abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176300407
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_176300421
Nolita, kwestie van prioriteiten stellen :7
Tijdens werkdagen reageer ik ook niet tussendoor, kan niet op mijn werk ;( ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 januari 2018 @ 13:41:37 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176300522
De baby van krisvc staat in de babywiki! *O*
Nu de rest van die nieuwelingen nog aub. Anders kan ik het niet meer snappen allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176300588
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 13:41 schreef Lemijn het volgende:
De baby van krisvc staat in de babywiki! *O*
Nu de rest van die nieuwelingen nog aub. Anders kan ik het niet meer snappen allemaal.
You’re welcome. :)
pi_176300636
Selvaria, oeh daar zou ik ook slecht tegen kunnen ja, van die geveinsde interesse en medeleven :{w

Doorslapen, ik kan niet wachten! O+ ;) maar voorlopig zou ik er al voor tekenen als-ie na een voeding gewoon verder zou slapen. Deed-ie eerst moeilijk na de late voeding rond 23u, nu gaat dat goed en doet-ie weer moeilijk na de nachtvoeding :{w hoe noem je dat ook alweer, de wet-van-baby ofzo? :')

Kris sterkte! :*

Hier reageren is vooralsnog lastig ja; steeds als ik ergens op wil reageren, zijn jullie al 6 'onderwerpen' verder :')

Oh en geen dinsdag enzo (ik vergeet het altijd), maar deze pretletter wil ik jullie niet onthouden: 5 weken oud vandaag en lachen als een pro *) O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 5 januari 2018 @ 13:49:23 #6
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176300698
Ow twist O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176300715
Doorslapen zit er bij ons voorlopig ook nog niet in. Voedingen 's nachts meestal na een 12-4-8 maar is zeker niet verkeerd. De ene keer geeft mijn vriendin borstvoeding, waarna de andere keer ik eruit geschopt wordt om de gekolfde fles te geven. Zo pakken we allebei onze rust :)
pi_176300730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 13:41 schreef Lemijn het volgende:
De baby van krisvc staat in de babywiki! *O*
Nu de rest van die nieuwelingen nog aub. Anders kan ik het niet meer snappen allemaal.
Done :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176300748
Ahwww, twist. Wat een lekker ding. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176300768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 13:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Done :)
Ik heb N. ook toegevoegd aan de wiki
pi_176300978
Ben ik trouwens de enige die het in bad doen of wassen van de baby maar een hoop gedoe vindt? :')
Ze houdt er tot op heden totaal niet van en huilt de boel met hoog volume bij elkaar. Oren doen er pijn van.
Hopelijk went ze er snel aan.
pi_176301090
Twist O+ En jij hebt echt een goede smaak qua pakjes. Deze heeft M. ook en dat grijze pakje van prenatal had jij ook, toch? :P

Venco, ik douche daarom samen met baby. Veel minder werk vind ik. Badje vullen en leeglaten enzo vind ik ook teveel gedoe :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:07:20 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176301146
Dank jullie jongens de wiki is alweer veel mooier O+ .

Adrian, mijn baby doet dat ook, verplaatsen als je niet kijkt. Jammer he? Ik wil het zo graag bestuderen.

Kleinebabylachjes O+.

Venco, mijn baby vond/vindt er ook niks aan. Van mij hoefde hij niet te wennen. Ik deed het bad eens per veel weken om te zien of het al beter werd. Verder een washandje met water op noodzakelijke plekken af en toe. Alleen zeep bij echt vies.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176301200
Wat een lachebekje twist O+

Hier gaat het badje wel goed, hij vindt het geweldig.
Komt misschien nog venco.

Ik ben aan het werk en kreeg zojuist deze foto :'( O+ O+
Mijn hart loopt over van liefde!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176301335
Oh twist. O+.
Flav, wat een leukerd!



Ik had haar netjes onder het dekentje weggelegd. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176301505
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:05 schreef LeSage het volgende:
Twist O+ En jij hebt echt een goede smaak qua pakjes. Deze heeft M. ook en dat grijze pakje van prenatal had jij ook, toch? :P
Haha, toffe pakjes-boks! O+
Klopt ja, dat grijze pakje was z'n eerste outfit :Y

Venco, hier is in bad tot nu toe ook vooral veel huilen. In het water zelf gaat het nog wel en is-ie vaak nog redelijk relaxt, maar alles daarvoor en daarna is Hard Huilen :{w
"Oh, heeft-ie zo'n last van krampjes 's avonds? Dan moet je 'm 's avonds in bad doen, da's lekker ontspannend voor die kleintjes! :Y"
Uhu :') hier dus net als Lemijn, alleen badderen als het echt nodig is, zo vies worden die kleintjes toch nog niet.
Al is z'n haar hier wel snel vet, maar dat komt van alle kusjes :@

Flav, wat een smeltfoto! O+ O+

DaD wow :o wat een snelle dame heb je! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176301548
Oh twist, dat lachje. O+
Dan lijken ze ineens al veel groter/wijzer.

Ja, in het bad gaat het nog wel maar de rest is drama.
Ik voelde me al schuldig dat ik haar de laatste dagen alleen met washandje waste.
Haar haren zijn nu ook vettig ja, maar ik aai haar dan ook veel. Ze heeft al echt een kapsel ook. O+
Ik ontdekte vandaag wel groene smurrie achter haar oortje. Blijkbaar niet goed afgedroogd de laatste keer. :@
Beginnersfoutje zullen we maar zeggen. :+
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:44:11 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176302048
Maar deed je in principe elke dag dan? Dat is echt niet nodig hoor! En ook niet goed voor hun huid. Ik doe niet eens elke dag dag washandje.

DaD :o. Heeft ze eerst geslapen, voordat ze op weg ging naar dat toffe speeltje bovenin?

En flav, ik vind foto's sowieso veel mooier als ik van huis ben, maar deze is ook wel zeer zoet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176302141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:44 schreef Lemijn het volgende:
Maar deed je in principe elke dag dan? Dat is echt niet nodig hoor! En ook niet goed voor hun huid. Ik doe niet eens elke dag dag washandje.

DaD :o. Heeft ze eerst geslapen, voordat ze op weg ging naar dat toffe speeltje bovenin?

En flav, ik vind foto's sowieso veel mooier als ik van huis ben, maar deze is ook wel zeer zoet.
Nee, ze is sinds haar geboorte, de 20e, 3 keer echt in bad geweest (misschien 4).
Dat washandje probeer ik wel elke dag te doen, toch het idee van die spuugjes in haar nek vooral.
Maar probeer mezelf niet te streng aan te pakken. :P
pi_176302175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:44 schreef Lemijn het volgende:


DaD :o. Heeft ze eerst geslapen, voordat ze op weg ging naar dat toffe speeltje bovenin?
Ja, dit was na haar dutje (van 3 uur O+). Ik hoorde wat gefrustreerd gepiep uit de slaapkamer komen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176302183
Btw, hikken jullie baby’s ook zoveel? Wat helpt daar een beetje tegen?
pi_176302318
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:49 schreef vencodark het volgende:
Btw, hikken jullie baby’s ook zoveel? Wat helpt daar een beetje tegen?
Ja die kleine hikt bij ons ook heel veel, maar daar schijnt de baby helemaal geen last van te hebben. Het ziet er alleen heel vervelend uit.

Wat kan helpen is voeden volgens onze kraamzorg.
pi_176302386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:52 schreef ArieVederci het volgende:

[..]

Ja die kleine hikt bij ons ook heel veel, maar daar schijnt de baby helemaal geen last van te hebben. Het ziet er alleen heel vervelend uit.

Wat kan helpen is voeden volgens onze kraamzorg.
Dat zei die van ons ook maar ze drinkt niet als ze hikt. :')
  vrijdag 5 januari 2018 @ 14:59:43 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_176302495
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:49 schreef vencodark het volgende:
Btw, hikken jullie baby’s ook zoveel? Wat helpt daar een beetje tegen?
groeien ;)
disclaimer
pi_176302662
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

groeien ;)
Oh chill. Dan ligt de verantwoording geheel bij haar. :P
Hoe moeilijk sommige periodes met een baby zijn, ik zeg altijd maar: groeien doen ze vanzelf (als je dus normaal voor ze zorgt). :P
pi_176304958
Badje vindt ze heerlijk hier, doe het ongeveer 2x per week. Soms onder de douche vindt ze ook prima. ik snap het dagelijks wassen van het nekje wel. N had de eerste weken een hardnekkig smetplekje. Inmiddels is haar nek dik genoeg en belandt spuug niet meer zo makkelijk in de plooien :D

wat een mooie baby's twist, Flav en dad. Wat komt ze al ver!

Hikken deed ze hier in het begin ook veel juist altijd na een voeding. Na het boertje begon standaard de hik, die best lang aanhield. Vond het sneu om haar dan plat te leggen dus hield haar dan nog een poos rechtop.
Nu heeft ze nog regelmatig de hik.
pi_176305039
Hier helpt voeden ook tegen de hik. Als het lukt om aangehapt te blijven tenminste.

Welkom Arie!

Wij doen het badje elke twee dagen. Vaker is dus niet goed? Ons Flensje vindt het heerlijk! Zonder man red ik het fysiek nog niet, nog altijd flinke rugpijn na inspanning.

Ik heb ons ook toegevoegd aan de wiki. :)

Bijlezen lukt meestal wel, reageren alleen op wat bleef hangen. Met laptop lukt het een stuk beter maar mijn schoot is al permanent bezet, dus helaas! Misschien haal ik het in bij het peutertopic. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176305397
Hier twee keer per week badje of douche. Eigk vooral wanneer zn haartjes wat vettig worden en wanneer zn handjes plakkerig zijn :@ _O-. Verder wordt ie toch niet echt vies ofzo. Hij vindt t gelukkig wel heerlijk vanaf t begin af aan. ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176305454
Ik zocht een douchefoto van kapitein maar was even vergeten dat er dan ook altijd n nakende vriend op staat _O- laten we dat maar even niet doen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176305669
Waar worden zn handjes plakkerig van? :D flauw dat je niet eens je vriend naakt het internet op gooit!

Cas gaat maar 1 keer per week mee onder de douche.

De foto's van DaD en flav en het filmpje van kris O+ O+
pi_176305746
Wat een leuke foto’s weer O+ Flav dat mutsje staat leuk zeg!

Tegen de hik hielp hier niks trouwens. Ja wat SQ zegt :D

Badje of douche hier ook eens in de 3 of 4 dagen. Ik kan niet wachten tot hij samen met zijn zus in bad kan. Lijkt me zo leuk. Ik vind het nu ook zo’n gedoe als ze beiden moeten douchen of badderen. Of nouja het om en om afdrogen dan. In principe is het zo gebeurd, maar ik vind het gewoon een stom klusje.

Het in eigen kamertje slapen ging vannacht goed! Althans, niet beter of slechter dan andere nachten maar ik sliep zelf wel rustiger dus we houden het voorlopig zo. (Anders slepen we het bedje weer terug :P )
pi_176306193
Hier dagelijks in bad* als avondritueel. Vaak maar een minuut of vijf, maar we genieten er allemaal van.
Oudste had een hele droge huid, die ging maar 1 keer per week in bad en dan met extra vettende olie.

Kijk vooral naar je eigen kind. Vaak badderen/douchen is helemaal niet nodig, maar het is ook niet slecht als je baby geen droge huid heeft/krijgt ;)

* De eerste twee weken is 'ie helemaal niet in bad geweest.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176306903
Wat gaan jullie snel met reageren!!

Arie, welkom en gefeliciteerd! Wat een lieffie!

Flav, wat lief!!! Die muts ook! Smelt O+ O+

Twist, leuk filmpje! Ook herkenbaar, dat terugkomen van die melk! Gebeurt hier ook nog regelmatig na flink lachen, opeens een plens melk er achteraan.

DaD, wat een snelle. En na zo'n lang slaapje heb je natuurlijk de nodige energie om naar boven te tijgeren :D

PKmix, er klinkt weer meer vertrouwen uit je posts van de afgelopen dagen! Fijn dat het beter gaat en dat je meer geniet!

Onze S. is 6 maanden, waar blijft de tijd, het gaat echt te hard ;( O+
En dus ook de 6 maanden mijlpaal voor de BV bereikt! We gaan nog vrolijk verder, want ik geniet er echt van samen met hem *O* *O* *O*

Stats bij het CB: 9,2 kilo en 70 cm :o

Geven de wat oudere baby's bij jullie ook zo slecht aan wanneer ze trek hebben? S. lijkt af en toe helemaal geen hongersignalen te geven, de wereld is natuurlijk zo interessant en er is zoveel te ontdekken. Zo kan er best een overdag 5 uur tussen 2 voedingen zitten. Als ik hem dan toch maar aanleg om te kijken of ie echt geen trek heeft, valt ie de borst aan alsof ie in geen 3 dagen te drinken heeft gehad.... :s) :s) :s)

Zit ik zelf niet op te letten, of is het bij meer baby's zo?
pi_176307571
We hadden dus nog geen keuze gemaakt in geboortekaartjes en nu dus eindelijk gekozen.
Doet die bestelknop het toch niet. :( Bij geen enkel kaartje kom ik een stap verder.
Ontzettend irritant, naar de site gemaild.
Zoiets laat mij ook niet los voordat het lukt. :')
Het is op www.gupje.com is dit bij een ander ook zo?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:58:00 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_176307637
5 uur tussen voedingen is ook niet zo bizar bij 6 maanden, tolstoi ;) en de hongersignalen veranderen ook als ze groter worden. De mijne gaat dan erg mopperen (driftige toetergeluiden maken bijvoorbeeld)
disclaimer
pi_176308123
Het mooie aan voeden op verzoek is dat dat ook best op jouw verzoek mag zijn Tolstoi. Het blijft mi toch proberen, volgens mij ben je goed bezig. :)

Lekker snel al DaD!

Mijn stinkerds gaan 1-2 keer per week mee in de douche, afhankelijk van hoeveel tijd we hebben.

Zeg, die eenkennigheid, wanneer is dat in de regel een beetje minder? }:| Ik word knettergek van dat lieve meisje dat de hele dag jengelend achter me aan kruipt en gelijk begint te huilen als er een 'vreemde' (=iemand die niet man of ik is, ook al heeft ze diegene al tig keer gezien) in huis is en dan ook blijft huilen tot diegene weg is. :{
pi_176308150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:19 schreef Skittles het volgende:
Waar worden zn handjes plakkerig van? :D flauw dat je niet eens je vriend naakt het internet op gooit!

Cas gaat maar 1 keer per week mee onder de douche.

De foto's van DaD en flav en het filmpje van kris O+ O+
Plakkerig is misschien niet t goeie woord :D gewoon n beetje muffig klammig is het meer.

Ben ik de enige met n plakkerige baby :o?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176308194
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef vencodark het volgende:
We hadden dus nog geen keuze gemaakt in geboortekaartjes en nu dus eindelijk gekozen.
Doet die bestelknop het toch niet. :( Bij geen enkel kaartje kom ik een stap verder.
Ontzettend irritant, naar de site gemaild.
Zoiets laat mij ook niet los voordat het lukt. :')
Het is op www.gupje.com is dit bij een ander ook zo?
Mobiel werkt de bestelknop ook niet :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:55:14 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_176308968
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:09 schreef Flav het volgende:
Wat een lachebekje twist O+

Hier gaat het badje wel goed, hij vindt het geweldig.
Komt misschien nog venco.

Ik ben aan het werk en kreeg zojuist deze foto :'( O+ O+
Mijn hart loopt over van liefde!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een dropje zeg O+
Dad, wat vlot zeg! Knap!
Newbornkotslachje bij twist O+
disclaimer
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:56:07 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_176308989
En messina! Lang niet gezien! Hoe gaat het bij jullie?
disclaimer
  vrijdag 5 januari 2018 @ 20:18:29 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176309568
pffffffffffff

Ik had de eerste maanden niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat kan een baby irritant zijn doen zeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176309950
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:54 schreef vencodark het volgende:
We hadden dus nog geen keuze gemaakt in geboortekaartjes en nu dus eindelijk gekozen.
Doet die bestelknop het toch niet. :( Bij geen enkel kaartje kom ik een stap verder.
Ontzettend irritant, naar de site gemaild.
Zoiets laat mij ook niet los voordat het lukt. :')
Het is op www.gupje.com is dit bij een ander ook zo?
Werkt hier ook niet ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:56 schreef Stormqueen het volgende:
En messina! Lang niet gezien! Hoe gaat het bij jullie?
Ik lees sporadisch mee! Alles goed hier! We proberen de babyfase te overleven. ;) Ik kan me niet herinneren dat ik het met de eerste allemaal ook zo zwaar vond (maar ik ben natuurlijk ook wel 19 jaar ouder...)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto haal ik vanavond weer offline :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176310019
Hoi!

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken na een paar hele drukke maanden met 4 dagen werken, huis kopen, verhuizen, ziekte in de familie en een peuter en baby natuurlijk. Goed ik ben gesloopt dus...
En dan is S ineens al weer bijna 6 maanden!

Hij doet het goed trouwens, heel gefrustreerd momenteel dat hij niet echt vooruit komt op zijn buik met af en toe een faceplant, maar verder, slaapt goed, eet goed, plast, poept, lacht en met een peuter erbij wordt het entertainment ook verzorgd.

Hopelijk lukt het me weer om regelmatig mee te schrijven!
pi_176310162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:18 schreef Lemijn het volgende:
pffffffffffff

Ik had de eerste maanden niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar wat kan een baby irritant zijn doen zeg.
:Y

Maar volgens Messina zijn we dat over 19 jaar allemaal vergeten. *O*
pi_176310246
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:45 schreef Selvaria het volgende:

[..]

:Y

Maar volgens Messina zijn we dat over 19 jaar allemaal vergeten. *O*
Geloof me, pubers zijn erger. :6 :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176310367
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:58 schreef Stormqueen het volgende:
5 uur tussen voedingen is ook niet zo bizar bij 6 maanden, tolstoi ;) en de hongersignalen veranderen ook als ze groter worden. De mijne gaat dan erg mopperen (driftige toetergeluiden maken bijvoorbeeld)
Mijne gromt. :')
pi_176310556
R zette gewoon een keel op, maar S kreunt een beetje als hij honger heeft. Die kan zo pas aan zijn 2e fles zitten rond 4 uur 's middags als ik niet goed oplet.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:00:37 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_176310618
Wat een rijkdom messina O+ en wat een schitterend contrast tussen al die trotse peuterbroers en zussen :D
disclaimer
pi_176310939
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Geloof me, pubers zijn erger. :6 :D
Amen.
pi_176311731
Hey Ingee en Messina, leuk weer wat te lezen van jullie!

Hier gooien we de blagen een beetje willekeurig in bad/nemen ze mee onder de douche. Baby's stinken heus niet, en peuters horen toch gewoon een beetje te plakken? ;)

Haha Twist, wat mooi zeg, nu al een lachje!

Lemijn, kleine monsters kunnen het zijn.

Hier net de 6 maanden keuring gehad. Van de +1 naar de -1 gekukeld. :{ (66 cm en 7,1 kilo)
Nou slaapt ie zeg maar nooit en gaat ie zo ongeveer breakdancend de kamer door. Dus tja, zijn energieverbruik, daar valt zowat niet tegenop te borstvoeden. Maargoed, hij ziet er verder goed uit. Hopen dat het weer bijtrekt.
pi_176312002
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 14:00 schreef vencodark het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het in bad doen of wassen van de baby maar een hoop gedoe vindt? :')
Ze houdt er tot op heden totaal niet van en huilt de boel met hoog volume bij elkaar. Oren doen er pijn van.
Hopelijk went ze er snel aan.
Nee ik ook. Zoon is ook geen fan van badderen. Dan blijft ie vies.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:01:57 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176312215
Wat irritant, Sara. Kreeg je adviezen of gewoon duimen maar?

Mijnes groeit dus ook matig tegenwoordig, tenminste qua gewicht. Als mijn meetlint klopt schiet ie nog steeds een cm per week de hoogte in :') . Maar hij is ook niet zo duidelijk met hongersignalen. Hij gaat van vrolijk naar keihard huilen, en dan heb ik de boot eigenlijk al gemist. Nu leg ik maar gewoon elke 2 uur aan, in de hoop de productie ook nog wat op te krikken. Soms krijg ik een bijtje als dank en soms een uur drinken.

Hij kan sinds gisteren wel ineens lachen zoals Cygnes baby. Dat maakt het een beetje goed.

LDG, mijn baby had ook een hele poos plakhanden. Dan roerde hij zijn vingers door de melkresten in zijn mond en dan over de vloer, ofzo. Maar vreemd genoeg is het de laatste tijd weer veel minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 05-01-2018 23:09:16 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:04:56 #53
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176312298
Ik had gisteren nog iets bizars. Ik vond een papieren zakdoekje met een gat eruit. Dacht gelijk dat ik muizen had. Maar later vond ik een nat propje. Dus verdenk nu mijn baby, maar hoe en wanneer dan? Sowieso zal ik er aan moeten wennen dat er echt een ander mens leeft in mijn huis dat gingen gaat verplaatsen en kwijt maken en zo :o . En stuk, ik weet het.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176312338
Wow Messina, wat een mooie zoon heb je! Die grote natuurlijk ook maar die kleine O+ Hij kijkt zo wijs uit z'n ogen alsof hij al 6 is ofzo.

Klinkt als een drukke tijd Ingee, en dan ook nog een baby erbij... nu in wat rustiger vaarwater gekomen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176313294
Ahh, Lemijn. Prachtig is dat he. O+
pi_176314207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Geven de wat oudere baby's bij jullie ook zo slecht aan wanneer ze trek hebben? S. lijkt af en toe helemaal geen hongersignalen te geven, de wereld is natuurlijk zo interessant en er is zoveel te ontdekken. Zo kan er best een overdag 5 uur tussen 2 voedingen zitten. Als ik hem dan toch maar aanleg om te kijken of ie echt geen trek heeft, valt ie de borst aan alsof ie in geen 3 dagen te drinken heeft gehad.... :s) :s) :s)

Zit ik zelf niet op te letten, of is het bij meer baby's zo?
Mijn bijna 6-maander doet exact hetzelfde. Die leg ik soms maar op mijn verzoek aan, want anders komt hij echt nauwelijks aan 4 voedingen per dag. Lijkt me toch wat weinig voor een baby die tot vandaag nog geen vaste voeding heeft gegeten. Vreemd genoeg lijkt hij op de oppasdagen van mijn moeder en schoonmoeder wel de hele dag honger te hebben. Waarschijnlijk tankt hij bij mij gewoon bizar veel ml. per voeding ofzo.

Messina wat een rijkdom zo O+

Haha Lemijn, Jacob gaat gewoon vast Rapleyen met een zakdoekje.

J. kreeg vandaag zijn eerste officiële* hapje vaste voeding. Het werd geprakte wortel en hij vond het vet smerig _O- Ik ben benieuwd hoe snel hij het eten zelf gaat oppikken en of hij liever a la Rapley eet of vanaf een lepel.

* Hij kreeg eergisteren dus al een stukje van een plakje kipfilet gevoerd door mijn peuter. Oeps.. :')
pi_176315357
Mijnes heeft altijd zweterige plakhandjes. Maar vaker in de douche vind ik gedoe, dus meh... hij is toch wel schattig :+

Messina O+ O+ O+ Zo prachtig!

Toevallig, Lemijn. Vriend wilde toen straks zijn neus snuiten, vouwde een zakdoekje open en zag te gaten. Daar heeft S. dus op lopen kauwen 8)7

M. is ook zo’n onduidelijke. Ik geef hem gewoon maar na 3-4 uur een fles, want anders ben ik bang dat hij in de nacht gaat lopen klooien. Hij geeft dan 0 hongersignalen, maar drinkt de fles gelijk leeg.

Vanmiddag werd ik weer eens een #weekdier. M. moest steeds huilen en ik wist even niet meer wat te doen. S. zat toevallig ook tegen me aan op de bank, dus ik vroeg om een keer gek te lachen naar M. Zitten vervolgens mijn 2 zonen ( O+ :'( O+ ) samen te schateren op mijn schoot. Veeg me op hoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176315691
Ohh, LeSage! O+ Wat een heerlijk moment lijkt me dat. O+

Hongersignalen, mja, wat moet ik ervan zeggen. Het ene moment doet hij ze heel goed/duidelijk, het volgende heb ik echt geen flauw idee. Dan doet hij ze als hij niet wil drinken, of niet en dan is het huilen. Dus ik klooi maar wat aan en heb momenteel wel het idee dat het redelijk loopt. Dinsdag bij het CB maar eens horen of dat ook echt zo is. :)

Elke 2uur voeden heb ik ook een tijdje gedaan Lemijn, ik had toen wel het idee dat het (ook qua productie) daarna wat lekkerder liep. Ik hoop dat het voor jou en Jacob ook werkt. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176318235
Om mijn eigen post nog maar even kracht bij te zetten bleef Dirk zojuist maar hongersignalen doen, maar niet drinken. Uiteindelijk leg ik hem dus maar op mijn buik, onder het motto van doe dan maar wat je wil. Valt hij gewoon in slaap. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176318258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:36 schreef Nanuke het volgende:
Om mijn eigen post nog maar even kracht bij te zetten bleef Dirk zojuist maar hongersignalen doen, maar niet drinken. Uiteindelijk leg ik hem dus maar op mijn buik, onder het motto van doe dan maar wat je wil. Valt hij gewoon in slaap. :')
Mamahonger dus. :+
pi_176318355
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mamahonger dus. :+
Blijkbaar. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 12:54:48 #62
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176321219
Oké. Even spammen..
Bij de lidl online hebben ze heel goedkoop katoenen omslagrompers (5 voor 14,99). Voor jongens en meisjes.

#haataanenveloprompers
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176322065
Soms zijn baby's ook net papegaaien he _O- even n doekje erover en ze gaan uit :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doekje er na het in slaap vallen weer afgehaald ;) om paniek reacties te voorkomen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176322089
Misschien zijn hier ook nog moeders/vaders die graag in de WIDM poule mee willen doen, of die graag in de groepsapp willen voor WIDM. Mocht je dat willen, stuur mij dan even een pm met je gebruikersnaam van de app of met je telefoonnummer voor de groepsapp. Dan kan je gezellig mee in de tunnelvisie!
pi_176322220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Misschien zijn hier ook nog moeders/vaders die graag in de WIDM poule mee willen doen, of die graag in de groepsapp willen voor WIDM. Mocht je dat willen, stuur mij dan even een pm met je gebruikersnaam van de app of met je telefoonnummer voor de groepsapp. Dan kan je gezellig mee in de tunnelvisie!
Wat is dat dan?
pi_176322263
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat is dat dan?
Wie is de Mol? begint vanavond weer. Er is een app waarin je punten in kan zetten. Daar is een poule opgezet voor Fokkers. Daarnaast hebben we op Whatsapp een groepsapp waarin we alles bespreken tijdens en na de afleveringen.
pi_176322938
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 13:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Soms zijn baby's ook net papegaaien he _O- even n doekje erover en ze gaan uit :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doekje er na het in slaap vallen weer afgehaald ;) om paniek reacties te voorkomen.

Ik laat het doekje altijd liggen, controleer wel of de neus vrij is. Ben er misschien wel te makkelijk in :')

Even een jompel voor V die al 2 nachten in zijn eigen bedje slaapt *O*
pi_176323054
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:32 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik laat het doekje altijd liggen, controleer wel of de neus vrij is. Ben er misschien wel te makkelijk in :')

Even een jompel voor V die al 2 nachten in zijn eigen bedje slaapt *O*
Ik denk ook wel dat v oud genoeg is om n doekje van zn neus te halen als t niet fijn voelt :Y, geen paniek als t niet nodig is.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176324596
Dat trucje zou ik hier ook wel willen ldg! Ziet er heerlijk relaxt uit. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176325169
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat v oud genoeg is om n doekje van zn neus te halen als t niet fijn voelt :Y, geen paniek als t niet nodig is.
Wij hadden er gisteren hier nog een compleet over de rooie omdat ze haar dekentje over haar hoofd had getrokken. Maar goed, dat is wat anders dan een klein doekje of knuffeltje. Hier hebben ze overdag ook heel veel met van die doekjesknuffeltjes op hun hoofd geslapen.

Wij zijn begonnen met Em in haar eigen bed te leggen overdag. Zij heeft de eerste twee rondes gewonnen, maar nu ligt ze stil in haar eigen bedje *O* ze slapen nu nog alles in de wagenbak, maar die zal binnen een paar maanden ook te klein gaan worden. Lala heeft nog koorts en is zielig enzo, die komt daarna ook aan de beurt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176325514
Wij deden een poging tot rondje lopen buiten. Flens zette een keel op met aantrekken slaapzak en hield niet meer op. Na twee minuten huilen in de wagen hebben we onze plannen maar weer gestaakt. Hij was gelukkig snel weer rustig.

Morgen maar weer proberen. Het is me wel voor het eerst in tijden gelukt met hem mee te dutten. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176328483
Kan het zijn dat mijn net drie maand oude baby bezig is met tanden? Zijn poepluiers ruiken echt heel zuur en echt op alles moet gekauwd worden. En kwijlen he, overal op. Ik denk iets te voelen in zijn mondje, maar echt goed te zien is t nog niet. Verbeeld ik me dit? Ja toch. Vast wel he. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 19:52:23 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176329076
:Y. Hier was de eerste tand net voor 3 maanden door, en niet veel later de tweede.
Klassiek om ze te detecteren is volgens mij de test met een lepel, dan hoor je getik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176329131
Kan zeker Nanuke :)
Hier gingen ook met 3 maanden de kwijlkanonen open, ze zijn nog steeds open maar geen tand te zien.
En ook overal wordt op geknabbeld, zelfs mijn vingers haha.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 20:12:03 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176329525
Dat knabbelen is hier nooit meer gestopt, ik ben allang opgehouden om daar een tand in te vermoeden. Wel besloten dat hij écht niet meer op m’n pink mag zuigen. Er zit gewoon een snee van de breedte van een tand nu :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176329779
Mijn oudste begon vanaf dat hij drie maanden heel erg slecht te slapen. Mijn man heeft zooo vaak gezegd: 'Volgens mij krijgt hij tandjes hoor, daarom huilt hij zo veel!'

Zoon kreeg zijn eerste tand toen hij elf maanden was.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176329931
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn oudste begon vanaf dat hij drie maanden heel erg slecht te slapen. Mijn man heeft zooo vaak gezegd: 'Volgens mij krijgt hij tandjes hoor, daarom huilt hij zo veel!'

Zoon kreeg zijn eerste tand toen hij elf maanden was.
Zo ging het hier ook. Veel kwijlen: hij zal wel tandjes krijgen. Slecht drinken idem. En uiteindelijk kwam die eerste tand ruim vijf maanden nadat we voor het eerst dachten dat ie tanden kreeg.
pi_176330079
Die sluizen van kwijl zijn hier ook al maanden geopend :') poep is ook al een tijdje zuur ruikend. Die zoete borstvoedingspoep is dan toch een stuk fijner.Overigens nog geen tanden, gelukkig.

Wel ongelofelijk ontevreden de hele dag door en dat al een week. Geen idee of er een sprongetje zit bij de 4 maanden, zo ja dan mag hij wel een leuk kunstje leren. Praten over wat zijn probleem is bijvoorbeeld :{w
pi_176330153
Flens wil vandaag alleen maar bij me liggen. Elke andere poging komt hij als een boemerang terug.

Een dag lang voor de tv dus. Ergens voelt het alsof ik hier al jaren voor heb getraind. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 20:52:49 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176330664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:37 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Flens wil vandaag alleen maar bij me liggen. Elke andere poging komt hij als een boemerang terug.

Een dag lang voor de tv dus. Ergens voelt het alsof ik hier al jaren voor heb getraind. ;)
_O-
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176333449
Pannenkoekenmix, zo voel ik me ook regelmatig. :)

DaD, heerlijk zo'n man. :D

In dat geval zal ik maar gewoon afwachten. Dat kan ik goed.

In tegenstelling tot onze avonden. Die handel ik niet erg goed. Bah. :'(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 22:20:30 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176333561
Wat doet ie, Nanuke?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 6 januari 2018 @ 22:31:51 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176333956
J, afgelopen nacht: :z :z :z :z :z :z :z :z elke staat voor een uur slaap!
Mijn borsten ‘s morgens vroeg: :% :%
J: :9~
ik: :O *;
J: :Y)
J: hoest - hoest - :r
ik: }:|

Toen zijn we maar onder de douche gestapt en heeft hij geprobeerd de waterstralen te pakken. Dat was wel heel schattig.
Het zal me benieuwen of dit een eenmalig geintje was...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176336130
Hij heeft in ieder geval laten zien dat hij het kan Lemijn! Heb je ook tussendoor nog gecheckt of hij nog leefde? Wel een beetje jammer van de spuugpartij.

Wij zijn van 1 naar 3 kinderen met koorts gegaan dus ik bereid me voor op een drama nacht :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176336831
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 22:20 schreef Lemijn het volgende:
Wat doet ie, Nanuke?
Moeilijk. Waar hij overdag het makkelijkste kind op aard is, haalt hij dat s avonds in. Hij is onrustig, huilt/schreeuwt en wil vooral van alles niets. Soms duurt dat maar even, soms ook de hele avond. Waar het verschil in zit, geen idee, maar ik vind het stom.

En hij heeft de update gehad dat huilen ook daadwerkelijk met tranen samen gaat, en dat maakt t alleen maar stommer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176337070
Oei, ff, dat klinkt erg naar. Sterkte. :* Jij en je man nog wel overeind?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176337729
Och FF, heel veel sterkte :* heb je zetpillen in huis?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176337751
Nanuke, huilen met tranen is zo hartverscheurend hè?
M. heeft de pruillip inmiddels gefinetuned. Als ik die zie moet ik zelf bijna huilen ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 7 januari 2018 @ 04:10:18 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176339482
Sterkte FF! :{ Hoop inderdaad dat het jullie zelf bespaard blijft.

En Nanuke ook. Ellendig is dat toch. Hopelijk vindt hij snel z’n avond-draai weer :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 7 januari 2018 @ 05:25:25 #90
73386 Fazz
onderweg
pi_176339623
Beterschap FF! 3 zieken :'(

Zo’n hele avond huilen klinkt ook zwaar Nanuke
:*

Zo, ik heb 2 nachten kunnen bijslapen zonder kinderen en nu thuis mag ik er weer tegenaan :') ze is nu al 1,5 uur wakker en heeft peuter ook al wakker gejankt. Ze is gevoed, warm, schone luier... Man gaat nu beneden slapen met F en ik doe m’n oordoppen in. Hopelijk valt er nog wat te slapen }:|
pi_176340183
Ik vind het ook echt zwaar. Het voelt elke keer weer alsof ik iets fout doe. :@ En zelfs goede nachten met meer dan 3u slaap achter elkaar compenseren momenteel even niet voor de energie die de avonden kosten. Maandag moet ik weer werken. Dat vond ik al niet lekker, nu zie ik er helemaal erg tegenop.

LeSage, dat deed ik gisteren dus ook gewoon. Lekker meesnotteren.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 7 januari 2018 @ 09:27:55 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176340257
Wat vervelend al die rellende baby’s. Nanuke, werk-boks voor morgen. Ik denk dat we best geoefend zijn in presteren op adrenaline inmiddels. ^O^

Hoe is het in huize FF?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176340336
Bij ons was het gisteravond ook drama. Eerst niet stoppen met drinken en daarna krampjes. Elke halve plasluier is ook reden tot huilen.

Man was weg en kwam eerder thuis na mijn noodkreet dat ik wou slapen. Tegen die tijd dat hij thuiskwam sliepen we tot zijn grote verbazing. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176340350
succes weer met werken morgen, lemijn en Nanuke!
Klinkt idd slopend je avonden Nanuke. Hopelijk gaat dat snel beter!

FF hoe is de nacht verlopen?

Fazz ook nog wat slaap kunnen pakken hopelijk!

Vorig jaar om deze tijd hadden wij net de knalpositieve test in onze handen (5 dagen na nod). Geen idee hebbend wat ons allemaal te wachten stond. Maar wat een mooi jaar is het geweest. O+

We genieten heel erg!

En in contrast van vorig jaar, vandaag alweer voor de 3de keer ongesteld geworden :')
pi_176340401
Ik ben dan ook blij dat ik middagen werk, dan heb ik de ochtend om op gang te komen. :D

Hoe was je nacht Lemijn? Kun je weer allemaal slaapsmileys plaatsen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176340485
Nanuke, heb je al geprobeerd om je baby in een draagdoek of -zak te doen 's avonds? A is ook altijd heel onrustig in de avond, maar als Baard haar dan in de Tula doet gaat ze altijd lekker slapen. O+.

Weer een goede nacht hier, laatste voeding om 23:30 en daarna heeft ze geslapen tot 7:30. Jammer dat ik de halve nacht wakker heb gelegen om naar haar snotneus te luisteren. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176340623
Oordoppen, DaD! ^O^ Werkt als een trein. De draagdoek/zak methode heb ik nog niet echt toegepast omdat dat alleen goed is als ik blijf bewegen. En slapend eruit halen is me nog niet gelukt. Wel een poging waard, ga ik vanavond even proberen. Dankjewel voor het idee. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 7 januari 2018 @ 10:20:51 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176340902
8x :z
2x :%
0x :r
*O*

Heb vannacht wel anderhalf uur wakker gelegen na de voeding, van ontregeldheid denk ik. :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 7 januari 2018 @ 10:48:00 #99
73386 Fazz
onderweg
pi_176341224
Ik ben gelukkig rond 6 uur nog in slaap gevallen :)
Gisternacht bleek ze ook al zo lang wakker te zijn geweest, geen idee waardoor.
Ze slaapt op zich prima natuurlijk; van 19:30 tot 04:00 en daarna van 06:00 tot 08:45. Jammer alleen dat een extra voeding ‘s avonds niet helpt om de lange ruk die ze maakt te verleggen.
pi_176341795
Wij hadden de voorspelde dramanacht. Peuter heeft wel helemaal doorgeslapen en was vanmorgen gewoon weer fit zonder koorts dus dat was wel een meevaller. Bij Lala was de koorts al een stuk minder geworden maar icm flinke verkoudheid en nu last van haar keel duurde het al een uur voordat ze eindelijk sliep en daarna elke 1,5 uur wakker met hysterisch gehuil en daardoor niet aan willen happen terwijl dat het enige was waardoor ze even stil was en weer ging slapen, ze heeft ook naast me geslapen ipv in de co-sleeper. Em was drie keer wakker inclusief gillen, maar gelukkig sneller rustig te krijgen. Al met al een nacht zoals verwacht helaas, gelukkig is het nog weekend :')

Vervelend dat jullie avonden nog zo zijn Nanuke. Hopelijk snapt hij snel dat rustig knuffelen of spelen een stuk leuker is. Die tijd komt echt weer.

*O* voor Jacob!

Balen zo'n thuiskomst Fazz. Ze heeft je vast gemist.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176343769
We hebben gewoon de eerste keer rollen van onze baby gemist! We waren een beetje aan het rommelen en opruimen terwijl hij in de box lag. Zegt man ineens tegen Dirk, ben je helemaal onder de mobiel wegbewogen? Dus ik kijk, en zeg; 'Ehm. Heb jij hem op zijn rug gelegd?' Man kijkt me verdwaasd aan, waarop ik uitleg dat ik m op zijn buik had gelegd omdat hij wat aan t gapen was en dan wat makkelijker in slaap kan vallen. En nu dus weigeren om het nog een keer te doen natuurlijk. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176344576
Boh FF, alsof je je handen niet al vol genoeg hebt met 3 kinderen..! Beterschap! :*

Nanuke wat zonde dat jullie het gemist hebben, maar wat goed van Dirk! *G*

Goeie nachten voor Lemijn! *G*

DaD dat klinkt ook als een goede nacht ja (buiten die 1,5u dan). A is nu een week of 8 toch?

Hier zijn de nachten best prima voor een baby van 5 weken (denk ik?), maar vind het soms toch aardig slopend nog :O
Gelukkig helpt het dat ik meestal 0,0 plannen heb en dus eigenlijk alleen maar thuis rondhang :')

Oh en die babylachjes die we nu met zeer grote regelmaat krijgen helpen natuurlijk helemaal goed! O+ *)

Gisteren kwamen de buren op visite met ons buurjongetje van 8 mnd oud, dat gaf ook goede hoop dat het écht allemaal makkelijker wordt! :D
Man en ik zeiden in koor: "Ooh, dat duurt nog maar 7 maanden!" _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176344606
Lemijn *O* *O*

FF, vervelend die zieke kindjes, hopelijk is de koorts snel weg!

Nanuke, een rollende Dirk, leuk :D

Nanuke en Lemijn, succes met werken morgen!

Hier een drama nacht, zoals we nog niet eerder hebben meegemaakt. Overdag had ie goed zijn slaapjes gepakt, vrolijke baby. Tegen bedtijd ging ook alles goed, goed gedronken, in zijn bedje gelegd. Ik was ook helemaal kapot, dus wilde ook vroeg erin (rond 22 uur), toen begon het gespook.

Huilen, huilen, huilen, huilen, ben tot 00:30 met hem bezig geweest. Elke keer als ik hem oppakte, was hij stil en viel hij snel in slaap. ALs ik hem dan weer in zijn eigen bedje teruglegde was het weer huilen, huilen, huilen.

Tot ik dacht F* it, kom maar bij mij in bed slapen (tegen mijn principes in, want niet echt veilig met dekbed enzo) , toen was ie klaar wakker en ik kon niet meer en het huilen stond mij ook nader dan het lachen. Toen ie mij ook nog paar keer flink geraakt had met zijn zwaaiende armen, had ik het helemaal gehad en kreeg ik een meltdown, ik wist niet meer wat ik kon doen om S. te helpen met slapen.

Man heeft S. meegenomen naar beneden en na een uur slapend in zijn bedje kunnen leggen, waar meneer precies een 1 uur heeft geslapen, om vervolgens weer huilend wakker te worden om 02:30. Na de voeding viel hij weer aan borst in slaap, na een tijdje weer geprobeerd hem in zijn eigen bedje te leggen. Zodra zijn ruggetje het bed raakt, meteen wakker en krijsen. Man weer met hem bezig, uiteindelijk even bij man op de borst in slaap gevallen, maar daarna weer wakker en huilen. Weer gevoed, weer in slaap gevallen, terug in bedje, weer huilen.
Tegen 6 uur 's ochtend maar weer in bed genomen en toen uiteindelijk hebben we nog een paar uurtjes kunnen slapen met z'n allen.

Ben helemaal op, dat was ik gisteravond al, maar na zo'n nacht ;(
Het leek of hij alleen bij 1 van ons rustig werd, dat hebben we (afgezien van de 1e 2 à 3 weken) nog nooit meegemaakt, hij sliep meestal wel goed in eigen bedje.
Hopelijk vannacht niet weer zo'n brulfestijn, want morgen weer werken, met zo weinig slaap trek ik dat niet.

Nu ligt meneer te slapen, in zijn eigen bedje :)
pi_176345243
Poeh, dat klinkt inderdaad als een pittige nacht, Tolstoi!

Twist, A was afgelopen vrijdag al 10 weken. Ik herken wel wat je zegt trouwens, ik kijk er ook wel naar uit dat ze een maand of 8 is. Door I weet ik hoe ontzettend veel leuker het allemaal nog gaat worden. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176345824
Oef Tolstoi, dat doet mij inderdaad denken aan de eerste week hier :'(
Hopelijk was het iets eenmaligs! :*

DaD, 10 weken al weer! :o Oh wauw, dacht dat ze maar 3 weken scheelden, maar 5 dus!
Ja, ik vind het wel dubbel hoor; soms kan ik de tijd echt wel vooruit kijken. Maar toen de buren gisteren binnenkwamen, lag onze Pitbull op m'n buik te slapen en riepen zei dus ook in koor: "Oh, wat heerlijk hè, als ze nog zo lekker op je slapen? O+ Dat is bij ons echt al lang geleden en dat doet-ie nu echt niet meer ;( "
Dus terwijl ik de tijd vooruit kijk, toch ook maar volop genieten van dat mini-gebeuren ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176346658
Wat goed van dirk! *O*
Ik ben ook elke keer te laat, maar heb wel de eerste keer gezien :D
Hij ligt nu as we speak ook op z’n buik, ik heb hem
op zijn rug gelegd.. hmm weer te laat haha.
pi_176348106
Tolstoi, kan ie last hebben van z'n oortjes? Dan doet verticaal liggen pijn.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 7 januari 2018 @ 20:02:15 #108
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176351951
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:07 schreef Krisvc het volgende:
Tolstoi, kan ie last hebben van z'n oortjes? Dan doet verticaal liggen pijn.
Of tandjes?
Afgelopen nacht hadden wij een vergelijkbare nacht (met iets minder gebrul en iets eerder gestopt) en zag vandaag 2 bulten op d'r tandvlees bij d'r voortanden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176353614
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:07 schreef Krisvc het volgende:
Tolstoi, kan ie last hebben van z'n oortjes? Dan doet verticaal liggen pijn.
Dank voor meedenken. Oren zijn het denk ik niet, vanmiddag heeft ie 2,5 uur geslapen en later nog eens een dik half uur. Op de momenten dat ie bij ons sliep (verticaal) ,heeft ie wel kort geslapen.

Sylver, ik zit ook aan tandjes te denken, maar ik voel nog niks. Hij zit wel op alles te kauwen wat ie in z'n handjes krijgt (inclusief onze vingers :) ) Zijn gekwijl is alleen wel minder dan een tijdje terug.

Hopelijk een goede nacht vannacht, mijn wekker gaat weer vroeg morgenochtend. Ik duik er ook zo maar eens in :)
pi_176354325
Ik bedoelde uiteraard horizontaal.

Echt, mijn hersens op dit moment. :') Ik ga snel weer verder met voedselbank spelen voor mijn speklap met krampjes.

Sterkte ermee Tolstoi.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176354671
Zwaar zo'n nacht!

S heeft grote frustraaaaties omdat hij niet vooruit kan komen. De dag bestaat uit liggen, omdraaien naar de buik en dan maar kreunen en steunen met een rood hoofd en maaien met alle lichaamsdelen om niks verder te komen. Goede workout wel.
  zondag 7 januari 2018 @ 21:47:35 #112
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_176354865
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:40 schreef ingee het volgende:
Zwaar zo'n nacht!

S heeft grote frustraaaaties omdat hij niet vooruit kan komen. De dag bestaat uit liggen, omdraaien naar de buik en dan maar kreunen en steunen met een rood hoofd en maaien met alle lichaamsdelen om niks verder te komen. Goede workout wel.
heerlijk is dat _O- hier kon kapteintje eerst van buik naar rug rollen. Nu heeft ie van rug naar buik onder de knie, maar buik naar rug is ineens weer een groot raadsel voor m _O- boos dattie is joh :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176355418
Het lukt eindelijk om Flens bij zijn papa neer te leggen zonder dat hij wakker wordt. *O* En wat was het heerlijk om zelf weer eens de keuken schoon te maken. Na al mijn nesteldrang tijdens de zwangerschap word ik nog steeds helemaal rustig van schoonmaakmiddelen. O+

Flens heeft vanavond weer last van krampjes. Volgens mij overvoed ik hem nog steeds, hij heeft tien natte luiers gehad vandaag en zes met poepjes. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 7 januari 2018 @ 22:48:37 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176356389
Gezellig ingee, hier ook! Als ik hem een speeltje toe werp neemt de frustratie meestal wel even af.
Ik vind het zo grappig dat er dagen zijn waarop hij wonderbaarlijk snel van het matje achteruit hupst, en dagen dat hij per ongeluk terug draait, en dagen dat dat allemaal niet gebeurt. Vanmiddag zat hij een tel op handen en knieën. Maar vooral heeft hij geen idee wat hij wil en hoe, alleen maar dat er iets moet gebeuren. Die innerlijke drang vind ik fascinerend om te bekijken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 januari 2018 @ 02:14:34 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_176358734
Mijn baby kotste een bed vol. Helaas de mijne :') ik ben nu wel klaar met het zieke baby gedoe hoor :{w *pulkt boerenkool uit pyjama*
disclaimer
  maandag 8 januari 2018 @ 06:09:39 #116
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176359028
Oh noes SQ :{
Hopelijk verder wel een rustige nacht..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 8 januari 2018 @ 06:41:32 #117
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176359101
Lekker SQ :/
Daarna nog wel kunnen slapen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 januari 2018 @ 06:46:33 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_176359115
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 06:09 schreef Sylver_ het volgende:
Oh noes SQ :{
Hopelijk verder wel een rustige nacht..
hahaha, ja dat zou mooi zijn.
Nee, hij moest overgeven vanwege verkoudheid. Véél slijm en snot + véél hoesten = :r
disclaimer
pi_176359265
He jakkes SQ :X

Beterschap voor alle baby’s!
Tolstoi had je nog iets van paracetamol geprobeerd? Dat werkt hier echt heel goed en meestal slaapt J. daarna een stuk beter.

Herkenbare frustraties hier voor wat betreft vooruit willen komen, terwijl hij dat nog niet kan. Of boos worden als een speeltje net buiten handbereik ligt. Meneer rolt hier nu wel soms ineens door. Ligt hij ineens een halve meter naast zijn speelkleed. En dan zo’n enorm blije kop erbij van ‘I did it!’ :D
  maandag 8 januari 2018 @ 07:46:28 #120
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176359341
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 06:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hahaha, ja dat zou mooi zijn.
Nee, hij moest overgeven vanwege verkoudheid. Véél slijm en snot + véél hoesten = :r
Pfff, sucks -O-

Vandaag werken?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176359686
Ah, beterschap voor Noud SQ.

Al die gefrustreerde beweegbaby's. O+

Pannenkoekenmix, welke kleur is de poep? Veel poepen en plassen betekent niet per se overproductie.

J. werd vannacht bijna door peuter aan z'n hoofd omhoog getrokken toen hij aan het drinken was. Ze dacht dat 't d'r pop was die ook bij ons in bed lag. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176360130
Ohja, die frustratie van *iets* willen, maar zelf niet eens weten wat, heerlijk! :D O+

Beterschap SQ! ;(

Kris :D snap de verwarring op zich wel :Y

* twist02 jaagt Fok-wet weg
Mijn baby is gewoon zelf in slaap gevallen in de box :o ik juich niet, maar ik zie vooruitgang *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176360211
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:35 schreef Krisvc het volgende:
Ah, beterschap voor Noud SQ.

Al die gefrustreerde beweegbaby's. O+

Pannenkoekenmix, welke kleur is de poep? Veel poepen en plassen betekent niet per se overproductie.

J. werd vannacht bijna door peuter aan z'n hoofd omhoog getrokken toen hij aan het drinken was. Ze dacht dat 't d'r pop was die ook bij ons in bed lag. :')
Laatste dagen is die mooi geel, daarvoor was het groenig. Er zit dus wel verbetering in.

Het lukt hem ook steeds beter om de borst leeg te drinken, hij krijgt nou een borst per twee uur. Volgens mij raken melk en Flens steeds beter in balans.

Vervelend al die zieke babies! Lekker aan de koffie dan maar?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176360303
kris :D

boh SQ, midden in de nacht bedden verschonen is echt niet leuk. (dat is het overdag al niet..). Hoe is het nu met Noud en met jou?

Vriend en ik wilden vanaf deze week weer eens proberen om N om half 9 naar bed te brengen in de avond.
Gisteren kwam N om 20 uur om te drinken dus ik dacht laat nog eens proberen om haar na het drinken in bed te leggen. What was i thinking. Om 21:30 heb ik haar maar weer uit bed geplukt want ze ging echt niet slapen. Ik moest even iets doen dus legde haar onder de babygym, heeft ze nog ruim een half uur vrolijk krijsend liggen spelen. Toen ik haar om 22 uur bij me pakte viel ze in slaap en heb ik dr overgelegd in haar bedje. Precies op het moment dat ik de lamp uit deed en ging liggen werd ze weer wakker (alsof ze het aanvoelen). Na een voeding kon ik haar gelukkig wel wegleggen, maar wat zou ik het fijn vinden een keer om 22 uur te kunnen slapen.
We gaan deze week nog wel door met proberen, kijken we aan het einde van de week wel of we ermee doorgaan of over een aantal weken weer opnieuw gaan proberen.

Deze week voor het eerst weer 4 dagen werken en heb uitgerekend nu ook 3 van die avonden verplichtingen waar ik niet onderuit kom. Ik ben heel blij als het donderdagmiddag is en mis haar stiekem nu al. :@
  maandag 8 januari 2018 @ 11:30:10 #125
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176362094
Nolita, hebben jullie al een bedtijdritueel? Dat je om 20 uur verschoond, pyjama aan etc voor de voeding? Bij ons hielp het ook om de voeding in het donker te doen. Succes met werken! Voordeel als je week zo vol is, is dat de tijd tenminste lekker snel gaat. En wellicht vind je het dan ook minder erg als ze 's avonds loopt te spoken: goed excuus om extra te knuffelen? O+

Bah SQ, nachtelijk verschonen lijkt me ook echt geen pretje. Hoe is het nu met Noud?

En FF, hoe is het met jouw trio? Iedereen al een beetje opgeknapt?

En *O* voor Twists minimijlpaal!

/Compleet willekeurig reageren op wat ik heb onthouden :') komt het ooit nog goed met mijn geheugen? ;(
pi_176362219
Zit ik net met huid en haar in het sop onder de douche, wordt mijn baby huilend wakker. ;(
Ze kan niet echt alleen slapen vandaag maar soms moeten echt mijn handen vrij.
Toch eens op zoek naar een fijne draagdoek. :)
  maandag 8 januari 2018 @ 11:51:26 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176362475
Kan je van wat avondverplichtingen af, als je zou willen Nolita?
Hebt blijft zoeken he, dat naar bed brengen. Hier stort hij al dagen om half 6 al in, omdat hij zo slecht slaapt overdag. Maar dan heb ik geen rust en tijd voor het avondritueel dus dan wordt het ‘gewoon slapen’, als ik geluk heb, en dan nog even mopperen beneden en dan naar bed. Naar bed brengen duurt en uur en dat vind ik prima, maar dan wil ik wel gegeten hebben.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 januari 2018 @ 11:52:33 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176362502
Oh Venco onhandig is dat toch he! Ik ben ook niet van laten huilen maar soms even onder de douche met de deur dicht gunde ik mezelf wel hoor. Daar kon ik de hele dag op teren daarna.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176362947
Beterschap SQ!

Ik wilde een bijzonder moment met jullie delen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176363310
Wat lief en bijzonder, Cygne. O+
En wat een leuke man heb je. ;)
pi_176363354
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:52 schreef Lemijn het volgende:
Oh Venco onhandig is dat toch he! Ik ben ook niet van laten huilen maar soms even onder de douche met de deur dicht gunde ik mezelf wel hoor. Daar kon ik de hele dag op teren daarna.
Ik probeer inderdaad wel na te streven dat ze zo min mogelijk hoeft te huilen wat dat betreft maar inderdaad: dat douchen moet toch even.
En ik heb nog een kleuter hier die soms ook geholpen moet worden. En het huishouden gaat ook door.
Komt allemaal goed hoor, maar dat huilen met trilstem gaat mij toch aan het hart. ;(
pi_176363899
Ah Venco, dat vind ik ook altijd naar. Aan de andere kant, ik vind mijn eigen verzorging ook belangrijk, dus dat doe ik toch gewoon iedere dag.

Cygne O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176363905
Venco herkenbaar hoor! Zeker nu ben ik ook echt niet voor het bewust laten huilen van zo'n mini, maar met een peuter in huis zal het soms toch even moeten (nog los van mama die inderdaad zelf ook moet eten enzo ;) ).
Maar dat trilhuiltje inderdaad... ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176364600
Herkenbaar venco, zodra je in de sop zit beginnen ze te huilen. Ik laat V ook niet graag huilen, maar soms kan het helaas niet anders ;(

Cygne wat een geweldige foto O+

Nolita, hier werkt een vast ritueel voor het slapen gaan. Schone luier, slaapzak aan, flesje en dan naar bed. In bed krijgt hij het speentje en een knuffeltje naast hem.
Ohja en de regenbui zet ik zachtjes voor hem aan, hij is het nu zo gewend en het is net zoiets als een trekpop met geluid.
Voorheen had ik niet echt een ritueel maar gaf wel steevast de laatste fles in het donker en in de buurt van de slaapplek.
Hopelijk heb je hier iets aan :*

Had zojuist een slikmomentje, heb de tula ftg moeten verstellen. Hij wordt te snel groot :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door Flav op 08-01-2018 14:06:06 ]
pi_176365298
Ik heb zo nacontrole in het ziekenhuis, mijn schoonmoeder past op C, is het heel erg dat dit als een uitje voelt? :') Ik dacht ik ga haar niet meezeulen en schoonmoeder was volgens mij dolblij dat ze mag oppassen :+

Vanmorgen ook voor het eerst naar het CB geweest, dus genoeg prikkels voor de kleine meid voor een dag, ze weegt nu 4270gram en was 55cm, dus keurig gegroeid O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176366328
Pffff. Wat een eerste werkdag zeg. Ik hoop dat het weer beter wordt, maar voor nu kan ik niet wachten tot het half 5 is en ik naar huis kan om Dirkje te knuffelen. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176366411
Nee hoor rena, ik kan ook helemaal zen worden als ik even alleen boodschappen kan doen. O+ Eigenlijk voelt alles zonder kinderen als een oase van rust.

Venco, ik vond het op het begin ook zo goochelen met twee kinderen. Gelukkig ging alles met L. zo snel en na een week of 6-8 kon ze zich meestal wel even zelf vermaken in de wipstoel of op het kleed, het echte gehuil was toen wel over.

Even kijken of de fokwet ook andersom werkt. }:| L. wordt elke keer rond half 8 / 8 uur 's avonds weer wakker, nadat ze om 7 uur in bed gelegd was. Ze heeft dan gepoept, of wordt gewoon wakker, maar we zijn vervolgens ruim een uur bezig om haar dan weer verder te laten slapen. Ik word er echt horendol van, gisteren was ik weer pas om half 10 (!) beneden, terwijl ik nog steeds een stapel verslagen heb liggen die zich ook niet vanzelf nakijkt. :')
pi_176366419
Haha rena! Hopelijk is alles goed bij de nacontrole. Overigens zie ik zowat alles zonder kinderen als een uitje :P

Cygne wat een mooie foto O+
Hier ook nog trotse overgrootouders. Prachtig dat ze dat nog mee mogen maken!

Nolita: houd moed, uiteindelijk vallen ze echt wel een keer bijtijds in slaap. Afdwingen gaat hem -helaas- toch niet worden, maar je kunt wel consequent zijn met bijv. inderdaad een avondritueel. J. is morgen zes maanden gaat nu een kleine week rond 19.30-20.00 echt aan zijn nacht beginnen, terwijl hij daarvoor rond 21.00 uur weer even beneden kwam. Nu wordt hij wakker en heeft hij genoeg aan een speentje of voeding en slaapt daarna weer verder. Ik heb hier in feite niks voor hoeven doen. Ja, op bed leggen bij moe totdat hij ineens bleef slapen. Nouja, moraal van het verhaal hier was dus eigenlijk grotendeels geduld hebben. (En het zou me ook niks verbazen als we komende week ineens weer met een baby beneden zitten. Onvoorspelbare wezentjes ;) )
pi_176366433
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:57 schreef Nanuke het volgende:
Pffff. Wat een eerste werkdag zeg. Ik hoop dat het weer beter wordt, maar voor nu kan ik niet wachten tot het half 5 is en ik naar huis kan om Dirkje te knuffelen. ;(
:* Dat bekkie als je hem straks weer ziet is echt goud waard, hou vol.
pi_176366445
Och, vergeet ik zo die prachtige foto van Cygne. O+ O+ Zo bijzonder!
pi_176366471
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:57 schreef Nanuke het volgende:
Pffff. Wat een eerste werkdag zeg. Ik hoop dat het weer beter wordt, maar voor nu kan ik niet wachten tot het half 5 is en ik naar huis kan om Dirkje te knuffelen. ;(
Ach dat klinkt niet goed, sterkte nog even :*
pi_176366652
Het missen is niet eens zozeer het probleem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:02 schreef Selvaria het volgende:
Och, vergeet ik zo die prachtige foto van Cygne. O+ O+ Zo bijzonder!
En dit!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176368246
Oh jee, dat is wel echt vervelend zo ja. :N Heb je het al bij een teamleider oid aan kunnen geven? Hopelijk snel verbetering op dat vlak.
pi_176369388
Dat is klote Nanuke. Gelukkig eindelijk een eind aan je rotdag!

Prachtige foto Selvaria!

Douchen, vandaag moest ik mijn warme water afstaan aan mijn man. Helaas! Nouja hij had het harder nodig dan ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176370233
Jeetje niet echt een warm welkom zo, Nanuke. -O-
pi_176370290
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:12 schreef Selvaria het volgende:
Oh jee, dat is wel echt vervelend zo ja. :N Heb je het al bij een teamleider oid aan kunnen geven? Hopelijk snel verbetering op dat vlak.
Dat is wat lastig. Technisch gezien zijn mijn collega's mijn leidinggevenden. Oh, en doe eens een gok welke afdeling ik werk? Personeelszaken, ja. :') Ik ga het morgen nog wel even bespreken, ik was vandaag ietwat overdondert zeg maar. Nu thuis en dirk heeft het wel heel leuk gehad op de opvang. Ze wilden hem allemaal mee naar huis nemen, inclusief een jochie wat daar nog aan t wachten was op z'n mama. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176372374
Haha, boodschappen doen zonder kinderen _O_ de totale rust.
Net zoals de ochtenden dat ik om 10 uur begin met werken en de kinderen om 8.15 de deur uit zijn. 1,5 uur voor mezelf (oké, en de was, hond, vaatwasser, bed verschonen enz.).
Ik heb jarige vriend vandaag een oppas gegeven vrijdag. Gaan we samen uit eten. Beetje uit eigenbelang ook O-)

Hier ligt M. gewoon nog lekker beneden in de box of op de bank te slapen tot ik naar bed ga. Misschien moet ik ook maar eens gaan denken aan een avondritueel. Misschien ook niet en wachten tot de laatste fles eraf kan. Ben wel van plan die wat kleiner te gaan maken, want zelfs in de ochtend is er niet eens echt honger nu :')

Nanuke, wat stom zeg :( maar dubbel zo fijn om thuis te komen dan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176373044
Alles goed met Jules, hij groeit goed, zou graag een foto doen maar is maandag hè?
Ik lees mee en verlang naar zijn thuiskomst. Nog even.
pi_176373548
Is hier ook een verboden vragen of onderwerpen sectie?
  maandag 8 januari 2018 @ 20:22:07 #150
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176373834
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:47 schreef Mekamotut het volgende:
Alles goed met Jules, hij groeit goed, zou graag een foto doen maar is maandag hè?
Ik lees mee en verlang naar zijn thuiskomst. Nog even.
Foto's mogen altijd!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176373984
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:22 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Foto's mogen altijd!

Trots op mijn zoon O+
Ogen eindelijk een keer open. Zijn knappe voorkomen heeft hij aan Kim te danken. Bijna twee kilo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mekamotut op 08-01-2018 20:32:12 ]
  maandag 8 januari 2018 @ 20:31:33 #152
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176374118
Wat een lekker ding, Meka O+

Wat rot zeg, pannenkoekenmix. En wat raar dat je schoonvader om zoiets de relatie met zijn zoon en en kleinzoon op het spel zet :N

Pfff Nanuke, dat is ook geen fijn welkom :{ Geen collega's met ervaring met kolven?
Ik merkte op mijn werk ook dat dat nogal scheelt. Nee, de keuken waar iedereen in en uitloopt is geen goede plek en nee, je ziet idd niet veel, maar ik krijg er zo ook vrij weinig uit :(
Hopelijk kun je het bespreken op je werk en komt er een goede oplossing. Of iig al begrip, dat zou al het halve werk zijn.

Selv, zou later op bed niet helpen? Of redt ze dat niet?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176374246
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:27 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Trots op mijn zoon O+
Ogen eindelijk een keer open. Zijn knappe voorkomen heeft hij aan Kim te danken. Bijna twee kilo.
Mekamotut, wat een schatje! En fijn dat ie bijna 2 kg is. O+
pi_176374636
Dank U. Niks dan liefde voor mijn zoon en mijn vrouw.
pi_176374729
Nanuke, dat is geen fijne eerste werkdag! Vervelend dat onbegrip van collega's! Probeer het je niet aan te trekken! En dan te bedenken dat ze op personeelszaken wel de wetgeving zouden kennen.... :*

Bij mij was er ook geen goede kolfplek, in 1e instantie moest ik maar ergens in een open ruimte gaan zitten waar iedereen langs loopt. Niet dus.
Toen bleef eigenlijk de keuken over (wc had ook nog gekund), maar die kon niet op slot, want geen sleutel. Die zou opgezocht worden tijdens mijn verlof (niet dus). Vervolgens had ik voorgesteld een haakje aan de binnenkant van de deur te monteren, uiteindelijk ook niet gebeurt. Toen was ik discussie zat en nu kolf ik dus in de keuken met de deur dicht en met een stoel tegen de deur aan :?
Ik ga ook elke dag een half uur eerder weg om live te kunnen voeden, dat wordt me ook niet altijd in dank afgenomen.

Cygne, wat een mooie foto O+

Selvaria, dat is bij ons een normale gang van zaken. Meneer wil pas rond 22:00-22:30 echt naar bed voor de nacht. Als het al eens lukt om hem eerder in bed te krijgen, dan slaapt ie maar 45 minuten en daarna niet meer en wil hij weer spelen en bij ons zijn.
Hopelijk werkt de omgekeerde Fok wet ,want dan sluit ik me daar graag bij aan :7

SQ, balen van de kotspartij en het nachtelijk verschonen! Hoe is het nu met Noud? En heb jij nog wat kunnen slapen?

PKmix, vervelend die situatie met je schoonvader! Onbegrijpelijk dat hij zich zo opstelt.

Lemijn, hoe is jouw eerste werkdag verlopen? Was J. naar de opvang?
pi_176374866
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:31 schreef Sylver_ het volgende:
Selv, zou later op bed niet helpen? Of redt ze dat niet?
Ja, dat helpt wel, maar redt ze inderdaad niet altijd. Nu lijkt het goed te gaan.
  maandag 8 januari 2018 @ 21:00:58 #157
73386 Fazz
onderweg
pi_176374901
Het blijft toch belachelijk dat een fatsoenlijke kolfruimte, waar je wettelijk recht op hebt, zo moeilijk te realiseren valt :N

Nanuke, dat is ook geen fijn welkom zeg. Heb je een leidinggevende die je hierop kunt aanspreken?

SQ, beterschap voor Noud! Slechte timing dat onder spugen midden in de nacht :X

Mooi Cygne O+

Mekamotut, wat een knapperd is het. Hopelijk mag hij snel mee naar huis!

PKM, goed van je man dat ie op z'n strepen staat. Het is alleen zo vervelend dat dit soort familie gedoe terwijl je eigenlijk de focus op je eigen gezin wil hebben :*
  maandag 8 januari 2018 @ 21:01:58 #158
73386 Fazz
onderweg
pi_176374944
Iemand tips om een baby te leren kruipen? :+ Ze is zo gefrustreerd omdat ze niet vooruit komt dat ze het steeds op een brullen zet. Maar zonder oefenen leert ze het toch nooit o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Fazz op 08-01-2018 21:07:51 ]
pi_176375014
Weet niet meer wie het vroeg, maar paracetamol hebben we niet geprobeerd. Ben daar toch ook een beetje huiverig voor als er niet een duidelijke reden is. Misschien onnodig...

Gisteravond bijna een herhaling van zetten. 's Avonds aan de borst in slaap gevallen, bij terugleggen in bedje meteen wakker. Hij leek nog even te gaan slapen, toen weer huilen huilen huilen.
Andere borst aangeboden. Eerst nog even mama onderkotsen. Toen toch maar de 2e borst drinken. Daarna in bed gelegd en zelf ook maar meteen in bed gedoken. Meteen weer huilen, bij mij kwam de paniek van de vorige avond/nacht weer opzetten en toen vanuit het niks was het stil :')
S. heeft geslapen tot 02:30, daarna gevoed en wederom geslapen tot 07:00.

Hij is net in de box van rug naar buik gerold en heeft zich daarna nog eens 180 graden weten te draaien O+

Zo maar eens proberen of ie naar bed wil :)
  maandag 8 januari 2018 @ 21:05:54 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176375071
Het was al mijn derde werkdag lieverds. En Jacob was lekker thuis, wat relaxed was want geen haal-/brengstress. Verder heb ik leuk werk en een eigen kamer die op slot kan. Dat maakt het een stuk makkelijker allemaal. Tegelijk houdt dat kolven me wel flink bezig, oa omdat ik hem niet bijhoud qua hoeveelheden. Maar daarvoor schuif ik wel even een topic op.
Nu liggen we samen in bed. Hij heeft zich in coma gedronken en ik lig met m’n neus in zijn haar. Geloof niet dat ik wil opstaan voorlopig. O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176376558
Net voor het eerst samen gedoucht, minder warm water voor mij maar wat vond hij het lekker! Nou nog zien of hij zichzelf zo in slaap kan drinken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176376765
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Het blijft toch belachelijk dat een fatsoenlijke kolfruimte, waar je wettelijk recht op hebt, zo moeilijk te realiseren valt :N
Persoonlijk vind ik het ook een rare regel. Voor bedrijven met meer dan 100 werknemers op een locatie prima, maar in alle andere gevallen vind ik dat er in overleg iets geschikts geregeld moet worden. Ik ben op mijn werk de eerste ooit die kolft, en daarvoor zouden ze dus al jarenlang een ongebruikte kolfruimte moeten hebben... ik ben prima tevreden met mijn donkere opberghok waar ik elke keer weer wat zooi opzij moet schuiven om de stoel te vinden (en vandaag een verwarming voor moest zoeken).

Wel vervelend van zo'n start Nanuke, dat is ook niet fijn terug komen. Mijn ervaring is wel dat collega's redelijk snel wennen aan kolven (qua tijd). Hopelijk gaat je volgende werkdag wat fijner.

Wat een leuke foto Cygne!

LeSage, hier is (grote) boodschappen doen juist het wekelijkse uitje met peuter :D maar bij peuter was de nacontrole ook mijn eerste uitje, en ook voor oma de eerste oppasbeurt (wilde ze graag, ik had hem net zo makkelijk meegenomen). Ben je goedgekeurd Rena?

Is Jacob ook al een keer naar het kdv geweest Lemijn? Of ben je toch voor andere opvang gegaan?

Beterschap SQ! Verkoudheid en hoesten is erg vervelend. Hier was de koorts na 1 en 2 dagen weer vrijwel weg, maar de nachten blijven drama doordat ze zich wakker hoesten en slecht in slaap komen door verstopte neuzen.

Dat laat in slaap vallen begint ons nu overigens wel op te breken. Mijn wekker ging vanmorgen om 6 uur alweer, en ondanks 10 uur naar bed was het pas rond 12 uur stil. Ik ben daar een beetje klaar mee, wil mijn avond weer terug en dat ze gewoon gaan slapen in hun eigen bed zonder hulp om een normale tijd. Ik heb 'baby in een droomritme' gereserveerd bij de bieb (komt hopelijk eerder dan de voorspelde 4 weken), hopelijk staandst wat tips in die ook bij een tweeling op 1 kamer bruikbaar zijn. Ik twijfel nog wel enorm of we niet zelf van kamer moeten verhuizen zodat ze ook meer rust hebben (stond in de planning bij doorslapen, over 2 jaar dus waarschijnlijk :') ). Tips zijn welkom!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176378813
Wat denken jullie, is het voeden op verzoek al een beetje te sturen qua tijden?
Vanaf morgen gaat zoon weer naar school dus daar ben ik ‘s morgens ook best mijn tijd aan hem kwijt.
Het is dus handig als de baby voor ongeveer 6:30 al voeding heeft gehad en tot cirka 8:45 niet meer nodig zou moeten hebben (regeldagen uitgezonderd).
Ze vraagt ongeveer elke 2 á 2,5 uur. Meer zit daar meestal niet tussen.
Als zij nou 5:30 gaat vragen, dan wilt ze natuurlijk rond 8 uur weer en dat gaat dus niet. :')

Iemand tips of ideeen hierover?
pi_176378903
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb 'baby in een droomritme' gereserveerd bij de bieb (komt hopelijk eerder dan de voorspelde 4 weken), hopelijk staandst wat tips in die ook bij een tweeling op 1 kamer bruikbaar zijn. Ik twijfel nog wel enorm of we niet zelf van kamer moeten verhuizen zodat ze ook meer rust hebben (stond in de planning bij doorslapen, over 2 jaar dus waarschijnlijk :') ). Tips zijn welkom!
^ontlurkt

Er is ook een nieuw boek op de markt over baby’s en slapen dat me erg interessant lijkt.
Lees hier reviews en info over de inhoud: http://2wmn.nl/2017/10/re(...)an-suzanne-willekes/

http://mommytobe.nl/lifestyle/boektip-slaap-susanne-willekes/
Dit, dat, alles.
pi_176378961
Geef je borstvoeding of fles? Ik geefborstvoeding ook op mijn verzoek, vlak voordat ik weg moet bijvoorbeeld. Ook als ze om 5 uur op eigen verzoek hebben gedronken, leg ik ze om 6 uur weer aan. Dan drinken ze veel minder, maar wel genoeg om vanaf dan alsnog 3~4 uur te overbruggen omdat ze nog een basis hadden. Hoe dit met fles werkt weet ik niet, geen ervaring mee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176379079
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:33 schreef Philomijn het volgende:

[..]

^ontlurkt

Er is ook een nieuw boek op de markt over baby’s en slapen dat me erg interessant lijkt.
Lees hier reviews en info over de inhoud: http://2wmn.nl/2017/10/re(...)an-suzanne-willekes/

http://mommytobe.nl/lifestyle/boektip-slaap-susanne-willekes/
Bedankt voor de tip! Morgen even bij de bieb kijken of die wel op voorraad is of dat ik m elders kan vinden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176379133
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
Geef je borstvoeding of fles? Ik geefborstvoeding ook op mijn verzoek, vlak voordat ik weg moet bijvoorbeeld. Ook als ze om 5 uur op eigen verzoek hebben gedronken, leg ik ze om 6 uur weer aan. Dan drinken ze veel minder, maar wel genoeg om vanaf dan alsnog 3~4 uur te overbruggen omdat ze nog een basis hadden. Hoe dit met fles werkt weet ik niet, geen ervaring mee.
Ik geef bv. :) Dat doe ik op haar ritme maar soms dus ook voordat ze zelf vraagt als we bijv. nog weggaan of vlak voordat er (bepaald) bezoek komt.
Vraag is ook vooral of zo haar ritme in de ochtend misschien beïnvloedbaar is.
Stel dat ik haar elke morgen 6 uur voedt, zou ze dat dan gaan wennen en vanzelf komen?
Ik hoor wel vaker dat 2e kinderen makkelijk het ritme van het gezin overnemen.
pi_176379149
In sommige gevallen snap ik echt wel dat een kolfruimte moeilijk te verzinnen valt hoor. Ik werk in een lunchroom. De enige afsluitbare plekken zijn het personeelstoilet en de koeling/vriezer. Dan kun je wel over wetgeving spreken, maar in de praktijk zou het knap lastig worden daar.
Nu is kolven sowieso lastig qua horeca. Als ik zomaar ertussenuit zou moeten en er komen ineens veel mensen tegelijk binnen, dan zitten we met een probleem. Daar kun je een heleboel regels op loslaten, maar dat krijg je niet veranderd.

FF, ik doe ook meestal boodschappen met kind(eren), maar als ik dan een keer alleen ga kan ik er ook echt van genieten. Het spannende leven van een moeder :'(

Ik zou denken 5.30 voeden, dan 6.30 nog even aanbieden en dan hopen dat het tot 8.45 gered wordt. Zo doe ik dat wel met onmogelijke flestijden. Krijgt M. gewoon een klein flesje tussendoor om de tijd te rekken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 januari 2018 @ 00:24:33 #169
269689 crew  Viv
pi_176379922
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Persoonlijk vind ik het ook een rare regel. Voor bedrijven met meer dan 100 werknemers op een locatie prima, maar in alle andere gevallen vind ik dat er in overleg iets geschikts geregeld moet worden. Ik ben op mijn werk de eerste ooit die kolft, en daarvoor zouden ze dus al jarenlang een ongebruikte kolfruimte moeten hebben... ik ben prima tevreden met mijn donkere opberghok waar ik elke keer weer wat zooi opzij moet schuiven om de stoel te vinden (en vandaag een verwarming voor moest zoeken).
Er is dan ook geen regel dat elke werkplek een aparte kolfruimte zou moeten hebben, met een relaxfauteuil en een grote doos bonbons op tafel. :9 In 99 van de 100 gevallen zal het improviseren zijn. Ik zat ook in een rommelig magazijn, maar het kon van binnenuit op slot, er konden geen collega's binnenkijken en ze klopten niet aan (er was zo'n niet storen-hanger voor aan de deurklink), dus prima. :Y)
pi_176380994
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:30 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Nolita, hebben jullie al een bedtijdritueel? Dat je om 20 uur verschoond, pyjama aan etc voor de voeding? Bij ons hielp het ook om de voeding in het donker te doen. Succes met werken! Voordeel als je week zo vol is, is dat de tijd tenminste lekker snel gaat. En wellicht vind je het dan ook minder erg als ze 's avonds loopt te spoken: goed excuus om extra te knuffelen? O+
Ik moet je laatste zin even quoten. Was gister om 20:15 thuis, ze had om 19:00 gedronken en vriend had haar al verschoond en slaapzak aan gedaan. Tegen 21:00 werd ze moe en heeft vriend haar in bed gelegd, ze sliep binnen 5 minuten en slaapt nu nog!! Niks extra knuffelen of drinktijd inhalen. Ik kwam gisteravond maar niet in slaap en lig nu al een uur wakker, ik heb wel behoefte aan tijd inhalen haha. Heb natuurlijk ook al gecontroleerd of ze nog leeft :@
Ze zal wel een drukke dag op het kdv gehad hebben gisteren!

mekamotut wat een mooi kindje is het, fijn dat het goed gaat!

Nanuke wat balen dat je eerste dag zo verliep.

lemijn wat klinkt dat heerlijk, met je neus in z'n haar.
Helaas kan ik niet van de verplichtingen af. Nog maar 2 avonden met morgen de vervelendste. Dan zie ik haar van 8:00 tot 22:00 niet.
pi_176381521
Sinds ik weer werk hannesen wij ook weer n beetje met slaapritme -O- voorheen ging kapteintje met ons mee naar bed, ergens tussen tien en elf (eerder als ie al eerder moe was) en sliep hij in een ruk door tot 6/7 uur en dan na een flesje meestal tot 9.

Nu moeten we met zn allen op zeven uur op, dus geen flesje en doorslapen meer. We leggen hem nu in de avond om een uur of negen in bed, maar sinds we dat doen wordt hij ineens rond twee uur n keer wakker en dan weer rond zessen. Die nachtelijke fles was er eerder dus af en wil hij nu wel weer :?. Speentjes mot meneer niet dus m voor de gek houden heeft geen nut, iemand toevallig nog een geniaal idee:D?

Philo thnx voor de boekentip, ga hem reserveren bij de bieb ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176382179
Meka, wat een mooi kindje!

Lemijn, hoe is het om weer aan het werk te zijn? Zit je er alweer helemaal in?
Bij mij duurt het nog even en af en toe vliegt het thuisblijven me wel aan. Maar dat zie ik als een goed teken. Verder ben ik wel aan het schrijven voor een blog waar ik mee ben begonnen over (mijn) familiegeschiedenis en geschiedenisonderwijs. Daar haal ik nu wel veel energie uit want dat wilde ik allang maar het kwam er nooit van.

Kolven op het werk.. ik vind het zelf ook gewoon heel onprettig, merkte ik met I. Als ik op mijn werk ben, denk ik even helemaal niet aan mijn kind(eren), en dat kolven is in het onderwijs echt een aanslag op je schaarse tijd. Ik kon er het geduld en de energie niet voor vinden. En dan maakt het eigenlijk niet uit of je in een bezemkast zit of in een prachtige ruimte.

Y is geloof ik een beetje ziek, al weet ik niet precies wat.. Zondagmiddag was hij huilerig en hangerig en kreeg hij koorts. Toen met een zetpil 's avonds naar bed en gisteren had hij een prima dag. Maar vannacht was hij weer veel aan het huilen en nu slaapt hij gewoon nog steeds. Hij is ook aan het snotteren. Peuter is nu door mijn vriend naar het kdv gebracht, dus we hebben gelukkig een rustig dagje met z'n tweetjes. Gisteren was minder rustig: toen waren we naar Monkey Town. Natuurlijk vooral voor peuter, maar Y keek z'n ogen uit. En heeft genoten van de ballenbak. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat handje ook. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176382601
Ldg, helaas geen tips. Mijn ervaring was dat mijn baby zodra ik aan het werk was gewoon 's nachts wat gemiste tijd in wilde halen. Was een kwestie van uitzingen. En een lange adem. Ik hoop dat iemand anders wel tips voor je heeft. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176383240
Wat vivi zegt dus. Ik hoef geen luxe kamer, maar na meermaals aangeven hebben ze er blijkbaar niet eens over nagedacht. En was het eerste wat ze me aanboden een opslagkamer(opzich prima) zonder stopcontact en zonder slot, met de mededeling 'maar er komt echt nooit iemand', en dan kon ik wel de stoel van de receptie lenen (minder prima). Het lost zich vast vanzelf op, maar ik vond het even tegenvallen. Blijkbaar hebben ze ook nog nooit iemand gehad die dat wilde, dusja. Maar het wordt vast beter. :)

Bij het CB geweest. Dirkje is nu 5150 gram en 60 cm. Qua gewicht prima gegroeid, maar nu begonnen ze over zijn lengte. Toch maar meer aanleggen was het advies, en met 4 maanden beginnen met groentehapjes want dat zou helpen. Ehm, juistja.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176383339
Venco, ik doe inderdaad ook wat FF zegt. Alles op verzoek, maar als het mij even beter uitkomt om een uurtje eerder te voeden doe ik dat. :) Ik weet alleen niet of ze zich uiteindelijk gaat aanpassen als je structureel sochtends rond dezelfde tijd voedt. Merk je vanzelf, denk ik.

Ldg, lastig dat hij weer snachts wil. Ik hoop voor je dat hij snel weer doorslaapt, en tot die tijd moet je maar denken dat hij je gemist heeft en nog even wat extra aandacht wil s nachts. :*

FF, ik hoop dat het boek je je welverdiende avonden rust gaat brengen!

Mekamotut, wat een leukerd!
Franny, nomnom, lekker joh, ballen! :D

Lemijn, wat klinkt dat lekker, met je neus in zijn haar. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176383901
Nanuke, vervelend dat het nu weer wat anders was. Maak je je zelf druk om zijn lengte?

Franny, je foto. Mooie Y. O+

Wij komen ook net van het cb. 5180g en 56cm. Ruim een kilo sinds z'n geboorte dus. :o Verder afgesproken dat we de afspraken voor de vaccinaties komen en de rest lekker laten zitten. Was prima. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176383989
Wat is Y een heerlijk kind, franny. O+

Mooie stats, kris!

Tandjes!

pi_176384187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:04 schreef Krisvc het volgende:
Nanuke, vervelend dat het nu weer wat anders was. Maak je je zelf druk om zijn lengte?
Ik denk van niet. Maar goed, ik heb er geen verstand van dus of dat uitmaakt weet ik niet. :D Ik sta ook onder controle bij de kinderarts, als t echt een 'probleem' is/wordt/blijkt zullen ze het daar ook wel opmerken. En vaker aanleggen is natuurlijk best makkelijk om te doen, dus als ze dat graag willen... :)

Goede stats! De jouwe is bijna net zo zwaar als de mijne! :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:39:20 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176384429
Wolfje! Die maakt me altijd blij. En Y ook trouwens. Fantastische greep heeft hij om die bal. Ik zal zo in stijl even een Jacob-met-bal opdiepen.

Mijn hoofd draait overuren om al het nieuwe te verwerken. Jacob kwam maar 1x drinken vannacht, en daarna lag ik nog een uur te denken. Het is wonderlijk hoe mijn focus zich verbreedt. Eerst was er alleen maar J, en nu is er soms ook weer werk, en dat voelt echt schizofreen. Ik begreep eerst nooit goed wat mensen daarmee bedoelde. Maar ik houd echt van mijn werk, ik ben daar graag, ik kan het goed. Gisterochtend wilde ik een bepaald klusje naar me toetrekken, en toen zei mijn collega 'dat mag hoor, maar moet jij niet zo kolven?' Oh ja, dacht ik. Shit, dat moet ik ook nog doen. Echt bijna geïrriteerd. Terwijl ik tegelijkertijd niets liever doe dan de hele dag voor mijn lieve kind zorgen, in welke vorm dan ook.

Dat was even een bespiegeling tussendoor... het went vast. Morgen gaat Jacob naar de crèche, voor het eerst bijna een hele dag, en inmiddels kan ik eigenlijk niet wachten omdat ik zo benieuwd ben hoe dat gaat. Ik stel me van dat ophalen niet al te veel voor trouwens. Tot nu toe is het altijd zo dat hij me een beetje negeert als ik thuis kom, totdat hij gaat huilen en wil drinken. Dat vind ik niet erg. Ik denk dat hij nog niet helemaal snapt dat ik een mens ben dat komt en gaat en zo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:58:34 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176384736
Teruglees-post.

krisvc, ik moest lachen om de bab-pop verwarring.

Pannenkoekenmix schreef dat melk en flens steeds beter afgesteld raken -> super.

Ah, die mooie foto van Cygne heb ik gezien! Ik maakte er ook zo een afgelopen weekend: mijn opa, ik en Jacob. Fijn is dat.

Nanuke, wat rot dat het zo ging. Onattent dat er niet was nagedacht over je terugkeer op je werk. Hopelijk lukt het je vandaag om het te bespreken. Hoe was het voor je baby gisteren?

LeSage, ik ben begonnen aan een avondritueel toen hij eigenlijk de hele avond slapend doorbracht of mopperend beneden. Toen ging hij begin van de avond naar bed en kwam tussen 21 en 23 uur voor het eerst weer drinken. Nu heeft hij dus een paar keer die late voeding overgeslagen en kwam 's nachts pas weer. Ik laat het maar gewoon gebeuren. En hoewel het ongezellig is als hij de avond in zijn bed doorbrengt, zijn de uren met mijn handen vrij wel extra fijn nu ik weer werk. Wanneer moet ik anders ooit *insert noodzakelijke dingen* doen.

Tolstoifan, je hoeft niet huiverig te zijn voor paracetamol. Of anders gezegd: ik ben het niet. Ik geef het zelfs vrij makkelijk. Ik vind ongemak zelfs een betere reden dan koorts an sich.

FF, geen tips voor je helaas. Die starttijd van de nacht lijkt me ingewikkeld om te forceren, zoals ik hierboven al schreef. Ik hoop dat je wat hebt aan een van de boeken. Verder dacht ik: rustigere avonden. Maar dat is natuurlijk niet zo realistisch met 3 kinderen en banen en avondeten etc...

Nolita, ben je elke weer zo veel weg 's avonds of was dit een pechweek? Ik kan ook slecht slapen als Jacob niet eerst drinkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:50:30 #181
73386 Fazz
onderweg
pi_176385609
Schattig Franny! Is zoiets al leuk voor onze mini’s ja? :)

Wolfje O+

FF, ik bedoel idd ook wat Vivi zegt; het hoeft echt geen fancy ruimte te zijn. Maar als je meermaals aangeeft graag te willen kolven na je verlof dat zou ik wel verwachting dat je werkgever meedenkt om dit te faciliteren. Dat zijn ze tenslotte ook verplicht. Natuurlijk zal het in bepaalde branches moeilijk te realiseren zijn, maar dan kun je daar toch samen over praten, op zoek naar een oplossing?
Maar misschien denk ik wel te simpel met mijn kantoorbaan waar het zo werkt O-)

Mooie overdenking Lemijn :) Ik herken het schizofrene gevoel :P Het komt vast goed morgen op de opvang.

Ik ga even op zoek naar een bijdrage voor foto dinsdag 8-)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:54:55 #182
73386 Fazz
onderweg
pi_176385712
Ik heb gewoon geen (leuke) foto van mijn kind gemaakt afgelopen week o|O
Dat krijg je er van als je 3 dagen alleen weg gaat >:) Vanavond in de herkansing dan maar
pi_176385797
Ik ben echt een onzekere muts. Straks met mijn baby voor het eerst zelf op pad (althans, met de auto naar school om zoontje op te halen) en ik zit van alles te overdenken.
Is ze straks warm genoeg gekleed, wat als ze de boel bij elkaar krijst, neem ik haar die paar meter vanaf de parkeerplaats naar het ophaalpunt mee of kan ze even in de auto wachten...en as ze meegaat, gewoon aan de hand in de maxi cosi of ook het onderstel? :')
Trut! :( :|W :@
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:12:23 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176386074
Venco, ik neem d'r altijd mee. Ophalen duurt vaak maar 10min, maar dat vind ik te lang alleen in de auto. En ik sjouw altijd met de maxi cosi, maar dat is ook omdat we geen onderstel meer hebben :)

Komt vast goed! Gewoon even wennen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:14:50 #185
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176386116
Leuke foto Franny O+
Ella vond monkey town afgelopen zaterdag ook leuk :)

Cygne, blije tandjes :D En wat een toffe foto met man en opa O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176386147
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:12 schreef Sylver_ het volgende:
Venco, ik neem d'r altijd mee. Ophalen duurt vaak maar 10min, maar dat vind ik te lang alleen in de auto. En ik sjouw altijd met de maxi cosi, maar dat is ook omdat we geen onderstel meer hebben :)

Komt vast goed! Gewoon even wennen :)
Ik wilde in de auto wachten tot het echt 2 minuten voor uitgaan van de school is. Vandaar dat ik twijfelde of ze dan in de auto kan wachten.
Ik kan de auto ook zo parkeren dat ik vanaf de ophaalplek erop kan kijken.
Maar misschien inderdaad gewoon lekker met haar gaan lopen.
Frisse lucht enzo. :)

En inderdaad erg wennen. Ik zie gauw beren op de weg enzo. Morgen misschien ook eens een wandeling maken.
pi_176386169
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Schattig Franny! Is zoiets al leuk voor onze mini’s ja? :)
Y vond het heel leuk om naar I te kijken, hoe zij sprong op de trampoline e.d. Zelf kon hij in het gedeelte voor 0 - 4 jaar rondkruipen en in het ballenbakje zitten. Maar hij heeft ook een uur lang geslapen in de draagzak. (Het was gelukkig niet al te druk dus ook niet zo heel veel herrie.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176386445
Dinsdag hoedjesdag! (met opa)

pi_176386557
Even zonder bijlees, doe ik vanavond na mijn werk :*

Hij is nu niet meer te stoppen, wegleggen op z’n rug en 10seconden later ligt hij alweer op zijn buik :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176387060
Oh, jullie kindjes allemaal O+
Franny, wat een kind al zeg, gewoon echt spelen!
Wolfje met tandjes *O*
Adrian, wat een pret met opa O+
Goed bezig V ^O^ Als zo’n ontwikkeling eenmaal doorzet is er vaak geen houden meer aan.

Ik heb zo’n blij-ei! Terwijl ik dit typ schatert hij tegen zijn speelmat _O- 8)7
Edit: wat is deze? Kind ligt driftig op de mat een poging tot rollen te ondernemen. Doe rustig man, je komt net kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door LeSage op 09-01-2018 14:12:37 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176387064
En ja hoor, een compleet huilende baby op het schoolplein. *O*
;(
  dinsdag 9 januari 2018 @ 14:43:43 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176388048
Ik laat hem wel eens een paar minuten alleen in de auto. Of thuis op de grond. Dat vind ik soms babyvriendelijker dan meeslepen. In geval van auto wel in het zicht, ik weet niet wat mensen doen als ze een huilende baby in een auto aantreffen zonder ouder in beeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176388655
Ik niet. De eerste maanden had ik voor kleine stukjes een stretchdoek voorgeknoopt. Nou gooi ik hem op mn rug in de drager. Maar ik laat mijn grotere kinderen ook niet alleen in de auto.
pi_176388808
Ik laat mijn zoon alleen in de auto als ik bijv. letterlijk voor de winkel geparkeerd sta en alleen aan de balie ofzo iets moet hebben.
Dat is misschien 2 minuten werk. Hij is 4,5 dus ik kan hem goed uitleggen hoe of wat.
Ik ga niet winkelen in de AH ofzo want dan gaat ie gewoon mee.
Ik vond het nu ook niet prettig mijn dochter alleen te laten dus toch, huilend en al, meegenomen in de maxi cosi met onderstel. :)
pi_176388875
Flav, je roller! O+. *O*.
En wow LeSage, begint M. ook al? :o. A doet heel af en toe de banaan op het speelkleed.
Venco, je zal vast merken dat het elke keer iets gemakkelijker gaat! :*.

Ik was vanochtend in mijn eentje met twee kinderen naar het consultatiebureau. Vond ik ook wel even een dingetje. :D. Maar het ging supergoed. A was sinds de vorige meting (4 december) 755 gram en bijna 4 cm gegroeid, dus helemaal prima. De prikjes waren even brullen, maar dat was ook snel weer voorbij. Sindsdien slaapt ze. O+. Ook wel even fijn, na de dramadag van gisteren waarop ze alleen maar twee dutjes van drie kwartier deed en verder alleen maar huilde. :X .

Dit was haar enige lachje op de hele dag, gisteren. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176389407
Leuke foto’s weer O+ En al die baby’s aan de rol. Ze gaan veel te snel ;)

Tolstoi: volgens mij was ik het die over paracetamol begon. Als ik het idee heb dat mijn kleintje pijn heeft en daardoor veel moet huilen, heb ik er zelf geen bezwaar tegen om het ongemak te verminderen door een zetpil. Toen peuter ooit eens als baby de hele dag hysterisch lag te huilen, was dat ook het advies van de huisarts. Na paracetamol was ze echt binnen een half uur stil. Echt, ik voelde me toen toch stiekem een beetje schuldig dat ik dat niet eerder zelf had bedacht.. Sindsdien is dat zo’n beetje ons redmiddel bij onverklaarbaar huilen.
pi_176389669
DaD, dat snoetje. O+
pi_176389983
Foto's. O+

Ze klimt zo via het stoeltje de salontafel op. :') Ze klom vandaag ook de trap op en zet steeds meer losse stapjes. O+
pi_176390219
+1 op Kazy qua paracetamol. Geen onnodig pijn/ongemak nodig. Niet dat ik er de hele dag pillen in stop hoor, maar na een hele tijd ontroostbaar huilen wel.

DaD, wat een schattig lachje O+
Selv :o klimgeit :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:29:36 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_176390414
Het is weer volle bak op mijn werk dus aanhaken is uitdagend, maar toch een paar dingen.

Nanuke, wat ontzettend kloten om weer zo terug naar je werk te moeten zeg. Heb je al een gesprek gehad met je leidinggevende?

Wat kolfruimte betreft, op mijn nieuwe werk is er 1, maar die is op 10 minuten lopen twee gebouwen verderop en niet reserveerbaar, dus effectief kolf ik altijd in een vergaderhokje met mijn rug naar de deur :')

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:43 schreef vencodark het volgende:

Ik hoor wel vaker dat 2e kinderen makkelijk het ritme van het gezin overnemen.
Mijn zoon heeft die memo gemist _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:39 schreef Lemijn het volgende:
Wolfje! Die maakt me altijd blij. En Y ook trouwens. Fantastische greep heeft hij om die bal. Ik zal zo in stijl even een Jacob-met-bal opdiepen.

Mijn hoofd draait overuren om al het nieuwe te verwerken. Jacob kwam maar 1x drinken vannacht, en daarna lag ik nog een uur te denken. Het is wonderlijk hoe mijn focus zich verbreedt. Eerst was er alleen maar J, en nu is er soms ook weer werk, en dat voelt echt schizofreen. Ik begreep eerst nooit goed wat mensen daarmee bedoelde. Maar ik houd echt van mijn werk, ik ben daar graag, ik kan het goed. Gisterochtend wilde ik een bepaald klusje naar me toetrekken, en toen zei mijn collega 'dat mag hoor, maar moet jij niet zo kolven?' Oh ja, dacht ik. Shit, dat moet ik ook nog doen. Echt bijna geïrriteerd. Terwijl ik tegelijkertijd niets liever doe dan de hele dag voor mijn lieve kind zorgen, in welke vorm dan ook.

Dat was even een bespiegeling tussendoor... het went vast. Morgen gaat Jacob naar de crèche, voor het eerst bijna een hele dag, en inmiddels kan ik eigenlijk niet wachten omdat ik zo benieuwd ben hoe dat gaat. Ik stel me van dat ophalen niet al te veel voor trouwens. Tot nu toe is het altijd zo dat hij me een beetje negeert als ik thuis kom, totdat hij gaat huilen en wil drinken. Dat vind ik niet erg. Ik denk dat hij nog niet helemaal snapt dat ik een mens ben dat komt en gaat en zo.
Ah ja wat herkenbaar! Maar dat komt echt heel gauw weer in balans hoor! De overgang is ook zo extreem ineens!

verder: alle foto's O+
disclaimer
  dinsdag 9 januari 2018 @ 16:34:06 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_176390507
En nog een bfd:



Zie je, hij kán het wel!

(Oh, na de kots heeft ie nog prima geslapen! Zitten nu weer op elke 2,5 à 3 uur dus het verbetert weer. Helaas heb ik nu ook snot :P)
disclaimer
pi_176391208
Zoete Noud. O+
pi_176391294
Ik zag hoedjes en rollers en blije eieren, klimgeiten en een slapende trolbaby O+ O+
pi_176391414
Niet bijgelezen, alleen even een O+ voor jullie foto's!

Panda gespot bij de omroller! :s)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176393373
Ohh Noud O+ O+
pi_176393989
Ja SQ, als je de hele nacht je moeder wakker moet houden moet je ergens die slaap inhalen :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176394639
Wij mochten 5,5 uur doorslapen vannacht. Voel me alsnog gesloopt want Flens was voor en na die lange slaap heel lang aan het drinken.

Wel een dutje kunnen doen toen Flens in de draagzak bij mijn man dutte, ik had niet gedacht dat hij echt zou gaan slapen.

Vanavond is rustiger dan anders, heerlijk! En de rest van de dag heeft hij ook vooral op me mogen slapen. Ik geniet maar van plakbaby voor hij ineens groot is. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 20:22:40 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176395432
Zeg, ging het laatst niet over Ewan het slaapschaap? Jacob werd een half uur na naar bed brengen weer wakker, en ligt sindsdien een beetje te piepen. Ik had even niet zo’n zin dus heb hem op proef Ewan weer eens gegeven. Nou heeft hij die knopjes ontdekt :o. Per ongeluk natuurlijk maar hij heeft al het geluid gewisseld en een paar keer aan en uit gezet. Zo grappig en verbazingwekkend dat ik er nu alsnog bij zit :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176395434
Echt van genieten ja, stroop O+

Een jaar geleden had ik rond deze tijd op 9 januari een positieve test in mijn handen. Zomaar, eerste keer dat het weer zou ‘mogen’ kregen we al meteen een cadeautje.
En nu ligt er een vrolijke 3-maander naast me op de bank O+ :'( O+
Blijft toch altijd een memorabel moment.

Oh ja, de tijd weet ik nog zo goed, omdat we na de test naar de eerste aflevering van ‘Helemaal het Einde’ keken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176397660
Haii ik leef nog! :W
Mijn BFD bijdrage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een beetje terug lezen!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:24:32 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_176398064
O+
disclaimer
pi_176398512
Pff Vervelend Nanuke en Toi dat ze zo moeilijk doen over het kolven ;(
Ik werk in de thuiszorg en voel dan tijdens het kolven wel een tijdsdruk. Want de tijden dat ik moet kolven is het net spits met t werk.

Lemijn: Jacob klinkt echt als een rustig tevreden kindje. Ruilen? :P Komt vast goed op de creche!
Meka: Wat een mooi kindje!!
PK: Samen douchen O+
Venco: Ik houd sinds 3 weken de schema's aan van buskruit met muisjes. Werkt hier wel goed.. Staan schema's in voor BV en FV
Franny: Mooie zwartwit foto!
Cygne: Die tandjes zie je goed!
Adrian: Leuk met die hoedjes!
Flav: Wat een snelle! Het is vanaf nu een verassing hoe je m aantreft in zn bed of box :Y
DaD: Lekker ingepakt En ik zie idd een lief lachje O+
LeSage: O+ O+ O+ Mooie herinnering! Wat wat een mooi lachje!!
Selv: Wat een snelle! Die kan je dus niet alleen laten :s)
SQ: Noud O+ O+ Prinsheerlijk!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:44:51 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176398762
Wat een plaatje toch Memoru!

En Noud heerlijk in zijn grote bed. Ik pers mijn baby nog steeds in de wieg, al kan het amper meer.

Dit was Jacob vanavond tijdens het naar bed gaan. Hij was al een uur bozig maar op het aankleedkussen wordt hij altijd vrolijk. Zo gek en gezellig. Schaterlachen met omkleden:



[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 09-01-2018 21:53:50 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176399030
Haha, die tandjes _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_176399852
Die is inlijstwaardig Lemijn O+
pi_176401811
Ah gos Lemijn O+ heerlijke foto!
:)
pi_176406641
Haha, wat een lol, Lemijn. O+ . Zo genieten is dat he.

Loslaten is hier nog wel een dingetje, merk ik. Heb zojuist de beide kinders bij mijn vriend achtergelaten, want ik ga een dagje werken en tijd voor mezelf nemen. Maar hij is nog niet zo heel vaak alleen geweest met de twee kinderen een dag en ik ging dus voordat ik wegging me nog even met van alles bemoeien en tips geven en en. Als klap op de vuurpijl zei I ook nog heel treffend:"Oh ga jij weg vandaag mama? Papa en ik zullen wel goed op Y passen."

En gisteravond was er een informatiebijeenkomst bij het kdv. We zijn heel tevreden over het kdv, maar ze zitten in een oud pand en het is echt wel tijd voor een verbouwing, dubbele beglazing en een betere klimaatbeheersing. Het jammere alleen is dat die verbouwing precies begint vanaf het moment dat Y er heen zal gaan en vier maanden zal duren. Sommige groepen zullen tijdelijk naar een andere locatie gaan, maar de babygroep van Y blijft in het pand. Ze hopen door goede afspraken te maken en een interne verhuizing de geluidsoverlast voor de baby's te beperken, maar ik vind het toch geen fijn idee, zoveel onrust om hem heen. :{ .

DAD, ze lijkt als ze zo lacht enorm op jou vind ik! Zie je dat zelf ook? O+ .

Wat een ontzettend snoezige slapende Noud. O+ . Is het heel druk op je nieuwe werk, SQ? Trek je het een beetje?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 10 januari 2018 @ 09:48:11 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176406668
Ik vind de foto's zo tof altijd, dat ik er nog even op moet reageren.

Hoedjesdag! Zo tof, Adrian O+

Flav's binkie wil niet meer stil liggen :D
Leuke foto met Sophie de giraf O+

Blije ei snelle jelle bij LeSage! O+ Is 't 'm gelukt? :o

Wat jammer dat dat haar enige lachje was die dag, DaD want het is zo'n mooie lieve lach O+

Klimgeit bij Selv :o
Ella doet ook verwoede pogingen om op dingen te klimmen. Even schakelen wel, mijn oudste was nogal mak :P

Slapende Noud! O+
Ik vind slapende baby's met die armpjes zo omhoog zo ontzettend cute hé O+
Zou fijn zijn als hij dat even hele nachten wil doen, hè ;)

Memoru wat een mooie donkere ogen! O+

Van die foto wordt ik instant vrolijk, Lemijn! O+
Vind hij omkleden leuk? Kan hij misschien even aan Ella vertellen dat het zo leuk is? :P
Mijn beide kinderen hebben een hele aan omkleden, super joh als ze op tijd moeten zijn voor crèche en school :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176406785
Lemijn O+ O+ O+ L. heeft ook zo'n pretbek. O+ Helaas niet op het aankleedkussen, aankleden is de grootste strijd ever. ;(

Franny, je vriend is natuurlijk ook gewoon een volwaardig ouder en het zal heus allemaal wel loslopen. :* Dat gezegd hebbende snap ik je gevoel 100%, maar hey, vanaf de zijlijn is alles makkelijker. *O* Inmiddels is man stukken beter en relaxter dan ik met die twee alleen, maar dat wijt ik ook voor een deel aan niet afnemende werkstress bij mij. ;(

Dat van dat kdv klinkt niet relaxt inderdaad. Al beschouwt hij het straks misschien als white noise en ligt ie daar juist de hele dag te tukken. :Y)
pi_176407126
Die tandjes zijn echt te schattig, Lemijn. :D. O+.

Franny, ik zie wel dat ze steeds meer op mij begint te lijken (of minder op Baard :+). En om heel eerlijk te zijn heb ik daar wel een beetje moeite mee. Ik hoop in ieder geval niet dat ze er ruim 30 jaar over moet doen om zichzelf enigszins acceptabel te vinden qua uiterlijk.

En ik begrijp je zorgen volledig! Volgende week moet ik een hele dag weg (van 's ochtends 7 tot 's avonds 7, ongeveer) en is Baard voor het eerst een hele dag alleen met A. Ze zullen het wel overleven, toch? :+. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 10 januari 2018 @ 10:49:34 #221
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176407502
Hoe meer tijd ze doorbrengen met de kinderen, hoe soepeler het wordt. Zeg ik ook tegen mezelf (8> . Maar ja he....
Die verbouwing zou ik ook niet tof vinden Franny.

En SQ ik ben ook benieuwd hoe je nieuwe baan is!

Ik koester de magie van het aankleedkussen als ik jullie zo hoor. Sowieso leuk zijn 2 speeltjes die alleen daar liggen, en sjorrend zijn shirt/romper uit doen en doen alsof het niet lukt waardoor hij heen en weer stuitert.

Mijn blije is nu op de crèche. We waren de eerste, lichten nog uit zo ongeveer en ik heb ‘m daar gelijk weer in bed gelegd. Thuis slaapt hij veel langer en ik denk dat het fijn is als hij dus gelijk een dutje kan doen, qua vermoeidheid en ook qua prikkels van al die brengende ouders de hele ochtend :') . Ik hoor vanmiddag wel of het werkte...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 10 januari 2018 @ 11:38:12 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176408281
:z

[ Bericht 92% gewijzigd door Sylver_ op 10-01-2018 17:29:58 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176408420
I lijkt best op mij, maar ik vind haar een veel mooiere versie. :D .

Maar DAD, je bent echt een mooie vrouw. En je dochter is ook een heel mooi popje. Ik hoop dat je door naar haar te kijken en haar zelfvertrouwen te zien (I staat bijvoorbeeld heel vaak voor de spiegel uit te roepen hoe mooi ze zichzelf vindt) je ook weer anders naar jezelf gaat kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176409624
DaD, wat verdrietig. :* Je bent een prachtige dame en je dochter net zo. O+
pi_176411120
Het was niet mijn bedoeling om naar complimentjes te vissen! Al vind ik het wel lief van jullie, Franny en Cygne. :*. Ik vind Baard alleen sowieso 500 keer knapper dan mezelf, maar daarom ben ik ook verliefd op hem geworden. :+.

Ik hoorde net een énorme brul uit de slaapkamer (waar A in de co-sleeper lag te slapen). Ik rende er dus in paniek naartoe maar moest heel hard lachen toen ik zag wat er was: A was helemaal om haar as gedraaid (op haar buik, hoofd naar voeteneinde) en daar was ze blijkbaar nogal van geschrokken. _O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176411215
Wij hebben ook een aankleedkussenfan :D mouwen aandoen vind ie kut, maar verder nonstop lachen gieren. Er hangt ook n klein mobieltje met knuffeltjes boven dat ding, hij giert het uit zodra je daar n tikje tegenaan geeft _O- mafklappertje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176411473
Dat je zoon bijna 6 weken oud is en je je tijdens het verschonen nog steeds afvraagt waar dat straaltje opeens
vandaan komt :')
Ik heb 'm wel een heel klein beetje uitgelachen toen-ie z'n eigen gezicht raakte :@

Oh, en over 6 weken gesproken: vanaf dan wordt alles beter, ja toch hè? :)
Fatsoenlijk dag-nachtritme, geen krampjes meer, huilpiek achter de rug enzo. Ja toch? O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:34:35 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_176411552
Dat was hier echt pas na drie maanden twist ;) maar ook dat is al bijna!

Noud deed een modelnacht. Ik sliep zelf om 22:00 dus gevoelsmatig wel 2 nachtvoedingen gedaan, maar ik vond 22:30 - 03:15 - 6:45 (inclusief diarree mayhem) best aanvaardbaar O+

Lemijn, die tandjes!! O+

Dad, ik kan er weinig aan toevoegen, je bent een mooie vrouw met een lichaam to die for, en ik weet dat het niet voor iedereen makkelijk is om dat van zichzelf te zien. Echter, de beste manier om die gevoelens bij je dochter te voorkomen is door ze niet uit te stalen over jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat het beter werkt als je haar vertelt dat jij jezelf mooi vindt, dan dat jij haar vertelt dat zíj mooi is.
Maar da's iets waar ik zelf ook mee worstel hoor. Ik heb de weegschaal niet voor niets op mijn slaapkamer staan waar zij me er nooit op ziet staan 7 keer per dag :@ :')
disclaimer
pi_176411609
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Dat was hier echt pas na drie maanden exact vanaf 6 weken twist ;) maar ook dus dat is al bijna!
Dit bedoelde je toch hè? Ja toch? :+
;)

Fijn van de betere nacht, dat mocht ook wel :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:30:55 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_176412688
Zeg, zo'n tienmaander... hoeveel melk heeft dat nog nodig?
Ik merk dat hij steeds minder vraagt. Nu heeft ie om 9 uur voor het laatst gedronken. Heb de borst aangeboden om half 1 en half 4 maar beiden zonder succes...
Denk dat het op deze manier wel snel afgelopen is met borstvoeding :') maar als fles, hoeveel dan, ongeveer?
disclaimer
pi_176412915
Ongeveer 400 per dag
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:48:26 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_176412994
Zo weinig maar? Oh...
disclaimer
pi_176413006
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om naar complimentjes te vissen! Al vind ik het wel lief van jullie, Franny en Cygne. :*. Ik vind Baard alleen sowieso 500 keer knapper dan mezelf, maar daarom ben ik ook verliefd op hem geworden. :+.

Dat herken ik wel hoor, heb dat gevoel ook naar mijn man toe. Maar hij vindt van niet. Hij zal vast ook niet voor niets op mij verliefd geworden zijn. ;)
pi_176413038
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
Zo weinig maar? Oh...
Wolfje zit daar al best een hele poos op. Die krijgt bij wakker worden een fles en voor het slapen gaan. En als hij 's nachts wakker wordt een kleinere fles.
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:51:01 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_176413053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:50 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wolfje zit daar al best een hele poos op. Die krijgt bij wakker worden een fles en voor het slapen gaan. En als hij 's nachts wakker wordt een kleinere fles.
en overdag? Drinkt hij dan wel andere dingen nog?

Het stomme is dat hij op het kdv nog wel zo'n 200 cc drinkt overdag. Dus ik blijf ook wel kolven. Maar van mij mot ie het niet :')
disclaimer
  woensdag 10 januari 2018 @ 15:57:25 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_176413169
Hahaha, ze adviseren ongezoet vruchtensap :') vruchtensap is zo ongeveer suiker met water, maar oké :P

Ik geef wel gewoon het fruit, dan krijgt ie in elk geval ook nog vezels binnen.
disclaimer
pi_176413893
DaD het lijkt me ook lastig een meisje een goed zelfbeeld mee te geven. Geen tips hier, helaas. :*

Lief al die foto's! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:31 schreef twist02 het volgende:
Oh, en over 6 weken gesproken: vanaf dan wordt alles beter, ja toch hè? :)
Fatsoenlijk dag-nachtritme, geen krampjes meer, huilpiek achter de rug enzo. Ja toch? O+
Ik zei straks nog hoopvol tegen mijn man: "Nog 2,5 week dan wordt het makkelijker. Of wij gaan makkelijker met hem om omdat we hebben opgegeven."
Zijn suggestie: "Of we laten hem adopteren." :+

Vannacht was dramatisch. Laat slapen want wel hongerig maar niet aanhappen. En ik had toen al stevige hoofdpijn. Een keer werd ik wakker omdat Flens wou aanhappen, toen sliep hij blijkbaar al twee uur bij me.
Een keer verstopte ik me onder de dekens tot ik wakker schrok van zijn gejammer. Volgens mij beet ik toen op mijn lip, want dikke lip. :') Rond half zes knuffelde mijn man Flensje maar in slaap. Nog een paar nachten en Flens tekent met zes weken zelf zijn adoptiepapieren. :'(

Vanochtend werd ik niet wakker toen mijn man naar zijn werk ging. Ik doorzocht het hele huis om te kijken waar hij in slaap gevallen was. :D :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176414591
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:34 schreef Stormqueen het volgende:

Noud deed een modelnacht. Ik sliep zelf om 22:00 dus gevoelsmatig wel 2 nachtvoedingen gedaan, maar ik vond 22:30 - 03:15 - 6:45 (inclusief diarree mayhem) best aanvaardbaar O+

Lemijn, die tandjes!! O+

Dad, ik kan er weinig aan toevoegen, je bent een mooie vrouw met een lichaam to die for, en ik weet dat het niet voor iedereen makkelijk is om dat van zichzelf te zien. Echter, de beste manier om die gevoelens bij je dochter te voorkomen is door ze niet uit te stalen over jezelf. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat het beter werkt als je haar vertelt dat jij jezelf mooi vindt, dan dat jij haar vertelt dat zíj mooi is.
Maar da's iets waar ik zelf ook mee worstel hoor. Ik heb de weegschaal niet voor niets op mijn slaapkamer staan waar zij me er nooit op ziet staan 7 keer per dag :@ :')
Dan hadden wij exact dezelfde nacht. De tijden komen bijna precies overeen. Noud en Y, nachtbuddies. *; .
Y werd om 00:00 ook nog even wakker, maar toen heeft mijn vriend hem weer stil gekregen.

Dat van dat zelfbeeld is wel waar. Onze dochters zullen ons als voorbeeld nemen. Momenteel vertelt I me dat ik mooi ben als ik óf een jurk aan heb (het liefst eentje met kleurtjes) óf mijn roze allstars. Het liefst allebei natuurlijk. Jammergenoeg voor haar draag ik overwegend zwart. _O- .

Nou, ik ga eens op huis aan. Ik kreeg om 12:00 een foto doorgestuurd waarop peuter nog in haar nachtpon zat, terwijl mijn vriend toch grote plannen had over naar de dierentuin gaan. Ik denk dat het gewoon de speeltuin om de hoek is geworden. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176414615
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:44 schreef Sara82 het volgende:
Ongeveer 400 per dag
400 liter ja, aldus de mijne.
pi_176414636
_O- . Ar-me jij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:20:14 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_176414917
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:04 schreef WupWup het volgende:

[..]

400 liter ja, aldus de mijne.
;(
disclaimer
pi_176415084
Ach, het wordt vanzelf minder enzo. Ik vind het slaapgebrek een heel stuk vervelender.
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:29:40 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_176415104
Ja, dat mag onderhand wel eens klaar zijn he wup?
Maar ja, als je voor je derde verjaardag je eerste marathon wil lopen heb je veel bouwstoffen nodig... :')
disclaimer
pi_176416288
True that. Hij heeft het lopen inmiddels wel helemaal door en vindt het hilarisch. Gisteren wist ie ook al vanaf de grond zonder hulp op te staan.
pi_176418493
Aanhaken vind ik nog wat moeilijk, toch best veel werk zo'n kleine baby :7 Maar ik ga m'n best doen.

Leuk om al jullie baby's te zien! Wat gaat dat hard dan, als ik kijk naar hoe klein mijn 3 weken oude mannetje is.

Verder hier vooral wat moe. Niet werkend vind ik die 3 nachtvoedingen al pittig, respect voor alle werkende moeders. Had de stiekem hoop dat tegen de tijd dat ik weer moet werken dat wel minder zou zijn, maar dat is niet heel reëel geloof ik.

Verder hebben we geloof ik een mannetje gemaakt die vooral vastgeplakt op mij/ons wil zitten. Super lief, maar nu mijn vriend weer aan het werk is, merk ik wel dat je dan dus ook nergens meer aan toe komt. Draagdoek helpt wel, maar sinds bevalling nogal last van m'n rug, dus houd dat nog niet zo lang vol.
pi_176418540
DaD, wat zonde van je zelfbeeld. Ik vind je juist zo mooi! En OMG, hoe jij zwanger was, daar was ik best jaloers op :@ zo zie je maar dat dat lang niet altijd door iemand zelf zo ervaren wordt.

SQ, ik heb gewoon geen weegschaal :+ ik ben dus nooit te zwaar. Ik heb dat wel weer regelmatig dat mijn broeken krimpen :(

Sylver, ik heb begrepen dat M. vandaag weer hard geoefend heeft, maar het rollen is nog niet gelukt :P

PKM, je gaat je kind toch niet wegdoen hè? :o het is zo’n mooierd O+ Ik hoop wel voor je dat het beter wordt!

Twist, over een jaar ben je dit allemaal vergeten ;) ik hoop voor je dat het met 6 weken wat minder heftig is!

Franny ik ben benieuwd hoe het met de grootse plannen is afgelopen _O- pyjamadagen zijn trouwens ook heerlijk O+

Wup, die vlugge van jou heeft brandstof nodig natuurlijk. Maar het lijkt me wel zwaar vermoeiend hoor.

M. heeft vandaag weer eens de voorbeeldige baby lopen spelen bij opa en oma. Keurig lange dutjes doen en uiteraard ook gelijk met S. Doe dat thuis ook eens aub. }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176418656
Ellie, niet teveel tegen opzien. Tegen de tijd dat je weer begint kan het helemaal anders zijn. En echt niet iedere baby heeft zoveel voedingen ‘s nachts.
Sowieso hebben moeders superpower hoor. Ik kan tegenwoordig best oké functioneren met 5 uur slaap :O
En dat plakken, hoe cliché ook: geniet ervan! Het is het beste excuus dat je ooit in je leven gaat krijgen om geen huishouden te hoeven doen ;)

Vandaag vroeg mijn baas na de zoveelste (kleine) fout: ‘Waar zit je met je hoofd dan?’
Uhm..... in bed.
Toffe baas verder hoor, dus hij moest er heel hard om lachen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176418736
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor al jullie schattige, mooie en allerliefste baby's!!!
Leuk om al die vrolijke koppies te zien O+ O+ O+ O+ O+ O+

Verder geen puf om alles te lezen en te reageren. Ik zit er vierkant doorheen door erg veel werkstress en S. die vannacht 2 keer gevoed wilde worden, waarvan 1 keer een uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen.
Gelukkig nu 4 dagen om hopelijk iets bij te tanken, maar het huis is inmiddels ook een grote bende...

Ga maar even in een hoekje zitten huilen om alles eruit te janken en daarna slapen :Z :Z :Z :Z

Alvast welterusten en hopelijk voor iedereen een goede nacht :z :z :z :z
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:22:02 #249
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176418811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:07 schreef elliebell het volgende:
Verder hier vooral wat moe. Niet werkend vind ik die 3 nachtvoedingen al pittig, respect voor alle werkende moeders. Had de stiekem hoop dat tegen de tijd dat ik weer moet werken dat wel minder zou zijn, maar dat is niet heel reëel geloof ik.
Hangt er ook vanaf wanneer je weer gaat werken :). Het is wel een van de redenen waarom ik niet na 3 maanden alweer ging werken. Niet omdat nu na 5 maanden de nachten zoveel beter zijn, maar omdat ik me hierdoor de eerste tijd tenminste niet druk heb gemaakt over de combinatie nachten + werk. Want je doet er toch niks aan.
Verder +1 op het wennen. Inmiddels was ik allang weer fit lichamelijk gezien en bleek ik al vrij veel te kunnen op weinig slaap. Dat zetten we nu gewoon door. Al gaat ging er maandag een kopje thee over het bureau en zette ik vanmorgen de auto niet op de handrem... als het daarbij blijft dan is het mooi :P.

Overigens: Jacob deed het prima op de crèche. Sliep, dronk fles, speelde. Thuis eerst een enorme opleving en daarna stortte hij in. Zoals eigenlijk de laatste tijd sowieso wel. Maar op de tijd dat ik straks hem pas ophaal ongeveer. Dus dan zie ik hem straks op mijn werkdagen alleen nog maar slapend. Dat vind ik wel heel jammer hoor :{ . SQ, ik las elders dat jouw kinderen allebei rond 6 uur instorten ook. Mauw is al 3 toch? Ook niks aan te doen zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 10-01-2018 21:40:01 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:58:07 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_176419911
Nee lemijn, dat rekken is echt zinloos. Elk mens heeft zo zijn ritme. En echt erg vind ik het niet hoor. Ze gaan ook niet om 6 uur naar bed, maar moeten dan wel echt gevoederd worden :')
disclaimer
pi_176420538
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en overdag? Drinkt hij dan wel andere dingen nog?

Het stomme is dat hij op het kdv nog wel zo'n 200 cc drinkt overdag. Dus ik blijf ook wel kolven. Maar van mij mot ie het niet :')
Ja, water. :)
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:36:17 #252
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176421048
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha, ze adviseren ongezoet vruchtensap :') vruchtensap is zo ongeveer suiker met water, maar oké :P

Ik geef wel gewoon het fruit, dan krijgt ie in elk geval ook nog vezels binnen.
Ik zou gewoon water doen. Of thee :)
Ella drinkt ook ongeveer 400ml melk, beetje afhankelijk van hoe vaak ze 's nachts komt.

Ai Tolstoi, dat klinkt niet fijn :{ Hopelijk vannacht een goede nacht.
Is de werkstress te verminderen of iig bespreekbaar te maken?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176421168
400 ml klinkt best hoopvol eigenlijk. Mijnes drinkt overdag bagger, 2x 60 cc vandaag geloof ik. Nu heb ik om 7 uur gevoed en geef ik haar straks nog een fles. En dan vannacht en morgenochtend weer. Dat drinkpatroon is vast niet op verzoek te verzetten hè :{
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:42:12 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176421196
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:58 schreef Stormqueen het volgende:
Nee lemijn, dat rekken is echt zinloos. Elk mens heeft zo zijn ritme. En echt erg vind ik het niet hoor. Ze gaan ook niet om 6 uur naar bed, maar moeten dan wel echt gevoederd worden :')
Bedoel je dat je prima kan handelen dat je ze dus amper ziet? Ik denk ook wel dat ik eraan kan wennen hoor. Maar het verlofparadijs is voor mij nog zo recent dat ik het verschil te goed weet. Gaat vast over :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:52:19 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_176421443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Bedoel je dat je prima kan handelen dat je ze dus amper ziet? Ik denk ook wel dat ik eraan kan wennen hoor. Maar het verlofparadijs is voor mij nog zo recent dat ik het verschil te goed weet. Gaat vast over :).
het voelt niet of ik ze amper zie hoor. In de ochtend een uur, in de avond anderhalf uur. Em in de nacht nog een paar keer :')
Tuurlijk, als je net uit je babybubbel komt voelt dat anders, maar ik zie ze echt genoeg ;)
disclaimer
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:55:02 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176421505
Ik zag hem vanochtend een half uur en dat was inclusief vervoer en afleveren op de crèche. Denk dat de avonden ook zo worden. Dus dat houdt echt niet over. Maar goed, het is niet anders.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176421588
Wat zijn je werkdagen Lemijn? Ik vind dat soort dagen ook rottig, had gisteren bijv zo'n dag. Maar het hielp me dan wel te bedenken dat ik vandaag vrij ben en het wel weer in haal :)
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:59:39 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176421659
Maak je dan zulke lange dagen, Lemijn? Ik heb op werkdagen meestal een uurtje in de ochtend en 's avonds anderhalf à twee (beetje afhankelijk hoe laat ze naar bed gaat, en hoe vroeg ze wakker is, natuurlijk :') ), waarvan laatste half uur al meestal redelijk knorrig is. Ik zorg er dan ook voor dat ik stipt om 5 uur de deur uit loop en werk ook een dag thuis, zodat ik al een uur reistijd win. Als je "9 tot 5-mentaliteit" opzoekt op internet, staat mijn foto er naast, denk ik O-)
pi_176421803
Oei, dat klinkt wel echt als heel weinig. Nu ben ik sowieso veel thuis en hoop ik toch echt dat de balans thuis/werk iets meer naar rechts kantelt in het komende jaar. Maar als ik dit zo hoor ben ik toch blij dat dat nog niet meteen is. :@

Ik was vandaag bij mijn ouders en Dirk was hun zo aan het inpakken met lachjes en babbels en kunstjes dat mijn hart zeer deed van de liefde voor hem. O+
Nu ligt hij al eventjes te slapen, zonder huilen vanavond. Ik ga er maar gauw naast, en dan morgen bijlezen en alle leuke foto's bekijken. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176422304
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:14 schreef LeSage het volgende:
Ellie, niet teveel tegen opzien. Tegen de tijd dat je weer begint kan het helemaal anders zijn. En echt niet iedere baby heeft zoveel voedingen ‘s nachts.
Sowieso hebben moeders superpower hoor. Ik kan tegenwoordig best oké functioneren met 5 uur slaap :O
En dat plakken, hoe cliché ook: geniet ervan! Het is het beste excuus dat je ooit in je leven gaat krijgen om geen huishouden te hoeven doen ;)

Vandaag vroeg mijn baas na de zoveelste (kleine) fout: ‘Waar zit je met je hoofd dan?’
Uhm..... in bed.
Toffe baas verder hoor, dus hij moest er heel hard om lachen :D
Probeer er ook nog niet te veel mee bezig te zijn en dat lukt best aardig :) Ik slaap al matig sinds de helft van m'n zwangerschap, en dat ben ik al veel meer gewend dan ik dacht. Voorheen een enorme uitslaper. En ik geniet ook wel echt van dat plakken, want enorm lief mannetje O+ O+

Lemijn, moet met 12 weken helaas weer werken. Maar dat duurt dus nog 9 weken, zeeën van tijd :+ Voor jou nu wel dus enorm wennen dat je hem zo weinig ziet, de overgang klinkt ook wel groot!
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:24:53 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176422358
Lange dagen inderdaad. Maar niet elke dag hoor! Dat scheelt een hoop.

Stroop, fijn dat dat kan toch :)

Wat klinkt dat heerlijk Nanuke. Dat ernaast liggen ga ik ook snel doen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176422646
Goooooo dirk voor n avond zonder drama *O*

Wij zaten op t cb te vertellen over t moeilijke inslapen en wat andere dingetjes van het kapteintje en toen kwam de verpleegkundige tot de conclusie dat hij vaak overprikkeld zou zijn en dat hij daarom zijn rust niet kan vinden. Ook is hij fysiek onwijs actief en ligt eigenlijk nooit stil n beetje om zich heen te kijken maar hij wil altijd interactie en geentertaint worden. Ze zei "jullie lijken me niet echt heel druk dus daar zal het wel niet door komen" toen durfde ik niet meer te zeggen dat ik zelf ADHD heb waardoor n beetje aanleg daarvoor helemaal niet gek zou zijn :X _O-. Ik wil hem niet in zo'n hokje duwen (moeilijk, onrustig, temperamentvol ect) , anders gaat iedereen, en wij ook door n bepaalde bril naar hem kijken.

Enerverend dagje dus, hebben we kennelijk ineens een ventje met een uitdagend temperament
_O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176424077
Ik zie de kindjes op werkdagen ook niet veel, maar dat haal ik op vrije dagen heel hard in.
En stel je maar eens voor hoe leuk het kan zijn: mijn dreumes staat met open armen en een enorme grijns op me te wachten als ik thuis kom O+

Nanuke, wat een fijne avond! M. heeft normaal ook een huiluurtje en vandaag maar 5 minuutjes mopperen. Genieten is dat!

LDG, ik vind het eerlijk gezegd ook nogal wat conclusies van het cb :X een baby die zijn rust goed kan vinden heb ik ook nog nooit gehad hoor. En S. kan tegenwoordig prima rust vinden met een boekje of voor de tv.
Qua inslapen, hij is nog zo klein. Lees even mee in het topic over 2/3/4 kindjes hebben, daar ging het vanavond nog over slecht inslapen. Dreumes heeft ons het liefst naast zijn bedje tot hij slaapt.
Mijn cb zei daarover: ‘Vinden jullie het prima? Gewoon lekker blijven doen. Hebben jullie er last van? Kom dan een keer langs voor tips.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 januari 2018 @ 07:49:35 #264
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176426427
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:41 schreef LeSage het volgende:
Qua inslapen, hij is nog zo klein. Lees even mee in het topic over 2/3/4 kindjes hebben, daar ging het vanavond nog over slecht inslapen. Dreumes heeft ons het liefst naast zijn bedje tot hij slaapt.
Mijn cb zei daarover: ‘Vinden jullie het prima? Gewoon lekker blijven doen. Hebben jullie er last van? Kom dan een keer langs voor tips.’

Lijkt me een zeer gezonde instelling en niet alleen mbt inslapen ^O^
pi_176427026
Wat fijn Nanuke!

LDG, V slaapt ook nauwelijks overdag en hij is heel actief en kijkt alleen maar om zich heen. Ook als we met de auto weggaan slaapt hij alleen de rit even en daarna kijkt hij zijn ogen uit totdat we weer in de auto zitten. Hij heeft ook een flink temperament, maar dat zal hij vast van mij hebben (8>

Kreeg vanmorgen de eerste schaterlach O+ O+
Dat is nog veel leuker dan alle lachjes die we de hele dag door krijgen! En hij heeft het rollen onder de knie, moet een grotere mat kopen, hij rolt zich van de mat af :')
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:18:21 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_176427119
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat zijn je werkdagen Lemijn? Ik vind dat soort dagen ook rottig, had gisteren bijv zo'n dag. Maar het hielp me dan wel te bedenken dat ik vandaag vrij ben en het wel weer in haal :)
En dit ook! Sinds ik weer werk geniet ik veel meer van mijn kinderen op mijn vrije dagen :Y
Okee, het huis is al wekenlang niet echt meer op orde geweest, maar soit, prioriteiten.
Mijn dagindeling op werkdagen is ongeveer zo:
6:30 wekker
6:45 uit bed - baby voeden (indien baby wakker), aankleden
7:10 aangekleed beneden, eten, tassen inpakken, avondeten uit vriezer pakken etc
7:30 man vertrekt met peuter
7:35 ik verschoon de strontluier en naar gelang de kleren van Noud :')
7:45 ik begin baby in te pakken en alles op de fiets te laaien. Dit duurt laaaang.
8:00 we vertrekken richting kdv
8:10 baby gedropt op kdv, ik naar kantoor
--- werk werk werk---
17:30 ik arriveer weer op het kdv en neem mijn kinderen mee. Dit duurt laaaaang.
17:50 Thuis. TV aan voor peuter. Baby tussen duplo.
18:00 diepvrieseten opwarmen en eventueel pasta / rijst koken
18:15 aan tafel
18:45 kinderen in bad
19:15 ik breng noud naar bed inclusief borsten
19:30 Noud in bed, ik poets de tanden van mijn door papa geprepte peuter (alleen ik mag tanden poetsen) en lees voor. Ondertussen schraapt mijn man de rapleyresten van de vloer en ruimt de vaatwasser in.
19:45 Peuter in bed, ik naar beneden, opruimen
20:00 op de bank, voor de tv, aflevering Breaking Bad kijken samen
21:00 Man gaat in bad, ik douche indien nodig
21:30 zzzz

Je ziet het, ik vind het ook zo bewonderenswaardig dat er mensen zijn die EN werken, EN sporten, EN sociale levens hebben, EN.... Ik kom echt op niks anders dan dit. Als ik een keer een redactievergadering heb ben ik helemaal ontregeld :')

_O-
disclaimer
pi_176427125
Ommegot, bel de politie, mijn baby lachte voor het eerst echt naar me en nu moet ik hem opvreten. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176427140
Baby's zijn heel snel overprikkeld. Y gaat dan hartverscheurend huilen, terwijl hij verder nauwelijks huilt. Daar kun je op zich nog weinig uit afleiden, lijkt me. Temperament hebben ze natuurlijk al wel. Ik vond I temperamentvoller dan Y nu. Een verschil tussen hen is bijvoorbeeld dat I altijd heel hard ging krijsen/huilen en overstrekken als ze bijna in slaap viel in de draagzak. Y gaat gewoon heel zachtjes jammeren en valt dan rustig in slaap.

Lemijn, ik herken het wel: die overgang van fulltime met je baby zijn naar weer werken vraagt even om aanpassing en ook een andere mindset. Bij I vond ik het erg leuk om weer te werken maar rond 17:00 kreeg ik het dan echt op m'n heupen, dan moest ik naar haar toe. Verder was de zaterdag echt heilig voor me: na drie dagen werken, wilde ik op die dag echt volle aandacht voor haar hebben. Je gaat dus wat intenser om met de tijd die je wel samen hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:16 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_176427195
voor het contrast zal ik zo eens een gemiddelde dag MET kinderen uitschrijven.
Want dan ben ik de hele godganse dag eten aan het maken, borsten aan het aanbieden of luiers aan het verschonen. Bijna nonstop _O-
disclaimer
pi_176427326
Ik doe de ochtenden nu vaak alleen omdat ik nog niet werk en mijn vriend dus hardloopt 's ochtends: hij traint voor de marathon. Nog steeds vind ik dat echt een briljant plan, dat je in het jaar dat je een tweede kind krijgt, besluit voor de marathon te gaan. _O- . Ik steun hem verder wel hoor, uiteraard. O-) .

Mijn ochtend:
05:30 Y voeden
06:15 peuter staat naast het bed en wil tegen me aan liggen
06:30 Y wordt wakker, nu ligt ik met twee wakkere kinderen in bed, vriend staat op om hard te lopen
06:45 Y krijgt schone luier en kleertjes aan, ik pak ook alvast kleren voor peuter en kleedt mezelf aan
07:00 naar beneden, ontbijt maken voor mezelf en peuter en Y verblijden met een broodkorst, peuter mag filmpje kijken
07:10 - 07:45 rust, als in: ik lees de krant, peuter kijkt zappelin, en Y vermaakt zich met brood en naar ons kijken
07:45 Y blijkt gepoept te hebben, inmiddels is vriend weer thuis en hij mag van mij de luier verschonen :+ . Daarna wil Y aan de borst.
08:00 Y begint een beetje moe te worden, om hem wat af te leiden mag hij Bumba mee kijken. Dan heb ik mijn handen vrij voor peuter: tanden poetsen, gezicht poetsen, kleren aan, haren doen.
08:15 I gaat naar boven om papa gedag te zeggen, ik doe Y in de draagzak
08:20 naar het kdv
08:30 thuis. Tijd voor koffie. c_/ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:41:58 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176427353
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:20 schreef Franny_G het volgende:
Bij I vond ik het erg leuk om weer te werken maar rond 17:00 kreeg ik het dan echt op m'n heupen, dan moest ik naar haar toe.
Dit is typisch zoiets waarvan ik vantevoren dacht dat dat bij mij zo'n vaart niet zou lopen. :') .

krisvc ik bel niet want het is gewoon nodig. Eet-ze :Y) ^O^

Ik ga ook even een werkdag uitschrijven, moment.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:47:36 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_176427423
Y en Noud hebben ook hetzelfde poepritme *O*
disclaimer
pi_176427598
Ik doe ook mee. Als vriendlief thuis (werkt diensten) is regelt hij alles en anders ziet het er zo uit:

06:30 wekker, V slaapt dan nog
06:40 ren ik onder de douch door
06:50 V wordt wakker en krijgt een schone luier, kleertjes aan en de fles
07:10 V gaat even spelen op het speelkleed zodat ik m’n boterhammen kan maken.
07:20 ik laad alles in de auto en zet V in de maxicosi
07:30 V wordt naar de gastouder of opa en oma gebracht.
08:00 start werk
16:00 vriendlief haalt V op, of als hij middagdienst heeft haal ik V om 18:00 op
18:00 thuis van werk
18:30 eten
19:00 V krijgt een schone luier, slaapzak aan en de fles
19:20 V wordt naar bed gebracht
19:30 tijd voor onszelf, flesjes schoon te maken en om de luiertas weer klaar te maken
22:30 bedtijd voor mij :)

Ik werk 3 dagen in de week en het komt zeer regelmatig voor dat vriendlief vrij is op mijn werkdagen. Dan gaat V alleen op zijn vaste dag naar de gastouder.
pi_176427641
Ik denk dat je dit soort dingen gewoon niet uit moet schrijven SQ, dat is zo confronterend :') Ik had hier gisteren nog een gesprek over met een Vlaamse bom-tweelingmoeder. Die werkt sinds deze week weer en die is s ochtends en s avonds alleen met de verzorging bezig en de rest van de dag ziet ze ze niet, 5 dagen per week. En toen kwam ook de realisatie dat dit voor mijn man eigenlijk ook geldt 4 dagen per week... Ben zo blij dat wij de luxe hebben om niet fulltime te hoeven werken.

Ellie, ik dacht hetzelfde na drie weken, maar tussen drie en tien weken oud zit echt een wereld van verschil.

En wij hadden gisteren een kleine overwinning! Om 20:30 uur lagen ze op bed *O* en na nog een keer of drie heen en weer lopen voor lala sliepen ze vanaf 20:50 ongeveer, hadden we gewoon een avond voor onszelf!! Vanavond weer en poging doen, maar zonder douchen gaat dat wat lastiger worden denk ik. Nog wel een beetje jammer dat ze 3 en 4 keer wakker werden, waarvan 1 keer tegelijk (wachten is s nachts nog vervelender blijkbaar). Maar goed, 1 probleem per keer!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:02:20 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176427671
Avond vantevoren ben ik nogal lang druk met preppen. Dan begint mijn werkdag eigenlijk al want ik kan niet op de bank hangen en een serie kijken. In plaats daarvan:
- afwassen indien nog niet gedaan, keuken leeg - systematisch opruimen (de grote dingen als wasrek legen, speelgoed in de mand etc) - kleren klaarleggen voor J - kleren klaarleggen voor mezelf - brood smeren, in de koelkast - flesjes melk zoeken, in de koelkast - avondeten uit vriezer, in koelkast - crechetas inpakken voor J - werktas inpakken voor mezelf - maniakaal de kolfspullen verzamelen en controleren - douchen - wakker in bed liggen en bedenken of ik niks ben vergeten -slapen.

6:30 J drinkt
6:40 J valt weer in slaap, ik sta op, aankleden
6:45 beneden, tassen definitief inpakken, thee drinken
7:00 auto inpakken
7:10 slapende J uit bed lichten, aankleden
7:25 naar de creche
7:30 op de creche, J weer in bed leggen in de hoop dat hij nog een dutje doet
7:40 naar werk

8:30 werken, kolven - repeat

17:00 ik wil weg
17:20 ik ga weg
18:10 bij de creche
18:30 thuis. iedereen moe en honger.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:03:11 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176427682
FF, je had een avond! Gefeliciteerd!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:06:26 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_176427748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:00 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk dat je dit soort dingen gewoon niet uit moet schrijven SQ, dat is zo confronterend :') Ik had hier gisteren nog een gesprek over met een Vlaamse bom-tweelingmoeder. Die werkt sinds deze week weer en die is s ochtends en s avonds alleen met de verzorging bezig en de rest van de dag ziet ze ze niet, 5 dagen per week. En toen kwam ook de realisatie dat dit voor mijn man eigenlijk ook geldt 4 dagen per week... Ben zo blij dat wij de luxe hebben om niet fulltime te hoeven werken.

Ellie, ik dacht hetzelfde na drie weken, maar tussen drie en tien weken oud zit echt een wereld van verschil.

En wij hadden gisteren een kleine overwinning! Om 20:30 uur lagen ze op bed *O* en na nog een keer of drie heen en weer lopen voor lala sliepen ze vanaf 20:50 ongeveer, hadden we gewoon een avond voor onszelf!! Vanavond weer en poging doen, maar zonder douchen gaat dat wat lastiger worden denk ik. Nog wel een beetje jammer dat ze 3 en 4 keer wakker werden, waarvan 1 keer tegelijk (wachten is s nachts nog vervelender blijkbaar). Maar goed, 1 probleem per keer!
Oeh, een avond! Yay! *O*
Hoe laat ga jij naar bed dan? Vroeger in life 1.0 ging ik tegen 23:00 een keer naar boven.
Nu merk ik dat ik om 21:10 denk: "het wordt laat, laat ik maar naar boven gaan" :')

Fulltime werken is bij ons geen financiele noodzaak, sterker nog, met het inkomen wat we momenteel genereren kunnen we ons leven twee keer betalen :@ maar ik werk op projecten en dan is minder dan 4 dagen eigenlijk geen optie. Mijn man is teamleider en daarvoor geldt gewoon hetzelfde. Wij werken allebei 4 dagen; ik ben op woensdag vrij en hij op vrijdag.
Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of we nou binnenkort voor een groter huis moeten gaan of dat ik een carriereswitch moet overwegen :P
disclaimer
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:09:47 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_176427824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:02 schreef Lemijn het volgende:
Avond vantevoren ben ik nogal lang druk met preppen. Dan begint mijn werkdag eigenlijk al want ik kan niet op de bank hangen en een serie kijken. In plaats daarvan:
- afwassen indien nog niet gedaan, keuken leeg - systematisch opruimen (de grote dingen als wasrek legen, speelgoed in de mand etc) - kleren klaarleggen voor J - kleren klaarleggen voor mezelf - brood smeren, in de koelkast - flesjes melk zoeken, in de koelkast - avondeten uit vriezer, in koelkast - crechetas inpakken voor J - werktas inpakken voor mezelf - maniakaal de kolfspullen verzamelen en controleren - douchen - wakker in bed liggen en bedenken of ik niks ben vergeten -slapen.

6:30 J drinkt
6:40 J valt weer in slaap, ik sta op, aankleden
6:45 beneden, tassen definitief inpakken, thee drinken
7:00 auto inpakken
7:10 slapende J uit bed lichten, aankleden
7:25 naar de creche
7:30 op de creche, J weer in bed leggen in de hoop dat hij nog een dutje doet
7:40 naar werk

8:30 werken, kolven - repeat

17:00 ik wil weg
17:20 ik ga weg
18:10 bij de creche
18:30 thuis. iedereen moe en honger.
Ja jeetje, maar jij hebt 50 minuten reistijd enkele reis. Dat hapt ook nogal uit je qualitytimebudget.
Ik denk dat het daadwerkelijk weggaan om 17:00 wel zal helpen. En ook dat hele gedoe van tassen inpakken wordt steeds makkelijker. Vruuger had ik daar dus een dikke 3 kwartier voor nodig elke avond, nu doe ik het in 10 minuten omdat ik nergens meer bij na hoef te denken.
Dus, het wordt echt beter.
disclaimer
pi_176427915
Ik krijg zo ontzettend geen zin om weer te werken, van jullie. _O- .

Nu ik nog thuis ben zijn de dagen wel relaxt, op zich.

7:00 Baard staat op. Peuter wordt soms wakker van hem. Op dagen dat hij naar de gastouder gaat, sta ik dan ook op om hem aan te kleden, op de andere dagen kruipt hij nog even bij mij in bed tot Baard klaar is met douchen en aankleden, of hij blijft slapen.
7:30 Met zijn drieën naar beneden om te ontbijten
7:50 Weer naar boven om tanden te poetsen. Op gastouderdagen help ik vervolgens nog even met schoenen en jas aantrekken en tas klaarmaken, op de andere dagen ga ik nu dan direct douchen terwijl I speelt (hij doucht om de dag met Baard, dus dan al om 7 uur)
8: 30 Klaar met douchen en aankleden. Ik ga beneden met I spelen (meestal puzzelen of zo, of hij speelt alleen met zijn Duplo en dan doe ik wat huishouden). We eten fruit
10 à 11 uur: A wordt wakker. Ik doe haar in bad (om de dag) of kleed haar gewoon aan, voeden, spelen, na ongeveer een uur weer in bed
12:00 Peuter en ik eten boterhammen
12:30 Peuter op bed voor middagdutje
Rust :+
14:00 A wordt weer wakker, verschonen, voeden, spelen
15:00 Peuter wordt wakker van zijn middagdutje, we eten en drinken wat, dan doe ik A in de Tula en gaan we naar buiten, wandelen of naar de supermarkt of de bibliotheek of de kinderboerderij o.i.d.
17:15 Ik ga koken, peuter ruimt zijn speelgoed op en gaat Netflixen
18:00 Baard is thuis, eten, we ruimen na het eten direct zo veel mogelijk op
18:45 Baard brengt peuter naar bed, ik ga ook naar boven om A te verschonen en ga haar daarna beneden op de bank voeden
19:15 Baard weer beneden, we doen samen wat huishouden, spelen en knuffelen met A, tot ze onrustig wordt, dan doet Baard haar in de Tula
21:30 Ik ga op bed
+/- 22:30 Baard gaat ook op bed, brengt A bij mij voor de laatste voeding
Ergens rond 3/4/5 uur geef ik een nachtvoeding.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:24:04 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176428109
Nee dat klopt, die reistijd is het probleem. Maar ik heb leuk werk en een leuk huis. Over deze kwestie kan ik al wakker liggen sinds de positieve test :{ .

En verder las ik al in jouw schema dat al dat preppen gewoon 's ochtends gebeurt. En een stuk sneller. Ik ben nu echt de hele avond bezig. Maar dat is ook omdat ik echt enorm niet houd van vroeg opstaan en 's ochtends dus geen marge wil nemen. Op vrije dagen word ik wakker van J's geklets zo globaal rond negenen O+ .

Jullie ochtenden van 2 kinderen klaar maken en de deur uit krijgen, dat lijkt me ook niet mis. Inclusief hardlopende vriend, daar ben je mooi klaar mee Franny :o . Hebben ze gisteren de dierentuin nog bereikt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:30:17 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176428202
Wat een ander slaapritme heeft A zeg! Langer en minder vaak. Is dit echt min of meer vast? Dat is fijn, dan weet je een beetje waar je op kan rekenen. Verder valt ook bij jou weer op dat een partner wel erg handig is met 2 kinderen. Daar ga ik eens aan werken :7 .

En over slaapritmes gesproken: zaterdag komt Jacobs andere oma weer eens op bezoek. We hadden bedacht half 11, want ze komt van ver en hij ging lange tijd ergens tussen 11 en 12 weer slapen. Zul je net zien dat hij zijn ritme veranderd heeft: ligt nu al een week uiterlijk om half 11 te tukken , en ook opeens lang in plaats van een half uur :o. Even afspraak wijzigen dus...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:33:19 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_176428239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat een ander slaapritme heeft A zeg! Langer en minder vaak. Is dit echt min of meer vast? Dat is fijn, dan weet je een beetje waar je op kan rekenen. Verder valt ook bij jou weer op dat een partner wel erg handig is met 2 kinderen. Daar ga ik eens aan werken :7 .

En over slaapritmes gesproken: zaterdag komt Jacobs andere oma weer eens op bezoek. We hadden bedacht half 11, want ze komt van ver en hij ging lange tijd ergens tussen 11 en 12 weer slapen. Zul je net zien dat hij zijn ritme veranderd heeft: ligt nu al een week uiterlijk om half 11 te tukken , en ook opeens lang in plaats van een half uur :o. Even afspraak wijzigen dus...
.... en dan verander je de afspraak en dan is ie om half elf klaarwakker ;)
Met baby's is het gewoon niet altijd te plannen. Ik heb ooit eens kraamvisite gehad die na 2,5 uur onverrichter zake weer naar huis ging omdat mijn baby ineens een comaslaap inlaste.
disclaimer
pi_176428249
6.50 peuter gaat plassen. Baby wordt er klaarwakker van en gaat op m'n hoofd timmeren.
7.00 wekker, man staat op, zet baby op de grond. Ik ga nog even snoozen in comfortabele positie.
7.10 mijn wekker. Peuter is ondertussen tanden aan het poetsen en aan het aankleden. Man vertrekt naar beneden om brood te smeren voor de kinderen en zichzelf.
7.30 ik ben aangekleed. Oudste komt uit bed gerold. Ik ga was vouwen.
7.40 man vertrekt en zet baby weer boven. Ik verschoon hem en kleed hem aan.
7.50 peuter aansporen brood te eten. Baby gaat verder aan z'n boterham. Ik zet koffie en laad de vaatwasser uit en in.
8.00 oudste komt naar beneden. Ik kam hun haren en voorzie van staarten, vlechten en spelden. Ik sommeer peuter brood te eten.
8.10 baby schoonpoetsen. Fruit, drinken en broodtrommels klaarzetten. Peuter instrueren NU haar brood op te eten.
8.15 schoenen en jassen aan. Baby in drager. Tassen vullen. 2 kinderen op school afleveren.
8.35 thuis. Koffie. Voeden. Nieuws kijken. Ontbijtspul opruimen.
pi_176428251
Op mijn werkdag:

05:00 Ik vervloek de wekker en ga mezelf aankleden óf ik ben aan het voeden en ga daarna aankleden. Tassen controleren en eventueel aanvullen met luiers. Borstvoeding in koeltas en alles in de auto leggen
05:30 Ik maak peuter wakker en breng haar naar de wc, haal tegelijk even een washandje over dr gezicht en kleed haar aan
05:40 Cas wordt door mij uit bed gehaald, luier verschoond en indien doorgelekt krijgt hij schone kleding aan.
05:50 Iedereen schoenen aan, jas mee, Cas in de maxicosi en hup de auto in
06:00 We zwaaien vriend gedag die ook naar zijn werk gaat terwijl we wegrijden. Tijdens de autorit doen peuter en ik 'ik zie wat jij niet ziet' (in het donker ja. :') )

~ 06:40 we komen aan bij de gastouder.
06:45 Ik neem een sprintje naar mn auto en rijd verder naar m'n werk

06:50 werkkleding uit de automaat halen en omkleden

-werkenwerkenwerken en kolven ergens als er tijd is-

15:00 snel weer omkleden, kleding wegbrengen en naar de auto
15:15 kinderen ophalen bij de gastouder en weer de auto in

Wederom 'ik zie wat jij niet ziet' met de peuter

~ 15:50 thuis. Snel boterham smeren voor Lou.
16:00 Cas aan de borst, peuter met een boterham op de bank

16:15 eten voorbereiden

17:00 eten maken met baby op de ene arm en peuter op de stoel naast me

Ergens tussen 17:30 en 18:00 eten we en krijgt Cas nog de borst en slaapt dan bij me.

Vriend komt ook ergens tussendoor thuis

Tussen 18:00 en 19:30 spelen we met de kinderen/zitten we apatisch op de bank/ruimen we zooi op/krijgt Cas nog de borst/luier verschonen etc etc

20:00 ik breng Cas naar bed

20:30 vriend brengt Lou naar bed of als hij niet thuis is breng ik Lou tegelijk met Cas om 20:00

Zodra Cas slaapt check ik nog even mn mail, Facebook, FOK! of surf wat op internet en val dan 21:00 ofzo in slaap :')

Vervolgens zie ik minstens elke 2 uur mijn baby weer en mijn peuter 1 a 2 keer per nacht, dus ik zie ze wel genoeg :+
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:34:45 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_176428262
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:33 schreef WupWup het volgende:
6.50 peuter gaat plassen. Baby wordt er klaarwakker van en gaat op m'n hoofd timmeren.
7.00 wekker, man staat op, zet baby op de grond. Ik ga nog even snoozen in comfortabele positie.
7.10 mijn wekker. Peuter is ondertussen tanden aan het poetsen en aan het aankleden. Man vertrekt naar beneden om brood te smeren voor de kinderen en zichzelf.
7.30 ik ben aangekleed. Oudste komt uit bed gerold. Ik ga was vouwen.
7.40 man vertrekt en zet baby weer boven. Ik verschoon hem en kleed hem aan.
7.50 peuter aansporen brood te eten. Baby gaat verder aan z'n boterham. Ik zet koffie en laad de vaatwasser uit en in.
8.00 oudste komt naar beneden. Ik kam hun haren en voorzie van staarten, vlechten en spelden. Ik sommeer peuter brood te eten.
8.10 baby schoonpoetsen. Fruit, drinken en broodtrommels klaarzetten. Peuter instrueren NU haar brood op te eten.
8.15 schoenen en jassen aan. Baby in drager. Tassen vullen. 2 kinderen op school afleveren.
8.35 thuis. Koffie. Voeden. Nieuws kijken. Ontbijtspul opruimen.
En als je moet werken? :P
disclaimer
pi_176428299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En als je moet werken? :P
Met een dagdienst ben ik dan allang weg (6.30), maar voor een avonddienst precies zo.

Dus dan gaat mijn wekker vroeg, ga ik douchen, brood smeren voor mezelf en de kinderen en dan zeg ik doei áls er al iemand wakker is.
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:40:47 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176428363
@baby's en plannen:
Nee ik weet het. Maar met enkel hazenslaapjes én eigenlijk geen ritme maakte het eerst nooit zoveel uit. Nu kan ik op z'n minst even overleggen, vind ik.

Skittles, jij hebt gewoon een gastouder die voor dag en dauw begint! Goed geregeld. En naast je werk zo te lezen. Houdt je baby een beetje van autorijden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176428465
Meestal zijn haar eigen kinderen dan ook al wakker :P en ze vangt ook 's avonds op als ik avonddienst heb _O_

Cas vindt autorijden prima tot nu toe. Slaapt lekker verder na 5 minuten brullen. Tot we op de weg terug naar huis het bordje Alkmaar zien en we moeten stoppen voor het stoplicht. Dan wordt hij wakker en begint het gekrijs als ik niet rijd :') gelukkig is het dan nog maar 5 a 10 minuten (afhankelijk van hoeveel rode lichten we nog tegenkomen) rijden
pi_176428541
Wauw jullie schema's! Ongelofelijk dat jullie een leven hebben buiten de baby.

Ff lekker een avondje rust!

Lemijn ik snap echt niet hoe je Jacob opvoedt zonder partner. Het lijkt me praktisch onmogelijk.

Gisteren gingen we vroeg naar bed, om tien uur was Flens er ook eindelijk klaar voor. :) Vannacht was hij gelukkig voorbeeldig.

Vanochtend leerde ik dat je nooit de wasmachine aanzet voor het koffiezetapparaat. En dat je niet moet vergeten het koffiezetapparaat ook echt aan te zetten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176428585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:30 schreef Lemijn het volgende:
Wat een ander slaapritme heeft A zeg! Langer en minder vaak. Is dit echt min of meer vast? Dat is fijn, dan weet je een beetje waar je op kan rekenen. Verder valt ook bij jou weer op dat een partner wel erg handig is met 2 kinderen. Daar ga ik eens aan werken :7 .

En over slaapritmes gesproken: zaterdag komt Jacobs andere oma weer eens op bezoek. We hadden bedacht half 11, want ze komt van ver en hij ging lange tijd ergens tussen 11 en 12 weer slapen. Zul je net zien dat hij zijn ritme veranderd heeft: ligt nu al een week uiterlijk om half 11 te tukken , en ook opeens lang in plaats van een half uur :o. Even afspraak wijzigen dus...
Dit doet ze al sinds, euhm... altijd, denk ik. De eerste paar weken, toen de co-sleeper nog niet naast het bed kon staan vanwege mijn verzorging, sliep ze alleen maar op mij, maar sindsdien dus in haar eigen bed en ook wel deze tijden. Ik vind het heerlijk.

Skittles, jouw ochtend! Respect.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176428592
Ik wil mijn kop hier Een beetje van in het zand steken. Wat zijn we eigenlijk de hele dag aan het rennen en vliegen en regelen. Valt me wel op dat kennelijk niemand meer tijd heeft om zelf te douchen. :'( Is dat wat me te wachten staat met twee kinderen? Voorheen douchte ik na het werk na het avondeten terwijl peuter in bad zat.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:00:13 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_176428624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wauw jullie schema's! Ongelofelijk dat jullie een leven hebben buiten de baby.
Nee, dat hebben we dus niet :D _O- :'(

quote:
Vanochtend leerde ik dat je nooit de wasmachine aanzet voor het koffiezetapparaat. En dat je niet moet vergeten het koffiezetapparaat ook echt aan te zetten.
Woon jij in oostduitsland ofzo? Ik hoor jou volgens mij ook vaak over dat het warme water op is als je vriend heeft gedoucht _O-
disclaimer
pi_176428635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:57 schreef Krisvc het volgende:
Ik wil mijn kop hier Een beetje van in het zand steken. Wat zijn we eigenlijk de hele dag aan het rennen en vliegen en regelen. Valt me wel op dat kennelijk niemand meer tijd heeft om zelf te douchen. :'( Is dat wat me te wachten staat met twee kinderen? Voorheen douchte ik na het werk na het avondeten terwijl peuter in bad zat.
Ik douche ‘s morgens tussen 5:45 en 6:15.
Dan slaapt mijn zoon nog en heeft de baby haar voeding net gehad.
Daarna kan ik rustig met zoonlief ontbijten en hem klaarmaken voor school. :)
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:01:34 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_176428647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:57 schreef Krisvc het volgende:
Ik wil mijn kop hier Een beetje van in het zand steken. Wat zijn we eigenlijk de hele dag aan het rennen en vliegen en regelen. Valt me wel op dat kennelijk niemand meer tijd heeft om zelf te douchen. :'( Is dat wat me te wachten staat met twee kinderen? Voorheen douchte ik na het werk na het avondeten terwijl peuter in bad zat.
Nja, douchen deed ik toch al niet dagelijks :P
Nu doe ik het standaard op vrijdagochtend, als man vrij is. En op zondagochtend.
En dan op dinsdagavond nog een keer ofzo. Beetje passen en meten, dan komt het wel goed.
disclaimer
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:09:13 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176428781
Douchen is sowieso overrated. Ik doe het voor de werkdag zodat ik daar niet stink.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we dus niet :D _O- :'(
En aan de ene kant vind ik dat prima, maar aan de andere kant zit ik in een bestuur waarvan ik nu de stukken doorneem terwijl Jacob slaapt en ik ook mijn werk van gisteren nog moet afmaken. En het enige dat ik echt graag zou willen, is hardlopen. Maar HOE DAN. |:( . Toch het buurmeisje maar weer eens aanspreken.
Geen marathonplannen trouwens. Gewoon een stukje sjokken langs het kanaal met een podcastje of de stilte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:15:19 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_176428884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:09 schreef Lemijn het volgende:
Douchen is sowieso overrated. Ik doe het voor de werkdag zodat ik daar niet stink.

[..]

En aan de ene kant vind ik dat prima, maar aan de andere kant zit ik in een bestuur waarvan ik nu de stukken doorneem terwijl Jacob slaapt en ik ook mijn werk van gisteren nog moet afmaken. En het enige dat ik echt graag zou willen, is hardlopen. Maar HOE DAN. |:( . Toch het buurmeisje maar weer eens aanspreken.
Geen marathonplannen trouwens. Gewoon een stukje sjokken langs het kanaal met een podcastje of de stilte.
Buurmeisjes, of babyfoon bij de buren en de sleutel daar droppen _O_
En verder herkenbaar, ik ben hoofdredactuer van de wijkkrant :P en nu hebben we dan wel die vergadering gehad vorige week, maar ik heb de notulen nog steeds niet uitgewerkt en rondgestuurd :')

MAAR MAAR!
We gaan zaterdag uit eten! En mijn schoonzus komt oppassen!
Ons eerste avonduitje sinds noud!
(we zijn ook al een keer op maandagochtend samen naar de film geweest toen de kinderen op de opvang zaten, :'))
disclaimer
pi_176428954
idd babyfoon en huissleutwl bij de buurvrouw droppen ;) ik doe het regelmatig buurvrouw haalt hem uit bed als hij wakker is en ik er nog niet ben en neemt hem dan mee naar haar :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_176429041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we dus niet :D _O- :'(

[..]

Woon jij in oostduitsland ofzo? Ik hoor jou volgens mij ook vaak over dat het warme water op is als je vriend heeft gedoucht _O-
Douchen met boiler is niet iets om grappen over te maken! ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176429061
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:31 schreef twist02 het volgende:
Dat je zoon bijna 6 weken oud is en je je tijdens het verschonen nog steeds afvraagt waar dat straaltje opeens
vandaan komt :')
Ik heb 'm wel een heel klein beetje uitgelachen toen-ie z'n eigen gezicht raakte :@

Oh, en over 6 weken gesproken: vanaf dan wordt alles beter, ja toch hè? :)
Fatsoenlijk dag-nachtritme, geen krampjes meer, huilpiek achter de rug enzo. Ja toch? O+
Daar heb ik ook al mijn hoop op gevestigd O+ :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176429927
Douchen doe ik als man thuis is. Meestal tussen avondeten en kinderen-naar-bed-breng-spits. Maar ook niet elke dag idd.
pi_176429940
Ik heb V net opgemeten met mijn eigen meetlint en kwam tot de ontdekking dat hij in een maand tijd niks gegroeid zou zijn. Heb hem nooit eerder opgemeten met mijn lint dus weet niet hoe betrouwbaar mijn meting is. Vriendlief gaat morgen toch naar het weeguurtje hoop dat ze hem dan ook even willen opmeten want dit maakt me wel ongerust ;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')