abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176365932
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Revisionisme is van oudsher erg populair onder deze bloedgroep.
Las net alweer tot in den treuren uitgekauwde onzin dat 'de andere kant' de niks liever wil dan dan "de grenzen wagenwijd openzetten!!11!"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176366231
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, ook in de Republiek was geen sprake van met open armen ontvangen van joden en katholieken. Ze werden getolereerd, maar moesten hun religie wel uit het zicht belijden.
Dat hoort dan ook bij die 400 jaar vredig samenleven van verschillende religies en levensbeschouwingen, je geloof is voor thuis en de kerk, daar val je een ander niet mee lastig. Nog geen 4 decennia islam erbij en het gaat al mis.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_176366309
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hoort dan ook bij die 400 jaar vredig samenleven van verschillende religies en levensbeschouwingen, je geloof is voor thuis en de kerk, daar val je een ander niet mee lastig. Nog geen 4 decennia islam erbij en het gaat al mis.
Je geloof is in Nederland ook voor de sportvereniging, de school, de omroep, de krant, het zwembad en de vrijetijdsvereniging. Nederland is historisch gezien doorspekt van mensen die geloof overal in mee willen laten spelen.

In die zin is islam helemaal geen uitzondering. Die bemoeien zich ook overal tegenaan, maar dat waren we allang gewend hier.
pi_176367496
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je geloof is in Nederland ook voor de sportvereniging, de school, de omroep, de krant, het zwembad en de vrijetijdsvereniging. Nederland is historisch gezien doorspekt van mensen die geloof overal in mee willen laten spelen.

In die zin is islam helemaal geen uitzondering. Die bemoeien zich ook overal tegenaan, maar dat waren we allang gewend hier.
En dan nog zeggen dat ze niet integreren ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  maandag 8 januari 2018 @ 15:46:21 #130
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_176367534
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Qua zendingsdrang merk ik eigenlijk helemaal niks van de islam dus wat gaat er precies mis? ik word nog altijd meer lastig gevallen door christenen dan door anders religieuzen.

De moslimgemeenschap maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die we hebben dankzij de christenen, zoals speciaal onderwijs dat kun je de moslims niet kwalijk nemen.

De jeugd, tenminste die gelovig blijven, wordt meer fundamentalistischer maar dat is ook niet voorbehouden aan de moslims, dat zie je bij het christendom ook. De oudere generatie moslims is juist van het geloven doe je thuis.

Terrorisme is eigenlijk geen issue in dit land en over straattuig kunnen ze in de jaren 50/60/70/80 van de vorige eeuw ook nog wel over meepraten en daar zaten heel weinig moslims tussen.
Op maandag 5 februari 2018 12:04 schreef Copycat het volgende:
Neuken?
pi_176370139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het verspreiden van haat en leugens is niet toegestaan dus niet zo vreemd dat ze daartoe verplicht worden.
Toen op de TV overal in het westen: Irak heeft "weapons of mass destruction" Wie zij dat? En wie waren zeer meegaand dat FAKE nieuws te geloven?
De militaire missie in MALI -Afrika-: hebben de burgers uit MALI er om gevraagd?
Het opruimen van de leider Khadaffi in LibiŽ, waarom??

Wanneer een privť bedrijf een sociaal platform maakt waarop het liefst iedereen actief ziet -hoe meer mensen hoe meer winst- dan zou zij geen censuur moeten willen uitoefenen. Censuur ligt aan de bakermat van extremisme.
Afblijven. Alleen zo houd je het bovengronds, weet je wat er onder de mensen speelt en kun je er op inspelen. Verbieden leidt tot het tegenovergestelde.
Ook de overheid MOET ver weg blijven van beÔnvloeding van de vrijheid van meningsuiting. Censuur is beÔnvloeding. Ik zag nog niet zo lang geleden een discussie op een Duitstalige zender of het boek MEIN KAMPF verboden moest blijven. Jongeren in IsraŽl waren / zijn van mening dat het vrij verkrijgbaar moet zijn. Het creŽert ruimte voor discussie. Problemen wegmoffelen of het benoemen strafbaar stellen is FOUT.
pi_176370634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 20:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

WTFAQ betekent dit ?
Dat Europa ten onder gaat oa door een bewuste vervanging van de bevolking is extreemrechtse gelul, leugens whatever...
pi_176370702
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:31 schreef visbox het volgende:

Ik zag nog niet zo lang geleden een discussie op een Duitstalige zender of het boek MEIN KAMPF verboden moest blijven. Jongeren in IsraŽl waren / zijn van mening dat het vrij verkrijgbaar moet zijn. Het creŽert ruimte voor discussie. Problemen wegmoffelen of het benoemen strafbaar stellen is FOUT.
Het boek mein kampf veroorzaakte mede het probleem van genocide
Het is niet fout om dat boek weg te moffelen.
Die discussie over de nazi-misdaden gaat al vele jaren prima zonder dat boek vol jodenhaat
pi_176371317
De koran veroorzaakte mede het probleem van terreur tegen joden, aanslagen tegen onschuldige burgers en integratieproblemen van moslims in Europa.
Het is niet fout om dat boek weg te moffelen.
Dan moet de discussie over de islam toch ook goed gaan zonder dat boek vol jodenhaat ?
pi_176371367
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:
De koran veroorzaakte mede het probleem van terreur tegen joden,
Heb je het nou over pakweg de laatste 1500 jaar in Europa ?
Dan moet je het christendom met de bijbel noemen
pi_176371386
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Qua zendingsdrang merk ik eigenlijk helemaal niks van de islam dus wat gaat er precies mis? ik word nog altijd meer lastig gevallen door christenen dan door anders religieuzen.
Maar hun boodschap wordt niet met een mes in je borst geprikt.

quote:
De moslimgemeenschap maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die we hebben dankzij de christenen, zoals speciaal onderwijs dat kun je de moslims niet kwalijk nemen.
Nee, de problemen met het holocaustlessen zijn juist in het openbaar onderwijs, waar de hoofddoekjes welig tieren. Ze organiseren hun eigen zuil niet en zorgen ook niet dat die anderen met rust laat, ook niet op straat.

quote:
De jeugd, tenminste die gelovig blijven, wordt meer fundamentalistischer maar dat is ook niet voorbehouden aan de moslims, dat zie je bij het christendom ook. De oudere generatie moslims is juist van het geloven doe je thuis.
Het probleem is wel bij de moslims.

quote:
Terrorisme is eigenlijk geen issue in dit land en over straattuig kunnen ze in de jaren 50/60/70/80 van de vorige eeuw ook nog wel over meepraten en daar zaten heel weinig moslims tussen.
Niet als alle cabaretiers en cartoonisten braaf de islam respecteren.

Je kunt lullen wat je wil, maar het is natuurlijk de probleemreligie, los van de niet religiespecifieke problemen met hun gelovigen. Er lopen geen agenten met mitrailleurs rond vanwege de vrijgemaakt gereformeerden. Er is geen zelfcensuur vanwege gewelddadige dreiging door de katholieken. Gereformeerde jongens gedragen zich beschaafd tegenover meisjes die broeken dragen.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_176371445
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:37 schreef Bluesdude het volgende:
Heb je het nou over pakweg de laatste 1500 jaar in Europa ?
Dan moet je het christendom met de bijbel noemen
Is dat een stropop van je _O-

Nee, ik doel op de Joodse instellingen, scholen en synagogen die aangevallen zijn in de laatste decennia en 24/7 bewaakt worden.
En nee, die worden echt niet bewaakt vanwege "extreem rechts" 8)7
pi_176371555
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Is dat een stropop van je _O-
Feitelijk..... jodenhaat in Europa is door het christendom eeuwen lang gevoed.
pi_176372659
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Feitelijk..... jodenhaat in Europa is door het christendom eeuwen lang gevoed.
Of het nou door christenen, moslims of (neo-)nazi's wordt gedaan, jodenhaat valt gewoon niet goed te praten. Ook al gebeurt het eeuwenlang.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 8 januari 2018 @ 19:34:13 #140
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_176372749
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Of het nou door christenen, moslims of (neo-)nazi's wordt gedaan, jodenhaat valt gewoon niet goed te praten. Ook al gebeurt het eeuwenlang.
Het is vast geen toeval dat al die stromingen gebaseerd zijn op een of meerdere complottheorieŽn of andere illusies.

Geldt trouwens ook voor de rechtsradicale partijen: zonder uitzondering hangen ze complottheorieŽn aan.
pi_176382622
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar hun boodschap wordt niet met een mes in je borst geprikt.
Aantal boodschappen met messen in de borst geprikt door moslims in Nederland in de afgelopen twintig jaar: 1.

Ik onderschrijf dat de islam een religie is die tot maatschappelijke wrijving leidt, maar dat zit hem meer in de onverenigbaarheid van waarden. Niet in de inherente drang tot moorden, want het aantal moslimmoordenaars is nogal beperkt. Zeker niet significant.

quote:
Nee, de problemen met het holocaustlessen zijn juist in het openbaar onderwijs, waar de hoofddoekjes welig tieren. Ze organiseren hun eigen zuil niet en zorgen ook niet dat die anderen met rust laat, ook niet op straat.
Je probeert een causaal verband te leggen tussen kutmarokkanen en het zijn van moslim. Die twee hoeven niet iets met elkaar te maken te hebben.

quote:
Niet als alle cabaretiers en cartoonisten braaf de islam respecteren.

Je kunt lullen wat je wil, maar het is natuurlijk de probleemreligie, los van de niet religiespecifieke problemen met hun gelovigen. Er lopen geen agenten met mitrailleurs rond vanwege de vrijgemaakt gereformeerden. Er is geen zelfcensuur vanwege gewelddadige dreiging door de katholieken. Gereformeerde jongens gedragen zich beschaafd tegenover meisjes die broeken dragen.
Nog een gevolgtrekking die niet zuiver is. Het is niet zo dat, als je niet mensen met mitrailleurs de openbare orde laat bewaken, moslims de hele boel naar de tering helpen. Het inzetten van zwaarder geschut bij ordehandhaving is vooral een keuze die ingegeven wordt door angst, en niet door reŽle dreiging. Tegen een bom begin je niet veel met wapens en een zelfmoordterrorist laat zich niet afschrikken door de gedachte dat hij wel eens het loodje kan leggen bij het uitvoeren van zijn daden. Per saldo voegt het dus niet zo veel toe, behalve dat jij je blijkbaar angst aan laat jagen door al te veronderstellen dat het noodzakelijk zou zijn militairen daar te laten lopen.

Je extrapoleert het probleem met de totale mismatch van waarden tussen de islam en de moderne Westerse maatschappij tot een soort van mentale weeffout bij iedereen met een moslimachtergrond. Schromelijk overdreven.
pi_176383288
Voorlopige conclusie blijkt dat mijn stelling prematuur was, extreem-rechts is voor sommigen nog een diffuus begrip..
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:31:20 #143
142235 Jigzoz
pi_176383406
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Voorlopige conclusie blijkt dat mijn stelling prematuur was, extreem-rechts is voor sommigen nog een diffuus begrip..
Natuurlijk. Voor sommigen moet extreemrechts gewelddadig zijn voor het zo heet. Anderen noemen AfD/FvD al extreemrechts.

Zelf maak ik graag onderscheid tussen rechtsradicaal en extreemrechts, maar ik moet toegeven dat daar ook maar lastig een grens tussen valt te trekken. Want dat de NVU extreemrechts is, zal niemand bestrijden. Dat de PVV rechtsradicaal is ook niet. Maar waar moet je FvD nou plaatsen? Vanwege die rassentheorieŽn zou ik zeggen bij extreemrechts, maar om de een of andere reden vind ik ze daar dan weer te 'braaf' voor.
pi_176384664
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk. Voor sommigen moet extreemrechts gewelddadig zijn voor het zo heet. Anderen noemen AfD/FvD al extreemrechts.

Zelf maak ik graag onderscheid tussen rechtsradicaal en extreemrechts, maar ik moet toegeven dat daar ook maar lastig een grens tussen valt te trekken. Want dat de NVU extreemrechts is, zal niemand bestrijden. Dat de PVV rechtsradicaal is ook niet. Maar waar moet je FvD nou plaatsen? Vanwege die rassentheorieŽn zou ik zeggen bij extreemrechts, maar om de een of andere reden vind ik ze daar dan weer te 'braaf' voor.
Elke politicus die enigszins goed in het vak "aandacht en populariteit generen" weet dat er momenten zijn dat je via radicale uitspraken de aandacht op jou moet vestigen om je later toch maar weer een stuk braver voor te doen. Donald Trump heeft het doen van radicale uitspraken in combinatie met 180 graden draaien naar braaf zijn tot een van de belangrijkste pijlers van zijn campagne gemaakt en er mee gewonnen :)
pi_176384766
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:54 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Elke politicus die enigszins goed in het vak "aandacht en populariteit generen" weet dat er momenten zijn dat je via radicale uitspraken de aandacht op jou moet vestigen om je later toch maar weer een stuk braver voor te doen. Donald Trump heeft het doen van radicale uitspraken in combinatie met 180 graden draaien naar braaf zijn tot een van de belangrijkste pijlers van zijn campagne gemaakt en er mee gewonnen :)
Trump is nu braaf? Geen idee door wat voor bril jij de situatie in de VS bekijkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176385942
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is nu braaf? Geen idee door wat voor bril jij de situatie in de VS bekijkt.
Ligt een beetje aan je definitie van braaf. Trump is in ieder geval over een hoop onderwerpen een stuk minder extreem dan hij zich met name in de voorverkiezingen voor deed. Elke extreme uitspraak van hem tijdens de (voor)verkiezing is onderdeel van zijn campagne strategie. Hij gebruikt extreme uitspraken zoals het afschaffen van gun free zones op scholen, dat alle Mexicanen verkrachters zijn, dat Saoudi-Arabie verantwoordelijk is voor 11 september, dat hij het Midden-Oosten naar de tyfus zou bomberderen en dan de olie zou claimen, dat hij de families van terroristen zou bombarderen om de media aandacht op hem te vestigen. En dat werkt.

Hij gebruikte de aandacht die hij kreeg om de onderwerpen te bepalen waarover de verkiezing zou gaan. Vervolgens zijn directe competitie ťťn voor ťťn uit de competitie te werken en het idee te versterken dat hij de belangrijkste kandidaat is.

Zijn uitspraken tijdens de republikeinse voorverkiezingen waren een stuk extremer dan tijdens de presidentsverkiezing. Het grote verschil tussen de republikeinse voorverkiezing en de presidentsverkiezing is de doelgroep. De republikeinse kiezers heeft hij dan al voor een groot gedeelte binnen gehaald.

Alles wat Trump zij tijdens de campagne is campagne retoriek. We hebben nu een jaar Trump gehad en het is bij lange na niet zo extreem als dat hij zich bij de republikeinse voorverkiezing voordeed. Al met al een stuk braver dan veel van zijn eerste uitspraken.
pi_176385984
quote:
11s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wablief?

Ik denk dat je eens een lesje sociale geschiedenis zou moeten volgen...

Het was juist heel sterk zo dat bepaalde groepen en sociale klassen in 'eigen' wijken woonden..

Denk bv aan de Jodenbuurt in Amsterdam.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jodenbuurt_(Amsterdam)
Ik denk dat jij er goed aan doet een les vergelijkende geschiedenis te volgen. De straatterreur van moslimjongeren en negers vergelijken met de joden die zich vooral in Amsterdam vestigden, inderdaad in hun eigen wijk, is bijzonder ongepast. Joden werden door Europeanen vervolgd om uiteenlopende redenen. Joden zijn door de geschiedenis heen in totaal 109 maal verbannen uit een land. Europeanen gaan nu zelf gebukt onder geŽxplodeerde criminaliteitscijfers die hand-in-hand gearriveerd zijn met nieuwkomers vanaf de jaren '70. Bovendien mogen Europeanen krom liggen om alle nieuwkomers te bekostigen.

Bovendien noem je zowel etniciteiten als sociale klassen. Dat is appels met peren vergelijken. De vergelijking van joden en de nieuwkomers sinds de jaren '70 gaat mank. Het is een totaal andere context.

Dat geldt ook voor de rest van de linkse circle-jerkers in dit topic trouwens. Rijdt het een beetje lekker tegen elkaars linker been aan?

Ik houd mijn opmerking staande: Europeanen hebben onderling heus verschillen, al eeuwenlang. Maar die zijn lang niet zo onoverkomelijk als met de nieuwkomers die binnengeloodst zijn sinds de jaren '70. Daarom werkte de tolerantie in het verleden goed in Nederland, hadden we daar zelfs profijt van. Nu werkt het duidelijk niet omdat 'de nieuwe anderen' bovenaan staan in lijstjes van criminaliteit, financiŽle bijstand en werkloosheid.

quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Toch grappig om te zien dat de EU best succesvol is als dom-rechts al denkt dat er amper culturele verschillen waren tussen Europeanen in de 16e eeuw.

Nederland was destijds de melting pot va Europa waar je juist nog enigszins je gang kon gaan ondanks je incompatibele cultuur en ook de reden dat de republiek het beter deed dan omringende landen.
Definieer succes en leg maar uit hoe de EU daar aan heeft bijgedragen, met je regressief-linkse lage voorhoofd (als jij gaat schelden, doe ik vrolijk mee). Leg ook maar uit hoe Nederland voor de EU een troosteloos oord was waar mensen uit vuilnisbakken moesten eten. Veiligheid hebben we vooral aan de NAVO te danken. Iedere verdere vooruitgang zie ik vooral als resultaat van de enorm toegenomen technologische ontwikkelingen.

De EU is een kaste van graaiers zonder enige toegevoegde waarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 09-01-2018 13:12:45 ]
pi_176386067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:07 schreef Oostwoud het volgende:
Ik houd mijn opmerking staande: Europeanen hebben onderling heus verschillen, al eeuwenlang. Maar die zijn lang niet zo onoverkomelijk als met de nieuwkomers die binnengeloodst zijn sinds de jaren '70.
knul, jank niet...

Je opmerking was dat in vroegere tijden (je noemde specifiek de 16e eeuw) er geen etnische minderheden apart in wijken woonden...

dat is gewoon faliekante onzin, overigens ook iedere bewering dat vroeger zulke achterstandwijken met veelal een groot aantal minderheden er niet bovenuit staken bij bv criminaliteitsstatistieken..

serieus, in plaats van wat doms te gaan geloven en lekker beweringen te doen die je in je eigen bubble bevestigen, kijk gewoon eens objectief naar je eigen geschiedenis...
zeker over zaken als criminaliteit, immigratie is het totale onzin te beweren dat nederland ooit een gesloten cultuur was en al helemaal te gaan geloven dat vroeger het zoveel beter was, zowel economisch als qua misdaad
Der der den Wind der Veršnderung spŁrt, sollte keinen Windschutz sondern eine WindmŁhle bauen.
pi_176386371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:07 schreef Oostwoud het volgende:

Europeanen gaan nu zelf gebukt onder geŽxplodeerde criminaliteitscijfers die hand-in-hand gearriveerd zijn met nieuwkomers vanaf de jaren '70. Bovendien mogen Europeanen krom liggen om alle nieuwkomers te bekostigen.

Dit moet je toch met cijfers onderbouwen. Criminaliteit is in de meeste West-Europese landen niet explosief gestegen. In een land als Nederland is criminaliteit juist jaar-op-jaar gedaald. Dat er een oververtegenwoordiging van een bepaalde etnische groep in criminaliteitscijfers is, betekent niet dat er een explosieve stijging is. Frenologie hebben we allang achter ons gelaten. Criminaliteit correleert meer met sociale klasse dan met etnische achtergrond.

Ook dat wij "krom moeten liggen" om ze allemaal te betalen is een uitspraak die je verder moet onderbouwen. Welke bedragen hebben we het dan over? Wat moet jij persoonlijk laten omdat je migranten moet bekostigen? Los van dan dat soort vergelijkingen niet ťťn op ťťn te maken zijn omdat het geen zero sum vergelijking is (geld uitgeven aan migranten betekent niet dat er alleen daarom geen geld naar de voedselbank gaat, bijvoorbeeld) mis ik echt de argumentatie.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 13:32:05 #150
142235 Jigzoz
pi_176386484
Recorded_crime%2C_EU-28%2C_2002%E2%80%9312_%281%29_%28millions%29_YB14.png

Kijk ze knallen, die criminaliteitscijfers van de EU.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')