abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176301412
Zijn er mensen die bidden? Dat kan op verschillende manieren. Ben daar heel benieuwd naar en zo ja, waarom je dit doet. Zo nee: is daar wel behoefte aan?

#1 werd door Maghrebijnse aangemaakt. Daar ontstonden verhitte discussies over het bestaan van een andere wereld. Het ging vaak helemaal niet over bidden, maar over altijd weer dat zelfde onderwerp. Misschien dat we het nu beter kunnen. :)

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176302070
Ik roep wel eens god aan tijdens de seks of als ik me pijn doe, telt dat als bidden?
pi_176302476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:45 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik roep wel eens god aan tijdens de seks of als ik me pijn doe, telt dat als bidden?
En als je klaar bent, god uit?
Google is your friend, abuse your friends
pi_176302505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

En als je klaar bent, god uit?
hahahaha wat ben je toch een gekkerd.
pi_176302521
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:00 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

hahahaha wat ben je toch een gekkerd.
Het kon zo zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_176302531
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het kon zo zijn.
Ja hoor, als je maar had genoeg bidt, kan alles zo zijn.
pi_176305782
Ik bid, om rust te vinden, mezelf over te geven, etc. veel vormen van bidden hebben wel iets moois vind ik.





  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:32:07 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176312992
Sigaartje, zeg je eigen mening eens.
pi_176313763
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Sigaartje, zeg je eigen mening eens.
Wil je dat echt?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:09:33 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176313936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:01 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wil je dat echt?
Waarom start je anders deel 2? Gewoon rustig brengen.
pi_176314114
Jammer dat mijn topic zo gekaapt is.

Boca, neem je wel eens deel aan gemeenschappelijke gebeden? Voelt dat als anders dan een privé-gebed?
pi_176314126
Ik denk dat ik je antwoord al wel weet.

Laat ik mijn gedachten maar eens gewoon stapsgewijs uitleggen.

Als eerste
Niemand op aarde weet iets. Niemand. Ik heb hier uitspraken gelezen van zowel van gelovigen als niet-gelovigen die zeggen dat ze zeker weten dat hun mening de waarheid is. Het zal best wel, maar op dit moment, hier en nu, weet je het echt niet. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Punt.

Twee
De zon komt op voor iedereen hier op aarde. Gratis.

Drie
Ja, ik bid, maar niet zo vaak. Het trieste is dat ik andere mensen aanspoor om te bidden, maar dat ik hetzelf zelden doe, omdat ik het niet waard ben. Ik ben het niet waard om in het licht van het goede te staan. Zodra ik wil bidden, staat het me tegen, omdat ik mijn tekortkomingen heb.

Vier

De kerk, het christelijk geloof en spiritualiteit leven in conflict in elkaar. Omdat de kerk in de eeuwen hiervoor tot een machtsinstelling is geworden. Heel jammer. Dat is de reden van al deze uitlatingen hier in dit topic. Maar de mensen die reageren moeten eens opletten niet anderen te beledigen.

Vijf
Ik geloof dat geest en lichaam gescheiden entiteiten zijn en ik geloof dat de geest eeuwig leven heeft. De vorm hoe de wereld in elkaar zit, dat weet ik niet. Ik geloof wel dat er begeleiders zijn en ik geloof ook dat er een god is die eigenlijk de vorm heeft van alle mensengeesten, jij, ik, iedereen, bij elkaar verzameld. En ik geloof dat ieder mens, geest zijn eigen lot bepaalt en dat geen andere geesten daar invloed op hebben. Jij, ik, iedereen, zijn degenen die het doen, die het levenspad kiezen. Volgens mij is er geen straf, maar gaat het net zo als op aarde.

Zes
Ik ben ervan overtuigd dat als je bidt, dat je gehoord wordt en dat je wordt geholpen.

Zeven
Als je vraagt, krijg je antwoord.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176314317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:18 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat ik je antwoord al wel weet.

Laat ik mijn gedachten maar eens gewoon stapsgewijs uitleggen.

Als eerste
Niemand op aarde weet iets. Niemand. Ik heb hier uitspraken gelezen van zowel van gelovigen als niet-gelovigen die zeggen dat ze zeker weten dat hun mening de waarheid is. Het zal best wel, maar op dit moment, hier en nu, weet je het echt niet. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Punt.

Twee
De zon komt op voor iedereen hier op aarde. Gratis.

Drie
Ja, ik bid, maar niet zo vaak. Het trieste is dat ik andere mensen aanspoor om te bidden, maar dat ik hetzelf zelden doe, omdat ik het niet waard ben. Ik ben het niet waard om in het licht van het goede te staan. Zodra ik wil bidden, staat het me tegen, omdat ik mijn tekortkomingen heb.

Vier

De kerk, het christelijk geloof en spiritualiteit leven in conflict in elkaar. Omdat de kerk in de eeuwen hiervoor tot een machtsinstelling is geworden. Heel jammer. Dat is de reden van al deze uitlatingen hier in dit topic. Maar de mensen die reageren moeten eens opletten niet anderen te beledigen.

Vijf
Ik geloof dat geest en lichaam gescheiden entiteiten zijn en ik geloof dat de geest eeuwig leven heeft. De vorm hoe de wereld in elkaar zit, dat weet ik niet. Ik geloof wel dat er begeleiders zijn en ik geloof ook dat er een god is die eigenlijk de vorm heeft van alle mensengeesten, jij, ik, iedereen, bij elkaar verzameld. En ik geloof dat ieder mens, geest zijn eigen lot bepaalt en dat geen andere geesten daar invloed op hebben. Jij, ik, iedereen, zijn degenen die het doen, die het levenspad kiezen. Volgens mij is er geen straf, maar gaat het net zo als op aarde.

Zes
Ik ben ervan overtuigd dat als je bidt, dat je gehoord wordt en dat je wordt geholpen.

Zeven
Als je vraagt, krijg je antwoord.
Gods zegen is met de schepping gegeven en is dus onvoorwaardelijk en universeel geldig. Het siert je dat je heel kritisch naar jezelf toe bent, maar dat moet geen reden zijn om niet te (durven of kunnen) bidden. Het gebed is namelijk georiënteerd op een diepere laag die in ieder mens aanwezig is. :*
pi_176314452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gods zegen is met de schepping gegeven en is dus onvoorwaardelijk en universeel geldig. Het siert je dat je heel kritisch naar jezelf toe bent, maar dat moet geen reden zijn om niet te (durven of kunnen) bidden. Het gebed is namelijk georiënteerd op een diepere laag die in ieder mens aanwezig is. :*
Ik spoor mensen aan om te bidden, dat is het enige. Ik weet in mijn ziel dat als je vraagt dat de deur wordt opgedaan. Altijd.

Maar als het er op aan komt, dan denk ik, jonge, wie ben ik nou eigenlijk, vogel... idioot.

Het gekke is, dat waar ik om heb gebeden, dat dat ook is uitgekomen. Ik ga niet op details in, maar als ik terugkijk op mijn leven....
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:42:20 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176314656
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
Jammer dat mijn topic zo gekaapt is.

Boca, neem je wel eens deel aan gemeenschappelijke gebeden? Voelt dat als anders dan een privé-gebed?
Nee. Is ook niets voor mij; ik wil geen vooraf bepaalde tekst bidden.En jij?
pi_176314767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik spoor mensen aan om te bidden, dat is het enige. Ik weet in mijn ziel dat als je vraagt dat de deur wordt opgedaan. Altijd.

Maar als het er op aan komt, dan denk ik, jonge, wie ben ik nou eigenlijk, vogel... idioot.

Het gekke is, dat waar ik om heb gebeden, dat dat ook is uitgekomen. Ik ga niet op details in, maar als ik terugkijk op mijn leven....
Zo moet je niet denken. Waar komt dat vandaan? Als andere mensen het waard zijn, ben jij het ook. Je bent echt niet minder.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:50:30 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176314806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:18 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat ik je antwoord al wel weet.

Laat ik mijn gedachten maar eens gewoon stapsgewijs uitleggen.

Als eerste
Niemand op aarde weet iets. Niemand. Ik heb hier uitspraken gelezen van zowel van gelovigen als niet-gelovigen die zeggen dat ze zeker weten dat hun mening de waarheid is. Het zal best wel, maar op dit moment, hier en nu, weet je het echt niet. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Punt.

Twee
De zon komt op voor iedereen hier op aarde. Gratis.

Drie
Ja, ik bid, maar niet zo vaak. Het trieste is dat ik andere mensen aanspoor om te bidden, maar dat ik hetzelf zelden doe, omdat ik het niet waard ben. Ik ben het niet waard om in het licht van het goede te staan. Zodra ik wil bidden, staat het me tegen, omdat ik mijn tekortkomingen heb.

Vier

De kerk, het christelijk geloof en spiritualiteit leven in conflict in elkaar. Omdat de kerk in de eeuwen hiervoor tot een machtsinstelling is geworden. Heel jammer. Dat is de reden van al deze uitlatingen hier in dit topic. Maar de mensen die reageren moeten eens opletten niet anderen te beledigen.

Vijf
Ik geloof dat geest en lichaam gescheiden entiteiten zijn en ik geloof dat de geest eeuwig leven heeft. De vorm hoe de wereld in elkaar zit, dat weet ik niet. Ik geloof wel dat er begeleiders zijn en ik geloof ook dat er een god is die eigenlijk de vorm heeft van alle mensengeesten, jij, ik, iedereen, bij elkaar verzameld. En ik geloof dat ieder mens, geest zijn eigen lot bepaalt en dat geen andere geesten daar invloed op hebben. Jij, ik, iedereen, zijn degenen die het doen, die het levenspad kiezen. Volgens mij is er geen straf, maar gaat het net zo als op aarde.

Zes
Ik ben ervan overtuigd dat als je bidt, dat je gehoord wordt en dat je wordt geholpen.

Zeven
Als je vraagt, krijg je antwoord.
Ik waardeer je openheid!!

Ten aanzien van 3.: als je je bedenken zou hoe graag God van je hoort, zou het dan makkelijker zijn om met Hem te praten/te bidden? Dus wie of wat je ook bent, je bent zo ontzettend welkom.

Ten aanzien van 4.: de Kerk heeft ook een slechte naam. Terecht wat mij betreft.
pi_176314879
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee. Is ook niets voor mij; ik wil geen vooraf bepaalde tekst bidden.En jij?
Beide mooi op een eigen manier, hoewel ik weinig deelneem aan gemeenschappelijke gebeden. Maar de momenten dat ik het doe, doet het echt veel met me op emotioneel vlak. Laatste keer was het Offerfeest in Marokko. Ik vind beide soorten gebeden niet op zichzelf staan, maar in het verlengde van elkaar liggen en dus ook met elkaar verbonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 23:57:51 ]
  zaterdag 6 januari 2018 @ 00:04:41 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176315081
Eigenlijk zouden de Kerk en de Bijbel ernstig vernieuwd moeten worden. De hele Kerk moet worden gezuiverd van hypocriete medewerkers. En wat mij betreft mag het allemaal veel soberder en puurder. Ik kan me niet voorstellen dat Onze Lieve Heer dit nog zo wil.

Het is dat de huidige paus een geschenk uit de hemel is maar het hele Vaticaan is een aanfluiting. Machtsmisbruik en miljarden en miljarden aan kapitaal waar ze met z’n allen bovenop zitten. Schande!
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:03:55 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176328084
Hopelijk kan de discussie nog verder worden gevoerd. Even een schöpje omhoog en een interessante link naar een artikel uit het NRC (al is dit off topic) https://www.nrc.nl/nieuws(...)nal-12630466-a236111
pi_176349327
Neuhh ik bid niet, nooit gedaan ook. Ik geloof ook absoluut niet in een god.

En zelfs al heb ik het mis en bestaat er toch een god.. kijk eens om je heen. Een figuur wat zo veel ellende en verdriet veroorzaakt daar zou ik niet voor bidden.
pi_176349949
ik zou nog meer in het reine moeten komen met mezelf maar dat is echt hard moeilijk
btw lees ik Jozef Rulof zijn boeken, die verklaren een hele boel over het hiernamaals, reïncarnatie, het heelal en echt zoveel meer
pi_176351288
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:48 schreef Alcar het volgende:
ik zou nog meer in het reine moeten komen met mezelf maar dat is echt hard moeilijk
btw lees ik Jozef Rulof zijn boeken, die verklaren een hele boel over het hiernamaals, reïncarnatie, het heelal en echt zoveel meer
Waarom is dat moeilijk? God is Vergevensgezind en Barmhartig.
pi_176351434
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom is dat moeilijk? God is Vergevensgezind en Barmhartig.
omdat deze wereld vol met verleidingen zit
pi_176351518
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:42 schreef Alcar het volgende:

[..]

omdat deze wereld vol met verleidingen zit
Klopt, maar desondanks kan je toch wel bidden? Ik bega dagelijks ook zondes, maar bidden doe ik wel altijd omdat het gebed het eerst is waar ik mij straks in mijn graf voor moet verantwoorden. Weet niet hoe dit met christenen/joden zit?

quote:
Anas ibnoe Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Het allereerste waarover een dienaar rekenschap moet afleggen op de Dag der Opstanding is het gebed. Blijkt dit (het gebed) goed te zijn, dan zal de rest van zijn daden ook goed zijn. Blijkt dit (het gebed) echter slecht te zijn, dan zal de rest van zijn daden ook slecht zijn.” (at-Tabaraani en Sahih verklaard door al-Albaani)


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 19:46:38 ]
  zondag 7 januari 2018 @ 19:48:15 #26
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176351586
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar desondanks kan je toch wel bidden? Ik bega dagelijks ook zondes, maar bidden doe ik wel altijd omdat het gebed het eerst is waar ik mij straks in mijn graf voor moet verantwoorden. Weet niet hoe dit met christenen/joden zit?

[..]

Dus je kan een enorme tyfuslijer zijn vol criminaliteit. Maar als je gebedje maar dikke prima is, is de rest ook dikke prima.

Man man man, zo werkt de wereld toch helemaal niet. Doe gewoon leuk en lief tegen elkaar, dan is dat hele gebed ook niet meer nodig.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_176351630
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:48 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Dus je kan een enorme tyfuslijer zijn vol criminaliteit. Maar als je gebedje maar dikke prima is, is de rest ook dikke prima.

Man man man, zo werkt de wereld toch helemaal niet. Doe gewoon leuk en lief tegen elkaar, dan is dat hele gebed ook niet meer nodig.
Lezen. Als dat gebed goed blijkt te zijn, dus het gebed moet eerst wel goed zijn en er moet voldoen aan voorwaardes. Verder, Allah vergeeft wie Hij vergeven wil en straft wie Hij straffen wil. Daar hebben we niks over te zeggen. Zijn Wijsheid is alomvattend.
pi_176351683
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar desondanks kan je toch wel bidden? Ik bega dagelijks ook zondes, maar bidden doe ik wel altijd omdat het gebed het eerst is waar ik mij straks in mijn graf voor moet verantwoorden. Weet niet hoe dit met christenen/joden zit?

[..]

ik kan wel bidden om een beter mens te worden maar uiteindelijk moet jij het toch zelf doen om die verleidingen te weerstaan en dat is heel hard soms
pi_176351698
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:53 schreef Alcar het volgende:

[..]

ik kan wel bidden om een beter mens te worden maar uiteindelijk moet jij het toch zelf doen om die verleidingen te weerstaan en dat is heel hard soms
Klopt, maar dat is toch geen reden om het gebed te laten? Het één staat los van het ander.
  zondag 7 januari 2018 @ 19:53:46 #30
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176351700
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lezen. Als dat gebed goed blijkt te zijn, dus het gebed moet eerst wel goed zijn en er moet voldoen aan voorwaardes. Verder, Allah vergeeft wie Hij vergeven wil en straft wie Hij straffen wil. Daar hebben we niks over te zeggen. Zijn Wijsheid is alomvattend.
Ow. Zijn wijsheid is alomvattend en hij doet wat hij wil. Mooi, dan kunnen we ook stoppen met bidden.

quote:
Remember that? The Divine Plan. Long time ago, God made a Divine Plan. Gave it a lot of thought, decided it was a good plan, put it into practice. And for billions and billions of years, the Divine Plan has been doing just fine. Now, you come along, and pray for something. Well suppose the thing you want isn't in God's Divine Plan? What do you want Him to do? Change His plan? Just for you? Doesn't it seem a little arrogant? It's a Divine Plan. What's the use of being God if every run-down shmuck with a two-dollar prayerbook can come along and fuck up Your Plan?

And here's something else, another problem you might have: Suppose your prayers aren't answered. What do you say? "Well, it's God's will." "Thy Will Be Done." Fine, but if it's God's will, and He's going to do what He wants to anyway, why the fuck bother praying in the first place? Seems like a big waste of time to me! Couldn't you just skip the praying part and go right to His Will? It's all very confusing.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_176351713
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:53 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Ow. Zijn wijsheid is alomvattend en hij doet wat hij wil. Mooi, dan kunnen we ook stoppen met bidden.

[..]

Ik bid niet omdat ik wijzigingen in Zijn plan wil. Ik bid omdat ik van Hem houd.
pi_176351850
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is toch geen reden om het gebed te laten? Het één staat los van het ander.
ik vind die twee nauw verbonden
ik zeg toch nergens dat ik het laat?
  zondag 7 januari 2018 @ 20:17:41 #33
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176352409
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik bid niet omdat ik wijzigingen in Zijn plan wil. Ik bid omdat ik van Hem houd.
Denk je dat hij daarop zit te wachten? Dat geslijm van miljarden mensen?

Of bedoel je dat je het eigenlijk puur voor jezelf doet?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176352551
Ja, zou niet weten wat ik anders op deze wereld zou moeten doen.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:24:32 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176352582
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:23 schreef Zachtaardig het volgende:
Ja, zou niet weten wat ik anders op deze wereld zou moeten doen.
Misschien de boel proberen te verbeteren voor je nageslacht? Er is niet veel waar ze zo weinig aan hebben als bidden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176352803
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:24 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Misschien de boel proberen te verbeteren voor je nageslacht? Er is niet veel waar ze zo weinig aan hebben als bidden.
Ik doe veel voor de maatschappij, maar bidden is iets persoonlijks, het zuivert mijn geest en geeft mij de kracht om op deze wereld (verder) te leven! En dit zal ik mijn kinderen zeker meegeven.

Ik hoop dat ze hun best zullen doen om hun steentje zo goed mogelijk bij te dragen en tegelijkertijd om een plekje in het hiernamaals.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:47:55 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176353266
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:32 schreef Zachtaardig het volgende:

[..]

Ik doe veel voor de maatschappij, maar bidden is iets persoonlijks, het zuivert mijn geest en geeft mij de kracht om op deze wereld (verder) te leven! En dit zal ik mijn kinderen zeker meegeven.

Ik hoop dat ze hun best zullen doen om hun steentje zo goed mogelijk bij te dragen en tegelijkertijd om een plekje in het hiernamaals.
Dan weet je toch prima wat je 'anders' zou moeten doen, en dat ben je dan toch ook aan het doen? ^O^

Dacht even dat je heel de dag aan het bidden was :D
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176354034
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Denk je dat hij daarop zit te wachten? Dat geslijm van miljarden mensen?

Of bedoel je dat je het eigenlijk puur voor jezelf doet?
Sama3na wa ata3na zoals in de Koran staat. :)
  zondag 7 januari 2018 @ 21:21:45 #39
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176354153
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Sama3na wa ata3na zoals in de Koran staat. :)
Pedin i phith in aníron, a nin ú-cheniathog.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176354177
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:21 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Pedin i phith in aníron, a nin ú-cheniathog.
We hebben wat vernomen/gehoord en gehoorzamen. Sama3na wa ata3na.

Als Allah dus zegt dat we dienen te bidden dan doen we dat. Als Allah zegt dat ik eens in het jaar dien te vasten dan doe ik dat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 21:23:30 ]
  zondag 7 januari 2018 @ 21:48:22 #41
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176354891
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

We hebben wat vernomen/gehoord en gehoorzamen. Sama3na wa ata3na.

Als Allah dus zegt dat we dienen te bidden dan doen we dat. Als Allah zegt dat ik eens in het jaar dien te vasten dan doe ik dat.
Pfoe. Echt wel ernstig.

Ondanks jij je ongetwijfeld heel erg gelukkig voelt, heb ik ontzettend veel medelijden met je.

Ik ben blij dat ik gewoon vrij ben in wat ik doe of zeg.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zondag 7 januari 2018 @ 22:04:00 #42
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176355318
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

We hebben wat vernomen/gehoord en gehoorzamen. Sama3na wa ata3na.

Als Allah dus zegt dat we dienen te bidden dan doen we dat. Als Allah zegt dat ik eens in het jaar dien te vasten dan doe ik dat.
Allah zegt toch niks? Dat boek zegt van alles.

Blindelings bevelen opvolgen valt niks tegen in te brengen natuurlijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_176367304
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:48 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Pfoe. Echt wel ernstig.

Ondanks jij je ongetwijfeld heel erg gelukkig voelt, heb ik ontzettend veel medelijden met je.

Ik ben blij dat ik gewoon vrij ben in wat ik doe of zeg.
Ik ben een heel gelukkig mens. Misschien wel gelukkiger dan jij bent. En ook ben ik heel vrij.
pi_176367316
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Allah zegt toch niks? Dat boek zegt van alles.

Blindelings bevelen opvolgen valt niks tegen in te brengen natuurlijk.
Allah zegt dat en wij gehoorzamen. Heel simpel. En dat gehoorzamen doe ik uit liefde voor mijn Heer.
pi_176369631
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom is dat moeilijk? God is Vergevensgezind en Barmhartig.
God slaat al je zonden op in een database en bekijkt ze dan als je voor hem staat. :')
pi_176369745
quote:
2s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:48 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Dus je kan een enorme tyfuslijer zijn vol criminaliteit. Maar als je gebedje maar dikke prima is, is de rest ook dikke prima.

Man man man, zo werkt de wereld toch helemaal niet. Doe gewoon leuk en lief tegen elkaar, dan is dat hele gebed ook niet meer nodig.
Biechten bij de pedo priester... Dan zijn je zonden weer vergeven en kom je in de hemel.
Indoctrinatie en angst + een placebo effect.
pi_176369887
Ik doe het vaak voor ik ga slapen. Het geeft een moment om terug te kijken op wat er goed en minder goed ging, om negatieve gevoelens en gedachten af te sluiten, om mensen die problemen hebben in je gedachten te houden, en je minder alleen te voelen met je eigen problemen.
  maandag 8 januari 2018 @ 22:32:29 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176377340
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik bid niet omdat ik wijzigingen in Zijn plan wil. Ik bid omdat ik van Hem houd.
O+
  maandag 8 januari 2018 @ 22:35:26 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176377438
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:48 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Pfoe. Echt wel ernstig.

Ondanks jij je ongetwijfeld heel erg gelukkig voelt, heb ik ontzettend veel medelijden met je.

Ik ben blij dat ik gewoon vrij ben in wat ik doe of zeg.
Dit komt niet geloofwaardig op me over. Magh is overduidelijk content met haar geloof maar jij hebt zogenaamd medelijden. Klopt iets niet.
Zeg dan: ‘ik moet er zelf niet aan denken’.
pi_176377724
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Eigenlijk zouden de Kerk en de Bijbel ernstig vernieuwd moeten worden. De hele Kerk moet worden gezuiverd van hypocriete medewerkers. En wat mij betreft mag het allemaal veel soberder en puurder. Ik kan me niet voorstellen dat Onze Lieve Heer dit nog zo wil.

Het is dat de huidige paus een geschenk uit de hemel is maar het hele Vaticaan is een aanfluiting. Machtsmisbruik en miljarden en miljarden aan kapitaal waar ze met z’n allen bovenop zitten. Schande!
Dat vonden ze 500 jaar geleden ook al, daarom bestaat het protestantisme.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 06:36:42 #51
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_176380841
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit komt niet geloofwaardig op me over. Magh is overduidelijk content met haar geloof maar jij hebt zogenaamd medelijden. Klopt iets niet.
Zeg dan: ‘ik moet er zelf niet aan denken’.
Alles doen wat een fictief persoon je opdraagt maar ook zeggen dat je zo vrij als een vogel bent komt ook niet geloofwaardig over.

Misschien een beetje rare vergelijking maar iemand met het syndroom van down kan ook zeggen dat hij of zij gelukkig is. Maar daar zal ik nog wel medelijden mee hebben.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:12:22 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_176389988
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 06:36 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Alles doen wat een fictief persoon je opdraagt maar ook zeggen dat je zo vrij als een vogel bent komt ook niet geloofwaardig over.

Misschien een beetje rare vergelijking maar iemand met het syndroom van down kan ook zeggen dat hij of zij gelukkig is. Maar daar zal ik nog wel medelijden mee hebben.
Dan neem je de ander dus niet serieus. Want het kan niet, wat iemand zelf zegt. Tja...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')