abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176278395
Hey,

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren elke nacht nachtmerries.

Een droom die altijd terugkomt is deze:

Ik sta in een kamer zonder deuren. De muren zitten onder de graffiti en voor mij staat een koe naar me te kijken. Plotseling heeft die koe een schroevendraaier in zijn poot en steekt hem diep in mijn buik. En dan is de droom afgelopen.

Verder altijd dezelfde onderwerpen in dromen: geweld, tanden die er uit vallen, ziek worden/zijn, geesten.

Zijn er hier meer mensen die nachtmerries hebben?
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:36:12 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_176278420
quote:
Zijn er hier meer mensen die nachtmerries hebben?
Ja. Iedereen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_176278470
Godverdomme :')
pi_176278524
Ik droom altijd dat ik kuttopics op FOK! lees. Echter word ik nooit wakker.
pi_176278586
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Iedereen.
Maar niet iedere nacht
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:55:41 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176278767
Bij deze droom zou ik in mijn droom moeten lachen, zou echt zo'n dit is een droom momentje zijn (ja, die heb ik nog weleens). Een koe met een schroevendraaier zorgt direct voor een nee, dit is niet echt.

Echte nachtmerries heb ik maar zelden, apart genoeg zijn dat dromen die direct bij het wakker worden vervliegen, terwijl ik aardig bedreven ben in dromen onthouden verder.
Wat ik dan droom weet ik niet zo goed, maar het gevoel bij het wakker worden is heftig. Een soort van diepe innerlijke kou die maakt dat ik letterlijk klappertandend wakker wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176279053
Zeer zelden nachtmerries, en dan meestal als ik bijvoorbeeld koorts heb ofzo. Mijn nachtmerries zijn dan veel vager zoals wat jij beschrijft, meer een soort drukkend gevoel dat ik heel klein ben, ik zie dan alles echt heel anders en het drukt me helemaal klein en machteloos, moeilijk uit te leggen. Meestal ben ik dan trouwens half wakker, dus als ik de helderheid van geest even heb om op te staan en me even op te frissen dan is het zo weer weg. Een soort angstgevoel, niet echt een nachtmerrie dus zoals bij jou.

Elke dag of vaak nachtmerries is volgens mij helemaal niet goed. Gebruik je medicijnen of drugs? Slaap je met de kachel aan en ramen dicht? Veel stress in je leven misschien?
pi_176280486
Ik heb overigens sinds een goed jaar iets heel raars. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat het precies is.

Het is lastig uit te leggen, maar ik word wakker met een soort paniekgevoel dat ik iets moet doen en wel nu, want anders...
Alleen datgeen wat ik moet doen is (meestal) te vaag en weet ik dus niet.

Heel soms is het ietsje duidelijker, dat het bijv met mijn werk te maken heeft. Maar dat kan niet, want ik ben daar op dat moment niet.

Ik ben echt wakker, dus een nachtmerrie is het niet. Het is ook geen slaapwandelen. Ik ben wel een aantal keer opgestaan om hetgeen te gaan doen, maar dan vervliegt het echt en stap ik maar weer in bed.

Heel vaag deze beschrijving van wat ik ernaar. Ik heb ook nog nooit zo’n soortgelijk verhaal gelezen.
pi_176281170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:35 schreef Somberling het volgende:
Hey,

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren elke nacht nachtmerries.

Een droom die altijd terugkomt is deze:

Ik sta in een kamer zonder deuren. De muren zitten onder de graffiti en voor mij staat een koe naar me te kijken. Plotseling heeft die koe een schroevendraaier in zijn poot en steekt hem diep in mijn buik. En dan is de droom afgelopen.

Verder altijd dezelfde onderwerpen in dromen: geweld, tanden die er uit vallen, ziek worden/zijn, geesten.

Zijn er hier meer mensen die nachtmerries hebben?
De Koe is symbolisch voor je vrouw / vriendin / vriend / ex. Dat steken is symbolisch omdat je haar / hem niet trouw bent geweest.
pi_176281227
Bij ons gingen vanochtend (voor de zoveelste keer) alle brandmelders in huis (studentenhuis) een kwartier lang af. (zonder goede reden) Ongelooflijke herrie, bah. Daarna viel ik eindelijk weer in slaap en kreeg ik een slaapverlamming :X super fijn, not. Inclusief voetstappen die de trap op renden en toen een soort grim reaper(?) die iets schreeuwde in de trend van: "Luister goed naar me", toen probeerde ik me te bewegen en werd ik gelukkig wakker.

Scary shit. Nog niet eerder gehad.
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:00:42 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176281563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:46 schreef Toto69 het volgende:
Bij ons gingen vanochtend (voor de zoveelste keer) alle brandmelders in huis (studentenhuis) een kwartier lang af. (zonder goede reden) Ongelooflijke herrie, bah. Daarna viel ik eindelijk weer in slaap en kreeg ik een slaapverlamming :X super fijn, not. Inclusief voetstappen die de trap op renden en toen een soort grim reaper(?) die iets schreeuwde in de trend van: "Luister goed naar me", toen probeerde ik me te bewegen en werd ik gelukkig wakker.

Scary shit. Nog niet eerder gehad.
Maar naar wat moest je dan goed luisteren?
Ben je niet nieuwschierig naar wat gebeurd/gezegd wordt als je je niet verzet tegen die slaapverlamming, maar erin mee gaat?

Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van slaapverlamming, dus niet weet hoe dat voelt en of me erin mee kan gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176281637
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar naar wat moest je dan goed luisteren?
Ben je niet nieuwschierig naar wat gebeurd/gezegd wordt als je je niet verzet tegen die slaapverlamming, maar erin mee gaat?

Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van slaapverlamming, dus niet weet hoe dat voelt en of me erin mee kan gaan.
Ik heb geen idee, toen werd ik dus wakker.
En nee eigenlijk niet, al kan ik me best bedenken wat m'n onderbewuste tegen mezelf zou willen zeggen :+
pi_176281759
een koe is vrouwelijk. of bedoel je een stier?
pi_176287696
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Iedereen.
Uh, nee. Ik heb al sinds mijn peutertijd elke nacht nachtmerries.
pi_176287702
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik droom altijd dat ik kuttopics op FOK! lees. Echter word ik nooit wakker.
Klik je toch op een ander topic.
pi_176287730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:11 schreef TomStall het volgende:
Zeer zelden nachtmerries, en dan meestal als ik bijvoorbeeld koorts heb ofzo. Mijn nachtmerries zijn dan veel vager zoals wat jij beschrijft, meer een soort drukkend gevoel dat ik heel klein ben, ik zie dan alles echt heel anders en het drukt me helemaal klein en machteloos, moeilijk uit te leggen. Meestal ben ik dan trouwens half wakker, dus als ik de helderheid van geest even heb om op te staan en me even op te frissen dan is het zo weer weg. Een soort angstgevoel, niet echt een nachtmerrie dus zoals bij jou.

Elke dag of vaak nachtmerries is volgens mij helemaal niet goed. Gebruik je medicijnen of drugs? Slaap je met de kachel aan en ramen dicht? Veel stress in je leven misschien?
Ik gebruik zware anti-psychotica en anti-depressiva. Verder drink ik veel.

Volgende week opnieuw een detox en dan gaan we bespreken of de medicatie lager kan. De hulpverleners zeiden ook al dat het daardoor kon komen in combinatie met onverwerkte trauma's uit het verleden.
pi_176287739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:44 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

De Koe is symbolisch voor je vrouw / vriendin / vriend / ex. Dat steken is symbolisch omdat je haar / hem niet trouw bent geweest.
Meen je dat serieus. :P
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:51:41 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_176287751
Ik heb alleen nog maar slaapverlammingen.

Je raakt er wel gewend aan :')
pi_176287753
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:35 schreef Somberling het volgende:
Hey,

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren elke nacht nachtmerries.

Een droom die altijd terugkomt is deze:

Ik sta in een kamer zonder deuren. De muren zitten onder de graffiti en voor mij staat een koe naar me te kijken. Plotseling heeft die koe een schroevendraaier in zijn poot en steekt hem diep in mijn buik. En dan is de droom afgelopen.

Verder altijd dezelfde onderwerpen in dromen: geweld, tanden die er uit vallen, ziek worden/zijn, geesten.

Zijn er hier meer mensen die nachtmerries hebben?
Als ik nachtmerries heb, brokkelen m'n tanden af, ben ik of iemand anders ziek of word ik bedreigd/vermoord. Pareltjes O+ Ben er soms de hele dag beroerd van.
Tap tap tap
  donderdag 4 januari 2018 @ 20:23:31 #20
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_176288331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik gebruik zware anti-psychotica en anti-depressiva. Verder drink ik veel. De hulpverleners zeiden ook al dat het daardoor kon komen in combinatie met onverwerkte trauma's uit het verleden.
Dat had ik nou niet kunnen bedenken. 8)7
Prrrrr
pi_176290130
Ik krijg nachtmerries als ik wakker word 's morgens en dan weer in slaap val terwijl ik op mijn rug lig.
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 22:26:21 #22
441859 crew  Lenny77
pi_176291231
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:13 schreef capuchon_meis het volgende:
Ik heb overigens sinds een goed jaar iets heel raars. Ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat het precies is.

Het is lastig uit te leggen, maar ik word wakker met een soort paniekgevoel dat ik iets moet doen en wel nu, want anders...
Alleen datgeen wat ik moet doen is (meestal) te vaag en weet ik dus niet.

Heel soms is het ietsje duidelijker, dat het bijv met mijn werk te maken heeft. Maar dat kan niet, want ik ben daar op dat moment niet.

Ik ben echt wakker, dus een nachtmerrie is het niet. Het is ook geen slaapwandelen. Ik ben wel een aantal keer opgestaan om hetgeen te gaan doen, maar dan vervliegt het echt en stap ik maar weer in bed.

Heel vaag deze beschrijving van wat ik ernaar. Ik heb ook nog nooit zo’n soortgelijk verhaal gelezen.
Misschien dat je dringend wat bekentenissen naar je vriend moet doen! :P
Sorry, kon het niet laten.
Maar zou wel kunnen hé! :D je onbewuste praat tegen je.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 5 januari 2018 @ 07:40:44 #23
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176295280
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik gebruik zware anti-psychotica en anti-depressiva. Verder drink ik veel.

Volgende week opnieuw een detox en dan gaan we bespreken of de medicatie lager kan. De hulpverleners zeiden ook al dat het daardoor kon komen in combinatie met onverwerkte trauma's uit het verleden.
Oh ok, dat kan inderdaad natuurlijk niet helpen drinken en zware medicatie. Dat verklaart wel een hoop. Medicatie zal nodig zijn en is aan jou en je doktoren natuurlijk te bepalen hoe en wat, maar het vele drinken moet je natuurlijk wel aan gaan pakken. Drinken is altijd natuurlijk van negatieve invloed op je slaap, en je hebt je slaap juist nodig om al je gedachtes even te ordenen en lichamelijk te rusten. Probeer van het drinken af te komen, ontzettend moeilijk natuurlijk, maar je moet het op een of andere manier echt doorbreken om je rust weer te kunnen pakken ?s nachts.

Ik gebruik zelf geen medicijnen, geen drugs, bijna nooit drank, en ik ben zonder die dingen al een persoon die gewoon 8 uur goede slaap nodig heeft en een goed vast slaap ritme, ook in het weekend eigenlijk. Met drank of drugs daar bij zou ik vrij snel in de problemen komen, en ik heb niet eens echte problemen of angsten of trauma?s of whatever.

Ik hoop dat je er uit komen kan, goed slapen is echt heel belangrijk voor je geestelijke gezondheid. Succes man.
pi_176303339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:35 schreef Somberling het volgende:
Hey,

Ik heb al zo lang ik me kan herinneren elke nacht nachtmerries.

Een droom die altijd terugkomt is deze:

Ik sta in een kamer zonder deuren. De muren zitten onder de graffiti en voor mij staat een koe naar me te kijken. Plotseling heeft die koe een schroevendraaier in zijn poot en steekt hem diep in mijn buik. En dan is de droom afgelopen.

Verder altijd dezelfde onderwerpen in dromen: geweld, tanden die er uit vallen, ziek worden/zijn, geesten.

Zijn er hier meer mensen die nachtmerries hebben?
Iedereen heeft dat weleens, ik wordt soms ook schreeuwend wakker, herinner me de volgende dag dan weinig van het schreeuwen of van wat ik gedroomd heb, in het Engels noemen ze dat 'night terror' (ipv nightmares).

Heb je weleens gezocht naar de betekenis/uitleg van je dromen? Of vind je dat onzin? Ze bevatten vaak lessen, aanwijzingen voor waar je mee zit en helpen je op die manier naar oplossingen, of het zijn verwerkingen van je ervaringen. Wat ik ook vaak meemaak, als ik op de juiste weg zit in mijn leven, dan droom ik vaak de mooiste dromen en zie/ervaar dingen die ik niet eens ken van deze wereld, zaken die niet eens te beschrijven/verwoorden zijn.

Als ik zo je nachtmerrie lees, hoe raar ook met die koe, denk ik wel dat je er iets zinnigs uit kan halen, wat jou misschien kan helpen met een probleem waar je vaak mee zit, vooral omdat het steeds terugkeert.
pi_176307805
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Misschien dat je dringend wat bekentenissen naar je vriend moet doen! :P
Sorry, kon het niet laten.
Maar zou wel kunnen hé! :D je onbewuste praat tegen je.
Dat is niet meer nodig. ;)
pi_176366590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:40 schreef TomStall het volgende:

[..]

Oh ok, dat kan inderdaad natuurlijk niet helpen drinken en zware medicatie. Dat verklaart wel een hoop. Medicatie zal nodig zijn en is aan jou en je doktoren natuurlijk te bepalen hoe en wat, maar het vele drinken moet je natuurlijk wel aan gaan pakken. Drinken is altijd natuurlijk van negatieve invloed op je slaap, en je hebt je slaap juist nodig om al je gedachtes even te ordenen en lichamelijk te rusten. Probeer van het drinken af te komen, ontzettend moeilijk natuurlijk, maar je moet het op een of andere manier echt doorbreken om je rust weer te kunnen pakken ?s nachts.

Ik gebruik zelf geen medicijnen, geen drugs, bijna nooit drank, en ik ben zonder die dingen al een persoon die gewoon 8 uur goede slaap nodig heeft en een goed vast slaap ritme, ook in het weekend eigenlijk. Met drank of drugs daar bij zou ik vrij snel in de problemen komen, en ik heb niet eens echte problemen of angsten of trauma?s of whatever.

Ik hoop dat je er uit komen kan, goed slapen is echt heel belangrijk voor je geestelijke gezondheid. Succes man.
Bedankt voor je bericht man. Die medicijnen zal ik wel van afhankelijk blijven en ik zal inderdaad proberen een beter slaapritme te krijgen.

Ben net terug van de alcoholkliniek, vandaag behandeling begonnen met medicijnen om van de drank af te blijven. Heb nog 1 kalmeringspil voor vanavond en hoop dat ik goed slaap.
pi_176366659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:29 schreef Tom-Bombadil het volgende:

[..]

Iedereen heeft dat weleens, ik wordt soms ook schreeuwend wakker, herinner me de volgende dag dan weinig van het schreeuwen of van wat ik gedroomd heb, in het Engels noemen ze dat 'night terror' (ipv nightmares).

Heb je weleens gezocht naar de betekenis/uitleg van je dromen? Of vind je dat onzin? Ze bevatten vaak lessen, aanwijzingen voor waar je mee zit en helpen je op die manier naar oplossingen, of het zijn verwerkingen van je ervaringen. Wat ik ook vaak meemaak, als ik op de juiste weg zit in mijn leven, dan droom ik vaak de mooiste dromen en zie/ervaar dingen die ik niet eens ken van deze wereld, zaken die niet eens te beschrijven/verwoorden zijn.

Als ik zo je nachtmerrie lees, hoe raar ook met die koe, denk ik wel dat je er iets zinnigs uit kan halen, wat jou misschien kan helpen met een probleem waar je vaak mee zit, vooral omdat het steeds terugkeert.
Ik geloof ook dat dromen betekenissen kunnen hebben. Heb gisternacht hele confronterende dromen gehad waar ik dan overdag aan terugdenk. Vaak bevatten mijn dromen ook angsten waar ik me de dagen daarvoor druk om maakte.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:40:33 #28
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176367381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:05 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, toen werd ik dus wakker.
En nee eigenlijk niet, al kan ik me best bedenken wat m'n onderbewuste tegen mezelf zou willen zeggen :+
Heb je dan niet dat je daar stiekem erg nieuwschierig naar bent? Of weet je te goed wat je onderbewuste tegen je wil zeggen?

Zelf laat ik rare dromen vaak uitspelen omdat ik nieuwschierig ben. Zijn ze naar dan stop ik ze of verander ze.
Enkel die zeer zeldzame dromen die ik me niet kan herinneren (en dus ook niet 'bewust' meemaak) kan ik niet aanpassen. Wordt dan letterlijk koud wakker.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 8 januari 2018 @ 15:43:33 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176367470
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:10 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat dromen betekenissen kunnen hebben. Heb gisternacht hele confronterende dromen gehad waar ik dan overdag aan terugdenk. Vaak bevatten mijn dromen ook angsten waar ik me de dagen daarvoor druk om maakte.
Dromen zijn verwerking, dus ja, die hebben betekenis.
Vaak kan je daar weinig mee, is het een verwerken van wat al gebeurd is. Dat gaat wat verder dan geloof in.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176367957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik gebruik zware anti-psychotica en anti-depressiva. Verder drink ik veel.

Goede combinatie!
pi_176375052
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:49 schreef Somberling het volgende:

[..]

Klik je toch op een ander topic.
Jij bent denk ik in de war met lucide dromen.
pi_176380840
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Iedereen.
Niet
  dinsdag 9 januari 2018 @ 07:16:07 #33
471637 TomStall
I buried Joey
pi_176381055
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:07 schreef Somberling het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht man. Die medicijnen zal ik wel van afhankelijk blijven en ik zal inderdaad proberen een beter slaapritme te krijgen.

Ben net terug van de alcoholkliniek, vandaag behandeling begonnen met medicijnen om van de drank af te blijven. Heb nog 1 kalmeringspil voor vanavond en hoop dat ik goed slaap.
Mooi, klinkt goed..! Ik hoop dat je het vol houden kan, je hebt het uiteindelijk zelf echt letterlijk in de hand wat je naar je mond brengt en hoe veel. Verslavingen zijn verradelijk natuurlijk, "ach het kan wel weer eens een drankje", "ik heb het verdient", "ik heb hard gewerkt even bijkomen lekker met een biertje, dat doen er zo veel moet gewoon kunnen even ontspannen" etc etc. Die stem is echter niet meer van jezelf als je eenmaal verslaafd bent geweest, dus je moet echt sterk blijven en er gewoon mee te kappen. Je weet nu waar je eindigt: in de problemen bij een afkickkliniek en het kan uiteraard nog veel erger. Het kan ook gewoon niet samen met medicijnen. Al die andere mensen die je om je heen ziet die wel drinken en feesten kunnen het ook niet hoor moet je maar denken: het lijkt ze wel goed af te gaan maar ik heb er zelf aardig wat om zien vallen. Grote gasten stoer en aan de drank, coke of weet ik veel wat, en een paar jaar later kunnen ze niet eens meer voor hun gezin zorgen, zijn gescheiden en lopen bij een psychiater. Echt, het is een doodlopende weg en het brengt je helemaal fokking niks.

Houd vol. Drinken, shit nemen of opgeven kan iedereen, maar iedereen voelt zich wel eens down the dump en dat hoort er gewoon ook bij. Sommige periodes kom je zo doorheen, andere zijn langer dat weet je vooraf ook nooit. Blijf sterk en hou je taai.
pi_176382108
Misschien staat die koe wel voor jezelf.
Dat je een domme koe bent om medicatie en drank te combineren.

Die vervolgens jouw eigen ik verwond. Dat doe je in het echte leven namelijk ook.

Paragnost TZS.
pi_176382384
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 07:16 schreef TomStall het volgende:

[..]

Mooi, klinkt goed..! Ik hoop dat je het vol houden kan, je hebt het uiteindelijk zelf echt letterlijk in de hand wat je naar je mond brengt en hoe veel. Verslavingen zijn verradelijk natuurlijk, "ach het kan wel weer eens een drankje", "ik heb het verdient", "ik heb hard gewerkt even bijkomen lekker met een biertje, dat doen er zo veel moet gewoon kunnen even ontspannen" etc etc. Die stem is echter niet meer van jezelf als je eenmaal verslaafd bent geweest, dus je moet echt sterk blijven en er gewoon mee te kappen. Je weet nu waar je eindigt: in de problemen bij een afkickkliniek en het kan uiteraard nog veel erger. Het kan ook gewoon niet samen met medicijnen. Al die andere mensen die je om je heen ziet die wel drinken en feesten kunnen het ook niet hoor moet je maar denken: het lijkt ze wel goed af te gaan maar ik heb er zelf aardig wat om zien vallen. Grote gasten stoer en aan de drank, coke of weet ik veel wat, en een paar jaar later kunnen ze niet eens meer voor hun gezin zorgen, zijn gescheiden en lopen bij een psychiater. Echt, het is een doodlopende weg en het brengt je helemaal fokking niks.

Houd vol. Drinken, shit nemen of opgeven kan iedereen, maar iedereen voelt zich wel eens down the dump en dat hoort er gewoon ook bij. Sommige periodes kom je zo doorheen, andere zijn langer dat weet je vooraf ook nooit. Blijf sterk en hou je taai.
Bedankt voor je bericht.

Vannacht goed geslapen. Wel gedroomd wat een oude jeugdvriend werd aangevallen door iemand en dat al zijn botten gebroken waren. 8)7

Moet me straks weer melden bij de alcoholkliniek.
pi_176382391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:44 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Misschien staat die koe wel voor jezelf.
Dat je een domme koe bent om medicatie en drank te combineren.

Die vervolgens jouw eigen ik verwond. Dat doe je in het echte leven namelijk ook.

Paragnost TZS.
Ik weet precies wat alcohol en medicatie met me doet. Het is niet dat ik zwakbegaafd ben.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 10:20:52 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_176383279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:09 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik weet precies wat alcohol en medicatie met me doet. Het is niet dat ik zwakbegaafd ben.
Vind het vanuit die gedachtegang niet vreemd dat je droomt over knok scenario's, je bent aan het knokken tegen jezelf namelijk. Om je alcohol probleem onder controle te krijgen, om om te gaan met je geestelijke gesteldheid. Dat is niet makkelijk allemaal, het is niet raar dat dat vechten wat je elke dag doet zich uit in je dromen. Vandaar ook dat geweldadige in je dromen dat zich vaak tegen jou richt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_176438627
Niets mis met nachtmerries.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')