abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176415283
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over :D
Gelukkig zijn de perrons niet lang genoeg, toch? O-)
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_176415329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over :D
mja, die dingen trekken op als een strijkijzer in een bak lijm en halen daardoor de rijtijden niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:38:54 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176415340
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over :D
:D
We are shaping the future.
pi_176415371
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 januari 2018 @ 18:03:18 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176415878
quote:
14s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij
Die van Veolia waren van Railpool.
We are shaping the future.
pi_176416160
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat
pi_176417277
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat
in de PvE stond dat de huidige stellen overgenomen dienden te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176417305
Restitutieverzoek bij Arriva duurde 3,5 weken voor ik antwoord had. Niet slecht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176418742
Soow. Hail Away was nogal teleurstellend vandaag, de relivitamientjes stegen weer eens een programmamaker naar het hoofd.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_176421516
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat staat letterlijk in het bericht :P

Anyway als ze NS inschakelen zou het wel een gunstig lijntje zijn om roc’ers ervaring op te laten doen net als bij Gouda - Alphen...
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
pi_176421622
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
Die Pavlov-rondje-om-de-kerk-allergie wordt er al bij de introductiedagen in geslagen, is het niet? :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_176421729
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier

beter dan vastzitten in breda :')
ಠ_ಠ
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:05:26 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176421835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:01 schreef Maegrim het volgende:

beter dan vastzitten in breda :')
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell :6
We are shaping the future.
pi_176421997
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell :6
daar kun je beter wegblijven als er geen wc in de buurt is :D
pi_176422144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:01 schreef Maegrim het volgende:
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier

beter dan vastzitten in breda :')
Ik doel meer op het 'verschil' tussen ROC leerling en BLM. Wat maakt het dat ik een jaar lang zou moeten pendelen terwijl een interne leerling (met een veel kortere opleidingstijd) na zijn 60 diensten routine al landelijk wegbekend is?
pi_176422164
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.

In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid
pi_176422197
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell :6
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176422287
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Salatrel het volgende:

[..]

er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.

In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen... :N
pi_176422436
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
Dat hangt er maar net vanaf. In een hoop gevallen is het materieel van de concessieverlener bijvoorbeeld en dat kan dus gewoon bedongen worden in een aanbesteding. Als de vervoerder dan alsnog betere treinen wil laten rijden; Prima.
Bier.
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:38:19 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176422687
quote:
10s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
De meeste winkels die er ten tijde van de opening zaten zitten er nog steeds. Er staan nog wel een aantal ruimtes leeg, dit zijn vooral de panden met een enorme vloeroppervlakte. Die zijn niet handig voor een winkel op een station.

Wat niet liep:
- De bakker aan de noordkant. Die was open tijdens kantooruren, maar was dicht tijdens de avondspits.
- De viswinkel en de Hen House onder de Françoise van Savoyetoren - ongunstige locatie?

Wat er nooit gekomen is:
- Jamin, tussen loket en Kiosk
- HEMA
We are shaping the future.
pi_176422723
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:40:45 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176422730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
Enoki is de nek omgedraaid.

De Cinnabon die op Utrecht aan de galerij aan de buitenkant zat is ook foetsie.
We are shaping the future.
pi_176423403
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen... :N
BLM? 70/170?
ಠ_ಠ
pi_176423469
quote:
5s.gif Op woensdag 10 januari 2018 23:11 schreef Maegrim het volgende:

[..]

BLM? 70/170?
basis leerweg machinist. En 70/170 zijn dienstnummers speciaal voor de aspiranten / 40 en 60 dagen periodes qua inhoud
pi_176423478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
|Nooit van Enoki gehoord :N
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')