldigingen voordat de rechter Ajax kan veroordelen.
Lijkt me eerder een civielrechtelijke zaak dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_176329049
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lijkt me eerder een civielrechtelijke zaak dan.
Iemands gezondheid in gevaar brengen door bewust cruciale medische gegevens te verzwijgen is iets voor in een strafzaak.

Zeker als je daarna die persoon, wederom bewust, zware lichamelijke activiteiten uit laat voeren.

Eventuele inkomstenderving en de schadevergoeding die daarvoor geeist word is een civielrechtelijk onderdeel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')