Wat dan weer te maken heeft met de softwareversie die speciaal voor de HSL geschreven is. Zelfs Bentheim schijnen ze niet eens op eigen kracht naar toe te mogenquote:Op maandag 8 januari 2018 23:49 schreef Maegrim het volgende:
die hokken zijn niet toegelaten in duitsland
Ik heb geen idee waar je het over hebtquote:
twitter:OvDRail_Andre twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 17:38:11 Momenteel staan de #Eurostar #testtrein met #technische #problemen op de #HSL. De trein gaat waarschijnlijk terug n... https://t.co/2PRecwSGQq reageer retweet
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Zweden:Ludvika - Mora
We maken een treinreis door de
ongerepte natuur van Midden-Zweden,
door de provincie Dalarna,ook wel
'Zweden in het klein' genoemd.
De treinrit begint in Ludvika.Hier
stappen we op de trein naar het 150
kilometer noordelijker gelegen Mora.
Het gebied waar we door rijden is zo
groot als België,maar met slechts
300.000 inwoners is het een stuk minder
dichtbevolkt.
Ben wel benieuwd hoeveel personen er dagelijks nog het volle tarief betalen voor een treinrit. Met al die productsoorten een erg laag percentage gok ik zo.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:06 schreef James1988 het volgende:
NS introduceert kortingskaart voor tieners
Dal Voordeel voor 15 euro per jaar (normaal ¤ 50 p/j).
Toeristen, zeer incidentele reizigers, mensen met een NS Business Card van de zaak maar zonder abonnement...quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:39 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel personen er dagelijks nog het volle tarief betalen voor een treinrit. Met al die productsoorten een erg laag percentage gok ik zo.
Zelfde als in Zwitserland eigenlijk. Het is enorm duur daar, maar IEDERE Zwitser heeft een Halbtax-Abo. Tsja, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toeristen, zeer incidentele reizigers, mensen met een NS Business Card van de zaak maar zonder abonnement...
Bijna iedereen die in de spits reist..quote:Op dinsdag 9 januari 2018 20:39 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoeveel personen er dagelijks nog het volle tarief betalen voor een treinrit. Met al die productsoorten een erg laag percentage gok ik zo.
Als je veel in de spits reist op wisselende trajecten dan is Altijd Voordeel (¤22 p/m, 20% korting in de spits) een goede keuze denk ik: https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.htmlquote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bijna iedereen die in de spits reist..
Ik denk dat 80% abonnementen zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bijna iedereen die in de spits reist..
Precies, heb ik ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je veel in de spits reist op wisselende trajecten dan is Altijd Voordeel (¤22 p/m, 20% korting in de spits) een goede keuze denk ik: https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html
En hoeveel mensen zullen dat zijn? Twee?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:06 schreef dennistd het volgende:
Iemand die in Deventer woont en één dag per maand in Hengelo, eentje in Zutphen, eentje in Amersfoort en twee in Groningen moet zijn is met Altijd Voordeel wel een stuk voordeliger uit.
Iemand met een uitkering gaat maar lekker fietsenquote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:06 schreef dennistd het volgende:
Altijd Vrij loont zich pas als je voor meer dan ¤333 per maand reist, terwijl Altijd Voordeel al bij ¤110 per maand (allemaal spits) loont. Iemand die in Deventer woont en één dag per maand in Hengelo, eentje in Zutphen, eentje in Amersfoort en twee in Groningen moet zijn is met Altijd Voordeel wel een stuk voordeliger uit.
Echter staat er bij de voorwaarden van het multicity ticket niets genoemd.quote:Only a few short-distance routes have unreserved coach seating, where tickets are valid on any train unless restricted by the fare paid. Seating is not guaranteed.
Ik merk in de bus ook dat heel veel mensen de abonnementen niet kennen. Zeker Dal Voordeel Oost haal je er al snel uit: bij 2x per maand in het dal reizen loont zich dat al.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:20 schreef TemulMelvin het volgende:
Maar rekent iedereen dat ook goed uit? Wij hier wel. Maar de gemiddelde reiziger ook? Die gaan heel vaak voor gemak (kopen altijd vrij of vol tarief). Of kennen de kortingsproducten niet eens. "Altijd voordeel, wat is dat? In de spits krijg je toch geen korting?"
In de VS geldt: Tenzij expliciet genoemd mag 't niet. Benader Amtrak op Twitter of Facebook of neem even telefonisch contact met ze opquote:Op woensdag 10 januari 2018 03:54 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hier of je bij een multi city ticket van Amtrak bij een unreserved coach gebruik mag maken van elke trein op die dag, of enkel van de trein op die je boekt.
Dit staat op de Amtrak site:
[..]
Echter staat er bij de voorwaarden van het multicity ticket niets genoemd.
Goede vraag. daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:06 schreef James1988 het volgende:
De concessie Drechtsteden-Albasserwaard-Vijfheerenlanden (DAV) gaat naar Qbuzz. Nu rijdt Arriva daar nog met bussen en treinen.
https://www.ovmagazine.nl/2018/01/qbuzz-haalt-dav-binnen-1600/
Ik ben benieuwd of Qbuzz nu zelf vervoerder wordt of dat ze NS inhuren.
dat staat letterlijk in het berichtquote:Op woensdag 10 januari 2018 16:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Is er nog een bezwaarperiode of is het definitief gegund?
Zou het niet logischer zijn om Arriva in te huren? Die beschikken al over geschikt personeel en materieel.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:06 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of Qbuzz nu zelf vervoerder wordt of dat ze NS inhuren.
Dat geloof ik best, ik vroeg echter niet of het in het bericht staat maar of het definitief gegund is.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat staat letterlijk in het bericht
Personeel en materieel gaan over naar de nieuwe vervoerder, toch?quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:29 schreef ReisT het volgende:
6 weken bezwaarperiode lees ik in het nieuwsbericht.
[..]
Zou het niet logischer zijn om Arriva in te huren? Die beschikken al over geschikt personeel en materieel.
Ja,als die nieuwe vervoerder zelf die treintjes gaat rijden. Als ze het zouden uitbesteden hoeft dat dus niet.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:37 schreef MTL het volgende:
[..]
Personeel en materieel gaan over naar de nieuwe vervoerder, toch?
leuk voor een paar jaartjes. Met DSSA gaat de boel weer flink op de kopquote:Op woensdag 10 januari 2018 16:59 schreef James1988 het volgende:
De toekomstige Eurostarterminal in Amsterdam begint gestalte te krijgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's: Ton Boon, woordvoerder NS International
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemenquote:Op woensdag 10 januari 2018 16:37 schreef MTL het volgende:
[..]
Personeel en materieel gaan over naar de nieuwe vervoerder, toch?
Gelukkig zijn de perrons niet lang genoeg, toch?quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
mja, die dingen trekken op als een strijkijzer in een bak lijm en halen daardoor de rijtijden niet.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappijquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.
Die van Veolia waren van Railpool.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staatquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
in de PvE stond dat de huidige stellen overgenomen dienden te wordenquote:Op woensdag 10 januari 2018 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat staat letterlijk in het bericht
Anyway als ze NS inschakelen zou het wel een gunstig lijntje zijn om roc’ers ervaring op te laten doen net als bij Gouda - Alphen...
Die Pavlov-rondje-om-de-kerk-allergie wordt er al bij de introductiedagen in geslagen, is het niet?quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bellquote:
daar kun je beter wegblijven als er geen wc in de buurt isquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ik doel meer op het 'verschil' tussen ROC leerling en BLM. Wat maakt het dat ik een jaar lang zou moeten pendelen terwijl een interne leerling (met een veel kortere opleidingstijd) na zijn 60 diensten routine al landelijk wegbekend is?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:01 schreef Maegrim het volgende:
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier
beter dan vastzitten in breda
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.
In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid
Dat hangt er maar net vanaf. In een hoop gevallen is het materieel van de concessieverlener bijvoorbeeld en dat kan dus gewoon bedongen worden in een aanbesteding. Als de vervoerder dan alsnog betere treinen wil laten rijden; Prima.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
De meeste winkels die er ten tijde van de opening zaten zitten er nog steeds. Er staan nog wel een aantal ruimtes leeg, dit zijn vooral de panden met een enorme vloeroppervlakte. Die zijn niet handig voor een winkel op een station.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Enoki is de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
BLM? 70/170?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...
basis leerweg machinist. En 70/170 zijn dienstnummers speciaal voor de aspiranten / 40 en 60 dagen periodes qua inhoudquote:
|Nooit van Enoki gehoordquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
soort afhaalchinees maar dan andersquote:
Iedere keer als ik er ben verbaas ik me weer dat er überhaupt nog wat zit. Je kunt er een kanon afschieten. Het zit gewoon totaal onlogisch in elkaar. Dat je op het dak kunt parkeren en naast het busstation kunt wonen is leuk. Maar als treinstation, doe mij Rotterdam Centraal maar.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Maar geen Wim's meerquote:Op woensdag 10 januari 2018 23:19 schreef Ireyon het volgende:
Utrecht heeft nog prima voedsel hoor. Abel's Deli . Pizza Hut . Bram Ladage
Godver nou daar heb ik echt veel broodjes Bal uit de jus gehaaldquote:
Treinbestuurder rijdt met opzet te traag om ontslagen te wordenquote:Op donderdag 11 januari 2018 09:02 schreef James1988 het volgende:
Sorry hoor, maar die opzegtermijn zou hem al bekend moeten zijn geweest toen hij bij NMBS tekende. Zulke sabotageacties zijn voor niemand goed, ook voor hem niet.
Wellicht ligt dat iets genuanceerder aangezien het blijkbaar pas in 2016 is ingevoerd.quote:Om een uittocht van NMBS-machinisten tegen te gaan, is het sinds 2016 zo dat ontslagnemers een jaar lang opzeg moeten doen. Ze moeten ook een rendementsvergoeding betalen: een terugbetaling van wat in hun opleiding van een jaar is geïnvesteerd, met een maximum van 10.000 euro, afhankelijk van hun dienstjaren.
4000 netto per maand bij die prive spoorwegonderneming waar hij bij wil werken. Denk dat ik ook maar eens aan een cursus Frans beginquote:Op donderdag 11 januari 2018 09:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Treinbestuurder rijdt met opzet te traag om ontslagen te worden
http://hbvl.be/cnt/dmf201(...)ontslagen-te-worden/
[..]
Wellicht ligt dat iets genuanceerder aangezien het blijkbaar pas in 2016 is ingevoerd.
Ga voor Eurostar werken, dan verdien je £65.000 per jaar.quote:Op donderdag 11 januari 2018 10:14 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
4000 netto per maand bij die prive spoorwegonderneming waar hij bij wil werken. Denk dat ik ook maar eens aan een cursus Frans begin
Ben er maar blij meequote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Zit Charlie Chui er eigenlijk nog? Broodje Pang 😋quote:Op woensdag 10 januari 2018 23:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
soort afhaalchinees maar dan anders
Nee, die is echt al jaren weg.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:57 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zit Charlie Chui er eigenlijk nog? Broodje Pang 😋
Bandwielquote:Op donderdag 11 januari 2018 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
De NS stapt voor al haar materieel over op volwielen. Daar wordt vijf jaar voor uitgetrokken. Het ICRm is al over van bandwielen op volwielen
https://www.spoorpro.nl/m(...)vloot-met-volwielen/
Volwiel is een wiel dat bestaat uit een stuk. Een bandwiel heeft een binnen- en een buitenwiel. Beide hebben voor- en nadelen.quote:
Breda heeft Mr. Long's, maar daar ben ik nog nooit geweestquote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Zijn er nog dergelijke alternatieven op Utrecht Centraal? Of op andere stations? Altijd goed om den juiste eettentjes te weten..
Had ik ook ja, het eten was heel snel koud. De noodles (die van zichzelf al snel afkoelen) doen ze dan nog eens gekoelde groentes doorheen. Die dim sum was echt niet te pruimen. Eerste en laatste keer voor mij.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik was laatst bij die Enoki, voel behoorlijk tegen. Het smaakte alsof alles smiddags al bereid was, en speciaal voor mijn order het nog net even (te kort) was opgewarmd.
Charly Chui was die tent waar het vers gewokt werd toch?
Zijn er nog dergelijke alternatieven op Utrecht Centraal? Of op andere stations? Altijd goed om den juiste eettentjes te weten..
Ook de enige keer, want NS is gestopt met Enoki.quote:
En terechtquote:Op vrijdag 12 januari 2018 10:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook de enige keer, want NS is gestopt met Enoki.
In de oude hal was dat goed te etenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 09:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda heeft Mr. Long's, maar daar ben ik nog nooit geweest
Leuk! Als ik nu de tijden opvraag dan varieert het tussen de 1h06m en 2hNowatm. Flinke verbetering dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 14:48 schreef bork het volgende:
treinnieuws of is dit een hap- snackforum geworden?
sneltrein Tel Aviv - Jeruzalem gaat binnenkort van start (einde maart) -> https://www.zugreiseblog.de/zug-tel-aviv-jerusalem/
vanaf komend weekend rijden er weer treinen (alleen in het weekend) van Letland naar Litouwen ->
https://www.gfmreview.com(...)avpils-weekend-train
die is allang gesloopt manquote:Op vrijdag 12 januari 2018 16:06 schreef PluggieOD het volgende:
Ik hoor nooit wat van die trein die ik heb medebetaalt.
Was het altijd al:quote:Op vrijdag 12 januari 2018 14:48 schreef bork het volgende:
treinnieuws of is dit een hap- snackforum geworden?
Ja: https://en.wikipedia.org/wiki/CSX_8888_incidentquote:Op vrijdag 12 januari 2018 23:16 schreef Maegrim het volgende:
ging die er in het echt ook vandoor doordat de treinleidingen verbroken waren?
Jaren geleden al eens gezien toen het fenomeen videotheek ( ) nog bestond.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie gisteren 'Unstoppable' gekeken. een film over een op hol geslagen goederentrein vol brandbare vloeistof. Heftige film, gebaseerd op een waargebeurd incident.
Lijkt op de film Atomic Train iit 1999 zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie gisteren 'Unstoppable' gekeken. een film over een op hol geslagen goederentrein vol brandbare vloeistof. Heftige film, gebaseerd op een waargebeurd incident.
Is goede producent. Heeft als het goed is de productielijn van Talbot overgenomen.quote:
Omgeleide pimpel ofzoquote:Op zaterdag 13 januari 2018 13:09 schreef dennistd het volgende:
Ik ben net ingestapt in de (reguliere reizigers)trein die straks 1:17h non-stop zal gaan rijden (in Nederland). Rara, welke trein zit ik in?
quote:
Mooi ritje!quote:Op zaterdag 13 januari 2018 13:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf Deventer non-stop over de IJssellijn, Hanzelijn en Flevolijn naar Amsterdam Centraal.
Oh dat doe ik al jaren niet meer eigenlijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:33 schreef dennistd het volgende:
Met de IC Direct, de 1100 (Rotterdam-Tilburg) en de 3600 (Schrootlijn) weer richting huis. Gewoon ff een rondje om het rondjes maken
Ik verbaas mij over het feit dat hij alleen met de voorste stroomafnemer op rijd. Meestal rijden ze op snelheid toch met de achterste op?quote:Op maandag 8 januari 2018 20:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar stond ik ook, maar dan een paar uur eerder toen de zon wel goed stond (nou ja, ook maar net):
[ afbeelding ]
Afgelopen zondag werd Traxx 186 237 overgebracht van de Watergraafsmeer naar Duitsland. De loc, eigendom van Macquarie European Rail Limited en in gebruik bij NS, werd door Railexperts naar Bad Bentheim gebracht en vanaf daar verder door Railadventure.
Omdat de gebruikelijke 9901 deze dag druk was met de terugkerende Alpen Express mocht de reserve-loc bijspringen. De alweer ruim 65 jaar oude 1251 komt hier door Deventer met de 186 237 op sleep.
Dat doen ze in dit geval vooral om te voorkomen dat er slijpsel op de voorruit van de tweede loc komt (en er in kan branden). Je ziet het bijvoorbeeld ook vaak bij autotreinen.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 23:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik verbaas mij over het feit dat hij alleen met de voorste stroomafnemer op rijd. Meestal rijden ze op snelheid toch met de achterste op?
Heb ik afgelopen zomer ook een keer gedaan. In een eigen 1ste Klas coupé is het reizen als een baas .quote:Op zaterdag 13 januari 2018 13:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf Deventer non-stop over de IJssellijn, Hanzelijn en Flevolijn naar Amsterdam Centraal.
Ja, en vanochtend, en vorige maand.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Eurobahn richting Brake zou nu met reizigers uit Hengelo moeten vertrekken.
Was opzich te verwachten, want er waren afgelopen dagen al nieuwsberichten naar buiten gekomen dat het testen niet zo lekker ging. Dus het verbaasde mij niets. Ik denk dat de oorzaak is dat de treinstellen te laat in productie zijn genomen, waardoor er onvoldoende tijd was voor testritten en de toelatingsprocedure. Maar ja, treindienst starten in januari betekent dat de proeftijd in het laagseizoen plaatsvindt. Dan is het fijn dat in april de treindienst soepel verloopt, want dan komt het toerisme weer langzaam op gang. De treindienst moet het toch hebben van recreatieve reizigers.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat nog niet echt soepel op de lijn Hengelo - Brake. Er zijn al wat treinen tussen Bad Bentheim en Hengelo opgeheven
https://www.tubantia.nl/h(...)ad-bentheim~a21b0dbe
Ja lijkt mij ook. Maar waarom rijden ze tussen Arnhem en Düsseldorf dan wel, en hier na achterlijkmiljard keer testen niet?quote:
Tussen Arnhem en Emmerich reden ze in het begin ook niet hoor.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook. Maar waarom rijden ze tussen Arnhem en Düsseldorf dan wel, en hier na achterlijkmiljard keer testen niet?
Andere software...quote:Op zondag 14 januari 2018 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook. Maar waarom rijden ze tussen Arnhem en Düsseldorf dan wel, en hier na achterlijkmiljard keer testen niet?
MAAR NU WEL.quote:Op zondag 14 januari 2018 13:27 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Tussen Arnhem en Emmerich reden ze in het begin ook niet hoor.
Nergens voor nodig.quote:
Echt eah? "Hey we hebben het wiel opnieuw uitgevonden hurrdurrrr.quote:
Het zijn hardwarematig dezelfde units. Ze lusten 25 kV en ERTMS, terwijl geen van beide aanwezig is tussen Hengelo en Bad Bentheim.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |