abonnement Unibet Coolblue
pi_176281435
Ik was in Friesland, in een mooi heidegebied. Het was er mooi, wel glibberig. Echter 100 meter verder veranderde het landschap in groene vierkante velden waarvan de randen zijn afgegraven zodat het allemaal prachtig recht eruit ziet. En makkelijk te maaien voor de boer. In de hoek een bordje met 'FrieslandCampina' oftewel dit is industrieland.
Daar vlakbij grote pluimveeschuren met vervaarlijke honden die je als wandelaar wegjagen.
Rook kwam eruit een grote pijp, ik dacht eerst dat het fijne regen was maar dat was het niet, het was de rook van die pluimveehouderij die zich over de industrieweilanden verspreidde. Snel weer gevlucht naar het heidegebied.
Dan kan ik beter naar de Ronde Hoep gaan, vlak bij Amsterdam, daar heb je nog mooie weilanden. Waar nog meer?
pi_176281666
Tvp
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:09:53 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176281757
Het gebied van de waarden. Lopikerwaard, Krimpenerwaard (deze is het minst aangetast als het op het traditionele copenlandschap gaat), Alblasserwaard. Je moet wel een goede recente kaart hebben als je meer wilt zien dan het landschap vanaf de doorgaande weg. Er zijn enkele wandel- en fietspaden over de weilanden.
pi_176284475
Het lijkt me slim als Nederland in een paar provincies zoals Friesland en Groningen de bio-industrie een beetje beteugelt. Brabant is al verpest, laat nu Groningen en Friesland een beetje heel, anders kunnen ze het straks schudden met het toerisme.
pi_176284483


[ Bericht 100% gewijzigd door Loekie1 op 04-01-2018 17:08:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')