Gelukkig zijn de perrons niet lang genoeg, toch?quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
mja, die dingen trekken op als een strijkijzer in een bak lijm en halen daardoor de rijtijden niet.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappijquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.
Die van Veolia waren van Railpool.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staatquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
in de PvE stond dat de huidige stellen overgenomen dienden te wordenquote:Op woensdag 10 januari 2018 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat staat letterlijk in het bericht
Anyway als ze NS inschakelen zou het wel een gunstig lijntje zijn om roc’ers ervaring op te laten doen net als bij Gouda - Alphen...
Die Pavlov-rondje-om-de-kerk-allergie wordt er al bij de introductiedagen in geslagen, is het niet?quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bellquote:
daar kun je beter wegblijven als er geen wc in de buurt isquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ik doel meer op het 'verschil' tussen ROC leerling en BLM. Wat maakt het dat ik een jaar lang zou moeten pendelen terwijl een interne leerling (met een veel kortere opleidingstijd) na zijn 60 diensten routine al landelijk wegbekend is?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:01 schreef Maegrim het volgende:
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier
beter dan vastzitten in breda
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.
In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid
Dat hangt er maar net vanaf. In een hoop gevallen is het materieel van de concessieverlener bijvoorbeeld en dat kan dus gewoon bedongen worden in een aanbesteding. Als de vervoerder dan alsnog betere treinen wil laten rijden; Prima.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
De meeste winkels die er ten tijde van de opening zaten zitten er nog steeds. Er staan nog wel een aantal ruimtes leeg, dit zijn vooral de panden met een enorme vloeroppervlakte. Die zijn niet handig voor een winkel op een station.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Enoki is de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
BLM? 70/170?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...
basis leerweg machinist. En 70/170 zijn dienstnummers speciaal voor de aspiranten / 40 en 60 dagen periodes qua inhoudquote:
|Nooit van Enoki gehoordquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |